ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ՈՒ
ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի եռամսյակային զեկույց(
 (ապրիլ- հունիս, 2011 թ.)

Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը 
2010 թվականից սկսած՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, տարեկանից զատ, ներկայացնում է Հայաստանում խոսքի ազատության վիճակի եւ լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների մասին եռամսյակային միջանկյալ զեկույցներ՝ ներառելով ոլորտը կարգավորող օրենսդրության փոփոխությունները, դրանց առնչվող առաջարկություններն ու գործընթացները, ինչպես նաեւ՝ տնտեսական միջավայրի եւ քաղաքական գործոնների ազդեցությունները լրատվամիջոցների վրա: 

2011 թ. երկրորդ եռամսյակում խոսքի եւ մամուլի ազատությանը վերաբերող օրենսդրական դաշտում տեղի ունեցած գործընթացներում ուշադրության են արժանի «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» եւ «Գովազդի մասին» ՀՀ օրենքներում կատարված փոփոխությունները: Մայիսի 26-ին Ազգային ժողովը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունեց նշված օրենքներում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու փաթեթը, ինչի արդյունքում վերացվեց, այսպես կոչված, «հովանոցային» (թաքնված) գովազդի արգելքը, ինչպես նաեւ՝ ավելացվեց եթերային ժամանակի 1 ժամվա ընթացքում թույլատրելի առեւտրային գովազդի ծավալը՝ 10-ից հասցնելով 14 րոպեի: Ըստ էության, այս փոփոխություններով օրինականացվեց գովազդի՝ օրենքով սահմանված ծավալի փաստացի գերազանցումը, ինչի մասին պարբերաբար բարձրաձայնում էին համապատասխան մոնիտորինգներ անցկացնող կազմակերպությունները: Ըստ կատարված փոփոխությունների՝ գովազդի հեռարձակումն արգելվում է վերահեռարձակող հեռուստաընկերությունների կողմից: Գովազդային արգելքը տարածվում է նաեւ Հանրային հեռուստաընկերության «Շողակաթ» հոգեւոր-մշակութային հեռուստաալիքի վրա: 
Փաթեթն ընդունելու շտապողականությունը տարակուսանք առաջացրեց լրագրողական կազմակերպությունների շրջանում` ամենից առաջ այն պատճառով, որ երկրի ղեկավարի նախաձեռնությամբ`Մարդու իրավունքների պաշտպանի հովանու ներքո ստեղծված՝ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքի լրամշակման աշխատանքային խումբը դեռեւս չի ավարտել իր նախագծի պատրաստումը: Մայիսի 30-ին ՀՀ մարդու իրավունքների պաշտպանը նամակով դիմեց ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահին` ներկայացնելով աշխատանքային խմբի վերամշակած օրինագծի, փաստորեն, անավարտ տարբերակը, ինչին կցվել են խմբի անդամների հատուկ կարծիքներն առանձին դրույթների վերաբերյալ: Հունիսի 15-ին Մամուլի աջակցության «Ինտերնյուս» ՀԿ-ի, Երեւանի մամուլի ակումբի եւ Աուդիո-վիզուալ լրագրողների ասոցիացիայի ղեկավարները հայտարարություն տարածեցին այն մասին, որ իրենք, լինելով վերը նշված աշխատանքային խմբի անդամներ եւ օրենքի նախագծի սկզբնական տարբերակի համահեղինակներ, դեռեւս շարունակում են օրենքի լրամշակման աշխատանքները եւ դիմելով ԱԺ համապատասխան հանձնաժողովին` խնդրում են հետաձգել նախագծի հնարավոր քննարկումները: Հայտարարությամբ ասված է, որ նախագծում կան խոր քննարկման ենթակա մի շարք կարեւոր հարցեր, որոնք անհրաժեշտ վերլուծության չեն ենթարկվել, ամբողջովին հաշվի չեն առնվել մասնագետների առաջարկությունները, այդ թվում` Եվրոպայի խորհրդի եւ ԵԱՀԿ-ի փորձագետների դիտողությունները: 
Հիշեցնենք, որ 2010 թ. դեկտեմբերի 21-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն հրապարակել էր իր աշխատանքային խմբի պատրաստած առաջարկները՝ հեռարձակման ոլորտը կարգավորող օրենսդրության մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին: Իսկ հունիսի 2-ին ԽԱՊԿ-ն առաջարկությունների եւ փոփոխությունների փաթեթ ներկայացրեց վերը նշված գործընկեր կազմակերպություններին՝ վերջիններիս մշակած օրինագծի վերաբերյալ:

 Ինչ վերաբերում է ԶԼՄ-ների գործունեության քաղաքական միջավայրին՝ 2011 թ. առաջին եռամսյակային զեկույցում արդեն նշել ենք, որ տարեսկիզբը նշանավորվեց լրատվամիջոցների դեմ դատական հայցերի աննախադեպ քանակով (ԽԱՊԿ-ն գրանցել էր 10 նոր դեպք): Դրանք կապված էին զրպարտության եւ վիրավորանքի ապաքրեականացման հետ, եւ հայցվորներից շատերը հայտնի քաղաքական գործիչներ կամ նրանց շրջապատի անձինք էին: Այս տարվա երկրորդ եռամսյակի ընթացքում գրանցվեցին դրանց զարգացումները, ինչպես նաեւ՝ եղավ 4 նույնաբնույթ նոր հայց: Այս վեճերի քանակի նվազումը թեեւ ուրախալի է, սակայն դեպքերի զարգացման ընթացքը մտահոգության տեղիք է տալիս այն նկատառումով, որ մի քանի միլիոնի հասնող փոխհատուցման հայցապահանջներն աստիճանաբար կարող են հանգեցնել մի կողմից ֆինանսական լուրջ խնդիրների, մյուս կողմից՝ ինքնագրաքննության խորացման վտանգի՝ հատկապես տպագիր լրատվամիջոցներում:  
Դատական այս գործերի ընթացքի առնչությամբ չափազանց մեծ է ոչ միայն տեղական լրագրողական հանրության մտահոգությունը, այլեւ՝ միջազգային տարբեր կառույցների դիտորդների եւ փորձագետների ուշադրությունը: Այս ամիսներին տեղի ունեցած հանդիպումների, սեմինար-քննարկումների ընթացքում բազմիցս շեշտադրվեց այն հանգամանքը, որ նման իրավիճակի առաջացմանն է նպաստել ոչ այնքան պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման կարգին եւ պայմաններին վերաբերող ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածը (միջազգային փորձագետներն օրենքի այս հոդվածին դրական գնահատական են տալիս), որքան մեր հանրության տարբեր շերտերի եւ հատկապես քաղաքական վերնախավի ներկայացուցիչների անհանդուրժողական վերավերմունքն իրենց հասցեին հնչող ցանկացած քննադատության նկատմամբ: Սրան գումարվում է մեր երկրում դատական համակարգի անկախ չլինելու հանգամանքը, ինչի արդյունքում ԶԼՄ-ների դեմ հարուցված դատական այս գործերով վճիռներ կայացվեցին՝ հիմնականում ի շահ իշխանական եւ/ կամ ֆինանսական լծակներով ծանր կշռող կողմի:
Ասվածի վկայությունն է նաեւ այն, որ ՀՀ փաստաբանների պալատի խորհուրդը, մտահոգիչ համարելով այն իրավիճակը, որ լրատվական գործունեություն իրականացնողների դեմ ներկայացվող հայցերով առկա են նաեւ փաստաբանի վարձատրության փոխհատուցման պահանջներ, որոնք վերջին ժամանակաշրջանում քննվող գործերով միջինը կազմում են 2 միլիոն ՀՀ դրամ, ապրիլի 15-ին հաստատեց պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման քաղաքացիական գործերով փաստաբանի ողջամիտ վարձատրությունը որոշելու կարգ:
Այս փաստաթղթի մշակման համար հիմք հանդիսացան ՀՀ քաղաքացիական եւ վարչական դատավարության օրենսգրքերի համապատասխան հոդվածների այն դրույթները, որոնցում նշված են «փաստաբանի խելամիտ վարձատրություն» եւ «դատական ծախսերի ողջամիտ չափեր» (ինչի մեջ ներառվում են նաեւ փաստաբանական ծառայությունները) ձեւակերպումները, ըստ որոնց՝ փաստաբանին վճարելու գումարի չափի ողջամտությունը որոշելու իրավունքը վերապահվում է դատավորին: Փաստաբանների պալատի խորհուրդն ընդունված փաստաթուղթը կարեւորում է նրանով, որ դատական մարմինները կարող են անհամաչափ միջամտել լրատվական գործունեություն իրականացնողների գույքային վիճակին՝ չունենալով փաստաբանի ծառայության ողջամտությունը սահմանող որեւէ չափանիշ: Ուստի փաստաբանի ողջամիտ վարձատրությունը որոշելու կարգով սահմանվում է գումարի առավելագույն շեմը. այն է՝ 200 000 դրամ՝ վիրավորանքի եւ/կամ զրպարտության միջոցով արատավորված պատվի, արժանապատվության եւ 300 000 դրամ՝ արատավորված գործարար համբավի պաշտպանության դիմաց: Հիշյալ գործերով վերաքննիչ եւ վճռաբեկ ատյաններում այս սակագների նկատմամբ սահմանվում է 0,8 գործակցի կիրառումը: Միաժամանակ՝ փաստաբանների պալատի խորհուրդը նշեց, որ այս կարգն ունի խորհրդատվական բնույթ եւ կարող է օգտագործվել միայն դատարանների կողմից:
Ընդհանուր առմամբ՝ սույն զեկույցն ընդգրկող ժամանակահատվածը լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների առումով կարելի է համարել միջին լարվածության, քանի որ առաջին եռամսյակի համեմատությամբ՝ նկատվել է լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների դեմ ճնշումների փաստերի քանակի նվազում: Սակայն արձանագրվել են ֆիզիկական բռնության դեպքեր, ինչը չկար հունվար-մարտ ամիսներին: 
Ստորեւ ներկայացնում ենք լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները՝ ըստ ԽԱՊԿ-ի հետեւյալ դասակարգման. 

1. ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ, 

2. ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ,
3. տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ: 

ԽԱՊԿ-ի օգտագործած այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես՝ լինում են միջադեպեր, երբ օրինակ՝ տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել կոնկրետ եւ ակնառու ներկայացնելու լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը: 
Լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ
2011 թվականի երկրորդ եռամսյակը հայաստանյան լրատվամիջոցների ու լրագրողների համար մտահոգիչ ժամանակահատված էր: 
Ստորեւ ներկայացնում ենք երկու աղյուսակ, որոնք ցույց են տալիս ԶԼՄ-ների ու դրանց աշխատակիցների նկատմամբ իրավախախտումների քանակական համեմատության պատկերը: Նախ՝ չափազանց մտահոգիչ է, որ այս տարվա ապրիլ-հունիս ամիսներին տեղի ունեցավ ֆիզիկական բռնության երկու նոր միջադեպ, այն պարագայում, որ հունվար-մարտ ամիսներն այս առումով համարել էինք հուսադրող, քանի որ բռնության նոր դեպքեր չէին եղել: Երկրորդ՝ չնայած ԶԼՄ-ների ու դրանց աշխատակիցների նկատմամբ Ճնշումների քանակը նվազել է՝ այս տարվա առաջին եռամսյակի համեմատությամբ, սակայն աճել է՝ 2010 թ. երկրորդ եռամսյակի համեմատ: 
Իսկ տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավախախտումների քանակը երկու աղյուսակների տվյալներով էլ պակասել է:
2011 թվականի առաջին եւ երկրորդ եռամսյակների ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների համեմատական աղյուսակը.
	     Խախտումների տեսակները
	        2011 թ.

1-ին եռամսյակ
	2011 թ.

2-րդ եռամսյակ

	1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	0
	2

	2. Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	15
	6

	3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	4
	2


2010 եւ 2011 թվականների երկրորդ եռամսյակների ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների համեմատական աղյուսակը.
	     Խախտումների տեսակները
	        2010 թ.

2-րդ եռամսյակ
	2011 թ.

