ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ՈՒ 

ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի 2011 թ.
տարեկան զեկույց(
Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը 

2011 թվականին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն պատրաստել եւ հրապարակել է երեք եռամսյակային միջանկյալ զեկույց, որոնցում ամփոփվել են տարվա համապատասխան ժամանակահատվածներում (հունվար-մարտ, ապրիլ-հունիս, հուլիս-սեպտեմբեր) խոսքի ազատության վիճակը երկրում եւ լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների` ԽԱՊԿ-ի արձանագրած խախտումները: 

Սույն զեկույցը վերաբերում է ամբողջ 2011 թվականին՝ ներառելով ոլորտը կարգավորող օրենսդրության փոփոխությունները, դրանց առնչվող առաջարկություններն ու գործընթացները, ինչպես նաեւ՝ տնտեսական միջավայրի եւ քաղաքական գործոնների ազդեցությունները լրատվամիջոցների վրա: 
ԶԼՄ-ների գործունեությանը վերաբերող օրենսդրական դաշտում տեղի ունեցած գործընթացներում ուշադրության է արժանի հետեւյալը:

Մայիսի 26-ին Ազգային ժողովն ընդունեց «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» եւ «Գովազդի մասին» ՀՀ օրենքներում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու փաթեթը, ինչի արդյունքում վերացվեց, այսպես կոչված, «հովանոցային» (թաքնված) գովազդի արգելքը, ինչպես նաեւ՝ ավելացվեց եթերային ժամանակի 1 ժամվա ընթացքում թույլատրելի առեւտրային գովազդի ծավալը՝ 10-ից հասցնելով 14 րոպեի: Ըստ էության, այս փոփոխություններով օրինականացվեց գովազդի՝ օրենքով սահմանված ծավալի փաստացի գերազանցումը, ինչի մասին պարբերաբար բարձրաձայնում էին համապատասխան մոնիտորինգներ անցկացնող կազմակերպությունները: 
Ըստ կատարված փոփոխությունների՝ գովազդի հեռարձակումն արգելվում է վերահեռարձակող հեռուստաընկերությունների կողմից: Գովազդային արգելքը տարածվում է նաեւ Հանրային հեռուստաընկերության «Շողակաթ» հոգեւոր-մշակութային հեռուստաալիքի վրա: 
Փաթեթն ընդունելու շտապողականությունը տարակուսանք առաջացրեց լրագրողական կազմակերպությունների շրջանում, քանի որ ՀՀ ՄԻՊ-ի ղեկավարությամբ` 2010 թ. սեպտեմբերին ստեղծված աշխատանքային խումբը դեռեւս շարունակում էր «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու վերաբերյալ իր առաջարկությունների պատրաստման գործընթացը:
Մայիսի 30-ին ՀՀ մարդու իրավունքների պաշտպանը նամակով դիմեց ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահին` ներկայացնելով աշխատանքային խմբի մշակած օրինագիծը, ինչին կցվել են խմբի անդամների հատուկ կարծիքներն առանձին դրույթների վերաբերյալ: 
Հունիսի 15-ին Երեւանի մամուլի ակումբի, Մամուլի աջակցության «Ինտերնյուս» ՀԿ-ի եւ Աուդիո-վիզուալ լրագրողների ասոցիացիայի ղեկավարները հայտարարություն տարածեցին այն մասին, որ իրենք, լինելով վերը նշված աշխատանքային խմբի անդամներ եւ օրենքի նախագծի սկզբնական տարբերակի համահեղինակներ, դեռեւս շարունակում են օրենքի լրամշակման աշխատանքները եւ դիմելով ԱԺ համապատասխան հանձնաժողովին` խնդրում են հետաձգել նախագծի հնարավոր քննարկումները: Հայտարարությամբ ասված էր, որ նախագծում կան խոր քննարկման ենթակա մի շարք կարեւոր հարցեր, որոնք անհրաժեշտ վերլուծության չեն ենթարկվել, ամբողջովին հաշվի չեն առնվել մասնագետների առաջարկությունները, այդ թվում` Եվրոպայի խորհրդի եւ ԵԱՀԿ-ի փորձագետների դիտողությունները: 
Ավելի վաղ՝ հունիսի 2-ին, Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն առաջարկությունների եւ փոփոխությունների փաթեթ ներկայացրեց աշխատանքային խմբում ընդգրկված կազմակերպություններին՝ վերջիններիս մշակած օրինագծի վերաբերյալ: Այդ առաջարկությունները բխում էին ԽԱՊԿ-ի մշակած եւ 2010 թ. դեկտեմբերին հրապարակած՝ «Հայաստանում հեռուստառադիոհեռարձակման թվային համակարգին անցնելու գործընթացը» վերլուծական զեկույցից, որը պարունակում էր նաեւ օրենսդրական բարեփոխումների փաթեթ:
Հոկտեմբերի 24-ին Երեւանի մամուլի ակումբը, «Ինտերնյուս» ՀԿ-ն եւ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովին ներկայացրին համատեղ մշակած օրինագիծը: Դեկտեմբերի 15-ին հանձնաժողովը կազմակերպեց փաստաթղթի առաջին աշխատանքային քննարկումը: Հանդիպմանը մասնակցում էին պետական ատյանների, հասարակական կազմակերպությունների եւ միջազգային կառույցների ներկայացուցիչներ: Հանձնաժողովի նախագահը նշեց, որ օրինագիծը կարող է հիմք ընդունվել հետագա աշխատանքների համար: Պայմանավորվածություն ձեռք բերվեց, որ դրանք կշարունակվեն 2012 թվականին:
Հունվարի 18-ին «Լրագրողներ հանուն ապագայի» ՀԿ-ն լսողության խանգարում ունեցող «Լռության ձայն» խմբի անունից բաց նամակով դիմեց Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովին՝ մտահոգություն հայտնելով այն առնչությամբ, որ Երեւանում գործող հեռուստաալիքների թվի` 22-ից 18-ի կրճատման արդյունքում` հայկական հեռուստաեթերում բացակայում են սուրդոթարգամանությամբ ուղեկցվող լրատվական հաղորդումները, ինչի հետեւանքով խախտվում է լսողության խնդիրներ ունեցող 3500 ՀՀ քաղաքացիների տեղեկատվություն ստանալու իրավունքը, ինչպես նաեւ` ՀՀ քաղաքացիների իրավահավասարության սկզբունքը: 
ՀՌԱՀ նախագահը պատասխան նամակում փորձել էր հիմնավորել, թե խախտված չէ խուլուհամր բնակչության՝ տեղեկություն ստանալու իրավունքը, քանի որ հեռուստաալիքների լրատվական թողարկումներն ուղեկցվում են հայերեն լուսագրերով: Մինչդեռ լսողության խնդիրներ ունեցող անձինք եւ սուրդոթարգմանիչները նշում են լուսագրերով տեղեկություններ ստանալու անհարմարությունների մասին, մասնավորապես, այն, որ տեսողության ավելորդ լարվածություն առաջացնելուց զատ` «վազող տողը» չի համապատասխանում տվյալ պահին ցուցադրվող պատկերին եւ շփոթ է առաջացնում չլսող մարդկանց համար: 

Ավելի ուշ «Լրագրողներ հանուն ապագայի» ՀԿ-ն նույնաբովանդակ բաց նամակով դիմեց նաեւ Մարդու իրավունքների պաշտպանին: ՄԻՊ-ն այդ նամակն ուղարկեց ՀՀ կառավարություն, որն էլ հուլիսի 7-ին հավանության արժանացրեց «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում լրացում եւ փոփոխություն կատարելու վերաբերյալ նախագիծը: Դրանով առաջարկվում էր օրենքը լրացնել նոր՝ 5.1 կետով, այն է` Հանրային հեռուստառադիոընկերությունը եւ մանկական եւ/կամ լրատվական հեռուստահաղորդումներ հեռարձակող մասնավոր հեռուստաընկերությունները օրվա եթերաժամում պարտավորվում են հեռարձակել առնվազն մեկական մանկական եւ/կամ լրատվական հեռուստահաղորդում` uուրդոթարգմանու​թյամբ (ժեստերի լեզվով) կամ հայերեն լուuագրով: 
ԱԺ-ն «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում այս լրացումն ընդունեց դեկտեմբերի 8-ին: Սակայն «Լրագրողներ հանուն ապագայի» ՀԿ-ն գտնում է, որ խնդիրն էապես չի լուծվել, քանի որ հաղորդումները սուրդոթարգմանությա՞մբ, թե՞ հայերեն լուuագրով ներկայացնելու ընտրությունը թողնվում է հեռուստաընկերությունների հայեցողությանը, մինչդեռ լսողության խանգարումներ ունեցող անձանց համար հեռուստահաղորդումները հասանելի են միայն սուրդոթարգմանությամբ:
Հուլիսի 15-ին ՀՀ Սահմանադրական դատարանը, քննելով «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի դիմումը, որով վիճարկվում էր ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 204.38-րդ հոդվածի (նոր երեւան եկած կամ նոր հանգամանքներով դատական ակտի վերանայման կանոնների վերաբերյալ) համապատասխանությունը ՀՀ Սահմանադրությանը, որոշում կայացրեց այդ նորմը հակասահմանադրական ճանաչելու մասին: Այս փաստը «Ա1+»-ի հիմնադրին հնարավորություն տվեց հերթական անգամ դիմելու վճռաբեկ դատարան` պահանջելով գործում ի հայտ եկած նոր հանգամանքներով (կապված Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանի` 2008 թ. հունիսի 17-ի որոշման հետ) վերանայել ՀՌԱՀ-ի դեմ ներկայացրած հայցերի` 2004 թ. մերժման որոշումները եւ ճանաչել Մարդու իրավունքների եւ հիմնարար ազատությունների պաշտպանության մասին եվրոպական կոնվենցիայի 10-րդ հոդվածով երաշխավորված իրավունքների խախտման փաստը, ինչպես նաեւ` պարտավորեցնել ՀՌԱՀ-ին՝ վերականգնելու մինչ իրավունքի խախտումը եղած դրությունը: 
Հոկտեմբերի 13-ին ՀՀ մարդու իրավունքների պաշտպանը դիմեց ՀՀ սահմանադրական դատարան` ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի (պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման կարգի եւ պայմանների մասին)`ՀՀ Սահմանադրության 14-րդ հոդվածին, 27-րդ հոդվածի 1-ին, 2-րդ եւ 3-րդ մասերին եւ 43-րդ հոդվածին համապատասխանության հարցը որոշելու խնդրանքով: 
Հոկտեմբերի 19-ին Հայաստանում լույս տեսնող թերթերից ութի խմբագիրները համատեղ հայտարարությամբ դիմեցին ՀՀ սահմանադրական դատարան` կոչ անելով, մինչեւ ՄԻՊ-ի դիմումի վերաբերյալ վերջնական որոշման կայացումը, միջոցներ գործադրելու քաղաքացիական օրենսգրքի վիճարկվող հոդվածի գործնական կիրառումը կասեցնելու համար:
Նոյեմբերի 15-ին ՀՀ սահմանադրական դատարանը, քննելով ՀՀ մարդու իրավունքների պաշտպանի դիմումը, եզրակացրեց, որ ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածը համապատասխանում է ՀՀ Սահմանադրությանը: Միաժամանակ` 37 էջից բաղկացած որոշմամբ դատարանը ներկայացրեց իրավական մոտեցումներ, որոնք կարող են երաշխավորել նշված հոդվածի կիրառումը`բովանդակությանը համապատասխան: Այլ կերպ ասած` այս փաստաթուղթը կարող է կարեւոր ուղեցույց դառնալ իրավակիրառության մեջ: 

ԽԱՊԿ-ն, ընդհանուր առմամբ, դրական է գնահատում ՀՀ սահմանադրական դատարանի այս որոշումը, իհարկե` այն չգերագնահատելով: Սա կարեւոր կողմնորոշիչ նշանակություն կարող է ունենալ ԶԼՄ-ների դեմ հայցեր ներկայացնողների եւ այդ դատական գործերը վարող դատավորների համար: Իսկ խնդրի ամբողջական լուծումը հնարավոր է պատկերացնել` օրենսդրական, քաղաքական դաշտերում եւ դատական համակարգում համալիր բարեփոխումների պայմաններում միայն:
Լրատվամիջոցների գործունեությանն անդրադարձող քաղաքական գործոնների, ինչպես եւ՝ տնտեսական միջավայրի առնչությամբ` 2011 թվականն աննախադեպ էր ԶԼՄ-ների դեմ դատական գործերի քանակով: Ինչպես արդեն նշել ենք ԽԱՊԿ-ի եռամսյակային զեկույցներում` ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի կիրառումը տարվա ընթացքում դարձավ իրավական, միաժամանակ՝ քաղաքական եւ տնտեսական ճնշման գործիք՝ առավելապես ընդդիմադիր լրատվամիջոցների դեմ: 
Այս իրավիճակի օրեցօր սրվելը մի շարք նախաձեռնությունների առիթ հանդիսացավ: 

Մարտի 1-ին հինգ լրագրողական կազմակերպություններ, այդ թվում նաեւ` ԽԱՊԿ-ն, ԶԼՄ-ների դեմ դատական գործերի այս արշավի առնչությամբ հանդես եկան հայտարարությամբ՝ համապատասխան կոչեր ուղղելով ՀՀ ԱԺ-ին, դատական ատյաններին եւ ԶԼՄ-ներին (տե´ս www.khosq.am կայքի արխիվում): 

Դատական այս գործերի ընթացքի առնչությամբ չափազանց մեծ էր ոչ միայն տեղական լրագրողական հանրության մտահոգությունը, այլեւ՝ միջազգային տարբեր կառույցների դիտորդների եւ փորձագետների ուշադրությունը: Տեղի ունեցած բազմաթիվ հանդիպումների, սեմինար-քննարկումների ընթացքում շեշտադրվեց այն հանգամանքը, որ նման իրավիճակի առաջացմանն է նպաստել ոչ այնքան պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման կարգին եւ պայմաններին վերաբերող ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածը, որքան մեր հանրության տարբեր շերտերի եւ հատկապես քաղաքական վերնախավի ներկայացուցիչների անհանդուրժողական վերաբերմունքն իրենց հասցեին հնչող ցանկացած քննադատության նկատմամբ: Սրան գումարվում է մեր երկրում դատական համակարգի անկախ չլինելու հանգամանքը, ինչի արդյունքում ԶԼՄ-ների դեմ հարուցված դատական այս գործերով վճիռներ կայացվում են՝ հիմնականում ի շահ իշխանական եւ/ կամ ֆինանսական լծակներով ծանր կշռող կողմի:
ՀՀ փաստաբանների պալատի խորհուրդը, մտահոգիչ համարելով այն իրավիճակը, որ ԶԼՄ-ների դեմ ներկայացվող հայցերում առկա են նաեւ փաստաբանի վարձատրության փոխհատուցման պահանջներ, որոնք տարվա առաջին ամիսներին քննվող գործերով միջինը կազմում էին 2 միլիոն ՀՀ դրամ, ապրիլի 15-ին հաստատեց պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման քաղաքացիական գործերով փաստաբանի ողջամիտ վարձատրությունը որոշելու կարգ:
Փաստաբանների պալատի խորհուրդն ընդունված փաստաթուղթը կարեւորում է նրանով, որ դատական մարմինները կարող են անհամաչափ բաշխել դատական ծախսերը՝ չունենալով փաստաբանի ծառայության վարձատրության ողջամտությունը սահմանող որեւէ չափանիշ: Ուստի փաստաբանի ողջամիտ վարձատրությունը որոշելու կարգով սահմանվում է գումարի առավելագույն շեմը. այն է՝ 200 000 դրամ՝ վիրավորանքի եւ/կամ զրպարտության միջոցով արատավորված պատվի, արժանապատվության եւ 300 000 դրամ՝ արատավորված գործարար համբավի պաշտպանության դիմաց: Հիշյալ գործերով վերաքննիչ եւ վճռաբեկ ատյաններում այս սակագների նկատմամբ սահմանվում է 0,8 գործակցի կիրառումը: Միաժամանակ՝ փաստաբանների պալատի խորհուրդը նշեց, որ այս կարգն ունի խորհրդատվական բնույթ եւ կարող է օգտագործվել միայն դատարանների կողմից:
Նշենք, որ սույն զեկույցի՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ կիրառված ճնշումները ներկայացնող բաժնում 2011 թ. գրանցված 49 դեպքից 36-ը դատական գործեր են՝ ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի առնչությամբ, հիմնականում, մի քանի միլիոն դրամի հասնող փոխհատուցման պահանջով: 

Այս գործընթացները, փաստորեն, հանգեցրին այնպիսի մտահոգիչ իրավիճակի, որ օրինակ` լրատվամիջոցը առաջին ատյանի դատարանի կայացրած վճռի եւ վերադաս երկու ատյանների կողմից բողոքը մերժելու հետեւանքով հայտնվեց տնտեսական այնպիսի դժվարին կացության մեջ, որ դիմեց հանրության աջակցությանը՝ պահանջված գումարը հանգանակելու համար (մանրամասները տե´ս ստորեւ՝ «Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ» բաժնում): 
Ինչպես նշել ենք ԽԱՊԿ զեկույցներում եւ այլ առիթներով՝ լրատվամիջոցների դեմ դատական այս գործընթացները միտում ունեն ֆինանսական կոլապսի մեջ գցելու առանց այն էլ դժվարին պայմաններում լրատվական գործունեություն իրականացնողներին եւ լռեցնելու հատկապես անցանկալի ԶԼՄ-ներին: Բացի այս` նման իրավիճակում առավել մեծանում է լրատվամիջոցներում ինքնագրաքննության վտանգը, ինչպես նաեւ` ի հայտ են գալիս թաքնված գրաքննության տարրեր: Օրինակ` երբ պետական պաշտոնյան, լրատվամիջոցի դեմ հայց ներկայացնելով, միաժամանակ, որպես հայցի բավարարման պայման, պահանջում է արգելել տվյալ լրատվամիջոցին տեղեկատվություն տարածել առկա վեճի առնչությամբ՝ անտեսելով սահմանադրությամբ երաշխավորված իրավունքը, եւ դատարանը բավարարում է այդ պահանջը:
ԶԼՄ-ների գործունեության միջավայրը ներկայացնելով` հարկ ենք համարում անդրադառնալ նաեւ 2011 թ. հուլիս-հոկտեմբեր ամիսներին ԽԱՊԿ-ի իրականացրած հետազոտությանը, որը նպատակաուղղված էր վեր հանելու լրագրողների կարծիքներն ու գնահատականները՝ հայաստանյան զանգվածային լրատվության ոլորտում թաքնված գրաքննության առկայության, ԶԼՄ-ների դեմ դրա գործադրման մեթոդների, ինչպես նաեւ՝ պաշտպանական մեխանիզմների մշակման հնարավորությունների վերաբերյալ: 
Հետազոտությունն իրականացվեց լրագրողական ֆոկուս-խմբերում հարցման մեթոդով: Ընդ որում՝ խմբերը կազմվել էին ըստ ԶԼՄ-ների տեսակների՝ տպագիր մամուլի, հեռուստաընկերությունների, առցանց լրատվամիջոցների, ռադիոընկերությունների եւ լրատվական գործակալությունների ներկայացուցիչներ: Եւս մեկ խմբում ընդգրկված էին լրագրողական կազմակերպությունների ղեկավարներ եւ փորձագետներ: Ընդհանուր առմամբ՝ քննարկումներին մասնակցեց 39 հոգի: 

Հետազոտության արդյունքները ԽԱՊԿ-ն հրապարակել է 2011 թ. դեկտեմբերին` «Թաքնված գրաքննության դրսեւորումները Հայաստանի զանգվածային լրատվության ոլորտում» զեկույցում (տե´ս www.khosq.am կայքի «Հետազոտություններ» բաժնում):
Քննարկումների արդյունքներով կատարվեցին հետեւյալ եզրահանգումները:

Լրագրողների մեծամասնությունը, չժխտելով թաքնված գրաքննության առկայությունը, կարծում է, որ Հայաստանի ԶԼՄ-ների ոլորտին բնորոշ են ինքնագրաքննությունն ու ներքին գրաքննությունը: Ըստ նրանց՝ լրատվամիջոցների մեծ մասում որոշակիացված են «կարելի»-ի եւ «չի կարելի»-ի սահմանները: Ընդ որում՝ բոլոր լրատվամիջոցների, այդ թվում նաեւ` հեռուստատեսության ոլորտի ներկայացուցիչները, նշեցին, որ այդ սահմաններն առավել ակնհայտ «գծված են» հեռուստաընկերություններում: 

ԶԼՄ-ների նկատմամբ ֆինանսական լծակների միջոցով կիրառվող թաքնված գրաքննության առնչությամբ՝ մասնակիցներն ընդգծում են, որ առկա է փոխկապվածություն` ֆինանսական աղբյուրների եւ ԶԼՄ-ի ուղղվածության միջեւ: 

ԶԼՄ-ներում գովազդի տեղադրման պրակտիկան հիմնված է ոչ թե տնտեսական արդյունավետության, այլ քաղաքական նպատակահարմարության ու համակրանքի սկզբունքի վրա: 
Որոշ խմբագրություններում կան ցուցակներ, որոնցում ներառված են այն մարդիկ կամ կազմակերպությունները, որոնց մասին տվյալ լրատվամիջոցով պետք է հրապարակվեն միայն դրական բովանդակությամբ նյութեր: ԶԼՄ-ներում եւ հատկապես՝ հեռուստատեսությունում առկա է նաեւ որոշակի թեմաներ եւ երեւույթներ պարզապես չլուսաբանելու պրակտիկա, ինչպես եւ՝ հարցերի որոշակի շրջանակ, որոնք ներկայացնում են միայն, այսպես ասած, «դրական լույսի ներքո»: 
ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչների մեծ մասի կարծիքով՝ պետական կառույցները կարող են ճնշում գործադրել ԶԼՄ-ների նկատմամբ եւ խոչընդոտել նրանց գործունեությանը՝ չարաշահելով կարգավորող ու վերահսկողական գործառույթները: Այս առնչությամբ հիշատակվել է Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովը (ՀՌԱՀ): ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները թաքնված գրաքննության դրսեւորումներ են նկատում ՀՌԱՀ-ի գործունեության մեջ եւ նրա անցկացրած մրցույթներում: 
Հարցման մասնակիցների մեծամասնությունը կարծում է, որ վիրավորանքի եւ զրպարտության ապաքրեականացումից հետո ավելի է դժվարացել ԶԼՄ-ների աշխատանքը: Ըստ նրանց` ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի համապատասխան դրույթներն ինքնին խոսքի ազատության սահմանափակում չեն ենթադրում, սակայն դրանց կիրարկման դատաիրավական պրակտիկան վախ եւ զգուշավորություն է առաջացնում ԶԼՄ-ների շրջանում` դառնալով թաքնված գրաքննության միջոց: 
Ստորեւ ներկայացնում ենք լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները՝ ըստ ԽԱՊԿ-ի հետեւյալ դասակարգման. 

1. ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ, 

2. ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ,
3. տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ: 

ԽԱՊԿ-ի օգտագործած այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես՝ լինում են միջադեպեր, երբ օրինակ՝ տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել կոնկրետ եւ ակնառու ներկայացնելու լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը:
Լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ
2011 թվականին, 2010-ի համեմատությամբ, զգալիորեն ավելացել են ԶԼՄ-ների եւ լրագրողների իրավունքների խախտումները: Ինչպես արդեն նշել ենք` զգալիորեն աճել է ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների վրա ճնշումների քանակը. այս առումով առավել լարված էին առաջին եւ չորրորդ եռամսյակները: Սակայն 2010-ի համեմատ` նվազել են ֆիզիկական բռնությունների դեպքերը եւ տեղեկություններ ստանալու ու տարածելու իրավունքի խախտումները:
Ստորեւ ներկայացնում ենք երկու աղյուսակ, որոնք տեսանելի են դարձնում լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավախախտումների քանակական պատկերը:  Առաջինը՝ ըստ 2011 թ. եռամսյակների, երկրորդը՝ 2010 եւ 2011 թվականների տվյալների համեմատությամբ:
2011 թվականին տեղի ունեցած խախտումների քանակական տվյալները՝ ըստ եռամսյակների
	Խախտումների տեսակները 
	1-ին եռամսյակ
	2-րդ եռամսյակ
	3-րդ եռամսյակ
	4-րդ եռամսյակ
	ընդամենը

	Լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնություններ
	0
	2
	1
	2
	5

	ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների վրա ճնշումներ
	15
	6
	12
	16
	49

	Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	4
	2
	0
	1
	7


2010 եւ 2011 թվականների տվյալների համեմատական աղյուսակ  

	Խախտումների տեսակները 
	2010 թ.
	2011 թ.

	Լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնություններ
	9
	5

	ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների վրա ճնշումներ
	19
	49

	Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	18
	7


Ինչպես եւ նախորդ տարիներին՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել եւ չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: Հայտնի է, որ ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները հաճախ ձեռնպահ են մնում իրենց մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու փաստերի հրապարակայնացումից, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ  նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագող խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Այս իսկ պատճառով՝ ԽԱՊԿ-ն վստահ է, որ լրագրողների եւ ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների իրական քանակը գերազանցում է արձանագրվածներին: Զեկույցում ներկայացնում ենք  հասարակական լայն արձագանք ստացած փաստերից առավել նշանակալիները:

1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ

2011 թվականը, լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնությունների առումով, պակաս լարված էր՝ նախորդ երեք տարիների համեմատ: Տարվա ընթացքում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց 5 նոր դեպք: Համեմատության համար՝ նշենք, որ 2008 թվականին գրանցվել էր լրագրողների նկատմամբ Ֆիզիկական բռնության 18 դեպք, 2009 թվականին` 11, իսկ 2010 թվականին` 9:
Ստորեւ ներկայացնում ենք 2010 թվականին տեղի ունեցած մեկ միջադեպի զարգացումը եւ 2011 թվականի միջադեպերը` ժամանակագրական կարգով:
Մարտի 1-ին  հայտնի դարձավ, որ ՀՀ գլխավոր դատախազ Աղվան Հովսեփյանի որոշմամբ քրեական գործ է հարուցվել «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի գլխավոր խմբագիր Նիկոլ Փաշինյանի այն հայտարարության առնչությամբ, որ 2010 թվականի նոյեմբերի 4-ին «Կոշ» քրեակատարողական հիմնարկում անհայտ անձինք հարձակում են գործել իր դեմ եւ ծեծի ենթարկել: 
Հիշեցնենք, որ Նիկոլ Փաշինյանն ազատազրկված էր՝ 2008 թվականի մարտի 1-ին զանգվածային անկարգություններ կազմակերպելու մեղադրանքով: 

Ըստ Նիկոլ Փաշինյանի՝ հարձակումն իրականացրել էին հատուկջոկատայինների համազգեստ հագած անձինք, ում հիմնական պահանջն էր եղել այլեւս հոդվածներ չգրելը: Այս մասին Նիկոլ Փաշինյանի բոլոր հաղորդումները հերքել էին ՔԿՀ վարչությունը եւ ՀՀ արդարադատության նախարարության լրատվական ծառայությունը: Սակայն հետագայում քրեական գործ հարուցվեց, որի ընթացքի վերաբերյալ տեղեկություններ դեռեւս չեն հաղորդվել:  
Ապրիլի 21-ին, «Հրապարակ» օրաթերթի հաղորդմամբ, «Զինվոր» ՀԿ-ների համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանը, երեք հոգու ուղեկցությամբ, գնացել էր խմբագրություն եւ ագրեսիվ վարք դրսեւորելով՝ մարմնական վնասվածք հասցրել թերթի գլխավոր խմբագրին ու հաշիվ պահանջել թերթի նույն օրվա համարում իր ղեկավարած կազմակերպության մասին տպագրված՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրով լուրի առնչությամբ:
Ոստիկանությունը խմբագրության կանչին արձագանքել էր՝ միջադեպից ուշացած տեղ հասնելով: Գլխավոր խմբագիրը հանցագործության մասին հաղորդում էր ներկայացրել ոստիկանություն` ակնկալելով, որ Մարգարիտա Խաչատրյանի դեմ գործ կհարուցվի խուլիգանության հոդվածով: Սակայն մայիսի 27-ին հայտնի դարձավ, որ ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժինը մերժել է Մարգարիտա Խաչատրյանի նկատմամբ քրեական հետապնդում իրականացնել՝ հանցակազմի բացակայության հիմնավորմամբ: «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն դիմեց դատարան եւ բողոքարկեց այս որոշումը:
  Հուլիսի 25-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը բավարարեց օրաթերթի բողոքը: Հօգուտ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի այս վճիռը բողոքարկվել էր ՀՀ քրեական վերաքննիչ դատարան, սակայն սեպտեմբերի 1-ին այս դատարանում կայացած նիստում բողոքը մերժվեց, եւ ուժի մեջ մնաց հուլիսի 25-ի վճիռը:
«Հրապարակ» օրաթերթի հաղորդմամբ՝ սեպտեմբերի 27-ին խմբագրությունը ստացավ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ավագ դատախազի գրությունը, որով հայտնի դարձավ, որ Մարգարիտա Խաչատրյանի խուլիգանական արարքի կապակցությամբ հարուցվել է քրեական գործ՝ ՀՀ քրեական օրենսգրքի 258 հոդվածի 2-րդ մասով նախատեսված հանցագործության հատկանիշներով: Այսինքն՝ ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժինը վերսկսեց այս գործի քննությունը:
Մարգարիտա Խաչատրյանը, իր հերթին, հայց ներկայացրեց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի (այս մասին տե´ս զեկույցի «Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ» բաժնում):
Ապրիլի 23-ին լրագրողի նկատմամբ բռնության փաստ արձանագրվեց «Հրազդան» մարզադաշտում՝ Հայաստանի ֆուտբոլի բարձրագույն խմբի առաջնության 6-րդ տուրի «Արարատ»-«Փյունիկ» հանդիպման ընդմիջմանը: «Totalfootball.am»-ի փոխանցմամբ` նույն լրատվամիջոցի ֆոտոլրագրող Աշոտ Առուշանյանին, իր աշխատանքը կատարելիս, նախ հարվածել է Երեւանի «Արարատի» գլխավոր մարզիչ Արկադի Անդրեասյանը՝ ասելով. «Էդ ո՞ւմ ես նկարում»: Այնուհետեւ վերջինիս ուղեկցողները երիտասարդ լրագրողին ծեծել են «Հրազդան» մարզադաշտի թունելում՝ պահանջելով ջնջել լուսանկարած կադրերը: Տուժածը ծնոտի վնասվածքով տեղափոխվել է հիվանդանոց, որտեղից դուրս է գրվել հաջորդ օրը: 

ՀՀ ոստիկանության մամուլի ծառայության հաղորդմամբ՝ քրեական գործ հարուցելու նյութեր էին նախապատրաստվել:

Մայիսի 23-ին Հայաստանի ֆուտբոլի ֆեդերացիայի գործկոմի նիստի ընթացքում հաստատվեց կարգապահական կոմիտեի որոշումը՝ «Արարատի» գլխավոր մարզչին, անվայել պահվածքի համար, բարձրագույն խմբի հանդիպումներում 10 խաղով որակազրկելու եւ «Արարատ» ակումբին 250 000 դրամով տուգանելու մասին: Նույն օրը Արկադի Անդրեասյանի նախաձեռնությամբ կազմակերպված հանդիպման ժամանակ վերջինս Աշոտ Առուշանյանի ծնողների ներկայությամբ ներողություն խնդրեց ֆոտոլրագրողից` տեղի ունեցած միջադեպի առնչությամբ:
Հուլիսի 28-ին, երեկոյան ժամը 23.30-ի մոտակայքում, Հանրապետության հրապարակում միջադեպ է տեղի ունեցել «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի լրագրող Անի Գեւորգյանի եւ ոստիկանների միջեւ: 
Երբ լրագրողը փորձել է լուսանկարել այդ պահին տեղի ունեցող իրադարձությունը՝ ոստիկաններից փախչող եւ հրապարակի ջրավազանում հայտնված մի կնոջ հետ կապված, ոստիկաններից մեկը խոչընդոտել է լրագրողի աշխատանքին եւ խփելով վերջինիս ձեռքին՝ փորձել է խլել լուսանկարչական սարքը: 
Հուլիսի 30-ին «Հայկական ժամանակը» հրապարակեց անդրադարձ՝ «Հարձակում լրագրողի վրա» վերնագրով` այն ներկայացնելով որպես հաղորդում հանցագործության մասին: Օգոստոսի 3-ին հայտնի դարձավ, որ ՀՀ ոստիկանության Երեւանի կենտրոնական բաժնում նյութեր են նախապատրաստվում՝ լրագրող Անի Գեւորգյանի դեմ ոստիկան Աշոտ Սարգսյանի հարձակման վերաբերյալ: Սակայն օգոստոսի 25-ին պարզվեց, որ ոստիկանությունը բավարար հիմքեր չի գտել թղթակից Անի Գեւորգյանի մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու վերաբերյալ քրեական գործ հարուցելու համար. ըստ գործը քննողի` լրագրողի լուսանկարելու ընթացքում ոստիկանը ոչ թե հարվածել է նրա ձեռքին, այլ հրել է ֆոտոխցիկը, քանի որ այն շատ մոտ է եղել վերջինիս դեմքին: 

Հոկտեմբերի 17-ին, «Շանթ» հեռուստաընկերության լուրերի թողարկմամբ տեղեկացվեց, որ նույն օրը՝ ժամը 21.00-ին, Երեւանի Դավթաշենի 3-րդ փողոցի թիվ 35 տան մոտ, անծանոթ անձինք նկարահանումներից հետո վիճաբանել եւ հարվածելով վնասվածքներ են պատճառել նույն ՀԸ-ի օպերատոր Էդուարդ Ներսիսյանին եւ նրա ընկերոջը` Սամվել Օհանյանին: Հոկտեմբերի 19-ին «Շանթի» օպերատորը դիմել է ՀՀ ոստիկանության Երեւան քաղաքի Մաշտոցի բաժին: Տուժողներին տրվել են դատաբժշկական փորձաքննության որոշումներ: Կատարվում է հետաքննություն: 

Դեկտեմբերի 9-ին` երեկոյան, Երեւանի Խանջյան փողոցից դեպի Հերացի փողոց անցնող թունելում տեղի ունեցած խոշոր ավտովթարի վայրում բռնության է ենթարկվել ֆոտոլրագրող Գագիկ Շամշյանը: Վթարված մեքենաներից մեկի ուղեւորները հարձակվել են դեպքի վայրում իր մասնագիտական գործունեությունն իրականացնող լրագրողի վրա` փորձելով խլել նրա տեսախցիկը: Նրանք քաշքշել են Գ. Շամշյանին, հարվածել դեմքին եւ հայհոյել: 

Դեկտեմբերի 13-ին հայտնի դարձավ, որ ֆոտոլրագրողի դեմ հարձակում իրականացրած անձանցից մեկը կալանավորված է, իսկ մյուսը գրավի դիմաց ազատ է արձակվել: Փաստի առթիվ հարուցվել է քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 164-րդ (լրագրողի մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելը) եւ 258-րդ (խուլիգանություն) հոդվածների հատկանիշներով:
2. Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
Ամբողջ տարվա ընթացքում իրավախախտումների այս խմբի ցուցանիշը մշտապես բարձր եղավ` ի տարբերություն նախորդ տարիների: 2011 թվականին ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց 49 միջադեպ: Համեմատության համար` նշենք, որ 2008 թվականին գրանցվել էր լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների 16 դեպք, 2009-ին` 14, իսկ 2010-ին`19: 

Ինչպես արդեն նշել ենք` այս բաժնում ներկայացված 49 դեպքից 36-ը դատական գործընթացներ են, դրանցից 10-ն արձանագրվեց 2011 թ. առաջին եռամսյակի ընթացքում, 4-ը՝ երկրորդ, 11-ը` երրորդ եւ 9-ը՝ չորրորդ: Իսկ վիրավորանքի եւ զրպարտության ապաքրեականացման գործընթացի ավարտից՝ 2010 թ. մայիսի 18-ից հետո մինչ 2011-ի ավարտը, ընդհանուր հաշվով, ԽԱՊԿ-ն գրանցեց 38 դատական գործ՝ լրատվամիջոցների ներգրավվածությամբ: Տարեսկզբին ծագած դատական վեճերից մի քանիսն ավարտվեցին հաշտության համաձայնությամբ («Առավոտ» եւ «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթերին առնչվող գործերի մի մասը): Սակայն լրատվամիջոցների ներգրավվածությամբ դատավարությունների զգալի մասը տարբեր դատական ատյաններում կշարունակվի 2012 թվականին: 

Ժամանակագրական կարգով ներկայացնում ենք բոլոր` 49 միջադեպերը, ինչպես նաեւ` նախորդ տարիներին ծագած 5 վեճերի զարգացումները:

Հունվարի 16-ի լույս 17-ի գիշերը հրկիզվեց Վանաձորի «Լոռի» հեռուստաընկերության գլխավոր խմբագիր Նարինե Ավետիսյանի ավտոմեքենան: Հունվարի 17-ին այս առիթով հայտարարությամբ հանդես եկավ Հելսինկյան քաղաքացիական ասամբլեայի Վանաձորի գրասենյակը եւ կատարվածը որակեց որպես հերթական ոտնձգություն լրագրողի նկատմամբ`պահանջելով գտնել եւ պատժել մեղավորներին: ՀՀ ոստիկանության Լոռու մարզային վարչության Վանաձորի բաժնում այս միջադեպի առնչությամբ հարուցվեց քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 185 հոդվածով («Գույքի դիտավորյալ ոչնչացում կամ վնասում»): Սակայն մեղավորները չեն հայտնաբերվել: Ըստ Նարինե Ավետիսյանի՝ տեղի ունեցածի դրդապատճառներում չկան անձնական խնդիրներ: Այս հանգամանքը ՀԸ-ի գլխավոր խմբագրին թույլ է տալիս եզրակացնել, որ իր մեքենայի հրկիզման դեպքն ավելի շատ նման է հաշվեհարդարի՝ կապված իր մասնագիտական գործունեության հետ:

Հիշեցնենք, որ Նարինե Ավետիսյանի նկատմամբ նախկինում եւս եղել են նմանօրինակ ոտնձգություններ (վերջին 5 տարվա ընթացքում սա 3-րդ դեպքն է), սակայն դրանց հեղինակներին իրավապահները չեն բացահայտել: 
Հունվարի 17-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ ԱԺ պատգամավորներ եւ հայտնի գործարարներ Ռուբեն Հայրապետյանի, Լեւոն Սարգսյանի  եւ Սամվել Ալեքսանյանի՝ ընդդեմ «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի հրատարակիչ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ի գործով առաջին դատական նիստը:
Հիշեցնենք, որ վերոհիշյալ երեք պատգամավորները 2010 թ. նոյեմբերի 8-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան ներկայացված հայցով վիճարկում էին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի 2010 թ. հոկտեմբերի 14-ին տպագրված «Ութից յոթը ցուցակում են» հրապարակումը: 
Հայցվորների պահանջն էր՝ տպագրել իրենց պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունների հերքում եւ ֆինանսապես՝ 2 մլն 500 հազարական դրամով (ընդհանուր հաշվով` մոտ 7, 5 մլն դրամ) փոխհատուցել իրենց կրած վնասը:  
Գործի քննությունը շարունակվեց հունվարի 24-ին: Իսկ փետրվարի 7-ին դատարանը հրապարակեց վճիռը. այն է՝ մասամբ բավարարել հայցվորների պահանջը՝ «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի հրատարակիչ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ին պարտավորեցնելով հայցվորներից յուրաքանչյուրին՝ ԱԺ պատգամավորներ Ռուբեն Հայրապետյանին, Լեւոն Սարգսյանին  եւ Սամվել Ալեքսանյանին վճարելու 2 մլն 44 հազար դրամ (ընդհանուր հաշվով՝ 6 մլն 132 հազար դրամ) փոխհատուցում եւ վճիռն ուժի մեջ մտնելուց հետո մեկշաբաթյա ժամկետում տպագրելու 2010 թ. հոկտեմբերի 14-ի՝ «Ութից յոթը ցուցակում են» հրապարակմամբ հայտնած տեղեկությունների հերքում: 
«Հայկական ժամանակի» հրատարակիչ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ն վճիռը բողոքարկեց ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան, որտեղ բողոքի քննությունը սկսվեց մայիսի 12-ին եւ ավարտվեց մայիսի 27-ին: Հունիսի 9-ին հրապարակվեց որոշումը, ըստ որի՝ թերթի բողոքը մերժվեց: Իսկ օգոստոսի 3-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց «Հայկական ժամանակի» հրատարակչի բողոքը: 
Այսպիսով ուժի մեջ մնաց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած վճիռը: Որպես փոխհատուցում պահանջված 6 մլն 132 հազար դրամը հանգանակելու համար ՝ «Հայկական ժամանակը» դիմեց հանրությանը, իր ընթերցողներին եւ բացեց հաշվեհամար: Այդկերպ հավաքված գումարով վճարումը կատարվեց հոկտեմբերի 27-ին: Իսկ հոկտեմբերի 26-ին թերթը տպագրեց Դատական ակտերի հարկադիր կատարման ծառայության Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ բաժնի կայացրած որոշումը` որպես վիճահարույց հրապարակման հերքում: 
Միաժամանակ` օրաթերթի հրատարակիչը մտադրություն է հայտնել դիմելու Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարան:

Հունվարի 20-ին Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է լսվեր Հայաստանի երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի կնոջ՝ Բելլա, եւ ավագ որդու՝ Սեդրակ Քոչարյանների հայցն ընդդեմ «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր եւ հրատարակիչ «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի, սակայն հայցվորները դատարան չներկայացան: 
Հիշեցնենք, որ Բելլա եւ Սեդրակ Քոչարյանները 2010 թ. դեկտեմբերի 9-ին դատարան ներկայացված հայցով վիճարկում էին «Ժամանակ» օրաթերթի երեք հրապարակումները, դրանք են՝ «Արյունը` Քոչարյաններից, կայֆը` Ծառուկյանից, իսկ հակացնցումը` Լֆիկից» (25.09.2010 թ.), «Ադամանդե Ռոբը» (29.09.2010 թ.), «Volvo+Spayka=Սեդրակ Քոչարյան» (07.10.2010 թ.): 
Քոչարյանների պահանջն էր՝ օրաթերթին պարտավորեցնել հերքում տպագրելու եւ հատուցելու վիրավորանքի ու զրպարտության միջոցով հասցված վնասը` 6 մլն դրամի չափով: 
Գործի քննությունը շարունակվեց փետրվարի 25-ից մինչեւ մայիսի 20-ը (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ առաջին, երկրորդ եւ երրորդ եռամսյակային զեկույցներում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 
Հունիսի 6-ին հրապարակվեց վճիռը, ըստ որի՝ հայցը մասամբ բավարարվեց. թերթը պարտավորվեց հերքելու Հայաստանի երկրորդ նախագահի ընտանիքի անդամների պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները եւ 3 մլն դրամի չափով փոխհատուցելու զրպարտության եւ վիրավորանքի միջոցով հասցված վնասը: Հայցվորի՝ եւս 3 մլն դրամի պահանջը՝ փաստաբանական ծառայությունների դիմաց, մերժվեց: 
Թերթի հիմնադիրը վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան:

ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում բողոքի լսումները սկսվեցին սեպտեմբերի 15-ին եւ շարունակվեցին մինչեւ հոկտեմբերի 6-ը: Հոկտեմբերի 11-ին հրապարակվեց դատական ակտը, ըստ որի` վերաքննիչ բողոքը մերժվեց: 
«Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիրն այս որոշումը բողոքարկել է ՀՀ վճռաբեկ դատարան: Դեկտեմբերի 30-ի դրությամբ՝ նիստի օրը դեռեւս նշանակված չէր:  
Հունվարի 29-ի երեկոյան՝ մոտավորապես ժամը 21:00-ից մինչեւ փետրվարի 3-ը «7օr.am» կայքէջն անհասանելի էր համացանցում։ Կայքէջի` փետրվարի 3-ի հաղորդմամբ՝ սկզբնապես ենթադրվել է, թե խափանման պատճառը հոստինգի հետ կապված տեխնիկական խնդիրներ են, սակայն նման դեպքերում կայքէջի բնականոն գործունեությունը, սովորաբար, շուտ է վերականգնվում, ինչն այս դեպքում տեղի չունեցավ: 
Տարբեր հանգամանքների վերլուծությամբ «7օr.am»-ի աշխատակազմը եզրակացրեց, որ լրատվամիջոցի գործունեությանը խոչընդոտել են իշխանությունները` որպես գրաքննելու յուրօրինակ ձեւ: Վերջիններս այս մեկնաբանությանը չարձագանքեցին: 
Փետրվարի 2-ին «hetq.am» կայքից հայտնի դարձավ, որ երբ «Հետք» շաբաթաթերթի լրագրող Գրիշա Բալասանյանը զանգահարել է ԱԺ պատգամավոր Ռուբեն Հայրապետյանին՝ տեղեկանալու, թե «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի` «Ութից յոթը ցուցակում են» հրապարակումից հետո ինչ բարոյական վնաս է կրել վերջինս, պատգամավորը լրագրողին կոպտել է, վիրավորել եւ անջատել հեռախոսը: Երբ լրագրողը կրկին զանգահարել է պատգամավորին` պարզելու, թե ինչու է վերջինս վիրավորում իրեն`«տգետ» անվանելով միայն այն բանի համար, որ ինքն իր մասնագիտական պարտականություններն է իրականացնում, Ռուբեն Հայրապետյանը, նույնիսկ ճշտելով, որ խոսակցությունը ձայնագրվում է, սեռական բնույթի հայհոյանքներ է ուղղել լրագրողին եւ ավելացրել`«լավ արեցի»: 
Փետրվարի 3-ին «Հետքը» դիմեց ՀՀ գլխավոր դատախազ Աղվան Հովսեփյանին` ուղարկելով «Հաղորդում հանցագործության մասին», որին կցել էր նաեւ ԱԺ պատգամավոր Ռուբեն Հայրապետյանի հետ հեռախոսազրույցի ձայնագրությունը:
Փետրվարի 27-ին հայտնի դարձավ, որ Հատուկ քննչական ծառայությունը, հանցակազմի բացակայության պատճառաբանությամբ, մերժել է Ռուբեն Հայրապետյանի նկատմամբ քրեական գործ հարուցելու դիմումը: 
Մարտի 1-ին «Հետքի» լրագրող Գրիշա Բալասանյանն ընդդեմ ԱԺ պատգամավոր Ռուբեն Հայրապետյանի հայցադիմում ներկայացրեց Երեւանի Ավան եւ Նոր Նորք վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան: Լրագրողի պահանջն էր` պարտավորեցնել պատգամավորին իրենից ներողություն խնդրելու եւ 1 մլն դրամի չափով փոխհատուցելու վիրավորանքով հասցված վնասը, ինչպես նաեւ` վճարելու դատական ծախսերը: 
Նախնական դատական նիստը տեղի ունեցավ ապրիլի 6-ին: Դատաքննության փուլում`ապրիլի 27-ին պատասխանող կողմի ներկայացուցիչը, հղում կատարելով ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 19-րդ եւ 1087.1-րդ հոդվածներին, շեշտադրեց, որ պատասխանատվություն է նախատեսվում հրապարակայնորեն արված վիրավորանքի համար, մինչդեռ լրագրողի եւ պատգամավորի խոսակցությունը եղել է ո´չ հրապարակային, այլ՝ հեռախոսով: 
Հունիսի 7-ին հրապարակվեց դատարանի վճիռը, ըստ որի՝ լրագրողի հայցն ընդդեմ պատգամավորի մերժվեց: Գրիշա Բալասանյանը վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան: 
Հոկտեմբերի 5-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում տեղի ունեցավ Գրիշա Բալասանյանի բողոքի քննությունը: Դատական ակտը հրապարակվեց հոկտեմբերի 12-ին, ըստ որի`«Հետքի» լրագրողի վերաքննիչ բողոքը եւս մերժվեց: Գրիշա Բալասանյանը որոշումը բողոքարկել է ՀՀ վճռաբեկ դատարան: Դեկտեմբերի 30-ի դրությամբ՝ նիստի օրը դեռեւս նշանակված չէր:
Փետրվարի 4-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում սկսվեց «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալության հիմնադիր «Մեդիա-Կոնսալտ» ՍՊԸ-ի դեմ «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ի (ՀԱԱԿ) հայցով գործի քննությունը: Գործը դատական վարույթում է 2010 թ. դեկտեմբերից: 
Հայցը վերաբերում է 2010 թ. նոյեմբերի 23-ին «News.am»-ում հրապարակված «Սրտի արատով հիվանդին առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնում «ֆռռացրել» են ու այլ սարք տեղադրել» հոդվածին՝ Հայաստանի քաղաքացի Հովհաննես Կաթրջյանի մասին: Վերջինս իր խոսքում մեղադրել էր բժշկական կենտրոնին՝ իրեն խաբելու եւ 10-ամյա շահագործման ժամկետ ունեցող էլեկտրակարդիոխթանիչի փոխարեն մեկ այլ` էժանագին սարք վիրահատությամբ տեղադրելու մեջ: «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ն համարեց, որ «News.am»-ն արատավորել է իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը, դիմեց դատարան եւ լրատվամիջոցից պահանջեց տպագրել հերքում եւ վճարել 2 մլն դրամ փոխհատուցում (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ առաջին եռամսյակային զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում):
Մարտի 11-ի նիստին հայցվոր կողմը միջնորդեց փոխել դատարանը, քանի որ «Մեդիա-Կոնսալտ» ՍՊԸ-ն գրանցված է քաղաքի այլ վարչական շրջանում: Միջնորդությունը բավարարվեց, հայցն ուղարկվեց Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան: Հոկտեմբերի 7-ից ի վեր դատական նիստերը հետաձգվում են: 
«Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ն Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան միաժամանակ երկու հայց էր ներկայացրել նաեւ «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի դեմ՝ լրագրող Հռիփսիմե Ջեբեջյանի՝ «Վճարել է 10 տարվա կյանքի համար, ստացել՝ 7 տարվա: Բժիշկները հիվանդին էլ, պետությանն էլ խաբե՞լ են» (13.11.2010 թ.) եւ Կապանի բնակիչ Կարո Ավանեսյանի՝ «Իսկ ո՞ւր մնաց Հիպոկրատի երդումը» (01.12.2010 թ., էլեկտրոնային տարբերակ) վերնագրերով հրապարակումների առնչությամբ: Հայցվորի պահանջն էր՝ տպագրել հերքում եւ վճարել փոխհատուցում (2-ական մլն դրամ), ինչպես նաեւ՝ փաստաբանի վարձատրության դիմաց (300 հազարական դրամ): 

Փետրվարի 10-ին կայացավ առաջին հոդվածի հայցով նախնական դատական նիստը: Հայցի քննությունը հետաձգվեց մինչեւ ապրիլի 14-ը: Միաժամանակ` ԽԱՊԿ-ն «Առավոտից» տեղեկացավ, որ կողմերի միջեւ ընթանում են բանակցություններ` վեճը հաշտությամբ լուծելու ուղղությամբ: 
Հոկտեմբերի 4-ին «Առավոտը» տպագրեց հերքում` մասնավորապես նշելով, որ «Վճարել է 10 տարվա կյանքի համար, ստացել՝ 7 տարվա: Բժիշկները հիվանդին էլ, պետությանն էլ խաբե՞լ են» վերնագրով հրապարակման մեջ ներկայացվել է չճշտված տեղեկատվություն: Հոկտեմբերի 21-ին կայացած դատական նիստի ընթացքում կողմերն այս գործով եկան հաշտության, դատարանն այն հաստատեց նոյեմբերի 3-ին, եւ գործի վարույթը կարճվեց: 
Երկրորդ` «Իսկ ո՞ւր մնաց Հիպոկրատի երդումը» հոդվածի հայցով նախնական դատական նիստը ձգձգվում էր՝  մարտի 17-ից սկսած, քանի որ կողմերը կրկին բանակցում էին՝ խնդիրը հաշտությամբ լուծելու համար: 
Սեպտեմբերի 8-ին կայացավ այս գործով հերթական դատական նիստը, որի ընթացքում «Առավոտ» օրաթերթի ներկայացուցիչը միջնորդությամբ հանդես եկավ՝ որպես վկա հրավիրելու հոդվածի հեղինակ, Կապանի բնակիչ Կարո Ավանեսյանին: Հայցվոր կողմի ներկայացուցիչն առարկեց: Դատարանը նիստը հետաձգեց: 

Դեկտեմբերի 10-ին «Առավոտը» տպագրեց «Իսկ ո՞ւր մնաց Հիպոկրատի երդումը» (01.12.2010 թ.) վերնագրով հոդվածի հերքումը` ընդունելով, որ այն արատավորում է ՀԱԱԿ-ի աշխատակազմի պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը եւ չի համապատասխանում իրականությանը: 
Կողմերը պատրաստվում են հաշտության համաձայնության գալ: Հաջորդ դատական նիստը կկայանա 2012 թվականին: 

Փետրվարի 16-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում լսվեց ԱԺ նախագահի նախկին խորհրդական Թաթուլ Մանասերյանի՝ ընդդեմ «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ Մեդիա Կենտրոնի» ներկայացրած հայցով գործը:  
Թաթուլ Մանասերյանը թերթի՝ 2010 թ. սեպտեմբերի 29-ի համարում հրապարակված «Քրգործ` ԱԺ նախագահի խորհրդականի դե՞մ» վերնագրով տեղեկությունը համարում էր զրպարտություն, որով արատավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը: Նա պահանջում էր տպագրել  հերքում եւ իր կրած վնասը փոխհատուցել 2,5 մլն դրամով, որից 500 000 դրամը՝ որպես փաստաբանի վարձատրության գումար: Այս գործը դատական վարույթում էր 2010 թ. հոկտեմբերի 1-ից:
Գործի քննությունը շարունակվեց հուլիսի 21-ին, ապա` սեպտեմբերի 2-ին եւ 5-ին: Դատարանը մերժեց պատասխանող կողմի միջնորդությունը՝որպես վկա դատարան հրավիրելու այն անձին, ում մեկ այլ գործով տված վկայությունների ու ցուցմունքների հիման վրա թերթը հրապարակել էր տեղեկություն այն մասին, թե Թաթուլ Մանասերյանի դեմ քրեական գործ է հարուցված՝ վաշխառությամբ զբաղվելու մեղադրանքով: 

Սեպտեմբերի 6-ին դատաքննությունն ավարտվեց, իսկ սեպտեմբերի 20-ին դատարանը հրապարակեց վճիռը, ըստ որի՝ հայցը մասնակի բավարարվեց: «Ժամանակ» օրաթերթը պարտավորվեց տպագրելու հերքում եւ վճարելու 510 000 դրամ փոխհատուցում, որից 300 000-ը՝ զրպարտության, 200 000-ը փաստաբանի վարձատրության համար, իսկ 10 000-ը՝ որպես պետական տուրք: Թերթի հիմնադիրը վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան: 

Դեկտեմբերի 7-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում տեղի ունեցավ «Ժամանակ» օրաթերթի բողոքի քննությունը: Դատական ակտը հրապարակվեց դեկտեմբերի 15-ին, ըստ որի՝ բողոքը մերժվեց: 
Փետրվարի 17-ին Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը բավարարեց Գյումրու քաղաքապետարանի հայցը եւ «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերության հիմնադիր «ՉԱՊ» ՍՊԸ-ին պարտավորեցրեց մեկամսյա ժամկետում ապամոնտաժելու Գյումրու Վ. Սարգսյան 6/1 հասցեում գտնվող հեռուստաաշտարակի գագաթնային հատվածում տեղադրված հաղորդիչ ալեսփյուռն ու մալուխը: 
Այս առիթով Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, Երեւանի մամուլի ակումբը եւ Գյումրու՝ ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբը հանդես եկան համատեղ հայտարարությամբ՝ ընդունված վճիռը գնահատելով որպես իշխանական տարբեր օղակների կողմից հեռուստաընկերության դեմ 2007 թվականից նախաձեռնված ճնշումների շարունակություն եւ նոր սպառնալիք՝ խոսքի ու ԶԼՄ- ների ազատության համար (տե´ս www.khosq.am կայքի արխիվում): 
«ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերության հիմնադիրը փետրվարի 17-ի վճիռը բողոքարկեց վերաքննիչ դատարան:  
Ապրիլի 26-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը որոշեց անփոփոխ թողնել Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռը: «ԳԱԼԱ»-ի հիմնադիր «ՉԱՊ» ՍՊԸ-ն այս վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան: Հուլիսի 1-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը մերժեց բողոքը: Այսպիսով ուժի մեջ մնաց ՀՀ վերաքննիչ դատարանի` հօգուտ Գյումրու քաղաքապետարանի, ապրիլի 26-ին կայացված վճիռը, ինչը նշանակում էր, որ «ԳԱԼԱ»-ն պարտավորված էր քաղաքի հին հեռուստաաշտարակից ապամոնտաժելու իր հեռարձակող սարքավորումները:
ՀՀ վճռաբեկ դատարանի` ի վնաս «ԳԱԼԱ»-ի կայացրած վճռի առնչությամբ hուլիսի 18-ին հայտարարությամբ հանդես եկան մի շարք լրագրողական կազմակերպություններ, այդ թվում նաեւ` ԽԱՊԿ-ն (տե´ս www.khosq.am կայքի արխիվում): 
Հոկտեմբերի 25-ին «ԳԱԼԱ»-ն ի կատար ածեց դատական վճիռը եւ իր հեռարձակող սարքավորումները տեղափոխեց քաղաքի կենտրոնական հեռուստաաշտարակի վրա` ամսական 180 000 դրամ վարձավճար մուծելու պայմանով: 
Փետրվարի 25-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ Մեդիա Կենտրոն» ՍՊԸ-ի դեմ «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության ներկայացրած հայցի քննությունը: 
Հիշեցնենք, որ գործը դատարանի վարույթում է 2010 թվականի սեպտեմբերից: Վիճարկվում է թերթի՝ 2010 թ. օգոստոսի 26-ին հրապարակած «1000 դոլար լռության դիմաց» վերնագրով լուրը, որը վերաբերում էր Գյումրի քաղաքում երկրաշարժից տուժած ընտանիքների համար «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության կառուցած Մուշ-2 թաղամասի շենքերի, ըստ բնակիչների բողոքների, անորակ շինարարությանը: Հայցվորն օրաթերթի հիմնադրից պահանջում է 2,5 մլն դրամ փոխահատուցում` իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկություն հրապարակելու միջոցով ընկերության գործարար համբավն արատավորելու համար: 
Գործի քննությունը շարունակվեց հուլիսի 8-ին, ապա` սեպտեմբերի 8-ին եւ 16-ին: Կողմերը հանգամանորեն ներկայացրին իրենց հիմնավորումները: Պատասխանող կողմի ներկայացուցիչը վկաների հրավիրելու եւ դատական նիստը հետաձգելու միջնորդություն ներկայացրեց, ինչը բավարարվեց: Գործի լսումները շարունակվեցին նոյեմբերի 4-ին, 22-ին, ապա` դեկտեմբերի 14-ին: Վերջին նիստի ընթացքում օրաթերթի ներկայացուցիչը, ընդգծելով, որ լրագրողը վիճարկվող հրապարակմամբ գնահատող դատողություն է կատարել փաստերի հիման վրա, դատարանին խնդրեց մերժել հայցը` ավելացնելով, որ իր վստահորդները ցանկանում են հաշտության գալ: Հերթական դատական նիստը նշանակվեց 2012 թ. հունվարի 16-ին:
Փետրվարի 25-ին հայտնի դարձավ, որ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայցադիմում է ներկայացվել ընդդեմ «Երկիր» օրաթերթի: Հայցվոր ԱԺ պատգամավոր Տիգրան Արզաքանցյանը վիճարկում էր թերթի՝ հունվարի 13-ի համարում «131 դեմք ու դիմակ» խորագրի ներքո տպագրված տեղեկություններն իր մասին եւ համարում, որ հրապարակմամբ արատավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը, ուստի իրեն հասցված վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց թերթից պահանջում էր 3 մլն դրամ փոխհատուցում, եւս 568 000 դրամ էլ՝ փաստաբանական եւ դատական ծախսերի դիմաց: 
Նախնական դատական նիստը կայացավ մարտի 25-ին։ Հայցվոր կողմը հստակեցրեց, թե հոդվածում տեղ գտած հատկապես որ արտահայտություններն է համարում վիրավորանք, եւ որոնք՝ զրպարտություն: Պատասխանող կողմն էլ առարկեց` նշելով, որ որպես տեղեկատվության աղբյուր՝ թերթն օգտագործել է տեղական եւ ռուսական տարբեր լրատվամիջոցների տպագրած նյութերը եւ որպես վիրավորանք ընկալված արտահայտություններից մեկը մեջբերում է ուրիշի խոսքից: 

Հունիսի 8-ին հրապարակվեց այս գործով դատարանի վճիռը, ըստ որի՝ հայցը բավարարվեց մասամբ, թերթը պարտավորվեց վճարելու 200 000 դրամ փոխհատուցում` վիրավորանքի դիմաց, 80 000 դրամ`որպես փաստաբանական ծախս եւ 8 000 դրամ` որպես պետական տուրքի գումար:
Կողմերը վճիռը բողոքարկեցին վերադաս ատյան:
Օգոստոսի 17-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում լսվեցին բողոքարկումները: Օգոստոսի 24-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժեց ե´ւ ԱԺ պատգամավորի, ե´ւ «Երկիր օրաթերթ» ՍՊԸ-ի բողոքները` անփոփոխ թողնելով Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռն այս գործով: Կողմերը բողոքարկեցին ՀՀ վճռաբեկ դատարան, որը նոյեմբերի 22-ին բողոքները վերադարձրեց:
Մարտի 21-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է տեղի ունենար ՍԻՄ նախագահ Հայկ Բաբուխանյանի եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի հայցերով նախնական դատական նիստը՝ ընդդեմ «Խմբագիր» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Էդիկ Անդրեասյանի: Հայցվորների` դատարան չներկայանալու պատճառով նիստը հետաձգվեց:
Հիշեցնենք, որ այս գործերով վիճարկվում է 2010 թ. օգոստոսի 31-ին «Report.am» կայքէջում հրապարակված՝ ««Իրավունքի» իրավունքը Հայկ Բաբուխանյանի սրի ծայրին է» հոդվածը: Հայցվորներից յուրաքանչյուրը պատասխանողներից պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավը արատավորած տեղեկությունները, հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել, հրապարակել դատարանի վճիռը, փոխհատուցել պատճառված վնասը՝ 2-ական մլն (ընդհանուր հաշվով՝ 8 մլն) դրամով, ինչպես նաեւ՝ դատական ծախսերը: 

Ապրիլի 27-ին շարունակվեցին գործերի լսումները: Հայցվորները փոխեցին փոխհատուցման պահանջով ներկայացված գումարի չափը՝ 2-ական մլն դրամի փոխարեն պահանջելով 3-ական մլն դրամ (ընդհանուր հաշվով՝ 12 մլն): Դատարանը պարտավորեցրեց հայցվորներին գրավոր ներկայացնելու, թե տպագրված տեղեկություններից որն են համարում վիրավորանք, որը՝ զրպարտություն, եւ թե որն ում կողմից է կատարվել եւ ում նկատմամբ: 
Հերթական նախնական դատական նիստը տեղի ունեցավ նոյեմբերի 2-ին: Այս գործերով դատաքննության փուլը կսկսվի 2012 թ. փետրվարի 10-ին: 

Մարտի 28-ին հայտնի դարձավ, որ ԱԺ պատգամավոր Տիգրան Արզաքանցյանը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայցադիմում է ներկայացրել՝ ընդդեմ «Իրավունք» շաբաթաթերթի: Պատգամավորը վիճարկում էր պարբերականի` 2011 թվականի փետրվարի 22-ի համարում տպագրված «Կլորիկ գումար է կրվել» հրապարակմամբ տարածված տեղեկությունները եւ վիրավորանքի դիմաց պահանջում 3 մլն դրամի փոխհատուցում, ինչպես նաեւ՝ 586 000 դրամ` փաստաբանական ծառայության վճարի եւ 68 000 դրամ վճարված պետական տուրքի դիմաց:

