ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ՈՒ
ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի եռամսյակային զեկույց(
 (հուլիս-սեպտեմբեր, 2011 թ.)
Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը 
2010 թվականից սկսած՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, տարեկանից զատ, ներկայացնում է Հայաստանում խոսքի ազատության վիճակի եւ լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների մասին եռամսյակային միջանկյալ զեկույցներ՝ ներառելով ոլորտը կարգավորող օրենսդրության փոփոխությունները, դրանց առնչվող առաջարկություններն ու գործընթացները, ինչպես նաեւ՝ տնտեսական միջավայրի եւ քաղաքական գործոնների ազդեցությունները լրատվամիջոցների վրա: 
2011 թ. երրորդ եռամսյակում խոսքի եւ մամուլի ազատությանը վերաբերող օրենսդրական դաշտում նկատելի իրադարձությունները երկուսն են: Մեկն առնչվում է «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում լրացում եւ փոփոխություն կատարելու վերաբերյալ նախագծին, մյուսը` ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի մի նորմի, որը ՀՀ վճռաբեկ դատարանը կիրառել էր` «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի վճռաբեկ բողոքը վերադարձնելիս:
2011 թ. առաջին եռամսյակային զեկույցում ներկայացրել էինք, որ այս տարվա հունվարին «Լրագրողներ հանուն ապագայի» ՀԿ-ի նախագահ Սուրեն Դեհերյանը լսողության խանգարում ունեցող «Լռության ձայն» խմբի անունից բաց նամակով դիմել էր Հեռուստատեսության և ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի նախագահ Գրիգոր Ամալյանին՝ մտահոգություն հայտնելով այն առնչությամբ, որ Երեւանում գործող հեռուստաալիքների թվի` 22-ից 18-ի կրճատման արդյունքում` հայկական հեռուստաեթերում բացակայում են սուրդոթարգամանությամբ ուղեկցվող լրատվական հաղորդումները, ինչի հետեւանքով խախտվում է լսողության խնդիրներ ունեցող 3500 ՀՀ քաղաքացիների տեղեկատվություն ստանալու իրավունքը, ինչպես նաեւ` ՀՀ քաղաքացիների իրավահավասարության սկզբունքը:
ՀՌԱՀ նախագահը պատասխան նամակում փորձել էր հիմնավորել, թե խախտված չէ խուլուհամր բնակչության՝ տեղեկություն ստանալու իրավունքը, քանի որ հեռուստաալիքների լրատվական թողարկումներն ուղեկցվում են հայերեն լուսագրերով: Մինչդեռ լսողության խնդիրներ ունեցող անձինք եւ սուրդոթարգմանիչները նշում են լուսագրերով տեղեկություններ ստանալու անհարմարությունների մասին, մասնավորապես, այն, որ տեսողության ավելորդ լարվածություն առաջացնելուց զատ` «վազող տողը» չի համապատասխանում տվյալ պահին ցուցադրվող պատկերին եւ շփոթ է առաջացնում չլսող մարդկանց համար: 
Ավելի ուշ «Լրագրողներ հանուն ապագայի» ՀԿ-ն նույնաբովանդակ բաց նամակով դիմեց նաեւ Հայաստանում անալոգայինից թվային հեռարձակման անցնելու գործընթացը կարգավորող օրենսդրական բարեփոխումների հարցով աշխատանքային խումբը ղեկավարող, Մարդու իրավունքների պաշտպան Կարեն Անդրեասյանին` խնդրելով «Հեռուստատեսության եւ ռադիայի մասին» օրենքի լրամշակված նախագծում փոփոխություններ կատարել լսողության խնդիրներ ունեցող անձանց տեղեկացված լինելու իրավունքն ապահովելու համար: ՄԻՊ-ն այդ նամակը ուղարկել է ՀՀ կառավարություն, որն էլ հուլիսին կայացած քննարկումների ընթացքում հավանության արժանացրեց «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում լրացում եւ փոփոխություն կատարելու վերաբերյալ նախագիծը: Դրանով առաջարկվում է օրենքը լրացնել նոր՝ 5.1 կետով, այն է` Հանրային հեռուստառադիոընկերությունը եւ մանկական եւ/կամ լրատվական հեռուստահաղորդումներ հեռարձակող մասնավոր հեռուստաընկերությունները օրվա եթերաժամում պարտավորվում են հեռարձակել առնվազն մեկական մանկական եւ/կամ լրատվական հեռուստահաղորդում` uուրդոթարգմանու​թյամբ (ժեստերի լեզվով) կամ հայերեն լուuագրով: Այս օրենքի նախագծի քննարկումն ԱԺ-ում սպասվում է աշնանային նստաշրջանի ընթացքում:
Հուլիսի 15-ին ՀՀ Սահմանադրական դատարանը, քննելով «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի դիմումը, որով վիճարկվում էր ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 204.38-րդ հոդվածի (նոր երեւան եկած կամ նոր հանգամանքներով դատական ակտի վերանայման կանոնների վերաբերյալ) համապատասխանությունը ՀՀ Սահմանադրությանը, որոշում կայացրեց այդ նորմը հակասահմանադրական ճանաչելու մասին: Այս փաստը «Ա1+»-ի հիմնադրին հնարավորություն կտա հերթական անգամ դիմելու վճռաբեկ դատարան` պահանջելով գործում ի հայտ եկած նոր հանգամանքներով (կապված Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանի` 2008 թ. հունիսի 17-ի որոշման հետ) վերանայել ՀՌԱՀ-ի դեմ ներկայացրած հայցերի` 2004 թ. մերժման որոշումները եւ ճանաչել Մարդու իրավունքների եւ հիմնարար ազատությունների պաշտպանության մասին եվրոպական կոնվենցիայի 10-րդ հոդվածով երաշխավորված իրավունքների խախտման փաստը, ինչպես նաեւ` պարտավորեցնել ՀՌԱՀ-ին՝ վերականգնելու մինչ իրավունքի խախտումը եղած դրությունը: 

ԶԼՄ-ների գործունեության քաղաքական գործոնների, ինչպես եւ՝ տնտեսական  միջավայրի առնչությամբ` 2011 թ. երրորդ եռամսյակում կրկին առաջնահերթ ուշադրության են արժանի դատական գործերն ընդդեմ լրատվամիջոցների: Հատկապես սեպտեմբեր ամսվա ընթացքում առավել ցայտուն դրսեւորվեց այն վտանգավոր միտումը, երբ լրատվամիջոցը դատական գործընթացում է հայտնվում՝ հասարակության տարբեր շերտերի, հաճախ` քաղաքական գործիչների ՝ իրենց հասցեին հնչող քննադատության նկատմամբ անհանդուրժողական վերաբերմունքի հետեւանքով: 
Սույն զեկույցի՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ կիրառված ճնշումների բաժնում ներկայացված գրեթե բոլոր դեպքերը դատական գործեր են՝ ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի առնչությամբ, որը վերաբերում է պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման կարգին եւ պայմաններին: Դրանցից 11-ը նոր դատական հայցեր են, ինչն առավել է՝ այս տարվա նախորդ 2 եռամսյակների տվյալների համեմատությամբ: 
Հարկ է նշել, որ զրպարտության եւ վիրավորանքի ապաքրեականացման գործընթացի ավարտից՝ 2010 թ. մայիսի 18-ից հետո մինչ 2011 թ. սեպտեմբերի 30-ը ԽԱՊԿ-ն ընդհանուր հաշվով գրանցել է լրագրողի եւ լրատվամիջոցի դեմ ներկայացված 29 դատական հայց՝ վիրավորանքի եւ զրպարտության առնչությամբ, որպես կանոն, մի քանի միլիոն դրամի հասնող փոխհատուցման պահանջով:
Այս գործընթացները, փաստորեն, հանգեցնում են այնպիսի մտահոգիչ իրավիճակի, որ լրատվամիջոցը առաջին ատյանի դատարանի կայացրած վճռի եւ վերադաս երկու ատյանների կողմից բողոքը մերժելու հետեւանքով հայտնվում է տնտեսական այնպիսի դժվարին կացության մեջ, որ դիմում է հանրության աջակցությանը՝ պահանջված գումարը հանգանակելու համար: 

