[image: image1.jpg]


 ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿՈՄԻՏԵ                   
[image: image2.jpg]


 ԲԱՑ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ  

ՀԻՄՆԱԴՐԱՄՆԵՐ - ՀԱՅԱՍՏԱՆ
ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ՈՒ
ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի եռամսյակային զեկույց(
 (ապրիլ-հունիս, 2012 թ.)
Համառոտ ամփոփում
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն հետամուտ է հայաստանյան լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների գործունեությանն առնչվող պայմաններին, իրադարձություններին ու խնդիրներին եւ հանրությանն է ներկայացնում եռամսյակային ու տարեկան զեկույցներ` Հայաստանում խոսքի ազատության վիճակի, ԶԼՄ-ների եւ լրագրողների իրավունքների խախտումների վերաբերյալ։ Դրանցում ներառվում են ոլորտը կարգավորող օրենսդրության փոփոխությունները, վերջիններիս առնչվող առաջարկություններն ու գործընթացները, ինչպես նաեւ՝ քաղաքական գործոնների եւ տնտեսական միջավայրի ազդեցությունները լրատվամիջոցների վրա: 

2012 թ. երկրորդ եռամսյակում ԶԼՄ-ների գործունեության իրավական դաշտին վերաբերող գործընթացներում ուշագրավ է երկու զարգացում։

Ապրիլի 25-ին ՀՀ կառավարությունը ՀՀ Ազգային ժողովի նախագահին ներկայացրեց իր եզրակացությունը` Երեւանի մամուլի ակումբի, «Ինտերնյուս» ՀԿ-ի եւ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի պատրաստած` «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» օրենքի նախագծի լրամշակված տարբերակի մասին։ Ըստ այդմ` կշարունակվեն քննարկումները օրինագծի կատարելագործման ուղղությամբ։
Ապրիլի 27-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը նախադեպային որոշում կայացրեց` կատարելով ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի դրույթների կանոնակարգումներ (պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման կարգի եւ պայմանների մասին)։ Սակայն այդ որոշման վերլուծական եզրակացություններում առկա է երկու մտահոգիչ հանգամանք` կապված «տեղեկատվության աղբյուր» հասկացության եւ տեղեկատվական վեճերի արտադատական լուծումները թերագնահատելու հետ։ 

ԶԼՄ-ների գործունեության վրա քաղաքական միջավայրի ազդեցության առումով` նախորդ տարիներին ԽԱՊԿ-ն նկատել է այն օրինաչափությունը, որ համապետական կամ տեղական ինքնակառավարման մարմինների ընտրությունների ընթացքում լրագրողների եւ լրատվամիջոցների նկատմամբ ճնշումները նկատելիորեն աճում են։ Այս տարվա մայիսի 6-ի խորհրդարանական ընտրություններն ուղեկցվեցին լրագրողների նկատմամբ 3 ֆիզիկական բռնության եւ 4 տեղեկատվություն ստանալուն ու տարածելուն խոչընդոտող միջադեպով։ Թեեւ 2008 թ. ընտրությունների համեմատ` իրավիճակն ավելի մեղմ էր, այնուամենայնիվ, նկատելի է, որ 2012 թ. առաջին եռամսյակի համեմատ` երկրորդ եռամսյակում, որը ներառում է ընտրական շրջանը, ԶԼՄ-ների գործունեության պայմանները բարդացան։ Մասնավորապես` կրկնապատկվեց լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների իրավունքների խախտումների ընդհանուր թվաքանակը. արձանագրվեց լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 3 նոր դեպք, տարաբնույթ ճնշումների 10 դեպք, տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումների 10 փաստ։
Հայաստանյան հեռարձակվող ԶԼՄ-ների` իշխանությունների կողմից վերահսկողության մասին են վերստին վկայում մի քանի հասարակական կազմակերպությունների եւ մի խումբ մտավորականների բաց նամակը` ուղղված ՀՀ նախագահ Սերժ Սարգսյանին եւ վերջինիս հանձնարարականը Հանրային խորհրդի նախագահին` հայկական հեռուստաեթերի բարեփոխման վերաբերյալ։ Ընդունելով նամակում առկա մտահոգությունը` Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն կտրականապես դեմ է դրանում առաջարկվող լուծումներին եւ դրանք գնահատում է որպես թաքնված գրաքննության փորձ։

Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը 

2012 թ. երկրորդ եռամսյակում խոսքի եւ մամուլի ազատությանը վերաբերող իրավական դաշտի գործընթացներում տեղի ունեցավ երկու զարգացում։ 

Ապրիլի 25-ին ՀՀ կառավարությունը ՀՀ Ազգային ժողովի նախագահին ներկայացրեց իր եզրակացությունը` ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի կողմից մարտի 19-ին շրջանառության մեջ դրված «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» օրենքի նախագծի լրամշակված տարբերակի վերաբերյալ: Հիշեցնենք, որ այդ օրինագիծը պատրաստել են Երեւանի մամուլի ակումբը, «Ինտերնյուս» ՀԿ-ն եւ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն։ 
Կառավարության եզրակացության մեջ, մասնավորապես, ասված է, որ ՀՀ կառավարությունն ընդունում է «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու անհրաժեշտությունը՝ պայմանավորված հանրապետությունում հեռարձակման թվային համակարգի ներդրմամբ: Սակայն փաստաթղթի հեղինակները միաժամանակ նշել են, որ օրինագծում անհրաժեշտ է կատարել որոշ հայեցակարգային եւ տեխնիկական փոփոխություններ։ 
ԶԼՄ-ների գործունեության օրենսդրական կարգավորման առումով` շատ կարեւոր էր ՀՀ վճռաբեկ դատարանի ապրիլի 27-ին կայացրած նախադեպային որոշումը` «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադրի եւ ԱԺ նախագահի նախկին խորհրդական Թաթուլ Մանասերյանի միջեւ դատական վեճի վերաբերյալ։ Մինչ այս` լրատվամիջոցների դեմ վիրավորանքի եւ զրպարտության հիմքով գործերի բողոքները դատական այս ատյանը վերադարձնում էր` առանց քննելու։ Վերջին երկու տարվա ընթացքում առաջին անգամ է, որ ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վարույթ է ընդունում նման բողոքը եւ իր կայացրած դատական ակտում, շեշտելով, որ «դատարաններում ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի կիրառման առումով առկա է օրենքի միատեսակ մեկնաբանման անհրաժեշտություն», կատարում է այդ  մեկնաբանումները` հղում անելով Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանի սահմանած չափորոշիչներին` խոսքի ազատության իրավունքի եւ դրա սահմանափակումների վերաբերյալ։
Մասնավորապես` տվյալ հոդվածի համատեքստում կանոնակարգված եւ հստակեցված են «վնաս պատճառող եւ տուժող», «վիրավորանք եւ զրպարտություն», «ստույգ փաստեր», «գնահատող դատողություն» եւ այլ հասկացությունները, փոխհատուցվող գումարի չափերը, պատասխանատվությունից ազատվելու հիմքերը, պաշտոնատար անձանց քննադատության սահմանները, հայցային վաղեմության ժամկետները։ 
Ընդհանուր առմամբ դրական լինելով հանդերձ` այս որոշումը պարունակում է մտահոգություն առաջացնող երկու հանգամանք։ Նախ, ինչպես Տեղեկատվական վեճերի խորհուրդը նշեց հունիսի 26-ին հրապարակած իր փորձագիտական եզրակացության մեջ, 
«տեղեկատվության աղբյուր» հասկացությունը մեկնաբանելիս, դատարանի արտահայտած մի շարք իրավական դիրքորոշումներ սահմանափակում են այն աղբյուրների շրջանակները, որոնցից կարող են օգտվել լրագրողները։ Ուստի անհրաժեշտ է համապատասխան  նախադեպային դիրքորոշումների վերամշակումը:
ԽԱՊԿ-ն համամիտ է այս տեսակետին եւ միաժամանակ կատարում է եւս մեկ էական դիտարկում։ Ըստ այդմ, հայցային վաղեմության ժամկետին վերաբերող դրույթը վերլուծելիս, դատարանն անդրադարձել է հերքման պահանջի իրավունքին` կատարելով խնդրահարույց եզրահանգում, որով թերագնահատվում է արտադատական ճանապարհով հերքման պահանջը բավարարելու եւ տեղեկատվական վեճերի լուծման հենց արտադատական ուղիներին առաջնահերթություն տալու կարեւորությունը։ Վճռաբեկ դատարանի որոշման մեջ նշված է, որ խախտված իրավունքի վերականգնման համար արտադատական կարգով զանգվածային լրատվամիջոցին դիմելը պարտադիր պայման չէ` իրավունքի պաշտպանության հայց ներկայացնելու համար։ Մինչդեռ համաձայն «Զանգվածային լրատվության մասին» ՀՀ օրենքի 8-րդ հոդվածի 9-րդ կետի` անձն իրավունք ունի դիմելու դատարան` հերքումը տարածելու եւ իր պատասխանը հրապարակելու հայցով, եթե լրատվամիջոցը հրաժարվում է տարածել հերքումը կամ պատասխանը կամ խախտում է դրանք տարածելու օրենքով սահմանված կարգն ու ժամկետը։
Այսուհանդերձ, առանձնահատուկ ուշադրության է արժանի այն հանգամանքը, որ սույն զեկույցն ընդգրկող ժամանակահատվածում, ինչպես եւ նախորդ եռամսյակում էր, վերը հիշատակված` ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի հիմքով դատական հայցերը` լրագրողների եւ լրատվամիջոցների դեմ, ակնհայտորեն նվազել են` 2011 թ. առաջին եւ երկրորդ եռամսյակների համեմատությամբ։ 2011 թ. առաջին կիսամյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց 14 դատական գործ: Այս տարվա առաջին կիսամյակում սկսվել է 6 նոր գործի դատավարություն, որոնցից 2-ը վարույթ է ընդունվել 2011 թ. տարեվերջին։
Այս տարվա երկրորդ եռամսյակը ՀՀ Ազգային ժողովի մայիսի 6-ի ընտրությունների քարոզարարշավը ներառող շրջան էր։ Ուստի ԶԼՄ-ների վրա քաղաքական գործոնների ազդեցության առումով` ուշադրության կենտրոնում էին լրատվամիջոցներին առնչվող թե´ նախընտրական իրավիճակը եւ թե´ հենց ընտրության օրը տեղի ունեցող իրադարձությունները։ 
Նախորդ տարիներին ԽԱՊԿ-ն արձանագրել է այն օրինաչափությունը, որ ներքաղաքական կյանքում տեղի ունեցող կարեւոր իրադարձությունների, հատկապես` համապետական կամ տեղական ինքնակառավարման մարմինների ընտրությունների ընթացքում ձեւավորվող լարվածության մթնոլորտում լրատվամիջոցները եւ լրագրողները հայտնվում են անբարենպաստ պայմաններում։ Սրա արդյունքում էլ շատանում են խոսքի ազատությանը սպառնացող իրավախախտումները։ 
2012 թ. մայիսի 6-ին կայացած ՀՀ ԱԺ ընտրությունների ընթացքում արձանագրվեց 7 միջադեպ, որոնցից 3-ը ֆիզիկական բռնություն էր` բարեբախտաբար, ոչ խիստ վտանգավոր հետեւանքներով, 4-ը` տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտում (մանրամասները` սույն զեկույցի «Ֆիզիկական բռնություններ` լրագրողների նկատմամբ» բաժնում եւ «ԱԺ ընտրություններին լրագրողների մասնագիտական գործունեության այլ խոչընդոտումներ» ենթաբաժնում)։ 

ԶԼՄ-ների գործունեության վրա քաղաքական միջավայրի ազդեցության հետազոտման նպատակ էր հետապնդում ԽԱՊԿ-ի նախաձեռնած` նախընտրական շրջանում քաղաքական ուժերի մամուլի ասուլիսների` հայաստանյան հեռուստաեթերում լուսաբանման մոնիտորինգը։ Այն իրականացվեց փետրվարի 15-ից մինչեւ մայիսի 4-ը` ներառյալ։ 

Մոնիտորինգի արդյունքների ամփոփմամբ` ԽԱՊԿ-ն եզրակացրեց, որ մայրաքաղաքային եւ հանրապետական սփռում ունեցող գրեթե բոլոր հեռուստաընկերությունները նախընտրական ժամանակահատվածում հետաքրքրված էին ընտրություններին վերաբերող ասուլիսներով: Նախընտրական հեռուստաեթերն, ընդհանուր առմամբ, բաց էր ընտրություններին մասնակցող բոլոր կուսակցությունների համար։ Իսկ ասուլիսների միջոցով ընտրողների հետ հաղորդակցվելու պայմանները հեռուստաեթերում հիմնականում հավասար էին։ Ասուլիսների հեռուստալուսաբանման բովանդակությունն առավելապես չեզոք էր: Նկարահանված նյութերը մեծամասամբ ներկայացվում էին` առանց սեփական կամ այլոց մեկնաբանությունների: 
Այն փաստը, որ նախընտրական շրջանում լրատվամիջոցները հիմնականում հավասար պայմաններ են տրամադրել ընտրություններին մասնակցած քաղաքական ուժերին, հաստատում են նաեւ գործընկեր կազմակերպությունների, մասնավորապես, Երեւանի մամուլի ակումբի եւ «Լրագրողներ հանուն ապագայի» ՀԿ-ի կատարած մշտադիտարկումները։ 

Ընդհանրապես` խորհրդարանական ընտրարշավի լուսաբանումը ցույց տվեց, որ հայաստանյան հեռուստաընկերություններն ի վիճակի են ապահովելու անաչառություն եւ բազմակարծություն։ Եվ եթե ընտրություններից դուրս դրանք եթերում գրեթե չկան, ապա ամբողջ պատասխանատվությունն ընկնում է իշխանությունների վրա, որոնք վերահսկողության տակ են պահում հեռարձակման ոլորտը։  
Այդ վերահսկողության առկայությունը մեկ անգամ եւս ընդգծվեց խորհրդարանական ընտրություններից կարճ ժամանակ անց տեղի ունեցած մեկ այլ իրադարձությամբ։ 
Հունիսի 22-ին մի շարք հասարակական կազմակերպություններ եւ մի խումբ մտավորականներ «Հեռուստաընկերությունների հակասոցիալական եթերային քաղաքականության մասին» բաց նամակ ուղղեցին ՀՀ նախագահին։ Այդ նամակը ստորագրողները հայկական հեռուստաեթերն անընդունելի են համարում բացառապես «հայկական արտադրության ագրեսիվ, քրեական եւ պոտենցիալ քրեածին, հակասոցիալական» սերիալների եւ չակերտավոր «հումորային» հաղորդումների համար։ Խնդրի կարգավորումն էլ տեսնում են չափորոշիչներ սահմանելու, ՀԸ-ների նկատմամբ պատժամիջոցները խստացնելու, Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի ներսում մեկ այլ հանձնաժողով ստեղծելու միջոցով։ 