Մայիսի 18-ին տեղի ունեցավ նախնական դատական նիստը: Հունիսի 24-ին հրապարակվեց այս գործով դատարանի վճիռը, ըստ որի՝ հայցն ամբողջությամբ մերժվեց` անհիմն լինելու պատճառաբանությամբ: Հայցվոր Տիգրան Արզաքանցյանը պարտավորվեց հօգուտ ՀՀ պետական բյուջեի վճարելու 10 000 դրամ` որպես գործով չվճարված պետական տուրքի գումար:
Մարտի 28-ին  «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ -ի դեմ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայցադիմում ներկայացրեց ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռ. Քոչարյանը: Երեք կետից բաղկացած հայցապահանջն էր՝ հերքել փետրվարի 12-ին թերթի տպագրած՝ «Քոչարյանին ոչնչացնում են, Ծառուկյանին՝ բացատրո՞ւմ» հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները, որպես փոխհատուցում՝ վճարել 6 մլն դրամ եւ արգելանք դնել թերթի գույքի եւ բանկային հաշիվների վրա։ Նույն օրը դատարանը բավարարեց արգելանքի մասին պահանջը։ Ապրիլի 11-ին «Հրապարակի» գույքի եւ բանկային հաշիվների վրա դրված արգելանքը վերացվեց` օրաթերթի միջնորդությամբ։ 
Այս գործով նախնական դատական նիստը կայացավ մայիսի 10-ին: Լսումները շարունակվեցին հունիսի 7-ին եւ հունիսի 30-ին: Դատարանը բավարարեց հայցվոր կողմի միջնորդությունը՝ վիճարկման առարկա հրապարակման հեղինակ Լուսինե Պետրոսյանին, որպես վկա, դատարան հրավիրելու վերաբերյալ: Գործի քննությունը շարունակվեց սեպտեմբերի 15-ին: Որոշվեց, որ Լուսինե Պետրոսյանը նիստերին կմասնակցի դատաքննության փուլում (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ առաջին եւ երրորդ եռամսյակային զեկույցներում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 
Հոկտեմբերի 28-ին, ապա` դեկտեմբերի 14-ին նշանակված նիստերը հետաձգվեցին: 
Մարտի 29-ին «Հրապարակ» օրաթերթը տեղեկացրեց Երեւանի քաղաքապետարանից ստացված ծանուցագրի մասին՝ առ այն, որ վերջինս ցանկանում է վերանայել «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի հետ կնքած պայմանագիրը՝ տարածք վարձակալելու վերաբերյալ, եւ 2 անգամ բարձրացնել մատուցվող ծառայությունների գինը:
Ըստ թերթի գլխավոր խմբագիր Արմինե Օհանյանի՝ նշված պայմանագիրը կնքված է 5 տարի ժամկետով եւ վարձակալության գինը դրանում հաստատված է: Ավելին՝ մյուս լրատվական ընկերությունները նույն շենքում տարածք են զբաղեցնում՝ օգտվելով կառավարության հատուկ որոշմամբ մամուլին տրամադրված անժամկետ օժանդակությունից: Այս իրավիճակն Արմինե Օհանյանին առիթ տվեց եզրակացնելու, որ իրենց ստացած ծանուցագրից «ճնշման, հետապնդումի, անհանդուրժողականության հոտ է փչում»: 
Մարտի 29-ին, «Հայաստանի կույրերի միավորում» հասարակական կազմակերպության Վանաձորի գրասենյակում հրավիրված կոնֆերանսը լուսաբանելիս, խոչընդոտվեց «9-րդ ալիք» մարզային հեռուստաընկերության լրագրող Հերմինե Զարմանյանի եւ «Երկիր» օրաթերթի մարզային թղթակից Աննա Պեչենեւսկայայի մասնագիտական գործունեությունը: 

Կոնֆերանսը կազմակերպված է եղել ՝ Հայաստանի կույրերի միավորման Լոռու մարզային ստորաբաժանման վարչության կազմ ընտրելու նպատակով: Երբ միավորման անդամներից մեկի ելույթը վերածվել է բանավեճի՝ ընտրությունների անցկացման ենթադրվող խախտումների վերաբերյալ, կազմակերպության փոխնախագահ Մարտուն Սարգսյանը, ապա նաեւ՝ մարզային վարչության նախագահի թեկնածու Հովհաննես Ծատուրյանը դահլիճից կոպտորեն դուրս են հանել լրագրողներին՝ թույլ չտալով շարունակել աշխատանքը: Հովհաննես Ծատուրյանը նաեւ սպառնալիքներ է հնչեցրել: «9-րդ ալիք»-ի եթերում այս մասին տեսանյութ թողարկելուց հետո՝ մարտի 30-ին, հեռուստաընկերություն են գնացել Հովհաննես Ծատուրյանի ուղարկած անձինք ու պահանջել կոնֆերանսը լուսաբանող տեսագրությունը:  

Մարտի 30-ին հայտնի դարձավ, որ «Մուլտի մեդիա-կենտրոն թի վի» ՓԲԸ-ի դեմ Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայցեր են ներկայացրել ՀՀ արդարադատության նախարարության «Նուբարաշեն» ՔԿՀ-ում գտնվող, քրեական գործերով մեղադրվողներ՝ Գեւորգ Հայրապետյանը եւ Աշոտ Հարությունյանը: 
Ըստ նրանց՝ «Կենտրոն» հեռուստաընկերության «Հետաքննություն» հաղորդաշարի՝ 2010 թ. նոյեմբերին հեռարձակված երկու թողարկումների տեսանյութերով հաղորդված փաստացի անճշտություններն արատավորել են իրենց պատիվն ու արժանապատվությունը՝ հանրության շրջանում ձեւավորելով թյուր կարծիք: Բացի այս՝ դեռեւս բողոքարկման փուլում գտնվող քրեական գործերի առնչությամբ հաղորդված տեղեկությունները կարող են կանխակալ կարծիք ձեւավորել նաեւ վերաքննիչ բողոքի քննության ընթացքում: Այդ տեղեկությունները հեռարձակվել են մինչեւ քրեական գործերով դատավճիռների՝ օրինական ուժի մեջ մտնելը, ինչը նշանակում է, որ խախտվել է հայցվորների անմեղության կանխավարկածի իրավունքը: Հայցվորները պահանջում էին նույն հեռուստաընկերության եթերում տրամադրել անվճար եթերաժամ՝ հերքելու հրապարակված անճշտությունները: Հայցադիմումները պարունակում էին նաեւ դրամական պահանջ, ինչին, սակայն, հայցվորներն առաջնահերթ կարեւորություն չէին տալիս: 
Հունիսի 16-ին հրապարակվեցին այս գործերով վճիռները, ըստ որոնց` վիրավորանքի եւ զրպարտության համար «Մուլտի մեդիա-Կենտրոն թիվի» ՓԲԸ-ի դեմ ներկայացված երկու հայցերն էլ մերժվեցին: Հայցվորները վճիռները բողոքարկեցին վերադաս ատյան:
Սեպտեմբերի 15-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժեց Գեւորգ Հայրապետյանի եւ Աշոտ Հարությունյանի բողոքները: Իսկ նոյեմբերի 15-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց հայցվորների՝ այս ատյան ներկայացրած բողոքները: Այսպիսով ուժի մեջ մնացին Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռները:
Ապրիլի 5-ին «Առավոտ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ «Իրավունք» թերթի թղթակից Գայանե Զարգարյանին ապրիլի 1-ին, օրվա տարբեր ժամերին, նույնիսկ գիշերը՝ ժամը 00.30-ի սահմաններում տուն վերադառնալիս, հետապնդել է անհայտ անձ՝ «Մերսեդես» մակնիշի ավտոմեքենայով: Այս առիթով լրագրողը հայտարարություն է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոնի ոստիկանության բաժնում: 
Մայիսի 31-ին «Իրավունք» թերթը տեղեկացրեց, որ մայիսի 30-ին`ժամը 22-ի սահմաններում, թերթի թղթակից Գայանե Զարգարյանը, մոտենալով իր տան շքամուտքին, նկատել է կայանված «Մերսեդես» մակնիշի սեւ ավտոմեքենա եւ մոտ 30 տարեկան մի երիտասարդի, ով ջանացել էր թաքնվել փողոցում եղած սյան հետեւում: Երբ թղթակիցը մտել է շքամուտք, տեսել է, որ երիտասարդն արագ քայլերով մոտենում է իրեն, եւ լսվել է զենքի լիցքավորմանը բնորոշ ձայն: Թղթակիցն անմիջապես ուժգին բախել է առաջին հարկի հարեւանների դուռը, վերջիններիս դուրս գալուն պես՝ երիտասարդն անհետացել է: Թերթի փոխանցմամբ՝ սա առաջին դեպքը չէ, որ պատահում է նույն լրագրողի հետ, ուստի խմբագրությունը իրավապահ մարմիններին խնդրել է այս լրատվությունը համարել հաղորդում հանցագործության մասին:

Ապրիլի 18-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում սկսվեց «Եհովայի վկաներ» կրոնական կազմակերպության հայցի քննությունը` ընդդեմ «Հայաստանի հանրային հեռուստատեսություն» ՓԲԸ-ի: 

Հայցվորը վիճարկում է 2010 թ. նոյեմբերի 9-ին, 10-ին եւ 11-ին «Հայլուր» եւ «Տեսանկյուն» հաղորդաշարերի ընթացքում հնչած տեղեկությունն այն մասին, որ Սեւանում տեղի ունեցած՝ իր ծնողների սպանության մեջ մեղադրվող Արման Թորոսյանը Եհովայի վկա է:

Դատական նիստի ընթացքում պատասխանող կողմի ներկայացուցիչը խնդրեց հստակեցնել պատիվը եւ արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունների հերքման մասին հայցապահանջը, քանի որ «պատիվ եւ արժանապատվություն» հատկանիշները բնորոշ չեն իրավաբանական անձին: Հայցվոր կողմը հայցապահանջում կատարեց լրացում՝ արատավորված գործարար համբավի պաշտպանության վերաբերյալ:

Սեպտեմբերի 23-ին շարունակվեց հայցի քննությունը: Հայցվորի ներկայացուցիչը միջնորդեց հետաձգել դատական նիստը, քանի որ պատասխանող կողմը հերքում հրապարակելու եւ ներողություն խնդրելու պատրաստակամություն է հայտնել: Դատարանը բավարարեց միջնորդությունը: Նոյեմբերի 9-ին, ապա՝ դեկտեմբերի 21-ին նշանակված դատական նիստերը հետաձգվեցին: Քննությունը շարունակվելու է 2012 թվականին:
Ապրիլի 18-ին «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն ստացավ ՀՀ վճռաբեկ դատարանի որոշումը` կազմակերպության բողոքը վերադարձնելու մասին: Որոշումը վերաբերում է ՀԿ-ի եւ Իջեւանի քաղաքապետարանի ու քաղաքապետ Վարուժան Ներսիսյանի միջեւ ծագած վեճին, որը սկիզբ էր առել դեռեւս 2008 թվականին:

Հիշեցնենք, որ 2008 թվականի մայիսի 5-ին, երբ «Հետք» թերթում տպագրվեց Ոսկան Սարգսյանի «Ո՞ւմ գրպանն են մտնում ավազահանքի փողերը» հոդվածը (մայիսի 20-ին նույն հրապարակումը տպագրվեց նաեւ «Ազգ» թերթի հավելվածում), մոտ երկու ամիս անց` 2008 թվականի հուլիսի 7-ին հայտնի դարձավ, որ Իջեւանի քաղաքապետը եւ քաղաքապետարանը վարկաբեկող են համարում լրագրողական հետաքննությամբ պարզված եւ վերոնշյալ հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները, ուստի դատական հայց ներկայացնելով` պահանջում են հերքում եւ փաստաբանական ծառայությունների փոխհատուցում` 930 հազար դրամի չափով: Բացի այս՝ Իջեւանի քաղաքապետարանը դատարանին ներկայացրել էր նոր հայց՝ հերքելու նաեւ «Երեք հանձնաժողովները «կտեսնե՞ն» ջրամբարի ավազի անօրինական շահագործումը» (հրապարակվել է 2008 թ. հունիսի 23-ին «Հետքում» եւ 2008 թ. հունիսի 9-ին «Ազգ» թերթի հավելվածում) հոդվածում բերված տեղեկությունները: 
2009 թվականի հուլիսի 10-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռով Իջեւանի քաղաքապետարանի հայցը մերժվել էր՝ պահանջը չհիմնավորված լինելու պատճառաբանությամբ: Սակայն 2009 թ. նոյեմբերի 13-ին՝ քաղաքապետարանի բողոքարկումից հետո, վերաքննիչ դատարանը բեկանել էր այս վճիռը եւ գործն ուղարկել լրացուցիչ քննության: 
2010 թ. հունիսի 25-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանն ավարտել էր այս գործի քննությունը եւ հուլիսի 9-ին հրապարակել վճիռը, համաձայն որի` բավարարվել էր Իջեւանի քաղաքապետարանի հայցն ընդդեմ «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ի: Հերքում պարտավորեցնելուց բացի՝ դատարանը վճռել էր «Հետաքննող լրագրողներից» բռնագանձել 930 հազար դրամ` որպես փաստաբանական ծախս, ինչպես նաեւ` 22 600 դրամ` որպես պետական տուրքի գումար: 
«Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն այս վճիռը բողոքարկել էր վերաքննիչ դատարան, որը 2010 թ. դեկտեմբերի 27-ին կայացրած վճռով «Հետաքննող լրագրողների» բողոքը բավարարել էր մասնակի` հօգուտ հայցվոր Իջեւանի քաղաքապետարանի` 930 հազար դրամ որպես փաստաբանական ծախսը բռնագանձելու պահանջը դարձնելով 450 հազար դրամ: «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն վճիռը բողոքարկել էր վճռաբեկ դատարան: 
ՀՀ վճռաբեկ դատարանի` 2011 թ. ապրիլի 18-ի որոշմամբ, փաստորեն, ուժի մեջ է մնում վերաքննիչ դատարանի որոշումը, համաձայն որի` «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն պետք է հերքի Իջեւանի քաղաքապետարանի գործարար համբավը, Իջեւանի քաղաքապետ Վարուժան Ներսիսյանի պատիվն ու արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները եւ փոխհատուցի փաստաբանական ծախսը՝ 450 հազար դրամ վճարելով: «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն դիմել է Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարան:
Ապրիլի 29-ին  հայտնի դարձավ, որ «Զինվոր» ՀԿ-ների համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայց է ներկայացրել՝ ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի: Նա պահանջում է հերքել ապրիլի 21-ին թերթի տպագրած՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրով լուրը եւ գտնում է, որ հրապարակված տեղեկությունները արատավորել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը, ուստի պահանջում է 2 մլն 40 000 դրամ փոխհատուցում՝ ներառյալ դատական ծախսերը: «Հրապարակն» այս հայցի մասին ծանուցագիրը ստացավ մայիսի 23-ին: 
Գործի լսումները սկսվեցին սեպտեմբերի 6-ին: Նոյեմբերի 10-ին նշանակված հերթական դատական նիստը հետաձգվեց: Դեկտեմբերի 23-ին կայացած նիստի ընթացքում դատարանը կողմերին առաջարկեց հաշտության համաձայնություն կնքել: Քննությունը շարունակվում է, հերթական դատական նիստը նշանակված է 2012 թ. մարտի 9-ին: 
Մայիսի 11-ին ՀՀ վարչական դատարանում տեղի ունեցավ «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի՝ ընդդեմ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի (ՀՌԱՀ) հայցով նախնական դատական նիստը: 

Հիշեցնենք, որ «Ա1+»-ի հիմնադիրը հայցադիմումով պահանջում է անվավեր ճանաչել ՀՌԱՀ-ի՝ 2010 թ. դեկտեմբերի 16-ի թիվ 96-Ա որոշումը (թվային հեռարձակման թիվ 11 մրցույթում «Արմնյուզ» ՀԸ-ին հաղթող ճանաչելու մասին), ինչպես նաեւ՝ հաստատել այդ մրցույթում «Ա1+»-ին արդար մրցակցության իրավունքից զրկելու փաստը: 
Գործի լսումները շարունակվեցին հունիսի 10-ին, հուլիսի 8-ին եւ օգոստոսի 11-ին: Իսկ սեպտեմբերի 16-ին կայացած նիստով ավարտվեց գործի քննությունը: Քանի որ ՀՌԱՀ-ն դեկտեմբերի 16-ի թիվ 96-Ա իր որոշումը հիմնավորել էր «Ա1+»-ի ներկայացրած՝ ֆինանսական միջոցներին վերաբերող փաստաթղթերի զգալի մասը կեղծ եւ անհիմն գնահատելով, ուստի դատական այս նիստի ընթացքում քննության առնվեց խնդրի հենց այս կողմը (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ երկրորդ եւ երրորդ եռամսյակային զեկույցներում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում):
Վճիռը հրապարակվեց հոկտեմբերի 3-ին, ըստ որի` հայցը մերժվեց: 

Նոյեմբերի 2-ին «Ա1+»-ի հիմնադիրն այս վճիռը բողոքարկեց ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարան: Բողոքի քննությունը կկայանա 2012 թ. հունվարի 19-ին:
Մայիսի 16-ին լրագրողի նկատմամբ անհանդուրժողական վերաբերմունքի փաստ արձանագրվեց ՀՀ Ազգային ժողովում: Երբ ԱԺ միջանցքում պատգամավոր Սաշիկ Սարգսյանին (նախագահ Սերժ Սարգսյանի եղբորը) մոտեցել է «Հրապարակ» թերթի թղթակից Մարինե Խառատյանը եւ հարցրել, թե արդյոք նա պատրաստվում է առաջադրվել գալիք խորհրդարանական ընտրություններում, պատգամավորը խլել է լրագրողի ձայնագրիչը, նրան անվանել «լկտի» եւ ասել. «Ի՞նչ իրավունք ունես ինձ հարց տաս»: Պարզաբանում լսելուց հետո էլ սկսել է հայհոյել: Միջադեպի ականատես՝ ԱԺ աշխատակիցները փորձել են հանգստացնել պատգամավորին: Մարինե Խառատյանը կարողացել է ձայնագրել հայհոյանքների վերջին հատվածը: Թերթի խմբագրի հաղորդմամբ՝ միջադեպի առնչությամբ դատարան դիմելու անհրաժեշտություն չկար, քանի որ իրենք այդ ճանապարհով խնդրի լուծում չեն տեսնում:
Մայիսի 23-ին լրատվամիջոցները հաղորդեցին, որ ՍԻՄ նախագահ Հայկ Բաբուխանյանը կրկին հայցադիմում է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ այս անգամ վիճարկելով մարտի 25-ին նույն՝ «Report.am»  կայքում (հիմնադիր՝ «Խմբագիր» ՍՊԸ) տպագրված՝ Էդիկ Անդրեասյանի «Երբ զոռով հուշում են անհուշելին» հոդվածը եւ ընթերցողների արձագանքները: Հրապարակային ներողության եւ փաստաբանական ծախսերի փոխհատուցման պահանջից բացի՝ հայցվորը միջնորդություն էր ներկայացրել դատարան՝ արգելելու «Report.am» լրատվական կայքում որեւէ նյութ տպագրել, դրա հիման վրա այլ անձանց կողմից որեւէ հայտարարություն տեղադրել կամ պահպանել, որը կպարունակի հայցվորի պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի վերաբերյալ վիրավորական կամ զրպարտող արտահայտություններ: Որպես հայցի ապահովում՝ դատարանն այս միջնորդությունը բավարարել էր: 
Հունիսի 15-ին կայացավ նախնական դատական նիստը, որի ընթացքում, որպես հայցապահանջի լրացում ավելացվեց 1 մլն դրամի փոխհատուցումը՝ հրապարակմամբ հասցված վիրավորանքի դիմաց: Հայցվորի ներկայացուցիչը հաշտվելու պատրաստակամություն հայտնեց, իսկ պատասխանող կողմը` հանձինս «Report.am»-ի վերլուծաբան Էդիկ Անդրեասյանի եւ նույն կայքի խմբագիր Աբել Միքայելյանի,  առարկեց՝ պատճառաբանելով, որ իրենց առաջարկած հաշտությանը Հայկ Բաբուխանյանն արդեն պատասխանել է` պարտադիր պահանջելով հերքում եւ մինչ տվյալ փուլը դատական ու փաստաբանական ծախսերի փոխհատուցում, ինչին իրենք համաձայն չեն: 
Գործի լսումները շարունակվեցին հունիսի 30-ին: Իսկ հոկտեմբերի 3-ին տեղի ունեցած հերթական դատական նիստով ավարտվեց նախապատրաստական փուլը: 
Դատաքննությունը սկսվեց հոկտեմբերի 25-ին, շարունակվեց նոյեմբերի 9-ին եւ դեկտեմբերի 9-ին: Վերջին նիստի ընթացքում պատասխանող կողմի ներկայացուցիչը դատարանին հայտնեց, որ իրենք հաշտության համաձայնության առաջարկ են ուղարկել հայցվորին, բայց քանի որ վերջինիս ներկայացուցիչը ներկա չէր նիստին, ուստի հնարավոր չէր պարզել հայցվորի վերջնական տեսակետը: 
Դատական նիստը հետաձգվեց մինչեւ 2012 թ. հունվարի 27-ը:
Մայիսի 31-ին Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայանալու էր «Առավոտ» օրաթերթի դեմ ՀՀ փաստաբանների պալատի անդամ Մուրադ Ասրյանի հայցով նախնական դատական նիստը, սակայն այն հետաձգվեց: Հայցվորը վիճարկում էր թերթի փետրվարի 5-ի համարում տպագրված՝ ««Առավոտին» եւ «News.am»-ին դատում են նույն բանի համար» հոդվածը, որով, ըստ նրա, արատավորվել են իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը: 
Թերթի հիշյալ հոդվածը վերաբերում էր «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ի՝ «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալության եւ «Առավոտ» օրաթերթի դեմ միեւնույն խնդրի առնչությամբ (տե´ս սույն զեկույցի համապատասխան հատվածները) ներկայացված հայցերին, որոնցից մեկը նախապես եղել է իրավաբանական անձ չհանդիսացող «News.am» գործակալության եւ ոչ թե նրա հիմնադիր «Մեդիա-Կոնսալտ» ՍՊԸ-ի դեմ: «Առավոտը» վերոհիշյալ հոդվածով շեշտադրել էր դատավարական այս սխալը: Այս առնչությամբ հետագայում՝ ապրիլի 28-ի համարում «Առավոտը» ներկայացրեց Մուրադ Ասրյանի մեկնաբանությունը, մասնավորապես առ այն, որ վերջինս լրատվական կայքից փորձել է պարզել, թե որ իրավաբանական անձն է այն ներկայացնում, սակայն իրեն չեն պատասխանել: Եվ հայցադիմումը պահանջված մեկամսյա ժամկետի ընթացքում ներկայացրած լինելու համար էլ Մուրադ Ասրյանը, որպես պատասխանող կողմ, հայցադիմումում նշել է գործակալության անվանումը: Այնուհետեւ հայցվորը միջնորդել է ոչ պատշաճ պատասխանողին պատշաճ պատասխանողով փոխարինելու համար: Իսկ դատարանը, գտնելով, որ կա ընդդատության կանոնների խախտում, գործը հանձնել է Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան: 

Հունիսի 10-ին «Առավոտը» տպագրեց հերքում հիշյալ հոդվածի առնչությամբ՝ ընդգծելով, որ այն գրված է եղել միակողմանի, քանի որ չի ներկայացվել փաստաբան Մուրադ Ասրյանի դիրքորոշումը, եւ լրագրողի արտահայտած կարծիքն արատավորել է փաստաբանի պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը, ինչի համար թերթի խմբագրությունը հայցեց փաստաբանի ներողամտությունը: Այսպիսով գործը կարճվեց։
Հունիսի 9-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում լսվեց Վայոց ձորի մարզի Արենի գյուղի բնակիչ Սուսաննա Բաղդասարյանի հայցը՝ ընդդեմ ներկայումս լույս չտեսնող «Հայք» թերթի խմբագրության եւ նախկինում՝ այդ թերթի, այժմ` «Lragir.am» կայքի թղթակից Արման Գալոյանի: 

