 [image: image1.jpg]


ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ                                              ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿՈՄԻՏԵ              
[image: image2.jpg]


 ԲԱՑ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ  

     ՀԻՄՆԱԴՐԱՄՆԵՐ - ՀԱՅԱՍՏԱՆ
ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ՈՒ 

ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի եռամսյակային զեկույց(
(հունվար-մարտ, 2013 թ.)

Համառոտ ամփոփում

Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն հետամուտ է հայաստանյան լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների գործունեությանն առնչվող պայմաններին, իրադարձություններին ու խնդիրներին եւ հանրությանն է ներկայացնում եռամսյակային ու տարեկան զեկույցներ` Հայաստանում խոսքի ազատության վիճակի, ԶԼՄ-ների եւ լրագրողների իրավունքների խախտումների վերաբերյալ։ Զեկույցներում ներառվում են ոլորտը կարգավորող օրենսդրության փոփոխությունները, վերջիններիս առնչվող առաջարկություններն ու գործընթացները, ինչպես նաեւ՝ քաղաքական գործոնների եւ տնտեսական միջավայրի ազդեցությունները լրատվամիջոցների վրա: 

2013 թվականի առաջին եռամսյակը ներառում էր ՀՀ նախագահի ընտրությունները, ուստի քաղաքական գործոնների ազդեցության առումով` ուշադրության կենտրոնում էին լրատվամիջոցներին առնչվող թե´ նախընտրական եւ թե´ հենց ընտրությունների օրը՝ փետրվարի 18-ին տեղի ունեցած իրադարձությունները։ 
ԽԱՊԿ-ն բազմիցս արձանագրել է, որ ընտրությունների ընթացքում, երբ սրվում է  ներքաղաքական իրավիճակը, ավելանում են լրատվամիջոցների եւ լրագրողների նկատմամբ ճնշումները, խոսքի ազատությանը սպառնացող տարաբնույթ խախտումները։ Այս օրինաչափությունը հաստատվեց նաեւ 2013 թվականի նախագահական ընտրություններին։ Հենց այդ օրը՝ փետրվարի 18-ին արձանագրվեց 5 միջադեպ, որոնցից 2-ը ֆիզիկական բռնություն էր լրագրողների նկատմամբ, իսկ 3-ը՝ ճնշում։ Եվս մեկ միջադեպ տեղի ունեցավ քարոզարշավի առաջին իսկ օրը, որը հաշվառել ենք որպես տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտում։ Ներքաղաքական կյանքի այս ֆոնին 2013 թ. առաջին եռամսյակում, անցած տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ, նկատելիորեն ավելացան ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումները. արձանագրվեց 13 այդպիսի միջադեպ։ Ի դեպ, սրանցից 6-ը լրատվամիջոցների ներգրավվածությամբ նոր դատական գործեր են։ Իսկ տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումները 3-ն են։
Բոլոր մանրամասները՝ ստորեւ։
Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը 

2013 թ. առաջին եռամսյակը, ինչպես նշեցինք, ՀՀ նախագահի ընտրությունները ներառող ժամանակաշրջան էր։ Իսկ ընտրությունների ընթացքում ներքաղաքական կյանքում ձեւավորվող լարվածության հետեւանքով լրատվամիջոցները եւ լրագրողները հայտնվում են անբարենպաստ պայմաններում, ավելանում են խոսքի ազատությանը սպառնացող տարաբնույթ խախտումները։ Այս իմաստով 2013 թվականի առաջին եռամսյակը եղավ 2012 թվականի տրամաբանական շարունակությունը, երբ խորհրդարանական եւ տեղական ինքնակառավարման մարմինների ընտրությունները ներառող եռամսյակներում նկատելիորեն ավելացան լրատվամիջոցների եւ լրագրողների իրավունքների խախտումները։
Սույն զեկույցում ներկայացված ժամանակահատվածում արձանագրվեց լրագրողների նկատմամբ բռության 2 դեպք, ընդ որում՝ երկուսն էլ ՀՀ նախագահի ընտրությունների օրը՝ փետրվարի 18-ին։ Նույն օրն արձանագրվեցին նաեւ լրագրողների մասնագիտական գործունեության այլ խոչընդոտումներ, որոնց հաշվին ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակը հասավ 13-ի։  
Փետրվարի 20-ին, Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի նախաձեռնությամբ, մեկ տասնյակից ավելի լրագրողական եւ իրավապաշտպան կազմակերպություններ հանդես եկան հայտարարությամբ՝ վրդովմունք արտահայտելով նախագահական ընտրությունները  լուսաբանող լրագրողների նկատմամբ գործադրված բռնությունների ու մասնագիտական գործունեության տարաբնույթ խոչընդոտումների կապակցությամբ։ Հայտարարությամբ, մասնավորապես, ասված էր. «...Իրավապահ մարմինները, սովորաբար, մատների արանքով են նայում նման միջադեպերին եւ մեղավորներին հայտնաբերելու ու պատժելու փոխարեն՝ նման գործերը կարճելու տարօրինակ «հիմնավորումներ» են բերում։ Իսկ անպատժելիությունը նորանոր հանցանքներ է ծնում»։ Փաստաթուղթը ստորագրողներն իշխանություններից պահանջել էին անհապաղ միջոցներ ձեռնարկել՝ այդ միջադեպերը մանրակրկիտ եւ օբյեկտիվ հետաքննելու ու մեղավորներին պատասխանատվության ենթարկելու համար։ Ու թեեւ փետրվարի 18-ին տեղի ունեցած միջադեպերից 2-ի առիթով հարուցվեց քրեական գործ, սակայն մեկի վարույթն այս եռամսյակի ընթացքում արդեն իսկ կարճվել է՝ հանցակազմի բացակայության հիմքով։ Ի դեպ, այս դեպքում լրագրողների աշխատանքին խոչընդոտողը գործարար աշխարհի ներկայացուցիչ էր՝ կապի եւ տրանսպորտի ներկայիս նախարարի կրտսեր եղբայրը (մանրամասները տե՛ս սույն զեկույցի «Ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ» բաժնում)։ 
2012 թվականին հայաստանյան լրագրողական կազմակերպություններն արձանագրեցին ԶԼՄ-ների եւ լրագրողների դեմ վիրավորանքի եւ զրպարտության հիմքերով դատական հայցերի քանակի նվազում՝ 2011 թվականի համեմատությամբ։ Այդ փաստն արձանագրեց նաեւ «Human Rights Watch» միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպությունը։ Ու թեեւ վերջինիս դիտարկմամբ, քաղաքական դրդապատճառներով նախաձեռնած, վիրավորանքի եւ զրպարտության հիմքերով դատական գործերն ընդդեմ լրատվամիջոցների Հայաստանում այլեւս լուրջ խնդիր չեն՝ 2012 թ. կտրվածքով (տե՛ս սույն զեկույցի «Լրատվամիջոցների գործունեությանն առնչվող այլ իրադարձություններ» բաժնում), այնուամենայնիվ, 2013 թ. առաջին եռամսյակում արձանագրվեց 6 նոր դատական վեճ, որոնցից մեկը ՀՀ երկրորդ նախագահի եւ նրա որդու հայցով է, մյուս երկուսի հայցվորը գործարար խավի ներկայացուցիչ է։ 
Տարեսկզբին նկատված՝ քաղաքական շրջանակների եւ խոշոր բիզնեսի ներկայացուցիչների կողմից ԶԼՄ-ների վրա ճնշում գործադրելու այս ակտիվության առիթով փետրվարի 11-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, մի խումբ լրագրողական եւ իրավապաշտպան կազմակերպությունների հետ համատեղ, հանդես եկավ իրավիճակը դատապարտող հայտարարությամբ, որտեղ, մասնավորապես, ասված էր. «Եվ կրկին դրամական պահանջներն առավելագույն չափով են։ Միաժամանակ՝ լրատվամիջոցների գույքի ու դրամական միջոցների վրա արգելանք դնելու միջնորդություններ են ներկայացվում։ … Ինչ վերաբերում է դատարաններին, ապա նրանց համար մոդայիկ է դարձել, հայցի ապահովման միջոցների պահանջները մասամբ բավարարելով, արգելանք դնել լրատվամիջոցի հիմնադրի գույքի վրա։ Ֆորմալ առումով, կարծես թե, անխոցելի այս որոշումներն արատավոր պրակտիկա են ձեւավորում, երբ հայցվորների համար գայթակղիչ պայմաններ են ստեղծվում լրատվամիջոցին ճնշելու՝ նախքան վճռի կայացումը»։ 
Հայտարարությունը ստորագրողներն անընդունելի համարեցին քաղաքական գործիչների եւ գործարարների նմանատիպ պայքարը լրատվամիջոցների դեմ եւ կոչ արեցին նրանց առավել հանդուրժողականություն ցուցաբերելու եւ ծագող խնդիրները փորձելու լուծել արտադատական ճանապարհներով։ Ինչպես նաեւ՝ կոչ ուղղեցին դատարաններին՝ լրատվամիջոցների գույքի վրա արգելանք դնելու պահանջները միայն ծայրահեղ անհրաժեշտության պարագայում բավարարելու, քանի որ նման մեխանիզմների կիրառումը հոգեբանական ճնշում է ԶԼՄ-ների աշխատակիցների նկատմամբ, ինչն էլ կարող է հանգեցնել ինքնագրաքննության։ Հայտարարության հեղինակները, հերթական անգամ ՀՀ Ազգային ժողովի ուշադրությունը հրավիրելով այն խնդրին, վերջինիս կոչ արեցին քայլեր ձեռնարկելու ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածի համապատասխան դրույթները հստակեցնելու ուղղությամբ, որպեսզի նախատեսված փոխհատուցման գումարի չափը գայթակղիչ հանգամանք չդառնա շատ հայցվորների համար, ովքեր ցանկանում են հաշիվներ մաքրել ԶԼՄ-ների հետ։ 

Ստորեւ ներկայացնում ենք լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները 2013 թվականի առաջին եռամսյակի ընթացքում՝ ըստ ԽԱՊԿ-ի հետեւյալ դասակարգման. 

1. ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ, 

2. ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ,
3. տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ: 

ԽԱՊԿ-ի օգտագործած այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես՝ լինում են միջադեպեր, երբ օրինակ՝ տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել կոնկրետ եւ ակնառու ներկայացնելու լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը: 
Լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ
Ինչպես արդեն նշել ենք՝ 2013 թ. առաջին եռամսյակում արձանագրվեց լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 2 դեպք, ընդ որում՝ երկուսն էլ ՀՀ նախագահի ընտրության օրը՝ փետրվարի 18-ին։ Նույն օրն արձանագրվեցին նաեւ լրագրողների մասնագիտական գործունեության այլ խոչընդոտումներ, որոնց հաշվին ավելացավ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակը՝ հասնելով 13-ի։ Սրանցից 6-ը լրատվամիջոցների ներգրավվածությամբ նոր դատական գործեր են։ Նշենք, որ 2012 թ. նույն ժամանակահատվածում ֆիզիկական բռնության դեպքեր չէին արձանագրվել, իսկ լրագրողների եւ լրատվամիջոցների նկատմամբ ճնշումների քանակը 6-ն էր։ Նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ՝ 2013 թ. առաջին եռամսյակում երկուսով պակասել են տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումները. գրանցվել է 3 այդպիսի փաստ։  
Ստորեւ ներկայացնում ենք 2012 եւ 2013 թվականների առաջին եռամսյակների ընթացքում տեղի ունեցած խախտումների քանակական տվյալների համեմատական աղյուսակը։
	     Խախտումների տեսակները
	2012 թ.