Հետաքրքրական է, որ ՀՀ նախագահն անմիջապես արձագանքեց այս բաց նամակին` հանդիպում նախաձեռնելով Հանրային խորհրդի նախագահ Վազգեն Մանուկյանի հետ եւ նրան հանձնարարականներ տալով։ Վերջինս պարտավորվել է մինչև սեպտեմբերի վերջ ոլորտը բարեփոխելու մեխանիզմներ առաջարկել` շահագրգիռ կողմերի մասնակցությամբ իրականացվելիք հանրային քննարկումների հիման վրա:
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, իսկապես մտահոգ լինելով հայկական հեռուստաեթերի աղետալի վիճակով, ամենեւին չի համարում, որ «հակասոցիալական սերիալների» առկայությունը միակ աղաղակող խնդիրն է այս ոլորտում, եւ կտրականապես դեմ է հիշյալ բաց նամակում առաջարկվող լուծումներին. դրանք գնահատում է որպես թաքնված գրաքննության փորձ։ Մասնավորապես` ԽԱՊԿ-ի մոտեցումն այն է, որ հայկական հեռուստաեթերը բարելավելու համար ամենից առաջ անհրաժեշտ է հիմնովին բարեփոխել «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքը։ Բացի այս` Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովին պարտադրել, որ այն, ըստ էության, կատարի իր առաքելությունը եւ առանց խտրականության` մշտապես հետեւի բոլոր հեռուստաընկերությունների կողմից օրենքի պահանջների եւ լիցենզիաների պայմանների կատարմանը։ Իսկ հեռուստատեսության ստեղծագործական, պրոֆեսիոնալ խնդիրների լուծման ուղին հեռուստաընկերությունների ինքնակարգավորմանը նպաստելն է եւ ոչ թե այնպիսի քայլերի ձեռնարկումը, որը կարող է հանգեցնել գրաքննության կամ ինքնագրաքննության։ ՀՀ նախագահը կամ նրա աշխատակազմը, ինչպես եւ` Հանրային խորհուրդը չունեն օրենքով սահմանված իրավասություններ` հեռուստաեթերի վերահսկման կամ կարգավորման հարցում։
Ի դեպ, այս եռամսյակում Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն առիթ ունեցավ արձանագրելու Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի` իրեն վերապահված գործառույթները ոչ լիարժեք կատարելու փաստ։ ԽԱՊԿ-ն հարցում ուղարկեց ՀՌԱՀ-ին այն մասին, թե արդյոք «ՇԱՐԿ» ՍՊԸ-ն իր «Լայմ» (նախկինում` «12») հեռուստաալիքով չի խախտում իր ստացած թիվ 160 լիցենզիայի պայմանները` հանդես գալով որպես սոսկ ժամանցային հեռուստաալիք։ Այն պարագայում, որ այդ ընկերությունը 2010 թվականի դեկտեմբերի 16-ին 15-րդ մրցույթի հաղթող է ճանաչվել` որպես ընդհանուր ուղղվածության ՀԸ: Ի պատասխան` ՀՌԱՀ-ից ստացվեց № 02-244 (30.05.12 թ.) գրությունը, որի 2-րդ կետով ասված է, որ Հանձնաժողովը թիվ 160 լիցենզիայի պայմանների խախտում չի արձանագրել։ Մինչդեռ ակնհայտ է այդ լիցենզիայի պայմանների եւ այն ստացած ՀԸ-ի եթերի բովանդակության անհամապատասխանությունը։ Այդ մասին վկայում են թե´ ԽԱՊԿ դիտարկումները եւ թե´ «Լայմի» ինքնագովազդի պաստառները` որպես ժամանցային ՀԸ-ի։
2012 թ. երկրորդ եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն շարունակել է արձանագրել եւ վերլուծել լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները։ Ստորեւ ներկայացնում ենք դրանք ՝ հետեւյալ դասակարգմամբ. 

1. ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ, 

2. ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ,
3. տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ: 

ԽԱՊԿ-ի օգտագործած այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես՝ լինում են միջադեպեր, երբ, օրինակ, տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել կոնկրետ եւ ակնառու ներկայացնելու լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը: 

Լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ
2012 թվականի երկրորդ եռամսյակը հայաստանյան լրատվամիջոցների ու լրագրողների համար եղավ նկատելիորեն լարված ժամանակշրջան։ Դա կապված էր, նախեւառաջ, ներքաղաքական իրադարձությունների, մասնավորապես, նախընտրական եւ ընտրական գործընթացների հետ։ Ինչպես արդեն նշել ենք` այս տարվա խորհրդարանական ընտրություններն ուղեկցվեցին լրագրողների իրավունքների խախտումների 7 միջադեպով, որոնցից 3-ը ֆիզիկական բռնություն էր, 4-ը` տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտում։ 
Ինչ վերաբերում է լրագրողների եւ լրատվամիջոցների դեմ (այդ թվում նաեւ` որպես երրորդ անձ) վիրավորանքի եւ զրպարտության հիմքով դատական հայցերին, ապա հարկ է նշել, որ այս տարվա երկրորդ եռամսյակում սկսվել է 5 նոր գործի դատավարություն, որոնցից մեկը դատական վարույթ է ընդունվել 2011 թ. տարեվերջին։ Իսկ ամբողջ առաջին կիսամյակում, ինչպես արդեն նշել ենք լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը ներկայացնելիս, այս գործերը 6-ն են, դրանցից 2-ը դատական վարույթ է ընդունվել 2011 թ. տարեվերջին։
Ստորեւ ներկայացնում ենք երկու աղյուսակ, որոնք ցույց են տալիս լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների իրավունքների խախտումների քանակական համեմատության պատկերը։ 

Երկու աղյուսակներն էլ վկայում են, որ երկրորդ եռամսյակում այդ խախտումների ընդհանուր քանակը կրկնապատկված է` թե´ 2011 թ. նույն ժամանակահատվածի եւ թե´ 2012 թ. առաջին եռամսյակի համեմատությամբ։ 

Եթե այս տարվա առաջին եռամսյակում դրական գնահատվեց լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության փաստերի բացակայությունը, ապա երկրորդ եռամսյակում արձանագրվեց 3 նոր միջադեպ։ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ տարաբնույթ ճնշումների քանակը եւս աճել է` եւ´ 2012 թ. առաջին եռամսյակի (6 միջադեպ), եւ´ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակի (6 միջադեպ) համեմատությամբ` հասնելով 10-ի։ Մեծաթիվ են նաեւ տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումները` անցած եռամսյակի համեմատությամբ 5-ով, իսկ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակի համեմատ` 8-ով ավելի։
2012 թվականի առաջին եւ երկրորդ եռամսյակների ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների համեմատական աղյուսակը.
	     Խախտումների տեսակները
	        2012 թ.

1-ին եռամսյակ
	2012 թ.

2-րդ եռամսյակ

	Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	0
	3

	Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	6
	10

	Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	5
	10


2011 եւ 2012 թվականների երկրորդ եռամսյակի ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների համեմատական աղյուսակը.
	     Խախտումների տեսակները
	        2011 թ.

2-րդ եռամսյակ
	2012 թ.

2-րդ եռամսյակ

	Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	2
	3

	Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	6
	10

	Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	2
	10


Այսպիսով՝ 2012 թ. երկրորդ եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն գրանցեց լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների 23 նոր խախտում:

Ինչպես եւ նախորդ զեկույցներում՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել եւ չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: Հայտնի է, որ ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները հաճախ ձեռնպահ են մնում իրենց մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու փաստերի հրապարակայնացումից, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագող խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Այս իսկ պատճառով՝ ԽԱՊԿ-ն վստահ է, որ լրագրողների եւ ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների իրական քանակը գերազանցում է արձանագրվածներին: Զեկույցում ներկայացնում ենք  հասարակական լայն արձագանք ստացած փաստերից առավել նշանակալիները:
1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ 

2012 թ. երկրորդ եռամսյակում լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնությունների 3 դեպք արձնագրվեց` խորհրդարանական ընտրությունների օրը` մայիսի 6-ին եւ նախօրեին։

Մայիսի 6-ին «ԳԱԼԱ» հեռուստաընկերությունը հաղորդագրություն տարածեց այն մասին, որ մայիսի 5-ին` ԱԺ ընտրությունների նախորդ օրը, Գյումրու թիվ 33 ընտրատարածքում  միջադեպ է տեղի ունեցել ՀԸ-ի նկարահանող խմբի եւ ընտրատարածքային հանձնաժողովի անդամների (նստավայրը` թիվ 30 դպրոցի շենք) միջեւ։ 

Լրագրող Նաիրա Նալբանդյանը նախ զանգահարել է հանձնաժողովի նախագահ Գրիգոր Հովհաննիսյանին եւ խնդրել տեղեկություններ հայտնել ընտրատեղամասերի վերաբերյալ, սակայն վերջինս մերժել է։ Հետո լրագրողը եւ օպերատոր Տիգրան Գասաբյանը գնացել են հանձնաժողովի նստավայր, որտեղ նրանց արգելել են մուտք գործել։ Գրիգոր Հովհաննիսյանը կրկին հրաժարվել է տեղեկություն տալ եւ հանձնաժողովի երկու անդամների հետ նախահարձակ է եղել, կոպտել լրագրողին, քաշքշել օպերատորին։ Վիճաբանությունը հարթելու համար միջամտել է ընտրատարածքի հերթապահ ոստիկանը։ 

Մայիսի 11-ին լրագրող Նաիրա Նալբանդյանը տեղի ունեցածի մասին հաղորդում է ներկայացրել ՀՀ ոստիկանության Շիրակի մարզի քննչական բաժին, որտեղ փաստի առիթով նյութեր են նախապատրաստվել։ Ինչպես տեղեկացանք «ԳԱԼԱ» ՀԸ-ից` մայիսի 16-ին կայացված որոշմամբ քրեական գործի հարուցումը մերժվել է` հանցադեպի բացակայության պատճառով։
Մայիսի 6-ին` ԱԺ ընտրությունների օրը, լրատվամիջոցները տեղեկացրին, որ բռնություն գործադրելով` խոչընդոտել են «Ազատություն» ռադիոկայանի լրագրող Էլինա Չիլինգարյանի մասնագիտական գործունեությանը։ Երբ լրագրողը Երեւանի թիվ 178 դպրոցում տեղակայված 12/32 ընտրատեղամասի բակում նկարահանում է կատարել, կադրում հայտնված մի երիտասարդ մոտեցել, հարվածել է լրագրողի ձեռքին եւ փորձել խլել տեսախցիկը։ «ՖԼԻՊ» տեսակի սարքն ընկել է գետնին, տեղի է ունեցել քաշքշոց։ Լրագրողին դժվարությամբ հաջողվել է չհանձնել իր տեսասարքը, որից հետո նա հեռացել է ընտրատեղամասից։ 

Էլինա Չիլինգարյանը կատարվածի մասին ահազանգել է ՀՀ ոստիկանություն։ Էրեբունու քննչական բաժնում հարուցվել է քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 164-րդ հոդվածի 1-ին մասով, որը վերաբերում է լրագրողի մասնագիտական օրինական գործունեությանը խոչընդոտելուն։ Նախաքննությունը շարունակվում է։ 

Նույն` ԱԺ ընտրությունների օրը, Գյումրու թիվ 1 դպրոցում տեղակայված 34/26 ընտրատեղամասում չորս անհայտ երիտասարդ խոչընդոտել են «Մաքսինֆո» լրատվական-վերլուծական գործակալության լրագրող Կարեն Ալեքյանի մասնագիտական գործունեությանը` վերջինիս հագուստից պոկելով լրագրողական վկայականը, ապա նրանից խլելով տեսախցիկը։ Այս արարքներից հետո այդ անձինք հեռացել են ընտրատեղամասից։ Երկու ժամ անց վերադարձրել են տեսասարքը` կոտրված։ 

Կարեն Ալեքյանը դեպքի մասին հաղորդում է տվել ՀՀ ոստիկանության Գյումրու բաժին։ Շիրակի մարզի դատախազի հանձնարարությամբ` ՀՀ ոստիկանության Շիրակի մարզի քննչական բաժնում նյութեր են նախապատրաստվել։ Մայիսի 8-ին հարուցվել է քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 149-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 3-րդ եւ 5-րդ կետերով (Ընտրական իրավունքի ազատ իրականացմանը, կամ զանգվածային լրատվության միջոցի ներկայացուցչի լիազորությունների իրականացմանը խոչընդոտելը, որը կատարվել է մի խումբ անձանց կողմից` զուգորդվելով բռնության գործադրմամբ կամ դա գործադրելու սպառնալիքով)։Այս գործը ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության վարույթում է։ Նախաքննությունը շարունակվում է։ Ինչպես տեղեկացանք ՀՀ ՀՔԾ-ից` կասկածյալներ կամ ձերբակալվածներ դեռևս չկան։ Միջոցներ են ձեռնարկվում հանցանք կատարած անձանց ինքնությունը պարզելու ուղղությամբ։
ԱԺ ընտրություններին լրագրողների մասնագիտական գործունեության  այլ խոչընդոտումներ

Ստորեւ նկարագրված միջադեպերը հաշվառել ենք որպես տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի ոտնահարում, սակայն այստեղ ներկայացնում ենք առանձին ենթաբաժնով` ընտրություններին առնչվող փաստերն ի մի բերելու նկատառումով։ 

Մայիսի 6-ին` ԱԺ ընտրությունների օրը, լրատվամիջոցները հայտնեցին, որ Գյումրու թիվ 6 դպրոցում տեղակայված 34/25 ընտրատեղամասում նկարահանումներ կատարելիս` խոչընդոտվել է «Կենտրոն» հեռուստաընկերության օպերատոր Վարազդատ Պապիկյանի աշխատանքը։ Գյումրու քաղաքապետի որդին` Սպարտակ Ղուկասյանը, օպերատորի ձեռքից խլել է տեսասարքը եւ ստիպել նրան դուրս գալ տեղամասից։ 