Մեկ այլ դեպքում լրատվամիջոցը, իր օրինական գործունեությունը ծավալելիս, ինչպես օրինակ՝ հակադիր հայացքների տեր գործիչներին հրապարակավ կարծիքներ արտահայտելու հավասար պայմաններ տրամադրելն է, ակամա հայտնվել է երկու տարբեր քաղաքական ուժերի բախման կետում եւ որպես պատասխանող երրորդ անձ՝ կրկին ներքաշվել դատական գործընթացում: Կամ՝ պետական պաշտոնյան, լրատվամիջոցի դեմ հայց ներկայացնելով, միաժամանակ, որպես հայցի բավարարման պայման, պահանջում է արգելել տվյալ լրատվամիջոցին տեղեկատվություն տարածել առկա վեճի առնչությամբ՝ անտեսելով սահմանադրությամբ երաշխավորված իրավունքը: (Մանրամասները տե´ս ստորեւ՝ «Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ» բաժնում):
Ինչպես եւ բազմիցս նշել ենք ԽԱՊԿ զեկույցներում եւ այլ առիթներով՝ մեծ մասամբ ընդդիմադիր լրատվամիջոցների դեմ դատական այս գործընթացները միտում ունեն ֆինանսական կոլապսի մեջ գցելու առանց այն էլ դժվարին պայմաններում լրատվական գործունեություն իրականացնողներին եւ լռեցնելու հատկապես անցանկալի ԶԼՄ-ներին: Ինչպես նաեւ՝ այս իրավիճակում առավել մեծանում է լրատվամիջոցներում ինքնագրաքննության վտանգը:
Ընդհանուր առմամբ՝ սույն զեկույցն ընդգրկող ժամանակահատվածը (առավելապես՝ հուլիս եւ սեպտեմբեր ամիսները), լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների առումով, կարելի է գնահատել որպես լարված շրջան: 

Ստորեւ ներկայացնում ենք լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները՝ ըստ ԽԱՊԿ-ի հետեւյալ դասակարգման. 

1. ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ, 

2. ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ,
3. տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ: 

ԽԱՊԿ-ի օգտագործած այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես՝ լինում են միջադեպեր, երբ օրինակ՝ տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել կոնկրետ եւ ակնառու ներկայացնելու լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը: 
Լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ
2011 թվականի երրորդ եռամսյակը հայաստանյան լրատվամիջոցների ու լրագրողների համար մտահոգիչ ժամանակահատված էր: 
Ստորեւ ներկայացնում ենք երկու աղյուսակ, որոնք ցույց են տալիս ԶԼՄ-ների ու դրանց աշխատակիցների նկատմամբ իրավախախտումների քանակական համեմատության պատկերը: Ընդհանուր առմամբ՝ նվազել են լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնությունների դեպքերը. այս եռամսյակում գրանցվել է 1 նոր դեպք: Սակայն շարունակում է տագնապահարույց մնալ լրագրողների եւ լրատվամիջոցների նկատմամբ այն ճնշումների աճը, որոնք իրականացվում են դատարաններում: Մասնավորապես` այս տարվա երրորդ եռամսյակի ընթացքում գրանցված 11 նոր դատական հայցերը լրատվամիջոցների դեմ 1-ով գերազանցում են նույնիսկ առաջին եռամսյակում արձանագրվածներին, ինչն այն ժամանակ համարել էինք աննախադեպ քանակ: Այս հայցերի հաշվին նկատվում է ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների աճ` թե´ այս տարվա նախորդ եռամսյակների եւ թե´ 2010 թ. նույն` երրորդ եռամսյակի համեմատությամբ: Իսկ տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի նոր խախտումներ չեն գրանցվել:
2011 թվականի առաջին, երկրորդ եւ երրորդ եռամսյակների ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների համեմատական աղյուսակը. 
	Խախտումների տեսակները
	2011 թ.

1-ին եռամսյակ
	2011 թ.

2-րդ եռամսյակ
	2011 թ.

3-րդ եռամսյակ

	1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	             0
	             2
	           1

	2. Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	             15
	             6
	          12

	3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	             4
	              2
	           0


2010 եւ 2011 թվականների երրորդ եռամսյակների ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների համեմատական աղյուսակը.
	     Խախտումների տեսակները
	2010 թ.

3-րդ եռամսյակ
	2011 թ.

3-րդ եռամսյակ

	1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	0
	1

	2. Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	5
	12

	3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	3
	0


Այսպիսով՝ 2011 թ. երրորդ եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն գրանցեց լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների 13 նոր խախտում:

Ինչպես եւ նախորդ տարիներին՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել եւ չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: Հայտնի է, որ ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները հաճախ ձեռնպահ են մնում իրենց մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու փաստերի հրապարակայնացումից, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ  նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագող խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Այս իսկ պատճառով՝ ԽԱՊԿ-ն վստահ է, որ լրագրողների եւ ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների իրական քանակը գերազանցում է արձանագրվածներին: Զեկույցում ներկայացնում ենք  հասարակական լայն արձագանք ստացած փաստերից առավել նշանակալիները:
1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ 
Այս տարվա երրորդ եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն գրանցեց լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 1 նոր դեպք եւ երկրորդ եռամսյակում տեղի ունեցած մեկ միջադեպի զարգացում: Ներկայացնում ենք ստորեւ:
Հուլիսի 25-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը բավարարեց «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի բողոքը՝ ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժնի որոշման վերաբերյալ, ըստ որի, հանցակազմի բացակայության հիմնավորմամբ, մերժվել էր «Զինվոր» ՀԿ-երի համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանի նկատմամբ քրեական հետապնդում իրականացնել:

 Հիշեցնենք, որ ապրիլի 21-ին Մարգարիտա Խաչատրյանը՝ երեք հոգու ուղեկցությամբ, գնացել էր «Հրապարակ» օրաթերթի խմբագրություն եւ ագրեսիվ վարք դրսեւորելով՝ մարմնական վնասվածք էր հասցրել թերթի գլխավոր խմբագրին ու հաշիվ պահանջել թերթի նույն օրվա համարում իր ղեկավարած կազմակերպության մասին տպագրված՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրով լուրի առնչությամբ (տե´ս ԽԱՊԿ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակային զեկույցը): 
Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վերը նշված որոշումը՝ հօգուտ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի, բողոքարկվել էր ՀՀ քրեական վերաքննիչ դատարան, սակայն սեպտեմբերի 1-ին այս դատարանում կայացած նիստում բողոքը մերժվեց, և ուժի մեջ մնաց հուլիսի 25-ի որոշումը: «Հրապարակ» օրաթերթի հաղորդմամբ՝ սեպտեմբերի 27-ին խմբագրությունը ստացավ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ավագ դատախազի գրությունը, որով հայտնի դարձավ, որ Մարգարիտա Խաչատրյանի խուլիգանական արարքի կապակցությամբ հարուցվել է քրեական գործ՝ ՀՀ քրեական օրենսգրքի 258 հոդվածի 2-րդ մասով նախատեսված հանցագործության հատկանիշներով: Այսինքն՝ ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժինը պետք է վերսկսի այս գործի քննությունը:
Ինչպես արդեն նշել ենք ԽԱՊԿ երկրորդ եռամսյակային զեկույցում՝ «Հրապարակ» օրաթերթի խմբագրության և Մարգարիտա Խաչատրյանի միջև ծագած այս վեճի առնչությամբ՝ Մարգարիտա Խաչատրյանն էլ հայց է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի (տե´ս սույն զեկույցի «Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ» բաժնում): 
Հուլիսի 28-ին, երեկոյան ժամը 23.30-ի մոտակայքում, Հանրապետության հրապարակում միջադեպ է տեղի ունեցել «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի լրագրող Անի Գեւորգյանի եւ ոստիկանների միջեւ: Երբ լրագրողը փորձել է լուսանկարել այդ պահին տեղի ունեցող իրադարձությունը՝ ոստիկաններից փախչող եւ հրապարակի ջրավազանում հայտնված մի կնոջ հետ կապված, ոստիկաններից մեկը խոչընդոտել է լրագրողի աշխատանքին եւ խփելով վերջինիս ձեռքին՝ փորձել է խլել լուսանկարչական սարքը: 
Հուլիսի 30-ին «Հայկական ժամանակը» հրապարակեց անդրադարձ՝ «Հարձակում լրագրողի վրա» վերնագրով` այն միաժամանակ ներկայացնելով որպես հաղորդում հանցագործության մասին: Օգոստոսի 3-ին հայտնի դարձավ, որ ՀՀ ոստիկանության Երեւանի կենտրոնական բաժնում նյութեր են նախապատրաստվում՝ լրագրող Անի Գեւորգյանի վրա ոստիկան Աշոտ Սարգսյանի հարձակման վերաբերյալ: Սակայն օգոստոսի 25-ին պարզվեց, որ ոստիկանությունը բավարար հիմքեր չի գտել թղթակից Անի Գեւորգյանի մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու վերաբերյալ քրեական գործ հարուցելու համար. ըստ գործը քննողի` լրագրողի լուսանկարելու ընթացքում ոստիկանը ոչ թե հարվածել է նրա ձեռքին, այլ հրել է ֆոտոխցիկը, քանի որ այն շատ մոտ է եղել վերջինիս դեմքին:
2. Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ 