2-րդ եռամսյակ

	1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	3
	2

	2. Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	5
	6

	3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	5
	2


Այսպիսով՝ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն գրանցեց լրագրողների եւ լրատվամիջոցների 10 նոր իրավախախտում:

Ինչպես եւ նախորդ տարիներին՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել եւ չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: Հայտնի է, որ ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները հաճախ ձեռնպահ են մնում իրենց մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու փաստերի հրապարակայնացումից, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ  նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագող խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Այս իսկ պատճառով՝ ԽԱՊԿ-ն վստահ է, որ լրագրողների եւ ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների իրական քանակը գերազանցում է արձանագրվածներին: Զեկույցում ներկայացնում ենք  հասարակական լայն արձագանք ստացած փաստերից առավել նշանակալիները:
1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ 

Ինչպես արդեն նշել ենք՝ եթե այս տարվա առաջին եռամսյակում ֆիզիկական բռնությունների նոր փաստեր չարձանագրվեցին, ինչը դրական գնահատվեց, ապա երկրորդ եռամսյակի ընթացքում տեղի ունեցավ երկու դեպք, որոնք ներկայացնում ենք ստորեւ: 
Ապրիլի 21-ին, «Հրապարակ» օրաթերթի հաղորդմամբ, խմբագրություն է գնացել «Զինվոր» ՀԿ-երի համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանը՝ երեք հոգու ուղեկցությամբ, եւ ագրեսիվ վարք դրսեւորելով՝ հաշիվ պահանջել թերթի նույն օրվա համարում իր ղեկավարած կազմակերպության մասին տպագրված՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրով լուրի առնչությամբ: Մասնավորապես՝ նա, անեծքներ հնչեցնելով, կոտրել է սեղանին դրված բաժակները, պատառոտել թերթերը, այնուհետեւ հարձակվել խմբագիր Արմինե Օհանյանի վրա ու մարմնական վնասվածքներ հասցրել նրան՝ առանց հստակ պահանջ ներկայացնելու: Ոստիկանությունը խմբագրության կանչին արձագանքել է՝ միջադեպից ուշացած տեղ հասնելով: Գլխավոր խմբագիրը հանցագործության մասին հաղորդում է ներկայացրել ոստիկանություն` ակնկալելով, որ Մարգարիտա Խաչատրյանի դեմ գործ կհարուցվի խուլիգանության հոդվածով, սակայն մայիսի 27-ին հայտնի դարձավ, որ ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժինը մերժել է Մարգարիտա Խաչատրյանի նկատմամբ քրեական հետապնդում իրականացնել՝ հանցակազմի բացակայության հիմնավորմամբ: Խմբագրությունը հայտարարեց, որ որոշումը բողոքարկելու: 

Որպես այս վեճի շարունակություն՝ Մարգարիտա Խաչատրյանը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայց ներկայացրեց՝ ընդդեմ «Հրապարակ» օրաթերթի (այս մասին տե´ս զեկույցի «Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ» բաժնում): 
Ապրիլի 23-ին լրագրողի նկատմամբ բռնության փաստ արձանագրվեց «Հրազդան» ստադիոնում՝ Հայաստանի ֆուտբոլի բարձրագույն խմբի առաջնության 6-րդ տուրի «Արարատ»-«Փյունիկ» հանդիպման ընդմիջմանը: «Totalfootall.am»-ի փոխանցմամբ`նույն լրատվամիջոցի ֆոտոլրագրող Աշոտ Առուշանյանին, իր աշխատանքը կատարելիս, նախ հարվածել է Երեւանի «Արարատի» գլխավոր մարզիչ Արկադի Անդրեասյանը՝ ասելով. «Էդ ո՞ւմ ես նկարում»: Այնուհետեւ վերջինիս ուղեկցողները երիտասարդ լրագրողին ծեծել են «Հրազդան» ստադիոնի թունելում՝ պահանջելով ջնջել լուսանկարած կադրերը: Տուժածը  ծնոտի վնասվածքով տեղափոխվել է հիվանդանոց, որտեղից դուրս է գրվել հաջորդ օրը: 

ՀՀ ոստիկանության մամուլի ծառայության հաղորդմամբ՝ քրեական գործ հարուցելու նյութեր են նախապատրաստվել:
Մայիսի 23-ին Հայաստանի ֆուտբոլի ֆեդերացիայի գործկոմի նիստի ընթացքում հաստատվեց կարգապահական կոմիտեի որոշումը՝ «Արարատի» գլխավոր մարզչին, անվայել պահվածքի համար, բարձրագույն խմբի հանդիպումներում 10 խաղով որակազրկելու եւ «Արարատ» ակումբին 250 000 դրամով տուգանելու մասին: Նույն օրը Արկադի Անդրեասյանի նախաձեռնությամբ կազմակերպված հանդիպման ժամանակ վերջինս Աշոտ Առուշանյանի ծնողների ներկայությամբ ներողություն խնդրեց ֆոտոլրագրողից` տեղի ունեցած միջադեպի առնչությամբ:
2. Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ 

Սույն զեկույցում ներկայացվող ժամանակաշրջանում, նախորդ եռամսյակի համեմատությամբ նկատված, լրագրողների ու ԶԼՄ-ների դեմ ճնշումների փաստերի քանակի նվազումը, ինչ խոսք, դրական է, սակայն պետք է նշել, որ անցած տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ՝ լրագրողական համայնքում առկա էր որոշակի լարվածություն՝ կապված լրատվամիջոցներին առնչվող դատական գործերի ընթացքի հետ: Անցած եռամսյակում ու նաեւ ավելի վաղ սկիզբ առած դատական այդ վեճերից շատերն այս ամիսներին հասան հանգուցալուծման: Մասնավորապես՝ 8 գործի առնչությամբ հրապարակվեցին դատական վճիռներ, որոնցից միայն մեկ դեպքում է, որ լրատվամիջոցի դեմ քաղաքական գործչի հայցը մերժվեց (ԱԺ պատգամավոր Տ. Արզաքանցյանն ընդդեմ «Իրավունքի»), մեկ այլ դեպքում հայցը բավարարվեց մասամբ՝ լրատվամիջոցին ուղղված դրամական փոխհատուցման պահանջը նվազեցնելով (ԱԺ պատգամավոր Տ. Արզաքանցյանն ընդդեմ «Երկիրի»): Կայացված վճիռներից հինգն ի վնաս լրատվամիջոցի կամ լրագրողի են: 
Զեկույցում ներկայացված 8 դատական գործի քննությունն ընթացքի մեջ է: Արձանագրվել են նաեւ այլ բնույթի ճնշումներ՝ լրագրողների նկատմամբ: Ներկայացնում ենք այդ փաստերը՝ ժամանակագրական կարգով:
Ապրիլի 5-ին «Առավոտ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ «Իրավունք» թերթի թղթակից Գայանե Զարգարյանին ապրիլի 1-ին, օրվա տարբեր ժամերին, նույնիսկ գիշերը՝ ժամը 00.30-ի սահմաններում տուն վերադառնալիս, հետապնդել է անհայտ անձ՝ «Մերսեդես» մակնիշի ավտոմեքենայով: Այս առիթով լրագրողը հայտարարություն է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոնի ոստիկանության բաժնում: 
Մայիսի 31-ին «Իրավունք» թերթը տեղեկացրեց, որ մայիսի 30-ին`ժամը 22-ի սահմաններում, թերթի թղթակից Գայանե Զարգարյանը, մոտենալով իր տան շքամուտքին, նկատել է կայանված «Մերսեդես» մակնիշի սեւ ավտոմեքենա եւ մոտ 30 տարեկան մի երիտասարդի, ով ջանացել էր թաքնվել փողոցում եղած սյան հետեւում: Երբ թղթակիցը մտել է շքամուտք, տեսել է, որ երիտասարդն արագ քայլերով մոտենում է իրեն, եւ լսվել է զենքի լիցքավորմանը բնորոշ ձայն: Թղթակիցն անմիջապես ուժգին բախել է առաջին հարկի հարեւանների դուռը, վերջիններիս դուրս գալուն պես՝ երիտասարդն անհետացել է: Թերթի փոխանցմամբ՝ սա առաջին դեպքը չէ, որ պատահում է նույն լրագրողի հետ, ուստի խմբագրությունը իրավապահ մարմիններին խնդրել է այս լրատվությունը համարել հաղորդում հանցագործության մասին:

Ապրիլի 6-ին «Երկիր» օրաթերթի խմբագրությունը ստացավ Դատական ակտերի հարկադիր կատարման ծառայության՝ մարտի 31-ի որոշումը՝ համաձայն որի օրաթերթի գույքի վրա դրվեց արգելանք։  
Հիշեցնենք, որ փետրվարի 25-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան ներկայացված հայցով ԱԺ պատգամավոր Տիգրան Արզաքանցյանը վիճարկում է թերթի՝ հունվարի 13-ի համարում «131 դեմք ու դիմակ» խորագրի ներքո տպագրված տեղեկություններն իր մասին: Նա գտնում է, որ հրապարակմամբ արատավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը, ուստի իրեն հասցված վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց թերթից պահանջում է 3 000 000 դրամ փոխհատուցում, եւս 568 000 դրամ էլ՝ փաստաբանական եւ դատական ծախսերի դիմաց: 

Մարտի 25-ին կայացած նախնական դատական նիստի ընթացքում նա հստակեցրել էր, թե հոդվածում տեղ գտած հատկապես որ արտահայտություններն է համարում վիրավորանք, եւ որոնք՝ զրպարտություն: Մասնավորապես, այդ բնորոշումներն ու արտահայտություններն էին՝ «ստիլյագ», «ավելի հասկանալի խոսում է հայրենի քյավառա բարբառով», «ինքնաթիռով գեղեցկուհիներ է բերում ու տանում», «հայտնի է նաեւ որպես կազինոների մշտական հաճախորդ», «շարունակ ծեծ ուտելու սովորություն ունի», «անցնող նստաշրջանում միայն մեկ անգամ է երեւացել Ազգային ժողովի միջանցքներում»: Պատասխանող կողմն առարկել էր՝ նշելով, որ որպես տեղեկատվության աղբյուր՝ թերթն օգտագործել է տեղական եւ ռուսական տարբեր լրատվամիջոցների տպագրած նյութերը: Դատարանը կողմերին ժամանակ էր տրամադրել՝ բոլոր ապացույցներն ու հիմնավորումները պատրաստելու եւ պատշաճ ներկայացնելու համար: 

Ապրիլի 21-ին տեղի ունեցավ հերթական դատական նիստը: Քննությունն  անցավ ապացույցների հետազոտման փուլ: Մայիսի 24-ի նիստով ավարտվեց դատաքննությունը: 
Վճիռը հրապարակվեց հունիսի 8-ին: Տիգրան Արզաքանցյանի հայցը բավարարվեց մասամբ, համաձայն որի՝ թերթը պարտավորվեց վճարել 200 000 դրամ փոխհատուցում՝ վիրավորանքի դիմաց, փաստաբանական ծախսը սահմանվեց՝ 80 000 դրամ, եւ պետական տուրք՝ 8 000 դրամ:
Թե´ «Երկիրը» եւ թե´ Տիգրան Արզաքանցյանը պատրաստվում են բողոքարկել այս վճիռը: Օրաթերթը վերաքննիչ բողոքում վիճարկելու է «լակոտ» բառի դիմաց պահանջվող 200 000 դրամ փոխհատուցման մասը, իսկ պատգամավորը պահանջելու է բեկանել վճիռն ամբողջությամբ: 
Ապրիլի 6-ին Երեւանի Ավան եւ Նոր Նորք վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «Հետք» օրաթերթի լրագրող Գրիշա Բալասանյանի հայցով նախնական դատական նիստը՝ ընդդեմ ԱԺ պատգամավոր Ռուբեն Հայրապետյանի:
Հիշեցնենք, որ փետրվարի 2-ին, երբ լրագրող Գրիշա Բալասանյանը զանգահարել էր Ռուբեն Հայրապետյանին՝ տեղեկանալու, թե «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի` «Ութից յոթը ցուցակում են» հրապարակումից հետո ինչ բարոյական վնաս է կրել վերջինս, պատգամավորը լրագրողին վիրավորել էր եւ նույնիսկ տեղեկանալուց հետո, որ խոսակցությունը ձայնագրվում է, սեռական բնույթի հայհոյանքներ ուղղել նրան: Փետրվարի 3-ին «Հետքը» հանցագործության մասին հաղորդում էր ուղարկել ՀՀ գլխավոր դատախազ Աղվան Հովսեփյանին`կցելով ԱԺ պատգամավոր Ռուբեն Հայրապետյանի հետ հեռախոսազրույցի ձայնագրությունը: Փետրվարի 27-ին «Հետքին» պատասխանել էին Հատուկ քննչական ծառայությունից՝ մերժելով Ռուբեն Հայրապետյանի նկատմամբ քրեական գործ հարուցելու դիմումը՝ հանցակազմի բացակայության պատճառաբանությամբ: Որոշման տեքստում նշվել էր, որ Գրիշա Բալասանյանի հաղորդմամբ առաջ քաշված հարցերը կրում են քաղաքացիաիրավական բնույթ եւ ենթակա են լուծման դատական կարգով: Մարտի 1-ին «Հետքի» լրագրող Գրիշա Բալասանյանն ընդդեմ ԱԺ պատգամավոր Ռուբեն Հայրապետյանի հայցադիմում էր ներկայացրել Երեւանի Ավան եւ Նոր Նորք վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ պահանջելով պարտավորեցնել պատգամավորին իրենից ներողություն խնդրելու, 1 մլն դրամի չափով փոխհատուցելու վիրավորանքով եւ հայհոյանքով հասցված վնասը, ինչպես նաեւ` վճարելու դատական ծախսերը: 
Ապրիլի 6-ին կայացած նիստի ընթացքում պատասխանող կողմը հայտարարեց, որ իրենց համար ընդունելի չեն հայցվորի ներկայացրած փաստերը, հայցապահանջը, եւ որ իրենք փաստարկներ ու դիրքորոշումներ կներկայացնեն դատաքննության ընթացքում: 