Կատարվածի մասին ՀՀ գլխավոր դատախազությանը տրված հաղորդումն ուղարկվել է Շիրակի մարզի դատախազին, ում հանձնարարությամբ` ՀՀ ոստիկանության Գյումրու բաժնում ստուգվել են նշված հանգամանքները եւ նախապատրաստվել նյութեր։ Մայիսի 8-ին հարուցվել է քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 149-րդ հոդվածի 1-ին մասով (Ընտրական իրավունքի ազատ իրականացմանը, կամ զանգվածային լրատվության միջոցի ներկայացուցչի լիազորությունների իրականացմանը խոչընդոտելը)։
Այս գործը եւս ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության վարույթում է։ Նախաքննությունը շարունակվում է։ 
Նույն օրը, Գյումրու թիվ 5 երաժշտական դպրոցում տեղակայված 34/21 ընտրատեղամասում մի խումբ անձինք խոչընդոտել են «Կենտրոն» հեռուստաընկերության լրագրող-օպերատոր Վլադիմիր Խաչատրյանի մասնագիտական գործունեությանը։ Այդ անձինք վերցրել են ընտրատեղամասում տեղադրված տեսախցիկն ու հեռացել։ 

Դեպքի մասին հաղորդվել է ՀՀ գլխավոր դատախազությանը, որի աշխատանքային խումբը հաղորդումն ուղարկել է Շիրակի մարզի դատախազին։ Վերջինիս հանձնարարությամբ` ՀՀ ոստիկանության Շիրակի մարզի քննչական բաժնում նախապատրաստվել են նյութեր։ Մայիսի 8-ին հարուցվել է քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 149-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 5-րդ կետով (Ընտրական իրավունքի ազատ իրականացմանը, կամ զանգվածային լրատվության միջոցի ներկայացուցչի լիազորությունների իրականացմանը խոչընդոտելը, որը կատարվել է մի խումբ անձանց կողմից): Այս գործը նույնպես ՀՀ հատուկ քննչական ծառայության վարույթում է։ Նախաքննությունը շարունակվում է։
Մայիսի 6-ին` առավոտյան ժամը 10-ին մոտ, «Aravot.am» կայքի փոխանցմամբ, Երեւանի Դավթաշեն վարչական շրջանի թիվ 5/11 ընտրատեղամասում միջադեպ է տեղի ունեցել նույն կայքի թղթակից Նելլի Բաբայանի հետ։ Երբ լրագրողը հեռախոսով լուսանկարելիս է եղել ընտրատեղամասում մարդկանց կուտակումները, անծանոթ մի երիտասարդ խոչընդոտել է թղթակցի աշխատանքին` նրա ձեռքից խլելով հեռախոսը։ Որոշ ժամանակ անց այդ անձը հեռախոսը վերադարձրել է։

Նույն օրը` երեկոյան ժամը 20.00-ից հետո, ԽԱՊԿ-ն ահազանգ ստացավ «hetq.am»-ի խմբագրությունից այն մասին, որ Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների թիվ 6/01 ընտրատեղամասում խոչընդոտում են լրագրող Քրիստինե Աղալարյանի մասնագիտական գործունեությանը` թույլ չտալով տեղեկություններ ստանալ ձայների հաշվարկի ընթացքի վերաբերյալ։ Տեղամասային ընտրական հանձնաժողովի նախագահն արգելում էր լրագրողին  տեսաձայնագրում կատարել` առանց որեւէ հիմնավորման։ Երբ լրագրողը պահանջել է մատնացույց անել այդ արգելքը հիմնավորող իրավական ակտը, նախագահը չի կարողացել հակառակվել։ Քրիստինե Աղալարյանի համառ պնդումից հետո միայն նա թույլ է տվել լրագրողին կատարել իր աշխատանքը։ 
2. Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ 

Ինչպես արդեն նշել ենք` այս տարվա երկրորդ եռամսյակում ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակն աճել է` եւ նախորդ եռամսյակի, ե´ւ 2011 թ. երկրորդ եռամսյակի համեմատությամբ։ ԽԱՊԿ-ն նշված ժամանակահատվածում գրանցեց 10 նոր միջադեպ, որոնցից 5-ը դատական հայց է (1-ը դատական վարույթ է ընդունվել 2011 թ. տարեվերջին, սակայն դատավարությունը սկսվել է այս տարվա երկրորդ եռամսյակում)` ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի հիմքով, մյուսներն այլ ճնշումներ են։
Զեկույցի այս բաժնում տեղ են գտել նաեւ լրատվամիջոցների եւ լրագրողների ներգրավվածությամբ` 2010 եւ 2011 թվականներից սկսած դատական վեճերի նոր զարգացումները, այդ թվում նաեւ` հանգուցալուծումները։ Նկարագրված 25 դատական գործընթացներից 23-ը ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի կիրառությամբ են։ 
Ժամանակագրական կարգով ներկայացնում ենք ճնշումների 10 նոր դեպքերը եւ նախկինում եղածների նոր զարգացումները։
Ապրիլի 13-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը հրապարակեց «168 ժամ» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Մարինե Մարտիրոսյանի դեմ Էջմիածնի թիվ 2 ավագ դպրոցի նախկին տնօրենի անչափահաս որդի Տիգրան Տերտերյանի (օրինական ներկայացուցիչներ` Համլետ Տերտերյան, Սուսան Նազարյան) հայցով եզրափակիչ դատական ակտը։ 
Հիշեցնենք, որ հայցվորը պահանջում էր պատասխանողներին պարտավորեցնել հերքելու այն տեղեկատվությունը, որ ինքը հրդեհել է դպրոցի փաստաթղթային արխիվը, ինչպես նաեւ՝ հօգուտ իրեն բռնագանձել 2 մլն դրամ փոխհատուցում` զրպարտության դիմաց, եւ հայցագնի չափով արգելանք դնել պատասխանող «168 ժամ» ՍՊԸ-ին պատկանող գույքի կամ դրամական միջոցների վրա:

Դատարանի կայացրած վճռով հայցն ամբողջությամբ մերժվեց` անհիմն լինելու պատճառաբանությամբ։ Տիգրան Տերտերյանը` ի դեմս օրինական ներկայացուցիչների, պարտավորվեց վճարելու 36 000 դրամ` որպես պետտուրք։

Ապրիլի 13-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Իրավունք-հետաքննություն» եւ «Аргументы недели в Армении» շաբաթաթերթերի հիմնադիր «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի դեմ «Կյանքի խոսք» կրոնական կազմակերպության եւ դրա ղեկավար Արթուր Սիմոնյանի հայցով դատավարությունը: 
Հիշեցնենք, որ հայցվորների պահանջն է՝ հերքել թերթերի այն հրապարակումները, որոնցում «Կյանքի խոսքը» բնորոշվել է որպես աղանդավորական կազմակերպություն, հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ փոխհատուցել դատական ծախսերը: Կազմակերպության ղեկավարը հատկապես վրդովված է «Իրավունք-հետաքննություն» թերթի թիվ 39-ում (հոկտեմբերի 19-25, 2011 թ.) տպագրված «Աղանդախառն պոռնոլուսանկարների թեման «ծաղկեց» մանկապղծության մեղադրանքով» հոդվածում «Կյանքի խոսքին» առնչվող տեղեկություններից եւ կից ներկայացված կոլաժային 2 լուսանկարից։ Գործը դատարանի վարույթում է 2011 թ. նոյեմբերի 23-ից։ 
Ապրիլի 13-ին հայցվոր կողմի ներկայացրած միջնորդությամբ նիստը հետաձգվեց մինչեւ մայիսի 10-ը` ապացույցներ ձեռք բերելու համար։ Մայիսի 10-ին հայցվոր կողմը դատարանին հանձնեց իր ապացույցները, այդ թվում նաեւ` Տեղեկատվական վեճերի խորհրդի փորձագիտական եզրակացությունը` սույն վեճի վերաբերյալ, որը կազմվել է հայցվորների նախաձեռնությամբ։ Բացի այս` հայցվորների ներկայացուցիչը պատասխանողի հետ հաշտության գալու համար բանակցելու պատրաստակամություն հայտնեց։ Դատարանը նշեց, որ այդ մասին պետք է գրավոր առաջարկ ներկայացնել եւ դրա համար ժամանակ տվեց` նիստը հետաձգելով մինչեւ մայիսի 18-ը։ Սակայն այս օրվա նիստն էլ հետաձգվեց` պատասխանող կողմի միջնորդությամբ։ 

Մայիսի 29-ին կայացած դատավարության ընթացքում հաշտության համաձայնության առաջարկ դատարանին չներկայացվեց: 

Հունիսի 21-ին սկսվեց գործի դատաքննության փուլը: Պատասխանող կողմը դատարանին հայտնեց, որ ներկայացուցչի լիազորություններն այլեւս չեն կարող ուժի մեջ մնալ, քանի որ այս պահի ներկայացուցչին լիազորել է «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի նախագահ Հայկ Բաբուխանյանը, ով արդեն ԱԺ պատգամավոր է, հետեւաբար չի կարող թերթերի ղեկավարի գործունեություն ծավալել։ Պատասխանողի ներկայացուցչին լիազորելու իրավունք կունենա Հայկ Բաբուխանյանին փոխարինողը` թերթերի հիմնադրի նոր նախագահը։ Դատավարությունը կշարունակվի հուլիսի 13-ին։
Ապրիլի 13-ին  Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (նստավայրը՝ Դիլիջան) շարունակվեց «Իջեւան ստուդիա» ՍՊԸ-ի եւ վերջինիս հիմնած նույնանուն հեռուստաընկերության տնօրեն Նաիրա Խաչիկյանի դեմ «Իջեւանի ՃՇՇ» ճանապարհաշինական ՓԲԸ-ի հայցով դատավարությունը։ 

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է 2011 թ. հունիսի 21-ին Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքի «Լրաբեր» լրատվական ծրագրով, ինչպես նաեւ՝ «Երկիր մեդիա» հեռուստաընկերության եթերում հեռարձակված ռեպորտաժը, որով քննադատություն է հնչել ճանապարհաշինական ընկերության գործունեության վերաբերյալ։

Գործարար համբավն արատավորելու համար՝ հայցվորը պահանջում է հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ զրպարտությամբ հասցված վնասը փոխհատուցել 3 264 000 դրամով` ներառյալ դատական ծախսերն ու պետական տուրքը: Մարտի 7-ին գործի քննությունը համարվել էր ավարտված, սակայն ապացույցների լրացուցիչ հետազոտման անհրաժեշտությամբ պայմանավորված` վերսկսվել էր մարտի 22-ից: 
Ապրիլի 27-ին հրապարակվեց այս գործով դատարանի վճիռը, համաձայն որի` հայցը բավարարվեց մասնակի: Դատարանը գործով պատշաճ պատասխանող ճանաչեց միայն Նաիրա Խաչիկյանին, ում պարտավորեցրեց, հօգուտ «Իջևանի ՃՇՇ» ՓԲԸ-ի, վճարել 50 000 դրամ` որպես զրպարտության համար փոխհատուցման գումար: Փոխհատուցման չափը որոշելիս` դատարանը հաշվի առավ, որ նույն` Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքի եթերում «Լրաբեր» լրատվական ծրագրի` 2011 թ. հունիսի 27-ի թողարկման ընթացքում «Իջևանի ՃՇՇ» ՓԲԸ-ի տնօրենը եւ աշխատակիցները ներկայացրել են իրենց պատասխանը` 2011 թ. հունիսի 21-ին հեռարձակված տեսանյութում ներկայացված տեղեկությունների վերաբերյալ: Ըստ վճռի` Նաիրա Խաչիկյանից ենթակա է բռնագանձման 20 000 դրամ` որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության, ինչպես նաեւ`1500 դրամ` որպես նախապես վճարված պետական տուրքի գումար:
Մայիսի 23-ին հայցվորն այս վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան: 

Հունիսի 21-ին ՀՀ քաղաքացիական վերաքննիչ դատարանում կայացավ բողոքի քննությունը: Դատական ակտը կհրապարակվի հուլիսի 4-ին: 

Հարկ է նշել, որ այս գործի առնչությամբ առկա է մի հանգամանք, ինչի մասին ԽԱՊԿ-ն տեղեկացավ Նաիրա Խաչիկյանից։ «Իջեւան ստուդիայի» տնօրենի փոխանցմամբ, որպես հայցի ապահովման միջոց, 2011 թ. օգոստոսից ի վեր արգելանք է դրված ոչ միայն իր բանկային հաշիվների, այլեւ անձնագրի վրա, ինչով սահմանափակված է անգամ իր տեղաշարժվելու իրավունքը։ ԽԱՊԿ-ն հետամուտ է այս խնդրին եւս եւ համապատասխան քայլեր է ձեռնարկում հանգամանքները ճշգրտելու, պարզաբանումներ ստանալու եւ խնդրի լուծումներ գտնելու համար։  
Ապրիլի 15-ին`  ազգային երաժշտական մրցանակաբաշխության օրը, Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի եւ բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում միջադեպ է տեղի ունեցել միջոցառման կազմակերպիչների եւ լրագրողների միջեւ։ Մրցանակաբաշխությունը լուսաբանելու համար հավատարմագրված  լրագրողներին եւ լուսանկարիչներին թույլ չեն տվել ներս մտնել դահլիճ եւ այնտեղ իրականացնել իրենց աշխատանքը։ 

Ինչպես տեղեկացանք «Ֆոտոլուր» գործակալության տնօրեն Մելիք Բաղդասարյանից` գործակալության աշխատակցին նույնպես արգելել են թատրոնի շենքի ճեմասրահից այն կողմ անցնել։ Վերջինիս ահազանգին անսալով` Մելիք Բաղդասարյանը եւս գնացել է այնտեղ` պարզաբանումներ ստանալու։ Մրցանակաբաշխության կազմակերպիչներից Գրիգոր Նազարյանը պատճառաբանել է, թե ուղիղ եթերով հեռուստահեռարձակմանը չխանգարելու համար են արգելում մյուս լրագրողներին եւ լուսանկարիչներին մուտք գործել դահլիճ։ Գործակալության տնօրենն էլ բացատրել է, որ միայն ճեմասրահում մնալով` լուսանկարիչները չեն կարող լիարժեք իրականացնել իրենց գործունեությունը։ Տեղի է ունեցել վիճաբանություն։ Լրագրողները եւ լուսանկարիչները միայն միջոցառման վերջում են թույլտվություն ստացել` դահլիճ մտնելու, երբ այն արդեն կիսադատարկ է եղել։ 