Սույն զեկույցում ներկայացվող ժամանակաշրջանում, նախորդ եռամսյակի համեմատությամբ, ակնհայտ է լրագրողների ու ԶԼՄ-ների դեմ ճնշումների փաստերի քանակի աճը: 2011 թ. երկրորդ եռամսյակի 6 դեպքի դիմաց, երրորդ եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց 12-ը: Ինչպես արդեն նշել ենք` դրանցից 11-ը նոր դատական հայցեր են լրատվամիջոցների դեմ, որոնցից 3-ում լրատվամիջոցը ներգրավված է որպես երրորդ անձ: 
Զեկույցում ներկայացված մյուս ճնշումների գերակշռող մեծամասնությունը նախորդ եռամսյակների ընթացքում սկսված դատական գործընթացների նոր զարգացումներ են:
Ներկայացնում ենք այդ փաստերը՝ ժամանակագրական կարգով:
Հուլիսի 1-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը մերժեց «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերության հիմնադիր «ՉԱՊ» ՍՊԸ-ի բողոքը: Այսպիսով ուժի մեջ մնաց ՀՀ վերաքննիչ դատարանի`ապրիլի 26-ի վճիռը` հօգուտ Գյումրու քաղաքապետարանի, ինչը նշանակում է, որ «ԳԱԼԱ»-ն պարտավորվում է քաղաքի հին հեռուստաաշտարակից ապամոնտաժել իր հեռարձակող սարքավորումները:
Հիշեցնենք, որ Գյումրու հին հեռուստաաշտարակի շահագործման վերաբերյալ քաղաքապետարանի եւ «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերության հիմնադիր «ՉԱՊ» ՍՊԸ-ի միջեւ վեճը սկսվել է դեռեւս 2007 թ. նոյեմբերից: Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը, հօգուտ Գյումրու քաղաքապետարանի, որոշում էր կայացրել դեռևս 2008-ի ապրիլի 14-ին: ՀՀ վերաքննիչ դատարանն այն թողել էր անփոփոխ, սակայն ՀՀ վճռաբեկ դատարանը բեկանել էր վերաքննիչ դատարանի որոշումը: Հետագայում շարունակվեցին դատական գործընթացները, և ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի` 2011 թ. ապրիլի 26-ին կայացրած վճռով անփոփոխ մնաց Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի այն որոշումը, որով «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերությունը պարտավորվել էր հեռուստաաշտարակից ապամոնտաժել իր հեռարձակող սարքավորումները:
Հուլիսի 16-ին «ԳԱԼԱ»-ի տարածած հայտարարությամբ ասված է, որ հեռուստաընկերությունը շարունակելու է պայքարել իր իրավունքի պաշտպանության համար և դիմելու է Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարան:

ՀՀ վճռաբեկ դատարանի` ի վնաս «ԳԱԼԱ»-ի կայացրած վճռի առնչությամբ hուլիսի 18-ին հայտարարությամբ հանդես եկան մի շարք լրագրողական կազմակերպություններ, այդ թվում նաև` ԽԱՊԿ-ն (տե´ս www.khosq.am կայքի արխիվում):

Հուլիսի 8-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեցին «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի դեմ «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության հայցով գործի լսումները: 

Հիշեցնենք, որ վիճարկվում է թերթի՝ 2010 թվականի օգոստոսի 26-ին հրապարակած «1000 դոլար լռության դիմաց» վերնագրով լուրը, որը վերաբերում էր Գյումրի քաղաքում երկրաշարժից տուժած ընտանիքների համար «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության կառուցած Մուշ-2 թաղամասի շենքերի, ըստ բնակիչների բողոքների, անորակ շինարարությանը: Հայցվորն օրաթերթի հիմնադրից պահանջում է 2,5 միլիոն դրամ փոխահատուցում` իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկություն հրապարակելով` ընկերության գործարար համբավն արատավորելու համար: 
Գործի քննությունը շարունակվեց սեպտեմբերի 8-ին և 16-ին: Կողմերը հանգամանորեն ներկայացրին իրենց հիմնավորումները: Պատասխանող կողմի ներկայացուցիչը միջնորդեց դատարան հրավիրել վկաների և դատական նիստը հետաձգել: Հաջորդ նիստը նշանակված է հոկտեմբերի 11-ին:
Հուլիսի 8-ին ՀՀ վարչական դատարանում շարունակվեց «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի՝ ընդդեմ Հեռուստատեսության և ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի հայցի քննությունը: 
Հիշեցնենք, որ «Ա1+»-ի հիմնադիրը պահանջում է անվավեր ճանաչել ՀՌԱՀ-ի՝ 2010 թ. դեկտեմբերի 16-ի թիվ 96-Ա որոշումը (թվային հեռարձակման թիվ 11 մրցույթում «Արմնյուզ» հեռուստաընկերությանը հաղթող ճանաչելու մասին), ինչպես նաեւ՝ հաստատել այդ մրցույթում «Ա1+»-ին արդար մրցակցության իրավունքից զրկելու փաստը: Դատական այս գործընթացն սկսված է 2011 թ. փետրվարի 21-ից (տե´ս ԽԱՊԿ 2011 թ. առաջին եռամսյակային զեկույցը):
Նախորդ նիստերում դատարանն ընդունել էր «Ա1+»-ի ներկայացուցչի միջնորդությունը՝ «Արմնյուզ» ՓԲԸ-ին որպես երրորդ կողմ դատաքննությանն ընդգրկելու մասին:
Հուլիսի 8-ին «Ա1+»-ի հիմնադիրն ավելացրեց իր հայցի հիմքերը: Դատարանը ժամանակ տրամադրեց ՀՌԱՀ-ի ներկայացուցչին՝ ծանոթանալու դրանց: Նույն օրը հայտնի դարձավ, որ «Արմնյուզ» ՓԲԸ-ն դատարան ներկայացրած գրությամբ խնդրել է գործընթացն իրականացնել իր բացակայությամբ: Օգոստոսի 11-ին ավարտվեցին նախնական լսումները, իսկ սեպտեմբերի 16-ին կայացած նիստով ավարտվեց գործի քննությունը: Քանի որ ՀՌԱՀ-ն դեկտեմբերի 16-ի թիվ 96-Ա իր որոշումը հիմնավորել էր «Ա1+»-ի ներկայացրած՝ ֆինանսական միջոցներին վերաբերող փաստաթղթերի զգալի մասը կեղծ և անհիմն գնահատելով, ուստի դատական այս նիստի ընթացքում քննության առնվեց խնդրի հենց այս կողմը:
Վճռի հրապարակման օր նշանակվեց հոկտեմբերի 3-ը:
Հուլիսի 13-ին Սեւանի ընդհանուր իրավասության դատարանում հրապարակվեց հայցվոր «Շանթ» հեռուստաընկերության` լրագրողի օրինական մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու գործով դատավճիռը` ընդդեմ «Ավետարանի հավատքի քրիստոնյաների միաբանություն» կրոնական կազմակերպության Սևանի տեղական միավորի առաջնորդ Վլադիմիր Բաղդասարյանի, ով մեղավոր ճանաչվեց ՀՀ քրեական օրենսգրքի 164 հոդվածի 1-ին մասով եւ պարտավորվեց վճարել 200 000 դրամ տուգանք: Սակայն դատարանը կիրառեց համաներման ակտ, որով վերջինս ազատվեց տուգանք վճարելուց: 
Գործի առիթ դարձած միջադեպը տեղի է ունեցել 2010 թ. նոյեմբերի 10-ին, երբ «Շանթ» հեռուստաընկերության նկարահանող խումբը` ի դեմս լրագրող Արփի Սուքիասյանի եւ օպերատոր Էդուարդ Պետրոսյանի, մեկնել է Սեւան` ռեպորտաժ պատրաստելու նպատակով: Նրանք մուտք են գործել որեւէ ցուցանակ չունեցող` նախկին կինոթատրոնի շենք, որը հետագայում պարզվել է, որ վերը նշված կրոնական կազմակերպության անդամների հավաքատեղին է, եւ որի մեկ հարկը մասնավոր սեփականություն է: Երբ նկարահանող խումբը սկսել է աշխատել, ընդառաջ է եկել կազմակերպության առաջնորդ Վլադիմիր Բաղդասարյանը, շենքից դուրս գալու պահանջ ներկայացնելով, ձեռքով հարվածել է օպերատորի դեմքին և թույլ չի տվել նկարահանումներ կատարել: Նույն օրը «Շանթի» «Հորիզոն» լրատվականի երեկոյան թողարկման ընթացքում ռեպորտաժ է ցուցադրվել` տեղի ունեցածի վերաբերյալ, որը միաժամանակ ներկայացվել է որպես հաղորդում հանցագործության մասին: 