Հիշեցնենք, որ հայցն առնչվում էր 2008 թ. փետրվարի 8-ին «Հայք» օրաթերթում հրապարակված «Սպանության հետքերով» հոդվածին: Հայցվորը պահանջում էր հերքում: Ըստ նրա՝ լրագրող Արման Գալոյանը, ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 19-րդ հոդվածի պահանջները խախտելով, պղծել է իր որդու հիշատակը, արատավորել բարի համբավը` նրան ներկայացնելով թմրամոլ: 
Արման Գալոյանը հոդված էր հրապարակել Արենի գյուղում կատարված սպանության վերաբերյալ: Սպանողը Սուսաննա Բաղդասարյանի ամուսինն էր: Գալոյանը հանդիպել էր սպանված Կարեն Մանուկյանի այրու` Սվետլանա Առաքելյանի հետ եւ ներկայացրել նրա պատմածները: Հոդվածում գնահատականներ կային նաեւ հայցվորի հանգուցյալ որդու մասին (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2010 թ. տարեկան, 2011 թ. երկրորդ եւ երրորդ եռամսյակային զեկույցներում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 
Հունիսի 9-ին կայացած դատական նիստի ընթացքում հայցվոր կողմը միջնորդեց, որպես պատասխանող, ներգրավելու նաեւ լրագրողին տեղեկություններ հայտնած Սվետլանա Առաքելյանին: 
Օգոստոսի 23-ին շարունակվեց գործի քննությունը: Դատարանը որպես երկրորդ պատասխանող ճանաչեց տեղեկատվության աղբյուր հանդիսացող Սվետլանա Առաքելյանին, ինչպես նաեւ ապացուցված համարեց, որ վիճարկվող հոդվածում վերջինիս տրամադրած տեղեկությունները բառացիորեն մեջբերվել են որպես ուրիշի ուղղակի խոսք: 
Սեպտեմբերի 27-ին հրապարակվեց այս գործով դատական վճիռը, ըստ որի` հայցը բավարարվեց` ակնհայտորեն անտրամաբանական լուծում առաջադրելով: Խնդիրն այն է, որ դատարանը Սվետլանա Առաքելյանին պարտավորեցրեց հերքել «Հայք» օրաթերթի` 2008 թվականի փետրվարի 8-ի համարում հրապարակված «Սպանության հետքերով» հոդվածում հայտնած տեղեկությունները` 2010 թ. հուլիսից այլեւս լույս չտեսնող` «Հայք» թերթում: Այս առնչությամբ հայցվոր Սուսաննա Բաղդասարյանը կրկին դիմեց դատարան՝ լրացուցիչ վճիռ կայացնելու պահանջով, ինչը մերժվեց: 
Հուլիսի 13-ին Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (նստավայրը` Սեւան) հրապարակվեց «Շանթ» հեռուստաընկերության` լրագրողի օրինական մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու գործով դատավճիռը, որով «Ավետարանի հավատքի քրիստոնյաների միաբանություն» կրոնական կազմակերպության Սեւանի տեղական միավորի առաջնորդ Վլադիմիր Բաղդասարյանը մեղավոր ճանաչվեց ՀՀ քրեական օրենսգրքի 164 հոդվածի 1-ին մասով եւ պարտավորվեց վճարել 200 000 դրամ տուգանք: Սակայն դատարանը կիրառեց համաներման ակտ, որով վերջինս ազատվեց տուգանք վճարելուց: 

Գործի առիթ դարձած միջադեպը տեղի է ունեցել 2010 թ. նոյեմբերի 10-ին, երբ «Շանթ» հեռուստաընկերության նկարահանող խումբը` ի դեմս լրագրող Արփի Սուքիասյանի եւ օպերատոր Էդուարդ Պետրոսյանի, մեկնել է Սեւան` ռեպորտաժ պատրաստելու նպատակով: Նրանք մուտք են գործել որեւէ ցուցանակ չունեցող` նախկին կինոթատրոնի շենք, որը հետագայում պարզվել է, որ վերը նշված կրոնական կազմակերպության անդամների հավաքատեղին է, եւ որի մեկ հարկը մասնավոր սեփականություն է: Երբ նկարահանող խումբը սկսել է աշխատել, ընդառաջ է եկել կազմակերպության առաջնորդ Վլադիմիր Բաղդասարյանը, շենքից դուրս գալու պահանջ ներկայացնելով, ձեռքով հարվածել է օպերատորի դեմքին եւ թույլ չի տվել նկարահանումներ կատարել: 

2010 թ. դեկտեմբերի 24-ին հարուցվել էր քրեական գործ, որի դատաքննությունն ավարտվեց 2011 թ. հուլիսի 13-ին: Դատավճռի հրապարակմանը հաջորդեց Վլադիմիր Բաղդասարյանի բողոքարկումը, ում կարծիքով` իր նկատմամբ առաջադրված մեղադրանքը կրոնական խտրականության դրսեւորում է`անկախ այն բանից, որ միաժամանակ կիրառվել է համաներման ակտ: 

ՀՀ վերաքննիչ քրեական դատարանում բողոքի քննությունը տեւեց հոկտեմբերի 19-ից մինչ դեկտեմբերի 9-ը: Դեկտեմբերի 12-ին բողոքը մերժվեց: 

Դեկտեմբերի 20-ին Երեւանի Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժեց Վլադիմիր Բաղդասարյանի հայցը՝ «Շանթ» հեռուստաընկերությունից հերքում պահանջելու վերաբերյալ:
Հուլիսի 20-ին «Hetq.am» կայքը տեղեկացրեց, որ Վանաձորի պետական մանկավարժական ինստիտուտի ռեկտոր Գուրգեն Խաչատրյանի՝ նույն ինստիտուտի նախկին դասախոս Լուսինե Աշուղյանի դեմ ներկայացված հայցապահանջով որպես երրորդ անձ են ներգրավվել «Հետք» շաբաթաթերթը եւ «ATV» հեռուստաընկերությունը: Նշված լրատվամիջոցները պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի արատավորմամբ պատճառված վնասի փոխհատուցման պահանջով այս գործին առնչվում են մայիսի 13-ին «Հետք»-ում  հրապարակված «Հիվանդագին կրքեր Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում» վերնագրված նյութով եւ «ATV» հեռուստաընկերության «Կիսաբաց լուսամուտներ» հաղորդաշարի հունիսի 15-ի թողարկմամբ: Պատասխանողից հայցվորի պահանջն է՝ նույն լրատվամիջոցներով հերքել տեղեկությունները եւ վճարել 2 000 000 դրամ փոխհատուցում` զրպարտության համար: 

Առաջին դատական նիստը նշանակված էր օգոստոսի 23-ին, Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի Ալավերդու նստավայրում, բայց քանի որ պատասխանողի փաստացի բնակության վայրը Վանաձորում է, ուստի վերջինիս դիմումով գործի քննությունը շարունակվեց սեպտեմբերի 6-ին, Վանաձորի դատարանում: Գործի լսումները կշարունակվեն 2012 թ. հունվարի 19-ին:
Հուլիսի 23-ին «168 ժամ» թերթը տեղեկացրեց, որ Էջմիածնի թիվ 2 ավագ դպրոցի նախկին տնօրեն Սուսաննա Նազարյանը եւ նրա անչափահաս որդին՝ Տիգրան Տերտերյանը, ով նույն դպրոցի աշակերտ է, Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայցեր են ներկայացրել՝ ընդդեմ թերթի հիմնադիր «168 ժամ» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Մարինե Մարտիրոսյանի: 
Առաջին հայցվորը՝ նախկին տնօրենը, պահանջում է պարտավորեցնել պատասխանողներին «168 ժամ» թերթում հերքելու տեղեկատվությունն այն մասին, որ ինքը դպրոցում ստեղծել է բարոյահոգեբանական անառողջ մթնոլորտ, եւ հօգուտ իրեն բռնագանձելու 2 մլն դրամ փոխհատուցում՝ զրպարտության դիմաց: Երկրորդ հայցվորը՝ նախկին տնօրենի որդին (ում օրինական ներկայացուցիչն իր հայրն է), պահանջում է պատասխանողներին պարտավորեցնել հերքելու այն տեղեկատվությունը, որ ինքը հրդեհել է դպրոցի փաստաթղթային արխիվը եւ զրպարտության դիմաց հօգուտ իրեն բռնագանձելու 2 մլն դրամ փոխհատուցում. ինչպես նաեւ՝ հայցագնի չափով արգելանք դնելու պատասխանող «168 ժամ» ՍՊԸ-ին պատկանող գույքի կամ դրամական միջոցների վրա: 
Դատական առաջին նիստերն այս երկու հայցերով նշանակված էին սեպտեմբերի 26-ին, սակայն հետաձգվեցին մինչեւ հոկտեմբերի 18-ը, ապա` նոյեմբերի 8-ը: 

Նոյեմբերի 15-ին կայացած նիստի ընթացքում, պատասխանող կողմի ներկայացուցչի միջնորդությամբ, դատարանը կասեցրեց թերթի դեմ Սուսաննա Նազարյանի հայցով գործի քննությունը մինչեւ այն քրգործի նախաքննության ավարտը, որը հարուցված է հայցվորի դեմ` ի դեպ, պատասխանող կողմ հանդիսացող թերթի եւ լրագրողի հրապակումների հիման վրա: 

Իսկ հայցվոր Տիգրան Տերտերյանի գործի քննությունը հետաձգվեց մինչեւ նոյեմբերի 30-ը, ապա` դեկտեմբերի 8-ը: Լսումները շարունակվեցին դեկտեմբերի 14-ին: Դատաքննության փուլը կսկսվի հունվարի 24-ին:

 Հուլիսի 26-ին «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ է ընդունել թերթի հիմնադիր «Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի դեմ Ազգային պատկերասրահի տնօրեն Փարավոն Միրզոյանի հայցադիմումը, որն առնչվում է 2011 թ. ապրիլի 9-ին օրաթերթի հրապարակած՝ «Ճանաչել Փարավոնին» հոդվածին: Հայցվորը պահանջում է հերքել իր պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունները եւ հօգուտ իրեն թերթից բռնագանձել 3 360 000 դրամ փոխհատուցում՝ զրպարտության, վիրավորանքի եւ դատական ծախսերի դիմաց: 

«Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի փաստաբանները հայցադիմումի պատասխանում նշել են, որ հոդվածում հղում էր կատարվել «Hetq.am» լրատվական կայքի՝ 2010 թ. նոյեմբերի 8-ի եւ դեկտեմբերի 20-ի հրապարակումներին: 

Հոկտեմբերին նշանակված լսումները հետաձգվեցին: Դատավարությունը կսկսվի 2012 թ. հունվարի 24-ին:
Հուլիսի 30-ին  «Hetq.am» կայքը տեղեկացրեց, որ «Իջեւանի ՃՇՇ» ճանապարհաշինական ՓԲԸ-ն Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան (Դիլիջանի նստավայրում) հայց է ներկայացրել ընդդեմ «Իջեւան ստուդիա» ՍՊԸ-ի եւ նույն հեռուստաընկերության լրագրող Նաիրա Խաչիկյանի, ում պատրաստած ռեպորտաժը ցուցադրվել է հունիսի 21-ին «Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքի» «Լրաբեր» լրատվական ծրագրով, ինչպես նաեւ՝ «Երկիր մեդիա» հեռուստաընկերության եթերում: Ըստ այդ տեսանյութերի` ճանապարհաշինական ընկերությունը որակվել է որպես ավերող, պետբյուջեից հատկացված գումարները յուրացնող եւ այլն: Գործարար համբավն արատավորելու համար՝ հայցվորը պահանջում է հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ զրպարտությամբ հասցված վնասը փոխհատուցել 3 264 000 դրամով` ներառյալ դատական ծախսերն ու պետական տուրքը: 

Դատավարությունը սկսվեց օգոստոսի 18-ին: Մի շարք նիստեր հետաձգվեցին: Գործի լսումները կշարունակվեն 2012 թ. հունվարի 20-ին:
Օգոստոսի 17-ին  Գյումրու ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբի տարածած հաղորդագրությամբ հայտնի դարձավ, որ «Մինաս Ավետիսյան» բարեգործական հիմնադրամի հոգաբարձուների խորհրդի նախագահ Արման Ավետիսյանը դատական հայց է ներկայացրել Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Ասպարեզ» ակումբի նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի: 
Հայցվորի ներկայացրած պահանջներն են՝ պարտավորեցնել Լեւոն Բարսեղյանին հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու Արման Ավետիսյանից՝ զրպարտության եւ վիրավորանքի համար, ակումբի պաշտոնական կայքում հրապարակելու դատարանի վճիռը եւ բռնագանձելու 2 մլն դրամ փոխհատուցում (500 000 դրամը` վիրավորանքի, 1 500 000 դրամը` զրպարտության համար), եւս 200 000 դրամ՝ դատական ծախսերի դիմաց: Հայցվորը վիրավորական է համարում www.asparez.am կայքում 2011 թ. հունիսին հրապարակված՝ «Կան բաներ, որ չեն ներվում», «Արման Ավետիսյանը ստում է անհասկանալի պատճառներով», ««Ընտանեկան կապալի՞ն» էին հարվածելու» հոդվածներում տեղ գտած տեղեկությունները, որոնք վերաբերում էին Մինաս Ավետիսյանի որմնանկարները Գյումրուց Երեւան տեղափոխելուն: 
Սեպտեմբերի 9-ին Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ այս գործով նախնական դատական նիստը, ինչի ընթացքում հայցվորի ներկայացուցիչը նշեց որպես զրպարտություն եւ վիրավորանք դիտարկված այն հանգամանքները, որոնք ենթակա են ապացուցման: Սեպտեմբերի 22-ին լսումները շարունակվեցին: Դատարանը հստակեցրեց, թե դատաքննության փուլում հայցվորը եւ պատասխանողը հատկապես որ հանգամանքների վերաբերյալ պետք է ներկայացնեն ապացույցներ: Հաջորդ նիստը նշանակվեց հոկտեմբերի 11-ին, որով ավարտվեցին գործի նախնական լսումները: Դատաքննությունը նշանակվեց 2012 թ. հունվարի 11-ին: 
Օգոստոսի 24-ին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետական եկամուտների կոմիտեի նախագահի տեղակալ Արմեն Ալավերդյանը նախօրեին զանգահարել է թերթի թղթակից Վահագն Հովակիմյանին եւ վրդովմունք արտահայտել օգոստոսի 23-ի համարում տպագրված`«Նա գնա՞ց մենակ» վերնագրով հրապարակման մեջ իր հետ ունեցած հեռախոսազրույցին անդրադառնալու առնչությամբ, այնուհետեւ սեռական բնույթի հայհոյանքներ է տեղացել: Այս վարքագիծը նա պատճառաբանել է` ասելով. «Կարող ա` ես չէի ուզում կինս իմանար, թե որտեղ էի» (հրապարակմանը նախորդած հեռախոսազրույցի ընթացքում Ալավերդյանն ասել է, որ ինքը գտնվում է հիվանդանոցում): Այնուհետեւ հայհոյանքներին հաջորդել են սպառնալիքները: «Ես քեզ սատկացնելու եմ, գլուխդ ջարդելու եմ»,- թղթակցին ասել է պետեկամուտների կոմիտեի պաշտոնյան: Նշենք, որ թղթակիցն էլ իր հերթին է անբարեկիրթ պատասխան տվել խոսակցին:
Սեպտեմբերի 8-ին «Հրապարակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ Դատական ակտերի հարկադիր կատարման ծառայության ներկայացուցչի միջոցով խմբագրությունը ստացել է ԴԱՀԿ ծառայության՝ սեպտեմբերի 5-ի որոշումն այն մասին, որ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի կողմից, օգոստոսի 31-ին տրված կատարողական թերթի համաձայն, «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ին պատկանող գույքի վրա պետք է դրվի արգելանք՝ հայցագնի 3 000 000 դրամի չափով, ինչպես նաեւ օրաթերթին արգելվում է տեղեկատվություն տարածել տվյալ քաղաքացիական գործի առնչությամբ՝ մինչեւ վերջնական ակտ կայացնելը: Այդ օրը դեռեւս անհասկանալի էր մնում, թե ով է հայցվորը, եւ որն է վիճարկման առարկան, քանի որ խմբագրությունը մինչ այդ չէր ստացել ո´չ որեւէ հայցադիմում եւ ո´չ էլ՝ դատարանի որոշում: Գլխավոր խմբագիր Արմինե Օհանյանի հաղորդմամբ՝ իրենք միայն ենթադրեցին, որ խնդիրն առնչվում է օգոստոս ամսվա ընթացքում հրապարակված այն նյութերին, որոնք վերաբերում էին ՀՀ դատական դեպարտամենտի ղեկավար Միսակ Մարտիրոսյանին եւ վճռաբեկ դատարանի նախագահ Արման Մկրտումյանին: Շաբաթներ անց հաստատվեց հայցվորի անձի վերաբերյալ խմբագրի ենթադրությունը:
Հոկտեմբերի 3-ին դատարանը հաստատեց հաշտության համաձայնություն թերթի հիմնադրի եւ ՀՀ դատական դեպարտամենտի ղեկավար Միսակ Մարտիրոսյանի միջեւ:

Նոյեմբերի 4-ին «Հրապարակը» տպագրեց հաշտության տեքստը, ինչի արդյունքում հայցվորը հրաժարվեց իր հայցապահանջներից: 
Սեպտեմբերի 17-ին  ԽԱՊԿ-ն տեղեկացավ, որ «Առավոտ» օրաթերթը որպես երրորդ անձ է ճանաչվել Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում գտնվող՝ պատվին, արժանապատվությանը եւ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման մի գործի առիթով: Երկու հայց ներկայացրած անձը Լեռնապատի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանն է՝ ընդդեմ Բորիս Աշրաֆյանի եւ Գեւորգ Մելքոնյանի: Վեճն առնչվում է օրաթերթի՝ օգոստոսի 19-ի համարում տպագրված «Ով ում է զրպարտում» հոդվածին (հեղինակ՝ Արփինե Սիմոնյան): Հայցվորը գտնում է, որ հրապարակմամբ մեջբերված՝ վերոնշյալ անձանց որոշ արտահայտություններ վիրավորել են իրեն, ուստի յուրաքանչյուրից պահանջում է 500 000-ական դրամ փոխհատուցում: 
Դատական նիստերը կայացան հոկտեմբերի 31-ին, ապա` նոյեմբերի 2-ին եւ 14-ին: Դատավարությունը շարունակվելու է 2012 թ. հունվարի 13-ին:
Սեպտեմբերի 21-ին ԽԱՊԿ-ն տեղեկացավ, որ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն հայցադիմում է ստացել՝ որպես երրորդ պատասխանող ներգրավվելով ԱԻՄ առաջնորդ Պարույր Հայրիկյանի եւ կոմունիստներ՝ Գեղամ Գալստյանի ու Նորիկ Պետրոսյանի միջեւ ծագած դատական վեճի առիթով: 

«Հրապարակ» օրաթերթը հուլիսի 7-ի համարում տպագրել էր վերը նշված կոմունիստների հեղինակած՝ «Չնչին, ինչպես Արարատին նետած քար» վերնագրված անդրադարձը, որ վերաբերում էր հունիսի 12-ին Հանրային հեռուստաընկերության «Հայոց հարց»  հաղորդաշարով Պարույր Հայրիկյանի հայտնած տեսակետին՝ Ստեփան Շահումյանի մասին: Այնուհետեւ օրաթերթն իր էջերը հաջորդաբար տրամադրել էր երկու կողմերին՝ մինչ այն պահը, երբ նպատակահարմար էր գտել դադարեցնել ծավալվող բանավեճը:

Հայցվորը Պարույր Հայրիկյանն էր եւ պահանջում էր պարտավորեցնել «Հրապարակին» հերքելու իր պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորող  տեղեկությունները եւ հրապարակելու սույն գործով դատարանի վճռի եզրափակիչ մասը: 
«Հրապարակի» հաղորդմամբ՝ Պարույր Հայրիկյանը թերթի թղթակցի հետ զրույցում ասել է. «Ձեզ հետ ես որեւէ խնդիր չունեմ... Դա երեւի փաստաբանական աշխատաոճ է»: 

Դեկտեմբերի 6-ին այս գործով տեղի ունեցած նախնական դատական նիստի ընթացքում հայցվորի ներկայացուցիչը դատարանին միջնորդեց հրաժարվելու գործով երրորդ պատասխանող «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի դեմ ներկայացրած հայցից: Մյուս երկու պատասխանողները չառարկեցին, եւ միջնորդությունը բավարարվեց:  
Սեպտեմբերի 28-ին  «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթը տեղեկություն տարածեց, որ «Արմավիա ավիաընկերություն» ՍՊԸ-ն սեպտեմբերի 17-ին հայց է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան` ընդդեմ օրաթերթի հիմնադիր «Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի` վիճարկելով «Արմավիա՞ն է զենք մատակարարել» վերնագրով հրապարակումը (15.09.2011 թ.): Հայցվորը պահանջում է տպագրել հերքում եւ վճարել 2 000 000 դրամ փոխհատուցում՝ զրպարտության դիմաց: 

Նշենք, որ վիճարկման առարկա դարձած տեղեկությունները «Չորրորդ ինքնիշխանությունը» տպագրել է՝ հղում կատարելով տեղեկատվության աղբյուրին՝ «www.epress.am» կայքէջին, վերջինս էլ՝ իր աղբյուրին`«Ինտերֆաքսին»: Սեպտեմբերի 15-ին «www.epress.am» կայքէջը հրապարակեց «Արմավիայի» մամլո ծառայության տրամադրած հերքումը, ուր մասնվորապես ասված էր, որ ավիաընկերությունն իրականացնում է բացառապես ուղեւորափոխադրում եւ ոչ թե` բեռնափոխադրում, բացի այս` հրապարակման մեջ նշված «Իլ-76» մակնիշի ինքնաթիռ երբեք չի ունեցել: Հերքման այս նույն տեքստը սեպտեմբերի 16-ին տպագրեց նաեւ «Չորրորդ ինքնիշխանությունը»: 