Ապրիլի 27-ին սկսվեց դատաքննության փուլը: Պատասխանող կողմի ներկայացուցիչը, հղում կատարելով ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 19-րդ եւ 1087.1-րդ հոդվածներին, շեշտադրեց, որ պատասխանատվություն է նախատեսվում հրապարակայնորեն արված վիրավորանքի համար, մինչդեռ լրագրողի եւ պատգամավորի խոսակցությունը եղել է ո´չ հրապարակային, այլ՝ հեռախոսով: Դատարանը բավարարեց հայցվոր կողմի՝ հավելյալ ապացույցներ ներկայացնելու նպատակով ժամանակ տրամադրելու միջնորդությունը: Հաջորդ նիստը նշանակվեց մայիսի 12-ին: 
Մայիսի 6-ին Գրիշա Բալասանյանի փաստաբանը, դիմելով ՀՀ հատուկ քննչական ծառայությանը, խնդրեց տրամադրել այս գործով նախապատրաստված նյութերի լուսապատճենները, սակայն վերջինս մերժեց: Մինչեւ մայիսի 27-ը հետաձգված դատական նիստից առաջ հայցվոր կողմի ներկայացուցիչը դատարանին խնդրեց ՀՔԾ-ից պահանջել վերոնշյալ նյութերի պատճենները: 

Հունիսի 7-ին հրապարակվեց այս գործով դատարանի վճիռը, այն է՝ մերժել լրագրողի հայցն ընդդեմ պատգամավորի: Գրիշա Բալասանյանը մտադիր է բողոքարկել այս վճիռը:
Ապրիլի 11-ին  վերացվեց ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի հայցապահանջով «Հրապարակ» օրաթերթի գույքի եւ բանկային հաշիվների վրա դրված արգելանքը: 
Հիշեցնենք, որ մարտի 28-ից Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում է ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռ. Քոչարյանի հայցադիմումով գործը՝ ընդդեմ «Հրապարակ» օրաթերթի: Հայցվորի պահանջն է՝ հերքել թերթի փետրվարի 12-ի համարում տպագրված՝ «Քոչարյանին ոչնչացնում են, Ծառուկյանին՝ բացատրո՞ւմ» հոդվածի տեղեկությունները, վճարել 6 միլիոն դրամ փոխհատուցում (3 միլիոնը` վիրավորանքի եւ զրպարտության, մյուս 3 միլիոնն էլ փաստաբանական ծախսերի դիմաց) եւ արգելանք դնել թերթի գույքի եւ բանկային հաշիվների վրա՝ որպես հայցի ապահովման միջոց։ Նույն օրը դատարանը բավարարել էր արգելանքի մասին պահանջը, ինչը վերացվեց թերթի միջնորդությամբ։ 
«Հրապարակի»՝ փետրվարի 22-ի, ապա նաեւ մարտի 12-ի համարներից տեղեկացել էինք, որ մինչ այդ թերթը, ի պատասխան հայցվորի անունից ստացված հերքման պահանջ բովանդակող գրությունների, պատրաստակամություն էր հայտնել տպագրելու հերքում, եթե խմբագրությունը, օրենքով սահմանված մեկամսյա ժամկետում, իրավասու անձից ստանար հոդվածի անճշտություններին վերաբերող տեքստ: 
Այս գործով նախնական դատական նիստը կայացավ մայիսի 10-ին, որի ընթացքում պատասխանող կողմի հարցադրմամբ առաջ քաշվեցին հայցի վաղեմության ժամկետի, ինչպես նաեւ՝ 3 միլիոն դրամի փաստաբանական ծախսերը հաստատող փաստաթղթի առկայության խնդիրները: Հայցվոր կողմի միջնորդությամբ նիստը հետաձգվեց՝ պահանջված ապացույցները ներկայացնելու համար: 

Գործի լսումը շարունակվեց հունիսի 7-ին: Հայցվոր կողմը միջնորդեց դատարան հրավիրել թերթի խմբագրին եւ հոդվածագրին՝ մեկնաբանելու հոդվածում տեղ գտած, ըստ հայցվորի, վիրավորական արտահայտությունները: Պատասխանող կողմն առարկեց՝ նշելով, որ նշված հատվածները փաստեր չեն, ուստի ապացուցման ենթակա չեն: 
Հունիսի 30-ին կայացած նիստին դատարանը բավարարեց հայցվոր կողմի միջնորդությունը՝ վիճարկման առարկա հրապարակման հեղինակ Լուսինե Պետրոսյանին, որպես վկա, դատարան հրավիրելու մասով: 

Գործի քննությունը շարունակվում է:

Ապրիլի 18-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում սկսվեց ընդդեմ Հանրային հեռուստատեսության՝ «Եհովայի վկաներ» կրոնական կազմակերպության հայցի քննությունը: 

Հայցվորը վիճարկում է 2010 թ. նոյեմբերի 9-ին, 10-ին եւ 11-ին «Հայլուր» եւ «Տեսանկյուն» հաղորդաշարերի ընթացքում հնչած տեղեկությունն այն մասին, որ Սեւանում տեղի ունեցած՝ իր ծնողների սպանության մեջ մեղադրվող Արման Թորոսյանը Եհովայի վկա է:

Դատական նիստի ընթացքում պատասխանող կողմի ներկայացուցիչը խնդրեց հստակեցնել պատիվը եւ արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությանների հերքման մասին հայցապահանջը, քանի որ «պատիվ եւ արժանապատվություն» հատկանիշները բնորոշ չեն իրավաբանական անձին: Հայցվոր կողմը հայցապահանջում կատարեց լրացում՝ արատավորված գործարար համբավի պաշտպանության վերաբերյալ:
Գործի լսումները շարունակվում են:
Ապրիլի 18-ին «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն ստացավ ՀՀ վճռաբեկ դատարանի որոշումը` կազմակերպության բողոքը վերադարձնելու մասին: Որոշումը վերաբերում է ՀԿ-ի եւ Իջեւանի քաղաքապետարանի ու քաղաքապետ Վարուժան Ներսիսյանի միջեւ ծագած վեճին, որը սկիզբ է առել դեռեւս 2008 թվականին:
Հիշեցնենք, որ 2008 թվականի մայիսի 5-ին, երբ «Հետք» օրաթերթում տպագրվեց Ոսկան Սարգսյանի «Ո՞ւմ գրպանն են մտնում ավազահանքի փողերը» հոդվածը (մայիսի 20-ին նույն հրապարակումը տպագրվեց նաեւ «Ազգ» թերթի հավելվածում), մոտ երկու ամիս անց` 2008 թվականի հուլիսի 7-ին հայտնի դարձավ, որ Իջեւանի քաղաքապետը եւ քաղաքապետարանը վարկաբեկող են համարում լրագրողական հետաքննությամբ պարզված եւ վերոնշյալ հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները, ուստի դատական հայց ներկայացնելով` պահանջում են հերքում եւ փաստաբանական ծառայությունների փոխհատուցում` 930 հազար դրամի չափով: Բացի այս՝ Իջեւանի քաղաքապետարանը դատարանին ներկայացրել էր նոր հայց՝ հերքելու նաեւ «Երեք հանձնաժողովները «կտեսնե՞ն» ջրամբարի ավազի անօրինական շահագործումը» (հրապարակվել է 2008 թ. հունիսի 23-ին «Հետքում» եւ 2008 թ. հունիսի 9-ին «Ազգ» թերթի հավելվածում) հոդվածում բերված տեղեկությունները: 
2009 թվականի հուլիսի 10-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռով Իջեւանի քաղաքապետարանի հայցը մերժվել էր՝ պահանջը համարելով չհիմնավորված: Սակայն 2009 թ. նոյեմբերի 13-ին՝ քաղաքապետարանի բողոքարկումից հետո, վերաքննիչ դատարանը բեկանել էր այս վճիռը եւ գործն ուղարկել լրացուցիչ քննության: 
2010 թ. հունիսի 25-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանն ավարտել էր այս գործի քննությունը եւ հուլիսի 9-ին հրապարակել վճիռը՝ համաձայն որի բավարարվել էր Իջեւանի քաղաքապետարանի հայցն ընդդեմ «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ի: Հերքում պարտավորեցնելուց բացի՝ դատարանը վճռել էր «Հետաքննող լրագրողներից» բռնագանձել 930 հազար դրամ` որպես փաստաբանական ծախս, ինչպես նաեւ` 22 600 դրամ` որպես պետական տուրքի գումար: 
«Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն այս վճիռը բողոքարկել էր վերաքննիչ դատարան, որը 2010 թ. դեկտեմբերի 27-ին կայացրած վճռով «Հետաքննող լրագրողների» բողոքը բավարարել էր մասնակի` հօգուտ հայցվոր Իջեւանի քաղաքապետարանի` 930 հազար դրամ որպես փաստաբանական ծախսը բռնագանձելու պահանջը դարձնելով 450 հազար դրամ: «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն վճիռը բողոքարկել էր վճռաբեկ դատարան: 
ՀՀ վճռաբեկ դատարանի այս տարվա ապրիլի 18-ի որոշմամբ, փաստորեն, ուժի մեջ է մնում վերաքննիչ դատարանի որոշումը, համաձայն որի` «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն պետք է հերքի Իջեւանի քաղաքապետարանի գործարար համբավը, Իջեւանի քաղաքապետ Վարուժան Ներսիսյանի պատիվն ու արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները եւ փոխհատուցի փաստաբանական ծախսը՝ 450 հազար դրամ վճարելով: «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն մտադրվել է դիմել Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարան:
Ապրիլի 20-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի կնոջ՝ Բելլա, եւ ավագ որդու՝ Սեդրակ Քոչարյանների հայցով գործի քննությունը` ընդդեմ «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր եւ հրատարակիչ «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի: 