2010 թ. դեկտեմբերի 24-ին հարուցվել էր քրեական գործ, ինչին հաջորդած դատական նիստերը երկարաձգվեցին մինչեւ 2011 թ. հուլիսի 13-ը: Դատավճռի հրապարակմանը հաջորդեց Վլադիմիր Բաղդասարյանի բողոքարկումը, ում կարծիքով` իր նկատմամբ առաջադրված մեղադրանքը կրոնական խտրականության դրսեւորում է`անկախ այն բանից, որ միաժամանակ կիրառվել է համաներման ակտ: 
ՀՀ վերաքննիչ քրեական դատարանում բողոքի քննությունը շարունակվում է: Հերթական դատական նիստը նշանակվել է հոկտեմբերի 19-ին: 
Հուլիսի 20-ին «hetq.am» կայքը տեղեկացրեց, որ Վանաձորի պետական մանկավարժական ինստիտուտի ռեկտոր Գուրգեն Խաչատրյանի՝ նույն ինստիտուտի նախկին դասախոս Լուսինե Աշուղյանի դեմ ներկայացված հայցապահանջով որպես երրորդ անձ են ներգրավվել «Հետք» շաբաթաթերթը եւ «ATV» հեռուստաընկերությունը: Նշված լրատվամիջոցները պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի արատավորմամբ պատճառված վնասի փոխհատուցման պահանջով այս գործին առնչվում են մայիսի 13-ին «Հետք»-ում  հրապարակված «Հիվանդագին կրքեր Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում» վերնագրված նյութով եւ «ATV» հեռուստաընկերության «Կիսաբաց լուսամուտներ» հաղորդաշարի հունիսի 15-ի թողարկմամբ: Պատասխանողից հայցվորի պահանջն է՝ նույն լրատվամիջոցներով հերքել որպես զրպարտություն տարածված տեղեկությունները եւ վճարել 2 000 000 դրամ փոխհատուցում: 
Առաջին դատական նիստը նշանակված էր օգոստոսի 23-ին, Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի Ալավերդու նստավայրում, բայց քանի որ պատասխանողի փաստացի բնակության վայրը Վանաձորում է, ուստի վերջինիս դիմումով գործի քննությունը շարունակվեց սեպտեմբերի 6-ին, Վանաձորի դատարանում: Պատասխանողի միջնորդությամբ՝ նիստը հետաձգվեց: Գործի քննությունը շարունակվում է:
Հուլիսի 21-ին Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ ԱԺ նախագահի նախկին խորհրդական Թաթուլ Մանասերյանի՝ ընդդեմ «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոնի» ներկայացրած հայցով հերթական դատական նիստը:
Հիշեցնենք, որ Թաթուլ Մանասերյանը թերթի՝ 2010 թ. սեպտեմբերի 29-ի համարում հրապարակված «Քրգործ` ԱԺ նախագահի խորհրդականի դե՞մ» վերնագրով տեղեկությունը համարում է զրպարտություն, որով արատավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը: Նա պահանջում է տպագրել  հերքում եւ իր կրած վնասը փոխհատուցել 2,5 միլիոն դրամով, որից 500 000 դրամը փաստաբանի վարձատրության գումարն է:
Գործի քննությունը շարունակվեց սեպտեմբերի 2-ին և 5-ին: Դատարանը մերժեց պատասխանող կողմի միջնորդությունը՝որպես վկա դատարան հրավիրելու այն անձին, ում մեկ այլ գործով տված վկայությունների ու ցուցմունքների հիման վրա թերթը հրապարակել էր տեղեկություն այն մասին, թե Թաթուլ Մանասերյանի դեմ քրեական գործ է հարուցված՝ վաշխառությամբ զբաղվելու մեղադրանքով: Սեպտեմբերի 6-ին դատաքննությունն ավարտվեց, իսկ սեպտեմբերի 20-ին դատարանը հրապարակեց որոշումը, ըստ որի՝ հայցը մասնակի բավարարվեց. «Ժամանակ» օրաթերթը պարտավորվեց տպագրել հերքում և վճարել 510 000 դրամ փոխհատուցում, որից 300 000-ը՝ զրպարտության, 200 000-ը փաստաբանի վարձատրության համար, իսկ 10 000-ը՝ որպես պետական տուրք: Թերթի ներկայացուցչի հաղորդմամբ՝ որոշումը մտադիր են բողոքարկել: 

Հուլիսի 23-ին «168 ժամ» թերթը տեղեկացրեց, որ Էջմիածնի թիվ 2 ավագ դպրոցի նախկին տնօրեն Սուսաննա Նազարյանը եւ նրա անչափահաս որդին՝ Տիգրան Տերտերյանը, ով նույն դպրոցի աշակերտ է, Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայցեր են ներկայացրել՝ ընդդեմ թերթի հիմնադիր «168 ժամ» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Մարինե Մարտիրոսյանի: Առաջին հայցվորը՝ նախկին տնօրենը, պահանջում է պարտավորեցնել պատասխանողներին «168 ժամ» թերթում հերքելու տեղեկատվությունն այն մասին, որ ինքը դպրոցում ստեղծել է բարոյահոգեբանական անառողջ մթնոլորտ, եւ հօգուտ իրեն բռնագանձել 2 000 000 դրամ փոխհատուցում՝ զրպարտության դիմաց: Երկրորդ հայցվորը՝ նախկին տնօրենի որդին (ում օրինական ներկայացուցիչն իր հայրն է), պահանջում է պատասխանողներին պարտավորեցնել հերքելու այն տեղեկատվությունը, որ ինքը հրդեհել է դպրոցի փաստաթղթային արխիվը եւ զրպարտության դիմաց հօգուտ իրեն բռնագանձել 2 000 000 դրամ փոխհատուցում. ինչպես նաեւ՝ հայցագնի չափով արգելանք դնել պատասխանող «168 ժամ» ՍՊԸ-ին պատկանող գույքի կամ դրամական միջոցների վրա:  

