[image: image1.jpg]


 ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿՈՄԻՏԵ                   
[image: image2.jpg]


 ԲԱՑ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ  

ՀԻՄՆԱԴՐԱՄՆԵՐ - ՀԱՅԱՍՏԱՆ
ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ՈՒ
ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի եռամսյակային զեկույց(
 (հուլիս-սեպտեմբեր, 2012 թ.)

Համառոտ ամփոփում

Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն հետամուտ է հայաստանյան լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների գործունեությանն առնչվող պայմաններին, իրադարձություններին ու խնդիրներին եւ հանրությանն է ներկայացնում եռամսյակային ու տարեկան զեկույցներ` Հայաստանում խոսքի ազատության վիճակի, ԶԼՄ-ների եւ լրագրողների իրավունքների խախտումների վերաբերյալ։ Դրանցում ներառվում են ոլորտը կարգավորող օրենսդրության փոփոխությունները, վերջիններիս առնչվող առաջարկություններն ու գործընթացները, ինչպես նաեւ՝ քաղաքական գործոնների եւ տնտեսական միջավայրի ազդեցությունները լրատվամիջոցների վրա: 

2012 թ. երրորդ եռամսյակը տեղական ինքնակառավարման մարմինների ընտրությունները ներառող շրջան էր, եւ ԶԼՄ-ների վրա քաղաքական գործոնների ազդեցության առումով` ուշադրության կենտրոնում էին ինչպես նախընտրական շրջանում, այնպես էլ՝ հենց ընտրությունների օրերին (սեպտեմբերի 9-ին եւ 23-ին) տեղի ունեցող, լրատվամիջոցներին առնչվող իրադարձությունները, քանի որ ներքաղաքական լարված մթնոլորտում, սովորաբար, ուժեղանում են ճնշումները լրագրողների եւ լրատվամիջոցների նկատմամբ։  
Այս տարվա ՏԻՄ ընտրությունների առնչությամբ արձանագրվեց 5 միջադեպ, որոնցից 1-ը ֆիզիկական բռնություն էր, 4-ը` տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտում։ Թեեւ այս տարվա խորհրդարանական ընտրությունների համեմատությամբ (7 միջադեպ) ՝ իրավիճակը մեղմ էր, սակայն ՏԻՄ ընտրությունները ներառող շրջանում գրանցված տվյալների հաշվին նկատվեց լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումների ընդհանուր թվաքանակի աճ՝ 2011 թ. երրորդ եռամսյակի համեմատ։ 

Ուշադրության է արժանի այն փաստը, որ սույն զեկույցն ընդգրկող ժամանակահատվածում վիրավորանքի եւ զրպարտության՝ ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի հիմքով դատական հայցերը` լրագրողների եւ լրատվամիջոցների դեմ, նվազել են` 2011 թ. նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ։ Այս դրական միտումը նկատելի է 2012 թ. տարեսկզբից։
2012 թ. երրորդ եռամսյակում, ինչպես եւ՝ 2011 թ. նույն ժամանակահատվածում,  արձանագրվել է 1 ֆիզիկական բռնության դեպք, ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակը 3-ով նվազել է, իսկ տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներն աճել են 6-ով՝ անցյալ տարվա նույն եռամսյակի համեմատ։ 
Ուշագրավ է, որ սեպտեմբերի 10-ից «Արմնյուզ» հեռուստաընկերության եթերում քսանրոպեանոց թողարկումներով սկսեց հեռարձակվել «Ա1+» հեռուստաընկերության «Այբ-ֆե» տեղեկատվական-վերլուծական հաղորդումը։ Երկու հեռուստաընկերության միջեւ համագործակցության պայմանագիրը ստորագրված է մեկ տարով, եւ կողմերը պայմանավորվել են, որ «Արմնյուզ»-ը չի միջամտելու «Ա1+»-ի խմբագրական քաղաքականությանը:
Բոլոր մանրամասները՝ ստորեւ։
Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը 

Այս տարվա երրորդ եռամսյակը ՏԻՄ ընտրությունները ներառող շրջան էր։ Ուստի ԶԼՄ-ների վրա քաղաքական գործոնների ազդեցության առումով` ուշադրության կենտրոնում էին լրատվամիջոցներին առնչվող թե´ նախընտրական իրավիճակները եւ թե´ հենց ընտրությունների օրերին (սեպտեմբերի 9-ին եւ 23-ին) տեղի ունեցող իրադարձությունները։ 

ԽԱՊԿ-ն բազմիցս արձանագրել է այն օրինաչափությունը, որ ներքաղաքական կյանքում տեղի ունեցող կարեւոր իրադարձությունների, հատկապես` համապետական կամ տեղական ինքնակառավարման մարմինների ընտրությունների ընթացքում ձեւավորվող լարվածության մթնոլորտում լրատվամիջոցները եւ լրագրողները հայտնվում են անբարենպաստ պայմաններում։ Սրա արդյունքում էլ շատանում են խոսքի ազատությանը սպառնացող իրավախախտումները։ 

2012 թ. սեպտեմբերին կայացած ՏԻՄ ընտրությունների առնչությամբ արձանագրվեց 5 միջադեպ, որոնցից 1-ը ֆիզիկական բռնություն էր, 4-ը` տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտում (մանրամասները` սույն զեկույցի «Ֆիզիկական բռնություններ` լրագրողների նկատմամբ» բաժնում եւ «ՏԻՄ ընտրությունների ժամանակաշրջանում լրագրողների մասնագիտական գործունեության այլ խոչընդոտումներ» ենթաբաժնում)։ 

Նշանակալի իրադարձություն է «Ա1+» եւ «Արմնյուզ» հեռուստաընկերությունների՝ համագործակցության պայմանագրի ստորագրումը, ըստ որի՝ սեպտեմբերի 10-ից «Արմնյուզ» հեռուստաընկերության եթերում երկուշաբթի օրվանից մինչեւ ուրբաթ քսանրոպեանոց թողարկումներով սկսեց հեռարձակվել «Ա1+» հեռուստաընկերության «Այբ-ֆե» տեղեկատվական-վերլուծական հաղորդումը: Պայմանագիրը ստորագրված է մեկ տարով, եւ կողմերը պայմանավորվել են, որ «Արմնյուզ»-ը չի միջամտելու «Ա1+»-ի խմբագրական քաղաքականությանը: Այս մասին հայտնել են «Արմնյուզ» ՀԸ-ի գործադիր տնօրեն Արտակ Ալեքսանյանը եւ «Ա1+» ՀԸ-ի ղեկավար Մեսրոպ Մովսեսյանը։ 

Այդ քայլը, հայկական հեռուստաեթերում բազմակարծության ապահովման ուղղությամբ, դժվար է բավարար գնահատել, թեեւ իշխանություններն այս փոփոխությունը, թերեւս, համարում են հանդուրժողականություն՝ քննադատական խոսքի նկատմամբ:
Հիշեցնենք, որ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի անցկացրած՝ թվային հեռարձակման թիվ 11 մրցույթում այս երկու հեռուստաընկերությունը մրցակիցներ էին։  2010 թ. դեկտեմբերի 16-ին ամփոփված արդյունքներով հաղթող ճանաչվեց «Արմնյուզ»-ը։  «Ա1+»-ի հիմնադիր «Մելտեքս» ՍՊԸ-ն, 2011 թ. փետրվարի 21-ին ՀՌԱՀ-ի դեմ հայց ներկայացնելով ՀՀ վարչական դատարան, վիճարում էր այս որոշումը («Արմնյուզ»-ը ներգրավված էր որպես երրորդ անձ)։  2011 թ. հոկտեմբերի 3-ին «Մելտեքս»-ի հայցը մերժվեց։ 2012 թ. փետրվարի 9-ին ՀՀ վարչական վերաքննիչ դատարանը մերժեց «Մելտեքս»-ի բողոքը, իսկ մարտի 28-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց «Ա1+»-ի հիմնադրի բողոքը։ Վերջինս դիմել է Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարան։
Առանձնահատուկ ուշադրության է արժանի այն հանգամանքը, որ սույն զեկույցն ընդգրկող ժամանակահատվածում, ինչպես եւ նախորդ եռամսյակում էր, լրագրողների եւ լրատվամիջոցների դեմ վիրավորանքի եւ զրպարտության՝ ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի հիմքով դատական հայցերն ակնհայտորեն նվազել են` 2011 թ. երրորդ եռամսյակի համեմատությամբ։ Ընդհանրացնելով նշենք, որ 2011 թ. հունվար-սեպտեմբեր ամիսներին ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց  25, իսկ 2012 թ. նույն ժամանակահատվածում՝ 10 դատական գործ (դրանցից 2-ը վարույթ է ընդունվել 2011 թ. տարեվերջին)։
2012 թ. երրորդ եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն շարունակել է արձանագրել եւ վերլուծել լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները։ Ստորեւ ներկայացնում ենք դրանք՝ հետեւյալ դասակարգմամբ. 
1. ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ, 

2. ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ,
3. տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ: 

ԽԱՊԿ-ի օգտագործած այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես՝ լինում են միջադեպեր, երբ, օրինակ, տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել կոնկրետ եւ ակնառու ներկայացնելու լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը: 

Լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ
2012 թվականի երրորդ եռամսյակը հայաստանյան լրատվամիջոցների ու լրագրողների համար եղավ նկատելիորեն լարված ժամանակշրջան։ Մասնավորապես՝  դա կապված էր, ՏԻՄ ընտրությունների հետ։ Ինչպես արդեն նշել ենք` այս տարվա ՏԻՄ ընտրություններն ուղեկցվեցին լրագրողների իրավունքների խախտումների 5 միջադեպով, որոնցից 1-ը ֆիզիկական բռնություն էր, 4-ը` տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտում։ 

Ինչ վերաբերում է լրագրողների եւ լրատվամիջոցների դեմ (այդ թվում նաեւ` որպես երրորդ անձ) վիրավորանքի եւ զրպարտության հիմքերով դատական գործերին՝ այս տարվա երրորդ եռամսյակում սկսվել է 4 գործի դատավարություն (1-ը դատական վարույթ է ընդունվել 2012 թ. մայիսին, մյուսը՝ հունիսին, երրորդը՝ հուլիսին, չորրորդը՝ սեպտեմբերին)։ Մի դեպքում ինը լրատվամիջոց եւ կազմակերպություն ներառված են որպես երրորդ անձ, իսկ 3 գործով լրատվամիջոցը պատասխանող կողմ է։ Հայցվորներից մեկը ՀՀ նախկին վարչապետ է, մյուսը՝ նախկին ռազմական օդաչու,  մյուսն էլ՝ բլոգեր։ 
Ստորեւ ներկայացնում ենք երկու աղյուսակ, որոնք ցույց են տալիս լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների իրավունքների խախտումների քանակական համեմատության պատկերը։ 

Եթե այս տարվա առաջին եռամսյակում դրական գնահատվեց լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության փաստերի բացակայությունը, ապա երկրորդ եռամսյակում արձանագրվեց 3 նոր միջադեպ, իսկ երրորդում՝ 1։ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ տարաբնույթ ճնշումների քանակը երեքով աճել է` 2012 թ. առաջին եռամսյակի, եւ մեկով նվացել՝ երկրորդ եռամսյակի համեմատությամբ։ Իսկ տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումները մեկով ավելին են, քան առաջին եռամսյակի ընթացքում էր, եւ չորսով պակաս՝ երկրորդ եռամսյակի համեմատությամբ։

2011 թ. երրորդ եռամսյակի համեմատ՝ այս տարվա նույն ժամանկահատվածում գրանցվեց լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումների ընդհանուր թվաքանակի աճ՝ հիմնականում տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու խոչընդոտումների փաստերի հաշվին։
2011 եւ 2012 թվականների երրորդ եռամսյակի ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների համեմատական աղյուսակը.

	     Խախտումների տեսակները
	    2011 թ.

3-րդ եռամսյակ
	2012 թ.

3-րդ եռամսյակ

	Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	   1
	1

	Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	   12
	9

	Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	    0
	6


2012 թվականի առաջին, երկրորդ եւ երրորդ եռամսյակների ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների համեմատական աղյուսակը. 

	Խախտումների տեսակները
	2012 թ.

1-ին եռամսյակ
	2012 թ.

2-րդ եռամսյակ
	2012 թ.