1-ին եռամսյակ
	2013 թ.

1-ին  եռամսյակ

	1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ 

լրագրողների նկատմամբ
	0
	2

	2. Ճնշումներ՝ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
	6
	13

	3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	5
	3


Այսպիսով՝ 2013 թ. առաջին եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն գրանցեց լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների 18 խախտում:

Ինչպես եւ նախորդ տարիներին՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել եւ չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: Հայտնի է, որ ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները հաճախ ձեռնպահ են մնում իրենց մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու փաստերի հրապարակայնացումից, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ  նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագող խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Այս իսկ պատճառով՝ ԽԱՊԿ-ն վստահ է, որ լրագրողների եւ ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների իրական քանակը գերազանցում է արձանագրվածներին: Զեկույցում ներկայացնում ենք  հասարակական լայն արձագանք ստացած փաստերից առավել նշանակալիները:
1. Ֆիզիկական բռնություններ՝ լրագրողների նկատմամբ
2013 թ. առաջին եռամսյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 2 դեպք, ընդ որում՝ երկուսն էլ ՀՀ նախագահի ընտրությունների օրը՝ փետրվարի 18-ին։
Փետրվարի 18-ին լրատվամիջոցները տեղեկացրին, որ Արարատի մարզի թիվ 17/05 ընտրատեղամասում (ք. Արտաշատ) բռնության է ենթարկվել «Լրագրողներ հանուն մարդու իրավունքների» ՀԿ-ի լրագրող Արտակ Համբարձումյանը։ Ինչպես վերջինս հայտնեց ԽԱՊԿ-ին՝ նշված տեղամաս մուտք գործած մի խումբ երիտասարդներից մի քանիսը բռնել են լրագրողի ձեռքերը եւ թույլ չտալով նկարահանում կատարել՝ նրան մի կողմ են տարել, մինչ մյուսները լցոնել են քվեատուփը։ 
Փետրվարի 22-ին ՀՀ գլխավոր դատախազության մամուլի ծառայությունը հաղորդագրություն տարածեց այն մասին, որ այս միջադեպին վերաբերող՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումներն ուղարկվել են ՀՀ ոստիկանության Արարատի բաժին` հանգամանքները ստուգելու եւ նյութեր նախապատրաստելու համար: Ոստիկանությունում նախապատրաստված նյութերն ուղարկվել են ՀՀ հատուկ քննչական ծառայություն, որտեղ փետրվարի 22-ին հարուցվել է քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 149-րդ եւ 153-րդ հոդվածների հիմքերով (Ընտրական իրավունքի ազատ իրականացմանը, կամ զանգվածային լրատվության միջոցի ներկայացուցչի լիազորությունների իրականացմանը խոչընդոտելը, մեկից ավելի անգամ կամ այլ անձի փոխարեն քվեարկելը): Նախաքննությունը շարունակվում է։
Նույն օրը՝  երեկոյան ժամը 19.00-ի սահմաններում, ՀՀ նախագահի թեկնածու Սերժ Սարգսյանի՝ Երեւանի Խորենացու փողոցում գտնվող նախընտրական շտաբի մոտ հարձակման ենթարկվեցին «1in.am» լրատվական կայքի թղթակից Մարինե Խառատյանը եւ «Հրապարակ» օրաթերթի լրագրող Գայանե Սարիբեկյանը։ Ինչպես վերջիններս տեղեկացրին ԽԱՊԿ-ին՝ մի խումբ մարդիկ նախ նրանց արգելել են մտնել շտաբ, այնուհետեւ բռնությամբ խլել նրանց տեսագրման ու լուսանկարչական սարքերը եւ հայհոյելով պահանջել, որ հեռանան։ Լրագրողները միջադեպի վերաբերյալ հաղորդում են ներկայացրել ոստիկանություն։ 
ՀՀ գլխավոր դատախազության մամուլի ծառայության տարածած հաղորդագրության համաձայն՝  ՀՀ ոստիկանության Էրեբունու քննչական բաժնում նախապատրաստվել են նյութեր, դրանց կցվել է նաեւ վերոնշյալ կայքում տեղադրված տեսագրությունը։ Այս միջադեպին վերաբերող նյութերը ուղարկվել են ՀՀ հատուկ քննչական ծառայություն, որտեղ փետրվարի 22-ին հարուցվել է քրեական գործ` ՀՀ քրեական օրենսգրքի 149-րդ հոդվածի հիմքով (ԶԼՄ-ի ներկայացուցչի լիազորությունների իրականացմանը խոչընդոտելը): 
Մարտի 7-ին «Հրապարակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ Հատուկ քննչական ծառայություն առերեսման են ներկայացել միջադեպի մասնակիցները՝ լրագրողներն ու նրանց իրավունքները խախտած անձինք: Պարզվել է, որ լրագրողների աշխատանքին ակտիվորեն խոչընդոտողը կապի եւ տրանսպորտի նախարար Գագիկ Բեգլարյանի կրտսեր եղբայրն է եղել՝ Հակոբ Բեգլարյանը, ով զբաղվում է շինանյութի բիզնեսով: 
Մատի 15-ին Հատուկ քննչական ծառայությունն այս գործի վարույթը կարճեց՝ հանցակազմի բացակայության հիմքով։
ՀՀ նախագահի ընտրություններին լրագրողների մասնագիտական գործունեության այլ խոչընդոտումներ

Ստորեւ նկարագրված միջադեպերից առաջինը հաշվառել ենք որպես տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտում, իսկ մյուսները՝ ճնշումներ լրագրողների նկատմամբ, սակայն այստեղ ներկայացնում ենք առանձին ենթաբաժնով` ընտրություններին առնչվող (ներառյալ՝ քարոզարշավը) փաստերն ի մի բերելու նկատառումով։ 
Հունվարի 21-ին «Yerkir.am» լրատվական կայքը տեղեկացրեց, որ նույն օրը՝ նախագահական ընտրությունների քարոզարշավի ընթացքում, նախագահի թեկնածու Սերժ Սարգսյանի հետ կայանալիք հանդիպումների ժամանակ խոչընդոտվեց «Yerkir.am» կայքի թղթակից Ագնեսա Խամոյանի մասնագիտական գործունեությունը։ Լրագրողը զրկվեց ՀՀ կառավարության նիստերի դահլիճում, ապա նաեւ՝ Ավան վարչական շրջանի մշակույթի տանը թեկնածուի հետ կազմակերպված հանդիպմանը մասնակցելու հնարավորությունից՝ չնայած որ նա հավատարմագրված էր լուսաբանելու երկու հանդիպումներն էլ։ 
Նույն օրը երեկոյան ՀՀ նախագահի թեկնածու Սերժ Սարգսյանի նախընտրական շտաբի մամուլի պատասխանատուն հանդես եկավ հայտարարությամբ՝ հայցելով լրագրողների ներողամտությունը ստեղծված անհարմարությունների համար։ Վերջինս, մասնավորապես, հայտնում էր, որ քարոզարշավը լուսաբանող բոլոր լրատվամիջոցների համար ապահովվելու են հավասար պայմաններ. սահմանափակ տարածքներում` ռոտացիոն սկզբունքով, իսկ հրապարակային հանդիպումների ժամանակ՝ բոլոր ցանկացողների միաժամանակյա ներկայությունն ապահովելով: 
Հունվարի 23-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի նախաձեռնությամբ՝ մի շարք լրագրողական, իրավապաշտպան եւ այլ կազմակերպություններ հանդես եկան հայտարարությամբ։ Փաստաթուղթը ստորագրողները, մասնավորապես, նշեցին հետեւյալը. «Առաջին դեպքը չէ, որ ՀՀ նախագահի մասնակցությամբ ծրագրված միջոցառումների ընթացքում խտրականություն է դրսեւորվում այս կամ այն լրատվամիջոցի ներկայացուցչի նկատմամբ։ ... Մենք՝ ներքոստորագրյալներս, գտնում ենք, որ լրատվամիջոցների ներկայացուցիչների հանդեպ տեղի է ունեցել խտրական մոտեցում, ըստ այդմ՝ հերթական անգամ ԶԼՄ-ները բաժանվել են յուրայինների եւ օտարների, ինչը չափազանց արատավոր երեւույթ է՝ հատկապես ընտրությունների ժամանակ։ Գնահատելի է այն փաստը, որ ՀՀ նախագահի թեկնածու Սերժ Սարգսյանի նախընտրական շտաբի ներկայացուցիչը հայցել է լրագրողների ներողամտությունը, սակայն անընդունելի է նախատեսվող այն մոտեցումը, ըստ որի՝ հավատարմագրված լրագրողները միջոցառումներին մասնակցելու են ռոտացիոն սկզբունքով։ Այս կապակցությամբ՝ եւ՛ Սերժ Սարգսյանի, եւ՛մյուս թեկնածուների նախընտրական շտաբերին կոչ ենք անում հանդիպումներ եւ միջոցառումներ կազմակերպելիս այնպիսի վայրեր եւ կարգ նախատեսել, որոնք թույլ կտան քարոզարշավը լուսաբանող բոլոր լրագրողների համար ապահովել հավասար, ոչ խտրական պայմաններ»։
Փետրվարի 18-ին «168.am» եւ «Aravot.am» լրատվական կայքերը տեղեկացրին, որ Երեւանի Նորագյուղ թաղամասում գտնվող եւ միեւնույն շենքում տեղակայված թիվ 9/27 եւ 9/28 ընտրատեղամասերում խոչընդոտել են նշված լրատվամիջոցների լրագրողներ Մարինե Մարտիրոսյանի եւ Հռիփսիմե Ջեբեջյանի աշխատանքին։ 
Երբ վերոհիշյալ տարածք հասած «Գազել» մակնիշի մի ավտոմեքենայից մի խումբ կանայք իջել ու մտել են ընտրատեղամասեր, լրագրողները, նրանց նկատելով, փորձել են ճշտել, թե արդյո՞ք վերջինները եկել են քվեարկելու իրենց անունների դիմաց։ Այդ պահին երկու ընտրատեղամասերում էլ հանձնաժողովների նախագահները թույլ չեն տվել լուսանկարել եւ տեսագրել այդ կանանց քվեարկելու ընթացքը՝ պատճառաբանելով, թե վերոնշյալ լրագրողները հաշվառված չեն տվյալ ընտրական հանձնաժողովների մատյաններում, նաեւ սպառնացել են, թե արձանագրություն կկազմեն՝ ընտրացուցակները լուսանկարելու վերաբերյալ։ Մարինե Մարտիրոսյանի փոխանցմամբ՝ հանձնաժողովի անդամներից մի կին մոտեցել է իրեն եւ պահանջել. «Մի հատ վիդեոներդ էլ ջնջի»։ Իսկ Հռիփսիմե Ջեբեջյանի փոխանցմամբ՝ մի խումբ ոստիկաններ մոտեցել եւ բղավել են, թե լրագրողները բարեխիղճ չեն աշխատում, եւ պահանջել են ցույց տալ տեսանյութերը։ Մինչ լրագրողները ներկայացրել են իրենց տարբերանշանները եւ օրենքի խախտում չպարունակող նկարահանումները՝ «Գազել»-ով տեղափոխված կանայք քվեարկել եւ հեռացել են։ 
ՀՀ գլխավոր դատախազության մամուլի ծառայության տարածած հաղորդագրության համաձայն՝  տեղի ունեցածի առիթով ՀՀ ոստիկանության Մալաթիայի բաժնում նյութեր են նախապատրաստվել, լրագրող Հռիփսիմե Ջեբեջյանը բացատրություն է տվել։ Քրեական գործի հարուցումը մերժվել է՝ հանցագործության դեպքի բացակայության պատճառաբանությամբ։
Նույն օրը «Asparez.am» եւ «Aravot.am» կայքերը տեղեկացրին, որ սպառնացել են Գյումրու Թբիլիսյան խճուղում գտնվող թիվ 21 մանկապարտեզում տեղակայված 35/22  ընտրատեղամասում ընտրությունները լուսաբանող լրագրողներ Մարինե Պետրոսյանին եւ Նունե Արեւշատյանին։ Երբ վերջիններս նկատել են, որ տեղամասի շրջակայքում կուտակված մեքենաներից մեկից («Նիվա» մակնիշի, որը շուտով հեռացել է) ընտրակաշառք են բաժանում եւ սկսել են լուսանկարել։ Այդ պահին նշված մեքենային փոխարինելու եկած մեկ այլ մեքենայում նստած մի կին բարկացած ասել է. «Ով եք եղած, որ մեզի նկարեք, ըդքան չկաք, եկա՝ աչքերներդ կհանեմ»։
ՀՀ գլխավոր դատախազության մամուլի ծառայության տարածած հաղորդագրության համաձայն՝  փաստի առթիվ ՀՀ ոստիկանության Շիրակի մարզի քննչական բաժնում նախապատրաստվել են նյութեր։ Տեղի ունեցածի վերաբերյալ, ի թիվս այլոց, բացատրություններ են տվել նաեւ տեղեկությունները հրապարակած լրագրողները, ովքեր հրաժարվել են հայտարարություն տալուց` նշելով, որ հրապարակմամբ հայտնած տեղեկություններից բացի ավելացնելու ոչինչ չկա։ 
Քրեական գործ չի հարուցվել՝ հանցադեպի բացակայության հիմքով։ 
Նույն օրը Արտաշատի թիվ 17/4 ընտրատեղամասային ընտրական հանձնաժողովի նախագահ, Արարատի մարզպետարանի գյուղատնտեսության եւ բնապահպանության վարչության պետ Տիգրան Վիրաբյանը խոչընդոտել է «New York Institute of Fotography»-ի թղթակից Ծովինար Նազարյանի աշխատանքին՝ նրան ուղղելով «կտամ կսպանեմ» սպառնալիքը եւ «հիստերիկի նման» արտահայտությունը։ Առկա է միջադեպի տեսագրությունը, որը տեղադրված է «Youtube.com» կայքում։ 
Մարտի 20-ին Ծովինար Նազարյանը հայցադիմում ներկայացրեց Արարատի եւ Վայոց Ձորի մարզերի ընդհանուր իրավասության դատարան` ընդդեմ Արտաշատի թիվ 17/4 ընտրատեղամասային ընտրական հանձնաժողովի նախագահ Տիգրան Վիրաբյանի, ով ՀՀԿ ներկայացուցիչ է։ Հայցվորը պահանջում է, որ պատասխանողը ներողություն խնդրի իրենից, այն տեսագրի ու տեղադրի «Youtube.com» կայքում եւ որպես փոխհատուցում՝ վճարի 1 մլն դրամ։ Մարտի 31-ի դրությամբ դատական նիստի օր դեռեւս նշանակված չէ։    
2. Ճնշումներ՝ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ

Ինչպես արդեն նշել ենք` 2013 թ. առաջին եռամսյակում ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների քանակն աճել է՝ 2012 թվականի նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ։ Արձանագրված 13 միջադեպից 3-ը տեղի ունեցավ նախագահական ընտրությունների օրը, 6-ը լրատվամիջոցների ներգրավվածությամբ նոր դատական գործեր են։ Ընդ որում՝ դրանցից մեկի հայցվորներն են ՀՀ երկրորդ նախագահը եւ նրա որդին, մյուս երկուսինը գործարար խավի ներկայացուցիչ է։ Այս երեք դեպքում էլ հայցվորների պահանջով դատարանը կիրառել է հայցի ապահովման միջոց՝ լրատվամիջոցի գույքի վրա արգելանք դնելով։ Նշենք նաեւ, որ դիտարկված ժամանակահատվածում արձանագրված նոր դատական վեճերից մեկն արդեն իսկ ավարտվել է՝ հայցվորի հայցից հրաժարվելու հիմքով, մեկ այլ դեպքում բանակցություններ են ընթանում հաշտության համաձայնություն կնքելու ուղղությամբ։ 

Արձանագրված մյուս փաստերն այլ բնույթի ճնշումներ են։ 
Զեկույցի այս բաժնում տեղ են գտել նաեւ լրատվամիջոցների եւ լրագրողների ներգրավվածությամբ` 2010, 2011 եւ 2012 թվականներից սկսած դատական վեճերի նոր զարգացումները, այդ թվում նաեւ` հանգուցալուծումները։ 

Ստորեւ բոլոր մանրամասները` ժամանակագրական կարգով։
Հունվարի 9-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի եւ «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի հրատարակիչ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ի դեմ քաղաքացի Ռազմիկ Աբրահամյանի հայցով հերթական դատական նիստը։

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթ է ընդունվել 2012 թ. նոյեմբերի 29-ին։ Հայցվորը, ով սեռական բնույթի բռնի գործողություններ կատարելու համար դատապարտված է եղել 9 տարվա ազատազրկման, քրեակատարողական հիմնարկից վերադառնալուց հետո դատական հայցով վիճարկում է 2003 թ. սեպտեմբերի 26-ին «Առավոտ» օրաթերթում տպագրված՝ «Պեդոֆիլը կստանա 2 տարի՞», ինչպես նաեւ՝ «Հայկական ժամանակ» օրաթերթում 2003 թ. սեպտեմբերի 5-ին տպագրված՝ «Ռազմիկ Աբրահամյան` 62-ամյա պեդերաստը խոստովանել է իր մեղքը» վերնագրերով  հոդվածները։ Իր պատվին եւ արժանապատվությանը հասցված վնասի դիմաց հայցվորը յուրաքանչյուր պատասխանողից պահանջում է 2-ական մլն դրամ փոխհատուցում։
Գործի դատաքննությունն ավարտվեց փետրվարի 25-ին։ Այս նիստի ընթացքում հայցվորը դատարանին խնդրեց յուրաքանչյուր լրատվամիջոցից բռնագանձել 1-ական մլն դրամ փոխհատուցման գումար՝ 2-ական մլն դրամի փոխարեն։ 

Պատասխանող լրատվամիջոցներն իրենց ներկայացրած առարկություններով խնդրել էին կիրառել հայցային վաղեմության ժամկետի բացթողումը եւ հայցը մերժել։ 
Մարտի 7-ին հրապարակվեց այս գործով վճիռը, ըստ որի՝ հայցն ամբողջությամբ մերժվեց, սակայն ոչ թե պատասխանողների նշած հիմքով, այլ՝ հրապարակված տեղեկությունների՝ զրպարտող եւ արատավորող բնույթը գործով ապացուցված չհամարելով։ Վճռի համաձայն՝ հայցվորից հօգուտ պետբյուջեի բռնագանձվելու է 80 հազար դրամ՝ որպես չվճարված պետական տուրքի գումար։
Հունվարի 10-ին «X գրուպ» ընկերության նախագահ Խաչիկ Խաչատրյանը իր եւ իր ղեկավարած՝ Երեւանի թռչնաբուծական ֆաբրիկա ԲԲԸ-ի անունից հայցադիմում ներկայացրեց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Սոնա Գրիգորյանի։ Հայցվորը վիճարկում է 2012 թ. դեկտեմբերի 11-ին «Ժողովուրդ» օրաթերթում տպագրված՝ «Հայտնի օլիգարխին տուգանել են ժամկետանց ձվերի համար» հրապարակումը։ 
Հայցապահանջներն են՝ պարտավորեցնել պատասխանողներին հերքելու պատիվն ու արժանապատվությունը, ինչպես նաեւ՝ գործարար համբավն արատավորող համարված տեղեկությունները եւ վճարելու փոխհատուցում՝ 3 մլն դրամի չափով։ Հայցվոր կողմը միաժամանակ ներկայացրել է հայցի ապահովում կիրառելու միջնորդություն՝ պահանջելով արգելանք դնել պատասխանողների գույքի եւ դրամական միջոցների վրա, ինչպես նաեւ՝ արգելել թերթին եւ Սոնա Գրիգորյանին մինչեւ վեճի ավարտը «Ժողովուրդ» օրաթերթում կամ այլ լրատվամիջոցներով լուսաբանել գործով քննարկվող խնդիրը եւ դատական վեճի ընթացքը: Դատարանն այս միջնորդությունը բավարարեց մասնակի՝ արգելանք դնելով պատասխանողների միայն գույքի վրա։ 
Հունվարի 30-ին պատասխանող կողմը միջնորդություն ներկայացրեց դատարան՝ գույքի վրա դրված արգելանքը վերացնելու մասին, որը փետրվարի 11-ին մերժվեց, իսկ մարտի 27-ին տեղի ունեցած նախնական դատական նիստի ընթացքում դատարանը միջնորդությունը բավարարեց՝ լրագրող Սոնա Գրիգորյանի մասով հայցի ապահովումը վերացնելով։ Հերթական դատական նիստը նշանակված է մայիսի 6-ին։
Նույն օրը՝  հունվարի 10-ին, Խաչիկ Խաչատրյանը եւս մեկ հայցադիմում ներկայացրեց ԵրեւանիԿենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Սոնա Գրիգորյանի։ Այս անգամ հայցվորը վիճարկում է 2012 թ. դեկտեմբերի 12-ին նույն օրաթերթում տպագրված՝ «Գործարար էլիտայի բացիլները» վերնագրով հրապարակումը։ Հայցապահանջներն են՝ պատասխանողներին պարտավորեցնել հերքելու զրպարտություն համարված տեղեկությունները, ներողություն խնդրելու՝ վիրավորանք հասցնելու համար, փոխհատուցելու վիրավորանքի ու զրպարտության միջոցով հասցված վնասը՝ 3 մլն դրամի չափով, ինչպես նաեւ՝ վճարելու 200 հազար դրամ՝ փաստաբանի վարձատրության համար։ Այս դեպքում եւս հայցվոր կողմը միջնորդել է արգելանք դնելու պատասխանողների գույքի եւ դրամական միջոցների վրա, իսկ դատարանն արգելանք է դրել պատասխանողների միայն գույքի վրա։
Նախնական դատական նիստը տեղի ունեցավ մարտի 20-ին։ Հերթական դատական նիստը նշանակվել է ապրիլի 30-ին։
Հունվարի 14-ին «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ի ներկայացուցիչը բողոքարկեց Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի՝ 2012 թ. դեկտեմբերի 14-ի վճիռը, որով ամբողջությամբ մերժվել էր հայցն ընդդեմ «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալության հիմադիր «Մեդիա կոնսալտ» ՍՊԸ-ի (ներկայիս սեփականատեր` «Նյուզ էյ էմ» ՍՊԸ)։ 
Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթում է 2010 թ. դեկտեմբերի 27-ից: Հայցը վերաբերում է 2010 թ. նոյեմբերի 23-ին «News.am»-ում հրապարակված «Սրտի արատով հիվանդին Առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնում «ֆռռացրել» են ու այլ սարք տեղադրել» հոդվածին՝ Հայաստանի քաղաքացի Հովհաննես Կաթրջյանի մասին: Վերջինս իր խոսքում մեղադրել է բժշկական կենտրոնին՝ իրեն խաբելու եւ 10-ամյա շահագործման ժամկետ ունեցող էլեկտրակարդիոխթանիչի փոխարեն մեկ այլ` էժանագին սարք վիրահատությամբ տեղադրելու մեջ: «Հայաստանի առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոն» ՍՊԸ-ն համարում է, որ «News.am»-ն արատավորել է իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը եւ պահանջում է նույն լրատվամիջոցում տպագրել հերքում ու վճարել 2 մլն դրամ փոխհատուցում։ 
2012 թ. հոկտեմբերի 9-ին կայացած նիստին պատասխանող կողմի միջնորդությամբ որպես վկա հրավիրված Հովհաննես Կաթրջյանը հաստատել էր կայքի թղթակցին իր հայտնած տեղեկությունների իսկությունը։ Բացի այս՝ նա դատարանին ներկայացրել էր որոշում՝ իր դիմումի հիման վրա Առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնի այն ժամանակվա տնօրեն Սմբատ Ջամալյանի նկատմամբ քրեական գործ հարուցելու վերաբերյալ։ Հովհաննես Կաթրջյանը դատարանին ներկայացրել էր նաեւ քրգործի շրջանակում կատարված բժշկական փորձաքննության արդյունքին վերաբերող փաստաթուղթ, որով արձանագրվել էր, որ Առիթմոլոգիական սրտաբանական կենտրոնի բուժաշխատողների տեղադրած էլեկտրակարդիոխթանիչը ոչ թե 10, այլ 5 տարվա շահագործման ժամկետ ունի, որը վճարված գնից ավելի էժան է (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում):
ՀՀ վերաքննիչ դատարանում հայցվոր կողմի բողոքի քննությունը նշանակվել է ապրիլի 19-ին։