Նախնական դատական նիստը կայացավ նոյեմբերի 1-ին: Գործի լսումները շարունակվեցին նոյեմբերի 28-ին: Դատաքննությունը կայացավ դեկտեմբերի 14-ին, ինչի ընթացքում կողմերը պայմանավորվեցին հաշտություն կնքել` առանց հետգրության (լրացուցիչ հիշեցման) հերքում տպագրելու պայմանով: Հերքումը տպագրվեց «Չորրորդ ինքնիշխանության» դեկտեմբերի 16-ի համարում: Հաշտության համաձայնությունը հաստատվեց դեկտեմբերի 28-ին կայացած դատական նիստի ընթացքում:
Հոկտեմբերի 5-ին  «Hetq.am» լրատվական կայքէջը տեղեկացրեց, որ «Հետքի» լրագրող Անի Հովհաննիսյանին հեռախոսազրույցի ընթացքում վիրավորել է Կոտայքի թեմի առաջնորդ Տ. Առաքել եպիսկոպոս Քարամյանը: Վիճաբանության առիթ է հանդիսացել «Հետքի»` հոկտեմբերի 4-ի համարում տպագրված «Վեհափառն այդպես չէր պայմանավորվել» վերնագրով հրապարակումը, որտեղ նշված էր թեմակալ առաջնորդի հայտնածն այն մասին, որ ինքը տեղյակ չի եղել Վեհափառ հայրապետի` Կեչառիս կատարած այցից: Նյութի հրապարակման հաջորդ օրը սրբազանը զանգահարել է թերթի խմբագրություն եւ ժխտել իր իսկ հայտնած տեղեկությունը` լրագրողի հետ խոսելով կոպիտ, վիրավորական արտահայտություններով: 
Հոկտեմբերի 7-ին Գեղարքունիքի մարզպետարանի աշխատակազմի տեղեկատվության եւ հասարակայնության հետ կապերի բաժնի տարածած հաղորդագրությունից հայտնի դարձավ, որ մարզպետ Նվեր Պողոսյանը դատական հայց է ներկայացնելու` ընդդեմ «Ժողովուրդ» օրաթերթի` նույն օրվա համարում տպագրված` «ԲՀԿ-ական մարզպետը 3000 դոլար կաշառք է վերցրել» վերնագրով հոդվածի առիթով: Թերթը գրել էր, որ Գեղարքունիքի մարզպետ Նվեր Պողոսյանը, մարզի Թթուջուր գյուղի դպրոցի պատմության ուսուցչին մրցույթում «հաղթանակ» պարգեւելու համար, իր վարորդի միջոցով, 3000 ԱՄՆ դոլար է վերցրել:
Նոյեմբերի 17-ին Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում սկսվեց Նվեր Պողոսյանի ներկայացրած հայցի քննությունը: Հայցվորի պահանջն է` պարտադրել «Ժողովուրդ» օրաթերթին հրապարակավ ներողություն խնդրելու մարզպետից եւ հոգուտ նրա` թերթից բռնագանձելու 2 մլն դրամ` որպես փոխհատուցում զրպարտության համար, ինչպես նաեւ` 500 000 դրամ՝ փաստաբանին վճարելու համար: Դատավարության ընթացքում օրաթերթի ներկայացուցիչն ընդգծեց, որ թերթը հանդես է եկել որպես ամբիոն` ներկայացնելով տեղեկատվության աղբյուրի դեր կատարած, մրցույթի մյուս մասնակից Աննա Թորոսյանի պատմածը, եւ վկայակոչեց պահպանված ձայնագրությունը:  
Իսկ նոյեմբերի 28-ին օրաթերթը տարածեց հակընդդեմ հայց ներկայացնելու մասին տեղեկություն` նշելով, որ ի տարբերություն մարզպետի` «Ժողովուրդը» վերջինից պահանջում է ընդամենը մեկ լումա` խմբագրի եւ աշխատակազմի պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորելու համար: Իսկ դատական ծախսերի փոխհատուցում չի պահանջում: 
Դատավարությունը շարունակվելու է 2012 թ. հունվարի 17-ին: 

Հոկտեմբերի 12-ին «Ժողովուրդ» օրաթերթը հաղորդագրություն տարածեց այն մասին, որ խմբագրությունը Երեւանի Կենտոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանից ստացել է ծանուցագիր` քաղաքացի Գուրգեն Աղաջանյանի ներկայացրած հայցի վերաբերյալ: 
Օգոստոսի 30-ին թերթը տպագրել էր «Գալուստի որդուց պահանջում են» վերնագրով հրապարակումը՝ Գուրգեն Աղաջանյանի անունից ստացված նամակի հիման վրա, որը քննադատական տեղեկություններ էր պարունակում ՀՀ պետգույքի կառավարման վարչության նախկին պետ Կարինե Կիրակոսյանի եւ նույն վարչության պետի տեղակալ Աշոտ Մարկոսյանի մասին: Հայցվորը հրաժարվում է վերը նշված նամակի հեղինակը լինելու հանգամանքից, ուստի պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տեղեկությունները եւ վճարել փոխհատուցում` 804 000 դրամի չափով: 
Հոկտեմբերի 24-ին, ապա` դեկտեմբերի 8-ին նշանակված դատական նիստերը հետաձգվեցին: Գործի քննությունը կշարունակվի 2012 թվականին:
Հոկտեմբերի 14-ին «Առավոտ» օրաթերթը տպագրեց «Ի՞նչը հերքենք» հոդվածը, որը տեղեկացնում էր հոկտեմբերի 2-ին էլեկտրոնային փոստով ստացված մի նամակի մասին` «Դատարանը պարտավորեցնում է հերքել» վերնագրով, Երեւանի թիվ 11 դպրոցի նախկին ուսուցիչներից երեքի ստորագրությամբ: Հոկտեմբերի 10-ին թերթը ստացել է այդ ուսուցիչների փաստաբան Մարգար Մախսուդյանի ստորագրությամբ մեկ ուրիշ նամակ, որով տեղեկացվել է, որ փետրվարի 10-ին ուժի մեջ է մտել Երեւանի Մալաթիա-Սեբաստիա վարչական շրջանի ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած մի վճիռ, որով թերթին պարտավորեցնում են հերքում տպագրել: Սակայն ստացված նամակներից հասկանալի չէ, թե թերթի որ հրապարակումը պետք է հերքել: 
Փաստորեն, օրաթերթը պատշաճ տեղեկացված չի եղել դատական վճռում նշված վեճի վերաբերյալ, այդ գործում ներգրավված չէ, մինչդեռ ուսուցիչների ներկայացուցիչը «Առավոտին» առաջարկել է հերքման տեքստ եւ խնդրել տպագրել այն` պարտադիր իր մեկնաբանություններով հանդերձ, ինչը թերթը մերժել է`առաջարկը համարելով չհիմնավորված պարտադրանք:  
Նոյեմբերի 10-ին «Առավոտը» տպագրեց «ԴԱՀԿ-ն թակեց «Առավոտի» դուռը» վերնագրով հոդվածը, որով հայտնեց այս իրողության հետագա ընթացքի մասին: Մասնավորապես` նոյեմբերի 8-ին օրաթերթն ստացել է ՀՀ ԱՆ դատական ակտերի հարկադիր կատարումն ապահովող` Մալաթիա-Սեբաստիայի բաժնի պետի ստորագրությամբ գրություն, որով տեղեկացվել է, որ ՀՀ քաղաքացիական գործերով վերաքննիչ դատարանը որոշել է պարտավորեցնել վերը նշված դպրոցի երեք ուսուցիչներին «Առավոտ» թերթի միջոցով հերքելու թիվ 11 դպրոցի եւ գործով երրորդ անձ ճանաչվածի պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները: Փաստաթղթում նշված է եղել նաեւ, որ Մարգար Մախսուդյանը հերքման տեքստ է ուղարկել «Առավոտին»` տպագրելու խնդրանքով: «Ինչը հերքենք» հոդվածի հեղինակը, այս առնչությամբ վկայակոչելով «Զանգվածային լրատվության մասին» ՀՀ օրենքը, նշել է, որ թերթին ներկայացված պահանջն օրենքից դուրս է: 
Հոկտեմբերի 17-ին «Ժողովուրդ» օրաթերթի տարածած հաղորդագրությունից հայտնի դարձավ, որ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը հոկտեմբերի 12-ին վարույթ է ընդունել մի հայց, ըստ որի` ՀՀ կուրորտաբանության եւ ֆիզիկական բժշկության գիտահետազոտական կենտրոնի տնօրեն Բենիկ Հարությունյանը վիճարկում է թերթի` սեպտեմբերի 9-ի համարում տպագրված «Դոկտոր, պրոֆեսորի արկածները ոսկու հանքերում» հոդվածը: Հայցվորը լրատվամիջոցի հիմնադրից պահանջում է 2 մլն դրամ փոխհատուցում`վիրավորանքի եւ զրպարտության, եւս 244 000 դրամ` փաստաբանական եւ դատական ծախսերի դիմաց: 
Նոյեմբերի 15-ին եւ նոյեմբերի 29-ին նշանակված դատական նիստերը հետաձգվեցին: Դեկտեմբերի 16-ին դատարանը բավարարեց պատասխանողի ներկայացուցչի միջնորդությունը՝ նիստը հետաձգելու վերաբերյալ. օրաթերթը պատրաստվում է դատարան ներկայացնել այն փաստաթղթերը, որոնց հիման վրա լրագրողը գրել է վիճարկվող նյութը: Դատական նիստը հետաձգվեց մինչեւ 2012 թ. հունվարի 31-ը: 
Հոկտեմբերի 19 -ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանում լսվեց Լեռնապատ գյուղի բնակիչ Գեւորգ Մելքոնյանի վերաքննիչ բողոքը` ՀՀ Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի (նստավայրը` Վանաձոր)` հուլիսի 8-ին կայացրած վճռի վերաբերյալ, որով բավարարվել էր գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցն ընդդեմ Գեւորգ Մելքոնյանի: 
Պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի արատավորման խնդրով այս գործը դատարանի վարույթում է 2010 թվականից: Վիճարկվում են 2010 թ. սեպտեմբերի 1-ին «Ժամանակ» օրաթերթում տպագրված «Էս թուրքին մեր միջից հանեք» վերնագրով հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները, որոնք հայտնել է համագյուղացի Գեւորգ Մելքոնյանը: Հայցվոր Վանո Եղիազարյանը պատասխանողներից պահանջել էր հրապարակավ ներողություն խնդրել, հերքում տպագրել նույն լրատվամիջոցում եւ 3 մլն դրամով փոխհատուցել իրեն պատճառված վնասը (1 մլն դրամ` վիրավորանքի, 2 մլն դրամ` զրպարտության դիմաց): Հուլիսի 8-ին դատարանը հայցը բավարարել էր մասնակի` Գեւորգ Մելքոնյանին պարտավորեցնելով վճարելու 8000 դրամ` որպես պետտուրք, եւ հրապարակավ ներողություն խնդրելու, նաեւ հերքում տպագրելու նույն` «Ժամանակ» օրաթերթում: 

Հոկտեմբերի 26-ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանը մերժեց Գեւորգ Մելքոնյանի բողոքը: Վերջինս դիմեց ՀՀ վճռաբեկ դատարանը, որը դեկտեմբերի 30-ի դրությամբ՝ նիստի օր դեռեւս չէր նշանակել:
«Ժամանակի» վերը նշված հոդվածի առիթով` Վանո Եղիազարյանը նույն պահանջներով դատական հայցեր է ներկայացրել նաեւ իր մասին տեղեկություններ փոխանցած մյուս համագյուղացիների` Կամսար Թամարյանի, Ղարիբ Միտիչյանի եւ Բորիս Աշրաֆյանի դեմ։ ՀՀ Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանն իր կայացրած վճիռներով մասնակի բավարարել է նաեւ Կամսար Թամարյանի եւ Ղարիբ Միտիչյանի դեմ ներկայացված հայցերը։ Իսկ վերադաս ատյանները մերժեցին վերջիններիս բողոքները։ Բորիս Աշրաֆյանի դեմ եղած գործը դեռեւս բողոքարկման փուլում է ՀՀ վճռաբեկ դատարանում։
Հոկտեմբերի 20-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ ընդունեց փաստաբան Արթուր Գրիգորյանի հայցը՝ ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի: Փաստաբանը վիրավորանք եւ զրպարտություն է համարում թերթի էլեկտրոնային տարբերակում` «Hraparak.am» կայքում, օգոստոսի 10-ին տեղադրված` «Քաղաքացիներն անբարեխիղճ փաստաբանների զո՞հ» վերնագրով հոդվածի ներքո ընթերցողների թողած մեկնաբանությունները: Փոխհատուցման ընդհանուր գումարը, ըստ հայցապահանջի, կազմում է 18 միլիոն դրամ` հետեւյալ հաշվարկով. յուրաքանչյուր զրպարտության դիմաց` 2 մլն դրամ, իսկ յուրաքանչյուր վիրավորանքի դիմաց՝ 1 մլն դրամ (ըստ հայցվորի՝ 6 մեկնաբանություններից յուրաքանչյուրը պարունակում է եւ՛ զրպարտություն, եւ՛ վիրավորանք): 

Որպես հայցի ապահովման միջոց` հայցվորը պահանջել էր կիրառել արգելանք պատասխանողի գույքի, դրամական միջոցների, ինչպես նաեւ` վեճի հետ կապված տեղեկություններ հաղորդելու իրավունքի վրա: Օրաթերթն այս մասին դատարանի որոշումն ստացավ նոյեմբերի 7-ին եւ անմիջապես միջնորդություն ներկայացրեց` վերացնելու հայցի ապահովման միջոցը: Սակայն դատարանը դրամական միջոցների վրա դրված արգելանքը փոխարինեց միայն գույքի վրա դրվող արգելանքով: 

Նոյեմբերի 16-ին, ապա` դեկտեմբերի 16-ին նշանակված դատական նիստերը հետաձգվեցին: Դատավարությունը կշարունակվի 2012 թ. հունվարի 13-ին: 
Ի դեպ, նոյեմբերի 18-ին Փաստաբանների պալատի խորհուրդը, քննելով մամուլի հրապարակումները` փաստաբան Արթուր Գրիգորյանի աշխատանքային գործունեության վերաբերյալ, որոշում կայացրեց նրա նկատմամբ կարգապահական վարույթ հարուցելու մասին: Վարույթն ընթացքի մեջ է:
Հոկտեմբերի 22-ին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը հայտնեց, որ հեռախոսազրույցի ընթացքում թերթի լրագրող Սյուզաննա Պողոսյանին վիրավորել է ԼՂՀ ԱԳՆ տեղեկատվության վարչության պետ Մարսել Պետրոսյանը: Լրագրողը ցանկացել է ճշտել, թե երբ է նշանակվելու ԼՂՀ արտգործնախարար, ինչին ի պատասխան` վարչության պետը նախ դրսեւորել է անտեղյակություն, ապա հեռախոսազրույցը եզրափակել փողոցային, անվայել արտահայտությամբ: 
Հոկտեմբերի 29-ին նույն թերթը տեղեկացրեց, որ այս միջադեպի հետեւանքով` Մարսել Պետրոսյանը ԼՂՀ ԱԳ նախարարի պաշտոնակատար Վասիլի Աթաջանյանի հրամանով ենթարկվել է կարգապահական տույժի` խիստ նկատողության: 

Հոկտեմբերի 26-ին «Լրագրողներ` հանուն մարդու իրավունքների» ՀԿ-ի նախագահ Ժաննա Ալեքսանյանը տարբեր լրատվամիջոցների տրամադրած հաղորդագրությամբ տեղեկացրեց, որ ՀՀ պաշտպանության նախարարության քննչական ծառայությունը հոգեբանական ճնշում է գործադրում անձնապես իր եւ իր ղեկավարած կազմակերպության անդամ լրագրողների, մասնավորապես` Սյուզան Սիմոնյանի նկատմամբ: 
Զինծառայողին բռնության ենթարկելու առիթով հարուցված տարբեր քրեական գործերին վերաբերող հրապարակումների առնչությամբ, առանց պատշաճ ծանուցման` հեռախոսազանգով կամ բնակարանի հասցեով ոստիկաններ ուղարկելով, հարցաքննության են կանչվում հոդվածների հեղինակները: 
Ըստ Ժաննա Ալեքսանյանի եզրահանգման` «ՊՆ-ն եւ իր գլխավորած քննչական ծառայությունն ուզում են, որ հոդվածները համահունչ լինեն իրենց գործելակերպին եւ քննությամբ վստահություն չներշնչող քրեական գործերին»:
Նոյեմբերի 11-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է կայանար նիստ՝ ընդդեմ «168 ժամ» թերթի: Վերջինս, որպես երրորդ անձ, ներգրավված է դատարանի վարույթում գտնվող՝ Արտաշատի բնակչուհի, հայցվոր Մարգարիտա Մարտիրոսյանի գործում՝ վերջինիս պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունները հերքելուն պարտավորեցնելու պահանջով: 

Դեռեւս 2010 թվականի հոկտեմբերից սկսած՝ թերթը տպագրել է հոդվածաշար՝ Արարատի մարզի Արտաշատ քաղաքում կատարված մի սպանության առիթով, որոնցից մեկը՝ վերնագրված «Չեմ կարող էսպես ապրել, անմեղ մարդ է դատվել»,  դարձել է վիճարկման առարկա: Այն լրագրողը պատրաստել էր հայցվորի հարսի` Հռիփսիմե Կարապետյանի տված վկայությունների հիման վրա: 
Մարտի 24-ին եւ հունիսի 3-ին նշանակված նախնական դատական նիստերը հետաձգվել էին: Քանի որ միաժամանակ Արտաշատի քննչական բաժնի վարույթում է հայցվորի նկատմամբ հափշտակության հոդվածով հարուցված քրեական գործ, ուստի Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը կասեցրել էր քաղաքացիական գործի վարույթը` մինչ քրգործի ավարտը, սակայն վերաքննիչ դատարանը կասեցման մասին որոշումը վերացրեց` բողոքի հիման վրա: 

Նոյեմբերի 11-ին նշանակված դատական նիստը կրկին հետաձգվեց` անորոշ ժամանակով:
Նոյեմբերի 14-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է սկսվեր Լեռնապատի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցադիմումի քննությունը` ընդդեմ «Հետք» թերթի լրագրող Ադրինե Թորոսյանի: 

Հայցվորը համարում է, որ օգոստոսի 23-ին «Հետք» շաբաթաթերթում տպագրված` «Գյուղապետի հասցեին ասված «արածել» բառն արժե 1 միլիոն դրամ» վերնագրով հոդվածում տեղ գտած որոշ տվյալներ արատավորում են իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը, ուստի պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել այդ տեղեկությունները, ներողություն խնդրել իրենից եւ հօգուտ իրեն բռնագանձել 1 մլն դրամ փոխհատուցում, ինչպես նաեւ վճարել դատական ծախսերը: 

Այս գործով որպես 3-րդ անձ ներգրավված է «Հետք» պարբերականը:
Նախնական դատական նիստը հետաձգվեց մինչեւ 2012 թ. հունվարի 13-ը:

Նոյեմբերի 16-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է կայանար ընդդեմ «Բանաձեւ» ՍՊԸ-ի եւ Սիրեկան (Սիրակ) Եղիազարյանի` ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի քրեական իրավունքի ամբիոնի եւ նույն ամբիոնի դասախոս Արա Գաբուզյանի հայցով դատական նիստը: Հայցվորները վիճարկում են Հանրային հեռուստաընկերության եթերում հեռարձակված՝ «Ականատես» հաղորդման «Իրավախախտ իրավագետը» վերնագրով պատմությամբ ներկայացված տեղեկությունները: 
Ըստ «Ականատեսի»` ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի մագիստրատուրայի դիմորդ Սիրեկան Եղիազարյանի գրավորն անբավարար է գնահատվել` առանց բովանդակությունը ստուգելու, միայն ծավալին նայելով: Դիմորդը բողոքարկել է, ինչն էլ առիթ է հանդիսացել, որ դասախոս Արա Գաբուզյանը դիմորդին ոստիկանությանը հանձնելու փորձ կատարի: Հաղորդման ընթացքում հնչել է դիմորդի եզրահանգումն այն մասին, որ իր գործին առնչվող այս պատմությունը կոռուպցիոն ռիսկեր է պարունակում: 
Հայցվորները պահանջում են հերքել իրենց պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները, հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ հատուցել պատճառված վնասը:
Նոյեմբերի 16-ին, ապա` դեկտեմբերի 21-ին նշանակված դատական նիստերը հետաձգվեցին: Դատավարությունը կշարունակվի 2012 թ. փետրվարի 29-ին:
Նոյեմբերի 18-ին  «Հետք» շաբաթաթերթը ծանուցագիր ստացավ Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանից` Վանաձորի Հ. Թումանյանի անվան պետական մանկավարժական ինստիտուտի մանկավարժության ֆակուլտետի դեկան Թերեզա Շահվերդյանի հայցադիմումի վերաբերյալ` ընդդեմ նույն թերթի լրագրող Ադրինե Թորոսյանի: Որպես երրորդ անձ ներգրավված է «Հետքը»: 
Հայցվորը  զրպարտություն է համարում մայիսի 13-ին «Հետք» թերթում տպագրված «Հիվանդագին կրքեր Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում» վերնագրով հոդվածում իր հասցեին արված որոշ արտահայտություններ: Նա պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել զրպարտություն համարվող տվյալները եւ իր պատվին, արժանապատվությանն ու գործարար համբավին պատճառված վնասը փոխհատուցել 2 միլիոն դրամով, ինչպես նաեւ` վճարել դատական ծախսերը: 
Դեկտեմբերի 7-ին «Hetq.am» լրատվական կայքը տեղեկացրեց, որ հայցվորը, ներկայացնելով հայցադիմումի լրացում, վերաձեւակերպել է հայցապահանջը. 2 մլն դրամի փոխարեն լրագրողից պահանջում է 200 000 դրամ, հրաժարվել է դատական ծախսը լրագրողից բռնագանձելու սկզբնական պահանջից` ավելացնելով նոր պահանջ, այն է` պարտավորեցնել լրագրողին ներողություն խնդրելու «Հետք» թերթում, նաեւ ներկայացրել է զրպարտությունները հերքելու տեքստ: Ի դեպ, հայցվորն այս փոփոխությունները կատարել է՝ հաշվի առնելով ՀՀ սահմանադրական դատարանի՝ նոյեմբերի 15-ի որոշումը: 
Դատական նիստը նշանակված է 2012 թ. հունվարի  26-ին: 