Դատական առաջին նիստերն այս երկու հայցերով նշանակված էին սեպտեմբերի 26-ին, սակայն հետաձգվեցին մինչեւ հոկտեմբերի 18-ը: 
Հուլիսի 26-ին «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ է ընդունել թերթի հիմնադիր «Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի դեմ Ազգային պատկերասրահի տնօրեն Փարավոն Միրզոյանի հայցադիմումը, որն առնչվում է 2011 թ. ապրիլի 9-ին օրաթերթի հրապարակած՝ «Ճանաչել Փարավոնին» հոդվածին: Հայցվորը պահանջում է հերքել իր պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունները եւ հօգուտ իրեն թերթից բռնագանձել 3 360 000 դրամ փոխհատուցում՝ զրպարտության, վիրավորանքի եւ դատական ծախսերի դիմաց: 
«Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի փաստաբանները հայցադիմումի պատասխանում նշել են, որ հոդվածում հղում էր կատարվել «hetq.am» լրատվական կայքի՝ 2010 թ. նոյեմբերի 8-ի եւ դեկտեմբերի 20-ի հրապարակումներին, որոնցից օգտվել էր հոդվածագիր Կարինե Աշուղյանը, մինչդեռ 1 տարի առաջ հրապարակված այդ նույն տեղեկությունները հայցվորը, փաստորեն, վիրավորանք եւ զրպարտություն չի համարել: 
Հուլիսի 30-ին  «hetq.am» կայքը տեղեկացրեց, որ «Իջեւանի ՃՇՇ» ճանապարհաշինական ՓԲԸ-ն Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան հայց է ներկայացրել ընդդեմ «Իջեւան ստուդիա» ՍՊԸ-ի եւ նույն հեռուստաընկերության լրագրող Նաիրա Խաչիկյանի, ում պատրաստած՝ վիճարկվող ռեպորտաժը ցուցադրվել է հունիսի 21-ին «Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքի» «Լրաբեր» լրատվական ծրագրով, ինչպես նաեւ՝ «Երկիր մեդիա» հեռուստաընկերության եթերում: Ըստ այդ տեսանյութերի` ճանապարհաշինական ընկերությունը որակվել է որպես ավերող, պետբյուջեից հատկացված գումարները յուրացնող եւ այլն: Գործարար համբավն արատավորելու համար՝ հայցվորը պահանջում է հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ զրպարտությամբ հասցված վնասը փոխհատուցել 3 264 000 դրամով: 

Առաջին դատական նիստը նշանակված էր օգոստոսի 18-ին, սակայն հետաձգվեց մինչեւ սեպտեմբեր 14-ը: Հերթական դատաքննության օր նշանակվեց հոկտեմբերի 17-ին: 
Օգոստոսի 3-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի հրատարակիչ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ի բողոքը` ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի հունիսի 9-ի որոշման վերաբերյալ, ըստ որի` ուժի մեջ է մնում Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած որոշումը` ԱԺ պատգամավորներ եւ հայտնի գործարարներ Ռուբեն Հայրապետյանին, Սամվել Ալեքսանյանին և Լևոն Սարգսյանին թերթի հրապարակած տեղեկություններով հասցված վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց 2 միլիոն 44 հազարական դրամ (ընդհանուր հաշվով՝ 6 միլիոն 132 հազար դրամ) փոխհատուցում վճարելու մասին:
Հիշեցնենք, որ վերոհիշյալ երեք պատգամավորները 2010 թ. նոյեմբերի 8-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան ներկայացված հայցով վիճարկում էին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի 2010 թ. հոկտեմբերի 14-ին տպագրված «Ութից յոթը ցուցակում են» հրապարակումը, որով փոխանցվում էր Մոսկվայում գործող «Միաբանություն» ակումբի նախագահ Սմբատ Կարախանյանի հայտնած տեղեկությունն այն մասին, թե Ռուսաստանի իրավապահները կազմել եւ «Միաբանություն» ակումբի հետ քննարկել են քրեական (թմրաբիզնեսին, զենքի ապօրինի վաճառքին, փողերի լվացմանն առնչվող) գործերում շրջանառվող հայաստանյան պաշտոնյաների ու պատգամավորների մի ցուցակ, ինչի առնչությամբ նշվել էին երեք պատգամավորների անունները: Հայցվորների պահանջն էր՝ տպագրել վերոնշյալ հոդվածով հրապարակված` իրենց պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունների հերքում և ֆինանսապես՝ 2 միլիոն 500 հազարական դրամով (ընդհանուր հաշվով` մոտ 7, 5 միլիոն դրամ) փոխհատուցել իրենց կրած վնասը: 
2011 թ. փետրվարի 7-ին դատարանը որոշեց մասամբ բավարարել հայցվորների պահանջը՝ փոխհատուցման գումարը սահմանելով 2 միլիոն 44 հազարական դրամ (ընդհանուր հաշվով՝ 6 միլիոն 132 հազար դրամ): Որոշումը կայացվել էր ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի  հիման վրա և, փաստորեն, մնաց ուժի մեջ: 
Հարուցվել է կատարողական վարույթ: «Հայկական ժամանակի» խմբագրությունը, փոխհատուցման համար պահանջվող գումարը հանգանակելու նպատակով, բացել է հաշվի համար և ակնկալում է հանրության աջակցությունը:
Միաժամանակ` օրաթերթի հիմնադիրը պատրաստվում է դիմել Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարան:

Օգոստոսի 17-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում լսվեց Աժ պատգամավոր Տիգրան Արզաքանցյանի բողոքը` «Երկիր օրաթերթ» ՍՊԸ-ի հետ ունեցած վեճի առնչությամբ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի՝ հունիսի 8-ի որոշման առիթով, ըստ որի՝ օրաթերթի դեմ Տիգրան Արզաքանցյանի ներկայացրած հայցը բավարարվել է մասամբ, և թերթը պարտավորվել է վճարել 288 000 դրամ: Տիգրան Արզաքանցյանը վերաքննիչ բողոքով պահանջում է բեկանել վճիռն ամբողջությամբ: 

Հիշեցնենք, որ պատգամավորը վիճարկում էր թերթի՝ հունվարի 13-ի համարում «131 դեմք ու դիմակ» խորագրի ներքո տպագրված տեղեկություններն իր մասին և իրեն հասցված վիրավորանքի ու զրպարտության դիմաց թերթից պահանջում էր 3 568 000 դրամ փոխհատուցում: Օրաթերթի հիմնադիրըը եւս վերաքննիչ բողոք էր ներկայացրել՝ վիճարկելով «լակոտ» բառի դիմաց պահանջվող 200 000 դրամ փոխհատուցման մասը (տե´ս ԽԱՊԿ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակային զեկույցը):
Օգոստոսի 24-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժեց ե´ւ ԱԺ պատգամավորի ե´ւ «Երկիր օրաթերթ» ՍՊԸ-ի բողոքները` անփոփոխ թողնելով Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռն այս գործով: 
Սեպտեմբերի 23-ին Տիգրան Արզաքանցյանը բողոք է ներկայացրել վճռաբեկ դատարան:
Օգոստոսի 17-ին Գյումրու Ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբի տարածած հաղորդագրությամբ հայտնի դարձավ, որ «Մինաս Ավետիսյան» բարեգործական հիմնադրամի հոգաբարձուների խորհրդի նախագահ Արման Ավետիսյանը դատական հայց է ներկայացրել Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Ասպարեզ» ակումբի նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի: 
Հայցվորի ներկայացրած պահանջներն են՝ պարտավորեցնել Լեւոն Բարսեղյանին հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել Արման Ավետիսյանից՝ զրպարտության եւ վիրավորանքի համար, ակումբի պաշտոնական կայքում հրապարակել դատարանի վճիռը և պատասխանողից բռնագանձել 2 միլիոն դրամ փոխհատուցում (500 000 դրամը` վիրավորանքի, 1 500 000 դրամը` զրպարտության համար), եւս 200 000 դրամ՝ դատական ծախսի դիմաց: Հայցվորը վիրավորական է համարում www.asparez.am կայքում 2011 թ. հունիսին հրապարակված՝ «Կան բաներ, որ չեն ներվում», «Արման Ավետիսյանը ստում է անհասկանալի պատճառներով», ««Ընտանեկան կապալի՞ն» էին հարվածելու» հոդվածներում տեղ գտած տեղեկությունները, որոնք վերաբերում էին Մինաս Ավետիսյանի որմնանկարները Գյումրուց Երեւան տեղափոխելուն: Արման Ավետիսյանը, մինչ դատարան հայց ներկայացնելը, նամակով դիմել է «Ասպարեզ» ակումբին՝ պահանջելով նույն կայքում տեղադրել հրապարակված տեղեկությունների հերքում: Հունիսի 30-ին ակումբը կայքում տեղադրեց Արման Ավետիսյանի պատասխան նամակը: Օգոստոսի 4-ին վերջինս դիմեց դատարան: 

