ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ՈՒ
ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի եռամսյակային զեկույց(
 (հունվար-մարտ, 2012 թ.)

Համառոտ ամփոփում
2010 թվականից սկսած՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, տարեկանից զատ, ներկայացնում է Հայաստանում խոսքի ազատության վիճակի եւ լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների մասին եռամսյակային միջանկյալ զեկույցներ՝ ներառելով ոլորտը կարգավորող օրենսդրության փոփոխությունները, դրանց առնչվող առաջարկություններն ու գործընթացները, ինչպես նաեւ՝ տնտեսական միջավայրի եւ քաղաքական գործոնների ազդեցությունները լրատվամիջոցների վրա: 

2012 թ. առաջին եռամսյակը եղավ ՀՀ Ազգային ժողովի մայիսի 6-ին կայանալիք ընտրություններին նախորդող եւ մասամբ էլ ընտրարշավը ներառող ժամանակաշրջան, ուստի առանձնակի ուշադրության արժանացավ Կենտրոնական ընտրական հանձնաժողովում լրագրողների հավատարմագրման կարգը, որը հաստատվեց 2012 թ. հունվարի 31-ի թիվ 18-Ն որոշմամբ։ Իսկ մարտի 15-ի հերթական նիստին ԿԸՀ-ն, հաշվի առնելով լրագրողական հանրության հնչեցրած մտահոգությունները, փոփոխություն մտցրեց այդ կարգում: 

Նախընտրական ժամանակահատվածում տեղի ունեցավ լրատվամիջոցներին առնչվող մեկ այլ օրենսդրական գործընթաց եւս։ ՀՀ Ազգային ժողովը մարտի 21-ին երրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունեց «Արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը, որի 7-րդ հոդվածի 12 կետով նախատեսվում է այդ ռեժիմի պայմաններում խոսքի ազատության սահմանափակում։ Այս փաստաթուղթը հասարակության տարբեր շերտերի կողմից արժանացավ քննադատության։ 
Լրատվամիջոցներին վերաբերող իրավական դաշտում ուշագրավ է նաեւ այն փաստը, որ ՀՀ Ազգային ժողովը մարտի 19-ին շրջանառության մեջ դրեց երեք լրագրողական կազմակերպությունների` Երեւանի մամուլի ակումբի, «Ինտերնյուս» ՀԿ-ի եւ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի համատեղ մշակած օրինագիծը` «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու վերաբերյալ։ 

Այս տարվա առաջին եռամսյակում առավել ակնհայտ դարձավ տպագիր լրատվամիջոցների ֆինանսատնտեսական ծանր վիճակը։ Դրա արտահայտումը եղավ այն, որ «Հետք» շաբաթաթերթը դադարեց լույսընծայվել, իսկ «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը դրամական օժանդակության խնդրանքով շարունակում է դիմել լրագրի առցանց տարբերակի` հայաստանյան եւ արտերկրի ընթերցողներին։
Նկատելի է դրական միտում` լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնությունների եւ լրատվամիջոցների դեմ դատական հայցերի քանակի նվազման առումով։ 2012 թ. առաջին եռամսյակում չգրանցվեցին ֆիզիկական բռնություններ` լրագրողների նկատմամբ։ Ի դեպ, այս ցուցանիշը 2011 թ. նույն ժամանակահատվածում եւս 0 էր։ Այս տարվա առաջին եռամսյակում արձանագրվեց ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների 6 նոր փաստ, իսկ տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումների` 5 դեպք։
Բոլոր մանրամասները` ստորեւ։
Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը 
2012 թ. առաջին եռամսյակում խոսքի եւ մամուլի ազատությանը վերաբերող օրենսդրական դաշտում տեղի ունեցած գործընթացներում ուշագրավ է հետեւյալը:
Մարտի 15-ին Կենտրոնական ընտրական հանձնաժողովը հերթական նիստի ընթացքում փոփոխություն մտցրեց ԿԸՀ-ում լրագրողների հավատարմագրման կարգում, որը հաստատվել էր 2012 թ. հունվարի 31-ի թիվ 18-Ն որոշմամբ: Մասնավորապես՝ անվավեր ճանաչվեցին այս փաստաթղթի 11-րդ կետի 2-րդ եւ 3-րդ ենթակետերը, համաձայն որոնց՝ մերժվելու էին այն լրագրողների դիմումները, ովքեր դատապարտվել են դիտավորյալ հանցագործության համար, եւ նրանց դատվածությունը մարված կամ հանված չէ, եւ ովքեր տարածել են ընտրական հանձնաժողովների (պաշտոնատար անձանց) գործունեության մասին այնպիսի տեղեկություններ, որոնք չեն համապատասխանում իրականությանը, ինչը հաստատվել է դատարանի վճռով: 
Մինչ այս՝ հինգ լրագրողական կազմակերպություններ, այդ թվում նաեւ՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, հավատարմագրման կարգի վերոհիշյալ եւ մի շարք այլ կետերի վերաբերյալ մտահոգություններ արտահայտեցին մարտի 7-ին տարածած համատեղ հայտարարությամբ եւ ներկայացրին հիմնավորումներ: Մասնավորապես` ընդգծված էր, որ կարգի 9-րդ եւ 11-րդ կետերով նախատեսված՝ հավատարմագրման մերժման եւ դադարեցման հիմքերն անընդունելի են հետեւյալ պատճառներով: «Սույն կարգում նախատեսվում են իրավունքի այնպիսի սահմանափակումներ, որոնք կարող են սահմանվել միայն օրենքով, եւ ոչ` ենթաօրենսդրական ակտով: Լրատվամիջոցների իրավունքներից է բխում ընտրական գործընթացները լուսաբանելու համար լրագրողների ինքնուրույն եւ ազատ ընտրության հնարավորությունը։ Այդ ընտրությունը չպետք է կաշկանդված լինի որեւէ կերպ, այդ թվում նաեւ՝ ԿԸՀ-ի կողմից: Հաշվի առնելով, որ մոտակա ամիսներին լրագրողների բավական մեծ մասը ներգրավված է լինելու ընտրական գործընթացների լուսաբանման մեջ, կարգը, փաստորեն, արգելք կարող է հանդիսանալ լրագրողի մասնագիտական գործունեության համար, զրկելով լրագրողին հավատարմագրման հնարավորությունից` «անցյալի մեղքերի» համար, որն էլ անընդունելի է ժողովրդավարական արժեքներ դավանող երկրում: Կարգում, որպես լրագրողի հավատարմագրումը մերժելու եւ դադարեցնելու հիմք, սահմանվում է ընտրական հանձնաժողովների գործունեության մասին այնպիսի տեղեկությունների տարածումը, որոնք չեն համապատասխանում իրականությանը։ ԿԸՀ-ն անուղղակիորեն իր համար սահմանում է քննադատությունից պաշտպանվելու լրացուցիչ երաշխիքներ։ Տվյալ դրույթն առավել մտահոգիչ է` հաշվի առնելով 2010 թվականի ՀՀ Քաղաքացիական օրենսգրքում զրպարտության եւ վիրավորանքի օրենսդրական փոփոխություններից հետո ձեւավորված եւ բազմաթիվ քննադատությունների արժանացած դատական պրակտիկան: Անկախ նրանից, թե նշված դրույթներն ինչպես կկիրառվեն, նման սահմանափակումների առկայությունը կարգում արդեն իսկ որոշակի ճնշման միջոց է եւ կարող է անտեղի կաշկանդել լրագրողների աշխատանքը՝ այն էլ պետության համար այսքան կարեւոր ընտրական շրջանում»,- ասված է հայտարարությամբ: Նկատի առնելով այս հիմնավորումները` փաստաթուղթը ստորագրողները ՀՀ կենտրոնական ընտրական հանձնաժողովից պահանջել էին վերանայել ԿԸՀ-ում լրագրողների հավատարմագրման կարգի 9-րդ եւ 11-րդ կետերով նախատեսված՝ հավատարմագրման մերժման եւ դադարեցման հիմքերը (տե´ս www.khosq.am կայքում):

Լրագրողական կազմակերպությունների` օրենսդրական բարեփոխումներին ուղղված նախաձեռնություններից է նաեւ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» նոր օրինագծի պատրաստումը եւ ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովին ներկայացնելը։ Փաստաթուղթը մշակել էին Երեւանի մամուլի ակումբը, «Ինտերնյուս» ՀԿ-ն եւ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն։ Մարտի 19-ին ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովն այդ նախագիծը դրեց շրջանառության մեջ։ Սպասվում է ԱԺ իրավաբանական վարչության եզրակացությունը։ 
Հիշեցնենք, որ 2011 թ. դեկտեմբերի 15-ին ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովը կազմակերպել էր այս փաստաթղթի առաջին աշխատանքային քննարկումը, որին մասնակցել էին պետական ատյանների, հասարակական կազմակերպությունների եւ միջազգային կառույցների ներկայացուցիչներ, եւ հանձնաժողովի նախագահը նշել էր, որ օրինագիծը կարող է հիմք ընդունվել հետագա աշխատանքների համար:
Մարտի 21-ին ՀՀ Ազգային ժողովը երրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունեց «Արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը, ինչպես նաեւ` «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ» ՀՀ օրենսգիրքը լրացվեց 182.2 հոդվածով: Վերոհիշյալ օրենքի 7-րդ հոդվածի 12 կետով նախատեսվում է խոսքի ազատության սահմանափակում, մասնավորապես` արտակարգ դրության ռեժիմի պայմաններում զանգվածային լրատվության միջոցներով առանձին հրապարակումների, հաղորդումների արգելում։ Իսկ «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ» ՀՀ օրենսգրքում լրացված հոդվածի 8-րդ կետով նախատեսված է նվազագույն աշխատավարձի հինգհարյուրապատիկից մինչեւ ութհարյուրապատիկի չափով տուգանքի նշանակում` արտակարգ դրության ժամանակ զանգվածային լրատվամիջոցներում արգելված հրապարակումներ, հաղորդումներ թողարկելու դեպքում։ Օրենսդրական այս գործընթացը ԱԺ ընտրություններից առաջ մտահոգություն առաջացրեց ոչ միայն լրագրողական, այլեւ հասարակական-քաղաքական որոշակի շրջանակներում:
Շարունակում է տագնապալի մնալ տպագիր լրատվամիջոցների ֆինանսատնտեսական վիճակը։ Եթե գրեթե ամբողջ 2011 թվականի ընթացքում ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի (պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման կարգի եւ պայմանների մասին) կիրառումը դարձավ իրավական, միաժամանակ՝ քաղաքական եւ տնտեսական ճնշման գործիք՝ հատկապես ընդդիմադիր լրատվամիջոցների դեմ, ապա 2012 թ. առաջին եռամսյակում առավել ընդգծված դրսեւորվեց տպագիր լրատվամիջոցների տնտեսական դժվարին կացությունը` գովազդատուների քաղաքական նախընտրությունների համատեքստում։ 
Այսպես` ֆինանսական խնդիրների պատճառով` տարեսկզբից դադարեց լույս տեսնել «Հետք» շաբաթաթերը։ 1100 տպաքանակ ունեցող լրագիրը, բնականաբար, դժվարանում էր հոգալ իր ծախսերը` առանց գովազդից ակնկալվող եկամուտների: Քաղաքական որեւէ ուղղվածություն եւ պատկանելություն չունեցող այս լրատվամիջոցը, փաստորեն, դուրս էր մնում գովազդատուների ուշադրությունից ու հետաքրքրություններից։ Արդյունքում, որեւէ ուժից կախվածության մեջ չհայտնվելու համար, «Հետքի» խմբագրությունը որոշեց բավարարվել` լրատվական գործունեությունը միայն առցանց տարբերակով ծավալելով։  
Դժվարին  իրավիճակում է հայտնվել «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը։ 2011 թվականից սկսած` ներառյալ 2012 թ. առաջին եռամսյակը` խմբագրությունը թերթի առցանց տարբերակով շարունակում է դիմել ընթերցողներին` օրաթերթի հրատարակչի հաշվեհամարին ամսական 660 դրամ կամ 2,2 եվրո (թերթի յուրաքանչյուր թողարկման դիմաց 30 դրամ կամ 10 եվրոսենթ) փոխանցելու խնդրանքով։ Հայտարարությամբ նշված է, որ թեեւ ուրախալի է թերթի համացանցային տարբերակի ընթերցողների թվի եռապատկման փաստը, սակայն միաժամանակ մտահոգիչ է տպագիր տարբերակի վիճակը։ Ավելացած ընթերցողների մի մասն այն մարդիկ են, ովքեր նախկինում տպագիր թերթն էին կարդում` կրպակից այն գնելով, իսկ առցանց էջի այցելուների աճը կայքի «գովազդատուների թիվը չի ավելացնում, որովհետեւ քչերն են խելամիտ համարում ընդդիմադիր էջում գովազդ պատվիրելը»,- ասվում է խմբագրության կողմից։
Առանձնահատուկ ուշադրության է արժանի այն հանգամանքը, որ սույն զեկույցն ընդգրկող ժամանակահատվածում վերը հիշատակված` ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի հիմքով դատական հայցերը` լրագրողների եւ լրատվամիջոցների դեմ, ակնհայտորեն նվազել են։ Եթե 2011 թ. առաջին եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց 10 դատական հայց` մի քանի միլիոն դրամի հասնող փոխհատուցման պահանջով, ապա այս տարվա առաջին եռամսյակում միայն 1 նոր դատական հայց կա լրատվամիջոցի դեմ, եւ հայցվորն իր պատիվը,  արժանապատվությունն ու բարի համբավը վիճարկվող հրապարակմամբ արատավորելու դիմաց դրամական պահանջ չի ներկայացրել, այլ միայն` հերքման։ 
Ստորեւ ներկայացնում ենք լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները՝ ըստ ԽԱՊԿ-ի հետեւյալ դասակարգման. 

1. ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ, 

2. ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ,
3. տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ: 

ԽԱՊԿ-ի օգտագործած այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես՝ լինում են միջադեպեր, երբ օրինակ՝ տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել կոնկրետ եւ ակնառու ներկայացնելու լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը: 
Լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ
2012 թվականի առաջին եռամսյակը, 2011 թ. նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ, հայաստանյան լրատվամիջոցների ու լրագրողների համար եղավ հարաբերական հանդարտությամբ բնորոշված շրջան, թեեւ առանձին միջադեպերի հետեւանքով` իրավիճակը ժամանակ առ ժամանակ լարվում էր: Որպես դրական միտում` հարկ է նշել, որ այս տարվա առաջին եռամսյակում, ինչպես եւ 2011 թ. նույն ժամանակահատվածում էր, լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնություններ չեն արձանագրվել։ Լրատվամիջոցների եւ լրագրողների դեմ նոր դատական հայցերի թվաքանակի նվազման համատեքստում պակասել է ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակը: Եթե 2011 թ. առաջին եռամսյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց 15 ճնշում, որոնցից 10-ը դատական հայցեր էին, ապա 2012 թ. նույն ամիսներին այդ ճնշումների քանակը 6-ն է, որից միայն 1-ն է դատական հայց: Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներն ավելացել են 1-ով։ 
Ստորեւ ներկայացնում ենք 2011 եւ 2012 թվականների առաջին եռամսյակների ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների քանակական տվյալների համեմատական աղյուսակը։
	     Խախտումների տեսակները
	2012 թ.

1-ին եռամսյակ
	2011 թ.

1-ին  եռամսյակ

	1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	0
	0

	2. Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	6
	15

	3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	5
	4


Այսպիսով՝ 2012 թ. առաջին եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն գրանցեց լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների 11 նոր խախտում:

Ինչպես եւ նախորդ տարիներին՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել եւ չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: Հայտնի է, որ ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները հաճախ ձեռնպահ են մնում իրենց մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու փաստերի հրապարակայնացումից, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագող խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Այս իսկ պատճառով՝ ԽԱՊԿ-ն վստահ է, որ լրագրողների եւ ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների իրական քանակը գերազանցում է արձանագրվածներին: Զեկույցում ներկայացնում ենք  հասարակական լայն արձագանք ստացած փաստերից առավել նշանակալիները:
1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ 

2012 թ. առաջին եռամսյակում լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնությունների նոր դեպքեր չարձանագրվեցին։ Այս դրական միտումը նկատվել էր նաեւ 2011 թ. նույն ժամանակահատվածում։ 
Անցյալ տարվա երկրորդ եռամսյակի ընթացքում տեղի էր ունեցել բռնությամբ ուղեկցված միջադեպ` «Հրապարակ» օրաթերթի խմբագրությունում։ Այս տարի արձանագրվեց այդ դեպքին առնչվող նոր զարգացում։
Մարտի 16-ին «Հրապարակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժնից ստացվել է եզրափակիչ ակտ` «Զինվոր» ՀԿ-ների համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանի դեմ, խուլիգանական արարքի կապակցությամբ, հարուցված քրեական գործի վերաբերյալ։ Ըստ այդմ` վարույթը կարճվել է` հանցակազմի բացակայության հիմքով։

Հիշեցնենք, որ քրգործը հարուցվել էր 2011 թ. ապրիլի 21-ին տեղի ունեցած միջադեպի առիթով, երբ Մարգարիտա Խաչատրյանը, երեք հոգու ուղեկցությամբ, գնացել էր «Հրապարակ» օրաթերթի խմբագրություն եւ ագրեսիվ վարք դրսեւորելով՝ մարմնական վնասվածք հասցրել թերթի գլխավոր խմբագրին ու հաշիվ պահանջել «Հրապարակի»  նույն օրվա համարում իր ղեկավարած կազմակերպության մասին տպագրված՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրով լուրի առնչությամբ։ 
ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժինը 2011 թ. մայիսի 27-ին մեկ անգամ արդեն մերժել էր Մարգարիտա Խաչատրյանի նկատմամբ քրեական հետապնդում իրականացնել՝ հանցակազմի բացակայության հիմնավորմամբ: «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն դիմել էր դատարան եւ բողոքարկել այդ որոշումը: Հուլիսի 25-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը բավարարել էր օրաթերթի բողոքը։ 
ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժինը, փաստորեն, վերսկսել էր այս գործի քննությունը, եւ երկրորդ անգամ կայացվեց նույն որոշումը (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 
2. Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ 

Ինչպես արդեն նշել ենք` 2012 թ. առաջին եռամսյակում ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակը նվազել է` լրատվամիջոցների դեմ դատական հայցերի քանակի նկատելիորեն պակասելու շնորհիվ։ ԽԱՊԿ-ն նշված ժամանակահատվածում գրանցեց 6 նոր միջադեպ, որոնցից միայն մեկն է դատական հայց` ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի հիմքով, մինչդեռ 2011 թ. առաջին եռամսյակում արձանագրվել էր 15 միջադեպ, որից 10-ը դատական հայց էր` լրատվամիջոցների դեմ։ Այս տարի արձանագրված մյուս միջադեպերն այլ բնույթի ճնշումներ են։ 

Պետք է նշել, որ այս տարեսկզբից գրանցվեցին լրատվամիջոցների ներգրավվածությամբ վերը նշված դատական վեճերից մի քանիսի հանգուցալուծումներ։ Սակայն այդ դատավարությունների զգալի մասը դեռեւս շարունակվում է դատական տարբեր ատյաններում։ 

Ժամանակագրական կարգով ներկայացնում ենք այս տարվա 6 նոր միջադեպերը եւ նախկինում տեղի ունեցածների նոր զարգացումները։
Հունվարի 10-ին «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն հայտարարության տեքստ ուղարկեց Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան` այն մասին, որ ինքը հրաժարվում է մասնակցել Լեռնապատի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցերով դատական գործընթացներին, որոնցում «Առավոտը» ներգրավված է որպես երրորդ անձ։ 
Հիշեցնենք, որ հայցվոր Վանո Եղիազարյանը երեք հայցով (ընդդեմ համագյուղացիներ` Բորիս Աշրաֆյանի, Գեւորգ Մելքոնյանի, Ֆահրադ Ոսկանյանի) վիճարկում է 2011 թ. օգոստոսի 19-ին «Առավոտ» օրաթերթում տպագրված «Ով ում է մեղադրում» հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները եւ պահանջում փոխհատուցել իր պատվին, արժանապատվությանը եւ գործարար համբավին պատճառված վնասը։ Վիճարկվող հոդվածը վերաբերել է 2011 թ. օգոստոսին ՀՀ կառավարության շենքի մոտ կայացած բողոքի ցույցին, որի մասնակից լեռնապատցիները լրագրողին դժգոհություններ են հայտնել գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի մասին։ 
Չնայած դատարան ուղարկված` «Առավոտի» հայտարարությանը` օրաթերթը կրկին ծանուցագրեր է ստացել այս գործերով դատական նիստերին մասնակցելու վերաբերյալ, որոնցից մեկը (ընդդեմ Բորիս Աշրաֆյանի) կայանալու է ապրիլի 4-ին, մյուսը (ընդդեմ Գեւորգ Մելքոնյանի)` ապրիլի 10-ին։
Հունվարի 11-ին  Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Մինաս Ավետիսյան» բարեգործական հիմնադրամի հոգաբարձուների խորհրդի նախագահ Արման Ավետիսյանի հայցով դատավարությունը` ընդդեմ Գյումրու լրագրողների «Ասպարեզ» ակումբի նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի:

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիրավորական է համարում www.asparez.am կայքում 2011 թ. հունիսին հրապարակված՝ «Կան բաներ, որ չեն ներվում», «Արման Ավետիսյանը ստում է անհասկանալի պատճառներով», ««Ընտանեկան կապալի՞ն» էին հարվածելու» հոդվածներում տեղ գտած տեղեկությունները, որոնք վերաբերում էին Մինաս Ավետիսյանի որմնանկարները Գյումրուց Երեւան տեղափոխելուն: Հայցապահանջներն են՝ պարտավորեցնել Լեւոն Բարսեղյանին հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու Արման Ավետիսյանից՝ զրպարտության եւ վիրավորանքի համար, ակումբի պաշտոնական կայքում հրապարակելու դատարանի վճիռը, ինչպես նաեւ` պատասխանողից բռնագանձել 2 մլն դրամ փոխհատուցում (500 000 դրամը` վիրավորանքի, 1 500 000 դրամը` զրպարտության համար), եւս 200 000 դրամ՝ դատական ծախսերի դիմաց: 