 Ապրիլի 16-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը վերադարձրեց փաստաբան Արթուր Գրիգորյանի ապրիլի 5-ին ներկայացրած բողոքը` Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի մարտի 7-ին կայացրած վճռի վերաբերյալ, որի համաձայն մերժվել էր փաստաբանի հայցն ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի` անհիմն լինելու պատճառաբանությամբ:

Հիշեցնենք, որ փաստաբանը վիրավորանք եւ զրպարտություն էր համարում թերթի էլեկտրոնային տարբերակում` «Hraparak.am» կայքում, 2011 թ. օգոստոսի 10-ին տեղադրված` «Քաղաքացիներն անբարեխիղճ փաստաբանների զո՞հ» վերնագրով հոդվածի ներքո ընթերցողների թողած մեկնաբանությունները: Փոխհատուցման ընդհանուր գումարը, ըստ հայցապահանջի, կազմում էր 18 միլիոն դրամ` հետեւյալ հաշվարկով. յուրաքանչյուր զրպարտության դիմաց` 2 մլն դրամ, իսկ յուրաքանչյուր վիրավորանքի դիմաց՝ 1 մլն դրամ (ըստ հայցվորի՝ 6 մեկնաբանություններից յուրաքանչյուրը պարունակում է եւ՛ զրպարտություն, եւ՛ վիրավորանք): 

ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը Արթուր Գրիգորյանի բողոքը վերադարձրեց, քանի որ բողոքարկողը, որպես պետական տուրք, վճարել էր 10 000 դրամ` պահանջված 540 000 դրամի փոխարեն։ Մայիսի 15-ին Արթուր Գրիգորյանն այս որոշումը բողոքարկեց ՀՀ վճռաբեկ դատարան, որը հունիսի 6-ին նույնպես բողոքը վերադարձրեց։
Ապրիլի 19-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը հաստատեց «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի եւ «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ի միջեւ կնքված հաշտության համաձայնությունը, որը դատարանին էր ներկայացվել ապրիլի 4-ին։ Այսպիսով` գործը կարճվեց։

Հիշեցնենք, որ հայցվոր «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ն պահանջում էր հերքել «Առավոտ» օրաթերթի` «Իսկ ո՞ւր մնաց Հիպոկրատի երդումը» վերնագրով հրապարակմամբ (01.12.2010 թ., էլեկտրոնային տարբերակ) տարածված տեղեկությունները, տպագրել պատասխան հոդված եւ վճարել փոխհատուցում (2 մլն դրամ)` պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի արատավորման, ինչպես նաեւ՝ փաստաբանի վարձատրության դիմաց (300 000 դրամ): 2011 թ. դեկտեմբերի 10-ին «Առավոտը» տպագրեց հայցվորի ներկայացրած պատասխանը եւ վերոհիշյալ հոդվածի հերքումը` ընդունելով, որ այն արատավորել է ՀԱԱԿ-ի աշխատակազմի պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը եւ չի համապատասխանում իրականությանը: 

Ապրիլի 19-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի դեմ քաղաքացի Գուրգեն Աղաջանյանի հայցով նախնական դատական նիստը։ 
Հիշեցնենք, որ 2011 թ. օգոստոսի 30-ին թերթը տպագրել էր «Գալուստի որդուց պահանջում են» վերնագրով հրապարակումը՝ Գուրգեն Աղաջանյանի անունից ստացված նամակի հիման վրա, որը քննադատական տեղեկություններ էր պարունակում ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետգույքի կառավարման վարչության նախկին պետ Կարինե Կիրակոսյանի եւ նույն վարչության պետի տեղակալ Աշոտ Մարկոսյանի մասին: Հայցվորը հրաժարվում է վերը նշված նամակի հեղինակը լինելու հանգամանքից, ուստի պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տեղեկությունները եւ վճարել փոխհատուցում` 804 000 դրամի չափով: 

Ապրիլի 19-ի նիստին չէին ներկայացել ե´ւ պատասխանող կողմը, թեեւ պատշաճ ծանուցված էր, ե´ւ գործով երրորդ անձինք Կարինե Կիրակոսյանն ու Աշոտ Մարկոսյանը։ Այդ պատճառով նիստը հետաձգվեց։ Մայիսի 17-ին, ապա` հունիսի 19-ին նշանակված նիստերը եւս հետաձգվեցին, վերջինը` կողմերի ներկայացրած դիմումների հիման վրա։ Հերթական դատական նիստը նշանակված է հուլիսի 20-ին։

Ապրիլի 20-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վճռեց կարճել «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի դեմ ՀՀ կուրորտաբանության եւ ֆիզիկական բժշկության գիտահետազոտական կենտրոնի տնօրեն, ՀՀ պաշտպանության նախարարի խորհրդական Բենիկ Հարությունյանի հայցով գործի վարույթը։ Դրա համար հիմք հանդիսացավ հայցվոր կողմի` հայցից հրաժարվելը։
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում էր թերթի` 2011 թ. սեպտեմբերի 9-ի համարում տպագրված «Դոկտոր, պրոֆեսորի արկածները ոսկու հանքերում» հոդվածը: Հայցապահանջն էր` 2 մլն դրամ փոխհատուցում` վիրավորանքի եւ զրպարտության, եւս 244 000 դրամ` փաստաբանական եւ դատական ծախսերի դիմաց: Մարտի 12-ին դատարան ներկայացրած դիմումով հայցվոր Բենիկ Հարությունյանը, ՀՀ պաշտպանության նախարարի` այն ժամանակվա մամուլի քարտուղար Դավիթ Կարապետյանի միջնորդությամբ, հրաժարվել էր օրաթերթի դեմ ներկայացրած իր հայցից: 
Ապրիլի 21-ին`  երեկոյան, «Ժողովուրդ» օրաթերթի խմբագրություն է զանգահարել ԱԺ պատգամավոր Սամվել Ալեքսանյանը եւ սպառնալիքներ տեղալով` պահանջել է հերքել թերթի` ապրիլի 20-ի համարում տպագրված «Շնորհավորական բացի՞կ, թե՞ ընտրակաշառք» վերնագրով հրապարակումը։ Նյութը վերաբերել է թիվ 190 դպրոցում հրավիրված ծնողական ժողովին, որն ըստ էության` նախընտրական հանդիպում է եղել Սամվել Ալեքսանյան պատգամավորության թեկնածուի հետ։ Վերջինս այդ հանդիպման ընթացքում դպրոցի տնօրենին տվել է 700 000 դրամ, մի քանի ծնողների էլ` ծրարներ, որոնցում հետագայում պարզվել է, որ 100 դոլարանոցներ են եղել։ Նաեւ խոստացել է ավարտական «վերջին զանգի» խնջույքն անվճար կազմակերպել իրեն պատկանող «Փարվանա» ռեստորանում։ Թերթի գլխավոր խմբագիր Թագուհի Թովմասյանի հետ հեռախոսով խոսելիս` Սամվել Ալեքսանյանը պահանջել է հերքել դրամ բաժանելու մասին տեղեկությունները եւ սպառնացել, թե դատի կտա` ավելացնելով. «պրոբլեմներ կունենաք», «չգիտեք ձեր գլխի գալիքը»։ Գլխավոր խմբագրի եւ պատգամավորի թեկնածուի այս երկխոսությունը հաջորդ օրը տպագրվել է նույն թերթում։ Հունիսի 30-ի դրությամբ այս միջադեպը նոր զարգացում չի ունեցել։

Ապրիլի 27-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը քննեց «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի բողոքը` ԱԺ նախագահի նախկին խորհրդական Թաթուլ Մանասերյանի հայցով գործի առնչությամբ։ 

Հիշեցնենք, որ Թաթուլ Մանասերյանը թերթի՝ 2010 թ. սեպտեմբերի 29-ի համարում հրապարակված «Քրգործ` ԱԺ նախագահի խորհրդականի դե՞մ» վերնագրով տեղեկությունը համարում էր զրպարտություն, որով արատավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը: Նա պահանջում էր տպագրել հերքում եւ վճարել 2 մլն դրամ` որպես փոխհատուցում, 500 000 դրամ` փաստաբանի վարձատրության, 44 000 դրամ` նախապես վճարված պետական տուրքի դիմաց։ Այս գործը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում էր 2010 թ. հոկտեմբերից։ 2011 թ. սեպտեմբերի 20-ին դատարանը հայցը մասնակի բավարարեց: Ըստ որի` «Ժամանակ» օրաթերթը պարտավորվեց տպագրելու հերքում եւ վճարելու 510 000 դրամ փոխհատուցում, որից 300 000-ը՝ զրպարտության, 200 000-ը փաստաբանի վարձատրության համար, իսկ 10 000-ը՝ որպես նախապես վճարված պետական տուրքի գումար: Թերթի հիմնադիրը վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան: 2011 թ. դեկտեմբերի 15-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը բողոքը մերժեց: 2012 թ. հունվարի 18-ին թերթի հիմնադիրն այդ որոշման վերաբերյալ բողոք ներկայացրեց ՀՀ վճռաբեկ դատարան։

 Ապրիլի 27-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը նույնպես բողոքը մերժեց, սակայն, ինչպես արդեն նշել ենք սույն զեկույցի «Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը» բաժնում, կայացրեց նախադեպային որոշում` կատարելով ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի կիրառման մեկնաբանումներ։  

Ապրիլի 27-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը քննեց Լեռնապատ գյուղի բնակիչ Բորիս Աշրաֆյանի բողոքը` նույն գյուղի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցով գործի վերաբերյալ, որում երրորդ անձ է ներգրավված «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ն։
Հիշեցնենք, որ Վանո Եղիազարյանը, Բորիս Աշրաֆյանի, ինչպես եւ` մի քանի այլ համագյուղացիների դեմ դատական հայցեր ներկայացնելով ՀՀ Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան (նստավայրը` Վանաձոր), վիճարկում էր 2010 թ. սեպտեմբերի 1-ին «Ժամանակ» օրաթերթում տպագրված «Էս թուրքին մեր միջից հանեք» վերնագրով հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում)։ 

Պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի արատավորմանը վերաբերող այս գործը դատական վարույթում էր 2010 թվականի սեպտեմբերի 22-ից: Հայցվորի պահանջն էր` հրապարակավ ներողություն խնդրել, հերքում տպագրել նույն լրատվամիջոցում եւ 3 մլն դրամով փոխհատուցել իրեն պատճառված վնասը (1 մլն դրամ` վիրավորանքի, 2 մլն դրամ` զրպարտության դիմաց): 2011 թ. հուլիսի 22-ի վճռով հայցը մասնակի բավարարվեց, ըստ որի` Բորիս Աշրաֆյանը պարտավորվեց հրապարակային` «Ժամանակ» օրաթերթի միջոցով, ներողություն խնդրելու եւ հերքելու զրպարտություն համարվող տվյալները, ինչպես նաեւ` 314 000 դրամով փոխհատուցելու վիրավորանքով ու զրպարտությամբ հասցված վնասը եւ նախապես վճարված պետական տուրքի գումարը։ 

Թե´ հայցվորը եւ թե´ պատասխանողն այս վճիռը բողոքարկել էին ՀՀ վերաքննիչ դատարան, որը 2011 թ. հոկտեմբերի 5-ին երկուսի բողոքն էլ մերժեց։ 2011 թ. նոյեմբերի 7-ին Բորիս Աշրաֆյանը որոշումը բողոքարկեց վերադաս ատյան։

2012 թ. ապրիլի 27-ին կայացրած որոշմամբ` ՀՀ վճռաբեկ դատարանը Բորիս Աշրաֆյանի բողոքը բավարարեց մասնակի։  Ըստ այդմ` Վանո Եղիազարյանի հայցը մերժվեց, եւ նա պարտավորվեց, հօգուտ Բորիս Աշրաֆյանի, վճարելու 19 000 դրամ` որպես վերաքննիչ եւ 20 000 դրամ` որպես վճռաբեկ բողոքների համար վճարված պետական տուրքի գումար։
Մայիսի 7-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը ուժի մեջ թողեց ՀՀ վերաքննիչ քրեական դատարանի` մարտի 13-ին կայացրած որոշումը` «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի թողարկման պատասխանատու, լրագրող (ներկայումս` գլխավոր խմբագիր) Հայկ Գեւորգյանի բողոքը մերժելու վերաբերյալ։ Այդ բողոքով լրագրողը վիճարկում էր իրեն կալանավորելու մասին` Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի որոշման օրինականությունը: Հայկ Գեւորգյանը մտադրություն է հայտնել իր բողոքը հասցնելու ընդհուպ մինչեւ Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարան:

Հիշեցնենք, որ փետրվարի 3-ին, ժամը 11.00-ի մոտակայքում կալանավորվել եւ «Նուբարաշեն» ՔԿՀ էր տեղափոխվել «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի թողարկման պատասխանատու, լրագրող Հայկ Գեւորգյանը՝ ճանապարհային երթեւեկության կանոնների խախտման, մարդու առողջությանն անզգուշությամբ վնաս հասցնելու, պատահարի վայրը թողնելու մեղադրանքով (ՀՀ քրեական օրենսգրքի 242 հոդվածի առաջին մաս եւ 244 հոդված): Լրագրողին կալանավորելու մասին որոշումը կայացրել էր Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը: 
Լրագրողական հանրությունն անմիջապես արձագանքեց տեղի ունեցածին՝ վրդովմունք եւ մտահոգություն արտահայտելով: Մասնավորապես՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն եւ Երեւանի մամուլի ակումբը փետրվարի 4-ին հանդես եկան համատեղ հայտարարությամբ, որով Հայկ Գեւորգյանի նկատմամբ կալանքը որպես խափանման միջոց ընտրելը գնահատվել էր բավարար օրինական հիմնավորումից զուրկ եւ կոչ էր արվում անհապաղ ազատ արձակել Հայկ Գեւորգյանին, ինչպես նաեւ` ապահովել տեղի ունեցած միջադեպի անաչառ, թափանցիկ հետաքննություն:

Փետրվարի 6-ին ՀՀ դատախազության որոշմամբ փոփոխվել էր Հայկ Գեւորգյանի նկատմամբ ընտրված խափանման միջոցը՝ կալանքը փոխարինելով չհեռանալու մասին ստորագրությամբ: Կեսօրին լրագրողն ազատ էր արձակվել:

Մայիսի 8-ից  մինչեւ հունիսի 12-ը ՀՀ պետեկամուտների կոմիտեի օպերատիվ հետախուզության 4-րդ վարչության օպերլիազորների մասնակցությամբ հարկային ստուգումներ են իրականացվել «Հրազդան» հեռուստաընկերությունում։ Հունիսի 22-ին ստուգումներ կատարած հանձնաժողովը ներկայացրել է ակտի նախագիծ, ըստ որի` 2 մլն 300 000 դրամի տույժ ու տուգանք է նշանակվել։ Ի պատասխան սրա` «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանն իր առարկություններն է ներկայացրել։ Դրանք հաշվի առնելով` տուգանքի չափն իջեցվել է 1 մլն 960 000 դրամի։ Սակայն հեռուստաընկերության տնօրենը գտնում է, որ կազմված ակտը անօրինական է եւ պատրաստվում է դիմել ՀՀ վարչական դատարան։

Հիշեցնենք, որ դեռեւս 2011 թ. աշնանը Հրազդանի քաղաքացի Գագիկ Աթասյանը բողոք էր ներկայացրել ՀՀ աշխատանքի պետական տեսչությանն այն մասին, թե ինքը 2011 հուլիսի 18-ից մինչև սեպտեմբերի 30-ն աշխատել է «Հրազդան» հեռուստաընկերությունում, սակայն չի վարձատրվել: ՀՀ աշխատանքի պետական տեսչության վարույթում գտնվող այդ գործը 2011 թ. նոյեմբերի 30-ին կարճվել էր, քանի որ դիմումատու Գագիկ Աթասյանի ներկայացրածը չէր ապացուցվել: Այս որոշումից կարճ ժամանակ անց ՀՀ ոստիկանության Հրազդանի բաժինը, արձագանքելով նույն անձի դիմումին, միջնորդություն էր ուղարկել ՀՀ հարկային տեսչությանը` պահանջելով «Հրազդան» հեռուստաընկերության հարկային գործունեությանը վերաբերող բոլոր փաստաթղթերը՝ սկսած 2005 թվականից: 2012 թ. փետրվարի 21-ին Մնացական Հարությունյանը, հերքելով իր դեմ ուղղված մեղադրանքները եւ վերը նշված իրադարձությունները համարելով անհիմն հետապնդում, դիմում-բողոք էր ուղարկել ՀՀ դատախազություն: Սակայն Կոտայքի մարզի դատախազը ապրիլին նամակ է ուղարկել ՀՀ պետեկամուտների կոմիտեի նախագահին, որպեսզի «Հրազդան» հեռուստաընկերությունում լրացուցիչ հարկային համալիր ստուգումներ իրականացվեն նոր կազմով` ՊԵԿ-ի օպերատիվ հետախուզության 4-րդ վարչության օպերլիազորների մասնակցությամբ։ 

Միաժամանակ` 2012 թ. հունվար-մարտ ամիսներին «Հրազդան» ՀԸ-ի տնօրենը, տարբեր լրատվամիջոցներում հոդվածներ հրապարակելով, ներկայացրել էր կեղծիքներով «տարվա քաղաքացու» համբավ ձեռք բերած Գագիկ Աթասյանի բնութագիրը, ապատեղեկատվություններով մարդկանց վարկաբեկելու նրա հակումը: Ինչն էլ հետագայում դատական վեճի առիթ դարձավ (տե´ս սույն զեկույցի էջ 20-ը)։
Մայիսի 10-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (նստավայրը` Վանաձոր) կայացավ լրագրող Ադրինե Թորոսյանի դեմ Վանաձորի Հ. Թումանյանի անվան պետական մանկավարժական ինստիտուտի մանկավարժության ֆակուլտետի դեկան Թերեզա Շահվերդյանի հայցով հերթական դատական նիստը։
Հիշեցնենք, որ հայցվորը  զրպարտություն է համարում 2011 թ. մայիսի 13-ին «Հետք» շաբաթաթերթում տպագրված` «Հիվանդագին կրքեր Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում» վերնագրով հոդվածում իր հասցեին արված որոշ արտահայտություններ: Նա պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տվյալները, հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ իր պատվին, արժանապատվությանն ու գործարար համբավին պատճառված վնասը փոխհատուցել 200 000 դրամով: Այս գործում ներգրավված է «Հետքը»` որպես երրորդ անձ (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 
Նշենք, որ սույն տարեսկզբից դադարեց լույս տեսնել տպագիր «Հետք» շաբաթաթերթը։ 
Մայիսի 10-ի դատավարության ընթացքում հայցվոր կողմն առաջարկեց հաշտության համաձայնություն կնքել։ Պատասխանող կողմի խնդրանքով` դատարանը ժամանակ տրամադրեց` այդ առաջարկի մասին մտածելու համար։ Հերթական դատական նիստը նշանակված է հուլիսի 20-ին։  
Հիշեցնենք, որ «Հետքի»՝ վերը նշված հոդվածում տեղ գտած մի շարք արտահայտություններ զրպարտություն համարելու առնչությամբ դատական վարույթում է եւս մեկ գործ, որի հայցվորն է նույն ինստիտուտի ռեկտոր Գուրգեն Խաչատրյանը (տե´ս սույն զեկույցի էջ 19-ը): 
Մայիսի 11-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց ընդդեմ «Բանաձեւ» ՍՊԸ-ի եւ Սիրեկան (Սիրակ) Եղիազարյանի` ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի քրեական իրավունքի ամբիոնի դասախոս Արա Գաբուզյանի եւ ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ի հայցով գործի քննությունը:

Հիշեցնենք, որ հայցվոր կողմը վիճարկում է Հանրային հեռուստաընկերության եթերում հեռարձակված՝ «Ականատես» հաղորդման «Իրավախախտ իրավագետը» վերնագրով սյուժեում ներկայացված տեղեկությունները: Ըստ «Ականատեսի»` ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի մագիստրատուրայի դիմորդ Սիրեկան Եղիազարյանի գրավորն անբավարար է գնահատվել` առանց բովանդակությունը ստուգելու, միայն ծավալին նայելով: Դիմորդը բողոքարկել է, ինչն էլ առիթ է հանդիսացել, որ դասախոս Արա Գաբուզյանը դիմորդին ոստիկանությանը հանձնելու փորձ կատարի: Հաղորդման ընթացքում հնչել է դիմորդի եզրահանգումն այն մասին, որ իր գործին առնչվող այս պատմությունը կոռուպցիոն ռիսկեր է պարունակում: 
Հայցվորները պահանջում են հերքել իրենց պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները եւ հրապարակավ ներողություն խնդրել Հանրային հեռուստաընկերության որեւէ հաղորդաշարով, քանի որ «Բանաձեւ»  ընկերության պատրաստած հաղորդումներն այդ հեռուստաընկերությամբ այլեւս չեն հեռարձակվում: Բացի այս` հայցվորների պահանջն է նաեւ եզրափակիչ դատական ակտը հրապարակել http://akanates.banadzev.com կայքում։
Դատավարության ընթացքում հայցվոր կողմից ներկայացվեց ԵՊՀ ուսանողների ստորագրությամբ փաստաթուղթ, որում «Բանաձեւի» «Ականատես» հաղորդաշարը որպես զրպարտող է գնահատված։ Սակայն դատարանն այն չկցեց գործին, քանի որ հայցվորի վրա ապացուցման բեռ դրված չէր։ Այս գործի դատաքննության փուլը նշանակվածէ  հուլիսի 13-ին։
Մայիսի 16-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը քննեց ՍԻՄ նախագահ Հայկ Բաբուխանյանի եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի բողոքը` Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի փետրվարի 27-ին կայացրած վճռի վերաբերյալ, որով մերժվել էր վերը նշվածների հայցն ընդդեմ «Խմբագիր» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Էդիկ Անդրեասյանի։

Հիշեցնենք, որ այս գործով վիճարկվում էր 2010 թ. օգոստոսի 31-ին «Խմբագիր» ՍՊԸ-ի հիմնած «Report.am» կայքում հրապարակված՝ ««Իրավունքի» իրավունքը Հայկ Բաբուխանյանի սրի ծայրին է» հոդվածը: Հայցվորներից յուրաքանչյուրը պատասխանողներից պահանջում էր նույն լրատվամիջոցով հերքել պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները, նույն կայքի միջոցով ներողություն խնդրել, հրապարակել դատարանի վճիռը, փոխհատուցել պատճառված վնասը եւ դատական ծախսերը (ընդհանուր հաշվով՝ 7 միլիոն դրամից ավելի): Մանրամասնությունը` ԽԱՊԿ 2012 թ. առաջին եռամսյակային զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում: 

Մայիսի 31-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժեց Հայկ Բաբուխանյանի եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի բողոքը, ըստ որի` Հայկ Բաբուխանյանից եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ից, հօգուտ պետական բյուջեի, բռնագանձվելու է 390 000 դրամ՝ որպես վերաքննիչ բողոքի համար չվճարված պետական տուրքի գումար։ 
Այսպիսով` ուժի մեջ մնաց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի` փետրվարի 27-ի վճիռը, որի համաձայն էլ, հօգուտ պետական բյուջեի, հայցվորներից բռնագանձվելու է 236 000 դրամ՝ որպես չվճարված պետական տուրքի գումար։
Մայիսի 21-ին լրատվամիջոցները տեղեկացրին, որ նույն օրը` ժամը 17.00-ին մոտ «Հանրային տեղեկատվություն եւ գիտելիքի կարիք», «Կանանց ռեսուրսային կենտրոն» հասարակական կազմակերպությունների նախաձեռնած` Մշակութային բազմազանության միջազգային օրվան նվիրված երթի ընթացքում այդ ակցիային ընդդիմացող երիտասարդներից մեկը հայհոյել է «lragir.am» եւ «1in.am» լրատվամիջոցների լրագրող Սիրանույշ Պապյանին։ 

Միջադեպի առիթով ՀՀ ոստիկանության Երեւան քաղաքի վարչության Կենտրոնական բաժին են հրավիրվել մի խումբ լրագրողներ եւ բացատրություն գրել` որպես վկա։ Հայհոյող երիտասարդը համառորեն պնդել է, թե ինքը ոչ թե աղջկա է հայհոյել, այլ «համասեռամոլներին պաշտպանող մի տղայի»։ Ոստիկանությունում փաստի առիթով նյութեր են նախապատրաստվել` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 258 հոդվածի (խուլիգանություն) հատկանիշներով, որի ընթացքում այդ երիտասարդը` Էդմոն Պետրոսյանը (ով, պարզվել է, Ավանի մանկապատանեկան համալիր մարզադպրոցի փոխտնօրենն է, ՀՀԿ երիտթեւի Ավանի հանձնախմբի ղեկավարը) խոստովանել է, որ զղջացել է իր արարքի համար։ 

Մայիսի 30-ին կողմերը հրավիրվել են ոստիկանության Կենտրոնական բաժին, որտեղ  Էդմոն Պետրոսյանը ներողություն է խնդրել լրագրող Սիրանույշ Պապյանից եւ հայտարարել, որ նման վարքագիծ այլեւս չի դրսեւորի։ 

Մայիսի 29-ին  Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը (նստավայրը` Վանաձոր) մերժեց Լեռնապատի գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցն ընդդեմ «Հետքի» լրագրող Ադրինե Թորոսյանի։
Հիշեցնենք, որ վիճարկվում էին 2011 թ. օգոստոսի 23-ին «Հետք» շաբաթաթերթում տպագրված` «Գյուղապետի հասցեին ասված «արածել» բառն արժե 1 միլիոն դրամ» վերնագրով հոդվածում տեղ գտած տվյալները։ Ըստ հայցվորի` դրանք արատավորում էին իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը, ուստի նա պահանջում էր նույն լրատվամիջոցով հերքել այդ տեղեկությունները, ներողություն խնդրել եւ վճարել 1 մլն դրամ փոխհատուցում: Նախնական դատական նիստի ընթացքում հայցվորը փոփոխել էր հայցապահանջի գումարային մասը՝ 1 մլն դրամը փոխարինելով 1 լումայով: 
Գործի դատաքննության փուլը սկսվել էր մարտի 23-ին եւ շարունակվել ապրիլի 14-ին, մայիսի 2-ին, 4-ին, ապա` 18-ին։ 

Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի` մայիսի 29-ի վճռով Վանո Եղիազարյանից, հօգուտ Ադրինե Թորոսյանի, բռնագանձվելու է 150 000 դրամ` որպես փաստաբանի վարձատրության գումար։
Մայիսի 30-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը քննեց «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի բողոքը` Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի հունվարի 30-ին հրապարակած վճռի վերաբերյալ, որով մասնակի բավարարվել է «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության հայցը թերթի հիմնադրի դեմ։ 
Հիշեցնենք, որ գործը դատարանի վարույթում է 2010 թվականի սեպտեմբերի 24-ից: Վիճարկվում է 2010 թ. օգոստոսի 26-ին թերթի հրապարակած` «1000 դոլար լռության դիմաց» վերնագրով լուրը, որը վերաբերում էր Գյումրի քաղաքում երկրաշարժից տուժած ընտանիքների համար «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության կառուցած Մուշ-2 թաղամասի շենքերի, ըստ բնակիչների բողոքների, անորակ շինարարությանը: Հայցվորն օրաթերթի հիմնադրից պահանջում էր 2,5 մլն դրամ փոխհատուցում` իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկություն հրապարակելու միջոցով ընկերության գործարար համբավն արատավորելու համար: Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը, հայցը մասնակի բավարարելով, «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադրին պարտավորեցրեց «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերությանը վճարել 200 000 դրամ` որպես փոխհատուցում զրպարտության դիմաց, ինչպես նաեւ՝ 300 000 դրամ փաստաբանական ծառայությունների եւ 10 000 դրամ՝ պետական վճարների համար: Բացի այս` օրաթերթը պարտավորված է հերքելու «1000 դոլար լռության դիմաց» հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները:  
Հունիսի 14-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժեց օրաթերթի հիմնադրի բողոքը` ուժի մեջ թողնելով Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի` հունվարի 30-ի վճիռը։ 

Մայիսի 31-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը (նստավայրը` Վանաձոր) կարճեց Լեռնապատ գյուղի բնակիչ Բորիս Աշրաֆյանի դեմ գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցով գործի վարույթը, որում որպես երրորդ անձ էր ներգրավված «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն։ 
Հիշեցնենք, որ հայցվոր Վանո Եղիազարյանը երեք հայցով (ընդդեմ համագյուղացիներ` Բորիս Աշրաֆյանի, Գեւորգ Մելքոնյանի, Ֆահրադ Ոսկանյանի) վիճարկում էր 2011 թ. օգոստոսի 19-ին «Առավոտ» օրաթերթում տպագրված «Ով ում է մեղադրում» հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները եւ պահանջում փոխհատուցել իր պատվին, արժանապատվությանը եւ գործարար համբավին պատճառված վնասը։ Վիճարկվող հոդվածը վերաբերել է 2011 թ. օգոստոսին ՀՀ կառավարության շենքի մոտ կայացած բողոքի ցույցին, որի մասնակից լեռնապատցիները լրագրողին դժգոհություններ են հայտնել գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի մասին։ 
Հունիսի 6-ին նույն դատարանը կարճեց նաեւ լեռնապատցի Գեւորգ Մելքոնյանի դեմ Վանո Եղիազարյանի հայցով գործի վարույթը։ 