Սեպտեմբերի 9-ին Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ այս գործով նախնական  դատական նիստը, ինչի ընթացքում հայցվոր կողմի ներկայացուցիչը նշեց որպես զրպարտություն և վիրավորանք դիտարկված այն հանգամանքները, որոնք ենթակա են ապացուցման: Սեպտեմբերի 22-ին լսումները շարունակվեցին: Դատարանը հստակեցրեց, թե դատաքննության փուլում հայցվորը և պատասխանողը հատկապես որ հանգամանքների վերաբերյալ պետք է ներկայացնեն ապացույցներ: Հաջորդ նիստը նշանակվեց հոկտեմբերի 11-ին:  
Օգոստոսի 23-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց Վայոց ձորի մարզի Արենի գյուղի բնակիչ Սուսաննա Բաղդասարյանի հայցի քննությունը՝ ընդդեմ ներկայումս լույս չտեսնող «Հայք» թերթի խմբագրության եւ նախկինում՝ այդ թերթի, այժմ` «Ժողովուրդ» օրաթերթի եւ «lragir.am» կայքի թղթակից Արման Գալոյանի:
Հիշեցնենք, որ այս գործը դատարանի վարույթում է 2010 թվականի օգոստոսից եւ առնչվում է 2008 թվականի փետրվարի 8-ին «Հայք» օրաթերթում հրապարակված «Սպանության հետքերով» հոդվածին: Հայցվորը պահանջում է հերքում: Ըստ նրա՝ լրագրող Արման Գալոյանը, ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 19-րդ հոդվածի պահանջները խախտելով, պղծել է իր որդու՝ Կարեն Մանուկյանի հիշատակը, արատավորել բարի համբավը` նրան ներկայացնելով թմրամոլ (մանրամասները տե´ս ԽԱՊԿ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակային, ինչպես նաեւ 2010 թ. տարեկան զեկույցներում):  
Այս տարի շարունակված գործի քննության ընթացքում դատարանը որպես երկրորդ պատասխանող ճանաչեց տեղեկատվության աղբյուր հանդիսացող՝ սպանվածի այրի Սվետլանա Առաքելյանին, ինչպես նաեւ ապացուցված համարեց, որ վիճարկվող հոդվածում վերջինիս տրամադրած տեղեկությունները բառացիորեն մեջբերվել են որպես ուրիշի ուղղակի խոսք: 
Սեպտեմբերի 27-ին հրապարակվեց այս գործով դատարանի վճիռը, ըստ որի` հայցը բավարարվեց` ակնհայտորեն անտրամաբանական լուծում առաջադրելով: Խնդիրն այն է, որ դատարանը Սվետլանա Առաքելյանին պարտավորեցրեց հերքել «Հայք» օրաթերթի 2008 թվականի փետրվարի 8-ի համարում հրապարակված «Սպանության հետքերով» հոդվածում հայտնած տեղեկությունները` 2010 թ. հուլիսից այլեւս լույս չտեսնող` նույն «Հայք» թերթում: 
Օգոստոսի 24-ին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետական եկամուտների կոմիտեի նախագահի տեղակալ Արմեն Ալավերդյանը նախօրեին զանգահարել է թերթի թղթակից Վահագն Հովակիմյանին եւ վրդովմունք արտահայտել օգոստոսի 23-ի համարում տպագրված`«Նա գնա՞ց մենակ» վերնագրով հրապարակման մեջ իր հետ ունեցած հեռախոսազրույցին անդրադառնալու առնչությամբ, այնուհետեւ սեռական բնույթի հայհոյանքներ է տեղացել: Այս վարքագիծը նա պատճառաբանել է` ասելով. «Կարող ա` ես չէի ուզում կինս իմանար, թե որտեղ էի» (հրապարակմանը նախորդած հեռախոսազրույցի ընթացքում Ալավերդյանն ասել է, որ ինքը գտնվում է հիվանդանոցում): Այնուհետեւ հայհոյանքներին հաջորդել են սպառնալիքները: «Ես քեզ սատկացնելու եմ, գլուխդ ջարդելու եմ»,- թղթակցին ասել է պետեկամուտների կոմիտեի պաշտոնյան: Նշենք, որ թղթակիցն էլ իր հերթին է անբարեկիրթ պատասխան տվել խոսակցին:
Սեպտեմբերի 6-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «Զինվոր» ՀԿ-երի համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանի՝ ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի հայցով առաջին դատական նիստը: 

Հիշեցնենք, որ Մարգարիտա Խաչատրյանը վիճարկում է ապրիլի 21-ին «Հրապարակ» օրաթերթի տպագրած՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրով լուրը: Նա պահանջում է հերքել հրապարակված տեղեկությունները և իր պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորելու դիմաց վճարել 2 միլիոն 40 000 դրամ փոխհատուցում՝ ներառյալ դատական ծախսերը:
Գործի քննությունը շարունակվում է: Հերթական դատաքննության օրը նշանակվել է նոյեմբերի 10-ին:
Սեպտեմբերի 7-ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանում լսվեցին քրեական գործերով մեղադրվողներ՝ Գեւորգ Հայրապետյանի եւ Աշոտ Հարությունյանի բողոքները՝ Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավիթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի հունիսի 16-ի երկու որոշումների վերաբերյալ, որոնցով մերժվել էին վերոհիշյալ անձանց հայցերը` «Մուլտի մեդիա-Կենտրոն թիվի» ՓԲԸ-ի դեմ: 
Հիշեցնենք, որ վիճարկվում էին «Կենտրոն» հեռուստաընկերության «Հետաքննություն» հաղորդաշարի՝ 2010 թ. նոյեմբերին հեռարձակված երկու թողարկումների տեսանյութերը: Ըստ հայցվորների՝ դրանցով հաղորդված փաստացի անճշտություններն արատավորել են իրենց պատիվն ու արժանապատվությունը՝ հանրության շրջանում ձեւավորելով թյուր կարծիք: Եվ քանի որ այդ տեղեկությունները հեռարձակվել են մինչեւ քրեական գործերով դատավճիռների՝ օրինական ուժի մեջ մտնելը, հետեւաբար դրանով խախտվել է նաեւ հայցվորների անմեղության կանխավարկածի իրավունքը (տե´ս ԽԱՊԿ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակային զեկույցը): 

Բողոքարկուների ներկայացուցիչը միջնորդեց բեկանել առաջին ատյանի դատարանի վճիռները և գործերն ուղարկել նույն դատարան` նոր քննության: 
Սեպտեմբերի 15-ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանը հրապարակեց այս գործերով վճիռները, ըստ որոնց` մերժվեցին Գևորգ Հայրապետյանի և Աշոտ Հարությունյանի բողոքները, և ուժի մեջ մնացին Երևանի Աջափնյակ և Դավիթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռները:
Սեպտեմբերի 8-ին «Հրապարակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ Դատական ակտերի հարկադիր կատարման ծառայության ներկայացուցչի միջոցով խմբագրությունը ստացել է ԴԱՀԿ ծառայության՝ սեպտեմբերի 5-ի որոշումն այն մասին, որ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի կողմից, օգոստոսի 31-ին տրված կատարողական թերթի համաձայն, «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ին պատկանող գույքի վրա պետք է դրվի արգելանք՝ հայցագնի 3 000 000 դրամի չափով, ինչպես նաեւ օրաթերթին արգելվում է տեղեկատվություն տարածել տվյալ քաղաքացիական գործով առկա վեճի առնչությամբ՝ մինչեւ գործով վերջնական ակտ կայացնելը: 
Այդ օրը դեռեւս անհասկանալի էր մնում, թե ով է հայցվորը, եւ որն է վիճարկման առարկան, քանի որ օրաթերթի խմբագրությունը մինչ այդ չէր ստացել ո´չ որեւէ հայցադիմում եւ ո´չ էլ՝ դատարանի որոշում: Գլխավոր խմբագիր Արմինե Օհանյանի հաղորդմամբ՝ իրենք միայն ենթադրեցին, որ խնդիրն առնչվում է օգոստոս ամսվա ընթացքում հրապարակված այն նյութերին, որոնք վերաբերում էին ՀՀ դատական դեպարտամենտի ղեկավար Միսակ Մարտիրոսյանին եւ վճռաբեկ դատարանի նախագահ Արման Մկրտումյանին: Մասնավորապես՝ թերթն իր հրապարակման մեջ ներկայացրել էր դեպարտամենտի աշխատակիցների նամակը, որով նրանք բողոքել են դեպարտամենտում տեղի ունեցող օրինազանցություններից: 