3-րդ եռամսյակ

	Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	          0
	         3
	         1

	Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	          6   
	        10    
	         9

	Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	          5      
	        10  
	         6


Այսպիսով՝ 2012 թ. երրորդ եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն գրանցեց լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների 16 նոր խախտում: Նախորդ եռամսյակում դրանք 23-ն էին։
Ինչպես եւ նախորդ զեկույցներում՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել եւ չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: Հայտնի է, որ ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները հաճախ ձեռնպահ են մնում իրենց մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու փաստերի հրապարակայնացումից, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագող խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Այս իսկ պատճառով՝ ԽԱՊԿ-ն վստահ է, որ լրագրողների եւ ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների իրական քանակը գերազանցում է արձանագրվածներին: Զեկույցում ներկայացնում ենք հասարակական լայն արձագանք ստացած փաստերից առավել նշանակալիները:
1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ 

2012 թ. երրորդ եռամսյակում լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնությունների 1 դեպք արձանագրվեց` ՏԻՄ ընտրությունների օրը` սեպտեմբերի 9-ին։ Իսկ խորհրդարանական ընտրությունների օրը՝ մայիսի 6-ին տեղի ունեցած բռնության դեպքերից մեկն ունեցավ նոր զարգացում՝ ոչ ի շահ լրագրողի։
Ստորեւ ժամանակագրական կարգով ներկայացնում ենք այդ միջադեպերը։
Հուլիսի 12-ին ՀՀ ոստիկանության Երեւանի Էրեբունու քննչական բաժինը կարճեց «Ազատություն» ռադիոկայանի լրագրող Էլինա Չիլինգարյանի մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու փաստով հարուցված քրեական գործի վարույթը՝ հանցակազմի բացակայության հիմքով: 
Հիշեցնենք, որ մայիսի 6-ին` Աժ ընտրությունների օրը, երբ լրագրողը Երեւանի թիվ 178 դպրոցում տեղակայված 12/32 ընտրատեղամասի բակում նկարահանումներ է կատարել, կադրում հայտնված մի երիտասարդ մոտեցել, հարվածել է Էլինա Չիլինգարյանի ձեռքին եւ փորձել խլել տեսախցիկը։ Սարքն ընկել է գետնին, քաշքշոցի արդյունքում լրագրողին դժվարությամբ հաջողվել է այդ երիտասարդին չհանձնել իր տեսասարքը, ավելին` նաեւ տեսանկարահանել իր հետ պատահած այդ միջադեպը։ Տեղի ունեցածի առիթով ՀՀ ոստիկանության Երեւանի Էրեբունու քննչական բաժնում հարուցվել էր քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 164-րդ հոդվածի 1-ին մասով, որը վերաբերում է լրագրողի մասնագիտական օրինական գործունեությանը խոչընդոտելուն։
Գործի վարույթը կարճելու որոշման տեքստում պատճառաբանված է, թե «լրագրողը տեսանկարահանումներ կատարելիս չի ներկայացել որպես լրագրող, լրագրողին հատուկ տարբերիչ նշան չի կրել, նրա օգտագործած տեսախցիկը նույնպես տարբերանշան չի ունեցել»։ Այնուհետեւ մեկնաբանված է, թե Հ. Համբարձումյան անվամբ անձը «չի գիտակցել եւ պարտավոր չէր գիտակցել, որ Էլ. Չիլինգարյանը լրագրող է եւ իրականացնում է մասնագիտական գործունեություն»։ Լրագրողի կատարած` միջադեպի ընթացքը պարզ ցուցադրող տեսանկարահանումը հանցագործության ապացույց չի համարվել։ Ապացույցների վերաբերյալ պարզապես ասված է. «Երրորդ անձի կողմից իր ձեռքին հարվածելու վերաբերյալ ցուցմունք է տվել միայն Էլ. Չիլինգարյանը։ Այդ դրվագով այլ ապացույց ձեռք չի բերվել»։ 
Այս անգամ եւս լրագրողի նկատմամբ ֆիզիկական բռնություն իրականացնողն անպատիժ մնաց։
Սեպտեմբերի 9-ին՝ Տեղական ինքնակառավարման մարմինների ընտրության օրը, Գյումրու թիվ 12 նախակրթարանի շենքում տեղակայված 34/73 ընտրատեղամասում խոչընդոտել են «Ցայգ» հեռուստաընկերության նկարահանող խմբերի աշխատանքին, ֆիզիկական բռնություն գործադրել օպերատոր Անդրանիկ Բարբարյանի նկատմամբ։

 Երբ հեռուստաընկերության աշխատակիցները՝ լրագրողներ Նազելի Բաղդասարյանը, Արմենուհի Մինասյանը եւ օպերատորներ Անդրանիկ Բարբարյանն ու Արա Կյուրեղյանը ընտրակաշառք բաժանելու մասին ահազանգ ստանալուց հետո մեկնել են վերը նշված ընտրատեղամաս՝ ռեպորտաժ պատրաստելու, վստահված անձանցից մեկը եւ ներկա այլ անձինք հայհոյախոսելով հարձակվել են նկարահանող խմբերի վրա։ Տեղի է ունեցել քաշքշուկ, Անդրանիկ Բարբարյանին հարվածել են, փորձել ձեռքից խլել տեսասարքը։ Օպերատորը միջադեպի վերաբերյալ հաղորդում է ներկայացրել ոստիկանություն։ Փաստի առիթով Շիրակի մարզի ոստիկանության քննչական բաժնում նյութեր են նախապատրաստվել։  
ՏԻՄ ընտրությունների ժամանակաշրջանում լրագրողների մասնագիտական գործունեության այլ խոչընդոտումներ

Ստորեւ նկարագրված 4 միջադեպը հաշվառել ենք որպես տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի ոտնահարում, սակայն այստեղ ներկայացնում ենք առանձին ենթաբաժնով`ՏԻՄ  ընտրություններին առնչվող փաստերն ի մի բերելու նկատառումով։ 

Օգոստոսի 28-ին Կապանում լույս տեսնող «Սյունյաց երկիր» թերթի խմբագրությունը հայտարարություն տարածեց այն մասին, որ օգոստոսի 27-ի գիշերը հակերային հարձակման է ենթարկվել թերթի համացանցային տարբերակը՝ «Syuniacyerkir.am» կայքը, բացի այս՝ խմբագրությունը ստացել է սպառնալից զանգեր։ Թերթի այդ համարն (թիվ 21) ամբողջությամբ նվիրված է եղել Կապանի քաղաքապետի թեկնածու Արթուր Աթայանի գործունեությանը եւ նախընտրական ծրագրին։ Խմբագրությունը կոչ էր ուղղել Կապանի քաղաքապետի թեկնածուների նախընտրական շտաբների համակարգողներին՝ զերծ մնալու նման արարքներից եւ ընտրապայքարը շարունակելու քաղաքակիրթ ձեւով։
Սեպտեմբերի 9-ին՝ Տեղական ինքնակառավարման մարմինների ընտրության օրը, երբ Գյումրու 34/63 ընտրատեղամասում Գյումրու ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբի ակտիվիստ Կարեն Հարությունյանը նկարահանել է, թե ինչպես է Գյումրու ավագանու անդամության թեկնածուներից մեկը մի շարք ընտրողների ուղղորդել ընտրատեղամաս, այդ խմբից մի անձ, «կջարդեմ բերանդ» ասելով, սպառնացել է «Ասպարեզի» ներկայացուցչին։ Վերջինս ՀՀ ոստիկանության Գյումրու քաղաքային երկրորդ բաժնում հաղորդում է տվել՝ իրեն ուղղված սպառնալիքների մասին։ Ոստիկանությունում նրան սպասեցրել են 30 րոպեից ավելի, որպեսզի քննիչը գա եւ բացատրություն վերցնի։ Սակայն քննիչի հետ հանդիպումն այդպես էլ չի կայացել։ 
Նույն օրը Արթիկ քաղաքի 36/7 ընտրատեղամասի ընտրական հանձնաժողովի անդամները խոչընդոտել են «Ցայգ» հեռուստաընկերության լրագրող Կիմա Արեւշատյանի եւ օպերատոր Արթուր Մարգարյանի աշխատանքին։ Նախ հանձնաժողովի նախագահը հրաժարվել է հարցազրույց տալ, կոպիտ է պատասխանել ընտրատեղամասում ընտրողների կուտակումներին վերաբերող հարցերին։ Այնուհետեւ ընտրելու եկած արթիկցիներն են լրագրողներին ընտրակաշառք վերցնելու մեղադրանք վերագրել։ Երբ նույն նկարահանող խումբը փորձել է վստահված անձանցից ստացած՝ ընտրախախտումների վերաբերյալ տեղեկությունների առնչությամբ պարզաբանումներ ստանալ հանձնաժողովի նախագահից, վերջինս եւ հանձնաժողովի մյուս անդամները լրագրողին եւ օպերատորին կոպիտ խոսքերով դուրս են հրավիրել ընտրատեղամասից։ Իսկ երբ վերջիններս հիշեցրել են լրագրողի մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու պատասխանատվության մասին,  հանձնաժողովի անդամներն ավելի անհարգալից խոսքերով են պատասխանել։

Սեպտեմբերի 21-ին  «Հրապարակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ սեպտեմբերի 18-ի վաղ առավոտյան Եղեգնաձոր քաղաքի երեք կրպակից ինչ-որ անձինք գնել են օրաթերթի այդ օրվա համարի բոլոր օրինակները։ Թերթը եզրակացրել է, որ այդ անձինք չեն հավանել «Եղեգնաձորի քաղաքապետի ընտրություններում ՀՀԿ-ն գործի է դրել բոլոր լծակները» վերնագրով հրապարակումը։   

«Հրապարակի» հաղորդմամբ՝ նույնը տեղի է ունեցել «Առավոտ» օրաթերթի հետ, քանի որ վերջինս նույնպես քննադատական նյութեր է տպագրած եղել Եղեգնաձորի քաղաքապետի թեկնածու, ՀՀԿ-ական Սիրեկան Բաբայանի մասին։
2. Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ 

Ինչպես արդեն նշել ենք` այս տարվա երրորդ եռամսյակում ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակը փոքր-ինչ նվազել է` նախորդ եռամսյակի համեմատությամբ։ ԽԱՊԿ-ն նշված ժամանակահատվածում գրանցեց 9 նոր միջադեպ, որոնցից 4-ը դատական հայց է՝ վիրավորանքի եւ զրպարտության հիմքերով (դրանցից 2-ը դատական վարույթ են ընդունվել 2012 թ. երկրորդ եռամսյակում, սակայն դատավարությունները սկսվել են երրորդ եռամսյակում), մյուսներն այլ ճնշումներ են։

Զեկույցի այս բաժնում տեղ են գտել նաեւ լրատվամիջոցների եւ լրագրողների ներգրավվածությամբ` 2010 եւ 2011 թվականներից սկսած դատական վեճերի շարունակությունը, այդ թվում նաեւ` հանգուցալուծումները։ 
Ժամանակագրական կարգով ներկայացնում ենք ճնշումների 9 դեպքերը եւ նախկինում եղածների նոր զարգացումները։

Հուլիսի 2-ին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի գլխավոր խմբագիր Հայկ Գեւորգյանը ստացավ ՀՀ ոստիկանության ճանապարհատրանսպորտային հանցագործությունների քննության բաժնի քննիչի որոշումը` իր նկատմամբ հարուցված քրեական գործը կարճելու մասին:

 Հիշեցնենք, որ փետրվարի 3-ին Հայկ Գեւորգյանը կալանավորվել եւ «Նուբարաշեն» քրեակատարողական հիմնարկ էր տեղափոխվել ՝ ճանապարհային երթեւեկության կանոնների խախտման, մարդու առողջությանն անզգուշությամբ վնաս հասցնելու, պատահարի վայրը թողնելու մեղադրանքով (ՀՀ քրեական օրենսգրքի 242 հոդվածի առաջին մաս եւ 244 հոդված): Լրագրողին կալանավորելու մասին որոշումը կայացրել էր Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը: 
Լրագրողական հանրությունն անմիջապես արձագանքեց տեղի ունեցածին եւ իր մտահոգությունն ու վրդովմունքն արտահայտեց: Մասնավորապես՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն եւ Երեւանի մամուլի ակումբը փետրվարի 4-ին հանդես եկան համատեղ հայտարարությամբ, որով Հայկ Գեւորգյանի նկատմամբ կալանքը որպես խափանման միջոց ընտրելը գնահատվել էր բավարար օրինական հիմնավորումից զուրկ եւ կոչ էր արվում անհապաղ ազատ արձակել լրագրողին, ինչպես նաեւ` ապահովել տեղի ունեցած միջադեպի անաչառ, թափանցիկ հետաքննություն:

Փետրվարի 6-ին ՀՀ դատախազության որոշմամբ փոփոխվել էր Հայկ Գեւորգյանի նկատմամբ ընտրված խափանման միջոցը՝ կալանքը փոխարինելով չհեռանալու մասին ստորագրությամբ: Կեսօրին լրագրողն ազատ էր արձակվել:

Հուլիսի 2-ի որոշմամբ քրեական գործը կարճվել է` հանցակազմի բացակայության հիմքով: Հայկ Գեւորգյանը բողոքարկել է այս որոշումը: Ըստ նրա` քանի որ իր նկատմամբ առաջադրված մեղադրանքը կեղծ էր (վրաերթը սարքովի էր), ուստի իր պահանջն է, որ կեղծիքը բացահայտվի, եւ գործը կարճվի` ոչ թե հանցակազմի, այլ հանցագործության բացակայության պատճառաբանությամբ:  

Վերաքննիչ եւ վճռաբեկ դատական ատյանները չբավարարեցին լրագրողի բողոքները` իրեն կալանավորելու մասին` Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի որոշման վերաբերյալ, ուստի Հայկ Գեւորգյանը մտադրություն է հայտնել իր բողոքը հասցնելու ընդհուպ մինչեւ Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարան (տե´ս ԽԱՊԿ 2012 թ. երկրորդ եռամսյակային զեկույցը` www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում): 
Հուլիսի 4-ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանը բավարարեց «Իջեւան ստուդիա» ՍՊԸ-ի եւ վերջինիս հիմնած նույնանուն հեռուստաընկերության լրագրող (ներկայումս` տնօրեն) Նաիրա Խաչիկյանի դեմ «Իջեւանի ՃՇՇ» ճանապարհաշինական ՓԲԸ-ի բողոքը` ապրիլի 27-ին Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի (նստավայրը`Իջեւան) կայացրած վճռի վերաբերյալ։ 