Դատաքննության փուլ մտած գործի լսումները կայացան հունվարի 26-ին, փետրվարի 2-ին եւ 20-ին: Հայցվոր կողմի  նախաձեռնությամբ` կողմերը սկսել էին բանակցել հաշտության գալու համար, սակայն մարտի 1-ին հայտնի դարձավ, որ հաշտությունը չի կայացել, իսկ մարտի 2-ին նշանակված դատաքննությունը տեղի ունեցավ հայցվորի բացակայությամբ: Արդեն երրորդ անգամ դատարան չէր ներկայացել նաեւ գործով դատակոչված վկա, Գյումրու քաղաքապետարանի մշակույթի բաժնի պետ Արտաշես Կարապետյանը: Դատարանը նրան բերման ենթարկելու որոշում կայացրեց: 

Գործի քննությունը շարունակվում է: Հերթական նիստը նշանակվել է ապրիլի 10-ին։
Հունվարի 11-ին  ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց Լեռնապատ գյուղի բնակիչ Գեւորգ Մելքոնյանի բողոքը` ՀՀ վերաքննիչ դատարանի` 2011 թ. հոկտեմբերի 26-ի որոշման վերաբերյալ, ըստ որի` ուժի մեջ էր մնացել  ՀՀ Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի (նստավայրը` Վանաձոր)` 2011 թ. հուլիսի 8-ի վճիռը։

Հիշեցնենք, որ սույն վճռով Գեւորգ Մելքոնյանը պարտավորվել էր «Ժամանակ» օրաթերթի միջոցով հերքելու նույն թերթում 2010 թ. սեպտեմբերի 1-ին տպագրված` «Էս թուրքին մեր միջից հանեք» վերնագրով հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները, հրապարակավ ներողություն խնդրելու Լեռնապատի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանից, ինչպես նաեւ` վճարելու 8000 դրամ` որպես պետտուրք։ 
Պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի արատավորման խնդրով այս գործը դատարանի վարույթում էր 2010 թվականից (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում):
Հունվարի 13-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցան փաստաբան Արթուր Գրիգորյանի հայցով գործի լսումները՝ ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի:
Հիշեցնենք, որ փաստաբանը վիրավորանք եւ զրպարտություն է համարում թերթի էլեկտրոնային տարբերակում` «Hraparak.am» կայքում, օգոստոսի 10-ին տեղադրված` «Քաղաքացիներն անբարեխիղճ փաստաբանների զո՞հ» վերնագրով հոդվածի ներքո ընթերցողների թողած մեկնաբանությունները: Փոխհատուցման ընդհանուր գումարը, ըստ հայցապահանջի, կազմում էր 18 միլիոն դրամ` հետեւյալ հաշվարկով. յուրաքանչյուր զրպարտության դիմաց` 2 մլն դրամ, իսկ յուրաքանչյուր վիրավորանքի դիմաց՝ 1 մլն դրամ (ըստ հայցվորի՝ 6 մեկնաբանություններից յուրաքանչյուրը պարունակում է եւ՛ զրպարտություն, եւ՛ վիրավորանք): Գործը դատարանի վարույթում էր 2011 թ. հոկտեմբերի 
20-ից:

Նախնական դատական նիստի ընթացքում հայցվոր կողմը, հղում կատարելով ՀՀ սահմանադրական դատարանի՝ 2011 նոյեմբերի 15-ի որոշմանը, համաձայն որի՝ գումարային պահանջ ներկայացնելիս պետք է հաշվի առնել պատասխանողի ֆինանսական վիճակը, դատարանին խնդրեց հետեւյալ փոփոխությունը մտցնել հայցապահանջում. պատասխանողից հօգուտ իրեն բռնագանձել ամսական 250 000 դրամ՝ այնքան ժամանակ մինչև 18 մլն դրամը լրանա:

Գործի դատաքննությունը կայացավ փետրվարի 24-ին: Մարտի 7-ին հրապարակվեց վճիռը, ըստ որի՝ փաստաբանի հայցը մերժվեց` անհիմն լինելու հիմքով: Բացի այս՝ Արթուր Գրիգորյանը պարտավորվեց վճարելու իր հայցապահանջից բխող պետտուրքը՝ 360 000 դրամ:
Հունվարի 14-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի Վանաձորի նստավայրում տեղի ունեցավ Լեռնապատի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցադիմումի քննությունը` ընդդեմ «Հետք» թերթի լրագրող Ադրինե Թորոսյանի:
Հիշեցնենք, որ ըստ հայցվորի՝ «Հետք» շաբաթաթերթում 2011 թ. օգոստոսի 23-ին տպագրված` «Գյուղապետի հասցեին ասված «արածել» բառն արժե 1 միլիոն դրամ» վերնագրով հոդվածում տեղ գտած որոշ տվյալներ արատավորում են իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը, ուստի հայցվորը պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել այդ տեղեկությունները, ներողություն խնդրել իրենից եւ վճարել 1 մլն դրամ փոխհատուցում:

Նախնական դատական նիստի ընթացքում հայցվորը փոփոխեց հայցապահանջի գումարային մասը՝ 1 մլն դրամը փոխարինելով 1 լումայով: 

Փետրվարի 14-ին շարունակվեց դատավարությունը: Գործը փոխադրվեց դատաքննության փուլ: Հերթական նիստը տեղի ունեցավ մարտի 23-ին։ Քննությունը շարունակվելու է ապրիլի 14-ին։
Հունվարի 16-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի դեմ «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության հայցով հերթական դատական նիստը: 
Հիշեցնենք, որ գործը դատարանի վարույթում է 2010 թվականի սեպտեմբերից: Վիճարկվում է 2010 թ. օգոստոսի 26-ին թերթի հրապարակած` «1000 դոլար լռության դիմաց» վերնագրով լուրը, որը վերաբերում էր Գյումրի քաղաքում երկրաշարժից տուժած ընտանիքների համար «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության կառուցած Մուշ-2 թաղամասի շենքերի, ըստ բնակիչների բողոքների, անորակ շինարարությանը: Հայցվորն օրաթերթի հիմնադրից պահանջում է 2,5 մլն դրամ փոխհատուցում` իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկություն հրապարակելու միջոցով ընկերության գործարար համբավն արատավորելու համար:
 Հունվարի 16-ի նիստով ավարտվեց դատաքննությունը, եւ հունվարի 30-ին հրապարակվեց վճիռը: Հայցվորի պահանջը մասնակի բավարարվեց: «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիրը, որպես փոխհատուցում զրպարտության դիմաց, «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերությանը պետք է վճարի 200 000 դրամ, ինչպես նաեւ՝ 300 000 դրամ փաստաբանական ծառայությունների եւ 10 000 դրամ՝ պետական վճարների համար: Բացի այս` օրաթերթը պարտավորված է հերքելու «1000 դոլար լռության դիմաց» հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները:  
Մարտի 2-ին «Ժամանակի» հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ն վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան:

Հունվարի 17-ին Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի դեմ Գեղարքունիքի մարզպետ Նվեր Պողոսյանի հայցով գործի քննությունը:

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է օրաթերթի՝ «ԲՀԿ-ական մարզպետը 3000 դոլար կաշառք է վերցրել» (7.10. 2011 թ.) վերնագրով հոդվածը: Հայցապահանջն է` պարտադրել «Ժողովուրդ» օրաթերթին հրապարակավ ներողություն խնդրելու մարզպետից եւ թերթից բռնագանձել 2 մլն դրամ` որպես փոխհատուցում զրպարտության համար, ինչպես նաեւ` 500 000 դրամ՝ փաստաբանին վճարելու համար: Նոյեմբերի 30-ին օրաթերթի հիմնադիրը հակընդդեմ հայց ներկայացրեց, որով մարզպետից պահանջում էր մեկ լումա` խմբագրի եւ աշխատակազմի պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորելու համար (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 

Հունվարի 17-ին «Ժողովուրդ» օրաթերթի ներկայացուցիչը միջնորդեց, որ դատավորն անցկացնի նախնական դատական նիստ, քանի որ առկա է նաեւ հակընդդեմ հայց: Միջնորդությունը մերժվեց։ Գործի լսումները շարունակվեցին հունվարի 19-ին, 26-ին, այնուհետեւ` փետրվարի 9-ին, 27-ին եւ մարտի 6-ին: 
Վճիռը հրապարակվեց մարտի 19-ին։ Ըստ որի` հայցը բավարարվեց մասամբ։ «Ժողովուրդ» օրաթերթը պարտավորվեց հերքելու «ԲՀԿ-ական մարզպետը 3000 դոլար կաշառք է վերցրել» վերնագրված հոդվածով տարածված տեղեկությունները եւ հօգուտ Նվեր Պողոսյանի վճարելու 200 000 դրամ, որից` 100 000-ը` որպես փոխհատուցման գումար, 100 000-ը` փաստաբանի վարձատրության համար։ Հակընդդեմ հայցը մերժվեց։
Մարտի 20-ին օրաթերթը հայտարարություն տարածեց այն մասին, որ վճիռն անարդար է, եւ թերթի խմբագրությունը հրաժարվում է վճարել գումարը։ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ն պատրաստվում է վճիռը բողոքարկել վերադաս ատյան։
Հունվարի 19-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի Վանաձորի նստավայրում շարունակվեցին Վանաձորի պետական մանկավարժական ինստիտուտի ռեկտոր Գուրգեն Խաչատրյանի՝ նույն ինստիտուտի նախկին դասախոս Լուսինե Աշուղյանի դեմ ներկայացված հայցով գործի լսումները: Հիշեցնենք, որ հայցապահանջով որպես երրորդ անձ են ներգրավվել «Հետք» շաբաթաթերթը եւ «ATV» հեռուստաընկերությունը: Նշված լրատվամիջոցները պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի արատավորմամբ պատճառված վնասի փոխհատուցման պահանջով այս գործին առնչվում են 2011 թ. մայիսի 13-ին «Հետք»-ում հրապարակված` «Հիվանդագին կրքեր Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում» վերնագրված նյութով եւ «ATV» հեռուստաընկերության «Կիսաբաց լուսամուտներ» հաղորդաշարի հունիսի 15-ի թողարկմամբ: Պատասխանողից հայցվորի պահանջն է՝ նույն լրատվամիջոցներով հերքել տեղեկությունները եւ վճարել 2 000 000 դրամ փոխհատուցում` զրպարտության համար: 

Հունվարի 19-ի դատավարությունը հետաձգվեց` կողմերի միջնորդությամբ: Հերթական դատական նիստը կայացավ փետրվարի 23-ին, որի ընթացքում պատասխանող Լուսինե Աշուղյանը եւ երրորդ անձի՝ «Հետքի» ներկայացուցիչը, համարելով, որ դատավորը կողմնակալ վերաբերմունք է դրսեւորում, ժամանակ խնդրեցին՝ նրան ինքնաբացարկի միջնորդություն ներկայացնելու համար: Փետրվարի 28-ին Լուսինե Աշուղյանը դատավորի թույլ տված օրինախախտումների վերաբերյալ դիմում ուղարկեց վերադաս ատյաններ, իսկ մարտի 7-ին իր դիմումի քննարկման մասին ծանուցագիր ստացավ ՀՀ արդարադատության նախարարությունից: 
Նույն օրը՝ մարտի 7-ին նշանակված դատական նիստը չկայացավ՝ դատավորի փոփոխության պատճառով: Կողմերին հայտնի դարձավ, որ գործը հանձնվել է այլ դատավորի վարույթ, Սպիտակի նստավայրում: Հաջորդ դատական նիստը նշանակված է ապրիլի 26-ին: 
Հունվարի 19-ին ՀՀ վարչական վերաքննիչ դատարանում կայացավ «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի բողոքի քննությունը` ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. հոկտեմբերի 3-ի վճռի վերաբերյալ։