Հիշեցնենք, որ Բելլա եւ Սեդրակ Քոչարյանները 2010 թ. դեկտեմբերի 9-ին դատարան ներկայացված հայցով վիճարկում են «Ժամանակ» օրաթերթի երեք հրապարակումները, դրանք են՝ «Արյունը` Քոչարյաններից, կայֆը` Ծառուկյանից, իսկ հակացնցումը` Լֆիկից» (25.09.2010 թ.), «Ադամանդե Ռոբը» (29.09.2010 թ.), «Volvo+Spayka=Սեդրակ Քոչարյան» (07.10.2010 թ.): Քոչարյանները համարում են, որ նշված հրապարակումներում տեղ գտած տեղեկություններով արատավորվում է իրենց պատիվն ու արժանապատվությունը, եւ պահանջում են օրաթերթին պարտավորեցնել հերքում տպագրելու եւ հատուցելու վիրավորանքի ու զրպարտության միջոցով հասցված վնասը` 6 մլն դրամի չափով: 
Մարտի 10-ին թերթը տպագրեց հերքում, իսկ մարտի 14-ին տեղի ունեցավ հերթական դատական նիստը, որի ընթացքում ակնկալվում էր հաշտության մասին համաձայնության ձեռքբերում, սակայն հայցվոր կողմը շարունակեց պնդել իր պահանջները: Մարտի 23-ին կայացած հերթական դատական նիստի ընթացքում Քոչարյանների ներկայացուցիչներն իրենց հիմնավորումները ներկայացրին` «Ժամանակ» օրաթերթի հրապարակումներում տեղ գտած լուրերը վիրավորանք եւ զրպարտություն համարելու առնչությամբ, իսկ «Ժամանակի» ներկայացուցչի կարծիքով` օրաթերթի հրապարակումներում վիրավորանք եւ զրպարտություն չկան, բացի այդ՝ հայցվորները խախտել են դատարան դիմելու վաղեմության ժամկետը: Դատարանն օրաթերթին ժամանակ տվեց` իր տպագրած տեղեկություններն ապացուցելու համար: 
Գործի քննությունը շարունակվեց ապրիլի 20-ի նիստով, եւ դատարանը հայտարարեց, թե գործի դատաքննությունն ավարտվեց, իսկ վճիռը կհրապարակվի մայիսի 5-ին, սակայն նշված օրը՝ մայիսի 5-ին հրապարակվեց դատաքննությունը վերսկսելու մասին որոշումը: Օրաթերթի շահերի պաշտպանը հերթական անգամ հայտարարեց, որ լրատվամիջոցը պատրաստ է հերքելու իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկությունները՝ պայմանով, որ Քոչարյանները կոնկրետ նշեն, թե իրենք որ տեղեկություններն են համարում այդպիսին: Սակայն վերջիններս հրաժարվեցին վեճի հանգուցալուծմանը նման ընթացք տալուց:

Մայիսի 20-ին կայացավ այս գործի հերթական քննությունը, որին, սակայն, չհասցրեց մասնակցել պատասխանող կողմի փաստաբանը: Դատարանն այսպիսով դատաքննությունը համարեց ավարտված: 
Հունիսի 6-ին հրապարակվեց վճիռը, ըստ որի՝ մասամբ բավարարվեց հայցը. թերթը պարտավորվեց հերքել Հայաստանի երկրորդ նախագահի ընտանիքի անդամների պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները եւ 3 միլիոն դրամի չափով փոխհատուցել զրպարտության եւ վիրավորանքի միջոցով հասցված վնասը: Հայցվորի՝ եւս 3 միլիոն դրամի պահանջը փաստաբանական ծառայությունների դիմաց, մերժվեց: 
Թերթը մտադիր է վճիռը բողոքարկել վերադաս ատյան:
Ապրիլի 26-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը հրապարակեց Գյումրու հին հեռուստաաշտարակի վերաբերյալ «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերության հիմնադիր «ՉԱՊ» ՍՊԸ-ի բողոքի մասին որոշումը: Այն է՝ անփոփոխ թողնել Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռը՝ «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերությանը պարտավորեցնելով մեկամսյա ժամկետում հեռուստաաշտարակի վրայից ապամոնտաժելու իր հեռարձակող սարքավորումները: 

Հիշեցնենք, որ Գյումրու հին հեռուստաաշտարակի շահագործման վերաբերյալ Գյումրու քաղաքապետարանի եւ «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերության հիմնադիր «ՉԱՊ» ՍՊԸ-ի միջեւ վեճը սկսվել է դեռեւս 2007 թ. նոյեմբերից: Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը, հօգուտ Գյումրու քաղաքապետարանի, որոշում էր կայացրել դեռեւս 2008-ի ապրիլի 14-ին: ՀՀ վերաքննիչ դատարանն այն թողել էր անփոփոխ, սակայն ՀՀ վճռաբեկ դատարանը բեկանել էր վերաքննիչ դատարանի որոշումը: 

Ապրիլի 26-ին «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերության տարածած հայտարարությամբ ասված է, որ հեռուստաընկերությունը շարունակելու է իր իրավունքի պաշտպանության համար դիմել դատական ավելի բարձր ատյանների՝ ընդհուպ մինչեւ Եվրոպական դատարան:
Ապրիլի 27-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ ՍԻՄ նախագահ եւ «Իրավունք» թերթի խմբագրական խորհրդի նախագահ Հայկ Բաբուխանյանը եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ն ընդդեմ «Խմբագիր» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Էդիկ Անդրեասյանի գործով նախնական դատական նիստը: 
Հիշեցնենք, որ Հայկ Բաբուխանյանը եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ն վիճարկում են 2010 թ. օգոստոսի 31-ին «Report.am» կայքէջում հրապարակված՝ ««Իրավունքի» իրավունքը Հայկ Բաբուխանյանի սրի ծայրին է» հոդվածը: Երկու հայցվորները երկու պատասխանողներից («Խմբագիր» ՍՊԸ եւ լրագրող Էդիկ Անդրեասյան) պահանջում են նույն լրատվամիջոցով հերքել հայցվորների պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավը արատավորած տեղեկությունները, հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել, հրապարակել դատարանի վճիռը, փոխհատուցել պատճառված վնասը՝ 2-ական միլիոն (ընդհանուր հաշվով՝ 8 միլիոն) դրամով, ինչպես նաեւ՝ դատական ծախսերը: 

Ապրիլի 27-ի նիստի ընթացքում հայցվորները փոխեցին փոխհատուցման պահանջով ներկայացված գումարի չափը՝ 2-ական միլիոն դրամի փոխարեն պահանջելով 3-ական միլիոն դրամ: Դատարանը պարտավորեցրեց հայցվորներին գրավոր ներկայացնել, թե տպագրված տեղեկություններից որն են համարում վիրավորանք, որը՝ զրպարտություն, եւ թե որն ում կողմից է կատարվել եւ ում նկատմամբ: 
Մայիսի 23-ին լրատվամիջոցները հաղորդեցին, որ Հայկ Բաբուխանյանը եւս մեկ հայցադիմում է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ այս անգամ վիճարկելով մարտի 25-ին նույն՝ «Report.am»  կայքում (հիմնադիր՝ «Խմբագիր» ՍՊԸ) տպագրված՝ Էդիկ Անդրեասյանի «Երբ զոռով հուշում են անհուշելին» հոդվածը եւ ընթերցողների արձագանքները: Հրապարակային ներողության եւ փաստաբանական ծախսերի փոխհատուցման պահանջից բացի՝ հայցվորը միջնորդություն է ներկայացրել դատարան՝ արգելելու «Report.am» լրատվական միջոցում որեւէ նյութ տպագրել, դրա հիման վրա այլ անձանց կողմից որեւէ հայտարարություն տեղադրել կամ պահպանել, որը կպարունակի հայցվորի պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի վերաբերյալ վիրավորական կամ զրպարտող արտահայտություններ: Որպես հայցի ապահովում՝ դատարանն այս միջնորդությունը բավարարել է: 
Հունիսի 15-ին կայացավ նախնական դատական նիստը, որի ընթացքում, որպես հայցապահանջի լրացում ավելացվեց 1 միլիոն դրամի փոխհատուցումը՝ հրապարակմամբ հասցված վիրավորանքի դիմաց: Հայցվորի ներկայացուցիչը հաշտվելու պատրաստակամություն հայտնեց, իսկ պատասխանող կողմն առարկեց՝ պատճառաբանելով, որ իրենց առաջարկած հաշտությանը Հայկ Բաբուխանյանն արդեն պատասխանել է, որ պարտադիր պահանջում է հերքում եւ մինչ տվյալ փուլը դատական ու փաստաբանական ծախսերի փոխհատուցում, ինչին իրենք համաձայն չեն: 
Հաջորդ՝ հունիսի 30-ի նիստին դատարանը քննության առավ պատասխանող կողմի միջնորդությունը` հայցի ապահովման միջոցը՝ արգելանքը, վերացնելու մասին, որի վերաբերյալ դատական ակտը կհրապարակվի հուլիսի 11-ին:
Ապրիլի 29-ին  լրատվամիջոցներից հայտնի դարձավ, որ «Զինվոր» ՀԿ-երի համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայց է ներկայացրել՝ ընդդեմ «Հրապարակ» օրաթերթի: Նա պահանջում է հերքել ապրիլի 21-ին թերթի տպագրած՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրված լուրը եւ գտնում է, որ հրապարակված տեղեկությունները արատավորել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը, ուստի պահանջում է 2 միլիոն 40 000 դրամ փոխհատուցում՝ ներառյալ դատական ծախսերը: «Հրապարակն» այս հայցի մասին ծանուցագիրը ստացավ մայիսի 23-ին: Նիստի օրը դեռեւս նշանակված չէ: 

Մայիսի 11-ին ՀՀ վարչական դատարանում տեղի ունեցավ «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի՝ ընդդեմ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի (ՀՌԱՀ) հայցով նախնական դատական նիստը: 

Հիշեցնենք, որ «Ա1+»-ի հիմնադիրը հայցադիմումով պահանջում է անվավեր ճանաչել ՀՌԱՀ-ի՝ 2010 թ. դեկտեմբերի 16-ի թիվ 96-Ա որոշումը (թվային հեռարձակման թիվ 11 մրցույթում «Արմնյուզ» ՀԸ-ին հաղթող ճանաչելու մասին), ինչպես նաեւ՝ հաստատել այդ մրցույթում «Ա1+»-ին արդար մրցակցության իրավունքից զրկելու փաստը: 
Դատարանն ընդունեց «Ա1+»-ի ներկայացուցչի միջնորդությունը՝ «Արմնյուզ» ՓԲԸ-ին որպես երրորդ կողմ դատաքննությանն ընդգրկելու մասին: 
Հունիսի 10-ին կայացած նիստի ընթացքում դատավորը տեղեկացրեց, որ երրորդ կողմին ուղարկված ծանուցագիրը ետ է վերադարձվել դատարան, քանի որ հեռուստաընկերության իրավաբանական եւ փաստացի գտնվելու վայրի հասցեները տարբեր են: Այնուամենայնիվ, «Արմնյուզը» «Դատալեքս» համակարգչային ծրագրի միջոցով տեղեկացել է դատական նիստի մասին ու պատասխան նամակ ուղարկել դատարան: Այդ նամակի բովանդակությանը ծանոթանալու համար՝ կողմերը ժամանակ խնդրեցին: Դատական նիստը հետաձգվեց մինչեւ հուլիսի 8-ը:
Մայիսի 12-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում սկսվեցին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի հրատարակիչ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ի վերաքննիչ բողոքի քննարկումները՝ ընդդեմ ԱԺ պատգամավորներ եւ հայտնի գործարարներ Ռուբեն Հայրապետյանի, Սամվել Ալեքսանյանի եւ Լեւոն Սարգսյանի: Թերթի հրատարակիչը բողոքարկում է Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած վճիռը՝ ըստ որի «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ն պարտավորված է երեք պատգամավորներից յուրաքանչյուրին վճարել 2 միլիոն 44 հազար դրամ (ընդհանուր հաշվով՝ 6 միլիոն 132 հազար դրամ) փոխհատուցում՝ իրենց հասցրած վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց: 