Նշված երկու գործերի վարույթը կարճվել է հայցվորի` հայցից հրաժարվելու հիմքով։ 

Ինչպես տեղեկացնում է Երեւանի մամուլի ակումբի ամփոփագիրը, պատասխանող կողմերի փաստաբանի փոխանցմամբ, Վանո Եղիազարյանը հրաժարվել է նաեւ համագյուղացի Ֆահրադ Ոսկանյանի դեմ հայցադիմումից. հուլիսի 24-ին նշանակված է դատական նիստ` վճիռը հրապարակելու համար։

Այսպիսով`որպես երրորդ անձ «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի ներգրավվածությամբ այս գործերը կարելի է համարել հանգուցալուծված։
Մայիսի 31-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը քննեց «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի` ապրիլի 18-ին ներկայացրած բողոքը` Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի (նստավայրը` Գավառ) մարտի 19-ին կայացրած վճռի վերաբերյալ, որով մասնակի բավարարվել էր Գեղարքունիքի նախկին մարզպետ Նվեր Պողոսյանի հայցն օրաթերթի հիմնադրի դեմ։
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է օրաթերթի՝ «ԲՀԿ-ական մարզպետը 3000 դոլար կաշառք է վերցրել» (7.10. 2011 թ.) վերնագրով հոդվածը: Հայցապահանջն է` պարտավորեցնել «Ժողովուրդ» օրաթերթին հրապարակավ ներողություն խնդրելու մարզպետից եւ թերթից բռնագանձել 2 մլն դրամ` որպես փոխհատուցում զրպարտության համար, ինչպես նաեւ` 500 000 դրամ՝ փաստաբանին վճարելու համար: 2011 թ. նոյեմբերի 30-ին օրաթերթի հիմնադիրը հակընդդեմ հայց ներկայացրեց, որով մարզպետից պահանջում էր մեկ լումա` խմբագրի եւ աշխատակազմի պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորելու համար (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. առաջին եռամսյակային զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 
Ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած վճռով «Ժողովուրդ» օրաթերթը պարտավորվել է հերքելու «ԲՀԿ-ական մարզպետը 3000 դոլար կաշառք է վերցրել» վերնագրված հոդվածով տարածված տեղեկությունները եւ հօգուտ Նվեր Պողոսյանի վճարելու 200 000 դրամ, որից` 100 000-ը` որպես փոխհատուցման գումար, 100 000-ը` փաստաբանի վարձատրության համար։ Իսկ հակընդդեմ հայցը մերժվել է։
ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մայիսի 31-ի քննության ընթացքում կողմերին առաջարկեց հաշտության համաձայնություն կնքել, եւ նիստը հետաձգվեց։ Հունիսի 14-ին կայացած նիստի ընթացքում հայցվորի ներկայացուցիչները դատարանին տեղեկացրին, որ պատասխանող կողմի հետ հաշտության եզրեր չեն գտնվել։ Հաջորդ դատական նիստը նշանակվել է հուլիսի 2-ին։   
Հունիսի 4-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի Սպիտակի նստավայրում շարունակվեց Վանաձորի պետական մանկավարժական ինստիտուտի ռեկտոր Գուրգեն Խաչատրյանի՝ նույն ինստիտուտի նախկին դասախոս Լուսինե Աշուղյանի դեմ ներկայացված հայցով գործի դատավարությունը, որում որպես երրորդ անձ են ներգրավվել «Հետք» շաբաթաթերթը եւ «ATV» հեռուստաընկերությունը: 
Հիշեցնենք, որ նշված լրատվամիջոցները պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի արատավորմամբ պատճառված վնասի փոխհատուցման պահանջով այս գործին առնչվում են 2011 թ. մայիսի 13-ին «Հետք»-ում հրապարակված` «Հիվանդագին կրքեր Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում» վերնագրված նյութով եւ «ATV» հեռուստաընկերության «Կիսաբաց լուսամուտներ» հաղորդաշարի հունիսի 15-ի թողարկմամբ: Գործը դատական վարույթում է 2011 թ. հուլիսի 14-ից։ Պատասխանողից հայցվորի պահանջն է՝ նույն լրատվամիջոցներով հերքել, ըստ իրեն` իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկությունները եւ վճարել 2 000 000 դրամ փոխհատուցում` զրպարտության համար (մանրամասնությունը` ԽԱՊԿ 2012 թ. առաջին եռամսյակային զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում): 
Մարտի 7-ից գործն այլ դատավորի վարույթում է, ուստի հունիսի 4-ին սկսվեց նոր քննություն։ Դատարանն անդրադարձավ հայցվորի ներկայացուցիչ Վանո Եղիազարյանի` ոչ պատշաճ լիազորագիր ունենալու խնդրին։ Պարզվեց` արդեն մոտ մեկ տարի շարունակվող դատավարության ընթացքում հայցվորի ներկայացուցիչն իրականում չի ունեցել օրենքով սահմանված լիազորություններ։ Վերջինիս խնդրանքով նիստը հետաձգվեց։  

Դատավարությունը կշարունակվի օգոստոսի 16-ին:
Հունիսի 5-ին Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերությունը, ի կատարումն մայիսի 15-ին ստորագրված հաշտության համաձայնության, «Հայլուր» (ներկայումս` «Առաջին լրատվական») լուրերի թողարկման ընթացքում հերքեց այն տեղեկատվությունը, թե իր ծնողների սպանության մեջ մեղադրվող Արման Թորոսյանը Եհովայի վկա է (դեպքը տեղի է ունեցել Սեւան քաղաքում): 
Հիշեցնենք, որ «Եհովայի վկաներ» կրոնական կազմակերպությունը վիճարկում էր 2010 թ. նոյեմբերի 9-ին, 10-ին եւ 11-ին «Հայլուր» լրատվական եւ «Տեսանկյուն» վերլուծական հաղորդումների ընթացքում հնչած տեղեկատվությունը` վերը նշվածի վերաբերյալ։ Գործը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում էր 2010 թ. դեկտեմբերից։

Հաշտության համաձայնությունը պիտի հաստատի դատարանը։ Վճիռը հրապարակելու օր է նշանակվել հուլիսի 10-ին։

Հունիսի 8-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ ընդունեց «Slaq.am» լրատվական կայքի հիմնադիր «Վիրտուալ մեդիա» ՍՊԸ-ի դեմ ԱԺ պատգամավորության թեկնածու ինքնաառաջադրված Անուշավան Նիկողոսյանի հայցադիմումը։ Հայցվորը վիճարկում է կայքի`«Անուշավան Նիկողոսյանի «աբիժնիկության» պատճառը» վերնագրով հրապարակումը։ Հայցապահանջն է` պատասխանողին պարտավորեցնել ներողություն խնդրելու իր մասին հայտնած վիրավորական եւ զրպարտիչ տեղեկությունների համար, նույն կայքի միջոցով դրանք հերքելու, ինչպես նաեւ` վճարելու 3 մլն դրամ փոխհատուցում` վիրավորանքի ու զրպարտության դիմաց։ Առաջին դատական նիստը նշանակված է հուլիսի 12-ին։
Հունիսի 14-ին  «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանը ԽԱՊԿ-ին տեղեկացրեց, որ Կոտայքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանից ստացել է Հրազդանի քաղաքացի Գագիկ Աթասյանի հայցադիմումի պատճենը։ Հայցվորը վիրավորական եւ զրպարտող է համարում Մնացական Հարությունյանի հոդվածն իր մասին, որը հրապարակվել է «Aravot.am» («Բացահայտում. տարվա քաղաքացու իրական դեմքը», 18. 01. 2012 թ.), «Hraparak.am» («Տարվա քաղաքացու իրական դեմքը», 20. 01. 2012 թ.), «Hetq.am» (29. 02. 2012), «Mitq.am» («Աշխարհահռչակ ռեժիսո՞ր», 11.03.2012), ինչպես նաեւ` «Հրազդան» ՀԸ-ի կայքերում: Ըստ նրա` վիրավորական են նաեւ այդ հրապարակումների ներքո արված մեկնաբանությունները, որոնք, իր կասկածներով, նույնպես հեղինակել է Մնացական Հարությունյանը։ Հայցապահանջն է` պատասխանողին պարտավորեցնել հրապարակային ներողություն խնդրելու, վճարելու 3 մլն դրամ փոխհատուցում` վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց, եւ դատական վճիռը հրապարակելու նույն լրատվամիջոցներով։ Գործը վարույթ է ընդունվել մայիսի 29-ին` հայցը ներկայացնելու նույն օրը։ Քննությունը նշանակված է հուլիսի 9-ին (տե´ս նաեւ սույն զեկույցի էջ 15-ը)։
Հունիսի 18-ին «Lurer.com» լրատվական կայքէջի խմբագրությունից ԽԱՊԿ-ին տեղեկացրին, որ հունիսի 16-ին Երեւանի Տիգրան Մեծի պողոտայի 10 հասցեում գտնվող «Երեւան սիթի» սուպերմարկետում խոչընդոտել են լրագրող Լիլիթ Լալայանի մասնագիտական գործունեությանը։ Երբ լրագրողը, գնաճի վերաբերյալ հրապարակում պատրաստելու նպատակով, ապրանքների գների դիտարկում է կատարել` իր նոթատետրում նշումներ անելով, նրան է մոտեցել սուպերմարկետի մենեջերը եւ արգելել է շարունակել այդ աշխատանքը։ Լիլիթ Լալայանը բացատրել է, որ ինքը լրագրողական դիտարկում է կատարում, սակայն մենեջերը պահանջել է թույլտվություն ստանալ խանութի տնօրենից։ Երբ լրագրողը կրկին բացատրել է, որ ինքն իր մասնագիտական գործունեությունն է իրականացնում, մենեջերը նրան կոպտորեն դուրս է հանել սուպերմարկետից։ 

Ինչպես տեղեկացանք Լիլիթ Լալայանից` այս միջադեպից 2 օր անց նա կրկին այցելել է նույն սուպերմարկետ եւ շարունակել իր դիտարկումը` այս անգամ առանց խոչընդոտումների։ Ի դեպ, լրագրողն այս նույն աշխատանքն անխափան իրականացրել է քաղաքի այլ սուպերմարկետներում եւս։ 
Հունիսի 20-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պետք է հրապարակվեր Արտաշատի բնակչուհի, հայցվոր Մարգարիտ Մարտիրոսյանի գործով վճիռը։ Պատասխանողը հայցվորի հարսն է` Հռիփսիմե Կարապետյանը, ում տված վկայությունների հիման վրա «168 ժամ» թերթը հոդված էր տպագրել` «Չեմ կարող էսպես ապրել, անմեղ մարդ է դատվել» վերնագրով (04. 11. 2010 թ.), ինչի առնչությամբ էլ լրատվամիջոցն այս գործում ներգրավված է որպես երրորդ անձ։ 

Հիշեցնենք, որ գործը դատական վարույթում է դեռեւս 2010 թ. դեկտեմբերի 3-ից։ Նույն տարվա հոկտեմբերից սկսած՝ թերթը տպագրել է հոդվածաշար՝ Արարատի մարզի Արտաշատ քաղաքում կատարված մի սպանության առիթով, որոնցից վերոհիշյալը դարձել է վիճարկման առարկա: Հայցվորը պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունները։ 
Հունիսի 20-ին, վճռի հրապարակման փոխարեն, դատարանը հայտարարեց, որ գործի քննությունը վերսկսվելու է, քանի որ ապացույցների ներկայացման փուլում հայցվորի ներկայացուցչի լիազորությունների ժամկետը սպառված է եղել: Դատավարությունը կվերսկսվի հուլիսի 2-ին: 
Հունիսի 20-ին «Առավոտը» տեղեկացրեց, որ նախօրեին օրաթերթի թղթակից Նելլի Բաբայանը փորձել է զրուցել ՀՀ ՊՆ ռազմաբժշկական հոսպիտալում գտնվող, «Հարսնաքար» ռեստորանային համալիրում հունիսի 17-ին ծեծի ենթարկված զինվորական բժիշկներից մեկի` Արտակ Բայադյանի հետ, ով արդեն ի վիճակի էր պատմելու դեպքի մասին, սակայն լրագրողին թույլ չեն տվել մուտք գործել հոսպիտալ։ 

Նելլի Բաբայանը ՊՆ-ի տեղեկատվության եւ հասարակայնության հետ կապերի վարչության աշխատակից Մուշեղ Աղեկյանից նախապես թույլտվություն է ստացել` հոսպիտալ այցելելու եւ տուժած բժիշկ Արտակ Բայադյանի հետ զրուցելու համար, սակայն հոսպիտալի անցակետում տեղեկացրել են, որ հոսպիտալի պետն արգելել է լրագրողին ներս թողնել։ Մինչդեռ մեկ օր առաջ` հունիսի 18-ին, «Չենք լռելու» երիտասարդական նախաձեռնող խումբը մուտք էր գործել հոսպիտալ եւ տեսանկարահանումներ կատարել, իսկ հունիսի 19-ին այլ  լրատվամիջոցի ներկայացուցչի հաջողվել էր հարցազրույց վերցնել Արտակ Բայադյանից։
Հունիսի 21-ին «Hetq.am» կայքը տեղեկացրեց, որ Երեւանի Շենգավիթ վարչական շրջանի ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթում է «7or.am» լրատվամիջոցի հիմնադիր «Թեւանյան» ՍՊԸ-ի դեմ Երևանի թիվ 11 դպրոցի տնօրեն Ռուզաննա Ազիզյանի հայցը։  
Վիճարկվում է «7or.am» կայքում ապրիլի 16-ին հրապարակված «Սերժ Սարգսյանի համակուրսեցի տնօրենը ուսուցիչներից 100 դոլա՞ր է պահանջում» վերնագրով լուրը, որը պատրաստվել է թիվ 11 դպրոցի սաների ծնողներից էլեկտրոնային փոստով ստացված տեղեկություններով։ Թեեւ լրատվամիջոցը ապրիլի 17-ին «Հերքում» վերտառությամբ հրապարակել է նշված լուրի պատասխանը` թիվ 11 դպրոցի տնօրենի փաստաբանի ստորագրությամբ, այնուամենայնիվ, ապրիլի 26-ին վերջիններս դիմել են դատարան։ Հայցապահանջն է` հերքել Ռուզաննա Ազիզյանի պատիվը եւ արժանապատվությունը արատավորած տեղեկությունները, նույն լրատվամիջոցով ներողություն խնդրել եւ 100 000 դրամով փոխհատուցել փաստաբանական ծախսերը։ 
Մայիսի 24-ին նշանակված նախնական դատական նիստը հետաձգվել է` կողմերին համաձայնության գալու հնարավորություն տալով։ Հունիսի 15-ին կայացած հերթական դատական նիստին հայցվոր կողմի ներկայացուցիչը հայտնել է, որ նոր պահանջ է ներկայացնելու։ Ըստ այդմ` 100 000 դրամի պահանջը փոխարինվել է 300 000 դրամով` հղում կատարելով ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածին, սակայն չհստակեցնելով, թե պահանջվող փոխհատուցումն ինչի դիմաց է։ Նիստը հետաձգվել է մինչեւ հուլիսի 27-ը։