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է 2011 թ. հունիսի 21-ին Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքի «Լրաբեր» լրատվական ծրագրով, ինչպես նաեւ՝ «Երկիր մեդիա» հեռուստաընկերության եթերում հեռարձակված ռեպորտաժը, որով քննադատություն է հնչել ճանապարհաշինական ընկերության գործունեության վերաբերյալ։

Գործարար համբավն արատավորելու համար՝ հայցվորը պահանջում է հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ զրպարտությամբ հասցված վնասը փոխհատուցել 3 264 000 դրամով` ներառյալ դատական ծախսերն ու պետական տուրքը: 

Ապրիլի 27-ին հրապարակվեց այս գործով դատարանի վճիռը, համաձայն որի` հայցը բավարարվեց մասնակի: Դատարանը գործով պատշաճ պատասխանող ճանաչեց միայն Նաիրա Խաչիկյանին, ում պարտավորեցրեց, հօգուտ «Իջևանի ՃՇՇ» ՓԲԸ-ի, վճարել 50 000 դրամ` որպես զրպարտության համար փոխհատուցման գումար: Փոխհատուցման չափը որոշելիս` դատարանը հաշվի առավ, որ նույն` Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքի եթերում «Լրաբեր» լրատվական ծրագրի` 2011 թ. հունիսի 27-ի թողարկման ընթացքում «Իջևանի ՃՇՇ» ՓԲԸ-ի տնօրենը եւ աշխատակիցները ներկայացրել են իրենց պատասխանը` 2011 թ. հունիսի 21-ին հեռարձակված տեսանյութում ներկայացված տեղեկությունների վերաբերյալ: Ըստ վճռի` Նաիրա Խաչիկյանից ենթակա է բռնագանձման 20 000 դրամ` որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության, ինչպես նաեւ`1500 դրամ` որպես նախապես վճարված պետտուրքի գումար:

Մայիսի 23-ին հայցվորն այս վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան:
Ըստ ՀՀ վերաքննիչ դատարանի որոշման` ընդհանուր իրավասության դատարանի` ապրիլի 27-ի վճիռն ամբողջությամբ բեկանվել է, եւ գործն ուղարկվել է նույն դատարան` ամբողջ ծավալով նոր քննության: 
Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը (նստավայրը` Դիլիջան) գործը ստացել է օգոստոսի 22-ին։ Սեպտեմբերի 26-ին նշանակված դատական նիստը հետաձգվել է՝ կողմերի բացակայության պատճառով։ 

Ինչպես արդեն նշել ենք ԽԱՊԿ երկրորդ եռամսյակային զեկույցում, այս գործի առնչությամբ առկա է անհասկանալի մի հանգամանք։ Նաիրա Խաչիկյանի փոխանցմամբ՝ որպես հայցի ապահովման միջոց, 2011 թ. օգոստոսից ի վեր արգելանք է դրված ոչ միայն իր բանկային հաշիվների, այլեւ անձնագրի վրա, ինչով սահմանափակված է անգամ իր տեղաշարժվելու իրավունքը։ ԽԱՊԿ-ն այս առնչությամբ գրավոր հարցումով դիմել է ՀՀ ոստիկանության Տավուշի մարզային վարչության պետին եւ ՀՀ արդարադատության նախարարության հարկադիր կատարման ծառայության Տավուշի մարզային բաժնի պետին՝

հանգամանքները ճշգրտելու, պարզաբանումներ ստանալու եւ խնդրի լուծումներ գտնելու նպատակով։ Օրենքով սահմանված ժամկետում ոստիկանությունից պատասխան չի ստացվել։ Իսկ ԴԱՀԿ ծառայության Տավուշի մարզային բաժնի պետը սեպտեմբերի 25-ի գրությամբ մերժեց ԽԱՊԿ-ին տրամադրել անհրաժեշտ տեղեկությունները։ ԽԱՊԿ-ն միջոցներ է ձեռնարկում խախտված իրավունքը պաշտպանելու համար։

Հուլիսի 9-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում սկսվեց Հայաստանի քաղաքագետների միության նախագահ Հմայակ Հովհաննիսյանի դեմ «Հայհիդրոէներգանախագիծ» ինստիտուտի տնօրենների խորհրդի նախագահ Սենիկ Ջուլհակյանի հայցով դատավարությունը։ Գործով ներգրավված է ինքնուրույն պահանջ չներկայացնող 9 երրորդ անձ, այդ թվում՝ մի շարք լրատվամիջոցների հիմնադիրներ. «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ, «Մեդիա սթայլ» ՍՊԸ, «Հայելի ակումբ» ժողովրդավարության աջակցության ՀԿ, «Արմենիա Թի Վի» ՓԲԸ, «Մուլտի Մեդիա Կենտրոն Թի Վի» ՓԲԸ, «Արմնյուզ» ՓԲԸ, «Դիալոգ փորձագիտական հայկական կենտրոն» ՀԿ, «Հենարան սոցիալ-իրավական հումանիտար ասոցիացիա» ՀԿ։ Հայցադիմումը վարույթ է ընդունվել մայիսի 18-ին։
Հայցվորը վիրավորական է համարում Հմայակ Հովհաննիսյանի՝ իր հասցեին հրապարակավ հնչեցրած մի շարք արտահայտություններ եւ պահանջում է պատասխանողին պարտավորեցնել հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու, հերքելու իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները, ինչպես նաեւ՝ վճարելու 1-ական մլն դրամ փոխհատուցում՝ վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց։ 
Գործի լսումները կայացել են հուլիսի 25-ին, 31-ին, սեպտեմբերի 10-ին եւ 27-ին։ Հերթական դատական նիստը նշանակված է հոկտեմբերի 17-ին։    

Հուլիսի 10-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը հաստատեց Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերության աշխատակիցների եւ «Եհովայի վկաներ» կրոնական կազմակերպության միջեւ հաշտության համաձայնությունը:
Հիշեցնենք, որ «Եհովայի վկաներ» կրոնական կազմակերպությունը վիճարկում էր 2010 թ. Նոյեմբերի 9-ին, 10-ին եւ 11-ին «Հայլուր»  լրատվական (ներկայումս` «Առաջին լրատվական») եւ «Տեսանկյուն» վերլուծական հաղորդումների ընթացքում հնչած տեղեկատվությունն այն մասին, որ իր ծնողների սպանության մեջ մեղադրվող Արման Թորոսյանը Եհովայի վկա է (դեպքը տեղի էր ունեցել Սեւան քաղաքում): Գործը դատական վարույթում էր 2010 թ. Դեկտեմբերից։ 2012 թ. Հունիսի 5-ին Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերությունը, ի կատարումն մայիսի 15-ին ստորագրված հաշտության համաձայնության, «Հայլուր»-ի թողարկման ընթացքում հերքել էր վիճարկվող տեղեկատվությունը:
Հուլիսի 11-ին Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժեց «Մինաս Ավետիսյան» բարեգործական հիմնադրամի հոգաբարձուների խորհրդի նախագահ Արման Ավետիսյանի հայցն ընդդեմ Գյումրու ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբի նախագահ Լեւոն Բարսեղյանի:
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիրավորական էր համարում «Asparez.am» կայքում 2011 թ. Հունիսին հրապարակված՝ «Կան բաներ, որ չեն ներվում», «Արման Ավետիսյանը ստում է անհասկանալի պատճառներով», ««Ընտանեկան կապալի՞ն» էին հարվածելու» հոդվածներում տեղ գտած տեղեկությունները, որոնք վերաբերում էին Մինաս Ավետիսյանի որմնանկարները Գյումրուց Երեւան տեղափոխելուն: Հայցապահանջներն էին՝ պարտավորեցնել Լեւոն Բարսեղյանին հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու Արման Ավետիսյանից՝ զրպարտության եւ վիրավորանքի համար, ակումբի պաշտոնական կայքում հրապարակելու դատարանի վճիռը, ինչպես նաեւ` պատասխանողից բռնագանձել 2 մլն դրամ փոխհատուցում (500 000 դրամը` վիրավորանքի, 1 500 000 դրամը` զրպարտության համար), եւս 200 000 դրամ՝ դատական ծախսերի դիմաց: Հայցը դատարան է ներկայացվել  2011 թ. Օգոստոսի 9-ին: Դատավարությունը սկսվել է նույն թվականի սեպտեմբերի 9-ին:  

Ընդհանուր իրավասության դատարանը հայցը մերժել է՝ հայցային վաղեմության ժամկետը բաց թողնելու հիմքով: Հայցվորը վճիռը բողոքարկել է վերադաս ատյան։ ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանում քննությունը նշանակված է նոյեմբերի 7-ին։
Հուլիսի 11-ին «Առավոտ» օրաթերթի առցանց տարբերակը տեղեկացրեց, որ օրաթերթի լրագրող Ռուզան Մինասյանին հրավիրել են Ազգային անվտանգության ծառայություն, սակայն վերջինիս հայտնի չէ, թե՝ իր որ հրապարակման առիթով։ Մի քանի ժամ անց հայտնի դարձավ, որ լրագրողը հարցաքննվել է որպես վկա՝ Քրեակատարողական հիմնարկների վարչության նախկին պետ Սամվել Հովհաննիսյանի գործով, ով կասկածվում է դատապարտյալի միջոցով մեկ այլ դատապարտյալի դեմ մահափորձ նախապատրաստելու մեջ։ Ռուզան Մինասյանը վերջինիս վերաբերյալ հոդված է տպագրել «Առավոտի»՝  2006 թ. հունիսի 30-ի համարում՝ «Սպանություն՝ շահադիտական շարժառիթով» վերնագրով։ Երբ լրագրողը տեղեկացել է, թե ինչ առիթով են իրեն հարցաքննելու, իր կողմից հրավիրել է փաստաբանի, եւ չորսժամանոց հարցաքննությունը տեղի է ունեցել վերջինիս ներկայությամբ։ Քննիչը լրագրողից եւ նրա փաստաբանից ստորագրություն է վերցրել՝ այդ գործով նախաքննական գաղտնիք չհրապարակելու մասին։ 
Հուլիսի 12-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մասնակի բավարարեց Արտաշատի բնակչուհի Մարգարիտ Մարտիրոսյանի հայցն ընդդեմ Հռիփսիմե Կարապետյանի, ում տված վկայությունների հիման վրա «168 ժամ» թերթը հոդված էր տպագրել` «Չեմ կարող էսպես ապրել, անմեղ մարդ է դատվել» վերնագրով (04. 11. 2010 թ.), ինչի առնչությամբ էլ լրատվամիջոցն այս գործում ներգրավված էր որպես երրորդ անձ։
Հիշեցնենք, որ գործը դատական վարույթում էր դեռեւս 2010 թ. դեկտեմբերի 3-ից։ Նույն տարվա հոկտեմբերից սկսած՝ թերթը տպագրել է հոդվածաշար՝ Արարատի մարզի Արտաշատ քաղաքում կատարված մի սպանության առիթով, որոնցից վերոհիշյալը դարձել է վիճարկման առարկա: Հայցվորը պահանջում էր նույն լրատվամիջոցով հերքել իր պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունները։ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի՝ 2012 թ. հունիսի 20-ի որոշմամբ գործի քննությունը վերսկսվել էր եւ շարունակվել հուլիսի 2-ին (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ երկրորդ եռամսյակային զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում)։
Վճռի համաձայն՝ «168 ժամ» թերթը պարտավորված է հերքելու «Չեմ կարող էսպես ապրել, անմեղ մարդ է դատվել» վերնագրով հոդվածի՝ հայցվորի պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող (զրպարտող) տեղեկությունները։ Իսկ պատասխանող Հռիփսիմե Կարապետյանից, հօգուտ Մարգարիտ Մարտիրոսյանի, բռնագանձվելու է 100 000 դրամ՝ որպես փաստաբանի վարձատրության գումար։
Օգոստոսի 13-ին վճիռը մտել է օրինական ուժի մեջ։ 
Հուլիսի 12-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում սկսվեց «Slaq.am» լրատվական կայքի հիմնադիր «Վիրտուալ մեդիա» ՍՊԸ-ի դեմ ԱԺ պատգամավորության թեկնածու ինքնառաջադրված Անուշավան Նիկողոսյանի հայցով դատավարությունը։

 Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է կայքի`«Անուշավան Նիկողոսյանի «աբիժնիկության» պատճառը» վերնագրով հրապարակումը։ Հայցապահանջներն են` պատասխանողին պարտավորեցնել ներողություն խնդրելու իր մասին հայտնած վիրավորական եւ զրպարտիչ տեղեկությունների համար, նույն կայքի միջոցով դրանք հերքելու, ինչպես նաեւ` վճարելու 3 մլն դրամ փոխհատուցում` վիրավորանքի ու զրպարտության դիմաց։

Ինչպես տեղեկացանք «Slaq.am»-ի խմբագիր Կարեն Վարդանյանից` պատասխանող կողմն ընդունում է, որ իսկապես կայքում հրապարակվել են չճշտված տեղեկություններ, եւ իրենք պատրաստ են հերքում տպագրելու եւ հաշտության համաձայնություն կնքելու: Սակայն հայցվոր կողմը պնդում է իր պահանջները։ Գործի լսումները շարունակվեցին հուլիսի 31-ին, սեպտեմբերի 13-ին: Հերթական դատական նիստը նշանակված է հոկտեմբերի 26-ին: 
Հուլիսի 13-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում ավարտվեց «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի դեմ «Զինվոր» ՀԿ-ների համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանի հայցով դատաքննությունը:

Հիշեցնենք, որ ըստ հայցվորի` 2011 թ. ապրիլի 21-ին թերթի տպագրած՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրով հրապարակմամբ արատավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը, ուստի նա պահանջում է թերթի հիմնադրին պարտավորեցնել հերքելու տարածված տեղեկությունները եւ վճարելու 2 մլն 40 000 դրամ փոխհատուցում՝ ներառյալ դատական ծախսերը: Գործի լսումները սկսվել են 2011 թ. սեպտեմբերի 6-ին: 

2012 թ. հուլիսի 13-ին հայցվորը հրաժարվեց գումարային պահանջից` թողնելով միայն հերքման պահանջը:

Հուլիսի 30-ին ընդհանուր իրավասության դատարանը հայցն ամբողջությամբ մերժեց: 
Դատարանը գտավ, որ հոդվածը հրապարակելիս լրագրողը ողջամտության սահմաններում միջոցներ է ձեռնարկել՝ պարզելու իրեն հայտնի տվյալների ճշմարտացիությունը, այսինքն՝ նա Մարգարիտա Խաչատրյանի պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորելու նպատակ եւ դիտավորություն չի ունեցել։ 
Սեպտեմբերի 6-ին Մարգարիտա Խաչատրյանն այս վճիռը բողոքարկել է վերադաս ատյան։ ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանն այն վարույթ է ընդունել սեպտեմբերի 11-ին։ Քննությունը նշանակվել է նոյեմբերի 9-ին։ 
Հուլիսի 13-ին «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ն ՀՀ վճռաբեկ դատարան բողոքարկեց ՀՀ վերաքննիչ դատարանի՝ հունիսի 14-ի որոշումը, ըստ որի մերժվել էր ընկերության բողոքը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի հունվարի 30-ին հրապարակած վճռի վերաբերյալ, որով մասնակի բավարարվել էր «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության հայցը թերթի հիմնադրի դեմ։ 

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթում էր 2010 թ. սեպտեմբերի 24-ից: Վիճարկվում էր 2010 թ. օգոստոսի 26-ին թերթի հրապարակած` «1000 դոլար լռության դիմաց» վերնագրով լուրը, որը վերաբերում էր Գյումրի քաղաքում երկրաշարժից տուժած ընտանիքների համար «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերության կառուցած «Մուշ-2» թաղամասի շենքերի, ըստ բնակիչների բողոքների, անորակ շինարարությանը: Հայցվորն օրաթերթի հիմնադրից պահանջում էր 2,5 մլն դրամ փոխհատուցում` իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկություն հրապարակելու միջոցով ընկերության գործարար համբավն արատավորելու համար: Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը, հայցը մասնակի բավարարելով, «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադրին պարտավորեցրել էր «Գլենդեյլ Հիլզ» ընկերությանը վճարելու 200 000 դրամ` որպես փոխհատուցում զրպարտության դիմաց, ինչպես նաեւ՝ 300 000 դրամ փաստաբանական ծառայությունների եւ 10 000 դրամ՝ պետական վճարների համար: Բացի այս` օրաթերթը պարտավորված է հերքելու «1000 դոլար լռության դիմաց» հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները:  
Օգոստոսի 1-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց թերթի հիմնադրի բողոքը։ Այսպիսով՝  ուժի մեջ մնաց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի` հունվարի 30-ի վճիռը։ 

Հուլիսի 20-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ է ընդունել բլոգեր Տիգրան Քոչարյանի (ճանաչված է «Փիղ» մականունով) հայցն ընդդեմ «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթի հիմնադիր «Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի։ Հայցվորը վիրավորական եւ զրպարտող է համարել օրաթերթի՝ «Ֆաշիստն ու փիղը. ի պաշտպանություն փղերի» վերնագրով հրապարակմամբ (13.07.2012 թ.) տարածված արտահայտությունները։ Հայցապահանջներն են՝ պարտավորեցնել պատասխանողին տպագրելու հերքում եւ հրապարակավ ներողություն խնդրելու, ինչպես նաեւ՝ վճարելու 3 մլն դրամ փոխհատուցում՝ վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց։ 
Ավելի վաղ՝ մայիսի 26-ին «Չորրորդ ինքնիշխանությունը» տպագրել էր «Ֆաշիստիկ- ֆաշուլյա-ֆաշյա-3. փղերի մասին» վերնագրով նյութը, որտեղ, ըստ Տիգրան Քոչարյանի, վիրավորական արտահայտություններ են եղել իր հասցեին։ Վերջինս խմբագրության աշխատակիցներին խնդրել է օրաթերթի կայքից հեռացնել նյութը, սակայն դրան հաջորդել է «Ֆաշիստն ու փիղը. ի պաշտպանություն փղերի» վերնագրով հրապարակումը, որն էլ առիթ է դարձել դատական հայց ներկայացնելու։

Սեպտեմբերի 5-ին այս գործով նշանակված նախնական դատական նիստը հետաձգվեց, քանի որ պատասխանողը ուշ էր տեղեկացել հայցի մասին եւ չէր հասցրել նախապատրաստվել։ Սեպտեմբերի 24-ին կայացավ հերթական դատական նիստը, հաջորդը նշանակվել է հոկտեմբերի 16-ին։  
Հուլիսի 20-ին, ապա նաեւ օգոստոսի 3-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցան «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի դեմ քաղաքացի Գուրգեն Աղաջանյանի հայցով նախնական դատական նիստերը։ 
Հիշեցնենք, որ 2011 թ. օգոստոսի 30-ին թերթը տպագրել էր «Գալուստի որդուց պահանջում են» վերնագրով հրապարակումը՝ Գուրգեն Աղաջանյանի անունից ստացված նամակի հիման վրա, որը քննադատական տեղեկություններ էր պարունակում ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետգույքի կառավարման վարչության նախկին պետ Կարինե Կիրակոսյանի եւ նույն վարչության պետի տեղակալ Աշոտ Մարկոսյանի մասին: Հայցվորը հրաժարվում է վերը նշված նամակի հեղինակը լինելու հանգամանքից, ուստի պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տեղեկությունները եւ վճարել փոխհատուցում` 804 000 դրամի չափով: 

Օգոստոսի 3-ին գործի նախնական լսումներն ավարտվեցին։ Դատաքննությունը նշանակվել է հոկտեմբերի 2-ին։
Հուլիսի 25-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ Հայաստանի ֆուտբոլի ֆեդերացիայի նախագահ Ռուբեն Հայրապետյանի դեմ Հելսինկյան քաղաքացիական ասամբլեայի Վանաձորի գրասենյակի նախագահ Արթուր Սաքունցի հայցով նախնական դատական նիստը։ Գործով երրորդ անձ է ներգրավված «Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերություն» ՓԲԸ-ն։ 

Հիշեցնենք, որ հայցադիմումի համար հիմք էր հանդիսացել մայիսի 26-ին Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերությամբ ցուցադրված «Լրացուցիչ ժամանակ» սպորտային հաղորդման ընթացքում Հայաստանի ֆուտբոլի ֆեդերացիայի նախագահ Ռուբեն Հայրապետյանի հնչեցրած հետևյալ արտահայտությունը. «Երբ որ ես Վանաձորում ուզում եմ ֆուտբոլի դպրոցը կառուցեմ, ոչ մի ծառ, ոչ մի թուփ չկա, սարի վրա դպրոց եմ կառուցում, բայց չգիտես ինչի հայտնվեց Հելսինկյան մի հատ ինչ-որ անհասկանալի օղերով մի հատ շան ծնունդ ու բռնեց դատի տվեց մեզ....»։ 
Հայցապահանջն էր` պատասխանողին պարտավորեցնել հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու եւ անձի պատվին ու արժանապատվությանը պատճառված վնասի դիմաց վճարելու 10 դրամ` որպես փոխհատուցում։  
Հուլիսի 25-ին հայցվորը հայցապահանջի 10 դրամ փոխհատուցման գումարը փոխարինեց մեկ լումայով։ Այդ օրվա նիստի ընթացքում դատավորը ներկայացրեց պատասխանողի պնդումն այն մասին, որ վիրավորական համարված արտահայտությունն ուղղված չէ հենց Արթուր Սաքունցին։  Ըստ այդմ՝ քանի որ հայցվորն այն ինքն է իրեն վերագրել, ուստի դատարանը վիրավորանքի ապացուցման բեռը դրեց հայցվորի վրա։
Գործի լսումները շարունակվեցին օգոստոսի 8-ին եւ 17-ին։
Նշենք, որ երրորդ անձ Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերությունը հայցադիմումի պատասխան չի ներկայացրել եւ դատաքննության ընթացքում նրա ներկայացուցիչը որևէ դիրքորոշում չի հայտնել։ Օգոստոսի 29-ին հրապարակվեց այս գործով դատական ակտը, ըստ որի՝ հայցը մերժվեց։ 
Հուլիսի 25-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց «Խմբագիր» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Էդիկ Անդրեասյանի դեմ ՍԻՄ նախագահ Հայկ Բաբուխանյանի եւ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի հայցով գործին վերաբերող բողոքը: 
Հիշեցնենք, որ հայցվորները վիճարկում էին 2010 թ. օգոստոսի 31-ին «Խմբագիր» ՍՊԸ-ի հիմնած «Report.am» կայքում հրապարակված՝ ««Իրավունքի» իրավունքը Հայկ Բաբուխանյանի սրի ծայրին է» հոդվածը: Հայցվորներից յուրաքանչյուրը պատասխանողներից պահանջում էր նույն լրատվամիջոցով հերքել պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները, ներողություն խնդրել, հրապարակել դատարանի վճիռը, փոխհատուցել պատճառված վնասը եւ դատական ծախսերը (ընդհանուր հաշվով՝ 7 միլիոն դրամից ավելի): 
2012 թ. փետրվարի 27-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը հայցը մերժել էր` հայցային վաղեմության ժամկետի խախտման հիմքով, եւ հայցվորներին պարտավորեցրել վճարելու 236 000 դրամ՝ որպես չվճարված պետական տուրքի գումար։ Մայիսի 31-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել էր վերը նշված վճռի վերաբերյալ հայցվոր կողմի ներկայացրած բողոքը` այն համարելով անհիմն եւ իր հերթին հայցվորներին պարտավորեցրել վճարելու 390 000 դրամ՝ որպես վերաքննիչ բողոքի համար չվճարված պետական տուրքի գումար։   
Հուլիսի 28-ին  «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանը հայցադիմում ներկայացրեց ՀՀ վարչական դատարան՝ ընդդեմ ՀՀ պետեկամուտների կոմիտեի։
Հիշեցնենք, որ մայիսի 8-ից  մինչեւ հունիսի 12-ը ՀՀ պետեկամուտների կոմիտեի օպերատիվ հետախուզության 4-րդ վարչության օպերլիազորների մասնակցությամբ հարկային ստուգումներ էին իրականացվել «Հրազդան» հեռուստաընկերությունում։ Հունիսի 22-ին ստուգումներ կատարած հանձնաժողովը ներկայացրել էր ակտի նախագիծ, ըստ որի` 2 մլն 300 000 դրամի տույժ ու տուգանք էր նշանակվել։ Ի պատասխան սրա` «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանն իր առարկություններն էր ներկայացրել։ Դրանք հաշվի առնելով` տուգանքի չափն իջեցվել էր 1 մլն 960 000 դրամի (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. երկրորդ եռամսյակային զեկույցում, www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում, տե´ս նաեւ սույն զեկույցի էջ 20-ը)։ Սակայն հեռուստաընկերության տնօրենը գտնում է, որ կազմված ակտն անօրինական է, եւ դիմելով ՀՀ վարչական դատարան՝ խնդրել է այն ամբողջությամբ անվավեր ճանաչել։
Քննության օրը նշանակված է նոյեմբերի 8-ին։

Հուլիսի 30-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մասնակի բավարարեց «Բանաձեւ» ՍՊԸ-ի, Գյումրու բնակիչ Սիրեկան (Սիրակ) Եղիազարյանի եւ իրավաբան-փորձագետ Սոնա Հարությունյանի դեմ  ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի քրեական իրավունքի ամբիոնի դասախոս Արա Գաբուզյանի եւ ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ի հայցը:
Հիշեցնենք, որ հայցվոր կողմը վիճարկում է Հանրային հեռուստաընկերության եթերում հեռարձակված, «Բանաձեւ» ՍՊԸ-ի պատրաստած «Ականատես» հաղորդման «Իրավախախտ իրավագետը» վերնագրով սյուժեում ներկայացված տեղեկությունները: Ըստ «Ականատեսի»` ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի մագիստրատուրայի դիմորդ Սիրեկան Եղիազարյանի գրավորն անբավարար է գնահատվել` առանց բովանդակությունը ստուգելու, միայն ծավալին նայելով: Դիմորդը բողոքարկել է, ինչն էլ առիթ է հանդիսացել, որ դասախոս Արա Գաբուզյանը դիմորդին ոստիկանությանը հանձնելու փորձ կատարի: Հաղորդման ընթացքում հնչել է դիմորդի եզրահանգումն այն մասին, որ իր գործին առնչվող այս պատմությունը կոռուպցիոն ռիսկեր է պարունակում: Ներկայացվել են նաեւ իրավաբան-փորձագետ Սոնա Հարությունյանի մեկնաբանությունները` տեղի ունեցածի վերաբերյալ:
Հայցվորները երեք պատասխանողից պահանջում են հրապարակավ ներողություն խնդրել, իսկ առաջին երկու պատասխանողից ` նաեւ հերքել իրենց պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները Հանրային հեռուստաընկերության որեւէ հաղորդաշարով, քանի որ «Բանաձեւ»  ընկերության պատրաստած հաղորդումներն այդ հեռուստաընկերությամբ այլեւս չեն հեռարձակվում: Բացի այս` հայցվորները պահանջում են եզրափակիչ դատական ակտը հրապարակել http://akanates.banadzev.com կայքում։ 
Այս գործը վարույթ է ընդունվել 2011 թ. հունիսի 27-ին։ Դատաքննությունն ավարտվեց 2012 թ. հուլիսի 13-ին:  