Հիշեցնենք, որ վերոհիշյալ երեք պատգամավորները 2010 թ. նոյեմբերի 8-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան ներկայացված հայցով վիճարկում էին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի 2010 թ. հոկտեմբերի 14-ին տպագրված «Ութից յոթը ցուցակում են» հրապարակումը, որով փոխանցվում էր Մոսկվայում գործող «Միաբանություն» ակումբի նախագահ Սմբատ Կարախանյանի հայտնած տեղեկությունն այն մասին, թե Ռուսաստանի իրավապահները կազմել եւ «Միաբանություն» ակումբի հետ քննարկել են քրեական (թմրաբիզնեսին, զենքի ապօրինի վաճառքին, փողերի լվացմանն առնչվող) գործերում շրջանառվող հայաստանյան պաշտոնյաների ու պատգամավորների մի ցուցակ, ինչի առնչությամբ նշվել էին երեք պատգամավորների անունները: Հայցվորների պահանջն էր՝ տպագրել վերոնշյալ հոդվածով հրապարակված` իրենց պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունների հերքում եւ ֆինանսապես՝ 2 միլիոն 500 հազարական դրամով (ընդհանուր հաշվով` մոտ 7, 5 միլիոն դրամ) փոխհատուցել իրենց կրած վնասը: 
2011 թ. հունվարի 17-ին սկսված քննության արդյունքում դատարանը փետրվարի 7-ին որոշեց մասամբ բավարարել հայցվորների պահանջը՝ փոխհատուցման գումարը սահմանելով 2 միլիոն 44 հազարական դրամ (ընդհանուր հաշվով՝ 6 միլիոն 132 հազար դրամ): Վճիռը կայացվել էր ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի  հիման վրա: 
Մայիսի 26-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում շարունակվեց եւ մայիսի 27-ին ավարտվեց բողոքի քննությունը: Հունիսի 9-ին հրապարակվեց վճիռը, ըստ որի՝ թերթի բողոքը մերժվեց:
Մայիսի 16-ին լրագրողի նկատմամբ անհանդուրժողական վերաբերմունքի փաստ արձանագրվեց ՀՀ Ազգային ժողովում: Երբ ԱԺ միջանցքում պատգամավոր Սաշիկ Սարգսյանին (նախագահ Սերժ Սարգսյանի եղբորը) մոտեցել է «Հրապարակ» թերթի թղթակից Մարինե Խառատյանը եւ հարցրել, թե արդյոք նա պատրաստվում է առաջադրվել գալիք խորհրդարանական ընտրություններում, պատգամավորը խլել է լրագրողի ձայնագրիչը, նրան անվանել «լկտի» եւ ասել. «Ի՞նչ իրավունք ունես ինձ հարց տաս»: Պարզաբանում լսելուց հետո էլ սկսել է հայհոյել: Պատգամավորին փորձել են հանգստացնել միջադեպի ականատես՝ ԱԺ աշխատակիցները: Մարինե Խառատյանը կարողացել է ձայնագրել հայհոյանքների վերջին հատվածը, ինչն էլ մտադիր է փոխանցել ՀՀ նախագահի գրասենյակ: Թերթի խմբագրի հաղորդմամբ՝ միջադեպի առնչությամբ չեն պատրաստվում դիմել դատարան, քանի որ այդ ճանապարհով խնդրի լուծումը չեն տեսնում:
Մայիսի 18-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ ԱԺ պատգամավոր Տիգրան Արզաքանցյանի՝ ընդդեմ «Իրավունք» շաբաթաթերթի հայցով դատական նիստը:

Հիշեցնենք, որ պատգամավորը մարտի 28-ին դատարան ներկայացված հայցադիմումով վիճարկում է պարբերականի` 2011 թվականի փետրվարի 22-ի համարում տպագրված «Կլորիկ գումար է կրվել» հրապարակմամբ տարածված տեղեկությունները եւ վիրավորանքի դիմաց պահանջում 3 միլիոն դրամի փոխհատուցում, ինչպես նաեւ՝ 586.000 դրամ` փաստաբանական ծառայության վճարի եւ 68.000 դրամ վճարված պետական տուրքի գումարի դիմաց:

Դատական նիստի ընթացքում պատասխանող կողմը հիմնավորել է, թե ինչով է պայմանավորված ԱԺ պատգամավորի վերաբերյալ տպագրված լրատվության հրատապությունը՝ նշելով, թե կա հասարակական պահանջ՝ տեղեկանալու ԱԺ պատգամավորների գործունեության մանրամասներին, հատկապես, երբ վերջիններս խախտում են ՀՀ օրենսդրությունը եւ չեն կատարում ԱԺ-ում իրենց պարտավորությունները:

Հունիսի 24-ին հրապարակվեց այս գործով դատարանի վճիռը, ըստ որի՝ հայցն ամբողջությամբ մերժվեց` անհիմն լինելու պատճառաբանությամբ: Հայցվոր Տիգրան Արզաքանցյանը պարտավորվեց հօգուտ ՀՀ պետական բյուջեի վճարել 10.000 դրամ` որպես գործով չվճարված պետական տուրքի գումար:
Մայիսի 31-ին Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայանալու էր «Առավոտ» օրաթերթի դեմ ՀՀ փաստաբանների պալատի անդամ Մուրադ Ասրյանի հայցով նախնական դատական նիստը: Վերջինս վիճարկում է թերթի փետրվարի 5-ի համարում տպագրված՝ ««Առավոտին» եւ «News.am»-ին դատում են նույն բանի համար» հոդվածը, որով, ըստ նրա, վիրավորել են իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը: Թերթի հիշյալ հոդվածը վերաբերում էր «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ի՝ «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալության եւ «Առավոտ» օրաթերթի դեմ միեւնույն խնդրի առնչությամբ (տե´ս ԽԱՊԿ առաջին եռամսյակային զեկույցը) ներկայացված հայցերին, որոնցից մեկը եղել է իրավաբանական անձ չհանդիսացող «News.am» գործակալության եւ ոչ թե նրա հիմնադիր «Մեդիա-Կոնսալտ» ՍՊԸ-ի դեմ: «Առավոտը» վերոհիշյալ հոդվածով շեշտադրել էր դատավարական այս սխալը: Այս առնչությամբ հետագայում՝ ապրիլի 28-ի համարում «Առավոտը» ներկայացրեց Մուրադ Ասրյանի մեկնաբանությունը, մասնավորապես առ այն, որ վերջինս լրատվական կայքից փորձել է պարզել, թե որ իրավաբանական անձն է այն ներկայացնում, սակայն իրեն չեն պատասխանել: Եվ հայցադիմումը պահանջված մեկամսյա ժամկետի ընթացքում ներկայացրած լինելու համար էլ Մուրադ Ասրյանը, որպես պատասխանող կողմ, հայցադիմումում նշել է գործակալության անվանումը: Այնուհետեւ հայցվորը միջնորդել է ոչ պատշաճ պատասխանողին պատշաճ պատասխանողով փոխարինելու համար: Իսկ դատարանը, գտնելով, որ կա ընդդատության կանոնների խախտում, գործը հանձնել է Աջափնյակ եւ Դավիթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան: 

Մայիսի 31-ին, «Առավոտի» ներկայացուցչի խնդրանքով, հայցվոր Մուրադ Ասրյանը դատարանի առջեւ հանդես եկավ դատական նիստը հետաձգելու միջնորդությամբ, ինչը բավարարվեց: 
Հունիսի 10-ին «Առավոտը» տպագրեց հերքում հիշյալ հոդվածի առնչությամբ՝ ընդգծելով, որ այն գրված է եղել միակողմանի, քանի որ չի ներկայացվել փաստաբան Մուրադ Ասրյանի դիրքորոշումը, եւ լրագրողի արտահայտած կարծիքն արատավորել է փաստաբանի պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը, ինչի համար թերթի խմբագրությունը հայցել է փաստաբանի ներողամտությունը:
Նշենք, որ «Առավոտը» նախապես բանավոր պայմանավորվածություն էր ձեռք բերել Մուրադ Ասրյանի հետ՝ վեճը հաշտությամբ լուծելու մասին: 
Հունիսի 1-ին Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավիթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում ավարտվեց «Մուլտի մեդիա-Կենտրոն թիվի» ՓԲԸ-ի դեմ ներկայացված երկու հայցերով գործերի դատաքննության փուլը:

Հիշեցնենք, որ քրեական գործերով մեղադրվողներ՝ Գեւորգ Հայրապետյանը եւ Աշոտ Հարությունյանը վիճարկում են «Կենտրոն» հեռուստաընկերության «Հետաքննություն» հաղորդաշարի՝ 2010 թ. նոյեմբերին հեռարձակված երկու թողարկումների տեսանյութերը: Ըստ հայցվորների՝ դրանցով հաղորդված փաստացի անճշտություններն արատավորում են իրենց պատիվն ու արժանապատվությունը՝ հանրության շրջանում ձեւավորելով թյուր կարծիք: Բացի այս՝ դեռեւս բողոքարկման փուլում գտնվող քրեական գործերի առնչությամբ հրապարակայնորեն հաղորդված տեղեկությունները կարող են կանխակալ կարծիք ձեւավորել նաեւ վերաքննիչ բողոքի քննության ընթացքում: Այդ տեղեկությունները հեռարձակվել են մինչեւ քրեական գործերով դատավճիռների՝ օրինական ուժի մեջ մտնելը, ինչը նշանակում է, որ  խախտվել է հայցվորների անմեղության կանխավարկածի իրավունքը: Հայցվորները պահանջում են արձանագրել Եվրոպական կոնվենցիայի 6-րդ հոդվածով երաշխավորված անմեղության կանխավարկածի խախտման փաստը եւ նույն հեռուստաընկերության եթերում տրամադրել անվճար եթերաժամ՝ հերքելու հրապարակված անճշտությունները: Հայցադիմումները պարունակում են նաեւ դրամական պահանջ, ինչին, սակայն, հայցվորներն առաջնահերթ կարեւորություն չեն տալիս: Պատասխանող կողմն առարկում է՝ նշելով, որ վիճարկվող տեղեկություններն իրենց է տրամադրել ՀՀ դատախազությունը, ի դեպ՝ չթաքցնելով, որ հաղորդաշարի կողմից այդ տեղեկությունների ստացման նախնական հարցում չի եղել:

Հունիսի 16-ին հրապարակվեցին այս գործերով վճիռները, որոնցով վիրավորանքի եւ զրպարտության համար «Մուլտի մեդիա-Կենտրոն թիվի» ՓԲԸ-ի դեմ ներկայացված երկու հայցերն էլ մերժվեցին: 
Հունիսի 9-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում լսվեց Վայոց ձորի մարզի Արենի գյուղի բնակիչ Սուսաննա Բաղդասարյանի հայցը՝ ընդդեմ ներկայումս լույս չտեսնող «Հայք» թերթի խմբագրության եւ նախկինում՝ այդ թերթի, այժմ` «Ժամանակ» օրաթերթի եւ «lragir.am» կայքի թղթակից Արման Գալոյանի: 

Հիշեցնենք, որ հայցն առնչվում է 2008 թ. փետրվարի 8-ին «Հայք» օրաթերթում հրապարակված «Սպանության հետքերով» հոդվածին: Հայցվորը պահանջում է հերքում: Ըստ նրա՝ լրագրող Արման Գալոյանը, ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 19-րդ հոդվածի պահանջները խախտելով, պղծել է իր որդու հիշատակը, արատավորել բարի համբավը` նրան ներկայացնելով թմրամոլ: Բացի այդ` նա պահանջել է Արման Գալոյանի դեմ քրեական գործ հարուցել: Դատարանը նրա հայցն ընդունել է վարույթ`հանգուցյալ որդու հիշատակը պղծող, բարի համբավն ու անունն արատավորող տեղեկությունները հերքելու պահանջի մասով միայն: 
Արման Գալոյանը հոդված էր հրապարակել Արենի գյուղում կատարված սպանության վերաբերյալ: Սպանողը Սուսաննա Բաղդասարյանի ամուսինն էր, ով այդ հանցագործության համար դատապարտվել է 10 տարվա ազատազրկման: Գալոյանը հանդիպել էր սպանված Կարեն Մանուկյանի այրու հետ եւ ներկայացրել նրա պատմածները, որում գնահատականներ կան նաեւ հայցվորի հանգուցյալ որդու մասին: Հոդվածից մոտ 1 տարի անց Սուսաննա Բաղդասարյանի սկեսրայրը դիմել էր ՀՀ դատախազություն` Գալոյանի դեմ քրեական գործ հարուցելու պահանջով: Այդ դիմումն ուղարկվել էր ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Երեւանի կենտրոնական քննչական բաժին: Այստեղ կողմերից բացատրություններ վերցնելուց հետո որոշում էր կայացվել, հանցակազմի բացակայության պատճառով, քրեական գործի հարուցումը մերժել: Այնուհետեւ Սուսաննա Բաղդասարյանն է հայց ներկայացրել Արման Գալոյանի եւ «Հայք» օրաթերթի դեմ: Այս գործով՝ 2010 թվականի երեք դատական նիստերը (հոկտեմբերի 26-ին, դեկտեմբերի 3-ին եւ 28-ին) հետաձգվել էին: 
Հունիսի 9-ի նիստի ընթացքում հայցվոր կողմը միջնորդեց, որպես պատասխանող, ներգրավել նաեւ լրագրողին տեղեկություններ հայտնած Սվետլանա Առաքելյանին: Դատարանը միջնորդության վերաբերյալ որոշում կընդունի պատասխանող կողմին այդ մասին տեղեկացնելուց եւ նրա դիրքորոշումը լսելուց հետո: Հաջորդ դատական նիստը դեռեւս նշանակված չէ:
3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
Այս բաժնում ներկայացրել ենք 2 նոր փաստ եւ նախկինում արձանագրված 5 իրադարձության զարգացում: Թվով վեց դատական վեճից երկուսն ավարտվեց տեղեկություն ստանալուն վերաբերող հայցի բավարարմամբ (հայցվորներ՝ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոն, ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբ), իսկ մեկը՝ մերժումով («Հետաքննող լրագրողներն» ընդդեմ Գյումրու քաղաքապետի): Ընդհանուր առմամբ՝ նկատելի է այս խմբի իրավախախտումների նվազման միտում:   
Ապրիլի 8-ին «Ասպարեզ» ժուռնալիստների ակումբը հայտարարություն տարածեց կազմակերպության նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի եւ ՀՀ Շիրակի նախկին եւ ներկայիս մարզպետների միջեւ 2010 թվականի հունվարին սկիզբ առած վեճի առնչությամբ: 