Հունիսի 22-ին Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալության հիմադիր «Մեդիա կոնսալտ» ՍՊԸ-ի դեմ ՀՀ փաստաբանների պալատի անդամ Մուրադ Ասրյանի հայցով նախնական դատական նիստը։ 
Հայցվորը վիճարկում է 2011 թ. փետրվարի 4-ին «News.am» կայքում «Հերթական դատական հայցը անկախ լրատվամիջոցի դեմ. անգրագիտության կատարյալ օրինակ» վերնագրով հոդվածում տեղ գտած տեղեկությունները։ Հոդվածը բովանդակում էր այն խնդիրը, որ «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնի» շահերը ներկայացնող Մուրադ Ասրյանը, դեռեւս 2010 թ. դեկտեմբերին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում հայց ներկայացնելով «News.am» կայքում 2010 թ. նոյեմբերի 23-ին հրապարակված «Սրտի արատով հիվանդին Առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնում «ֆռռացրել» են ու այլ սարք տեղադրել» հոդվածի առիթով, որպես պատասխանող էր ներկայացրել ոչ թե կայքի հիմնադրին, այլ նշել էր լրատվամիջոցի անունը, որը չէր կարող պատշաճ պատասխանող լինել։ 
Հիշեցնենք, որ դատավարական այս նույն խնդրի առնչությամբ դատական վեճ կար նաեւ Մուրադ Ասրյանի եւ «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի միջեւ, որն ավարտվեց հաշտության համաձայնությամբ (մանրամասնությունը` ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 

2011 թ. մարտի 3-ից դատական վարույթում գտնվող այս գործով հայցվոր Մուրադ Ասրյանի պահանջն է` վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց վճարել 1-ական միլիոն դրամ փոխհատուցում, ինչպես նաեւ` սույն գործով վճռի օրինական ուժի մեջ մտնելուց հետո երեք օրվա ընթացքում հրապարակել հայցվորի պատասխանը։ 

Հունիսի 22-ի նիստին հայցվորը ներկայացրեց, թե վիճարկվող հոդվածի որ տեղեկություններն է համարում վիրավորանք, որոնք` զրպարտություն։ Պատասխանողը ներկայացրեց իր առարկությունները։ Հայցվորը ցանկություն հայտնեց ծանոթանալու գրավոր ներկայացվելիք առարկություններին։ 

Դատավարությունը կշարունակվի հուլիսի 13-ին։ 

Հունիսի 22-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ ընդունեց Հելսինկյան քաղաքացիական ասամբլեայի Վանաձորի գրասենյակի նախագահ Արթուր Սաքունցի հայցադիմումը Հայաստանի ֆուտբոլի ֆեդերացիայի նախագահ Ռուբեն Հայրապետյանի դեմ։ Գործով երրորդ անձ է ներգրավված Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերությունը։ Հայցապահանջն է` պատասխանողին պարտավորեցնել հրապարակային ներողություն խնդրելու եւ անձի պատվին ու արժանապատվությանը պատճառված վնասի դիմաց վճարելու 10 դրամ` որպես փոխհատուցում։ 
Հայցադիմում ներկայացնելու համար հիմք է հանդիսացել մայիսի 26-ին Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերությամբ ցուցադրված «Լրացուցիչ ժամանակ» սպորտային հաղորդման ընթացքում Հայաստանի ֆուտբոլի ֆեդերացիայի նախագահ Ռուբեն Հայրապետյանի հնչեցրած հետևյալ արտահայտությունը. «Երբ որ ես Վանաձորում ուզում եմ ֆուտբոլի դպրոցը կառուցեմ, ոչ մի ծառ, ոչ մի թուփ չկա, սարի վրա դպրոց եմ կառուցում, բայց չգիտես ինչի հայտնվեց Հելսինկյան մի հատ ինչ-որ անհասկանալի օղերով մի հատ շան ծնունդ ու բռնեց դատի տվեց մեզ....»։ 
Նախնական դատական նիստը նշանակված է հուլիսի 25-ին։ 

Հունիսի 25-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ ՀՀ ԱՆ ակադեմիկոս Ս. Ավդալբեկյանի անվ. առողջապահության ազգային ինստիտուտ ՊՓԲԸ-ի եւ նույն ինստիտուտի աշխատակազմի ղեկավար Վիգեն Շահինյանի դեմ քաղաքացի Յուրի Մնացականյանի հայցով նախնական դատական նիստը. գործով երրորդ անձ է ներգրավված «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալությունը (հիմադիր` «Մեդիա կոնսալտ» ՍՊԸ, ներկայիս սեփականատեր` «Նյուզ էյ էմ» ՍՊԸ)։ 
Հայցվորը վիճարկում է «News.am» կայքի` «Առողջապահության ազգային ինստիտուտի 40-100 աշխատակիցներ կհամալրեն գործազուրկների շարքերը» վերնագրով հրապարակմամբ տարածված տեղեկությունները (26. 12. 2011 թ.)։ Գործը վարույթ է ընդունվել 2011 թ. դեկտեմբերի 26-ին։ Լսումները սկսվել են ապրիլի 5-ից եւ շարունակվել ապրիլի 27-ին, մայիսի 14-ին եւ 31-ին։ Նախապես ներկայացված` հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու հայցապահանջին հայցվորը հետագայում ավելացրեց նաեւ դրամական պահանջ` 1 մլն դրամ` որպես փոխհատուցում վիրավորանքի համար։ 

Հունիսի 25-ին կայացած նիստում հայցվորն ավելացրեց նաեւ դատական ծախսերի փոխհատուցման պահանջ։ Գործի քննությունը կշարունակվի հուլիսի 23-ին։ 
Հունիսի 27-ին Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Մինաս Ավետիսյան» բարեգործական հիմնադրամի հոգաբարձուների խորհրդի նախագահ Արման Ավետիսյանի հայցով դատավարությունը` ընդդեմ Գյումրու լրագրողների «Ասպարեզ» ակումբի նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի:
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիրավորական է համարում «Asparez.am» կայքում 2011 թ. հունիսին հրապարակված՝ «Կան բաներ, որ չեն ներվում», «Արման Ավետիսյանը ստում է անհասկանալի պատճառներով», ««Ընտանեկան կապալի՞ն» էին հարվածելու» հոդվածներում տեղ գտած տեղեկությունները, որոնք վերաբերում էին Մինաս Ավետիսյանի որմնանկարները Գյումրուց Երեւան տեղափոխելուն: Հայցապահանջներն են՝ պարտավորեցնել Լեւոն Բարսեղյանին հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու Արման Ավետիսյանից՝ զրպարտության եւ վիրավորանքի համար, ակումբի պաշտոնական կայքում հրապարակելու դատարանի վճիռը, ինչպես նաեւ` պատասխանողից բռնագանձել 2 մլն դրամ փոխհատուցում (500 000 դրամը` վիրավորանքի, 1 500 000 դրամը` զրպարտության համար), եւս 200 000 դրամ՝ դատական ծախսերի դիմաց: 

Ապրիլ, մայիս եւ հունիս ամիսներին նշանակված չորս դատական նիստ հետաձգվել է` հայցվոր կողմի դիմումի համաձայն։ Միայն մայիսի 23-ին նշանակված նիստն է կայացել, որի ընթացքում պատասխանող կողմը ներկայացրել է եզարափակիչ ճառը։

Հունիսի 7-ին Տեղեկատվական վեճերի խորհուրդը հրապարակեց այս գործի վերաբերյալ իր փորձագիտական եզրակացությունը։ Համաձայն դրա` հայցը ենթակա է մերժման` ժամկետանց լինելու հիմքով։

Հունիսի 27-ի նիստին հայցվոր Արման Ավետիսյանը բացակայում էր։ Պատասխանողին հարցեր ուղղեց նրա ներկայացուցիչը, ով այնուհետեւ եւս մեկ անգամ հրապարակեց իր վստահորդի դիրքորոշումները։ Այս գործով վճիռը կհրապարակվի հուլիսի 11-ին։

Հունիսի 29-ին «Իջեւան ստուդիա» հեռուստաընկերության տնօրեն Նաիրա Խաչիկյանը Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեին հայտնեց, որ ստացել է ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Տավուշի մարզի քննչական բաժնի` հունիսի 22-ին կայացրած որոշման պատճենը, համաձայն որի` կարճվել է Իջեւանի ավագանու անդամ Վարդան Օրդինյանի նկատմամբ հարուցված քրեական գործի վարույթը։ 

Հիշեցնենք, որ փետրվարի 21-ին, երբ Նաիրա Խաչիկյանը եւ օպերատոր Արմեն Ասատրյանը, Իջեւան քաղաքի ավագանու նիստի լուսաբանման նպատակով, գնացել էին քաղաքապետարան, ընդունարանում նրանց ընդառաջ էր եկել ավագանու անդամ Արտակ Խաչատրյանը եւ կոպտորեն հերքում պահանջել Նաիրա Խաչիկյանի պատրաստած ռեպորտաժի առնչությամբ, որը թողարկվել էր փետրվարի 16-ին, «Հ2» հեռուստաընկերությամբ: Նշված տեսանյութը վերաբերել էր Իջեւանի փողոցներից ձնահեռացման աշխատանքների անբարեխիղճ կատարմանը. մասնավորապես` նշվել էր, որ քաղաքի մայթերը մաքրված չեն: Վիճաբանության ընթացքում մոտեցել էր ավագանու մեկ այլ անդամ՝ Վարդան Օրդինյանը, եւ սեռական բնույթի հայհոյանքներ տեղալով` Նաիրա Խաչիկյանին ու Արմեն Ասատրյանին դուրս հանել քաղաքապետարանի շենքից: 

Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն պաշտոնական նամակով այս ամենի մասին տեղեկացրել էր ՀՀ փոխվարչապետ, տարածքային կառավարման նախարար Արմեն Գեւորգյանին: Նույն բովանդակությամբ նամակ էր ուղարկվել նաեւ ՀՀ գլխավոր դատախազ Աղվան Հովսեփյանին՝ խնդրելով այն համարել հաղորդում հանցագործության մասին:

«Իջեւան ստուդիա» ՍՊԸ-ի տնօրեն Նաիրա Խաչիկյանը մարտի 6-ին ոստիկանության Իջեւանի բաժնում հաղորդում էր տվել` վերը նշված միջադեպի վերաբերյալ։ Մարտի 7-ին փաստի առիթով հարուցվել էր քրեական գործ` ՀՀ քրօր-ի 258 հոդվածի 2-րդ մասով։ Մարտի 13-ին գործն ուղարկվել էր Տավուշի մարզի քննչական բաժին։ 
Օպերատոր Արմեն Ասատրյանը (ենթադրաբար` գտնվելով որոշ ճնշումների ազդեցության տակ), նախաքննության ընթացքում որպես վկա ցուցմունքներ տալիս, չի հաստատել դեպքի մասին հաղորդվածը, ինչի հետեւանքով կասկած է առաջացել, թե Նաիրա Խաչիկյանը սուտ մատնություն է կատարել։
Տավուշի մարզի քննչական բաժնի` քրեական գործի վարույթը կարճելու մասին որոշմամբ արձանագրված է, որ ձեռնարկված օպերատիվ հետախուզական միջոցառումների արդյունքում նշված միջադեպին ականատես անձինք չեն հայտնաբերվել, ապացուցված չեն թե´ Վարդան Օրդինյանի կատարած հանցանքը եւ թե´ Նաիրա Խաչիկյանի կողմից սուտ մատնություն կատարելը։ 

4. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
2012 թ. երկրորդ եռամսյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումների 10 դեպք, որոնք 5-ով ավելի են այս տարվա առաջին եռամսյակի եւ 8-ով ավելի` 2011 թ. երկրորդ եռամսյակի համեմատությամբ։ Ընդ որում` 4 միջադեպ տեղի է ունեցել ՀՀ ԱԺ մայիսի 6-ի ընտրությունների օրը։ Դրանք արդեն ներկայացրել ենք վերեւում` առանձին ենթաբաժնով («ԱԺ ընտրություններին լրագրողների մասնագիտական գործունեության  այլ խոչընդոտումներ»)։
Այս տարվա երկրորդ եռամսյակում արձանագրված նոր փաստերը, ինչպես նաեւ` նախկինում գրանցվածների նոր զարգացումները` ստորեւ։  
Առանձնակի նշենք, որ մեկ տարուց ավելի տեւած դատավարության արդյունքում Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն շահեց ՀՀ առողջապահության նախարարության դեմ` վերջինիս գործողությունները  ոչ իրավաչափ ճանաչելու հայցապահանջով գործը։ 
Ապրիլի 4-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը մերժեց ՀՀ առողջապահության նախարարության բողոքը` ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. նոյեմբերի 30-ի վճռի վերաբերյալ, որով բավարարվել էր Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի հայցը` ՀՀ առողջապահության նախարարության գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչելու պահանջով: 