Սեպտեմբերի 30-ի դրությամբ այս խնդիրը դեռեւս որեւէ լուծում չէր ստացել:   
Սեպտեմբերի 8-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ «Առավոտ» օրաթերթի դեմ «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ի՝ պատվի, արժանապատվության և գործարար համբավի պաշտպանության 2 հայցերից մեկով նախնական դատական նիստը: 

Հիշեցնենք, որ սրտաբանական կենտրոնը հայցեր էր ներկայացրել օրաթերթի դեմ՝ լրագրող Հռիփսիմե Ջեբեջյանի՝ «Վճարել է 10 տարվա կյանքի համար, ստացել՝ 7 տարվա» (13.11.2010 թ.) եւ Կապանի բնակիչ Կարո Ավանեսյանի՝ «Իսկ ո՞ւր մնաց Հիպոկրատի երդումը» (01.12.2010 թ.) վերնագրերով հրապարակումների առնչությամբ: Երկրորդ հոդվածի հայցով նախնական դատական նիստը ձգձգվում էր՝ 2011 թ. մարտ ամսից սկսած, քանի որ կողմերի միջեւ բանակցություններ էին ընթանում՝ խնդիրը հաշտությամբ լուծելու ուղղությամբ, որն այս դեպքում այդպես էլ տեղի չունեցավ: Հայցվորն օրաթերթից պահանջում է տպագրել հերքում եւ որպես փոխհատուցում վճարել 2 միլիոն դրամ, ինչպես նաեւ՝ 300 հազար դրամ փաստաբանի վարձատրության համար:
Սեպտեմբերի 8-ի նիստի ընթացքում «Առավոտ» օրաթերթի ներկայացուցիչը միջնորդությամբ հանդես եկավ՝ որպես վկա հրավիրելու հոդվածի հեղինակ, Կապանի բնակիչ Կարո Ավանեսյանին: Վերջինս վիճարկվող հրապարակմամբ նշել էր, որ Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնում համապատասխան վճարումների դիմաց իրեն վիրահատել են և տեղադրել սրտի ռիթմը կարգավորող սարք, որն անխափան պետք է աշխատեր 4-5 տարի, սակայն իր առողջական վիճակի վատթարացումը և սարքի հետագա ստուգումները ցույց են տվել, որ այն լիարժեք չի ծառայում իրեն: 
Հայցվոր կողմի ներկայացուցիչ Մուրադ Ասրյանն առարկեց հոդվածի հեղինակին հրավիրելու միջնորդությանը՝ պնդելով, թե հրապարակմամբ տարածված տեղեկություններն ու մտքերը պատկանում են ոչ թե Կարո Ավանեսյանին, այլ արտահայտում են «Առավոտ» օրաթերթի դիրքորոշումը: Դատարանը նիստը հետաձգեց՝ հայցվոր կողմի այս առարկությունը գրավոր ներկայացնելու համար ժամանակ տրամադրելու նպատակով:

Սեպտեմբերի 15-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում սկսվեցին «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր եւ հրատարակիչ «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի բողոքի լսումները` Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի` հունիսի 6-ին հրապարակած վճռի վերաբերյալ: 
Հիշեցնենք, որ առաջին ատյանի դատարանը մասամբ բավարարել էր օրաթերթի հիմնադրի դեմ ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի կնոջ՝ Բելլա, եւ ավագ որդու՝ Սեդրակ Քոչարյանների հայցը, ըստ որի՝ թերթը պարտավորվել է հերքել վերջիններիս պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները եւ 3 միլիոն դրամի չափով փոխհատուցել զրպարտության եւ վիրավորանքի միջոցով հասցված վնասը: Հայցվորի՝ եւս 3 միլիոն դրամի պահանջը՝ փաստաբանական ծառայությունների դիմաց, մերժվել էր (վեճի մանրամասները տե´ս ԽԱՊԿ 2011 թ. առաջին եւ երկրորդ եռամսյակային զեկույցներում): 
Սեպտեմբերի 29-ին շարունակվեց վերաքննիչ բողոքի քննությունը: Օրաթերթի ներկայացուցիչը դատարանին հայտնեց, որ ներկայացված փաստաթղթերից բացակայում է մի տեղեկանք, որտեղ նշված է եղել, թե ինչպես պետք է մերժվեն օրաթերթի դեմ ուղղված հայցի հակափաստարկները, եւ միջնորդեց տվյալ տեղեկանքը կրկին կցել գործին: 

Դատարանը բողոքի քննությունը հետաձգեց: Հաջորդ դատական նիստը նշանակվեց հոկտեմբերի 6-ին:
Սեպտեմբերի 15-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի դեմ ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի հայցով հերթական դատական նիստը: 

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատարանի վարույթում է մարտի 28-ից: Հայցվորի պահանջն է՝ հերքել թերթի փետրվարի 12-ի համարում տպագրված՝ «Քոչարյանին ոչնչացնում են, Ծառուկյանին՝ բացատրո՞ւմ» հոդվածի տեղեկությունները եւ վճարել 6 միլիոն դրամ փոխհատուցում. 3 միլիոնը` վիրավորանքի եւ զրպարտության, մյուս 3 միլիոնն էլ փաստաբանական ծախսերի դիմաց (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակային զեկույցում):
Թեեւ նախորդ նիստում դատարանը բավարարել էր հայցվոր կողմի միջնորդությունը՝ վիճարկման առարկա հրապարակման հեղինակ Լուսինե Պետրոսյանին, որպես վկա, դատարան հրավիրելու մասին, սակայն վերջինս չէր ներկայացել նիստին, քանի որ խմբագրությունն այդ մասին դատարանի ուղարկած ծանուցագիրը չէր ստացել: Որոշվեց, որ Լուսինե Պետրոսյանը նիստերին կմասնակցի դատաքննության փուլում: 

Սեպտեմբերի 17-ին  ԽԱՊԿ-ն տեղեկացավ, որ «Առավոտ» օրաթերթը որպես երրորդ անձ է ճանաչվել Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում գտնվող՝ պատվին, արժանապատվությանը եւ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման մի գործի առիթով: Երկու հայց ներկայացրած անձը Լեռնապատի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանն է՝ ընդդեմ համագյուղացիներ՝ Բորիս Աշրաֆյանի եւ Գեւորգ Մելքոնյանի: Վեճն առնչվում է օրաթերթի՝ օգոստոսի 19-ի համարում տպագրված «Ով ում է զրպարտում» հոդվածին (հեղինակ՝ Արփինե Սիմոնյան): Հայցվորը գտնում է, որ հրապարակմամբ մեջբերված՝ վերոնշյալ անձանց որոշ արտահայտություններ վիրավորել են իրեն, ուստի յուրաքանչյուրից պահանջում է 500 000-ական դրամ փոխհատուցում: 