Հիշեցնենք, որ 2010 թվի հունվարի 18-ի եւ 29-ի հարցումներով Լեւոն Բարսեղյանը խնդրել էր իրեն տրամադրել տեղեկություններ՝ 2005, 2006, 2007, 2008 եւ 2009 թվականներին Շիրակի մարզպետարանի` «Այլ նպաստներ բյուջեից» եւ «Ներկայացուցչական ծախսեր» հոդվածներով կատարված ծախսերի մասին: Մարզպետարանը, Լ. Բարսեղյանի հարցմանը պատասխանելիս, տեղեկությունների չտրամադրումը փորձել էր պատճառաբանել նրանով, թե «Այլ նպաստներ բյուջեից» հոդվածով հատկացված գումարների մասին տեղեկություններն անձնական գաղտնիքներ են պարունակում, իսկ «Ներկայացուցչական ծախսեր» հոդվածին վերաբերող տվյալներն առեւտրային գաղտնիքներ են: Շիրակի նոր մարզպետ Աշոտ Գիզիրյանը համաձայնել էր հաշտություն կնքել, եւ հունիսի 16-ին այն կայացել էր: Ըստ համաձայնագրի՝ Շիրակի մարզպետն ափսոսանք էր հայտնել Լեւոն Բարսեղյանի՝ տեղեկատվության ազատության իրավունքի իրականացման կապակցությամբ կրած անհարմարության համար եւ պարտավորվել մինչեւ 2010 թվականի հուլիսի 1-ը տրամադրել հարցված տեղեկությունները, իսկ Լեւոն Բարսեղյանը հրաժարվում էր գործով հետագա դատական գանգատներից եւ բողոքարկումներից: Սակայն, քանի որ մարզպետարանը տեղեկությունները մասամբ էր տրամադրել, ուստի Լեւոն Բարսեղյանը դիմել էր ԴԱՀԿ՝ նշված տեղեկությունը ստանալու եւ իրեն փոխանցելու պահանջով: Հունիսի 16-ին ՀՀ վարչական դատարանի Գյումրու նստավայրում ավարտվել էր Լեւոն Բարսեղյանն ընդդեմ ՀՀ Շիրակի մարզպետ Լիդա Նանյանի` տեղեկությունները տրամադրել պարտադրելու պահանջի մասին գործի քննությունը: 
«Ասպարեզի»՝ այս տարվա ապրիլի 8-ին տարածած հայտարարությամբ ասվում է, որ մարտի 30-ին ակումբի նախագահը կրկին դիմել է ՀՀ ԱՆ ԴԱՀԿ ծառայության Շիրակի մարզային բաժնին՝ խնդրելով իրականացնել սեփական պարտականություններն ամբողջությամբ եւ հարկադրել Շիրակի մարզպետին կատարելու հաշտության համաձայնագրով իր ստանձնած պարտավորությունները: Բացի այս՝ Լեւոն Բարսեղյանը մարտի 30-ից ապրիլի 8-ը ջանացել է հանդիպել մարզպետ Աշոտ Գիզիրյանին, սակայն մարզպետարանի աշխատակիցները կանխել են՝ տարբեր պատճառաբանություններով: 
Ելնելով այս ամենից՝ «Ասպարեզ» ժուռնալիստների ակումբը եզրակացնում է, որ Շիրակի մարզպետարանը, նախկին եւ ներկայիս մարզպետների գլխավորությամբ, հանրությունից հետեւողականորեն թաքցնում է հարկատուների միջոցներից կարիքավոր քաղաքացիներին հատկացված մոտ 70 միլիոն դրամի մասին տեղեկությունները: «Ասպարեզի» համոզմամբ` խնդրո առարկա տեղեկությունների տրամադրման խոչընդոտումը պայմանավորված է ՀՀ պետբյուջեից «Այլ նպաստներ բյուջեից» հոդվածով Շիրակի մարզում 2007-2009 թվականներին արված ծախսումներում առկա լուրջ չարաշահումներով: 
Ապրիլի 11-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն ամբողջական տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով դիմեց ՀՀ վարչական դատարան` ընդդեմ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի:
Փետրվարի 21-ին ԽԱՊԿ-ն պաշտոնական հարցում էր արել` ստանալու ՀՀ տարածքում թվային հեռարձակման ցանցի միջոցով եթերային հեռարձակում իրականացնելու հեռուստահեռարձակողների արտոնագրման մրցույթներին ներկայացված հայտերի եւ կից փաստաթղթերի պատճենները: Ի պատասխան դրա ստացված նամակում ՀՌԱՀ-ն հայտնել էր, որ պատճենահանման ենթակա չեն առեւտրային գաղտնիք պարունակող փաստաթղթերը: Ըստ ՀՌԱՀ-ի`այդպիսիք են մրցույթների հայտերին կից փաստաթղթերում առկա վերահեռարձակման պայմանագրերը, ինչպես նաեւ`ընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները (CV): 

ՀՀ վարչական դատարանն ապրիլի 18-ին ԽԱՊԿ-ի հայցն ընդունեց վարույթ: Նախնական դատական նիստը կայացավ հունիսի 22-ին: Գործը մտավ դատաքննության փուլ: Հաջորդ նիստը նշանակվեց սեպտեմբերի 13-ին:

Ապրիլի 13-ին «Առավոտ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ նախորդ օրը՝ առավոտյան ժամը 10.30-ի սահմաններում, ինչ-որ մարդիկ Գյումրու բոլոր կրպակներից գնել են թերթի ամբողջ խմբաքանակը: Ըստ վաճառողների՝ դա կապված է եղել թերթի այդ համարում տպագրված «Պատժում են Գյումրիի անվանի կանանց» վերնագրով նյութի հետ: Հրապարակումը վերաբերում էր իտալական պոլիկլինիկայի տնօրեն Տաթեւիկ Փանոսյանի եւ թիվ 1 դպրոցի տնօրեն Ջեմմա Ամիրխանյանի դեմ հարուցված քրեական գործերին: Վերջիններս մեղադրվում են պաշտոնեական դիրքը չարաշահելու եւ խոշոր չափի յուրացումներ կատարելու մեջ: Կրպակների աշխատողների ենթադրությամբ՝ օրաթերթի բոլոր համարները գնել են Ջեմմա Ամիրխանյանի հարազատները:
Ապրիլի 22-ին «Հետք» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ ՀՀ վարչական դատարանը (նստավայրը՝ Գյումրի) մերժել է «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ի՝ տեղեկություն տրամադրելու վերաբերյալ հայցը՝ ընդդեմ Գյումրու քաղաքապետ Վարդան Ղուկասյանի: 

Հիշեցնենք, որ հայցը ՀՀ վարչական դատարանի վարույթում էր դեռեւս 2010 թ. նոյեմբերի 12-ից: Հետաքննող լրագրող Երանուհի Սողոյանը, հոդվածաշար պատրաստելու նպատակով, 2010 թ. հուլիսին ութ հարցից բաղկացած գրավոր հարցաշարով փորձել էր ճշտել, թե` Գյումրու Աբովյան 262 հասցեի շենքը, որը Կումայրի արգելոցի եւ պատմաճարտարապետական նշանակության կառույց է, արդյո՞ք պատկանում է Վարդան Ղուկասյանին, ինչպես նաեւ՝ այդ շենքին առնչվող այլ հանգամանքներ: Գյումրու փոխքաղաքապետը հարցմանը պատասխանել է հինգ ամիս անց (սահմանված ժամկետից զգալիորեն ուշ) եւ ոչ լիարժեք: Ըստ «Հետաքննող լրագրողների»` խախտվել են «Տեղեկատվության ազատության մասին» ՀՀ օրենքի 12-րդ հոդվածի դրույթները: Այս գործով դատական լսումները սկսվել էին փետրվարի 25-ին եւ շարունակվել մարտի 28-ին:

Հայցի մերժման վճիռը կայացնելիս՝ դատարանը եզրակացրել է, թե՝ «հարցում է կատարվել տեղական ինքնակառավարման մարմնին, որը, ըստ գործով ձեռք բերված ապացույցների, նման տեղեկատվության չի տիրապետում եւ չի տնօրինում»: Ըստ «Հետքի»՝  դատարանը որեւէ հղում չի կատարել, թե այդ եզրակացությանը հանգելուն ինչ ապացույցներ են նպաստել: «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն պատրաստվում է բողոքարկել վճիռը:
Մայիսի 31-ին ՀՀ վարչական դատարանում պետք է կայանար Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն ընդդեմ ՀՀ առողջապահության նախարարության գործով առաջին նիստը, սակայն այն հետաձգվեց հուլիսի 9-ին, ապա՝ սեպտեմբերի 26-ին: 
Հիշեցնենք, որ մարտի 25-ին ԽԱՊԿ-ն ՀՀ վարչական դատարան էր դիմել ՀՀ առողջապահության նախարարության գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ  տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով, քանի որ փետրվարի 11-ին նախարար Հարություն Քուշկյանին ուղարկված՝ հավատարմագրված լրագրողների եւ հավատարմագրման դիմումների մերժման վերաբերյալ տեղեկություններ տրամադրելու հարցմանը նախարարությունը պատասխանել էր ապրիլի 5-ին՝ խախտելով օրենքով սահմանված ժամկետը, եւ միայն այն բանից հետո, երբ ստացել էր հայցադիմումը: ԽԱՊԿ-ի հարցման հիմքում ՀՀ կառավարության 2010 թվականի մարտի 4-ի թիվ 333-Ն որոշումն է՝ ՀՀ պետական կառավարման մարմիններում լրագրողների հավատարմագրման օրինակելի կարգի մասին:
Հունիսի 20-ին ՀՀ վարչական դատարանը բավարարեց Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցն ընդդեմ «Երեւանի կառուցապատման եւ ներդրումային ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» ՊՈԱԿ-ի` վերջինիս պարտավորեցնելով հնգօրյա ժամկետում տրամադրել ԻԱԿ-ի հարցման պատասխանը եւ փոխհատուցել 24.000 դրամ պետտուրքը: 
Հիշեցնենք, որ ԻԱԿ-ը վարչական դատարանից խնդրել էր ոչ իրավաչափ ճանաչել «Երեւանի կառուցապատման եւ ներդրումային ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» ՊՈԱԿ-ի այն գործողությունները կամ անգործությունը, որով սպառիչ պատասխան չէր տրվել ՊՈԱԿ-ի՝ ՀՀ պետական բյուջեից ստացած ֆինանսավորմանը եւ գործունեության արդյունքում ստացած հասույթին վերաբերող հարցմանը: ՀՀ վարչական դատարանը 2009 թ. դեկտեմբերի 7-ին մերժել էր ԻԱԿ-ի հայցը: ԻԱԿ-ը վճռաբեկության կարգով բողոքարկել էր այդ վճիռը: 2010 թ. հունիսի 3-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը ամբողջությամբ բավարարել էր Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի բողոքը՝ բեկանելով ԻԱԿ-ն ընդդեմ «Երեւանի կառուցապատման եւ ներդրումային ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» ՊՈԱԿ-ի գործով ՀՀ վարչական դատարանի կայացրած վճիռը եւ գործն ուղարկել էր նույն դատարան՝ նոր քննության: Գործի նոր քննության առաջին դատական նիստը տեղի էր ունեցել 2010 թ. հոկտեմբերի 5-ին, երկրորդը՝ նոյեմբերի 1-ին, որից հետո դատաքննությունը հետաձգվել էր մինչեւ 2011 թ.: Մարտի 11-ին կայացած նիստով ավարտվել էր գործի նախապատրաստական փուլը եւ սկսվել դատաքննությունը, որից հետո հրապարակվեց վճիռը: Փաստորեն, «Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոն» ՀԿ-ն իրեն հետաքրքրող տեղեկությունները պետական ոչ առեւտրային կազմակերպությունից ստացավ 2,5 տարի տեւած դատական գործընթացների արդյունքում միայն: 
Հունիսի 22-ին ՀՀ վարչական դատարանը բավարարեց ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբի խորհրդի նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի հայցը՝ ընդդեմ ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետական եկամուտների կոմիտեի:
Հիշեցնենք, որ Լեւոն Բարսեղյանը 2010 թվականի հունվարի 18-ին հարցում էր ուղարկել ՀՀ ՊԵԿ-ին՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել 2009 թ. տարեվերջին այդ գերատեսչության կազմակերպած տոնական հանդիսության մասին, ինչպես նաեւ` թանկարժեք շվեյցարական ժամացույցներ, իբրեւ խրախուսանք, ստացած անձանց ցուցակը: Հարցման պատասխանը չստանալով՝ 2010 թ. փետրվարի 8-ին Լեւոն Բարսեղյանը դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան՝ ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ նախագահին տեղեկության հարցմանը պատասխանելու պարտավորեցնելու եւ վերջինիս վարչական պատասխանատվության ենթարկելու հայցապահանջներով: Հուլիսի 1-ին դատարանը մերժել էր հայցը: Իսկ ՀՀ վճռաբեկ դատարանը դեկտեմբերի 27-ին բեկանել էր այս վճիռը եւ գործն ուղարկել վարչական դատարան՝ նոր քննության: 

Այս գործի լսումները շարունակվեցին 2011 թ. մարտ-հունիս ամիսներին, իսկ վճիռը հրապարակվեց հունիսի 22-ին: Դատարանը որոշեց ճանաչել Լեւոն Բարսեղյանի՝ տեղեկատվության ազատության իրավունքի խախտման փաստը, պարտավորեցնել ՀՀ ՊԵԿ նախագահ Գ. Խաչատրյանին տրամադրելու հարցված տեղեկությունները եւ պատասխանողից հօգուտ հայցվորի գանձել 24 000 դրամ`որպես վճարված պետտուրքերի փոխհատուցում:

Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ արդեն քանիցս պետական մարմինները տեղեկություն չտրամադրելու իրենց գործողությունները փորձում են արդարացնել համապատասխան ենթաօրենսդրական ակտերի բացակայությամբ (ՀՀ «Տեղեկատվության ազատության մասին» օրենքի 5-րդ եւ 10-րդ հոդվածներով նախատեսված պահանջները), ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբը պատրաստվում է դիմել ՀՀ վարչապետին՝ առաջարկելով ընդունել այդ ակտերը:
Լրատվամիջոցների գործունեությանն առնչվող այլ  իրադարձություններ 

Ապրիլի 3-ին «Արմենիա» հեռուստատընկերության ուղիղ եթերում «Տաշիր-2011» երաժշտական մարցանակաբաշխության հեռարձակումը կարճատեւ գովազդով ընդհատվեց այն պահին, երբ երեկոն վարող Գարիկ Մարտիրոսյանն սկսեց պատմել մի ենթադրյալ հումորային պատմություն, թե ինչպես ինքը ՌԴ նախագահի հետ զանգահարել է ՀՀ նախագահին` հարցնելու, թե ինքն ում հետ վարի մրցանակաբաշխությունը: Փոքր-ինչ ուշ Գարիկ Մարտիրոսյանը, պատճառաբանելով, թե եթերի ժամանակ տեխնիկական խնդիր է առաջացել, հայտարարեց, որ ինքը կկրկնի պատմությունը սկզբից եւ այն եզրափակեց նրանով, որ Սերժ Սարգսյանն իրեն ասել է` լավ կլինի` երեկոն վարի Սոբչակի հետ: 
Թեեւ «Արմենիա» հեռուստատընկերության ղեկավարությունը, պարզաբանելով տեղի ունեցածը, վստահեցրեց, որ պատճառները տեխնիկական էին, սակայն նկատելի էր, որ կատարվածը անհարկի միջամտություն էր եթերում հնչող խոսքի բովանդակությանը. թաքնված գրաքննության յուրօրինակ դրսեւորում` ՀՀ եւ ՌԴ նախագահների անունները պարունակող հումորային ելույթը ձեւափոխելու նպատակով: 
Ապրիլի 4-ին Մեծ Բրիտանիայի արտգործնախարարությունը հրապարակեց «Մարդու իրավունքներ եւ ժողովրդավարություն» 2010 թվականի զեկույցը, որում անդրադարձ կա նաեւ Հայաստանի վերաբերյալ: Մասնավորապես՝ հղում է արված ԵԱՀԿ մամուլի ազատության հարցերով ներկայացուցչի զեկույցին, ըստ որի՝ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքի փոփոխությունները բավարար չեն ԶԼՄ-ների բազմակարծությունն ապահովելու համար: «ԵՄ-ն Հայաստանի կառավարությանն ու օրենսդիրներին կոչ է անում շարունակել սերտ համագործակցությունը քաղաքացիական հասարակության, Եվրոպայի եւ ԵԱՀԿ փորձագետների հետ, որպեսզի օրենքը նպաստի մամուլի ազատությանը եւ համապատասխանի եվրոպական չափանիշներին»,- ասված է զեկույցում: 
Ապրիլի 8-ին ԱՄՆ պետդեպարտամենտը հրապարակեց «Մարդու իրավունքները. Հայաստան» 2010 թ. տարեկան զեկույցը: Հայաստանում խոսքի եւ մամուլի ազատության իրավիճակի վերաբերյալ զեկույցում նշված է, որ թեեւ ՀՀ Սահմանադրությունը  երաշխավորում է խոսքի եւ մամուլի ազատությունը, սակայն կառավարությունը գործնականում միշտ չէ, որ պահպանում է այդ իրավունքները, եւ ամբողջ տարվա ընթացքում շարունակվել են բռնության, ահաբեկման դեպքերը լրատվամիջոցների ներկայացուցիչների նկատմամբ, ինչպես նաեւ՝ ինքնագրաքննությունը մամուլում: Զեկույցում ընդգծված է, որ լրատվամիջոցներում՝ հատկապես հեռուստատեսությունում բացակայում են բազմակարծությունն ու օբյեկտիվ լուսաբանումը: Մտահոգություն է արտահայտված այն առնչությամբ, որ 2010 թվականի ընթացքում լրագրողները բռնության են ենթարկվել՝ մասնագիտական պարտականությունները կատարելու համար, սակայն այդ հարձակումներն իրականացնող հանցագործների մեծ մասը չի բացահայտվել: Նաեւ արձանագրվել են դեպքեր, երբ իրավապահ մարմինների ներկայացուցիչներն են հետապնդել լրագրողներին: Չեն բացահայտվել նախորդ տարիներին լրագրողների վրա հարձակվելու միջադեպերը, ինչպես նաեւ՝ իշխանությունների կողմից չեն ձեռնարկվել հատուկ միջոցներ՝ լրագրողների պաշտպանության կամ վերջիններիս ահաբեկողներին պատժելու նպատակով:
Զեկույցում անդրադարձ կա 2010 թվականին ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչների հետ կապված դատավարություններին, ինչպես նաեւ՝ 2009 թվականին տեղի ունեցած, բայց մինչ օրս չբացահայտված բռնություններին՝ լրագրողների նկատմամբ: 
Դիտորդների ուշադրությունից չեն վրիպել նաեւ թվային հեռարձակման արտոնագրման մրցույթի արդյունքները, մասնավորապես, այն որ ՀՌԱՀ-ն 13-րդ անգամ մերժեց 2002 թվականից եթերազրկված «Ա1+» հեռուստաընկերության հայտը: Այս առնչությամբ զեկույցի հեղինակները հիշեցրել են «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի գործով Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանի՝ 2008 թվականի հունիսի 17-ի որոշումը, ըստ որի` «Ա1+» հեռուստաընկերությանը հեռարձակման արտոնագիր չտրամադրելը գնահատվել է որպես Եվրոպական կոնվենցիայի 10-րդ հոդվածով նախատեսված՝ մարդու իրավունքների եւ հիմնարար ազատությունների պաշտպանության, ինչպես նաեւ՝ տեղեկություններ եւ գաղափարներ ազատորեն տարածելու իրավունքի խախտում: 
Տեղեկատվության ոլորտին առնչվող օրենսդրական փոփոխությունների վերաբերյալ՝ զեկույցում հիշատակված է 2010 թ. մայիսի 18-ին իրականացված վիրավորանքի եւ զրպարտության ապաքրեականացումը: Իսկ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» օրենքում 2010 թ. հունիսին կատարված փոփոխությունները ենթարկվել են քննադատության: Պետդեպարտամենտի գնահատմամբ՝ դրանք չեն լուծում թվայնացման գործընթացի հետ կապված հիմնական խնդիրները, ինչպիսիք են, օրինակ՝ բջջային եւ ինտերնետային հեռարձակմանը, թվային հաղորդակներին, ցանցային օպերատորներին վերաբերող հարցերը: Բացի այս՝ փոփոխությունները պարունակում են թվայնացման գործընթացին չվերաբերող դրույթներ, որոնք, սակայն, տեղի դիտորդների կարծիքով՝ էականորեն սահմանափակում են տեղեկատվության ազատությունը եւ բազմակարծությունը: Մասնավորապես՝ օրենսդրական այդ փոփոխությունների ընդունումը հանգեցրեց մայրաքաղաքի եւ մարզային հեռուստաընկերությունների թվի կրճատման: Իսկ  հեռարձակման հաճախականությունների աուդիտի արդյունքներն այդպես էլ չհրապարակվեցին: 
Տպագիր մամուլի վերաբերյալ նշված է, որ թեեւ այն շարունակում է մնալ տնտեսական կամ քաղաքական շահեր ունեցող խմբերի կամ անհատների ազդեցության տակ, ընդհանուր առմամբ, առանց սահմանափակումների արտահայտել է տարբեր հայացքներ: 
Բազմակարծության լայն հնարավորություններ են եղել առցանց լրատվամիջոցներում, սակայն դրանց ընթերցողների թիվը սահմանափակ է՝ հատկապես Երեւանից դուրս: Խիստ սահմանափակ է նաեւ թերթերի տպաքանակը, ինչպես եւ՝ երկրի 20 ռադիոկայանների լսարանը, որոնցից երեքը հանրային են, իսկ երկուսը հեռարձակվել են արտասահմանից:
Ապրիլի 14-ին ԵԽԽՎ մոնիտորինգի կոմիտեն հավանության արժանացրեց Հայաստանի հարցերով համազեկուցողներ Ջոն Պրեսկոտի եւ Ակսել Ֆիշերի զեկույցը, որը պատրաստվել էր մարտի 11-17-ը Հայաստան կատարած այցի արդյունքում: Զեկույցում երկու կետով անդրադարձ կա հեռարձակման ոլորտին: 
Թիվ 22 կետում նշված է, որ թվային հեռարձակման արտոնագրման մրցույթում հերթական անգամ մերժվել է «Ա1+» հեռուստաընկերության հայտը: Զեկույցի հեղինակներն ընդգծել են, որ արտոնագիր հանձնող մարմինը, որոշում կայացնելիս, բավարար չափով չի առաջնորդվել պլյուրալիզմի չափորոշիչներով, ինչի արդյունքում անցկացված մրցույթները չհանգեցրին բազմազան մեդիա-միջավայրի ձեւավորմանը` չնայած որ հենց դա էլ ԵԽԽՎ-ի առաջարկներից մեկն էր: Հայաստանի իշխանությունները հնարավորինս շուտ պետք է ուշադրություն դարձնեն այս խնդրին: 