Հիշեցնենք, որ «Հետքի»՝ վերը նշված հոդվածում տեղ գտած մի շարք արտահայտություններ զրպարտություն համարելու առնչությամբ դատական վարույթում է եւս մեկ գործ, որի հայցվորն է նույն ինստիտուտի ռեկտոր Գուրգեն Խաչատրյանը (տե´ս սույն զեկույցի էջ 25-ը): 
Նոյեմբերի 26-ին «Առավոտը» հայտնեց, որ Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի կողմից ծանուցագիր է ստացել ֆոտոլրագրող Գագիկ Շամշյանը, ըստ որի` վերջինս դեկտեմբերի 7-ին հրավիրվել է դատական նիստի: Սակայն ծանուցագրից հասկանալի չէ, թե ֆոտոլրագրողը ո՞ր լրատվամիջոցում, ո՞ր հրապարակման առիթով է հրավիրվում դատարան, եւ թե ի՞նչ հայցապահանջ է ներկայացված: Ավելի ուշ պարզվեց, որ հայցվորը ոմն Արամ Չատինյանն է, ով հայցադիմում  է ներկայացրել` ընդդեմ ֆոտոլրագրողի եւ պահանջում է հերքել իր պատիվն ու արժանապատվությունը արատավորող տեղեկությունները: Սակայն հայցադիմումում եւս հստակեցված չէ, թե հատկապես որ լրատվամիջոցի տարածած տեղեկություններն են վիճարկելի: 
Դեկտեմբերի 7-ի դատական նիստին երկու կողմերն էլ չեն ներկայացել: Այն հետաձգվել է մինչեւ 2012 թ. հունվարի 23-ը: 
Դեկտեմբերի 13-ին «Հրապարակ» օրաթերթը «Նեմեցը, Չապը, Սուրոն ու «Բջնին»» վերնագրով հրապարակման հետգրությամբ տեղեկացրեց, որ երբ նշված հոդվածն արդեն պատրաստ էր տպագրության, խմբագրություն է զանգահարել ԱԺ պատգամավոր Ռուբեն Հայրապետյանը եւ սպառնալիքներ տեղալով` նախազգուշացրել, որ «Բջնիի» մասին, իր խոսքով`«հերյուրանքներ» չտպագրեն, հակառակ դեպքում` ինքը թերթին դատի կտա` իր անձին եւ գործարար համբավին վնաս հասցնելու համար: 
Դեկտեմբերի 26-ին «Առավոտ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ որպես երրորդ անձ է ճանաչվել Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում գտնվող եւս մեկ գործի շրջանակում: Հայցվոր`Լեռնապատ գյուղի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցն այս անգամ համագյուղացի Ֆահրադ Ոսկանյանի դեմ է եւ կրկին վիճարկման առարկան օրաթերթի՝ օգոստոսի 19-ի համարում տպագրված «Ով ում է զրպարտում» հոդվածում (հեղինակ՝ Արփինե Սիմոնյան) հրապարակված տեղեկություններն են: Նիստը նշանակվեց 2012 թ. հունվարի 9-ին: 
3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
Ի տարբերություն ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակի աննախադեպ աճի` տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն վերաբերող իրավախախտումները 2011 թվականին նկատելիորեն նվազել են` նախորդ տարիների համեմատությամբ, ինչն, անշուշտ, դրական միտում է: 
2011 թվականին ԽԱՊԿ-ն գրանցեց այս խմբի խախտումների 7 նոր դեպք, մինչդեռ 2008 թվականին գրանցվել էր 14, 2009-ին` 13, իսկ 2010-ին՝ 18 դեպք:
Ստորեւ ներկայացնում ենք 2011 թվականին արձանագրված փաստերը, ինչպես նաեւ` նախորդ տարիների դեպքերի զարգացումները` կրկին ժամանակագրական կարգով:
Հունվարի 17-ին «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի նախագահ Մեսրոպ Մովսեսյանը նամակներ ուղարկեց Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի անդամներ Սիմավոն Անդրեասյանին, Կորյուն Առաքելյանին, Ժիրայր Դադասյանին, Արա Թադեւոսյանին, Արամ Մելքոնյանին, Արմեն Մկրտչյանին ու Հայկ Քոթանյանին՝ խնդրելով պատասխանել 8 հարցի, որոնք վերաբերում էին թվային ցանցի պետական շահագործման կապուղիներով հեռարձակման իրավունքի արտոնագիր ստանալու՝ «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի եւ «Արմնյուզ» ՓԲԸ-ի ներկայացրած մրցութային փաթեթների ուսումնասիրության ամբողջական գործընթացին: 

Փետրվարի 3-ին Մեսրոպ Մովսեսյանը, չբավարարվելով ՀՌԱՀ-ից ստացած պատասխանով, դիմեց ՀՀ վարչական դատարան՝ պահանջելով ՀՌԱՀ-ի ութից յոթ անդամներին (բացառությամբ՝ նախագահ Գ. Ամալյանի) պարտավորեցնել պատասխանելու նրանցից յուրաքանչյուրին անձնապես հասցեագրված նամակում նշված կոնկրետ 8 հարցադրումների, որոնցով պարզվելու էր, թե հիշյալ անդամները, մրցութային փաթեթները գնահատելիս, որքանով անաչառ են եղել: 
Փետրվարի 24-ին «Մելտեքս» ընկերության ներկայացուցիչ Ալեքսանդր Սահակյանը կրկին դիմեց ՀՀ վարչական դատարան՝ խնդրելով կարճել այս գործի վարույթը՝ դատական նիստի նշանակումը ձգձգելու հետեւանքով աննպատակահարմար համարելով սույն գործի դատական գործընթացը (մանրամասնությունը` ԽԱՊԿ առաջին եռամսյակային զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում): 
Փետրվարի 1-ին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ 2010 թ. նոյեմբերի 30-ից «Արթիկ» ՔԿՀ-ում գտնվող «ՀԺ»-ի գլխավոր խմբագիր Նիկոլ Փաշինյանի նամակ-հոդվածները, որոնք նա ՔԿՀ-ի վարչակազմին էր հանձնել ԵԽ մարդու իրավունքների գլխավոր հանձնակատար Թոմաս Համմարբերգի ներկայությամբ, հունվարի 31-ին խմբագրություն են հասել փոստով՝ ուղարկված ՀՀ արդարադատության նախարարության կողմից: Այդ նամակներից մեկը հասցեագրված է եղել ՀՀ արդարադատության նախարարին եւ վերաբերել է 2010 թ. դեկտեմբեր ամսվա ընթացքում «Արթիկ» ՔԿՀ-ի կողմից Փաշինյանի նամակագրության իրավունքի խախտումներին (Փաշինյանի ուղարկած 15 նամակներից միայն մեկն էր հասել խմբագրություն): Նույն նամակում  Փաշինյանը դիմել էր արդարադատության նախարարին, որպեսզի հունվարի 10-ից մինչեւ 17-ը գրած իր նամակ-հոդվածները խմբագրությանը փոխանցվեն հենց նախարարի միջոցով: Փաստորեն, միայն այսկերպ է վերականգնվել Նիկոլ Փաշինյանի մասնագիտական գործունեությունը շարունակելու իրավունքը, եւ փետրվարի 1-ից թերթում շարունակվեցին տպագրվել նրա`ավելի վաղ գրած հոդվածները (մանրամասնությունը` ԽԱՊԿ առաջին եռամսյակային զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 

Փետրվարի 25-ին ՀՀ վարչական դատարանի Գյումրու նստավայրում տեղի ունեցավ «Հետաքննող լրագրողներ» հասարակական կազմակերպությունն ընդդեմ Գյումրու քաղաքապետ Վարդան Ղուկասյանի հայցով դատական առաջին նիստը: Տեղեկատվություն տրամադրելու պահանջով դիմումը ՀՀ վարչական դատարան էր ներկայացվել դեռեւս 2010 թ. նոյեմբերին: 

Հետաքննող լրագրող Երանուհի Սողոյանը, հոդվածաշար պատրաստելու նպատակով, 2010 թ. հուլիսին գրավոր հարցաշարով փորձել էր ճշտել, թե` Գյումրու Աբովյան 262 հասցեի շենքը, որը Կումայրի արգելոցի եւ պատմաճարտարապետական նշանակության կառույց է, արդյո՞ք պատկանում է Վարդան Ղուկասյանին: Գյումրու փոխքաղաքապետը հարցմանը պատասխանել է հինգ ամիս անց (սահմանված ժամկետից զգալիորեն ուշ) եւ ոչ լիարժեք: Ըստ «Հետաքննող լրագրողների»` խախտվել են «Տեղեկատվության ազատության մասին» ՀՀ օրենքի 12-րդ հոդվածի դրույթները: 

Փետրվարի 25-ին կայացած դատական լսումների արդյունքում դատարանը հայցվոր կողմին տվեց 10 օր ժամանակ` լրացուցիչ ապացույցներ ներկայացնելու համար: Գործի լսումը շարունակվեց մարտի 28-ին: 
Ապրիլի 22-ին «Հետք» շաբաթաթերթը տեղեկացրեց, որ ՀՀ վարչական դատարանը (նստավայրը՝ Գյումրի) մերժել է «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ի՝ տեղեկություն տրամադրելու վերաբերյալ հայցը՝ ընդդեմ Գյումրու քաղաքապետ Վարդան Ղուկասյանի: Հայցի մերժման վճիռը կայացնելիս՝ դատարանը եզրակացրել է, թե՝ «հարցում է կատարվել տեղական ինքնակառավարման մարմնին, որը, ըստ գործով ձեռք բերված ապացույցների, նման տեղեկատվության չի տիրապետում եւ չի տնօրինում»: Ըստ «Հետքի»՝  դատարանը որեւէ հղում չի կատարել, թե այդ եզրակացությանը հանգելուն ինչ ապացույցներ են նպաստել: «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն վճիռը բողոքարկել է վերադաս ատյան:
Մարտի 11-ին ՀՀ վարչական դատարանում տեղի ունեցավ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնն ընդդեմ «Երեւանի կառուցապատման եւ ներդրումային ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» ՊՈԱԿ-ի գործով դատական նիստը, որով ավարտվեց գործի նախապատրաստական փուլը: Դատաքննության փուլը սկսվեց մայիսի 26-ին: 

Հիշեցնենք, որ ԻԱԿ-ը վարչական դատարանից խնդրել էր ոչ իրավաչափ ճանաչել «Երեւանի կառուցապատման եւ ներդրումային ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» ՊՈԱԿ-ի այն գործողությունները կամ անգործությունը, որով սպառիչ պատասխան չէր տրվել հայցվող տեղեկատվության վերաբերյալ, եւ պարտավորեցնել ՊՈԱԿ-ին հնգօրյա ժամկետում տրամադրելու պահանջվող տեղեկությունները: ՀՀ վարչական դատարանը 2009 թ. դեկտեմբերի 7-ին մերժել էր ԻԱԿ-ի հայցը: ԻԱԿ-ը վճռաբեկության կարգով բողոքարկել էր ՀՀ վարչական դատարանի վճիռը: 2010 թ. հունիսի 3-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը ամբողջությամբ բավարարել էր Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի բողոքը՝ բեկանելով ԻԱԿ-ն ընդդեմ «Երեւանի կառուցապատման եւ ներդրումային ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» ՊՈԱԿ-ի գործով ՀՀ վարչական դատարանի կայացրած վճիռը եւ գործն ուղարկել էր նույն դատարան՝ նոր քննության: Գործի նոր քննության առաջին դատական նիստը տեղի էր ունեցել 2010 թ. հոկտեմբերի 5-ին, երկրորդը՝ նոյեմբերի 1-ին, որից հետո դատաքննությունը հետաձգվել էր անորոշ ժամանակով:
2011 թ. հունիսի 20-ին ՀՀ վարչական դատարանը բավարարեց Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցն ընդդեմ «Երեւանի կառուցապատման եւ ներդրումային ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» ՊՈԱԿ-ի` վերջինիս պարտավորեցնելով հնգօրյա ժամկետում տրամադրելու ԻԱԿ-ի հարցման պատասխանը եւ փոխհատուցելու 24.000 դրամ պետտուրքը: Սակայն պատասխանողը բողոքարկեց այս վճիռը: Նոյեմբերի 8-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը մերժեց բողոքը:

Մարտի 25-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն դիմեց ՀՀ վարչական դատարան` ընդդեմ ՀՀ առողջապահության նախարարության` վերջինիս գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով: 

Փետրվարի 11-ին ԽԱՊԿ-ն հարցում էր ուղարկել ՀՀ առողջապահության նախարար Հարություն Քուշկյանին՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել նախարարությունում հավատարմագրված լրագրողների, ինչպես նաեւ՝ հավատարմագրման դիմումների մերժման վերաբերյալ: Հարցման հիմքում ՀՀ կառավարության 2010 թվականի մարտի 4-ի թիվ 333-Ն որոշումն է՝ ՀՀ պետական կառավարման մարմիններում լրագրողների հավատարմագրման օրինակելի կարգի մասին, ինչպես նաեւ՝ «Զանգվածային լրատվության մասին» ՀՀ օրենքը: 

Նախարարությունը պահանջվող տեղեկությունները ԽԱՊԿ-ին տրամադրեց ապրիլի 5-ին՝ խախտելով օրենքով սահմանված ժամկետը, եւ միայն այն բանից հետո, երբ ստացավ հայցադիմումը:
Մայիսի 31-ին նշանակված առաջին դատական նիստը երկու անգամ հետաձգվեց: 
Սեպտեմբերի 26-ին կայացավ հերթական նիստը, որով ավարտվեց նախապատրաստական փուլը: Դատաքննությունը նշանակվեց նոյեմբերի 15-ին: 
Նոյեմբերի 30-ին վարչական դատարանը ԽԱՊԿ-ի հայցը բավարարեց`ՀՀ առողջապահության նախարարության գործողությունը ոչ իրավաչափ ճանաչելով: Նշենք, որ դատավարության ընթացքում հայցվորը հրաժարվեց տեղեկատվություն տրամադրելու պահանջից, քանի որ դատարան դիմելուց հետո, ինչպես նշվեց, այն ստացել էր: 

Դեկտեմբերի 27-ին առողջապահության նախարարությունը վճիռը բողոքարկեց ՀՀ վարչական վերաքննիչ դատարան:
Ապրիլի 8-ին «Ասպարեզ» ժուռնալիստների ակումբը հայտարարություն տարածեց կազմակերպության նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի եւ ՀՀ Շիրակի նախկին եւ ներկայիս մարզպետների միջեւ 2010 թվականի հունվարին սկիզբ առած վեճի առնչությամբ: 

Հիշեցնենք, որ 2010 թվի հունվարի 18-ի եւ 29-ի հարցումներով Լեւոն Բարսեղյանը խնդրել էր իրեն տրամադրել տեղեկություններ՝ 2005, 2006, 2007, 2008 եւ 2009 թվականներին Շիրակի մարզպետարանի` «Այլ նպաստներ բյուջեից» եւ «Ներկայացուցչական ծախսեր» հոդվածներով կատարված ծախսերի մասին: Մարզպետարանը, Լ. Բարսեղյանի հարցմանը պատասխանելիս, տեղեկությունների չտրամադրումը փորձել էր պատճառաբանել նրանով, թե «Այլ նպաստներ բյուջեից» հոդվածով հատկացված գումարների մասին տեղեկություններն անձնական գաղտնիքներ են պարունակում, իսկ «Ներկայացուցչական ծախսեր» հոդվածին վերաբերող տվյալներն առեւտրային գաղտնիքներ են: Շիրակի նոր մարզպետ Աշոտ Գիզիրյանը համաձայնել էր հաշտություն կնքել, եւ հունիսի 16-ին այն կայացել էր: Ըստ համաձայնագրի՝ Շիրակի մարզպետն ափսոսանք էր հայտնել Լեւոն Բարսեղյանի՝ տեղեկատվության ազատության իրավունքի իրականացման կապակցությամբ կրած անհարմարության համար եւ պարտավորվել մինչեւ 2010 թվականի հուլիսի 1-ը տրամադրել հարցված տեղեկությունները, իսկ Լեւոն Բարսեղյանը հրաժարվում էր գործով հետագա դատական գանգատներից եւ բողոքարկումներից: Սակայն, քանի որ մարզպետարանը տեղեկությունները մասամբ էր տրամադրել, ուստի Լեւոն Բարսեղյանը դիմել էր ԴԱՀԿ՝ նշված տեղեկությունը ստանալու եւ իրեն փոխանցելու պահանջով:
 «Ասպարեզի»՝ այս տարվա ապրիլի 8-ին տարածած հայտարարությամբ ասվում է, որ մարտի 30-ին ակումբի նախագահը կրկին դիմել է ՀՀ ԱՆ ԴԱՀԿ ծառայության Շիրակի մարզային բաժնին՝ խնդրելով իրականացնել սեփական պարտականություններն ամբողջությամբ եւ հարկադրել Շիրակի մարզպետին կատարելու հաշտության համաձայնագրով իր ստանձնած պարտավորությունները: Բացի այս՝ Լեւոն Բարսեղյանը մարտի 30-ից ապրիլի 8-ը ջանացել է հանդիպել մարզպետ Աշոտ Գիզիրյանին, սակայն մարզպետարանի աշխատակիցները կանխել են՝ տարբեր պատճառաբանություններով: 

Ելնելով այս ամենից՝ «Ասպարեզ» ժուռնալիստների ակումբը եզրակացնում է, որ Շիրակի մարզպետարանը, նախկին եւ ներկայիս մարզպետների գլխավորությամբ, հանրությունից հետեւողականորեն թաքցնում է հարկատուների միջոցներից կարիքավոր քաղաքացիներին հատկացված մոտ 70 միլիոն դրամի մասին տեղեկությունները: «Ասպարեզի» համոզմամբ` խնդրո առարկա տեղեկությունների տրամադրման խոչընդոտումը պայմանավորված է ՀՀ պետբյուջեից «Այլ նպաստներ բյուջեից» հոդվածով Շիրակի մարզում 2007-2009 թվականներին արված ծախսումներում առկա լուրջ չարաշահումներով: 
Ապրիլի 11-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն ամբողջական տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով դիմեց ՀՀ վարչական դատարան` ընդդեմ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի:
Փետրվարի 21-ին ԽԱՊԿ-ն պաշտոնական հարցում էր ուղարկել` ստանալու ՀՀ տարածքում թվային ցանցի միջոցով եթերային հեռարձակում իրականացնելու հեռուստահեռարձակողների արտոնագրման մրցույթներին ներկայացված հայտերի եւ կից փաստաթղթերի պատճենները: Ի պատասխան դրա` ստացված նամակում ՀՌԱՀ-ն հայտնել էր, որ պատճենահանման ենթակա չեն առեւտրային գաղտնիք պարունակող փաստաթղթերը: Ըստ ՀՌԱՀ-ի`այդպիսիք են մրցույթների հայտերին կից փաստաթղթերում առկա վերահեռարձակման պայմանագրերը, ինչպես նաեւ`ընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները (CV): 

ՀՀ վարչական դատարանն ապրիլի 18-ին ԽԱՊԿ-ի հայցն ընդունեց վարույթ: Նախնական դատական նիստը կայացավ հունիսի 22-ին: Գործը մտավ դատաքննության փուլ: Սեպտեմբերի 13-ին կարճատեւ նիստով շարունակվեց գործի քննությունը:
Սեպտեմբերի 27-ը նշանակվեց վճռի հրապարակման օր: Սակայն վճիռն այդպես էլ չհրապարակվեց, այլ հանձնվեց ԽԱՊԿ-ի իրավաբան Օլգա Սաֆարյանին՝ դատավարական խախտումով: Վերջինիս փոխանցմամբ՝ դատավորը չէր ներկայացել նիստերի դահլիճ, իսկ դատական վճռի տեքստը հայցվորի եւ պատասխանողի ներկայացուցիչներին հանձնվել էր շենքի միջանցքում, քարտուղարի միջոցով: Այսպիսով պարզ էր դարձել, որ ՀՌԱՀ-ի գործողությունները ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ հարցված տեղեկություններն ամբողջությամբ տրամադրելու պահանջով՝ ԽԱՊԿ-ի հայցը մերժվել է: 
Հոկտեմբերի 25-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան: ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանում բողոքի լսումը նշանակվեց 2012 թ. հունվարի 10-ին:
Ապրիլի 13-ին «Առավոտ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ նախորդ օրը՝ առավոտյան ժամը 10.30-ի սահմաններում, ինչ-որ մարդիկ Գյումրու բոլոր կրպակներից գնել են թերթի ամբողջ խմբաքանակը: Ըստ վաճառողների՝ դա կապված է եղել թերթի այդ համարում տպագրված «Պատժում են Գյումրիի անվանի կանանց» վերնագրով նյութի հետ: Հրապարակումը վերաբերում էր իտալական պոլիկլինիկայի տնօրեն Տաթեւիկ Փանոսյանի եւ թիվ 1 դպրոցի տնօրեն Ջեմմա Ամիրխանյանի դեմ հարուցված քրեական գործերին: Վերջիններս մեղադրվում են պաշտոնեական դիրքը չարաշահելու եւ խոշոր չափի յուրացումներ կատարելու մեջ: Կրպակների աշխատողների ենթադրությամբ՝ օրաթերթի բոլոր համարները գնել են Ջեմմա Ամիրխանյանի հարազատները:
Հունիսի 22-ին ՀՀ վարչական դատարանը բավարարեց ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբի խորհրդի նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի հայցը՝ ընդդեմ ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետական եկամուտների կոմիտեի:
Հիշեցնենք, որ Լեւոն Բարսեղյանը 2010 թվականի հունվարի 18-ին հարցում էր ուղարկել ՀՀ ՊԵԿ-ին՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել 2009 թ. տարեվերջին այդ գերատեսչության կազմակերպած տոնական հանդիսության մասին, ինչպես նաեւ` թանկարժեք շվեյցարական ժամացույցներ, իբրեւ խրախուսանք, ստացած անձանց ցուցակը: Հարցման պատասխանը չստանալով՝ 2010 թ. փետրվարի 8-ին Լեւոն Բարսեղյանը դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան՝ ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ նախագահին տեղեկության հարցմանը պատասխանելու պարտավորեցնելու եւ վերջինիս վարչական պատասխանատվության ենթարկելու հայցապահանջներով: Հուլիսի 1-ին դատարանը մերժել էր հայցը: Իսկ ՀՀ վճռաբեկ դատարանը դեկտեմբերի 27-ին բեկանել էր այս վճիռը եւ գործն ուղարկել վարչական դատարան՝ նոր քննության: 