 Հիշեցնենք, որ «Ա1+»-ի հիմնադրի հայցապահանջն է անվավեր ճանաչել ՀՌԱՀ-ի՝ 2010 թ. դեկտեմբերի 16-ի թիվ 96-Ա որոշումը (թվային հեռարձակման թիվ 11 մրցույթում «Արմնյուզ» ՀԸ-ին հաղթող ճանաչելու մասին), ինչպես նաեւ՝ հաստատել այդ մրցույթում «Ա1+»-ին արդար մրցակցության իրավունքից զրկելու փաստը: ՀՀ վարչական դատարանը հայցը մերժել էր (մանրամասները՝  ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում)։
Հունվարի 19-ի նիստը կայացավ պատասխանող կողմի` ՀՌԱՀ-ի ներկայացուցչի բացակայությամբ։ Փետրվարի 9-ին հրապարակվեց դատական ակտը, ըստ որի` ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. հոկտեմբերի 3-ի վճիռը մնաց ուժի մեջ։ 
Մարտի 13-ին «Մելտեքս» ՍՊԸ-ն այս որոշումը բողոքարկեց ՀՀ վճռաբեկ դատարան, որը մարտի 28-ին բողոքը վերադարձրեց։
Հունվարի 20-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց «Հետք» շաբաթաթերթի թղթակից Գրիշա Բալասանյանի բողոքը՝ ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի՝ 2011 թ. հոկտեմբերի 12-ի որոշման վերաբերյալ, որով մերժվել էր լրագրողի բողոքը: 
Հիշեցնենք, որ Գրիշա Բալասանյանը ՀՀ վերաքննիչ դատարան բողոք էր ներկայացրել Երեւանի Ավան եւ Նոր Նորք վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի՝ 2011 թ. հունիսի 7-ի վճռի կապակցությամբ, որով մերժվել էր լրագրողի հայցն ընդդեմ ԱԺ պատգամավոր Ռուբեն Հայրապետյանի: Լրագրողի պահանջն էր` պարտավորեցնել պատգամավորին իրենից ներողություն խնդրելու՝ հեռախոսով իրեն հայհոյելու համար, եւ 1 մլն դրամի չափով փոխհատուցելու վիրավորանքով հասցված վնասը, ինչպես նաեւ` վճարելու դատական ծախսերը (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 

Հունվարի 20-ին Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (Դիլիջանի նստավայր) շարունակվեց «Իջեւան ստուդիա» ՍՊԸ-ի եւ նույն հեռուստաընկերության տնօրեն Նաիրա Խաչիկյանի դեմ «Իջեւանի ՃՇՇ» ճանապարհաշինական ՓԲԸ-ի հայցով գործի դատավարությունը։ 

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է 2011 թ. հունիսի 21-ին «Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքի» «Լրաբեր» լրատվական ծրագրով, ինչպես նաեւ՝ «Երկիր մեդիա» հեռուստաընկերության եթերում հեռարձակված ռեպորտաժը, որով քննադատություն է հնչել ճանապարհաշինական ընկերության գործունեության վերաբերյալ։
Գործարար համբավն արատավորելու համար՝ հայցվորը պահանջում է հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ զրպարտությամբ հասցված վնասը փոխհատուցել 3 264 000 դրամով` ներառյալ դատական ծախսերն ու պետական տուրքը:
Հերթական դատական նիստը տեղի ունեցավ փետրվարի 24-ին, վճռի հրապարակման օր նշանակվեց մարտի 7-ը։ Սակայն ավելի ուշ` մարտի 22-ին, դատարանը որոշեց, որ ապացույցների լրացուցիչ հետազոտման անհրաժեշտություն կա, ուստի գործի քննությունը վերսկսվելու է։ Հերթական դատական նիստի օր նշանակվեց ապրիլի 13-ը։ 
Հունվարի 23-ին Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է կայանար ֆոտոլրագրող Գագիկ Շամշյանի դեմ քաղաքացի Արամ Չատինյանի ներկայացրած հայցով դատավարությունը: Սակայն նիստը հետաձգվեց, քանի որ դատարանի ուղարկած ծանուցագիրը պատասխանողին չէր հասել:

Հիշեցնենք, որ հայցվորը պահանջում էր հերքել իր պատիվն ու արժանապատվությունը արատավորող տեղեկությունները, որոնք հրապարակվել էին ««Վերեւները» հույսերը չարդարացրին» հոդվածում («Առավոտ» օրաթերթ, 24.08.2011 թ): 

Հերթական դատական նիստը նշանակված էր մարտի 23-ին, սակայն Արամ Չատինյանն իր հայցը հետ վերցրեց։
Հունվարի 24-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթի հիմնադիր «Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի եւ ապակեգործ Սերգեյ Գասպարյանի դեմ Ազգային պատկերասրահի տնօրեն Փարավոն Միրզոյանի հայցով գործի քննությունը:

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթում է 2011 թ. ապրիլի 20-ից։ Հայցապահանջն է` հերքել 2011 թ. ապրիլի 9-ին օրաթերթի հրապարակած՝ «Ճանաչել Փարավոնին» հոդվածով տարածված տեղեկությունները եւ հօգուտ իրեն պատասխանողներից բռնագանձել 3 360 000 դրամ փոխհատուցում՝ զրպարտության, վիրավորանքի եւ դատական ծախսերի դիմաց: 
Հունվարի 24-ի դատավարության ընթացքում կողմերի միջեւ բաժանվեց ապացուցման բեռը: 
Հաջորդ դատական նիստը կայացավ մարտի 22-ին: Դատարանի՝ հաշտության գալու առաջարկին արձագանքելով` հայցվորի ներկայացուցիչը հաշտության տեքստ հանձնեց պատասխանողի ներկայացուցչին։ Վերջինիս միջնորդությամբ`դատարանը ժամանակ տրամադրեց դրան ծանոթանալու համար։ Հաջորդ նիստը նշանակվեց մայիսի 23-ին։ 
Հունվարի 24-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է սկսվեր «168 ժամ» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Մարինե Մարտիրոսյանի դեմ Էջմիածնի թիվ 2 ավագ դպրոցի նախկին տնօրենի անչափահաս որդի Տիգրան Տերտերյանի (օրինական ներկայացուցիչ` Համլետ Տերտերյան) հայցով գործի դատաքննության փուլը:

Հիշեցնենք, որ հայցվորը պահանջում է պատասխանողներին պարտավորեցնել հերքելու այն տեղեկատվությունը, որ ինքը հրդեհել է դպրոցի փաստաթղթային արխիվը, ինչպես նաեւ՝ զրպարտության դիմաց հօգուտ իրեն բռնագանձել 2 մլն դրամ փոխհատուցում եւ հայցագնի չափով արգելանք դնել պատասխանող «168 ժամ» ՍՊԸ-ին պատկանող գույքի կամ դրամական միջոցների վրա:

Հունվարի 24-ի, ապա նաեւ փետրվարի 6-ի նիստերը հետաձգվեցին` հայցվոր կողմի միջնորդությամբ։ Գործի քննությունը շարունակվեց փետրվարի 27-ին, ապա` մարտի 29-ին։ Վերջին նիստի ընթացքում դատարանը լսեց այս գործով վկայի ցուցմունքները։ Վճռի հրապարակման օր նշանակվեց ապրիլի 13-ը։ 
Հունվարի  26-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (նստավայրը` Վանաձոր) նշանակված էր Վանաձորի Հ. Թումանյանի անվան պետական մանկավարժական ինստիտուտի մանկավարժության ֆակուլտետի դեկան Թերեզա Շահվերդյանի հայցով դատական նիստը` ընդդեմ լրագրող Ադրինե Թորոսյանի։
Հայցվորը  զրպարտություն է համարում մայիսի 13-ին «Հետք» շաբաթաթերթում տպագրված` «Հիվանդագին կրքեր Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում» վերնագրով հոդվածում իր հասցեին արված որոշ արտահայտություններ: Նա պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տվյալները, հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ իր պատվին, արժանապատվությանն ու գործարար համբավին պատճառված վնասը փոխհատուցել 200 000 դրամով: Որպես երրորդ անձ ներգրավված է «Հետքը» (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 

Հունվարի 26-ի, ապա` մարտի 2-ի դատական նիստերն այս գործով չկայացան։ Դատավարությունը շարունակվելու է ապրիլի 23-ին։
Հիշեցնենք, որ «Հետքի»՝ վերը նշված հոդվածում տեղ գտած մի շարք արտահայտություններ զրպարտություն համարելու առնչությամբ դատական վարույթում է եւս մեկ գործ, որի հայցվորն է նույն ինստիտուտի ռեկտոր Գուրգեն Խաչատրյանը (տե´ս սույն զեկույցի էջ 9-ը): 

Հունվարի 31-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ ՀՀ կուրորտաբանության եւ ֆիզիկական բժշկության գիտահետազոտական կենտրոնի տնօրեն, ՀՀ պաշտպանության նախարարի խորհրդական Բենիկ Հարությունյանի՝ ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի հայցով հերթական դատական նիստը:
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է թերթի` 2011 թ. սեպտեմբերի 9-ի համարում տպագրված՝ «Դոկտոր, պրոֆեսորի արկածները ոսկու հանքերում» հոդվածը: Հայցվորը լրատվամիջոցի հիմնադրից պահանջում է 2 մլն դրամ փոխհատուցում`վիրավորանքի եւ զրպարտության, եւս 244 000 դրամ` փաստաբանական եւ դատական ծախսերի դիմաց: 

Գործի քննության ընթացքում կողմերը ներկայացրին իրենց դիրքորոշումները: Հաջորդ դատական նիստը կայացավ մարտի 5-ին, որից հետո հայցվոր Բենիկ Հարությունյանը, ՀՀ պաշտպանության նախարարի մամուլի քարտուղար Դավիթ Կարապետյանի միջնորդությամբ, հրաժարվեց օրաթերթի դեմ ներկայացրած իր հայցից: Ապրիլի 10-ին նշանակված է հերթական դատական նիստի օր` դատական ակտը հրապարակելու համար։

Փետրվարի 1-ին Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալության հիմադիր «Մեդիա Կոնսալտ» ՍՊԸ-ի դեմ «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ի հայցով նախնական դատական նիստը: 