Հաջորդ` թիվ 23 կետում նշված է, որ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի կազմի ձեւավորումը հեռարձակման արտոնագրման հարցերի կարգավորման հանգուցային խնդիրներից մեկն է: Թեեւ հեռարձակմանն առնչվող օրենսդրության մեջ վերջերս կատարված փոփոխությունները պետք է որ նպաստեին այս մարմնի անդամների անկախ լինելուն, սակայն դրանցում չկան դրույթներ այն մասին, որ ազգային հանձնաժողովի կազմը պետք է ներկայացնի կամ արտացոլի հայ հանրության մեջ առկա բազմակարծությունը: «Այդ հանձնաժողովի ձեւավորման ներկայում գործող սկզբունքն ակնհայտորեն չի նպաստում, քաղաքական տեսանկյունից, անկանխակալությանը եւ բազմակողմանիությանը, քանի որ անդամների կեսին նշանակում է երկրի նախագահը, իսկ մյուս կեսին ընտրում է խորհրդարանը, որտեղ իշխող կոալիցիան կազմում է նկատելի մեծամասնություն: Այս թերությունը պետք է վերացնել»,- ասված է ԵԽԽՎ մոնիտորինգի կոմիտեի զեկույցում:
Ապրիլի 30-ից մայիսի 1-ը ՀՀ մարդու իրավունքների պաշտպանի նախաձեռնությամբ եւ Եվրոպայի խորհրդի գործակցությամբ՝ Ծաղկաձորում կայացավ մամուլի ազատությանը նվիրված ֆորում, որի ընթացքում հայտարարվեց, որ ստեղծվել է Տեղեկատվական վեճերի խորհուրդ: Դրա նպատակն է՝ պաշտպանել խոսքի ազատությունը, տեղեկատվության հասանելիությունը եւ անձի արժանապատվությունն ու մասնավոր կյանքի իրավունքը` այդ իրավունքների իրացման ընթացքում ծագող դատական վեճերի դեպքերում փորձագիտական եզրակացություններ հրապարակելով: Խորհրդի կազմում ընդգրկված են՝ Շուշան Դոյդոյանը (Տեղեկատվության ազատության կենտրոնի ղեկավար), Բորիս Նավասարդյանը (Երեւանի մամուլի ակումբի նախագահ), Արամ Աբրահամյանը («Առավոտ» օրաթերթի գլխավոր խմբագիր), Արա Ղազարյանը («Արնի Քոնսալտ» իրավաբանական ընկերության փոխտնօրեն), Մանանա Ասլամազյանը («Այլընտրանքային մեդիա-ռեսուրսներ» նախագծի տնօրեն):
 Հունիսի 2-ին Տեղեկատվական վեճերի խորհուրդը հրապարակեց եզրակացություն՝ ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանը`ընդդեմ «Հրապարակ» օրաթերթի հայցի վերաբերյալ: Իսկ հունիսի 27-ին խորհուրդը տարածեց ԱԺ պատգամավոր Տիգրան Արզաքանցյանի եւ «Երկիր» օրաթերթի միջեւ վեճի առնչությամբ դատական վճռի վերաբերյալ պատրաստած եզրակացությունը: 

Մայիսի 2-ին «Freedom House» միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպությունը հրապարակեց հերթական` 2010 թ. տարեկան զեկույցը` աշխարհում մամուլի ազատության վերաբերյալ, որում ԶԼՄ-ների իրավիճակը գնահատվել է 1-100 միավոր ընդգրկող սանդղակով, ըստ հետեւյալ խմբերի`ազատ (1-30 միավոր), մասամբ ազատ (31-60 միավոր), անազատ (61-100 միավոր),- որքան քիչ են միավորները, այնքան բարձր է ազատ լինելու մակարդակը: Վերջինս բնորոշվել է երեք չափանիշներով` օրենսդրական, քաղաքական եւ տնտեսական միջավայրերով, որոնցում գործում են ԶԼՄ-ները: Արդյունքների գումարի հիման վրա ձեւավորվել է վարկանիշային սանդղակ` ուսումնասիրված 196 երկրի համար: Դրանցից 68-ում (կամ 35%-ում) ԶԼՄ-ները համարվել են ազատ, 65-ում (կամ 33%-ում)` մասամբ ազատ, 63-ում (կամ 32 %-ում)` անազատ: Այսպիսով` երկրագնդի բնակչության միայն 15 տոկոսն է (վերջին տասնամյակում ամենացածր ցուցանիշն է) ապրում ազատ մամուլ ունեցող երկրում, 42 տոկոսը` մասամբ ազատ եւ 43 տոկոսը` անազատ: Լավագույն իրավիճակն այս առումով Ֆինլյանդիայում է (10 միավոր), Նորվեգիայում եւ Շվեդիայում (11-ական միավոր), Բելգիայում, Իսլանդիայում եւ Լյուքսեմբուրգում (12-ական միավոր): Հետխորհրդային երկրներից ազատ մամուլ ունեցող են համարվել միայն Բալթյան երեք պետությունները` Էստոնիան (18 միավոր), Լիտվան (22 միավոր) եւ Լատվիան (26 միավոր): Մասամբ ազատ` Վրաստանը, Մոլդովան (55-ական միավոր) եւ Ուկրաինան (56 միավոր): Վրաստանը եւ Ուկրաինան արդեն յոթ տարի է, որ այս խմբում են: Նախկին խորհրդային մյուս բոլոր երկրներն անազատների ցանկում են: Մեկ միավորով առաջընթաց են ունեցել Հայաստանի ԶԼՄ-ները. 2010-ին` 65 միավոր, իսկ 2009-ին` 66: Այլ կերպ ասած`սկսած 2002 թվականից հայկական ԶԼՄ-ները գնահատվում են որպես անազատ:
Մայիսի 9-ին հրապարակվեց Եվրոպայի խորհրդի մարդու իրավունքների հանձնակատար Թոմաս Համմարբերգի` 2011 թ. հունվարի 18-21-ը Հայաստան կատարած այցի արդյունքներով պատրաստած զեկույցը, որտեղ անդրադարձ կա Հայաստանում խոսքի ազատության իրավիճակին: 
ԵԽ ՄԻ հանձնակատարը, մասնավորապես, դրական է գնահատել 2010 թվականի մայիսին ընդունված` զրպարտության եւ վիրավորանքի ապաքրեականացման օրենսդրական փոփոխությունները` միաժամանակ մտահոգություն հայտնելով ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում այդ առնչությամբ սահմանված`փոխհատուցման բարձր գումարների, ինչպես նաեւ` վիրավորանքի եւ զրպարտության համար ԶԼՄ-ների դեմ հարուցված դատական գործերի աճի վերաբերյալ:
«Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու առիթով` զեկույցի հեղինակը ՀՀ իշխանություններին հորդորում է պատշաճ ուշադրություն դարձնել միջազգային փորձագետների եւ այդ նպատակով ստեղծված աշխատանքային խմբի առաջարկներին ու խորհուրդներին, որոնք վերաբերում են Հայաստանում անալոգայինից թվային հեռարձակման անցման օրենսդրության բարեփոխմանը:
Մարդու իրավունքների հանձնակատարի կարծիքով` երկրի իշխանությունները խստորեն պետք է դատապարտեն լրագրողների դեմ հարձակումների եւ գործադրվող ճնշումների միջադեպերը, քայլեր ձեռնարկեն դրանց հետաքննությունն արդյունավետ անցկացնելու ուղղությամբ, որպեսզի մեղավորները պատասխանատվության ենթարկվեն եւ ապագայում նման դեպքերը կանխվեն: 
«Տեսա-լսողական մեդիայում բազմակարծության առկայությունը առողջ ժողավրդավարության ցուցանիշն է, որը կարեւորում է խոսքի ազատության սկզբունքը»,-ասված է զեկույցում: Այս առումով ԵԽ ՄԻ հանձնակատարը ափսոսանք է հայտնել, որ թվային հեռարձակման արտոնագրման նպատակով անցկացված մրցույթները չնպաստեցին այդ սկզբունքի հաստատմանը: Թոմաս Համմարբերգը ուշադրության է արժանացրել նաեւ թիվ 11 մրցույթի արդյունքների`ՀՌԱՀ-ի հիմնավորմանը, որով հաղթող դարձավ «Արմնյուզ» հեռուստաընկերության հիմնադիրը, իսկ «Ա1+»-ի հիմնադրի հայտը մերժվեց: «Հայտերը գնահատելիս կիրառվել է ոչ հստակ մեթոդաբանություն, ինչը հանգեցրել է մրցույթի նկատմամբ անվստահության»,- ընդգծված է զեկույցում:
Հունիսի 8-ին Եվրոպայի խորհրդի նախարարների կոմիտեի նիստում միաձայն որոշում ընդունվեց այն մասին, որ Հայաստանը կատարել է «Ա1+»-ի գործով Եվրոդատարանի վճիռը, եւ այս գործընթացը համարվում է փակված: Այս մասին հայտնեց Եվրոպական դատարանում Հայաստանի կառավարության լիազոր ներկայացուցիչ, ՀՀ գլխավոր դատախազի տեղակալ, զինդատախազ Գեւորգ Կոստանյանը: Արձագանքելով այս տեղեկությանը` «Ա1+»-ի հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի նախագահ Մեսրոպ Մովսեսյանը պնդեց հակառակը՝ ասելով, որ Եվրոդատարանի վճռում հստակ ասված է՝ պետությունը պետք է կազմակերպի հաճախականությունների թափանցիկ մրցույթ, որը չի արվել, եւ ներկայում «Ա1+»-ի նյութերով դատական գործընթացները շարունակվում են: 
Հունիսի 27-ին այս առնչությամբ հայտարարությամբ հանդես եկան 15 լրագրողական եւ այլ հասարակական կազմակերպություններ, այդ թվում՝ նաեւ ԽԱՊԿ-ն: 
Այս փաստաթղթում նշված է, որ փաստերը (որոնք ներկայացված են հայտարարությանը կցված հավելվածում. տես՝ www.khosq.am) վկայում են՝ ՀՀ իշխանություններն այդպես էլ միջոցներ չձեռնարկեցին «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ի տեղեկատվության եւ գաղափարների ազատ տարածման խախտված իրավունքը վերականգնելու ուղղությամբ, եւ այդ փաստերի ու հանգամանքների համադրումը թույլ է տալիս խոսել «Ա1+»-ի եթեր վերադարձման համար շարունակական խոչընդոտներ ստեղծելու մասին: Հայտարարությունը ստորագրողները փաստել են, որ՝ «ԵԽ նախարարների կոմիտեի ընդունած այսօրինակ որոշումները միայն արձակում են իշխանությունների ձեռքերը, արդարացնում խոսքի ազատության դեմ կատարած նրանց ոտնձգությունները եւ նվազեցնում երկրում ժողովրդավարական արժեքների պաշտպանության ուղղությամբ բազմաթիվ տեղական եւ միջազգային կազմակերպությունների գործադրած ջանքերի արդյունավետությունը»: Այնուհետեւ կոչ են ուղղել ԵԽ նախարարների կոմիտեին` իր իրավասության ներքո գտնվող ընթացակարգերը կիրառելու Եվրոպայի խորհրդի կողմից ճանաչված առաջնայնություններին եւ արժեքներին համահունչ:

Զեկույցը պատրաստվել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալների, Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի եւ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի ինտերնետային կայքի նյութերի, ինչպես նաեւ՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիման վրա:

( Զեկույցը պատրաստվել է «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան» կազմակերպության աջակցությամբ իրականացվող Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի ծրագրի շրջանակներում:





PAGE  
9