Հիշեցնենք, որ 2011 թ. փետրվարի 11-ին ԽԱՊԿ-ն հարցում էր ուղարկել ՀՀ առողջապահության նախարարին՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել նախարարությունում լրագրողների հավատարմագրման, ինչպես նաեւ՝ հավատարմագրման դիմումների մերժման վերաբերյալ: Նախարարությունը պահանջվող տեղեկությունները ԽԱՊԿ-ին տրամադրեց ապրիլի 5-ին` միայն այն բանից հետո, երբ ստացավ հայցադիմումը: ԽԱՊԿ-ն մարտի 25-ին դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան` ընդդեմ ՀՀ առողջապահության նախարարության` վերջինիս գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով։ Նոյեմբերի 30-ին ՀՀ վարչական դատարանը ԽԱՊԿ-ի հայցը բավարարել էր: Դատավարության ընթացքում ԽԱՊԿ-ն հրաժարվել էր տեղեկություններ տրամադրելու պահանջից, քանի որ դատարան դիմելուց հետո նախարարությունն այդ տեղեկությունները տրամադրել էր: Դեկտեմբերի 27-ին ՀՀ առողջապահության նախարարությունը վճիռը բողոքարկել էր ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարան:
2012 թ. ապրիլի 28-ին ՀՀ առողջապահության նախարարությունը վերադաս ատյան բողոքարկեց նաեւ ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանի` ապրիլի 4-ի որոշումը։ Հունիսի 6-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը բողոքը վերադարձրեց: 

Այսպիսով` ուժի մեջ մնաց ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. նոյեմբերի 30-ի վճիռը, ըստ որի` ՀՀ առողջապահության նախարարության գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչվեցին։ 
Ապրիլի 16-ին ՀՀ վարչական դատարանը վարույթ ընդունեց Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցադիմումն ընդդեմ «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ի` վերջինիս տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու մասով։ Դատական նիստը տեղի կունենա հուլիսի 18-ին:
Հիշեցնենք, որ 2011թ. դեկտեմբերի 19-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հայցով դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան եւ պահանջել պարտավորեցնել «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ին տրամադրելու ընկերության կաթնամթերքի վերաբերյալ ամբողջական տեղեկատվություն, ինչպես նաեւ` ընկերության տնօրենին ենթարկել վարչական պատասխանատվության։ Հունվարի 26-ին ՀՀ վարչական դատարանը մերժել էր վարույթ ընդունել ԻԱԿ-ի հայցը։ 

Փետրվարի 13-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը ՀՀ վարչական դատարանի այս որոշումը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։ Մարտի 5-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը բողոքը մասնակի բավարարել էր եւ ստորադաս դատարանին պարտավորեցրել վարույթ ընդունելու «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ի տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու պահանջը: Իսկ տեղեկատվություն տրամադրելու պահանջի վերաբերյալ Վարչական դատարանի որոշումը թողել էր անփոփոխ:
Ապրիլի 25-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը տեղեկություն ստանալու գրավոր հարցումներով դիմել է «Հայ ազգային կոնգրես» դաշինքին, «Բարգավաճ Հայաստան» կուսակցությանը, Հայաստանի դեմոկրատական կուսակցությանը՝  յուրաքանչյուրին խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել նախընտրական քարոզչության համար ծախսված գումարների վերաբերյալ: Հարցումները մնացել են անպատասխան: Մայիսի 16-ին ԻԱԿ-ը կրկնակի հարցումներ է ուղարկել նույն կուսակցություններին, որոնք եւս մնացել են անպատասխան: ԻԱԿ-ը մտադրություն է հայտնել դիմելու դատարան:
Մայիսի 21-ին ՀՀ վարչական դատարանում կայացավ ՀՀ արտակարգ իրավիճակների նախարարության դեմ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցով նախնական դատական նիստը։ 

2011 թ. փետրվարի 7-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը գրավոր հարցմամբ դիմել էր ՀՀ արտակարգ իրավիճակների նախարարությանը եւ խնդրել էր հայտնել, թե արդյոք նախարարության տնօրինության տակ կան 2010 թվականին գաղտնազերծված փաստաթղթեր, եւ եթե կան, ապա խնդրել էր տրամադրել դրանց պատճենները: ՀՀ ԱԻ նախարարությունը պատասխանել էր, թե այդ փաստաթղթերն առգրավվել է ՀՀ Հատուկ քննչական ծառայությունը: Վերջինս, սակայն, ԻԱԿ-ին տեղեկացրել է, որ առգրավված փաստաթղթերի պատճեններն առկա են Արտակարգ իրավիճակների նախարարությունում: 2011 թ. մարտի 29-ին, մայիսի 25-ին եւ հոկտեմբերի 20-ին ԻԱԿ-ը կրկին դիմել է նախարարությանը` նույն հարցմամբ, սակայն վերջինս անպատասխան է թողել դրանք։ 2011 թ. նոյեմբերի 8-ին ԻԱԿ-ը դիմել է ՀՀ վարչական դատարան՝ պահանջելով պարտավորեցնել ՀՀ արտակարգ իրավիճակների նախարարությանը հնգօրյա ժամկետում տրամադրելու հայցվող տեղեկությունները, ինչպես նաեւ` ՀՀ ԱԻ նախարար Արմեն Երիցյանին ենթարկել վարչական պատասխանատվության` տուգանելով 50 000 դրամի չափով: 

Մայիսի 21-ի նախնական դատական նիստի ընթացքում ԱԻ նախարարությունը ԻԱԿ-ին տրամադրեց պահանջված փաստաթղթերի պատճենները, եւ կողմերը հաշտության համաձայնություն կնքեցին։ Հետաքրքրական է, որ գաղտնազերծված փաստաթղթերը վերաբերել են ալյուրի ձեռքբերմանը։
Մայիսի 25-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը տեղեկություն ստանալու գրավոր հարցմամբ դիմել է Հայաստանի հանրապետական կուսակցությանը՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել մայիսի 4-ին Երևանի Հանրապետության հրապարակում կազմակերպած միջոցառման վերաբերյալ: Հարցումը մնացել է անպատասխան: Հունիսի 14-ին ԻԱԿ-ի ուղարկած կրկնակի հարցումը եւս մնացել է անպատասխան:

Հունիսի 28-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում պիտի կայանար «Համալսարանականներ» համատիրության դեմ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցով նախնական դատական նիստը, սակայն հետաձգվեց։
2011 թ. հունիսի 13-ին եւ 30-ին ԻԱԿ-ը տեղեկություններ ստանալու հարցում է ուղղել «Համալսարանականներ» համատիրության նախագահին, սակայն դրանք մնացել են անպատասխան։ Պահանջված տեղեկությունները վերաբերում են համատիրության այն ժողովին, որի ընթացքում սահմանվել են Ծարավ Աղբյուրի 55/5 շենքի սպասարկման գումարների չափերը։ 2011 թ. նոյեմբերի 11-ին ԻԱԿ-ը դիմել է դատարան` պահանջելով պարտավորեցնել «Համալսարանականներ» համատիրությանը հնգօրյա ժամկետում տրամադրելու հայցվող տեղեկությունները, ինչպես նաեւ` դրանք հրապարակելու հանրության համար մատչելի վայրում։ 

2011 թ. դեկտեմբերի 8-ից մինչեւ 2012 թ. հունիսի 28-ը նշանակված բոլոր նիստերը հետաձգվել են` պատասխանող կողմի բացակայության պատճառով, բացի այս` պատասխանողը չի ներկայացրել նաեւ հայցադիմումի պատասխանը։ Հաջորդ դատական նիստը նշանակված է հուլիսի 24-ին։
Լրատվամիջոցների գործունեությանն առնչվող այլ իրադարձություններ
Մայիսի 1-ին «Freedom House» միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպությունը հրապարակեց հերթական` 2011 թ. տարեկան զեկույցը` աշխարհում մամուլի ազատության վերաբերյալ: ԶԼՄ-ների իրավիճակը գնահատվել է 1-100 միավոր ընդգրկող սանդղակով, ըստ հետեւյալ խմբերի`ազատ (1-30 միավոր), մասամբ ազատ (31-60 միավոր), անազատ (61-100 միավոր),- որքան քիչ են միավորները, այնքան բարձր է ազատ լինելու մակարդակը: Ընդ որում գնահատականները տրվում են երեք չափանիշներով` օրենսդրական, քաղաքական եւ տնտեսական միջավայրերով, որոնցում գործում են ԶԼՄ-ները: Արդյունքների գումարի հիման վրա ձեւավորվել է վարկանիշային սանդղակ` ուսումնասիրված 197 երկրի համար: Դրանցից 66-ում (կամ 33.5%-ում) ԶԼՄ-ները համարվել են ազատ, 72-ում (կամ 36.5 %-ում)` մասամբ ազատ, 59-ում (կամ 30 %-ում)` անազատ: Այլ կերպ ասած` երկրագնդի բնակչության միայն 14.5 տոկոսն է  ապրում ազատ մամուլ ունեցող երկրում, 45 տոկոսը` մասամբ ազատ եւ 40.5 տոկոսը` անազատ: 

Ըստ «Freedom House»-ի այս հետազոտության` 2011 թվականին հայաստանյան ԶԼՄ-ները գնահատվում են որպես անազատ` ինչպես եւ նախկինում` սկսած 2002 թվականից, երբ եթերազրկվեց «Ա1+» հեռուստաընկերությունը։ Ընդ որում` վարկանիշային միավորը նույնն է, ինչ 2010 թվականին էր` 65։ 

Մայիսի 7-ին Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովը վարչական վարույթ հարուցեց «Կենտրոն» հեռուստաընկերության նկատմամբ՝ ընտրությունների և հանրաքվեների մասին ՀՀ օրենսդրությամբ (ՀՀ ընտրական օրենսգիրք, «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենք) արգելված ժամանակահատվածում քարոզչական բնույթի հաղորդում հեռարձակելու համար: 

Մայիսի 6-ին` ԱԺ ընտրությունների օրը, «Կենտրոն» հեռուստաընկերության «Էպիկենտրոն» լրատվական հաղորդման ընթացքում` ժամը 17.00-ի մոտակայքում, ուղիղ եթեր էր հեռարձակվել ՀԱԿ-ի ներկայացուցչի մամուլի ասուլիսը։ Վերջինս կոչ էր արել մասնակցել ընտրություններին եւ ձայն չտալ ՀՀԿ-ին։ 

Մայիսի 11-ին կայացած ՀՌԱՀ նիստում որոշվեց «Կենտրոն» հեռուստաընկերությանը վարչական պատասխանատվության ենթարկել եւ տուգանել 1 մլն դրամի չափով։ 
Մայիսի 10-ին Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովը վարչական վարույթ հարուցեց «Կենտրոն» եւ «Երկիր մեդիա» հեռուստաընկերությունների նկատմամբ` ԱԺ ընտրություններին մեծամասնական ընտրակարգով առաջադրված թեկնածուներին, համամասնական ընտրակարգով մասնակցող կուսակցություններին եւ կուսակցությունների դաշինքներին հատկացված եթերաժամանակի անհամաչափությունը էականորեն գերազանցելու համար։ 
Ապրիլի 8-ից միչեւ մայիսի 6-ը` նախընտրական քարոզարշավի շրջանում եւ ԱԺ ընտրությունների օրը, Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովն իրականացրել էր ՀՀ տարածքում գործող թվով 45 հեռուստաընկերությունների եւ 20 ռադիոընկերությունների վերգետնյա եթերային հեռարձակմամբ սփռված ծրագրերի` ՀՀ ընտրական օրենսդրության եւ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» ՀՀ օրենքի պահանջներին համապատասխանության վերահսկողություն։ Այս մշտադիտարկման եզրակացությամբ էլ հարուցվել էին վարչական վարույթները։ 
Մայիսի 18-ին ՀՌԱՀ-ն որոշեց կարճել «Կենտրոն» եւ «Երկիր մեդիա» հեռուստաընկերությունների նկատմամբ հարուցված վարույթները։ Հանձնաժողովը այս խնդրին մեղմ մոտեցավ` հաշվի առնելով, որ իր կողմից իրականացված մշտադիտարկումը նոր աշխատաոճ է, բացի այս` նաեւ այն փաստը, որ «Կենտրոն» հեռուստաընկերությունը մեկ այլ խախտման համար (տե´ս վերեւում) արդեն իսկ ենթարկվել է վարչական պատասխանատվության։ 
Մայիսի 24-ին ԱՄՆ պետքարտուղարությունը հրապարակեց իր տարեկան զեկույցը` 2011 թվականին աշխարհի տարբեր երկրներում մարդու իրավունքների պաշտպանության խնդիրների վերաբերյալ։ Զեկույցի` Հայաստանին վերաբերող բաժնում նկարագրված է խոսքի եւ մամուլի ազատության իրավիճակը։ Նշելով, որ 2011 թ. նվազել են լրագրողների նկատմամբ բռնության դեպքերը` փաստաթղթի հեղինակները միաժամանակ ընդգծել են, որ խոսքի ազատությունը սահմանափակվել է զրպարտության եւ վիրավորանքի հիմքով դատական հայցերի հոսքով` ընդդիմադիր լրատվամիջոցների եւ լրագրողների դեմ, ըստ որոնց` քաղաքական շրջանակների հետ կապված գործարար-վերնախավի ներկայացուցիչները խոշոր դրամական փոխհատուցման պահանջներ էին ներկայացնում։ 
Ըստ զեկույցի` ԶԼՄ-ներին, հատկապես հեռուստատեսությանը, նախկինի պես, բնորոշ է քաղաքական բազմակարծության եւ անաչառ լուսաբանման պակասը։ Անալոգայինից թվային հեռարձակման անցման գործընթացը հանգեցրեց հեռուստաընկերությունների քանակի նվազման։ Ընդ որում` իշխանություններն այդպես էլ չհրապարակեցին հեռարձակման հաճախականությունների աուդիտի արդյունքները, մինչդեռ, որպես տեխնիկական կողմին վերաբերող հիմնավորում, դրանք օգտագործվեցին թվային հեռարձակման արտոնագրերի քանակի կրճատումը պատճառաբանելիս։ 
ԱՄՆ պետքարտուղարության զեկույցում ներկայացված են նաեւ ԶԼՄ-ներին առնչվող դատական վեճեր, մասնավորապես` Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի դեմ «Ա1+» հեռուստաընկերության հիմնադրի հայցը, որով վիճարկվում էր թվային հեռարձակման լիցենզավորման այն մրցույթի արդյունքը, ըստ որի` 2002 թվականից եթերազրկված ՀԸ-ին 13-րդ անգամ մերժվել է արտոնագրի տրամադրումը։ 
  Զեկույցը պատրաստվել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալների, Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի եւ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի ինտերնետային կայքի նյութերի, ինչպես նաեւ՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիման վրա:

( Զեկույցը պատրաստվել է «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան» կազմակերպության աջակցությամբ իրականացվող՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի ծրագրի շրջանակներում:





PAGE  
10