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթում է 2010 թ. դեկտեմբերից: Հայցը վերաբերում է 2010 թ. նոյեմբերի 23-ին «News.am»-ում հրապարակված «Սրտի արատով հիվանդին Առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնում «ֆռռացրել» են ու այլ սարք տեղադրել» հոդվածին՝ Հայաստանի քաղաքացի Հովհաննես Կաթրջյանի մասին: Վերջինս իր խոսքում մեղադրել էր բժշկական կենտրոնին՝ իրեն խաբելու եւ 10-ամյա շահագործման ժամկետ ունեցող էլեկտրակարդիոխթանիչի փոխարեն մեկ այլ` էժանագին սարք վիրահատությամբ տեղադրելու մեջ: «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ն համարում է, որ «News.am»-ն արատավորել է իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը եւ պահանջում է նույն լրատվամիջոցում տպագրել հերքում ու վճարել 2 մլն դրամ փոխհատուցում (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում):
Փետրվարի 1-ի դատական նիստի ընթացքում հայցվորի ներկայացուցիչը միջնորդեց կասեցնելու գործի քննությունը, քանի որ քաղաքացի Հովհաննես Կաթրջյանը դիմել է ոստիկանություն՝ Առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնի դեմ քրեական գործ հարուցելու համար: Սակայն պատասխանողի ներկայացուցիչն առարկեց: Փետրվարի 2-ին շարունակվեցին գործի լսումները: Դատարանը մերժեց հայցվորի ներկայացուցչի միջնորդությունը: 
Դատավարությունը շարունակվեց փետրվարի 16-ին, ապա՝ մարտի 1-ին: Վերջին նիստի ընթացքում հայցվորի ներկայացուցիչը դատարանին հանձնեց հերքման եւ պատասխանի տեքստ, որը հայցի բավարարման դեպքում, վճռի հրապարակումից հետո «News.am»-ը պետք է տեղադրի իր կայքում: Կողմերի հետ համաձայնեցնելով՝ դատարանը գործի նախնական լսումները համարեց ավարտված: 
Փետրվարի 2-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ Արտաշատի բնակչուհի, հայցվոր Մարգարիտա Մարտիրոսյանի գործով նախնական դատական նիստը։ Պատասխանողն է հայցվորի հարսը` Հռիփսիմե Կարապետյանը, ում տված վկայությունների հիման վրա «168 ժամ» թերթը հոդված էր տպագրել` «Չեմ կարող էսպես ապրել, անմեղ մարդ է դատվել» վերնագրով (04. 11. 2010 թ.), ինչի առնչությամբ էլ լրատվամիջոցն այս գործում ներգրավված է որպես երրորդ անձ։ 

Հիշեցնենք, որ գործը դատական վարույթում է դեռեւս 2010 թվականի դեկտեմբերի 3-ից։ 2010 թվականի հոկտեմբերից սկսած՝ թերթը տպագրել է հոդվածաշար՝ Արարատի մարզի Արտաշատ քաղաքում կատարված մի սպանության առիթով, որոնցից վերոհիշյալը դարձել է վիճարկման առարկա: Հայցվորը պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունները։ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը 2011 թ. հունիսի 29-ին կասեցրել էր քաղաքացիական այս գործի վարույթը, քանի որ միաժամանակ Արտաշատի քննչական բաժնի վարույթում էր հայցվորի նկատմամբ հափշտակության հոդվածով հարուցված քրեական գործ։ Սակայն ՀՀ վերաքննիչ դատարանն այդ որոշումը վերացրել էր` բողոքի հիման վրա, եւ 2011 թ. նոյեմբերի 11-ին քաղաքացիական գործի վարույթը վերսկսվեց։
2012 թ. փետրվարի 2-ի դատավարությունն ընթացավ` պատասխանողի բացակայությամբ։ Ապացուցման բեռը բաժանվեց կողմերի միջեւ, գործն անցավ դատաքննության փուլ։ Հերթական դատական նիստը նշանակված է ապրիլի 2-ին։
Փետրվարի 3-ին լրատվամիջոցները տեղեկացրին, որ ժամը 11.00-ի մոտակայքում կալանավորվել եւ «Նուբարաշեն» ՔԿՀ է տեղափոխվել «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի թողարկման պատասխանատու, լրագրող Հայկ Գեւորգյանը՝ ճանապարհային երթեւեկության կանոնների խախտման, մարդու առողջությանն անզգուշությամբ վնաս հասցնելու, պատահարի վայրը թողնելու մեղադրանքով (ՀՀ քրեական օրենսգրքի 242 հոդվածի առաջին մաս եւ 244 հոդված): Լրագրողին կալանավորելու մասին որոշումը կայացրել էր Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը: 
Կատարվածի առնչությամբ՝ «Հայկական ժամանակի» խմբագրությունը նույն օրը երեկոյան տարածեց հայտարարություն, ըստ որի՝ Հայկ Գեւորգյանի նկատմամբ իրականացվել էր պատվիրված հետապնդում՝ կապված նրա մասնագիտական գործունեության հետ: Պարզաբանումներ տրվեցին նաեւ ՀՀ ոստիկանության կողմից: 

Լրագրողական հանրությունն անմիջապես արձագանքեց տեղի ունեցածին՝ վրդովմունք եւ մտահոգություն արտահայտելով: Մասնավորապես՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն եւ Երեւանի մամուլի ակումբը փետրվարի 4-ին հանդես եկան համատեղ հայտարարությամբ, որով Հայկ Գեւորգյանի նկատմամբ կալանքը, որպես խափանման միջոց, ընտրելը գնահատվել էր բավարար օրինական հիմնավորումից զուրկ: Այն ժամանակահատվածում (տասն օրից ավելի), երբ լրագրողի նկատմամբ հայտարարված է եղել հետախուզում, վերջինս զբաղված է եղել իր մասնագիտական գործունեությամբ եւ մուտք է գործել տարբեր պետական ատյաններ, ինչպես նաեւ շփումներ է ունեցել ոստիկանության քննիչի հետ՝ փորձելով ճշտել, թե ինչ կարգավիճակում են իրեն կանչում հարցաքննության: Փաստաթղթի հեղինակներն ընդգծել էին. «Տպավորություն է առաջանում, որ միտումնավոր նախապայմաններ էին ստեղծվում՝ լրագրողի նկատմամբ կալանքը, որպես խափանման միջոց, կիրառելու նպատակով»: Ըստ այդմ՝ հայտարարությամբ կոչ էր արվում անհապաղ ազատ արձակել Հայկ Գեւորգյանին եւ ապահովել տեղի ունեցած միջադեպի անաչառ, թափանցիկ հետաքննություն:
Փետրվարի 6-ին ՀՀ դատախազության որոշմամբ փոփոխվեց Հայկ Գեւորգյանի նկատմամբ ընտրված խափանման միջոցը՝ կալանքը փոխարինելով չհեռանալու մասին ստորագրությամբ:
Կեսօրին լրագրողն ազատ արձակվեց:
Հայկ Գեւորգյանը Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի`իրեն կալանավորելու մասին որոշման օրինականության խնդրով բողոք էր ներկայացրել ՀՀ վերաքննիչ դատարան: Մարտի 13-ին հայտնի դարձավ, որ բողոքը մերժվել է: Լրագրողը մտադրություն է հայտնել իր բողոքը հասցնելու ընդհուպ մինչեւ Մարդու իրավունքների Եվրոպական դատարան:

Փետրվարի 7-ին ՀՀ վարչական դատարանը բավարարեց «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր` «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանի հայցն ընդդեմ ՀՀ աշխատանքի պետական տեսչության Կոտայքի մարզի տարածքային կենտրոնի: Հայցապահանջն էր՝ անվավեր ճանաչել վերջինիս՝ 2010 թ. օգոստոսի 9-ի որոշումը: 
Գործը դատարանի վարույթում էր 2010 թ. հոկտեմբերի 18-ից: 
ՀՀ աշխատանքի պետական տեսչության Կոտայքի մարզի տարածքային կենտրոնը 2010 թ. օգոստոսի 9-ին որոշում էր կայացրել՝ Մնացական Հարությունյանին 50 000 դրամի չափով վարչական տույժի ենթարկելու մասին («Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ» ՀՀ օրենսգրքի 169.5 հոդված): Այս որոշումը հիմնված էր ՀՀ ոստիկանության Հրազդանի բաժնից 2010 թ. հուլիսի 23-ին ստացված՝ վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ նյութերի վրա, ըստ որոնց՝ հեռուստաընկերության տնօրենը 2008 թ. հունվարի 10-ից մինչեւ մարտի 30-ը, առանց օրինական ձեւակերպման, որպես ՀԸ-ի աշխատող էր պահել Արտաշ Սաղաթելյանին: ՀՀ վարչական դատարանը տեւական դատավարության արդյունքում, փաստորեն, 
ապացուցված չհամարեց, որ վերջինս եղել է Մնացական Հարությունյանի աշխատողը՝ առանց աշխատանքային պայմանագրի:
Ավելի ուշ նույնատիպ վեճ է ծագել նաեւ հեռուստաընկերության տնօրենի եւ Հրազդանի քաղաքացի Գագիկ Աթասյանի միջեւ։ 2011 թ. հոկտեմբերի 28-ին ՀՀ աշխատանքի պետական տեսչությունը վարչական վարույթ էր հարուցել վերջինիս դիմումի հիման վրա՝ առ այն, որ ինքը 2011 հուլիսի 18-ից մինչև սեպտեմբերի 30-ն աշխատել է «Հրազդան» հեռուստաընկերությունում, սակայն չի վարձատրվել: 2011 թ. նոյեմբերի 30-ին, ՀՀ աշխատանքի պետական տեսչության կայացրած որոշմամբ, վարույթը կարճվել էր՝ դիմումատուի ներկայացրածն ապացուցված չհամարելով: 

Այս որոշումից կարճ ժամանակ անց Հարկային տեսչությունը ՀՀ ոստիկանության Հրազդանի բաժնի միջնորդությամբ պահանջել է ներկայացնել «Հրազդան» հեռուստաընկերության հարկային գործունեությանը վերաբերող բոլոր փաստաթղթերը՝ սկսած 2005 թվականից: Միաժամանակ ներկայացվել է 12 հոգու անվանացուցակ՝ նշելով, որ այդ անձինք աշխատել են հեռուստաընկերությունում՝ առանց օրինական ձեւակերպման: 

Փետրվարի 21-ին Մնացական Հարությունյանը, վերը նշված իրադարձությունները համարելով իր դեմ ուղղված անհիմն հետապնդում, դիմում-բողոք է ուղարկել ՀՀ դատախազություն: Իսկ մինչ այդ` «Հրազդան» ՀԸ-ի տնօրենը, տարբեր լրատվամիջոցներում հոդվածներ հրապարակելով, ներկայացրել էր կեղծիքներով «տարվա քաղաքացու» համբավ ձեռք բերած Գագիկ Աթասյանի բնութագիրը, ապատեղեկատվություններով մարդկանց վարկաբեկելու նրա հակումը: 
Մարտի 6-ին «Հրազդան» հեռուստաընկերության տնօրեն Մնացական Հարությունյանը տեղեկացրեց, որ նախօրեին իրեն հրավիրել է ՀՀ ոստիկանության Հրազդանի բաժնի փոխոստիկանապետը՝ բացատրություն տալու ՀՀ դատախազությանը բողոք-նամակ գրելու առնչությամբ:

Փետրվարի 9-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է կայանար «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի դեմ քաղաքացի Գուրգեն Աղաջանյանի հայցով դատավարությունը, սակայն այն հետաձգվեց։
Հիշեցնենք, որ 2011 թ. օգոստոսի 30-ին թերթը տպագրել էր «Գալուստի որդուց պահանջում են» վերնագրով հրապարակումը՝ Գուրգեն Աղաջանյանի անունից ստացված նամակի հիման վրա, որը քննադատական տեղեկություններ էր պարունակում ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետգույքի կառավարման վարչության նախկին պետ Կարինե Կիրակոսյանի եւ նույն վարչության պետի տեղակալ Աշոտ Մարկոսյանի մասին: Հայցվորը հրաժարվում է վերը նշված նամակի հեղինակը լինելու հանգամանքից, ուստի պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տեղեկությունները եւ վճարել փոխհատուցում` 804 000 դրամի չափով:
Դեռեւս 2011 թ. հոկտեմբերի 24-ից սկսած` այս գործով դատական նիստերը հետաձգվել են` Կարինե Կիրակոսյանի եւ Աշոտ Մարկոսյանի` դատարան չներկայանալու պատճառով։ 

Հերթական դատավարության օր է նշանակված ապրիլի 19-ը։
Փետրվարի 10-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ ՍԻՄ նախագահ Հայկ Բաբուխանյանի եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի հայցով դատաքննությունը՝ ընդդեմ «Խմբագիր» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Էդիկ Անդրեասյանի: 
Հիշեցնենք, որ այս գործով վիճարկվում է 2010 թ. օգոստոսի 31-ին «Report.am» կայքէջում հրապարակված՝ ««Իրավունքի» իրավունքը Հայկ Բաբուխանյանի սրի ծայրին է» հոդվածը: Հայցադիմումը դատարան է ներկայացվել 2010 թ. նոյեմբերի 11-ին: Հայցվորներից յուրաքանչյուրը պատասխանողներից պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավը արատավորած տեղեկությունները, հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել, հրապարակել դատարանի վճիռը, փոխհատուցել պատճառված վնասը եւ դատական ծախսերը (ընդհանուր հաշվով՝ 7 միլիոն դրամից ավելի): Դատաքննության փուլում կողմերը հայտնեցին իրենց վերջնական դիրքորոշումները: 

Վճիռը հրապարակվեց փետրվարի 27-ին, ըստ որի՝ հայցը մերժվեց: Դատարանը գտավ, որ հայցվորները բաց են թողել ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի 13-րդ մասով՝ պատվի, արժանապատվության և գործարար համբավի պաշտպանության պահանջով հայց ներկայացնելու համար նախատեսված մեկամսյա ժամկետը։ Սույն վճռով Հայկ Բաբուխանյանից եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ից, հօգուտ պետական բյուջեի, բռնագանձվելու է 236 000 դրամ՝ որպես չվճարված պետական տուրքի փոխհատուցում։ 

Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում էր եւս մեկ գործ Հայկ Բաբուխանյանի հայցով` ընդդեմ «Report.am» կայքի վերլուծաբան Էդիկ Անդրեասյանի եւ նույն կայքի խմբագիր Աբել Միքայելյանի, որով վիճարկվում էին 2011 թ. մարտի 25-ին «Report.am»  կայքում տպագրված՝ «Երբ զոռով հուշում են անհուշելին» հոդվածը եւ ընթերցողների արձագանքները: Հրապարակային ներողության եւ փաստաբանական ծախսերի փոխհատուցման պահանջից բացի՝ հայցվորը միջնորդություն էր ներկայացրել դատարան՝ արգելելու «Report.am» լրատվական կայքում որեւէ նյութ տպագրել, դրա հիման վրա այլ անձանց կողմից որեւէ հայտարարություն տեղադրել կամ պահպանել, որը կպարունակի հայցվորի պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի վերաբերյալ վիրավորական կամ զրպարտող արտահայտություններ: Որպես հայցի ապահովում՝ դատարանն այս միջնորդությունը բավարարել էր: 2011 թ. հունիսի 15-ին՝ նախնական դատական նիստի ընթացքում, որպես հայցապահանջի լրացում, ավելացվեց 1 մլն դրամի փոխհատուցումը՝ հրապարակմամբ հասցված վիրավորանքի դիմաց:

2012 թ. հունվարի 27-ին շարունակված դատավարության ընթացքում պատասխանող Էդիկ Անդրեասյանը դատարանին ներկայացրեց հակընդդեմ հայց, որով պահանջում էր Հայկ Բորիսի Բաբուխանյանին պարտավորեցնել հրապարակային ներողություն խնդրելու Էդիկ Գարուշի Անդրեասյանից՝ գործով ներկայացված հայցադիմումում կատարված «հայրանունը հայտնի չէ» գրառման համար, քանի որ այդպիսով արատավորվում են իր պատիվն ու արժանապատվությունը: 

Փետրվարի 27-ին կայացած նիստի ընթացքում դատարանը մերժեց հակընդդեմ հայցի վերաբերյալ միջնորդությունը՝ հիմնավորելով, որ սկզբնական եւ հակընդդեմ հայցերի միջև փոխադարձ կապ չկա, եւ որ դրանց համատեղ քննությունը չի կարող ապահովել վեճի առավել արագ և ճիշտ լուծում: 

Մարտի 12-ին հրապարակվեց այս գործով դատական ակտը, որով հայցը մերժվեց՝ անհիմն լինելու պատճառաբանությամբ: Վճռի համաձայն՝ Հայկ Բաբուխանյանից բռնագանձվելու է 

20 000 դրամ՝ որպես պետտուրք:

Փետրվարի 15-ին Երևանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ Ռոբերտ Քոչարյանն ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ -ի գործով հերթական դատական նիստը, որի ընթացքում կողմերի դիմումների հիման վրա կնքվեց հաշտության համաձայնություն:
Հիշեցնենք, որ գործը դատական վարույթում էր 2011 թ. մարտի 28-ից: Հայցապահանջն էր՝ հերքել փետրվարի 12-ին «Հրապարակ» օրաթերթի տպագրած՝ «Քոչարյանին ոչնչացնում են, Ծառուկյանին՝ բացատրո՞ւմ» հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները եւ վիրավորանքով ու զրպարտությամբ հասցված վնասը փոխհատուցել՝ վճարելով 6 մլն դրամ (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 

Փետրվարի 18-ին «Հրապարակ» օրաթերթը տպագրեց պահանջված հերքումը՝ ի կատարումն հաշտության համաձայնության: 
Փետրվարի 16-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Եհովայի վկաներ» կրոնական կազմակերպության հայցի քննությունը` ընդդեմ «Հայաստանի հանրային հեռուստատեսություն» ՓԲԸ-ի: 
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է 2010 թ. նոյեմբերի 9-ին, 10-ին եւ 11-ին «Հայլուր» լրատվական եւ «Տեսանկյուն» վերլուծական հաղորդումների ընթացքում հնչած տեղեկությունն այն մասին, որ Սեւանում տեղի ունեցած՝ իր ծնողների սպանության մեջ մեղադրվող Արման Թորոսյանը Եհովայի վկա է:

Այս գործով դատական նիստերը 2011 թ. սեպտեմբերի 23-ից ընդհուպ մինչեւ 2012 թ. փետրվարի 16-ը հետաձգվել են, քանի որ հայցվոր կողմի նախաձեռնությամբ հաշտության բանակցություններ են ընթանում, որոնք դեռեւս չեն ավարտվել։
Փետրվարի 25-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն ահազանգ ստացավ «Իջեւան ստուդիա» հեռուստաընկերության տնօրեն Նաիրա Խաչիկյանից` լրատվամիջոցի աշխատակիցների գործունեությանը խոչընդոտելու վերաբերյալ: Նա տեղեկացրեց, որ փետրվարի 21-ին՝ ժամը 17-ի մոտակայքում, երբ ինքը եւ օպերատոր Արմեն Ասատրյանը, Իջեւան քաղաքի ավագանու նիստի լուսաբանման նպատակով, գնացել են քաղաքապետարան, ընդունարանում նրանց ընդառաջ է եկել ավագանու անդամ Արտակ Խաչատրյանը եւ կոպտորեն հերքում պահանջել Նաիրա Խաչիկյանի պատրաստած ռեպորտաժի առնչությամբ, որը թողարկվել էր փետրվարի 16-ին, «Հ2» հեռուստաընկերությամբ: Նշված տեսանյութը վերաբերել է Իջեւանի փողոցներից ձնահեռացման աշխատանքների անբարեխիղճ կատարմանը. մասնավորապես` նշվել է, որ քաղաքի մայթերը մաքրված չեն: Վիճաբանության ընթացքում մոտեցել է ավագանու մեկ այլ անդամ՝ Վարդան Օրդինյանը, եւ սեռական բնույթի հայհոյանքներ տեղալով` Նաիրա Խաչիկյանին ու Արմեն Ասատրյանին դուրս է հանել քաղաքապետարանի շենքից:
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն պաշտոնական նամակով այս ամենի մասին տեղեկացրեց ՀՀ փոխվարչապետ, տարածքային կառավարման նախարար Արմեն Գեւորգյանին: Նույն բովանդակությամբ նամակ ուղարկվեց նաեւ ՀՀ գլխավոր դատախազ Աղվան Հովսեփյանին՝ խնդրելով այն համարել հաղորդում հանցագործության մասին:

Ավելի ուշ ԽԱՊԿ-ն ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Տավուշի մարզի քննչական բաժնից ստացավ թիվ 7/20-1-378 (25 մարտի, 2012 թ.) գրությունը, որով տեղեկացվում է, որ «Իջեւան ստուդիա» ՍՊԸ տնօրեն Նաիրա Խաչիկյանը 2012 թ. մարտի 6-ին ոստիկանության Իջեւանի բաժնում հաղորդում է տվել` վերը նշված միջադեպի վերաբերյալ, եւ փաստի առիթով` մարտի 7-ին հարուցվել է քրեական գործ`ՀՀ քրօր-ի 258 հոդվածի 2-րդ մասով։ Կատարվում է նախաքննություն։
Փետրվարի 29-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ ընդդեմ «Բանաձեւ» ՍՊԸ-ի եւ Սիրեկան (Սիրակ) Եղիազարյանի` ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի քրեական իրավունքի ամբիոնի դասախոս Արա Գաբուզյանի եւ ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ի հայցով հերթական դատական նիստը:

Հիշեցնենք, որ հայցվոր կողմը վիճարկում է Հանրային հեռուստաընկերության եթերում հեռարձակված՝ «Ականատես» հաղորդման «Իրավախախտ իրավագետը» վերնագրով պատմությամբ ներկայացված տեղեկությունները: Ըստ «Ականատեսի»` ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի մագիստրատուրայի դիմորդ Սիրեկան Եղիազարյանի գրավորն անբավարար է գնահատվել` առանց բովանդակությունը ստուգելու, միայն ծավալին նայելով: Դիմորդը բողոքարկել է, ինչն էլ առիթ է հանդիսացել, որ դասախոս Արա Գաբուզյանը դիմորդին ոստիկանությանը հանձնելու փորձ կատարի: Հաղորդման ընթացքում հնչել է դիմորդի եզրահանգումն այն մասին, որ իր գործին առնչվող այս պատմությունը կոռուպցիոն ռիսկեր է պարունակում: Հայցվորները պահանջում են հերքել իրենց պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները եւ հրապարակավ ներողություն խնդրել:

Փետրվարի 29-ին կայացած դատական նիստով ավարտվեցին նախնական լսումները, եւ գործը մտավ դատաքննության փուլ: Հերթական դատական նիստը նշանակվել է մայիսի 11-ին։
Մարտի 6-ին  լրատվամիջոցները հաղորդեցին, որ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում է «Կյանքի խոսք» կրոնական կազմակերպության եւ դրա ղեկավար Արթուր Սիմոնյանի հայցն ընդդեմ «Իրավունք- հետաքննություն» եւ «Аргументы недели в Армении» շաբաթաթերթերի հիմնադիր «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի: Հայցվորի պահանջն է՝ հերքել թերթի այն հրապարակումները, որոնցում «Կյանքի խոսքը» բնորոշվել է որպես աղանդավորական կազմակերպություն, հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ փոխհատուցել դատական ծախսերը: Կազմակերպության ղեկավարը հատկապես վրդովված է թերթի «Հետաքննություն» հավելվածի թիվ 39-ում (հոկտեմբերի 19-25, 2011 թ.) տպագրված «Աղանդախառն պոռնոլուսանկարների թեման «ծաղկեց» մանկապղծության մեղադրանքով» հոդվածում «Կյանքի խոսքին» առնչվող տեղեկություններից եւ կից ներկայացված կոլաժային 2 լուսանկարից։
Մարտի 13-ին նշանակված նախնական դատական նիստը, հայցվոր կողմի բացակայության պատճառով, հետաձգվեց։ Գործի լսումները շարունակվեցին մարտի 23-ին: Կողմերը հայտնեցին իրենց դիրքորոշումները։ Դատարանը ապացուցման բեռը բաշխեց կողմերի միջև։ Քննությունը կշարունակվի ապրիլի 13-ին։
Այս միջադեպը 2012 թ. առաջին եռամսյակում ԽԱՊԿ-ի արձանագրած միակ նոր դատական գարծընթացն է` ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի հիմքով։ 

Մարտի 17-ին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ նախօրեին` մարտի 16-ին, խաչընդոտվել է թերթի լուսանկարիչ Սահակ Մուրադյանի եւ թղթակից Լուսինե Բարսեղյանի աշխատանքը։ Երեւանի թիվ 13 ընտրատարածքում պատգամավորի թեկնածու առաջադրված Մհեր Սեդրակյանը, Հայաստանի հանրապետական կուսակցության կենտրոնական գրասենյակի շենքի մոտ տեսնելով, որ իրեն լուսանկարում են, մոտեցել է «Հայկական ժամանակի» լուսանկարչին եւ ասել. «Հեսա կտամ` չանեդ կջարդեմ, մի´ նկարի»: Այդ պահին ոստիկանները կանխել են նրա հարձակումը։ Նրանց է մոտեցել թերթի թղթակիցը եւ ասել. «Ուզում եք պատգամավոր դառնալ եւ ուզում եք չնկարե՞նք»։ Պատգամավորի թեկնածուն պատասխանել է. «Չէ, չեմ ուզում, հերդ ա ուզում, գնա´ հորդ նկարի»։ Հետո խփել է լրագրողի ձայնագրիչին ու հեռացել։
3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
2012 թ. առաջին եռամսյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումների 5 նոր դեպք, ինչը 1-ով ավելի է` անցյալ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ։ Ստորեւ ժամանակագրական կարգով ներկայացնում ենք այդ դեպքերը, ինչպես նաեւ` անցյալ տարի գրանցված փաստերի նոր զարգացումներ։  

Հունվարի 10-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանում կայացավ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի բողոքի լսումը` ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. սեպտեմբերի 27-ի վճռի վերաբերյալ, որով մերժվել էր ԽԱՊԿ-ի հայցը` Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի գործողությունները ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ հարցված տեղեկություններն ամբողջությամբ տրամադրելու պահանջով։
Հիշեցնենք, որ 2011 թ. փետրվարի 21-ին ԽԱՊԿ-ն պաշտոնական հարցում էր ուղարկել ՀՌԱՀ` ստանալու ՀՀ տարածքում թվային ցանցի միջոցով եթերային հեռարձակում իրականացնելու հեռուստահեռարձակողների արտոնագրման մրցույթներին ներկայացված հայտերի եւ կից փաստաթղթերի պատճենները: Պատասխան նամակում ՀՌԱՀ-ն հայտնել էր, որ տրամադրման ենթակա չեն գաղտնիք պարունակող փաստաթղթերը: Ըստ ՀՌԱՀ-ի` այդպիսիք են մրցույթների հայտերին կից փաստաթղթերում առկա վերահեռարձակման պայմանագրերը, ինչպես նաեւ`ընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները (CV): Ապրիլի 11-ին ԽԱՊԿ-ն ամբողջական տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան` ընդդեմ ՀՌԱՀ-ի: Սեպտեմբերի 27-ին հայտնի էր դարձել, որ ԽԱՊԿ-ի հայցը մերժվել է, ընդ որում` տեղի էր ունեցել նաեւ դատավարական խախտում (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում):

ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանն այս գործով որոշումը հրապարակեց փետրվարի 2-ին, որով ԽԱՊԿ-ի բողոքը բավարարվեց: ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. սեպտեմբերի 27-ի վճիռը բեկանվեց եւ գործն ուղարկվեց նույն դատարան նոր քննության: ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանն այս որոշումը կայացնելիս` «գտավ, որ առաջին ատյանի դատարանի վճիռը չի կարող համարվել հիմնավորված եւ պատճառաբանված, քանի որ սույն գործի լուծման համար էական նշանակություն ունեցող փաստերի վերաբերյալ գնահատականներ է տվել եւ դրանք հաստատել է` առանց համապատասխան վերաբերելի ապացույցների առկայության»։

 Հունվարի 23-ին ՀՀ վարչական դատարանը մերժեց վարույթ ընդունել Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցադիմումն ընդդեմ «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ի։ 
ԻԱԿ-ը 2011 թ. նոյեմբերի 12-ին տեղեկատվություն ստանալու հարցում էր ուղարկել «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ին` խնդրելով հայտնել, թե արդյոք ընկերության կաթնամթերքն արտադրվում է բնական կաթից, թե` ընկերության կաթնամթերքներից որն է բնական կաթից, որը՝ ոչ, եւ թե` որ արտադրատեսակի մեջ բնական կաթի քանակն ինչքան է։ Հարցումը մնացել էր անպատասխան, եւ ԻԱԿ-ը 2011 թ. դեկտեմբերի 6-ին կրկնակի հարցում էր ուղարկել նույն ընկերությանը։ Հարցման պատասխանը ստացվել է 2012 թ. հունվարի 12-ին` այն բանից հետո, երբ ԻԱԿ-ն արդեն դիմել էր դատարան եւ պահանջել պարտավորեցնել «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ին տրամադրելու ամբողջական տեղեկատվություն, ինչպես նաեւ` ընկերության տնօրենին ենթարկել վարչական պատասխանատվության։
Փետրվարի 6-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը ՀՀ վարչական դատարանի` հունվարի 23-ի որոշումը բողոքարկեց վերադաս ատյան։ Մարտի 5-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը բողոքը մասնակի բավարարեց։ Ըստ որի` ստորադաս դատարանին պարտավորեցրեց վարույթ ընդունել «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ի տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու պահանջը։ Իսկ տեղեկատվություն տրամադրելու պահանջի վերաբերյալ Վարչական դատարանի որոշումը թողեց անփոփոխ:
Հունվարի 26-ին ՀՀ վարչական դատարանը մերժեց վարույթ ընդունել Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցադիմումն ընդդեմ «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ի։ 
ԻԱԿ-ը 2011 թ. նոյեմբերի 18-ին տեղեկատվություն ստանալու հարցում էր ուղարկել «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ին` խնդրելով հայտնել, թե արդյոք ընկերության կաթնամթերքն արտադրվում է բնական կաթից, եւ թե` ընկերության կաթնամթերքներից որն է բնական կաթից, որը՝ ոչ, եւ թե` որ արտադրատեսակի մեջ բնական կաթի քանակն ինչքան է։ Հարցումը մնացել էր անպատասխան, եւ ԻԱԿ-ը 2011 թ. դեկտեմբերի 6-ին կրկնակի հարցում էր ուղարկել նույն ընկերությանը։ Վերջինս դեկտեմբերի 16-ին հարցմանը պատասխանել էր էլեկտրոնային նամակով եւ հայտնել, թե ԻԱԿ-ի խնդրած տեղեկությունը մակնշված է կազմակերպության արտադրանքի յուրաքանչյուր տուփի վրա, միաժամանակ` հղում էր արվել կազմակերպության կայքին: Սակայն ըստ ԻԱԿ-ի`իրեն հետաքրքրող տեղեկություններն առկա չէին ոչ կազմակերպության արտադրանքի տուփերի վրա, ոչ էլ` կայքում: Ուստի 2011թ. դեկտեմբերի 19-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հայցով դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան եւ պահանջել պարտավորեցնել «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ին տրամադրելու ամբողջական տեղեկատվություն, ինչպես նաեւ` ընկերության տնօրենին ենթարկել վարչական պատասխանատվության։ 
Փետրվարի 13-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը ՀՀ վարչական դատարանի` հունվարի 26-ի որոշումը բողոքարկեց վերադաս ատյան։ Մարտի 5-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը բողոքը մասնակի բավարարեց։ Ըստ որի` ստորադաս դատարանին պարտավորեցրեց վարույթ ընդունել «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ի տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու պահանջը: Իսկ տեղեկատվություն տրամադրելու պահանջի վերաբերյալ Վարչական դատարանի որոշումը թողեց անփոփոխ:
Փետրվարի 17-ին  Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հարցում ուղարկեց Վարդենիսի քաղաքապետ Վոլոդյա Խլոյանին` խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել` ձյան մաքրման աշխատանքների համար Վարդենիս քաղաքի բյուջեով նախատեսված եւ հատկացված գումարների վերաբերյալ։ Փետրվարի 21-ին ԻԱԿ-ը նույնաբովանդակ հարցում ուղարկեց նաեւ Վանաձորի քաղաքապետ Սամվել Դարբինյանին։ Երկու քաղաքապետերն էլ հարցմանը չպատասխանեցին։ Մարտի 15-ին ԻԱԿ-ը կրկնակի հարցում ուղարկեց նույն պաշտոնյաներին։ Կրկնակի հարցումները եւս մնացին անպատասխան։ 