Ըստ հուլիսի 30-ին ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած վճռի` ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ը պատշաճ հայցվոր լինել չի կարող, քանի որ իրավաբանական անձը չի կարող պատիվ եւ արժանապատվություն ունենալ, ուստի հայցն այս մասով մերժվեց:  Իրավաբան-փորձագետ Սոնա Հարությունյանին վերաբերող պահանջը եւս մերժվեց, քանի որ այն ներկայացվել էր հայցային վաղեմության ժամկետի խախտմամբ: Իսկ հայցապահանջի մնացած մասը բավարարվեց: Բացի այդ`դատարանը պատասխանողներին պարտավորեցրեց ներողությունը եւ հերքումը հրապարակել ոչ միայն վերը նշված ԶԼՄ-ներով, այլեւ` www.youtube.com կայքում: 
Սեպտեմբերի 5-ին հայցվոր կողմը ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռը բողոքարկել է վերադաս ատյան։ Բողոքը ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի վարույթ է ընդունվել սեպտեմբերի 11-ին։ Քննությունը նշանակվել է նոյեմբերի 9-ին։ 
Հուլիսի 31-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժեց «Իրավունք-հետաքննություն» եւ «Аргументы недели в Армении» շաբաթաթերթերի հիմնադիր «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի դեմ «Կյանքի խոսք» կրոնական կազմակերպության եւ դրա ղեկավար Արթուր Սիմոնյանի հայցը: 
Հիշեցնենք, որ հայցվորների պահանջներն էին՝ հերքել թերթերի այն հրապարակումները, որոնցում «Կյանքի խոսքը» բնորոշվել է որպես աղանդավորական կազմակերպություն, հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ փոխհատուցել դատական ծախսերը: Կազմակերպության ղեկավարը հատկապես վրդովված էր «Իրավունք-հետաքննություն» թերթի թիվ 39-ում (հոկտեմբերի 19-25, 2011 թ.) տպագրված «Աղանդախառն պոռնոլուսանկարների թեման «ծաղկեց» մանկապղծության մեղադրանքով» հոդվածում «Կյանքի խոսքին» առնչվող տեղեկություններից եւ կից ներկայացված կոլաժային 2 լուսանկարից։ Գործը դատարանի վարույթում է 2011 թ. նոյեմբերի 23-ից։ Դատաքննությունն ավարտվել է 2012 թ. հուլիսի 17-ին։ 

Ընդհանուր իրավասության դատարանը վճռեց կրոնական կազմակերպությունից եւ Արթուր Սիմոնյանից համապարտության կարգով, որպես պետական տուրք, բռնագանձել 1500 դրամ` հօգուտ ՀՀ պետբյուջեի, ինչպես նաեւ` յուրաքանչյուրից 150 000 դրամ` որպես փաստաբանի վարձատրության գումար` հօգուտ «Իրավունք Մեդիա» ՍՊԸ-ի։
Հայցվոր կողմն այս վճիռը բողոքարկել է վերադաս ատյան: Սեպտեմբերի 29-ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանը գործն ընդունել է վարույթ, քննությունը նշանակվել է հոկտեմբերի 25-ին։
Օգոստոսի 2-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը (նստավայրը` Վանաձոր) կարճեց Լեռնապատ գյուղի բնակիչ Ֆահրադ Ոսկանյանի դեմ գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի հայցով գործի վարույթը, որում որպես երրորդ անձ էր ներգրավված «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն։ 
Հիշեցնենք, որ հայցվոր Վանո Եղիազարյանը երեք հայցով (ընդդեմ համագյուղացիներ` Բորիս Աշրաֆյանի, Գեւորգ Մելքոնյանի, Ֆահրադ Ոսկանյանի) վիճարկում էր 2011 թ. օգոստոսի 19-ին «Առավոտ» օրաթերթում տպագրված «Ով ում է մեղադրում» հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները եւ պահանջում փոխհատուցել իր պատվին, արժանապատվությանը եւ գործարար համբավին պատճառված վնասը։ Վիճարկվող հոդվածը վերաբերել է 2011 թ. օգոստոսին ՀՀ կառավարության շենքի մոտ կայացած բողոքի ցույցին, որի մասնակից լեռնապատցիները լրագրողին դժգոհություններ են հայտնել գյուղապետ Վանո Եղիազարյանի մասին (տե´ս ԽԱՊԿ 2012 թ. երկրորդ եռամսյակային զեկույցը` www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում):
Գործի վարույթը կարճվել է հայցվորի` հայցից հրաժարվելու հիմքով։ 

Օգոստոսի 10-ին Երեւանի Շենգավիթ վարչական շրջանի ընդհանուր իրավասության դատարանը կարճեց «7or.am» լրատվամիջոցի հիմնադիր «Թեւանյան» ՍՊԸ-ի դեմ Երևանի թիվ 11 դպրոցի տնօրեն Ռուզաննա Ազիզյանի հայցով գործի վարույթը, ինչի համար հիմք հանդիսացավ հայցվորի` հայցից հրաժարվելը։  
Հիշեցնենք, որ վիճարկվում էր «7or.am» կայքում ապրիլի 16-ին հրապարակված «Սերժ Սարգսյանի համակուրսեցի տնօրենը ուսուցիչներից 100 դոլա՞ր է պահանջում» վերնագրով լուրը, որը պատրաստվել էր թիվ 11 դպրոցի սաների ծնողներից էլեկտրոնային փոստով ստացված տեղեկություններով։ Թեեւ լրատվամիջոցը ապրիլի 17-ին «Հերքում» վերտառությամբ հրապարակել էր նշված լուրի պատասխանը` թիվ 11 դպրոցի տնօրենի փաստաբանի ստորագրությամբ, այնուամենայնիվ, ապրիլի 26-ին վերջիններս դիմել էին դատարան։ Հայցապահանջներն էին` հերքել Ռուզաննա Ազիզյանի պատիվը եւ արժանապատվությունն արատավորած տեղեկությունները, նույն լրատվամիջոցով ներողություն խնդրել եւ 100 000 դրամով փոխհատուցել փաստաբանական ծախսերը։ 

Հունիսի 15-ին կայացած հերթական դատական նիստին կատարվել էր հայցապահանջի փոփոխություն, ըստ որի` ավելացվել էր եւս 300 000 դրամի պահանջ` որպես փոխհատուցում վիրավորանքի համար։

Օգոստոսի 29-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում սկսվեց «Новое время» թերթի հիմնադիր ««Новое время» օրաթերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի դեմ նախկին ռազմական օդաչու Միքայել Անդրեասյանի` պատվի, արժանապատվության եւ գործարար համբավի պաշտպանության հայցով գործի դատավարությունը: 
Վիճարկվում է 2012 թ. փետրվարի 7-ին «Новое время» թերթում տպագրված «Իսկ նրանց, ում վիճակվել է ապրել...» վերնագրով հոդվածը: Ըստ հայցվորի` հրապարակմամբ աղավաղված է ներկայացված արցախյան պատերազմի դրվագներից մեկը, որին ինքը մասնակցել է: Հայցապահանջն է` հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ հերքում տպագրել: Հայցը դատարան է ներկայացվել հունիսի 4-ին, վարույթ է ընդունվել հունիսի 8-ին: Հերթական դատական նիստը նշանակված է նոյեմբերի 1-ին:

Սեպտեմբերի 3-ին Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում սկսվեց «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալության հիմադիր «Մեդիա կոնսալտ» ՍՊԸ-ի (ներկայիս սեփականատեր` «Նյուզ էյ էմ» ՍՊԸ) դեմ «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ի հայցով գործի դատաքննության փուլը: 
Հիշեցնենք, որ 2010 թ. դեկտեմբերից դատական վարույթում գտնվող այս գործով վիճարկվում է 2010 թ. նոյեմբերի 23-ին «News.am»-ում հրապարակված «Սրտի արատով հիվանդին Առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնում «ֆռռացրել» են ու այլ սարք տեղադրել» հոդվածը՝ Հայաստանի քաղաքացի Հովհաննես Կաթրջյանի մասին: Վերջինս թղթակցին հայտնած իր խոսքում մեղադրել էր բժշկական կենտրոնին՝ իրեն խաբելու եւ 10-ամյա շահագործման ժամկետ ունեցող էլեկտրակարդիոխթանիչի փոխարեն մեկ այլ` էժանագին սարք վիրահատությամբ տեղադրելու մեջ: «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ն համարում է, որ «News.am»-ն արատավորել է իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը եւ պահանջում է նույն լրատվամիջոցում տպագրել հերքում ու վճարել 2 մլն դրամ փոխհատուցում: 2012 թ. մարտի 1-ին դատարանը, կողմերի հետ համաձայնեցնելով, գործի նախնական լսումները համարել էր ավարտված (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. առաջին եռամսյակային զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 

Սեպտեմբերի 3-ին կայացած նիստի ընթացքում հայցվորի ներկայացուցիչը պնդում էր, որ վիճարկվող հոդվածի վերնագիրը լրագրողի կողմից գնահատող դատողության չարաշահում է` չստուգված փաստի վրա հիմնված: Պատասխանող կողմն առարկում էր:

Նիստին որպես վկա էր հրավիրված Հովհաննես Կաթրջյանը, սակայն կողմերի` վիճելի տարբեր հարցերի վերաբերող պնդումների եւ առարկությունների երկարաձգման արդյունքում աշխատանքային օրն ավարտվեց, եւ վկային լսելու հերթը չհասավ: 

Հաջորդ դատական նիստը նշանակված է հոկտեմբերի 9-ին: 
Սեպտեմբերի 4-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժեց ՀՀ ԱՆ ակադեմիկոս Ս. Ավդալբեկյանի անվ. առողջապահության ազգային ինստիտուտ ՊՓԲԸ-ի եւ նույն ինստիտուտի աշխատակազմի ղեկավար Վիգեն Շահինյանի դեմ քաղաքացի Յուրի Մնացականյանի հայցը։ Գործով երրորդ անձ էր ներգրավված «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալությունը` ի դեմս ներկայիս սեփականատեր «Նյուզ էյ էմ» ՍՊԸ-ի։ 

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում էր «News.am» կայքի` «Առողջապահության ազգային ինստիտուտի 40-100 աշխատակիցներ կհամալրեն գործազուրկների շարքերը» վերնագրով հրապարակմամբ 2011 թ. դեկտեմբերի 26-ին տարածված տեղեկությունները։ Գործը վարույթ էր ընդունվել 2011 թ. դեկտեմբերի 26-ին։ Նախապես ներկայացված` հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու հայցապահանջին հայցվորը հետագայում ավելացրեց նաեւ դրամական պահանջ` 1 մլն դրամ` որպես փոխհատուցում վիրավորանքի համար։ Գործի լսումները սկսվել էին 2012 թ. ապրիլի 5-ից եւ շարունակվել մինչեւ օգոստոսի 31-ը` ներառյալ։

Ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած վճռի համաձայն` հայցվոր Յուրի Մնացականյանից պետք է բռնագանձվի 20 000 դրամ` որպես պետական տուրք: 