Հունվարի 15-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը որոշում կայացրեց «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի եւ «1in.am» լրատվական կայքի հիմնադիր «Առաջին լրատվական» ՍՊԸ-ի դեմ ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի եւ նրա որդու՝ Սեդրակ Քոչարյանի հայցադիմումը վարույթ ընդունելու մասին։ Հայցվորները վիճարկում են 2012 թ. նոյեմբերի 27-ին եւ 29-ին նշված ԶԼՄ-ներում համապատասխանաբար հրապարակված՝ «Ի՞նչ կապ ունեն Քոչարյանն ու Ծառուկյանը «Նաիրիտ»-ի հետ» եւ «Քոչարյանների րոպեավճարները» հոդվածները։ Հայցապահանջներն են՝ նույն լրատվամիջոցներում հերքել պատիվը եւ արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունները եւ 5 մլն դրամով հատուցել զրպարտությամբ ու վիրավորանքով հասցված վնասը՝ ներառյալ փաստաբանական ծախսերը։ Որպես հայցի ապահովման միջոց՝ դատարանը կիրառել է պատասխանողի գույքի վրա կալանք դնելը։
Նախնական դատական նիստը տեղի ունեցավ մարտի 7-ին։ Հայցվոր կողմի ներկայացուցիչը հայտնեց, որ ինքը լիազորված լինելով հանդես գալու Քոչարյանների անունից, դեռեւս 2012 թ. դեկտեմբերի 4-ին հերքման տեքստ է ուղարկել լրատվամիջոցին, որը, սակայն, այդպես էլ չի հրապարակվել։ Պատասխանող կողմն այս հայտարարությանն առարկեց՝ նշելով, որ հերքման տեքստի հետ լիազորագիր կցված չի եղել, ուստի հայտնի չէր, թե ով էր այդ նամակը խմբագրություն ուղարկողը։ Գործի լսումները հետաձգվեցին՝ պարզաբանումներ եւ ապացույցներ ներկայացնելու համար։ Հաջորդ դատական նիստը նշանակված է ապրիլի 3-ին։
Հունվարի 16-ին  ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց «Իրավունք-հետաքննություն» եւ «Аргументы недели в Армении» շաբաթաթերթերի հիմնադիր «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի դեմ հայց ներկայացրած «Կյանքի խոսք» կրոնական կազմակերպության եւ դրա ղեկավար Արթուր Սիմոնյանի բողոքը՝ ՀՀ վերաքննիչ դատարանի 2012 թ. նոյեմբերի 8-ին կայացրած որոշման վերաբերյալ, ըստ որի՝ մերժվել էր Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի՝ 2012 թ. հուլիսի 31-ին կայացրած վճռին վերաբերող բողոքը։

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթ է ընդունվել 2011 թ. նոյեմբերի 23-ին։ Հայցվոր կողմի պահանջներն էին՝ հերքել թերթերի այն հրապարակումները, որոնցում «Կյանքի խոսքը» բնորոշվել էր որպես աղանդավորական կազմակերպություն, հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ փոխհատուցել դատական ծախսերը (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում)։
Հունվարի 23-ին  Գյումրու նախկին քաղաքապետի փեսայի սպանության մեջ մեղադրվող Հարություն Սարգսյանը հայցադիմում ներկայացրեց Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Ցայգ» հեռուստաընկերության։ 
Հայցվորը վիճարկում է «Ազդարար» լրատվական հաղորդաշարի՝ 2012 թ. դեկտեմբերի 27-ի թողարկման ընթացքում ցուցադրված տեսանյութը, որտեղ հնչել է հետեւյալ արտահայտությունը. «...Հարություն Սարգսյանը «Մայր Հայաստան» հուշահամալիրի տարածքում առանձնակի դաժանությամբ սպանել էր Գյումրու նախկին քաղաքապետի դստեր նշանած Կարեն Եսայանին...»: Ըստ հայցվորի, իրեն մարդասպան անվանելով, խախտվել է անմեղության կանխավարկածը եւ վիրավորանք հասցվել իր անձին, ուստի նա պահանջում է պարտավորեցնել պատասխանողին հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու եւ վճարելու 300 հազար դրամ՝ որպես փոխհատուցում վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց։
Փետրվարի 28-ին եւ մարտի 5-ին նշանակված նախնական դատական նիստերը չկայացան՝ կողմերի չներկայանալու պատճառով։ Մարտի 19-ին տեղի ունեցած դատական նիստի ընթացքում դատավորը կողմերին առաջարկեց հաշտության համաձայնություն կնքել։ Հայցվոր կողմի ներկայացուցիչը համաձայնեց առաջարկին՝ այն պայմանով, որ պատասխանողը նույն ՀԸ-ի եթերում ներողություն խնդրի հայցվորից եւ հրապարակի հերքում։ Պատասխանողի ներկայացուցիչը դատարանին հայտնեց, որ պատրաստ են հայցվոր կողմի հետ քննարկելու հերքման տեքստի բովանդակությունը։ Հերթական դատական նիստը նշանակված է ապրիլի 8-ին։ 
Հունվարի 23-ին ՀՀ վարչական դատարանում տեղի ունեցավ ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետեկամուտների կոմիտեի դեմ «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր` «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանի հայցով հերթական դատական նիստը։

Հիշեցնենք, որ հայցվորը պահանջում է անվավեր ճանաչել ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ի ընդունած այն փաստաթղթերը, ըստ որոնց՝ հեռուստաընկերության տնօրենը պարտավորված է վճարելու 1 մլն 960 000 դրամի տույժ ու տուգանք, ինչը նշանակվել էր ՊԵԿ-ի օպերատիվ հետախուզության 4-րդ վարչության օպերլիազորների մասնակցությամբ՝ 2012 թ. մայիսի 8-ից մինչեւ հունիսի 12-ը «Հրազդան» հեռուստաընկերությունում իրականացված հարկային համալիր ստուգումների արդյունքում (մանրամասները` ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 

Նախապատրաստական փուլում գտնվող այս գործի լսումները շարունակվեցին փետրվարի 27-ին եւ մարտի 28-ին։ Հաջորդ նիստը նշանակված է ապրիլի 17-ին (տե´ս նաեւ սույն զեկույցի էջ 18-ը)։
Հունվարի 29-ին  Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը հաստատեց հայցվոր, Սննդամթերքի անվտանգության ծառայության Գյումրու կենտրոնի պետ Համբարձում Մաթեւոսյանի եւ պատասխանողներ, նույն կենտրոնի նախկին եւ գործող աշխատակիցներ՝ Անուշ Մնացականյանի, Իվետա Չարխիֆալաքյանի, Վարդան Պապոյանի, Լեւոն Գեւորգյանի միջեւ կնքված հաշտության համաձայնությունը։ Գործով երրորդ անձ էր ներգրավված «Ազգ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն։  
Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթում էր 2012 թ. նոյեմբերի 9-ից։ Հայցվորը վիճարկում էր «Ազգ» օրաթերթի թիվ 171-ում (2.10.2012 թ.) տպագրված՝ «Ազատեք մեզ այդ արատավոր «ղեկավարից»» վերնագրով բաց նամակը, որը ստորագրել են չորս պատասխանողները, եւ պահանջում էր լրատվամիջոցով տարածված տեղեկությունները ճանաչել իրականությանը չհամապատասխանող, հերքել զրպարտությունը եւ փոխհատուցել վնասը։ 