Դատական նիստերը նշանակվել են հոկտեմբերի 31-ին:
Սեպտեմբերի 21-ին ԽԱՊԿ-ն տեղեկացավ, որ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն նոր հայցադիմում է ստացել՝ որպես երրորդ անձ ներգրավվելով ԱԻՄ առաջնորդ Պարույր Հայրիկյանի եւ կոմունիստներ՝ Գեղամ Գալստյանի ու Նորիկ Պետրոսյանի միջեւ ծագած դատական վեճի առիթով: 
«Հրապարակ» օրաթերթը հուլիսի 7-ի համարում տպագրել էր վերը նշված կոմունիստների հեղինակած՝ «Չնչին, ինչպես Արարատին նետած քար» վերնագրված անդրադարձը, որ վերաբերում էր հունիսի 12-ին Հանրային հեռուստաընկերության «Հայոց հարց»  հաղորդաշարով Պարույր Հայրիկյանի հայտնած տեսակետին՝ Ստեփան Շահումյանի մասին: Այնուհետեւ օրաթերթն իր էջերը հաջորդաբար տրամադրել է երկու կողմերին՝ մինչ այն պահը, երբ նպատակահարմար է գտել դադարեցնել ծավալվող բանավեճը:
Հայցվորը Պարույր Հայրիկյանն է եւ պահանջում է պարտավորեցնել «Հրապարակին» հերքելու իր պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորող  տեղեկությունները եւ հրապարակել սույն գործով դատարանի վճռի եզրափակիչ մասը: 
«Հրապարակի» հաղորդմամբ՝ Պարույր Հայրիկյանը թերթի թղթակցի հետ զրույցում ասել է. «... Ձեզ հետ ես որեւէ խնդիր չունեմ: Եթե հանկարծ, Աստված ոչ անի, ձեր դեմ որեւէ բան լինի, համոզված եղեք, որ ես կգամ դատարան եւ կասեմ, որ ձեր դեմ ես ոչինչ չունեմ եւ չեմ կարող ունենալ: Դա երեւի փաստաբանական աշխատաոճ է»: 
Սեպտեմբերի 23-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Եհովայի վկաներ» կրոնական կազմակերպության հայցի քննությունը` ընդդեմ Հանրային հեռուստատեսության: 

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է 2010 թ. նոյեմբերի 9-ին, 10-ին եւ 11-ին «Հայլուր» եւ «Տեսանկյուն» հաղորդաշարերի ընթացքում հնչած տեղեկությունն այն մասին, որ Սեւանում տեղի ունեցած՝ իր ծնողների սպանության մեջ մեղադրվող Արման Թորոսյանը Եհովայի վկա է: 
Նիստի ընթացքում հայցվորի ներկայացուցիչը միջնորդեց հետաձգել դատական նիստը, քանի որ պատասխանող կողմը հերքում հրապարակելու և ներողություն խնդրելու պատրաստակամություն է հայտնել: Դատարանը բավարարեց միջնորդությունը՝ կողմերին ժամանակ տրամադրելով հաշտության համաձայնություն ձեռք բերելու համար: Հաջորդ դատական նիստը նշանակվեց նոյեմբերի 9-ին:
Սեպտեմբերի 28-ին  «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթը տեղեկություն տարածեց այն մասին, որ «Արմավիա ավիաընկերություն» ՍՊԸ-ն սեպտեմբերի 17-ին հայց է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան` ընդդեմ օրաթերթի հիմնադիր «Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի` վիճարկելով «Արմավիա՞ն է զենք մատակարարել» վերնագրով հրապարակումը (15.09.2011 թ.): Հայցվորը պահանջում է տպագրել հերքում եւ վճարել 2 000 000 դրամ փոխհատուցում՝ զրպարտության դիմաց: Ի դեպ, օրաթերթի փոխանցմամբ՝ հայցադիմումում թերթի անունը նշված է ոչ թե «Չորրորդ ինքնիշխանություն», այլ «Չորրորդ իշխանություն», որն այլեւս լույս չի տեսնում:
Նշենք, որ վիճարկման առարկա դարձած տեղեկությունները «Չորրորդ ինքնիշխանությունը» տպագրել է՝ հղում կատարելով տեղեկատվության աղբյուրին՝ «www.epress.am» կայքէջին, վերջինս էլ՝ իր աղբյուրին`«Ինտերֆաքսին»: Սեպտեմբերի 15-ին «www.epress.am» կայքէջը հրապարակեց «Արմավիայի» մամլո ծառայության տրամադրած հերքումը, ուր մասնվորապես ասված էր, որ ավիաընկերությունն իրականացնում է բացառապես ուղեւորափոխադրում եւ ոչ թե` բեռնափոխադրում, բացի այս`  հրապարակման մեջ նշված «Իլ-76» մակնիշի ինքնաթիռ երբեք չի ունեցել: Հերքման այս նույն տեքստը սեպտեմբերի 16-ին տպագրեց նաեւ «Չորրորդ ինքնիշխանությունը»: 
Նախնական դատական նիստը նշանակված է նոյեմբերի 1-ին:
3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
Հարկ է նշել, որ երրորդ եռամսյակում այս խմբի նոր իրավախախտումներ չեն գրանցվել: Ստորեւ ներկայացնում ենք 2011 թ. առաջին կիսամյակի ընթացքում Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի նախաձեռնած երկու դատական գործերի զարգացումները:

Սեպտեմբերի 13-ին ՀՀ վարչական դատարանում կարճատեւ նիստով շարունակվեց ընդդեմ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի հայցի քննությունը:

Հիշեցնենք, որ Փետրվարի 21-ին ԽԱՊԿ-ն պաշտոնական հարցում էր ուղղել ՀՌԱՀ-ի նախագահ Գրիգոր Ամալյանին՝ ստանալու ՀՀ տարածքում թվային հեռարձակման ցանցի միջոցով եթերային հեռարձակում իրականացնելու արտոնագրման մրցույթներին ներկայացված հայտերի եւ կից փաստաթղթերի, ինչպես նաեւ՝ ՀՌԱՀ-ի կողմից իրավասու կազմակերպություններին ուղղված գրությունների եւ դրանց պատասխանների պատճենները: Պատասխան նամակում ՀՌԱՀ-ից հայտնել էին, որ պատճենահանման ենթակա չեն առեւտրային գաղտնիք պարունակողները: Ըստ ՀՌԱՀ-ի`այդպիսիք են մրցույթների հայտերին կից փաստաթղթերում առկա վերահեռարձակման պայմանագրերը, ինչպես նաեւ`ընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները (CV):
Սեպտեմբերի 27-ը նշանակվեց վճռի հրապարակման օր: Սակայն վճիռն այդպես էլ չհրապարակվեց, այլ հանձնվեց ԽԱՊԿ-ի իրավաբան Օլգա Սաֆարյանին՝ դատավարական խախտումով: Վերջինիս փոխանցմամբ՝ դատավորը չէր ներկայացել նիստերի դահլիճ, իսկ դատական վճռի տեքստը հայցվորի եւ պատասխանողի ներկայացուցիչներին հանձնվել էր շենքի միջանցքում, քարտուղարի միջոցով: Այսպիսով պարզ էր դարձել, որ ՀՌԱՀ-ի գործողությունները ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ հարցված տեղեկություններն ամբողջությամբ տրամադրելու պահանջով՝ ԽԱՊԿ-ի հայցը մերժվել է: Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն պատրաստվում է բողոքարկել այդ վճիռը: 
Սեպտեմբերի 26-ին ՀՀ վարչական դատարանում կայացավ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն ընդդեմ ՀՀ առողջապահության նախարարության գործով հերթական նիստը: 

Հիշեցնենք, որ մարտի 25-ին ԽԱՊԿ-ն ՀՀ վարչական դատարան էր դիմել ՀՀ առողջապահության նախարարության գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ  տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով, քանի որ փետրվարի 11-ին նախարար Հարություն Քուշկյանին ուղարկված՝ հավատարմագրված լրագրողների եւ հավատարմագրման դիմումների մերժման վերաբերյալ տեղեկություններ տրամադրելու հարցմանը նախարարությունը պատասխանել էր ապրիլի 5-ին՝ խախտելով օրենքով սահմանված ժամկետը, եւ միայն այն բանից հետո, երբ ստացել էր հայցադիմումը: ԽԱՊԿ-ի հարցման հիմքում ՀՀ կառավարության 2010 թվականի մարտի 4-ի թիվ 333-Ն որոշումն է՝ ՀՀ պետական կառավարման մարմիններում լրագրողների հավատարմագրման օրինակելի կարգի մասին: Մայիսի 31-ին նշանակված առաջին դատական նիստը երկու անգամ հետաձգվել էր: 
Սեպտեմբերի 26-ին ավարտվեց նախապատրաստական փուլը: Պատասխանող կողմը չէր ներկայացել դատական նիստին: Դատաքննությունը նշանակվեց նոյեմբերի 15-ին:
  
Զեկույցը պատրաստվել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալների, Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի, ինչպես նաեւ՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիման վրա:
( Զեկույցը պատրաստվել է «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան» կազմակերպության աջակցությամբ իրականացվող՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի ծրագրի շրջանակներում:





PAGE  
6