Սեպտեմբերի 4-ին  ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբը հայտարարություն տարածեց այն մասին, որ նույն օրը ՀՀ նախագահի` Գյումրի կատարած այցի ընթացքում երկրի ղեկավարի աշխատակազմի ներկայացուցիչները տեղական ԶԼՄ-ների լրագրողներին («Գյումրի-Ասպարեզ» օրաթերթի, «Հինգշաբթի» շաբաթաթերթի, www.asparez.am կայքի, «Ցայգ» եւ «ԳԱԼԱ» ՀԸ-ների, «Ազատություն» ռադիոկայանի եւ «Առավոտ» օրաթերթի տեղական թղթակիցներին) հնարավորություն չեն տվել մասնակցելու Գյումրու Մոր եւ մանկան հիվանդանոցի շենքում կազմակերպված ճեպազրույցին։ Նշված հայտարարությամբ` տեղի ունեցածը գնահատվել էր որպես խոսքի ազատության սահմանափակում եւ խտրականություն` նույն մասնագիտության ներկայացուցիչների տարբեր խմբերի նկատմամբ:  
Նույն օրը երեկոյան ՀՀ նախագահի աշխատակազմի հասարակայնության եւ տեղեկատվության միջոցների հետ կապերի վարչությունը «Panorama.am» լրատվական կայքի միջոցով տարածած պարզաբանմամբ նշել էր, թե Ճեպազրույցը տեղի է  ունեցել հիվանդանոցի «փոքրիկ նախասրահում, հետեւաբար՝ բուժվողներին հնարավորին քիչ անհանգստացնելու նպատակով եւ տարածքի սահմանափակության պատճառով մի քանի կարճ հարցեր տալու հնարավորություն են ունեցել միայն հանրապետական հեռարձակում ունեցող մի քանի հեռուստաընկերությունների լրագրողներ»: 
Սեպտեմբերի 6-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, գործընկեր լրագրողական կազմակերպությունների հետ համատեղ, հանդես եկավ հայտարարությամբ, որով դիմեց ՀՀ նախագահի աշխատակազմի հասարակայնության եւ տեղեկատվության միջոցների հետ կապերի վարչությանը` վերջինիցս ակնկալելով ներողության հայցում այն բոլոր հավատարմագրված լրագրողներից, ովքեր հնարավորություն չստացան կատարելու մասնագիտական պարտքն իրենց համաքաղաքացիների նկատմամբ։ Հայտարարությամբ, մասնավորապես, ասված էր. «...Վարչության պարզաբանումները համոզիչ չեն։ Դրանից կարելի է եզրակացնել, որ վարչությունն առանձնացնում է լրատվամիջոցների մի դաս, որի եթերում կամ էջերում ՀՀ նախագահի գործունեության լուսաբանումն ավելի ցանկալի է, քան մյուսների։ Առհասարակ, նկատելի է, որ իշխանական վերնախավում չգրված մի կարգ է գործում,  ըստ որի` տեղեկատվության միջոցների հետ հարաբերվելիս նախապատվություն է տրվում արտասահմանյան ԶԼՄ-ներին, հետո` երեւանյան եւ համերկրային սփռում ունեցող մի քանի «ընտրյալ» հեռուստաընկերությունների, վերջում միայն՝ մարզային լրատվամիջոցների ներկայացուցիչներին։ Սա չափազանց արատավոր երեւույթ է… Պետական մարմինների այդ գործելակերպը ստեղծում է անարդար մրցակցային  պայմաններ, խոչընդոտում է տեղեկություններ ստանալու ու տարածելու իրավունքի ապահովմանը, ուստի կոչ ենք անում վերանայել այն»։ 
Սեպտեմբերի 6-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժեց «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի` ապրիլի 18-ին ներկայացրած բողոքը` Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի (նստավայրը` Գավառ) մարտի 19-ին կայացրած վճռի վերաբերյալ, որով մասնակի բավարարվել էր Գեղարքունիքի նախկին մարզպետ Նվեր Պողոսյանի հայցն օրաթերթի հիմնադրի դեմ։
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է օրաթերթի՝ «ԲՀԿ-ական մարզպետը 3000 դոլար կաշառք է վերցրել» (7.10. 2011 թ.) վերնագրով հոդվածը: Հայցապահանջներն են` պարտավորեցնել «Ժողովուրդ» օրաթերթին հրապարակավ ներողություն խնդրելու մարզպետից եւ թերթից բռնագանձել 2 մլն դրամ` որպես փոխհատուցում զրպարտության համար, ինչպես նաեւ` 500 000 դրամ՝ փաստաբանին վճարելու համար: 2011 թ. նոյեմբերի 30-ին օրաթերթի հիմնադիրը հակընդդեմ հայց ներկայացրեց, որով մարզպետից պահանջում էր մեկ լումա` խմբագրի եւ աշխատակազմի պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավն արատավորելու համար (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. առաջին եռամսյակային զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 

Ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած վճռով «Ժողովուրդ» օրաթերթը պարտավորվել է հերքելու «ԲՀԿ-ական մարզպետը 3000 դոլար կաշառք է վերցրել» վերնագրված հոդվածով տարածված տեղեկությունները եւ, հօգուտ Նվեր Պողոսյանի, վճարելու 200 000 դրամ, որից 100 000-ը` որպես փոխհատուցման գումար, 100 000-ը` փաստաբանի վարձատրության համար։ Իսկ հակընդդեմ հայցը մերժվել է։
Թերթի հիմնադիրը մտադրություն է հայտնել բողոքարկելու սեպտեմբերի 6-ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանի կայացրած որոշումը:
Սեպտեմբերի 7-ին ՀՀ քրեական վերաքննիչ դատարանը երկրորդ անգամ մերժեց «Ավետարանի հավատքի քրիստոնյաների միաբանություն» կրոնական կազմակերպության Սեւանի տեղական միավորի առաջնորդ Վլադիմիր Բաղդասարյանի եւ նրա փաստաբանի բողոքները՝ ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի որոշման վերաբերյալ, ըստ որի՝ մերժվել էր «Շանթ» հեռուստաընկերության լրագրող Արփի Սուքիասյանի եւ օպերատոր Էդուարդ Պետրոսյանի նկատմամբ քրեական գործ հարուցելու մասին դիմումը։ 

Հիշեցնենք, որ դատական այս վեճը սկիզբ է առել դեռեւս 2010 թ. դեկտեմբերին։ Քրեական գործի առիթ դարձած միջադեպը տեղի է ունեցել 2010 թ. նոյեմբերի 10-ին, երբ «Շանթ» հեռուստաընկերության նկարահանող խումբը` ի դեմս լրագրող Արփի Սուքիասյանի եւ օպերատոր Էդուարդ Պետրոսյանի, մեկնել է Սեւան` ռեպորտաժ պատրաստելու նպատակով: Նրանք մուտք են գործել որեւէ ցուցանակ չունեցող` նախկին կինոթատրոնի շենք, որը, ինչպես հետագայում պարզվել է, վերը նշված կրոնական կազմակերպության անդամների հավաքատեղին է, իսկ դրա մեկ հարկը կազմակերպության առաջնորդի եւ երկու այլ անդամների մասնավոր սեփականությունն է: Երբ նկարահանող խումբը սկսել է աշխատել, ընդառաջ է եկել կազմակերպության առաջնորդ Վլադիմիր Բաղդասարյանը՝ շենքից դուրս գալու պահանջ ներկայացնելով: Վերջինս ձեռքով հարվածել է օպերատորի դեմքին եւ թույլ չի տվել նկարահանումներ կատարել: 

Դեպքի առիթով 2010 թ. դեկտեմբերի 24-ին հարուցված քրեական գործով Վլադիմիր Բաղդասարյանը մեղավոր էր ճանաչվել՝ ՀՀ քրեական օրենսգրքի 164 հոդվածի 1-ին մասով (լրագրողի օրինական մասնագիտական գործունեության  խոչընդոտում) եւ պարտավորվել վճարելու 200 000 դրամ տուգանք: Դատարանի կիրառած համաներման ակտով վերջինս ազատվել էր տուգանք վճարելուց: Վլադիմիր Բաղդասարյանն ու նրա պաշտպաններն ընդհանուր իրավասության դատարանի 2011թ. հուլիսի 13-ի այս դատավճիռը բողոքարկել էին վերադաս ատյան։ ՀՀ քրեական վերաքննիչ դատարանը 2011 թ. դեկտեմբերի 12-ի որոշմամբ բողոքները մերժել էր (տե՛ս ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցը՝ www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում)։ Այս ատյանի որոշումը բողոքարկվել էր ՀՀ վճռաբեկ դատարան, որն էլ 2012 թ. փետրվարի 17-ին բողոքները վերադարձրել էր։  
Քրեական այս գործի շրջանակում Վլադիմիր Բաղդասարյանն իր հերթին միջնորդագիր էր ներկայացրել ՀՀ ոստիկանության Գեղարքունիքի մարզի Սեւանի քննչական բաժանմունք եւ պահանջել քրեական գործ հարուցել հետուստաընկերության երկու աշխատակցի նկատմամբ` մասնավոր սեփականություն հանդիսացող տարածք ապօրինի մուտք գործելու հիմքով։ Ոստիկանությունը քրեական գործ չի հարուցել՝ հանցակազմ չլինելու պատճառաբանությամբ։ Վլադիմիր Բաղդասարյանն ու իր պաշտպանը 2011 թ. փետրվարի 25-ին դիմել էին ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան՝ խնդրելով պարտավորեցնել ՀՀ ոստիկանության Սեւանի քննչական բաժանմունքին քրեական գործ հարուցելու։ 2011թ. հուլիսի 13-ի վճռով դիմումները մերժվել էին, ինչը բողոքարկվել էր։ 2011 թ. դեկտեմբերի 12-ին ՀՀ վերաքննիչ քրեական դատարանը բողոքները մերժել էր։ Այս որոշումը բողոքարկվել է, եւ ՀՀ վճռաբեկ դատարանը 2012 թ. հունիսի 8-ին բեկանել է ՀՀ վերաքննիչ քրեական դատարանի՝ 2011 թ. դեկտեմբերի 12-ի որոշումը ու գործն ուղարկել առաջին ատյան՝ նոր քննության։

2012 թ. հուլիսի 3-ին Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանն (նստավայրը՝ Մարտունի) այս գործը ստացել է ՝ նոր կազմով քննություն անցկացնելու։ Հուլիսի 24-ին կայացված որոշմամբ 2-րդ անգամ մերժվել են «Շանթ» հեռուստաընկերության լրագրողի եւ օպերատորի նկատմամբ քրեական գործ հարուցելու մասին դիմումները, իսկ 

սեպտեմբերի 7-ին ՀՀ քրեական վերաքննիչ դատարանը մերժեց այս որոշման վերաբերյալ ներկայացված բողոքները։ Մերժումը հիմնավորվել է նախ նրանով, որ բողոքարկուները քննիչի որոշումները պետք է բողոքարկած լինեին դատախազին: Բացի այս` դատարանը հաստատված է համարել, որ որպես մասնավոր սեփականություն ներկայացվող տարածքը բնակարան չէ, թեեւ իրոք մասնավոր է, եւ ծառայում է որպես հանրային նշանակության հասարակական վայր, որտեղ լրագրողների մուտքը չի կարող արգելվել: 

Կրոնական կազմակերպության ներկայացուցիչները երկրորդ անգամ դիմել են ՀՀ վճռաբեկ դատարան:

Ի դեպ, Վլադիմիր Բաղդասարյանը 2011 թ. հունիսին «Շանթ» ՀԸ-ից հերքում էր պահանջել, իսկ օգոստոսի 12-ին հեռուստաընկերության դեմ հերքման պահանջով հայց էր ներկայացրել Երեւանի Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան, որը դեկտեմբերի 20-ին մերժվել էր: Հայցվորի բողոքարկումը վերաքննիչ ատյանում նույնպես մերժվել էր։ Իսկ ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերջինիս բողոքը վերադարձրել էր 2012 թ. հունիսի 6-ին: 
Սեպտեմբերի 7-ին ՀՀ արդարադատության նախարարության դատական ակտերի հարկադիր կատարումն ապահովող ծառայության Լոռու մարզային բաժինը, «Հետքի» թղթակից Ադրինե Թորոսյանի դիմումի հիման վրա, որոշում է կայացրել` կատարողական վարույթ հարուցելու, պարտապան Վանո Եղիազարյանի (Լեռնապատի գյուղապետ) գույքի վրա արգելանք դնելու եւ դրա նկատմամբ հետախուզում հայտարարելու մասին: Ձեռնարկված այս միջոցը պայմանավորված էր նրանով, որ գյուղապետը կամովին չէր կատարել Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի (նստավայրը՝ Վանաձոր) մայիսի 29-ի վճիռը, որով պարտավորվել էր հօգուտ Ադրինե Թորոսյանի վճարելու 150 000 դրամ` որպես փաստաբանի վարձատրության գումար: 
Հիշեցնենք, որ Վանո Եղիազարյանը Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան (նստավայրը` Վանաձոր) ներկայացրած հայցով վիճարկում էր 2011 թ. օգոստոսի 23-ին «Հետք» շաբաթաթերթում տպագրված` «Գյուղապետի հասցեին ասված «արածել» բառն արժե 1 միլիոն դրամ» վերնագրով հոդվածում եղած տեղեկությունները։ Նա պահանջում էր նույն լրատվամիջոցով հերքել դրանք, ներողություն խնդրել եւ վճարել 1 մլն դրամ փոխհատուցում: Նախնական դատական նիստի ընթացքում հայցվորը փոփոխել էր հայցապահանջի գումարային մասը՝ 1 մլն դրամը փոխարինելով 1 լումայով: Դատարանը հայցը մերժել էր։
Սեպտեմբերի 10-ին Լոռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (նստավայրը` Վանաձոր) շարունակվել է լրագրող Ադրինե Թորոսյանի դեմ Վանաձորի Հ. Թումանյանի անվան պետական մանկավարժական ինստիտուտի մանկավարժության ֆակուլտետի դեկան Թերեզա Շահվերդյանի հայցով դատաքննությունը։ 

Հիշեցնենք, որ հայցվորը  զրպարտություն է համարում 2011 թ. մայիսի 13-ին «Հետք» շաբաթաթերթում տպագրված` «Հիվանդագին կրքեր Վանաձորի մանկավարժական ինստիտուտում» վերնագրով հոդվածում իր հասցեին արված որոշ արտահայտություններ: Նա պահանջում է նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տվյալները, հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ իր պատվին, արժանապատվությանն ու գործարար համբավին պատճառված վնասը փոխհատուցել 200 000 դրամով: Այս գործում ներգրավված է «Հետքը»` որպես երրորդ անձ (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 

Նշենք, որ սույն տարեսկզբից դադարեց լույս տեսնել տպագիր «Հետք» շաբաթաթերթը։ 
Սեպտեմբերի 10-ին դատական նիստը կայացավ հայցվորի բացակայությամբ։ Հերթական նիստը նշանակված է հոկտեմբերի 24-ին։ 