Ըստ հունվարի 21-ին կնքված հաշտության համաձայնագրի՝ պատասխանողները պահանջված հերքումը պարտավորվել են տպելու ոչ միայն «Ազգ» օրաթերթում (իսկ այն չգործելու դեպքում՝ նույն տպաքանակով մեկ այլ թերթում), այլեւ՝ «Hetq.am» առցանց լրատվամիջոցում, ինչն առնվազն տարակուսելի է, քանի որ վերջինս գործում ներգրավված չէ, բացի այս՝ հայցադիմումում էլ նման պահանջ չի եղել։ 
Հունվարի 30-ին՝ ժամը 21-ի սահմաններում ՀՀ Ճանապարհային ոստիկանության օպերատիվ կառավարման կենտրոնի հատուկ պահպանվող տարածքում միջադեպ տեղի ունեցավ ֆոտոլրագրող Գագիկ Շամշյանի հետ։ Վերջինիս փոխանցմամբ՝ երբ ինքը լուսանկարելիս է եղել ճանապարհային պատահարների հետեւանքով նշված տուգանային հրապարակ տեղափոխված մեքենաները, ՌԴ քաղաքացի Ռուստամ Սահակյանը եւ ինքնությունը չպարզված եւս մեկ անձ խոչընդոտել են իր աշխատանքին՝ բռնություն գործադրելու սպառնալիք եւ սեռական բնույթի հայհոյանքներ հնչեցնելով:
Հաջորդ օրը՝ հունվարի 31-ին, ՀՀ ոստիկանության Մալաթիայի քննչական բաժնում քրեական գործ է հարուցվել լրագրողի մասնագիտական գործունեությանը խոչընդոտելու առիթով։ Ավելի ուշ քրեական այս գործը հանձնվել է Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթ։ Ռուստամ Սահակյանին մեղադրանք է առաջադրվել ՀՀ քրեական օրենսգրքի 164-րդ հոդվածի 3-րդ մասով (լրագրողի մասնագիտական օրինական գործունեությանը խոչընդոտելը, ինչը կատարվել է լրագրողի կամ նրա մերձավորի կյանքի կամ առողջության համար վտանգավոր բռնություն գործադրելով կամ դա գործադրելու սպառնալիքով) եւ 258-րդ հոդվածի 3-րդ մասի առաջին կետով  (մի խումբ անձանց կամ կազմակերպված խմբի կողմից կատարված խուլիգանություն): Ռուստամ Սահակյանի նկատմամբ խափանման միջոց է ընտրվել կալանավորումը, իսկ Գագիկ Շամշյանը ճանաչվել է որպես տուժող:
Հունվարի 30-ին  կայացրած որոշմամբ ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց ակադեմիկոս Ս. Ավդալբեկյանի անվան առողջապահության ազգային ինստիտուտի աշխատակազմի ղեկավար Վիգեն Շահինյանի բողոքը, որով վերջինս պահանջել էր ամբողջությամբ բեկանել ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի 2012 թ. նոյեմբերի 23-ին կայացրած որոշումը եւ քաղաքացի Յուրի Մնացականյանից բռնագանձել 40 հազար դրամ՝ որպես վճարված պետական տուրք։ Գործով երրորդ անձ է ներգրավված «News.am» լրատվական-վերլուծական գործակալության հիմադիր «Մեդիա կոնսալտ» ՍՊԸ-ն (ներկայումս «Նյուզ էյ էմ» ՍՊԸ)։
Հիշեցնենք, որ այս գործով հայցվոր Յուրի Մնացականյանը վիճարկում էր «News.am» կայքի` «Առողջապահության ազգային ինստիտուտի 40-100 աշխատակիցներ կհամալրեն գործազուրկների շարքերը» հրապարակմամբ տարածված տեղեկությունները (26. 12. 2011 թ.)։ Գործը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան վարույթ էր ընդունվել 2011 թ. դեկտեմբերի 26-ին։ Նախապես ներկայացված` հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու հայցապահանջին հայցվորը հետագայում ավելացրել էր նաեւ դրամական պահանջ` որպես փոխհատուցում վիրավորանքի եւ դատական ծախսերի համար։ 2012 թ. սեպտեմբերի 4-ին դատարանը հայցը մերժել էր։ Վճռի համաձայն` հայցվոր Յուրի Մնացականյանը պարտավորվել էր վճարելու  20 000 դրամ` որպես պետական տուրք: Հայցվորը վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։ ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը 2012 թ. նոյեմբերի 23-ին հրապարակած որոշմամբ բեկանել էր ընդհանուր իրավասության դատարանի սեպտեմբերի 4-ի վճիռը եւ գործն ուղարկել նույն դատարան նոր քննության։ Վիգեն Շահինյանն այս որոշումը բողոքարկել էր ՀՀ վճռաբեկ դատարան՝ ընդհանուր իրավասության դատարանի սեպտեմբերի 4-ի վճռին օրինական ուժ տալու պահանջով։ 

Փետրվարի 1-ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանը վերադարձրեց քաղաքացիներ Ռուդոլֆ Բաբայանի եւ Օֆելյա Մովսեսյանի բողոքը՝ Երեւանի Շենգավիթ վարչական շրջանի ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռի վերաբերյալ, ըստ որի՝ մասնակի բավարարվել էր իրենց հայցն ընդդեմ քաղաքացիներ Լեւոն, Գոհար Համբարձումյանների եւ Լաուրա Մարությանի. գործով երրորդ անձ է ներգրավված «ATV» հեռուստաընկերության հիմնադիրը։  
Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթում է 2012 թ. մայիսի 14-ից։ Հայցվորները վիճարկում էին նշված հեռուստաընկերության «Կիսաբաց լուսամուտներ» հաղորդաշարի՝ 2012 թ. մարտի 19-ի թողարկման ընթացքում պատասխանողների կողմից իրենց հասցեին հնչեցրած որոշ արտահայտություններ, որոնք համարում էին վիրավորական եւ զրպարտող։ Հայցվոր կողմի պահանջներն էին՝ նույն հեռուստաեթերում հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել եւ վիրավորանքով հասցված վնասը փոխհատուցել 5 մլն դրամի չափով։ Դատավարությունը սկսվել էր 2012 թ. հուլիսի 10-ին եւ ավարտվել դեկտեմբերի 3-ին։ Գործի լսումների ընթացքում պատասխանող Գոհար Համբարձումյանի ներկայացուցիչը հակընդդեմ հայց էր ներկայացրել։ Դեկտեմբերի 18-ին ընդհանուր իրավասության դատարանը հայցը մասնակի բավարարեց՝ պատասխանողներին պարտավորեցնելով հեռուստաեթերով ներողություն խնդրելու հայցվորներից. դրամական փոխհատուցման պահանջը եւ հակընդդեմ հայցը մերժվել են։ 

Օֆելյա Մովսիսյանն ու Ռուդոլֆ Բաբայանը դատական այս ակտը բողոքարկել էին վերադաս ատյան։ 
Փետրվարի 6-ին կայացրած որոշմամբ ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց Երեւանի պատական համալսարանի իրավագիտության ֆակուլտետի մագիստրատուրայի դիմորդ Սիրեկան (Սիրակ) Եղիազարյանի բողոքը՝ ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի 2012 թ. նոյեմբերի 23-ի որոշման վերաբերյալ, ըստ որի՝ վերջինս եւ «Ականատես» հաղորդման հիմնադիր «Բանաձեւ» ՍՊԸ-ն, հերքում հրապարակելով եւ ներողություն խնդրելով, պարտավորվել էին հատուցելու ԵՊՀ նույն ֆակուլտետի քրեական իրավունքի ամբիոնի դասախոս Արա Գաբուզյանի պատվին ու արժանապատվությանը, ինչպես նաեւ՝ ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ի գործարար համբավին հասցված վնասը։
Հիշեցնենք, որ այս գործը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթ է ընդունվել 2011 թ. հունիսի 27-ին։ Հայցվորներ Արա Գաբուզյանը եւ ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ը վիճարկում էին Հանրային հեռուստաընկերության եթերում 2011թ. մայիսի 28-ին հեռարձակված՝ «Ականատես» հաղորդման «Իրավախախտ իրավագետը» վերնագրով պատմությամբ ներկայացված տեղեկությունները: Ըստ «Ականատեսի»` ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի մագիստրատուրայի դիմորդ Սիրեկան Եղիազարյանի գրավորն անբավարար էր գնահատվել` առանց բովանդակությունը ստուգելու, միայն ծավալին նայելով: Դիմորդը բողոքարկել էր, ինչն էլ առիթ էր հանդիսացել, որ դասախոս Արա Գաբուզյանը դիմորդին ոստիկանությանը հանձնելու փորձ կատարի: Հաղորդման ընթացքում հնչել էր դիմորդի եզրահանգումն այն մասին, որ իր գործին առնչվող այս պատմությունը կոռուպցիոն ռիսկեր է պարունակում: Ներկայացվել էին նաեւ իրավաբան-փորձագետ Սոնա Հարությունյանի մեկնաբանությունները` տեղի ունեցածի վերաբերյալ: Հայցվոր կողմը պատասխանողներ «Բանաձեւ» ՍՊԸ-ից, Սիրեկան Եղիազարյանից եւ իրավաբան-փորձագետ Սոնա Հարությունյանից պահանջում էր հրապարակավ ներողություն խնդրել, իսկ առաջին երկու պատասխանողից ` նաեւ հերքել պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները Հանրային հեռուստաընկերության որեւէ հաղորդաշարով, քանի որ «Բանաձեւ»  ընկերության պատրաստած հաղորդումներն այդ հեռուստաընկերությամբ այլեւս չեն հեռարձակվում: Բացի այս` հայցվորները պահանջում են եզրափակիչ դատական ակտը հրապարակել http://akanates.banadzev.com կայքում։ 
Ընդհանուր իրավասության դատարանը 2012 թ. հուլիսի 30-ին հայցը մասնակի բավարարել էր։ Ըստ վճռի` ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ը պատշաճ հայցվոր չէր ճանաչվել:  Իրավաբան-փորձագետ Սոնա Հարությունյանին վերաբերող պահանջը եւս մերժվել էր, քանի որ այն ներկայացվել էր հայցային վաղեմության ժամկետի խախտմամբ: Իսկ հայցապահանջի մնացած մասը բավարարվել էր: Բացի այդ`դատարանը պատասխանողներին պարտավորեցրել էր ներողությունը եւ հերքումը հրապարակել ոչ միայն վերը նշված ԶԼՄ-ներով, այլեւ` www.youtube.com կայքում: 
Հայցվոր ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ը եւ պատասխանող Սիրեկան Եղիազարյանն ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռը բողոքարկել էին վերադաս ատյան։ 

ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը նոյեմբերի 23-ին ընդունած դատական ակտով ԵՊՀ ՊՈԱԿ-ի բողոքը բավարարել էր ամբողջությամբ, իսկ Սիրեկան Եղիազարյանի բողոքը՝ մասնակի։ Վերջինս դատական այս ակտն իր մասով բողոքարկել էր ՀՀ վճռաբեկ դատարան։ 

Փետրվարի 11-ին ՀՀ վերաքննիչ դատարանը, թույլ տրված խախտումների պատճառով, վերադարձրեց ԱԺ պատգամավորության թեկնածու ինքնաառաջադրված Անուշավան Նիկողոսյանի բողոքը՝ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի 2012 թ. դեկտեմբերի 14-ի վճռի վերաբերյալ, ըստ որի՝ մերժվել էր իր հայցն ընդդեմ «Slaq.am» լրատվական կայքի հիմնադիր «Վիրտուալ մեդիա» ՍՊԸ-ի։

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում էր կայքի`«Անուշավան Նիկողոսյանի «աբիժնիկության» պատճառը» վերնագրով հրապարակումը։ Հայցապահանջներն էին` պատասխանողին պարտավորեցնել ներողություն խնդրելու իր մասին հայտնած վիրավորական եւ զրպարտիչ տեղեկությունների համար, նույն կայքի միջոցով դրանք հերքելու, ինչպես նաեւ`վճարելու 3 մլն դրամ փոխհատուցում` վիրավորանքի ու զրպարտության դիմաց։ Հայցը դատական վարույթում էր 2012 թ. հունիսի 8-ից։ Դեկտեմբերի 14-ին ընդհանուր իրավասության դատարանը հայցն ամբողջությամբ մերժել էր։ Ու թեեւ դատավարության ընթացքում հայցվորն իր պահանջած փոխհատուցման գումարը կրճատել էր՝ դարձնելով 3 000 դրամ, դատարանը վճռել էր, հօգուտ պետբյուջեի, հայցվորից բռնագանձել 60 000 դրամ՝ որպես նախկինում պահանջած 3 մլն դրամի պետտուրք։ Հայցվոր կողմն այս վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։