Մարտի 14-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանում տեղի ունեցավ ՀՀ առողջապահության նախարարության բողոքի լսումը` ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. նոյեմբերի 30-ի վճռի վերաբերյալ, որով բավարարվել էր Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի հայցը` ՀՀ առողջապահության նախարարության գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչելու պահանջով:
Հիշեցնենք, որ 2011 թ. փետրվարի 11-ին ԽԱՊԿ-ն հարցում էր ուղարկել ՀՀ առողջապահության նախարար Հարություն Քուշկյանին՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել նախարարությունում հավատարմագրված լրագրողների, ինչպես նաեւ՝ հավատարմագրման դիմումների մերժման վերաբերյալ: Նախարարությունը պահանջվող տեղեկությունները ԽԱՊԿ-ին տրամադրեց ապրիլի 5-ին՝ խախտելով օրենքով սահմանված ժամկետը, եւ միայն այն բանից հետո, երբ ստացավ հայցադիմումը: ԽԱՊԿ-ն մարտի 25-ին դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան` ընդդեմ ՀՀ առողջապահության նախարարության` վերջինիս գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 
Այս գործով ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանի որոշման հրապարակումը նշանակվեց ապրիլի 4-ին:
Մարտի 15-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժեց Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցն ընդդեմ ««ՓՄՁ ներդրումներ» ունիվերսալ վարկային կազմակերպություն» ՓԲԸ-ի: Հայցապահանջն էր` պարտավորեցնել այդ կազմակերպությանը` տրամադրելու ամբողջական տեղեկություններ, ինչպես նաեւ` տնօրենին ենթարկել վարչական պատասխանատվության` 50 000 դրամի չափով: Գործը դատական վարույթում է 2011 թ. դեկտեմբերի 23-ից: Դատաքննությունը կայացել է 2012 թ. փետրվարի 27-ին եւ մարտի 2-ին:
2011 թ. նոյեմբերի 22-ին ԻԱԿ-ը, «Անկախ» շաբաթաթերթի խնդրանքով, հարցում էր ուղարկել «ՓՄՁ ներդրումներ» ունիվերսալ վարկային կազմակերպությանը` խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել այն մասին, թե ընկերությունը որ իրավաբանական և ֆիզիկական անձանց է ֆինանսավորել պետական միջոցներից եւ թե որքան է հատկացվել նրանցից յուրաքանչյուրին: Վարկային կազմակերպությունն այս հարցմանը պատասխանել էր մասնակի` հարցված տեղեկությունները համարելով առեւտրային (բանկային) գաղտնիք: Մինչ այս` սույն կազմակերպությունը, նույն պատճառաբանությամբ, մերժել էր պատասխանել «Անկախ» շաբաթաթերթի նույնաբովանդակ հարցմանը, ուստի թերթը դիմել էր ԻԱԿ-ին` անհրաժեշտ տեղեկությունները ստանալուն աջակցելու խնդրանքով:
ԻԱԿ-ը մտադրություն է հայտնել բողոքարկելու Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի` մարտի 15-ի վճիռը:
Լրատվամիջոցների գործունեությանն առնչվող այլ իրադարձություններ
Հունվարի 22-ին «Human Rights Watch» միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպությունը հրապարակեց 2011 թ. տարեկան զեկույցը` աշխարհի 90 երկրում մարդու իրավունքների իրավիճակի վերաբերյալ։ 
Հայաստանին նվիրված բաժնում, ի թիվս այլոց, ներկայացված են նաեւ ԶԼՄ-ների ազատության խնդիրները։ Մասնավորապես` նշված է, որ 2010 թ. մայիսին ավարտվեց վիրավորանքի եւ զրպարտության ապաքրեականացման գործընթացը, սակայն ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում կատարված փոփոխություններով սահմանվել են փոխհատուցման բարձր գումարներ, ինչը հանգեցրել է նրան, որ մեծացել է վիրավորանքի եւ զրպարտության համար ԶԼՄ-ների դեմ դատական հայցերի թիվը։ Զեկույցում ընդգծված է. «Մի շարք դեպքերում բարոյական վնասի անհամաչափ փոխհատուցման գումարները, որոնք սահմանում են դատարանները, սպառնալիք են դարձել թերթերի գոյության համար»։ Զեկույցի հեղինակները, որպես օրինակ, թվարկել են մի քանի աղմկահարույց դատական վեճեր. մասնավորապես` ՀՀ Ազգային ժողովի երեք պատգամավորների հայցը` ընդդեմ «Հայկական ժամանակի», ՀՀ երկրորդ նախագահի ընտանիքի անդամների հայցը` ընդդեմ «Ժամանակի», իր իսկ`Ռ. Քոչարյանի հայցը` ընդդեմ «Հրապարակի» եւ այլն։ 
Զեկույցում ասված է նաեւ, որ դեռեւս առկա է լրատվամիջոցներում բազմակարծության անբավարար մակարդակի խնդիրը։ 2010 թ. դեկտեմբերին Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովը 13-րդ անգամ մերժեց արտոնագիր տրամադրել «Ա1+» հեռուստաընկերությանը` չնայած այն փաստին, որ Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանի` 2008 թ. հունիսի 17-ի որոշմամբ «Ա1+»-ին արտոնագիր չտրամադրելը ճանաչվել էր որպես Մարդու իրավունքների եւ հիմնարար ազատությունների պաշտպանության մասին եվրոպական կոնվենցիայի 10-րդ հոդվածով երաշխավորված իրավունքների խախտում։ 
Հունվարի 25-ին «Լրագրողներ առանց սահմանների» միջազգային կազմակերպությունը հրապարակեց մամուլի ազատության տարեկան վարկանիշային աղյուսակը: Հետազոտությունը կատարվել է աշխարհի 179 երկրում, 2010 թ. դեկտեմբերի 1-ից մինչեւ 2011 թ. նոյեմբերի 30-ն ընկած ժամանակահատվածում: Նշված աղյուսակում Հայաստանը զբաղեցնում է 77-րդ տեղը (2010 թվականին 101-րդ տեղում էր): 
Զեկույցի հեղինակները նշում են. «Հայաստանի դիրքերի 24 հորիզոնականով բարելավումը թվում է, թե նշանակալի առաջընթաց է, սակայն Հայաստանը փաստացի վերադարձել է այնտեղ, որտեղ գտնվում էր 2008 թվականի վիճելի ընտրություններից առաջ: ԶԼՄ-ները շարունակում են մնալ դատական հետապնդումների ճնշման տակ, օրենքով պահանջվող փոխհատուցման չափերը մտահոգիչ են»: 
Փետրվարի 6-ին ՀՀ վարչական դատարանը (նստավայրը` Վեդի) բավարարեց Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի հայցը` ընդդեմ «Արփաինֆորմ» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Արփաինֆորմ» ՍՊԸ-ի (Վայոց ձոր)։ Հայցապահանջն էր` ուժը կորցրած ճանաչել 2011 թ. հունվարի 10-ին տրված, հեռուստածրագրերի եթերային հեռարձակման թիվ 155 լիցենզիան։ Այս պահանջը պայմանավորված էր նրանով, որ «Արփաինֆորմը» չէր կատարել օրենսդրությամբ եւ լիցենզիայով իր ստանձնած պարտավորությունները. դրանք են` մինչև 2011 թ. հունիսի 10-ը չի տեղադրել հեռուստահաղորդումների հեռարձակման համար անհրաժեշտ տեխնիկական միջոցները եւ չի սկսել հեռարձակումը, բացի այս` չի ներկայացրել համապատասխան ապացույցներ` իր պարտավորությունների կատարման անհնարինության վերաբերյալ:
Փետրվարի 15-ին ՀՀ վարչական դատարանում նշանակված էր Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի դեմ ԵՊՀ իրավաբանական ֆակուլտետի 14 ուսանողի ներկայացրած հայցով գործի վերաբերյալ վճռի հրապարակումը։ Այս գործը դատական վարույթում է 2011 թ. մայիսի 11-ից։ Հայցապահանջն է` ոչ իրավաչափ ճանաչել ՀՌԱՀ-ի  անգործությունը եւ նրան պարտավորեցնել ընդունելու վարչական ակտ։ Գործով երրորդ անձ է ներգրավված «Արմենիա Թի Վի» ՓԲԸ-ն։  ԵՊՀ ուսանողները 2011 թ. անցկացրած մոնիտորինգի արդյունքում բացահայտել էին, որ «Արմենիա» հեռուստաընկերությունը խախտել է գովազդի մասին օրենսդրությունը, ուստի դիմել էին դատարան` ընդդեմ ՀՌԱՀ-ի։ 
ՀՀ վարչական դատարանի վճիռն այս գործով դեռեւս չի հրապարակվել։ Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի փոխանցմամբ, ԵՄԱ-ն այս առնչությամբ հարցում է ուղղել ՀՌԱՀ-ին, սակայն չի հաջողվել պաշտոնական տեղեկություն ստանալ` վճռի բովանդակության վերաբերյալ։ Իսկ մամուլի հրապարակումները տեղեկացնում են, որ հայցը բավարարվել է։
Մարտի 26-ին Մարդու իրավունքների պաշտպանի գրասենյակը հրապարակեց ՀՀ գերատեսչությունների` 2011 թ. գործունեությանը վերաբերող երեք զեկույց: Դրանցից մեկը հեռուստառադիոհեռարձակման ոլորտի խնդիրների եւ ձեռքբերումների մասին է: 
Ըստ զեկույցի` հատկապես հեռուստաեթերում առկա բազմաթիվ օրինախախտումների, այդ թվում` բազմակարծության պակասի, գովազդին առնչվող օրենսդրության խախտումների, հայոց լեզվի մասին օրենսդրության պահանջները չպահպանելու, էթիկական նվազագույն կանոնների անտեսման պարագայում խիստ անբավարար են եղել ՀՌԱՀ-ի հեռուստառադիոընկերությունների գործունեության մշտադիտարկման արդյունքները: Հանրային հեռուստատեսության եթերում գովազդի սահմանափակումներին առնչվող` «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքի եւ «Գովազդի մասին» ՀՀ օրենքի համապատասխան դրույթների տարածական մեկնաբանման արդյունքում ՀՌԱՀ-ը չի ապահովել մասնավոր հեռուստաընկերությունների եւ հանրային հեռուստաընկերությունը ֆինանսավորող ու դիտող ՀՀ հարկատուների իրավունքները: 
«Թվայնացման գործընթացի հետ կապված` հայտնելով, որ այն իր իրավասության շրջանակներում չէ, ՀՌԱ հանձնաժողովը ոչ միայն չի ընդունում իր ոլորտի համար ամենաէական գործընթացների համար պատասխանատվությունը, այլ նույնիսկ չի տիրապետում չափազանց կարեւոր տեղեկատվությանը: Սեփական գործառույթների նման իրացումը վկայում է այս ուղղությամբ դրանց ոչ բավարար ու պատշաճ կատարման մասին: Օրենքով նախատեսված հակամենաշնորհային երաշխիքների ապահովման առումով 2011 թ. ՀՌԱ հանձնաժողովը դրսեւորել է անգործություն եւ չի իրականացրել իր վերահսկողական գործառույթները, որպեսզի կանխվի հեռարձակման շուկայի գերկենտրոնացումը կամ մենաշնորհացումը»,- ասված է զեկույցում: 
Որպես դրական զարգացում` օմբուդսմանի գրասենյակն արձանագրել է, որ ՀՌԱՀ-ը հեռուստառադիոընկերությունների գործունեության մշտադիտարկման արդյունքում բացահայտել է օրենքի խախտման երկու դեպք եւ իրավաչափ արձագանքել դրանց: 
  Զեկույցը պատրաստվել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալների, Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի եւ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի ինտերնետային կայքի նյութերի, ինչպես նաեւ՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիման վրա:

( Զեկույցը պատրաստվել է «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան» կազմակերպության աջակցությամբ իրականացվող՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի ծրագրի շրջանակներում:





PAGE  
19