Ի դեպ, «Հետքի»՝ վերը նշված հոդվածում տեղ գտած մի շարք արտահայտություններ զրպարտություն համարելու առնչությամբ դատական վարույթում է եւս մեկ գործ, որի հայցվորն է նույն ինստիտուտի ռեկտոր Գուրգեն Խաչատրյանը (տե´ս ԽԱՊԿ 2012 թ. երկրորդ եռամսյակային զեկույցը՝ www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): 
Սեպտեմբերի 19-ին  ՀՀ գիտությունների ազգային ակադեմիայի մոտ տեղի ունեցած բողոքի ակցիայի ժամանակ, երբ ֆոտոլրագրող Գագիկ Շամշյանը փորձել է հարցեր ուղղել ՀՀ ԳԱԱ Հ. Բունիաթյանի անվան կենսաքիմիայի ինստիտուտի նորընտիր տնօրեն Սամվել Չաիլյանին, վերջինս, նախահարձակ լինելով, ֆոտոլրագրողին ասել է. «Արա, դու ո՞վ ես, որ ինձ նկարես։ Հեսա գիտես՝ ի՞նչ եմ անելու. շիշը գլխիդ կտամ»։ Գագիկ Շամշյանն էլ իր հերթին հակադարձել է անպարկեշտ պատասխանով։ 
Սեպտեմբերի 20-ին  «Առավոտ» օրաթերթի առցանց տարբերակը կրկին տեղեկացրեց, որ լրագրող Ռուզան Մինասյանին, որպես վկա, հրավիրել են հարցաքննության, այս անգամ՝ ՀՀ ոստիկանության Երեւանի քննչական վարչություն։ Լրագրողին հարցաքննելու առիթը Վահրամ Քերոբյանի եւ Ստեփան Հովակիմյանի նկատմամբ գողության մեղադրանքով հարուցված քրեական գործի առիթով դատական նիստի ընթացքում տեղի ունեցած միջադեպն էր. Ստեփան Հովակիմյանը կտրել էր իր երակները։ Լրագրողը քննիչին ներկայացրել է փաստի վերաբերյալ իր պատրաստած 3 հրապարակումները, 6 լուսանկարները եւ գրել է բացատրություն։

Սեպտեմբերի 24-ին  Կոտայքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանի դեմ Հրազդանի քաղաքացի Գագիկ Աթասյանի հայցով գործի քննությունը։ 
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիրավորական եւ զրպարտող է համարում Մնացական Հարությունյանի հոդվածն իր մասին, որը հրապարակվել է «Aravot.am» («Բացահայտում. տարվա քաղաքացու իրական դեմքը», 18. 01. 2012 թ.), «Hraparak.am» («Տարվա քաղաքացու իրական դեմքը», 20. 01. 2012 թ.), «Hetq.am» (29. 02. 2012), «Mitq.am» («Աշխարհահռչակ ռեժիսո՞ր», 11.03.2012), ինչպես նաեւ` «Հրազդան» ՀԸ-ի կայքերում: Ըստ նրա` վիրավորական են նաեւ նշված կայքերում այդ հրապարակումների ներքո արված մեկնաբանությունները, որոնք, իր կասկածներով, նույնպես հեղինակել է Մնացական Հարությունյանը։ Հայցապահանջներն են` պատասխանողին պարտավորեցնել հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու, վճարելու 3 մլն դրամ փոխհատուցում` վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց, եւ դատական վճիռը հրապարակելու նույն լրատվամիջոցներով։ Գործը վարույթ է ընդունվել մայիսի 29-ին։ Լսումները սկսվել են հուլիսի 9-ին։

Օգոստոսի 16-ին պատասխանող կողմը միջնորդություն է ներկայացրել՝ գործը կարճելու վերաբերյալ։ Այս առնչությամբ որոշում կայացնելու համար՝ նույն օրվա եւ օգոստոսի 22-ի նիստերը հետաձգվել են։ Սեպտեմբերի 24-ին տեղի ունեցած նիստին դատավորը մերժել է պատասխանող կողմի ներկայացրած միջնորդությունը։ Վերջինս  էլ դատավորին ինքնաբացարկի միջնորդություն է ներկայացրել։ Հաջորդ նիստը նշանակվել է սեպտեմբերի 28-ին՝ օրենքով սահմանված կարգով եռօրյա ժամկետում ինքնաբացարկի մասին միջնորդության վերաբերյալ որոշում կայացնելու համար։ Սակայն այդ նիստը հետաձգվեց մինչեւ հոկտեմբերի 11-ը (տե´ս նաեւ սույն զեկույցի էջ 13-ը)։
Սեպտեմբերի 24-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ ընդունեց ՀՀ նախկին վարչապետ Արմեն Դարբինյանի հայցն ընդդեմ «Քաղաքական հետազոտությունների կենտրոն» ՍՊԸ-ի, որը թողարկում է «Ազգային գաղափար» առցանց ամսագիրը («N-idea.am», հիմնադիր եւ տնօրեն՝ Արտյոմ Խաչատրյան)։ Հայցվորը վիրավորական եւ զրպարտող է համարում 2012 թ. օգոստոսի 16-ին «N-idea.am» կայքում հրապարակված՝ «Արմենչիկ Դարբինյանը վճարել չի սիրում. ինչո՞ւ պիտի սիրի որ, եթե պաշտպանվում է հայկական պետության կողմից» վերնագրով հոդվածում իր հասցեին արված մի շարք արտահայտություններ։ Հայցապահանջն է՝ պատվին եւ արժանապատվությանը հասցված վնասի փոխհատուցում՝ 4 մլն դրամի չափով (ներառյալ փաստաբանական ծախսերը)։ Որպես հայցի ապահովման միջոց կիրառվել է արգելանք՝ գույքի, դրամական միջոցների վրա։ Նախնական դատական նիստը նշանակված է նոյեմբերի 8-ին։
Սեպտեմբերի 26-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթի հիմնադիր «Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի եւ ապակեգործ Սերգեյ Գասպարյանի դեմ Ազգային պատկերասրահի տնօրեն Փարավոն Միրզոյանի հայցով գործի քննությունը:

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթում է 2011 թ. ապրիլի 20-ից։ Հայցապահանջներն են` հերքել 2011 թ. ապրիլի 9-ին օրաթերթի հրապարակած՝ «Ճանաչել Փարավոնին» հոդվածով տարածված տեղեկությունները եւ, հօգուտ հայցվորի, պատասխանողներից բռնագանձել 3 360 000 դրամ փոխհատուցում՝ զրպարտության, վիրավորանքի եւ դատական ծախսերի դիմաց: 
Թեեւ օգոստոսի 27-ին կայացած հերթական դատական նիստին գործի քննությունը համարվել էր ավարտված եւ սեպտեմբերի 11-ին նշանակվել էր վճռի հրապարակման օր, սակայն նշված օրը քննությունը վերսկսվել է եւ շարունակվել սեպտեմբերի 14-ին ու 26-ին։ Դատական ակտի հրապարակումը նշանակվել է հոկտեմբերի 2-ին։ 

Սեպտեմբերի 26-ին «Henaran.am» կայքը տեղեկացրեց, որ նույն օրը խորհրդարանում ՀՀ գյուղնախարար Սերգո Կարապետյանն անհարգալից վերաբերմունք է դրսեւորել կայքի թղթակից Մարիաննա Ղահրամանյանի նկատմամբ, երբ վերջինս նախարարին խնդրել է գնահատել իր ղեկավարած ոլորտի 2011 թ. իրավիճակները։ Մասնավորապես՝ թղթակցի հետեւյալ հարցին.  «Ոլորտում դրական զարգացումներն իր արդյունավետ աշխատանքի՞, թե՞ Աստծու բարեհաճության շնորհիվ են արձանագրվել», նախարարը բղավել է. «Ո՛չ, աղջիկ ջան, անջատիր մի հատ հեռախոսդ»,-նկատի է ունեցել ձայնագրիչը եւ այն խլել է լրագրողի ձեռքից։ Այդ պահին Մարիաննա Ղահրամանյանը նախարարին հիշեցրել է, որ վերջինս իր պաշտոնավարման սկզբում անձամբ էր հորդորում ապավինել Աստծուն, աղոթել բարենպաստ բնակլիմայական պայմանների համար եւ նախաձեռնում օրհնել արտերը: Ի պատասխան սրա՝ Սերգո Կարապետյանը բարկացած ասել է. «Տո սկզբից քեզ պիտի աղոթենք, մի քիչ դարձի գաս, հայ քրիստոնյա դառնաս»։
Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
2012 թ. երրորդ եռամսյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումների 6 դեպք, իսկ նախորդ եռամսյակում այս ցուցանիշը 10 էր։ Նշված 6-ից 4 միջադեպ տեղի է ունեցել սեպտեմբերի ՏԻՄ ընտրությունների ժամանակահատվածում։ Դրանք արդեն ներկայացրել ենք վերեւում` առանձին ենթաբաժնով («ՏԻՄ ընտրությունների ժամանակահատվածում լրագրողների մասնագիտական գործունեության  այլ խոչընդոտումներ»)։
Այս տարվա երրորդ եռամսյակում արձանագրված նոր փաստերը, ինչպես նաեւ` նախկինում գրանցվածների նոր զարգացումները` ստորեւ։  
Առանձնակի նշենք, որ մեկ տարուց ավելի տեւած դատավարության արդյունքում մասնակի բավարարվեց Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի հայցն ընդդեմ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի։ Փաստորեն, ԽԱՊԿ-ն միայն դատարանի միջամտությամբ կարողացավ ապացուցել, որ հեռուստաընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները՝ CV-ները, չեն կարող գաղտնիք պարունակող փաստաթղթեր համարվել։ 

Հուլիսի 2-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հայցադիմում ներկայացրեց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ խնդրելով պարտավորեցնել Հայաստանի դեմոկրատական կուսակցությանը տրամադրելու ամբողջական տեղեկություն:
Հիշեցնենք, որ ԻԱԿ-ը ապրիլի 25-ին գրավոր հարցումով դիմել էր ՀԴԿ-ին՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել ԱԺ նախընտրական քարոզչության համար ծախսված գումարների վերաբերյալ: Հարցումը մնացել էր անպատասխան: Մայիսի 16-ին ԻԱԿ-ը կրկնակի հարցում էր ուղարկել նույն կուսակցությանը, որը եւս մնացել էր անպատասխան:
Սեպտեմբերի 18-ին տեղի ունեցավ առաջին դատական նիստը՝ պատասխանող կողմի բացակայությամբ: Հայցվոր կողմը ներկայացրեց հայցապահանջը, եւ գործն անցավ դատաքննության փուլ: Հաջորդ դատական նիստը նշանակվել է հոկտեմբերի 30-ին։
Հուլիսի 2-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հայցադիմում ներկայացրեց Երեւանի Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ խնդրելով պարտավորեցնել Բարգավաճ Հայաստան կուսակցությանը տրամադրելու ամբողջական տեղեկություն:
Հիշեցնենք, որ ԻԱԿ-ը ապրիլի 25-ին գրավոր հարցումով դիմել էր ԲՀԿ-ին՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել ԱԺ նախընտրական քարոզչության համար ծախսված գումարների վերաբերյալ: Հարցումը մնացել էր անպատասխան: Մայիսի 16-ին ԻԱԿ-ը կրկնակի հարցում էր ուղարկել նույն կուսակցությանը, որը եւս մնացել էր անպատասխան: 

ԻԱԿ-ն ընդդեմ ԲՀԿ-ի առաջին դատական նիստը նշանակվել էր սեպտեմբերի 12-ին։ Սակայն մինչ այդ՝ սեպտեմբերի 4-ին, ԲՀԿ-ն տրամադրել էր հայցված տեղեկությունները, ինչպես նաեւ՝ դատարանին հայտնել էր, որ կատարել է ԻԱԿ-ի պահանջը, եւ միջնորդություն ներկայացրել՝ գործի վարույթը կարճելու մասին: ԻԱԿ-ն էլ իր հերթին դիմում է ներկայացրել  դատարան՝ նշելով, որ չի առարկում գործի վարույթը կարճելուն՝ պայմանով, որ դատարանը պետական տուրքի հարցը լուծի՝ հօգուտ «Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոն» ՀԿ-ի, կամ ԲՀԿ-ն կամավոր ԻԱԿ-ին փոխանցի վճարված պետական տուրքի գումարը: Սեպտեմբերի 12-ին նշանակված դատական նիստը հետաձգվել է: Հաջորդ նիստի օրվա մասին դատարանը լրացուցիչ պիտի ծանուցի:
Հուլիսի 18-ին ՀՀ վարչական դատարանում կայացավ «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ի դեմ (ընկերության տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու պահանջով) Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցով առաջին դատական նիստը։ 

Հիշեցնենք, որ 2011թ. դեկտեմբերի 19-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հայցով դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան եւ պահանջել պարտավորեցնել «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ին տրամադրելու ընկերության կաթնամթերքի վերաբերյալ ամբողջական տեղեկություններ, ինչպես նաեւ` ընկերության տնօրենին ենթարկել վարչական պատասխանատվության։ 2012 թ. հունվարի 26-ին ՀՀ վարչական դատարանը մերժել էր վարույթ ընդունել ԻԱԿ-ի հայցը։ Փետրվարի 13-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը ՀՀ վարչական դատարանի այս որոշումը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։ Մարտի 5-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը բողոքը մասնակի բավարարել էր եւ ստորադաս դատարանին պարտավորեցրել վարույթ ընդունելու «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ի տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու պահանջը: Իսկ տեղեկություն տրամադրելու պահանջի վերաբերյալ Վարչական դատարանի որոշումը թողել էր անփոփոխ: 