Փետրվարի 14-ին «Hetq.am» առցանց լրատվամիջոցը տեղեկացրեց, որ «Շինֆորում» ՍՊԸ-ն հայցադիմում է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ նշված ԶԼՄ-ի հիմնադիր «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ի՝ վիճարկելով հունվարի 26-ին եւ փետրվարի 1-ին նույն կայքում հրապարակված՝ «Չափումները վկայում են, որ Ծիծեռնակաբերդի խճուղին կառուցվել է «ատկատներով»» եւ «Պարզաբանումներ Ծիծեռնակաբերդի խճուղու մասին հրապարակման վերաբերյալ» հոդվածները (հեղինակ՝ Դանիել Իոաննեսյան)։ 
Գործը դատական վարույթ է ընդունվել փետրվարի 6-ին։ Հայցապահանջներն են՝ պատասխանողին պարտավորեցնել հերքելու նշված հրապարակումներում առկա գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները եւ որպես զրպարտության միջոցով պատճառված վնասի փոխհատուցում բռնագանձել 2 մլն դրամ, ինչպես նաեւ՝ նախապես վճարված պետական տուրքի գումարը՝ 44 000 դրամ:   

«Hetq.am»-ի փոխանցմամբ՝ «Շինֆորումը» նյութերի հրապարակումից հետո չի դիմել լրատվամիջոցի խմբագրությանը՝ պատասխանի իրավունքով, այլ նախընտրել է գործարար համբավի պաշտպանության դատական կարգը:

Նախնական դատական նիստը նշանակված էր ապրիլի 5-ին, սակայն մարտի 5-ին «Շինֆորում» ՍՊԸ-ն հայցից հրաժարվելու մասին միջնորդություն է ներկայացրել դատարան: Դրա հիման վրա գործի կարճման մասին դատական ակտը կհրապարակվի ապրիլի 15-ին: 
Փետրվարի 14-ին «Hetq.am» առցանց լրատվամիջոցը տեղեկացրեց, որ կայքի թղթակից Ադրինե Թորոսյանին հրավիրել են Լոռու մարզի քննչական բաժնի Գուգարքի քննչական բաժանմունք՝ որպես վկա հարցաքննելու փաստաբան Սամվել Շարբաթյանի սպանության դեպքի առիթով հարուցված քրեական գործի շրջանակում։ Լրագրողը պարզաբանումներ է ներկայացրել՝ նշված դեպքի մասին իր երկու հրապարակումների վերաբերյալ եւ գրավոր ցուցմունք տվել։ 
Փետրվարի 26-ին «Hetq.am»-ը կրկին տեղեկացրեց, որ լրագրողը հերթական հեռախոսազանգն է ստացել այս գործը վարող քննիչից, ով հայտնել է, թե հանգուցյալի քույրը լրագրողի դեմ հաղորդում է ներկայացրել, բացի այս՝ կրկին սկսել է հարցաքննել լրագրողին։ Վերջինս խնդրել է հեռախոսով իրեն հարցեր չուղղել եւ անհրաժեշտության դեպքում կապվել իր պաշտպանի հետ։ 
Փետրվարի 15-ին Երեւանի Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը որոշում կայացրեց՝ «X գրուպ» ընկերության նախագահ Խաչիկ Խաչատրյանի դեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Սոնա Գրիգորյանի հայցով գործը տարածքային ընդդատությամբ Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի քննությանը հանձնելու վերաբերյալ։

Հիշեցնենք, որ Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանն այս գործը վարույթ էր ընդունել 2012 թ. դեկտեմբերի 28-ին։ Դատական վեճի առիթ էին հանդիսացել հեռախոսազրույցի ընթացքում «X գրուպ» ընկերության նախագահ Խաչիկ Խաչատրյանի անպարկեշտ արտահայտությունները՝ ուղղված «Ժողովուրդ» օրաթերթի թղթակցին։ Երբ լրագրող Սոնա Գրիգորյանը գործարարից փորձել էր ճշտել, թե ընկերությունն ինչ խնդիրներ ունի Պետական եկամուտների կոմիտեի հետ, Խաչիկ Խաչատրյանը պատասխանել էր. «...Դե գրի՛, ազիզ ջան, գրի՜, ցավդ տանեմ, ես, ընդհակառակը, ուրախ եմ, որ իմ մասին գրում են, թե չէ մարդու տեղ չեք դնում, ո՞նց կլինի ըտենց: Ազիզ ջան, դու լրագրող չես, դու պրաստիտուտկա ես, էդ էլ կարաս գրես»։ Հարկ է նշել, որ օրաթերթը, այս լուրը տարածելով, միաժամանակ վիրավորանքին հակադարձել էր՝ նույն անպարկեշտ արտահայտություններն օգտագործելով։
Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում նախնական դատական նիստը նշանակվել է ապրիլի 3-ին։
Փետրվարի 21-ին ՀՀ Ազգային ժողովի էթիկայի հանձնաժողովը, քննարկելով «Թրանսփարենսի ինթերնեյշնլ» ՀԿ-ի դիմումը, որոշեց, որ ՀՀ ԱԺ պատգամավոր Մհեր Սեդրակյանը խախտել է պատգամավորական էթիկան՝ վիրավորելով «Ա1+»-ի լրագրող Մհեր Արշակյանին։

Հիշեցնենք, որ 2012 թ. դեկտեմբերի 19-ին ՀՀ ԱԺ միջանցքում ՀՀԿ-ական պատգամավորը սպառնալով եւ անվայել արտահայտություններ ուղղելով էր արձագանքել «Ա1+»-ի լրագրող Մհեր Արշակյանի՝ հարց տալու փորձին. վերջինս նույնիսկ չէր էլ հասցրել հարցը հնչեցնել, երբ պատգամավորն ասել էր. «Դավայ, դավայ, դավայ։ Ի, կտամ, ծնոտդ կպոկեմ, դավայ, թռի հլը։ Կապներդ կտրվել ա, սանձներդ թողեցիք, ընգաք»։ 
Փետրվարի 21-ին ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վարույթ ընդունեց «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի բողոքը՝ ՀՀ վերաքննիչ դատարանի 2012 թ. նոյեմբերի 23-ին կայացրած որոշման վերաբերյալ, որով բավարարվել էր «Զինվոր» ՀԿ-ների համագործակցության իրավապաշտպան համակարգող խորհրդի նախագահ Մարգարիտա Խաչատրյանի բողոքը։

Հիշեցնենք, որ քաղաքացիական այս գործը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վարույթ է ընդունվել 2011 թ. մայիսի 16-ին։ Հայցի համար հիմք է հանդիսացել «Հրապարակ» օրաթերթում 2011թ. ապրիլի 21-ին հրապարակված՝ «Ծեծկռտո՞ւք է եղել» վերնագրով տեղեկատվությունը։ Ըստ հայցվոր Մարգարիտա Խաչատրյանի՝ հրապարակմամբ արատավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը, ուստի նա պահանջում էր թերթի հիմնադրին պարտավորեցնել հերքելու տարածված տեղեկությունները եւ վճարելու 2 մլն 40 000 դրամ փոխհատուցում՝ ներառյալ դատական ծախսերը: Գործի լսումները սկսվել են 2011 թ. սեպտեմբերի 6-ին։ 2012 թ. հուլիսի 13-ին հայցվորը հրաժարվել էր գումարային պահանջից` թողնելով միայն հերքման պահանջը: Նույն թվականի հուլիսի 30-ին ընդհանուր իրավասության դատարանը հայցն ամբողջությամբ մերժել էր: Օգոստոսի 27-ին հայցվորը վերաքննիչ բողոք էր ներկայացրել։ ՀՀ վերաքննիչ դատարանը բեկանել եւ փոփոխել էր 2012 թ. հուլիսի 30-ի վճիռը, ըստ այդմ՝ բավարարվել էր Մարգարիտա Խաչատրյանի հայցը, եւ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն պարտավորվել էր նույն օրաթերթում հրապարակելու 2011 թ. ապրիլի 21-ի համարում տեղ գտած Մարգարիտա Խաչատրյանին վերաբերող տեղեկության հերքում եւ ներողություն խնդրելու վերջինից։ Որոշման համաձայն՝ օրաթերթի հիմնադրից հօգուտ հայցվորի պետք է բռնագանձել 14 000 դրամ՝ որպես նախապես վճարված պետական տուրքի գումար:
Մարտի 31-ի դրությամբ ՀՀ վճռաբեկ դատարանում գործի քննությունը դեռեւս նշանակված չէ։
Փետրվարի 28-ին Երեւանի Շենգավիթ վարչական շրջանի ընդհանուր իրավասության դատարանը կարճեց «Ապավեն» ՍՊԸ-ի տնօրեն Գագիկ Աղաջանյանի դեմ ՀՀ ավտոարշավների ֆեդերացիայի նախագահ Մկրտիչ Փիլթոյանի հայցով գործի վարույթը (երրորդ անձ է ներգրավված «Արմինֆո» լրատվական գործակալությունը) ` հայցվորի, ինչպես նաեւ հակընդդեմ հայցվորի՝ հայցից հրաժարվելու հիմքով։

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթ էր ընդունվել 2012 թ. սեպտեմբերի 24-ին։ Հայցվորը վիճարկում էր «Արմինֆո» լրատվական գործակալության կայքում 
(«Arminfo.info») մայիսի 3-ին տեղադրված «Գագիկ Աղաջանյան. ՀԱՖ նախագահը նողկանք է հարուցում ֆեդերացիայի անդամների շրջանում» վերնագրով հրապարակման մեջ տեղ գտած արտահայտությունները՝ դրանք համարելով իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորող։ Դատավարության ընթացքում պատասխանող կողմը հակընդդեմ հայց էր ներկայացրել, իսկ որպես երրորդ անձ ներգրավված «Արմինֆո» լրատվական գործակալության տնօրեն Էմանուիլ Մկրտչյանը գործակալությանը դատական գործընթացից դուրս թողնելու խնդրանքով գրավոր դիմել էր դատարանին։ 
Մարտի 6-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը ավարտված հայտարարեց «Չորրորդ ինքնիշխանություն» օրաթերթի հիմնադիր «Կողմնակի անձանց Մ» ՍՊԸ-ի դեմ բլոգեր Տիգրան Քոչարյանի (ճանաչված է «Փիղ» կեղծանունով) հայցով գործի քննությունը, եւ մարտի 20-ին նշանակեց վճռի հրապարակման օր:

Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթ է ընդունվել 2012 թ. հուլիսի 20-ին: Հայցվորը վիրավորական եւ զրպարտող է համարում օրաթերթի՝ «Ֆաշիստն ու փիղը. ի պաշտպանություն փղերի» վերնագրով հրապարակմամբ (13.07.2012 թ.) տարածված արտահայտությունները եւ պահանջում է պարտավորեցնել պատասխանողին տպագրելու հերքում եւ հրապարակավ ներողություն խնդրելու, ինչպես նաեւ՝ վճարելու 3 մլն դրամ փոխհատուցում՝ վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց։ Ավելի վաղ՝ մայիսի 26-ին «Չորրորդ ինքնիշխանությունը» տպագրել էր «Ֆաշիստիկ- ֆաշուլյա-ֆաշյա-3. փղերի մասին» վերնագրով նյութը, որտեղ, ըստ Տիգրան Քոչարյանի, վիրավորական արտահայտություններ են եղել իր հասցեին։ Վերջինս խմբագրության աշխատակիցներին խնդրել է օրաթերթի կայքից հեռացնել նյութը, սակայն դրան հաջորդել է «Ֆաշիստն ու փիղը. ի պաշտպանություն փղերի» վերնագրով հրապարակումը, որն էլ առիթ է դարձել դատական հայց ներկայացնելու։
Գործի լսումները սկսվել են 2012 թ.սեպտեմբերի 24-ին եւ շարունակվել 2013 թվականին։ Դատավարության ընթացքում հայցվորն իր պահանջներում փոփոխություն էր կատարել՝ փաստաբանին վճարելու համար 500 000 դրամով ավելացնելով փոխհատուցման գումարի չափը։ 
2013 թ. մարտի 20-ին դատարանը, վճռի հրապարակման փոխարեն, հայտարարեց, որ գործի քննությունը վերսկսվելու է։ Դատական նիստը նշանակվել է ապրիլի 15-ին:
Մարտի 7-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ ընդունեց կլարնետահար-սաքսոֆոնահար Սեդրակ Հովհաննիսյանի հայցն ընդդեմ կոմպոզիտոր Հասմիկ Մանասերյանի եւ վերջինիս որդի Աշոտ Հովնանյանի. գործով երրորդ անձ է ներգրավված «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն։ 
Հայցվորը գտնում է , որ «Առավոտի» փետրվարի 14-ի համարում տպագրված «Հայցվորի ներկայացուցիչը Մանասերյանին գրագող անվանեց» վերնագրով հրապարակմամբ տարածված, իր հասցեին արված «խելքը գցած» արտահայտությամբ վիրավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը։ Հայցապահանջներն են՝ երկու պատասխանողին պարտավորեցնել «Առավոտի» առաջին էջում հերքելու վիրավորանք եւ զրպարտություն համարված տվյալները, վճարելու 1,5 մլն դրամ՝ որպես փոխհատուցում եւ 120 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանի վարձատրության գումար։
Մարտի 31-ի դրությամբ դատական նիստի օրը նշանակված չէ։
Մարտի 11-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մասնակի բավարարեց Հայաստանի քաղաքագետների միության նախագահ Հմայակ Հովհաննիսյանի դեմ «Հայհիդրոէներգանախագիծ» ինստիտուտի տնօրենների խորհրդի նախագահ Սենիկ Ջուլհակյանի հայցը։ Գործով որպես ինքնուրույն պահանջ չներկայացնող երրորդ անձ ներգրավված են 9 կազմակերպություններ եւ լրատվամիջոցների հիմնադիրներ. «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ («Հրապարակ» օրաթերթ, «Hraparak.am» կայք), «Մեդիա սթայլ» ՍՊԸ («Tert.am» կայք), «Արմենիա Թի Վի» ՓԲԸ («Արմենիա» ՀԸ), «Մուլտի Մեդիա Կենտրոն Թի Վի» ՓԲԸ («Կենտրոն» ՀԸ), «Արմնյուզ» ՓԲԸ («Արմնյուզ» ՀԸ), «Դիալոգ փորձագիտական հայկական կենտրոն» ՀԿ («Zham.am» կայք), «Հայելի ակումբ» ժողովրդավարության աջակցության ՀԿ («Hayeli.com» կայք), «Հենարան սոցիալ-իրավական հումանիտար ասոցիացիա» ՀԿ («Henaran.am» կայք ), ԱՁ Արամ Ալավերդյան («Lurer.com»)։
Հիշեցնենք, որ այս գործը դատական վարույթ է ընդունվել 2012 թ. մայիսի 18-ին։ Հայցվորը վիրավորական է համարում Հմայակ Հովհաննիսյանի՝ իր հասցեին հրապարակավ հնչեցրած մի շարք արտահայտություններ եւ պահանջում է պատասխանողին պարտավորեցնել հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու եւ հերքելու իր պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները, ինչպես նաեւ՝ վճարելու 1-ական մլն դրամ՝ վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց, փոխհատուցելու դատական ծախսերը։ Գործի դատավարությունը սկսվել է 2012 թ. հուլիսի 9-ին եւ ավարտվեց 2013 թ. մարտի 4-ին։
Վճռի համաձայն՝ գործով որպես երրորդ անձ ներգրավված լրատվամիջոցները պարտավորվեցին հրապարակելու ներողության տեքստ։ Պատասխանողը պարտավորվեց հայցվորին վճարելու 250 հազար դրամ՝ որպես զրպարտության, 300 հազար դրամ՝ որպես վիրավորանքի միջոցով վերջինիս պատվին, արժանապատվությանն ու գործարար համբավին հասցված վնասի փոխհատուցում, ինչպես նաեւ՝ 200 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանին վճարված դատական ծախսի եւ 19 հազար դրամ՝ որպես նախօրոք վճարված պետական տուրքի գումար։

Մարտի 11-ին Սյունիքի մարզի Սիսիանի տարածաշրջանում գործունեություն իրականացնող «Որոտան» անկախ թերթի խմբագիր Արեւհատ Ամիրյանը ԽԱՊԿ-ին, մի շարք այլ լրագրողական ու իրավապաշտպան կազմակերպությունների, ինչպես նաեւ՝ ՀՀ մարդու իրավունքների պաշտպանին տեղեկացրեց, որ փետրվարի 28-ին Սյունիքի մարզպետարանի գյուղատնտեսության եւ բնապահպանության վարչության պետ Սամվել Թանգյանը հեռախոսով սպառնալիք է ուղղել իրեն՝ ասելով. «Արեւի՛կ, քեզ վերացնելու եմ, ընտանիքդ էլ ոչնչացնելու եմ»։ Խմբագրի փոխանցմամբ՝ դա եղել է վերը նշված պաշտոնյայի արձագանքը՝ վերջինիս գործունեությանը վերաբերող՝ «Որոտանի» փետրվարի 26-ի համարում տպագրված՝ «Անհայրենիք հայի տեսակը, կամ՝ Գալիս է հոտը» վերնագրով հոդվածում առկա քննադատության առիթով։ 
Մարտի 1-ին թերթի խմբագիրը «Որոտան»-ում հրապարակել է «Սիսիանում ահաբեկիչ է հայտնվել» վերնագրով հոդվածը՝ իրավապահների ուշադրությունը հրավիրելով տեղի ունեցածի վրա։ Նույն օրը վարչության պետը դիմում է գրել Սիսիանի ոստիկանության բաժին՝ իր հեղինակությունը վիրավորելու, իրեն հեգնելու համար լրագրողին պատասխանատվության կանչելու պահանջով։ Մարտի 4-ին Արեւհատ Ամիրյանը դիմել է Սյունիքի մարզի դատախազություն՝ իրեն սպառնացողին քրեական պատասխանատվության երթարկելու խնդրանքով։ 
Հայաստանի ժուռնալիստների միությունը, Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, Երեւանի մամուլի ակումբը, «Ինտերնյուս» ՀԿ-ն, եւ Գորիսի մամուլի ակումբը նամակ-պատասխան են ուղղել §Որոտան¦ թերթի խմբագիր Արեւհատ Ամիրյանին եւ Սյունիքի մարզպետարանի գյուղատնտեսության եւ բնապահպանության վարչության պետ Սամվել Թանգյանին։ Նամակի հեղինակները, մասնավորապես, նշել են, որ վիճաբանության առիթ դարձած հոդվածում թեեւ միակողմանի է ներկայացվել Սյունիքի մարզի արոտավայրերը իրանցի անասնապահներին վարձակալության տալու խնդիրը, սակայն դա «իրավունք չի տալիս որեւէ պաշտոնյայի անհարգալից վերաբերմունք դրսեւորելու լրագրողի նկատմամբ», «հոդվածի շուրջ քաղաքակիրթ բանավեճ ծավալելու փոխարեն մարզպետարանի գյուղատնտեսության եւ բնապահպանության վարչության պետի եւ թերթի խմբագրի միջեւ ծայր են առել փոխադարձ վիրավորանքներ, լուտանքներ, որոնք անհարիր են թե՛ պետական պաշտոնյային, թե՛ լրագրողին»։  Վերոհիշյալ կազմակերպությունների ղեկավարները հույս են հայտնել, որ միջադեպը կհարթվի առողջ քննարկման արդյունքում, եւ պատրաստակամություն են հայտնել ստանձնելու այդպիսի քննարկման մեդիատորի դերը։
Մարտի 18-ին Կոտայքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժեց 

«Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանի դեմ Հրազդանի քաղաքացի Գագիկ Աթասյանի հայցադիմումը։
 Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիրավորական եւ զրպարտող է համարում Մնացական Հարությունյանի հոդվածն իր մասին, որը հրապարակվել է «Aravot.am» («Բացահայտում. տարվա քաղաքացու իրական դեմքը», 18. 01. 2012 թ.), «Hraparak.am» («Տարվա քաղաքացու իրական դեմքը», 20. 01. 2012 թ.), «Hetq.am» (29. 02. 2012), «Mitq.am» («Աշխարհահռչակ ռեժիսո՞ր», 11.03.2012), ինչպես նաեւ` «Հրազդան» ՀԸ-ի կայքերում: Ըստ նրա` վիրավորական են նաեւ այդ հրապարակումների ներքո արված մեկնաբանությունները, որոնք, իր կասկածներով, նույնպես հեղինակել է Մնացական Հարությունյանը։ Հայցվորի պահանջներն են` պատասխանողին պարտավորեցնել հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու, վճարելու 3 մլն դրամ փոխհատուցում` վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց, եւ դատական վճիռը հրապարակելու նույն լրատվամիջոցներով (մանրամասները` ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում):   
Գործի լսումներն սկսվել էին 2012 թ. հուլիսի 9-ին եւ ավարտվեցին 2013 թ. փետրվարի 27-ին։

Մարտի 18-ին հրապարակված վճռի համաձայն՝ դատարանը գտավ, որ վիճարկվող հրապարակումներում առկա են մի շարք գնահատող դատողություններ, որոնք բխել են հանրային գերակա շահից, դրանք ապացուցման ենթակա չեն եւ չեն կարող վիրավորական դիտվել։ Իսկ հայցվորի գործարար համբավի վերաբերյալ կեղծ եւ իրականությանը չհամապատասխանող որեւէ տեղեկատվություն չի հրապարակվել (տե´ս նաեւ սույն զեկույցի էջ 11-ը)։
Մարտի 19-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժեց «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի դեմ քաղաքացի Գուրգեն Աղաջանյանի հայցը՝ անհիմն լինելու պատճառաբանությամբ։
Հիշեցնենք, որ թերթը 2011 թ. օգոստոսի 9-ին տպագրել էր «Գալուստի որդուց պահանջում են» վերնագրով հրապարակումը՝ Գուրգեն Աղաջանյանի անունից փոստով ստացված նամակի հիման վրա, որը քննադատական տեղեկություններ էր պարունակում ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետգույքի կառավարման վարչության նախկին պետ Կարինե Կիրակոսյանի եւ նույն վարչության պետի տեղակալ Աշոտ Մարկոսյանի մասին: Հայցվորը հրաժարվում էր վերը նշված նամակի հեղինակը լինելու հանգամանքից, ուստի պահանջում էր նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տեղեկությունները եւ վճարել փոխհատուցում` 804 000 դրամի չափով: Այս գործով դատական նիստերը, դեռեւս 2011 թ. հոկտեմբերի 24-ից սկսած, բազմիցս հետաձգվել են` գործում որպես երրորդ անձ ներգրավված Կարինե Կիրակոսյանի եւ Աշոտ Մարկոսյանի` դատարան չներկայանալու, ինչպես նաեւ այլ պատճառներով։ 