Գործի լսումները շարունակվեցին 2011 թ. մարտ-հունիս ամիսներին, իսկ վճիռը հրապարակվեց հունիսի 22-ին: Դատարանը որոշեց ճանաչել Լեւոն Բարսեղյանի՝ տեղեկատվության ազատության իրավունքի խախտման փաստը, պարտավորեցնել ՀՀ ՊԵԿ նախագահ Գ. Խաչատրյանին տրամադրելու հարցված տեղեկությունները եւ պատասխանողից հօգուտ հայցվորի գանձելու 24 000 դրամ`որպես վճարված պետտուրքերի փոխհատուցում:
ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ը վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան: Հոկտեմբերի 17-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը լսեց բողոքը եւ նոյեմբերի 7-ին կայացրած որոշմամբ մասնակիորեն բավարարեց ե´ւ ՊԵԿ-ի վերաքննիչ բողոքը, ե´ւ Լեւոն Բարսեղյանի հայցը: Ըստ այդմ` ճանաչեց քաղաքացու տեղեկատվության ազատության իրավունքի խախտման փաստը, պարտավորեցրեց ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ին` քաղաքացուն տրամադրելու թանկարժեք ժամացույցներով պարգեւատրվածների մասին հարցված տեղեկությունները եւ քաղաքացուն փոխհատուցելու 7000 դրամ: Հայցվորն այս որոշումը ՀՀ վճռաբեկ դատարան բողոքարկելու մտադրություն է հայտնել:
Դեկտեմբերի 28-ին «Առավոտ» օրաթերթի խմբագրականից հայտնի դարձավ, որ նախորդ օրը` դեկտեմբերի 27-ին Գյումրիում եւ Էջմիածնում ինչ-որ երիտասարդներ կրպակներից հավաքել են թերթի ամբողջ խմբաքանակը: Խմբագրի ենթադրությամբ` դա կատարել են նախորդ օրը տեղի ունեցած սպանության մեջ կասկածվող անձի հետ ինչ-որ առնչություններ ունեցողներ: Թերթը տպագրել էր ֆոտոլրագրող Գագիկ Շամշյանի` մայրաքաղաքի «Վիվարո» բուքմեյքերական գրասենյակներից մեկի ղեկավարի սպանության մասին պատմող նյութը: 
Լրատվամիջոցների գործունեությանն առնչվող այլ իրադարձություններ
2011 թվականի հունվարի 21-ից փոփոխություններ տեղի ունեցան հայկական հեռուստաեթերում: Դադարեցվեց մի քանի հեռուստաընկերությունների եթերային հեռարձակումը, որը պայմանավորված էր ՀՌԱՀ-ի անցկացրած՝ թվային հեռարձակման ցանցի միջոցով հեռուստահեռարձակողների լիցենզավորման մրցույթների արդյունքների ամփոփմամբ: Դրանք հայտարարվել էին 2010 թ. դեկտեմբերի 16-ին եւ 23-ին:

Հիշեցնենք, որ թվային ցանցի պետական շահագործման կապուղիներով հեռարձակման արտոնագիր չստացան «Ա1+», «ԳԱԼԱ» (Գյումրի) եւ «ԱԼՄ» հեռուստաընկերությունները: 
Հունվարի 21-ից եթերից դուրս մնաց նաեւ մրցույթին չմասնակցած «TV 5»  հեռուստաընկերությունը, իսկ «Հայրենիք» ՀԸ-ն միավորվեց «Ար»-ին (վերջին երկուսը պատկանում են «Գրանդ-հոլդինգի» նախագահ Հրանտ Վարդանյանի ընտանիքին): Փոխվեց նաեւ «Կայմ» հեռուստաընկերության հեռարձակման ընդգրկումը, ինչի արդյունքում վերջինիս վերահեռարձակմամբ մատուցվող ՌԴ-ի «Առաջին ալիքը» (Первый канал) այժմ հասանելի է միայն Երեւանում: 
Այն մարզային հեռուստաընկերությունները, որոնք չէին մասնակցել լիցենզավորման մրցույթներին կամ պարտվել էին, մինչեւ 2015 թվականի հունվարը կհեռարձակվեն անալոգային ռեժիմով: 

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնին պատկանող «Շողակաթ» ՀԸ-ն սկսեց հեռարձակվել Հանրային հեռուստառադիոընկերության «Արարատ» մշակութային հեռուստաալիքի հաճախությամբ: «Շողակաթի» տնօրեն Մանյա Ղազարյանի տեղեկացմամբ՝ այս փոփոխությունը տեղի է ունեցել՝ «Շողակաթի» եւ Հանրային հեռուստառադիոընկերության միջեւ կնքված պայմանագրի համաձայն: 

Փետրվարի 24-ին ՀՀ կառավարությունն ընդունեց որոշում`ստեղծելու «Հոգեւոր-մշակութային հանրային հեռուստաընկերություն» ՓԲԸ` կանոնադրական կապիտալը սահմանելով՝ 100 000 դրամ: Ընկերության պետական սեփականություն հանդիսացող բաժնետոմսերի կառավարման լիազորությունը վերապահվում է Հանրային հեռուստառադիոընկերության խորհրդին, իսկ 2011 թ. բյուջեի ապահովումը մինչեւ 73 245 400 դրամի սահմանում իրականացվելու է 2011 թ. պետբյուջեի «Հեռուստատեսային ծառայություններ» ծրագրի միջոցների հաշվին։ Կառավարության այս որոշումը, ինչպես նաեւ՝ «Շողակաթի» եւ Հանրային հեռուստաընկերության միջեւ կնքված պայմանագիրը համարվում են «Արարատ» մշակութային հեռուստաալիքի հաճախությամբ «Շողակաթի» հեռարձակման իրավական հիմքը:

Հունվարի 26-ին, Ստրասբուրգում՝ ԵԽԽՎ-ի ձմեռային նստաշրջանի ընթացքում, ընդունվեց թիվ 1787 (2001) բանաձեւը, որի 4-րդ կետով մի շարք երկրների, այդ թվում՝ Հայաստանին կոչ է արվում առաջնային դարձնել ստանձնած պարտավորությունները եւ կարեւոր խնդիրների վերաբերյալ ՝ Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանի որոշումները չկատարելու հարցը: ԵԽ-ի ղեկավար մարմինը շարունակեց պնդել իր առաջարկն ազգային խորհրդարաններին՝ մշակելու առանձնահատուկ մեխանիզմներ եւ գործընթացներ՝ Եվրոպական դատարանի որոշումների կատարման ընթացքի արդյունավետ խորհրդարանական վերահսկում իրականացնելու նպատակով: 

Հիշեցնենք, որ 2008 թվականի հունիսի 17-ի որոշմամբ՝ Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանը «Ա1+» հեռուստաընկերությանը հեռարձակման արտոնագիր չտրամադրելը ճանաչեց որպես Եվրոպական կոնվենցիայի 10-րդ հոդվածով նախատեսված՝ մարդու իրավունքների եւ հիմնարար ազատությունների պաշտպանության, ինչպես նաեւ՝ տեղեկություններ եւ գաղափարներ ազատորեն տարածելու իրավունքի խախտում: 

Հունվարի 27-ին ԵԱՀԿ մշտական խորհրդի նիստում ԱՄՆ դեսպան Յեն Կելին հանդես եկավ ԵԱՀԿ-ում Միացյալ Նահանգների առաքելության հայտարարությամբ՝ Հայաստանում ԶԼՄ-ների ազատության վերաբերյալ: Անդրադառնալով թվային հեռարձակման ցանցի միջոցով հեռուստահեռարձակողների արտոնագրման մրցույթների արդյունքներին՝ նա մտահոգություն հայտնեց այն առնչությամբ, թե անցկացված մրցույթներն ինչպես կազդեն ԶԼՄ-ների բազմազանության վրա` նկատի առնելով, որ տրված արտոնագրերի քանակը (18) պակաս է նախկինում գործող հեռարձակողների թվից (22): ԵԱՀԿ-ում ԱՄՆ-ի առաքելության հայտարարությամբ ՀՀ կառավարությանը կոչ արվեց «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարել եւ թվայնացման գործընթացն իրականացնել այնպես, որ այդ ամենը նպաստի Հայաստանում ԶԼՄ-ների բազմազանությանը եւ հայ հասարակության՝ տարբեր աղբյուրներից տեղեկատվություն ստանալու հնարավորության մեծացմանը: 

Ապրիլի 3-ին «Արմենիա» հեռուստաընկերության ուղիղ եթերում «Տաշիր-2011» երաժշտական մրցանակաբաշխության հեռարձակումը կարճատեւ գովազդով ընդհատվեց այն պահին, երբ երեկոն վարող Գարիկ Մարտիրոսյանն սկսեց պատմել մի ենթադրյալ հումորային պատմություն, թե ինչպես ինքը ՌԴ նախագահի հետ զանգահարել է ՀՀ նախագահին` հարցնելու, թե ինքն ում հետ վարի մրցանակաբաշխությունը: Փոքր-ինչ ուշ Գարիկ Մարտիրոսյանը, պատճառաբանելով, թե եթերի ժամանակ տեխնիկական խնդիր է առաջացել, ընդհատված պատմությունը կրկնեց սկզբից: 

Թեեւ «Արմենիա» հեռուստաընկերության ղեկավարությունը, պարզաբանելով տեղի ունեցածը, վստահեցրեց, որ պատճառները տեխնիկական էին, սակայն նկատելի էր, որ կատարվածը անհարկի միջամտություն էր եթերում հնչող խոսքի բովանդակությանը. թաքնված գրաքննության յուրօրինակ դրսեւորում` ՀՀ եւ ՌԴ նախագահների անունները պարունակող հումորային ելույթը ձեւափոխելու նպատակով: 
Ապրիլի 4-ին Մեծ Բրիտանիայի արտգործնախարարությունը հրապարակեց «Մարդու իրավունքներ եւ ժողովրդավարություն» 2010 թվականի զեկույցը, որում անդրադարձել են նաեւ Հայաստանին: Մասնավորապես՝ հղում է արված ԵԱՀԿ մամուլի ազատության հարցերով ներկայացուցչի զեկույցին, ըստ որի՝ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքի փոփոխությունները բավարար չեն ԶԼՄ-ների բազմակարծությունն ապահովելու համար: 

Ապրիլի 8-ին ԱՄՆ պետդեպարտամենտը հրապարակեց «Մարդու իրավունքները. Հայաստան» 2010 թ. տարեկան զեկույցը, որում նշված է, որ թեեւ ՀՀ Սահմանադրությունը  երաշխավորում է խոսքի եւ մամուլի ազատությունը, սակայն կառավարությունը գործնականում միշտ չէ, որ պահպանում է այդ իրավունքները, եւ ամբողջ տարվա ընթացքում շարունակվել են բռնության, ահաբեկման դեպքերը լրատվամիջոցների ներկայացուցիչների նկատմամբ, ինչպես նաեւ՝ ինքնագրաքննությունը մամուլում: 

Զեկույցում ընդգծված է, որ լրատվամիջոցներում՝ հատկապես հեռուստատեսությունում բացակայում են բազմակարծությունն ու օբյեկտիվ լուսաբանումը: 

Անդրադարձ կա 2010 թվականին ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչների հետ կապված դատավարություններին, ինչպես նաեւ՝ 2009 թվականին տեղի ունեցած, բայց մինչ օրս չբացահայտված բռնություններին՝ լրագրողների նկատմամբ: 

Դիտորդների ուշադրությունից չեն վրիպել նաեւ թվային հեռարձակման արտոնագրման մրցույթի արդյունքները, մասնավորապես, այն որ ՀՌԱՀ-ն 13-րդ անգամ մերժեց 2002 թվականից եթերազրկված «Ա1+» հեռուստաընկերության հայտը: 

Տեղեկատվության ոլորտին առնչվող օրենսդրական փոփոխությունների վերաբերյալ՝ զեկույցում հիշատակված է 2010 թ. մայիսի 18-ին իրականացված` վիրավորանքի եւ զրպարտության ապաքրեականացումը: Իսկ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» օրենքում 2010 թ. հունիսին կատարված փոփոխությունները ենթարկվել են քննադատության: 
Տպագիր մամուլի վերաբերյալ նշված է, որ թեեւ այն շարունակում է մնալ տնտեսական կամ քաղաքական շահեր ունեցող խմբերի կամ անհատների ազդեցության տակ, ընդհանուր առմամբ, առանց սահմանափակումների արտահայտել է տարբեր հայացքներ: 

Բազմակարծության լայն հնարավորություններ են եղել առցանց լրատվամիջոցներում, սակայն դրանց ընթերցողների թիվը սահմանափակ է՝ հատկապես Երեւանից դուրս: Խիստ սահմանափակ է նաեւ թերթերի տպաքանակը, ինչպես եւ՝ երկրի 20 ռադիոկայանների լսարանը, որոնցից երեքը հանրային են, իսկ երկուսը հեռարձակվել են արտասահմանից:

Ապրիլի 14-ին ԵԽԽՎ մոնիտորինգի կոմիտեն հավանության արժանացրեց Հայաստանի հարցերով համազեկուցողներ Ջոն Պրեսկոտի եւ Ակսել Ֆիշերի զեկույցը, որը պատրաստվել էր մարտի 11-17-ը Հայաստան կատարած այցի արդյունքում: 

Զեկույցի թիվ 22 կետում նշված է, որ թվային հեռարձակման արտոնագիր հանձնող մարմինը, որոշում կայացնելիս, բավարար չափով չի առաջնորդվել բազմակարծության չափորոշիչներով, ինչի արդյունքում անցկացված մրցույթները չհանգեցրին բազմազան մեդիա-միջավայրի ձեւավորմանը` չնայած որ հենց դա էլ ԵԽԽՎ-ի առաջարկներից մեկն էր: 

Հաջորդ` թիվ 23 կետում ընդգծված է, որ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի կազմի ձեւավորումը հեռարձակման արտոնագրման հարցերի կարգավորման հանգուցային խնդիրներից մեկն է: Թեեւ հեռարձակմանն առնչվող օրենսդրության մեջ վերջերս կատարված փոփոխությունները պետք է որ նպաստեին այս մարմնի անդամների անկախ լինելուն, սակայն դրանցում չկան դրույթներ այն մասին, որ ազգային հանձնաժողովի կազմը պետք է ներկայացնի կամ արտացոլի հայ հանրության մեջ առկա բազմակարծությունը: 
Ապրիլի 30-ից մայիսի 1-ը ՀՀ մարդու իրավունքների պաշտպանի նախաձեռնությամբ եւ Եվրոպայի խորհրդի աջակցությամբ՝ Ծաղկաձորում կայացավ մամուլի ազատությանը նվիրված ֆորում, որի ընթացքում հայտարարվեց, որ ստեղծվել է Տեղեկատվական վեճերի խորհուրդ: Այս մարմնի կազմում ընդգրկված են՝ Շուշան Դոյդոյանը (Տեղեկատվության ազատության կենտրոնի ղեկավար), Բորիս Նավասարդյանը (Երեւանի մամուլի ակումբի նախագահ), Արամ Աբրահամյանը («Առավոտ» օրաթերթի գլխավոր խմբագիր), Արա Ղազարյանը («Արնի Քոնսալտ» իրավաբանական ընկերության փոխտնօրեն), Մանանա Ասլամազյանը («Այլընտրանքային մեդիա-ռեսուրսներ» նախագծի տնօրեն):
Մայիսի 2-ին «Freedom House» միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպությունը հրապարակեց հերթական` 2010 թ. տարեկան զեկույցը` աշխարհում մամուլի ազատության վերաբերյալ, որում ԶԼՄ-ների իրավիճակը գնահատվել է 1-100 միավոր ընդգրկող սանդղակով, ըստ հետեւյալ խմբերի`ազատ (1-30 միավոր), մասամբ ազատ (31-60 միավոր), անազատ (61-100 միավոր): Հաշվի են առնվել օրենսդրական, քաղաքական եւ տնտեսական միջավայրերը, որոնցում գործում են ԶԼՄ-ները: 

Հետխորհրդային երկրներից ազատ մամուլ ունեցող են համարվել միայն Բալթյան երեք պետությունները` Էստոնիան (18 միավոր), Լիտվան (22 միավոր) եւ Լատվիան (26 միավոր): Մասամբ ազատ` Վրաստանը, Մոլդովան (55-ական միավոր) եւ Ուկրաինան (56 միավոր): Նախկին խորհրդային մյուս բոլոր երկրներն անազատների ցանկում են: Մեկ միավորով առաջընթաց են ունեցել Հայաստանի ԶԼՄ-ները. 2010-ին` 65 միավոր, իսկ 2009-ին` 66: 2002 թվականից հայկական ԶԼՄ-ները գնահատվում են որպես անազատ:

Մայիսի 9-ին հրապարակվեց Եվրոպայի խորհրդի մարդու իրավունքների հանձնակատար Թոմաս Համմարբերգի` 2011 թ. հունվարի 18-21-ը Հայաստան կատարած այցի արդյունքներով պատրաստած զեկույցը, որտեղ անդրադարձ կա Հայաստանում խոսքի ազատության իրավիճակին: 

ԵԽ ՄԻ հանձնակատարը դրական է գնահատել 2010 թվականի մայիսին ընդունված` զրպարտության եւ վիրավորանքի ապաքրեականացման օրենսդրական փոփոխությունները` միաժամանակ մտահոգություն հայտնելով ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում այդ առնչությամբ սահմանված`փոխհատուցման բարձր գումարների, ինչպես նաեւ` վիրավորանքի եւ զրպարտության համար ԶԼՄ-ների դեմ հարուցված դատական գործերի աճի վերաբերյալ:

«Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու առիթով` զեկույցի հեղինակը ՀՀ իշխանություններին հորդորում է պատշաճ ուշադրություն դարձնել միջազգային փորձագետների եւ այդ նպատակով ստեղծված աշխատանքային խմբի առաջարկներին ու խորհուրդներին, որոնք վերաբերում են Հայաստանում անալոգայինից թվային հեռարձակման անցման օրենսդրության բարեփոխմանը:

Մարդու իրավունքների հանձնակատարի կարծիքով` երկրի իշխանությունները խստորեն պետք է դատապարտեն լրագրողների դեմ հարձակումների եւ գործադրվող ճնշումների միջադեպերը, քայլեր ձեռնարկեն դրանց հետաքննությունն արդյունավետ անցկացնելու ուղղությամբ, որպեսզի մեղավորները պատասխանատվության ենթարկվեն եւ ապագայում նման դեպքերը կանխվեն: 

Հունիսի 8-ին Եվրոպայի խորհրդի նախարարների կոմիտեի նիստում միաձայն որոշում ընդունվեց այն մասին, որ Հայաստանը կատարել է «Ա1+»-ի գործով Եվրոդատարանի վճիռը, եւ այս գործընթացը համարվում է փակված: Այս մասին հայտնեց Եվրոպական դատարանում Հայաստանի կառավարության լիազոր ներկայացուցիչ, ՀՀ գլխավոր դատախազի տեղակալ, զինդատախազ Գեւորգ Կոստանյանը: Արձագանքելով այս տեղեկությանը` «Ա1+»-ի հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի նախագահ Մեսրոպ Մովսեսյանը պնդեց հակառակը՝ ասելով, որ Եվրոդատարանի վճռում հստակ ասված է՝ պետությունը պետք է կազմակերպի հաճախականությունների թափանցիկ մրցույթ, որը չի արվել, եւ ներկայում «Ա1+»-ի նյութերով դատական գործընթացները շարունակվում են: 
Հունիսի 27-ին այս առնչությամբ հայտարարությամբ հանդես եկան 15 լրագրողական եւ այլ հասարակական կազմակերպություններ, այդ թվում՝ նաեւ ԽԱՊԿ-ն (տես՝ www.khosq.am կայքի արխիվում): 
Հուլիսի 29-ին Հայաստանի ազգային անվտանգության ծառայության մամուլի  կենտրոնի տարածած հաղորդագրությունից հայտնի դարձավ, որ շորթում կատարելու պահին ձերբակալվել է «Մենք ու մենք» թերթի հետ համագործակցող լրագրող Էլինա Խաչատուրովան: 
ՀՀ ԱԱԾ քննչական վարչությունում փաստի առթիվ հարուցվել է քրեական գործ, որի քննությունը հանձնվել է Արմավիրի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանին (նստավայրը` ք. Էջմիածին): 

Դեկտեմբերի 26-ին կայացավ այս գործով դատական նիստ: Էլինա Խաչատուրովային մեղադրանք է առաջադրվել ՝ ՀՀ քրեական օրենսգրքի 182 հոդվածի 1-ին մասով (շորթում): Լրագրողը, Արմավիրի մարզի Մերձավանի համայնքապետ Լեւոն Գրիգորյանի վերաբերյալ արատավորող տեղեկություններ հրապարակելու սպառնալիքով, նրանից պահանջել էր 50 հազար դրամ: 
Նախաքննության ընթացքում Խաչատուրովան չի ընդունել իրեն առաջադրված մեղադրանքը, սակայն հետագայում զղջացել է եւ դատարանում ամբողջությամբ ընդունել այն: Գործի քննությունը կշարունակվի 2012 թ. հունվարի 23-ին:
Զեկույցը պատրաստվել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալների, Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի եւ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի ինտերնետային կայքի նյութերի, ինչպես նաեւ՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիման վրա:

( Զեկույցը պատրաստվել է «Բաց հասարակության հիմնադրամներ - Հայաստան» կազմակերպության աջակցությամբ իրականացվող Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի ծրագրի շրջանակներում:





PAGE  
24