Սեպտեմբերի 25-ին նշանակված հերթական դատական նիստը հետաձգվեց՝ ԻԱԿ-ի ներկայացուցչի միջնորդությամբ։ 

Հուլիսի 24-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «Համալսարանականներ» համատիրության դեմ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցով հերթական դատական նիստը, որին պատասխանող կողմը հերթական անգամ չէր ներկայացել։ 

Հիշեցնենք, որ 2011 թ. հունիսի 13-ին եւ 30-ին ԻԱԿ-ը տեղեկություններ ստանալու հարցում է ուղղել «Համալսարանականներ» համատիրության նախագահին, սակայն դրանք մնացել են անպատասխան։ Պահանջված տեղեկությունները վերաբերում են համատիրության այն ժողովին, որի ընթացքում սահմանվել են Ծարավ Աղբյուրի 55/5 շենքի սպասարկման գումարների չափերը։ 2011 թ. նոյեմբերի 11-ին ԻԱԿ-ը դիմել է դատարան` պահանջելով պարտավորեցնել «Համալսարանականներ» համատիրությանը տրամադրելու հայցվող տեղեկությունները, ինչպես նաեւ` դրանք հրապարակելու հանրության համար մատչելի վայրում։ 2011 թ. դեկտեմբերի 8-ից մինչեւ 2012 թ. հունիսի 28-ը նշանակված բոլոր նիստերը հետաձգվել են` պատասխանող կողմի բացակայության պատճառով, բացի այս` պատասխանողը չի ներկայացրել նաեւ հայցադիմումի պատասխանը։
 «Համալսարանականներ» համատիրության նախագահ Արմեն Թադեւոսյանին ո՛չ թաղապետարանի, ո՛չ էլ դատարանի ուղարկած փոստային ծառայության միջոցով նիստերի մասին ծանուցել հնարավոր չի եղել, ուստի ԻԱԿ ներկայացուցիչը միջնորդել է դատարանին՝ պատասխանողի և նրա գույքի նկատմամբ հայտարարելու հետախուզում: Միջնորդությունը բավարարվել է, եւ դատական գործը կասեցվել է անորոշ ժամանակով՝ մինչ Արմեն Թադեւոսյանի հայտնաբերումը:

Հուլիսի 24-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հայցադիմում է ներկայացրել ՀՀ վարչական դատարան՝ ընդդեմ ՀՀ ֆինանսների նախարարության, ՀՀ ՖՆ լիցենզավորման գործակալության եւ ՀՀ ՖՆ ֆինանսական վերահսկողության տեսչության։ Հայցապահանջներն են՝ ճանաչել «Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոն» ՀԿ-ի տեղեկություն ստանալու իրավունքի խախտման փաստը եւ պատասխանողներին պարտավորեցնել տրամադրելու տեղեկություն այն մասին, թե Լիցենզավորման գործակալության եւ Ֆինանսական վերահսկողության տեսչության աշխատակիցները՝ ըստ հաստիքների, 2011 թ. որքա՞ն գումարով են պարգեւատրվել, ինչպես նաեւ՝ 30 000-ական դրամի չափով տուգանել տեղեկություններ չտրամադրած ՀՀ ՖՆ երեք պատասխանատու աշխատակիցներին։

Մինչ դատարան դիմելը՝ մայիսի 29-ին, ԻԱԿ-ը գրավոր հարցում էր ուղարկել նշված պետական մարմիններին՝ պարգեւատրումների վերաբերյալ իրեն հետաքրքրող տեղեկություններն ստանալու համար։ Ստացված պատասխանը թերի է եղել, քանի որ վերը նշված տեղեկությունը չի տրամադրվել։ Հունիսի 23-ին ԻԱԿ-ը կրկին գրավոր դիմել է ՀՀ ֆինանսների նախարարությանը՝ ամբողջական եւ սպառիչ տեղեկություններ տրամադրելու խնդրանքով։ Ի պատասխան՝ հայցված տեղեկությունների տրամադրումը մերժվել է ՝ պատճառաբանելով, թե դրանք վերաբերում են աշխատողների անձնական տվյալներին։ 

Դատական նիստի օր դեռեւս նշանակված չէ։ 
Հուլիսի 24-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հայցադիմումներ է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության եւ ՀՀ վարչական դատարաններ՝ ընդդեմ ՀՀ բնապահպանության նախարարության «Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» պետական հիմնարկի։ Ընդհանուր իրավասության դատարանին ներկայացված հայցապահանջն է՝ ճանաչել «Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոն» ՀԿ-ի տեղեկություն ստանալու իրավունքի խախտման փաստը եւ պատասխանողին պարտավորեցնել տրամադրելու տեղեկություն այն մասին, թե Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակի աշխատակիցները՝ ըստ հաստիքների, 2011 թ. որքա՞ն գումարով են պարգեւատրվել։ Վարչական դատարանին ներկայացված հայցով ԻԱԿ-ը պահանջում է 30 000 դրամի չափով տուգանել բնապահպանության նախարարության տեղեկություններ չտրամադրած պատասխանատու աշխատակցին։ 
Մինչ դատարան դիմելը՝ մայիսի 29-ին, ԻԱԿ-ը գրավոր հարցում էր ուղարկել նշված պետական մարմնին՝ պարգեւատրումների վերաբերյալ իրեն հետաքրքրող տեղեկություններն ստանալու համար։ Ստացված պատասխանը թերի է եղել։ Հունիսի 20-ին ԻԱԿ-ը կրկնակի հարցում է ուղարկել՝ խնդրելով տրամադրել ամբողջական եւ սպառիչ տեղեկություններ։ Հուլիսի 2-ին ՀՀ բնապահպանության նախարարությունը հայտնել է Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակի աշխատակիցների՝ 2011 թ.  ստացած պարգեւատրումների ընդհանուր գումարի մասին տեղեկությունը, սակայն մերժել է աշխատակիցների՝ ըստ հաստիքների, ստացած պարգեւատրումներին վերաբերող տեղեկությունների տրամադրումը՝ պատճառաբանելով, թե դրանք վերաբերում են աշխատողների անձնական տվյալներին։
Երեւանի Կենտրոն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում նախնական դատական նիստը նշանակված է հոկտեմբերի 8-ին։ Իսկ ՀՀ վարչական դատարանը քննության օրը նշանակել է հոկտեմբերի 18-ին:  

Օգոստոսի 3-ին ՀՀ վարչական դատարանը մասնակի բավարարեց Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի հայցն ընդդեմ Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի: Ըստ այդմ` ոչ իրավաչափ ճանաչվեց վերջինիս` հեռուստաընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկների տրամադրումը մերժելու գործողությունը: Դատարանը ՀՌԱՀ-ին պարտավորեցրեց Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեին տրամադրելու 2011 թ. փետրվարի 21-ի գրությամբ պահանջված` լիցենզավորման մրցույթներին ներկայացված հայտերի կից փաստաթղթերում առկա ընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները։ Իսկ վերահեռարձակում իրականացնելու վերաբերյալ երրորդ անձանց հետ կնքված պայմանագրերը չտրամադրելու գործողությունը ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ դրանք տրամադրել պարտավորեցնելու պահանջների մասով՝ հայցը մերժվեց։

Հիշեցնենք, որ 2011 թ. փետրվարի 21-ին ԽԱՊԿ-ն պաշտոնական հարցում էր ուղարկել ՀՌԱՀ` ստանալու ՀՀ տարածքում թվային ցանցի միջոցով եթերային հեռարձակում իրականացնելու հեռուստահեռարձակողների արտոնագրման թիվ 6, 12-14 եւ 16-25 մրցույթներին ներկայացված հայտերի եւ կից փաստաթղթերի պատճենները: Պատասխան նամակում ՀՌԱՀ-ն հայտնել էր, որ պատճենահանման ենթակա չեն գաղտնիք պարունակող փաստաթղթերը: Ըստ ՀՌԱՀ-ի` այդպիսիք են մրցույթների հայտերին կից փաստաթղթերում առկա վերահեռարձակման պայմանագրերը, ինչպես նաեւ`ընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները (CV): Ապրիլի 11-ին ԽԱՊԿ-ն ամբողջական տեղեկություններ տրամադրելու հայցապահանջով դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան` ընդդեմ ՀՌԱՀ-ի: Սեպտեմբերի 27-ին ԽԱՊԿ-ի հայցը մերժվել էր, ընդ որում` տեղի էր ունեցել նաեւ դատավարական խախտում (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում):

ԽԱՊԿ-ն ՀՀ վարչական դատարանի վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան: ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը 2012 թ. փետրվարի 2-ին կայացրած որոշմամբ ԽԱՊԿ-ի բողոքը բավարարել էր: Ըստ այդմ` ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. սեպտեմբերի 27-ի վճիռը բեկանվել էր, եւ գործն ուղարկվել նույն դատարան նոր քննության: ՀՀ վարչական դատարանում գործի քննությունը կայացավ հուլիսի 19-ին։
Սեպտեմբերի 3-ին ԽԱՊԿ-ն բողոք ներկայացրեց ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարան` օգոստոսի 3-ի վճռով հայցապահանջների մերժված մասի վերաբերյալ: Բողոքը վարույթ ընդունվեց սեպտեմբերի 10-ին։ Լսումը նշանակված է նոյեմբերի 22-ին։ Իսկ Իսկ ՀՌԱՀ-ն վարչական դատարանի օգոստոսի 3-ի վճիռը չի բողոքարկել։  
Օգոստոսի 7-ին ՀՀ վարչական դատարանում տեղի ունեցավ «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ի դեմ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցով առաջին դատական նիստը։
Հիշեցնենք, որ ԻԱԿ-ը 2011 թ. նոյեմբերի 12-ին տեղեկություններ ստանալու հարցում էր ուղարկել «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ին` խնդրելով հայտնել, թե արդյոք ընկերության կաթնամթերքն արտադրվում է բնական կաթից, թե` ընկերության կաթնամթերքներից որն է բնական կաթից, որը՝ ոչ, եւ թե` որ արտադրատեսակի մեջ բնական կաթի քանակն ինչքան է։ Հարցումը մնացել էր անպատասխան, եւ ԻԱԿ-ը 2011 թ. դեկտեմբերի 6-ին կրկնակի հարցում էր ուղարկել նույն ընկերությանը։ Հարցման պատասխանը ստացվել է 2012 թ. հունվարի 12-ին` այն բանից հետո, երբ ԻԱԿ-ն արդեն դիմել էր դատարան եւ պահանջել պարտավորեցնել «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ին տրամադրելու ամբողջական տեղեկություններ, ինչպես նաեւ` ընկերության տնօրենին ենթարկել վարչական պատասխանատվության։ Հունվարի 23-ին ՀՀ վարչական դատարանը մերժել էր վարույթ ընդունել Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցադիմումն ընդդեմ «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ի։ Փետրվարի 6-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը ՀՀ վարչական դատարանի այս որոշումը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։ Մարտի 5-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը բողոքը մասնակի բավարարել էր։ Ըստ որի` ստորադաս դատարանին պարտավորեցրել էր վարույթ ընդունել «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ի տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու պահանջը։ Իսկ տեղեկություններ տրամադրելու պահանջի վերաբերյալ Վարչական դատարանի որոշումը թողել էր անփոփոխ: Հերթական դատական նիստը նշանակվել է հոկտեմբերի 4-ին։
Լրատվամիջոցների գործունեությանն առնչվող այլ իրադարձություններ
Օգոստոսի 23-ին «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանում ավարտվել է օրաթերթի հրատարակիչ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ի ՝ ՀՀ կառավարության դեմ ներկայացրած դիմումի քննարկումը, եւ մոտակա ամիսներին կկայացվի վճիռ։

Հիշեցնենք, որ 2008 թ. մարտի 1-ից 20-ը Երեւանում հայտարարված արտակարգ դրությունն ուղեկցվել էր տպագիր մամուլի նկատմամբ ապօրինաբար նախնական գրաքննություն մտցնելով, ինտերնետային կայքերի արգելափակմամբ եւ այլն։ «Հայկական ժամանակի» հրատարակիչ ընկերությունը Եվրոդատարանում բողոքարկել է Երեւանում արտակարգ դրություն հայտարարելու մասին երկրի՝ այն ժամանակվա նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի ստորագրած հրամանագրի այն կետը, որով արգելվել էր լրատվամիջոցների ազատ գործունեությունը։ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ն ՀՀ կառավարությունից պահանջել է 9 մլն դրամ՝  իր հրատարակած օրաթերթի տպագրությունը 20 օր արգելելու համար, ինչպես նաեւ՝ 20 հազար եվրո՝ որպես բարոյական վնասի եւ 10 հազար եվրո՝ որպես փաստաբանական ծախսերի փոխհատուցում։  
  Զեկույցը պատրաստվել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալների, Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի եւ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի ինտերնետային կայքի նյութերի, ինչպես նաեւ՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիման վրա:

( Զեկույցը պատրաստվել է «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան» կազմակերպության աջակցությամբ իրականացվող՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի ծրագրի շրջանակներում:





PAGE  
14