2013 թ. հունվարի 8-ին նշանակվել էր վճռի հրապարակման օր, սակայն գործի վարույթը վերսկսվեց։ Դատաքննությունը կայացավ փետրվարի 7-ին եւ մարտի 4-ին։ 

Մարտի 21-ին  Լուռու մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը հրապարակեց «ՄԻԳ» հեռուստառադիոընկերության հիմնադիր «Լոռու ՄԻԳ» ՍՊԸ-ի եւ «News.am» լրատվական գործակալության սեփականատեր «Նյուզ էյ էմ» ՍՊԸ-ի դեմ քաղաքացի Մարիամ Եփրեմյանի հայցով դատական ակտը։

Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում էր մարտի 14-ին «ՄԻԳ» հեռուստառադիոընկերության եթերում հեռարձակված՝ «Ավտովթար մահվան ելքով» վերնագրով ռեպորտաժը եւ «Youtube.com» կայքում տեղադրված՝ «News.am» կայքի պատրաստած տեսանյութը. դրանցում լուսաբանվել էր մարտի 14-ի գիշերը Վանաձոր քաղաքում տեղի ունեցած վրաերթը, ինչի արդյունքում մահացել էր երկու քաղաքացի։ Հայցվորը վերջիններից մեկի կինն է։ Հայցադիմումում նա նշել էր, որ իր մահացած ամուսնու մարմինը տեսանյութերում ցուցադրելը ցավ է պատճառում, վիրավորում եւ ոտնահարում է իր եւ իր զավակների պատիվն ու արժանապատվությունը, եւ որ ինքն այդ նյութերին ծանոթացել է վրաերթի դեպքից մոտ երկու ամիս անց։ 

Հայցապահանջներն էին՝ պատասխանողներին պարտավորեցնել համացանցից հեռացնելու վիճարկվող տեսանյութերը եւ վճարելու 500 000-ական դրամ փոխհատուցում, ինչպես նաեւ՝ նախապես մուծված պետական տուրքի գումարը։ Այս գործը դատական վարույթ է ընդունվել 2012 թ. հոկտեմբերի 11-ին։ 

Նշենք, որ «ՄԻԳ» հեռուստառադիոընկերությունը վիճարկվող տեսանյութը համացանցից հեռացրել է հայցադիմումի պատճենը ստանալուց հետո, ուստի մարտի 7-ին հայցվորը դիմում էր ներկայացրել դատարան՝ «ՄԻԳ» հեռուստառադիոընկերության մասով հայցից հրաժարվելու վերաբերյալ։ 

Համաձայն մարտի 21-ին հրապարակված վճռի՝ այս գործի վարույթը «ՄԻԳ» հեռուստառադիոընկերության մասով կարճվեց, իսկ «News.am»-ի մասով հայցը մերժվեց՝ ապացուցված չհամարելով, որ «Youtube.com» կայքում տեղադրված վիճարկվող տեսանյութն իսկապես տեղադրել է «News.am»-ի լրագրողը։
Մարտի 22-ին  «Հրապարակ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ նախորդ օրը՝ մարտի 21-ին, երբ թերթի լրագրող Լուսինե Շահվերդյանը ՀՀ ԱԺ միջանցքում հարցազրույցի առաջարկ է արել ԱԺ պատգամավոր Հրանտ Գրիգորյանին, վերջինս, մի քանի կցկտուր պատասխաններ տալով, նախ փորձել է խուսափել լրագրողի հետ զրուցելուց, հետո հասկացրել, որ վերջինս անջատի ձայնագրիչը, այնուհետեւ հայհոյանքներ է տեղացել՝ պատճառաբանելով, որ ինքը հարցազրույցի տրամադրություն չունի։ 
Մարտի 22-ին Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը (նստավայրը`Դիլիջան) հրապարակեց «Իջեւան ստուդիա» ՍՊԸ-ի եւ նույն հեռուստաընկերության տնօրեն Նաիրա Խաչիկյանի դեմ «Իջեւանի ՃՇՇ» ճանապարհաշինական ՓԲԸ-ի հայցով դատական ակտը։
Հիշեցնենք, որ հայցվորը վիճարկում է 2011 թ. հունիսի 21-ին Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքի «Լրաբեր» լրատվական ծրագրով, ինչպես նաեւ՝ «Երկիր մեդիա» հեռուստաընկերության եթերում հեռարձակված ռեպորտաժը, որով քննադատություն է հնչել ճանապարհաշինական ընկերության գործունեության վերաբերյալ։ Գործարար համբավն արատավորելու համար՝ հայցվորը պահանջում է հրապարակավ ներողություն խնդրել եւ զրպարտությամբ հասցված վնասը փոխհատուցել 3 264 000 դրամով` ներառյալ դատական ծախսերն ու պետական տուրքը։ 2012 թ. ապրիլի 27-ին ընդհանուր իրավասության դատարանը հայցը մասնակի բավարարել էր։ Համաձայն վճռի՝ դատարանը գործով պատշաճ պատասխանող էր ճանաչել միայն Նաիրա Խաչիկյանին, ում պարտավորեցրել էր հօգուտ «Իջեւանի ՃՇՇ» ՓԲԸ-ի վճարել 50 000 դրամ` որպես զրպարտության համար փոխհատուցման գումար, ինչպես նաեւ՝ 20 000 դրամ` որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության եւ 1500 դրամ` որպես նախապես վճարված պետական տուրքի գումար: 2012 թ. մայիսի 23-ին հայցվորն այս վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան: Հուլիսի 4-ին ՀՀ քաղաքացիական վերաքննիչ դատարանը բողոքը բավարարել էր` ընդհանուր իրավասության դատարանի` ապրիլի 27-ի վճիռն ամբողջությամբ բեկանելով, եւ գործն ուղարկելով նույն դատարան` ամբողջ ծավալով նոր քննության (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում): 
Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի Դիլիջանի նստավայրում գործի նոր քննությունը սկսվել է 2012 թ. սեպտեմբերի 26-ին եւ ավարտվեց 2013 թ. մարտի 11-ին։

Մարտի 22-ին հրապարակված վճռի համաձայն՝ գործի քննությամբ չի հիմնավորվել «Իջեւանի ՃՇՇ» ՓԲԸ-ի պատվին, արժանապատվությանը եւ գործարար համբավին վիրավորանք հասցնելու հանգամանքը, ինչի հիմքով մերժվել է պատասխանողներին  ներողություն խնդրելուն եւ համապարտության կարգով 1 մլն դրամ փոխհատուցում վճարելուն պարտավորեցնելու հայցապահանջը։ Իսկ զրպարտության առկայության պարագայում 2 մլն դրամի փոխհատուցումը մերժվել է՝ հիմք ընդունելով պատասխանողների գույքային դրությունը։ Վերջիններս պարտավորվեցին, հօգուտ «Իջեւանի ՃՇՇ» ՓԲԸ-ի, համապարտության կարգով վճարելու 100 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանի վարձատրության գումար եւ 40 հազար դրամ՝ որպես պետական տուրքի գումար:
3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
2013 թ. առաջին եռամսյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումների 3 փաստ, ինչը երկուսով պակաս է անցյալ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ։ Ինչպես արդեն նշել ենք՝ այս բաժնին առնչվող նոր միջադեպերից մեկը ներկայացված է սույն զեկույցի «ՀՀ նախագահի ընտրություններին լրագրողների մասնագիտական գործունեության այլ խոչընդոտումներ» ենթաբաժնում, իսկ մյուսները, ինչպես նաեւ` նախկինում գրանցվածների նոր զարգացումները` ստորեւ։ 
Հունվարի 8-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը որոշում կայացրեց դադարեցնելու հետախուզումը «Համալսարանականներ» համատիրության նախագահ Արմեն Թադեւոսյանի եւ նրա գույքի նկատմամբ եւ վերսկսելու նշված համատիրության դեմ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցով դատական գործի քննությունը: 
Հիշեցնենք, որ ԻԱԿ-ը 2011 թ. նոյեմբերի 11-ին դիմել էր դատարան` պահանջելով պարտավորեցնել «Համալսարանականներ» համատիրությանը հնգօրյա ժամկետում տեղեկություններ տրամադրելու համատիրության այն ժողովի վերաբերյալ, որի ընթացքում սահմանվել էին Ծարավ Աղբյուրի 55/5 շենքի սպասարկման գումարների չափերը։ 2011 թ. դեկտեմբերի 8-ից մինչեւ 2012 թ. հուլիսի 24-ը նշանակված բոլոր նիստերը հետաձգվել էին` պատասխանող կողմի բացակայության պատճառով: Պատասխանողը չէր ներկայացրել նաեւ հայցադիմումի պատասխանը։ Համատիրության նախագահին ո՛չ թաղապետարանի, ո՛չ էլ դատարանի ուղարկած փոստային ծառայության միջոցով նիստերի մասին ծանուցել հնարավոր չէր եղել, ուստի ԻԱԿ ներկայացուցիչը միջնորդել էր դատարանին՝ պատասխանողի եւ նրա գույքի նկատմամբ հայտարարելու հետախուզում: Միջնորդությունը բավարարվել էր, եւ դատական գործը կասեցվել էր անորոշ ժամանակով՝ մինչեւ Արմեն Թադեւոսյանի հայտնաբերումը (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում): 
Հունվարի 31-ին տեղի ունեցավ հերթական դատական նիստը, իսկ փետրվարի 14-ին դատարանը գործի վարույթը կարճեց` հայցվորի կողմից հայցից հրաժարվելու հիմքով: 

Հունվարի 21-ին Հայաստանի դեմոկրատական կուսակցությունը ՀՀ քաղաքացիական վերաքննիչ դատարան բողոքարկեց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի 2012 թ. դեկտեմբերի 21-ին կայացրած վճիռը, ըստ որի՝ դատարանը ճանաչել էր Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի՝ տեղեկություններ ստանալու իրավունքի խախտման փաստը եւ ՀԴԿ-ին պարտավորեցրել ԻԱԿ-ին տրամադրելու պահանջված տեղեկությունները։ 
Հիշեցնենք, որ 2012 թ. հուլիսի 2-ին ԻԱԿ-ը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայցադիմում էր ներկայացրել ՀԴԿ-ի դեմ՝ խնդրելով պարտավորեցնել վերջինիս տրամադրելու ամբողջական տեղեկություններ` նախընտրական քարոզչության համար ծախսված գումարների վերաբերյալ (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում): Դեկտեմբերի 21-ին կայացրած վճռով դատարանը, մասնակի բավարարելով ԻԱԿ-ի հայցը, պատասխանողին պարտավորեցրել էր փոխհատուցելու ԻԱԿ-ի վճարած պետական տուրքի գումարը, ինչպես նաեւ` փաստաբանի վարձատրության գումարի մի մասը՝ 100 000 դրամ: 

ՀՀ քաղաքացիական վերաքննիչ դատարանում գործի քննությունը նշանակված է ապրիլի 17-ին:
Փետրվարի 1-ին Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը ՀՀ Ազգային ժողովի դեմ հայցադիմում ներկայացրեց ՀՀ վարչական դատարան՝ վիճարկելով ՀՀ ԱԺ-ի գործողությունները (անգործությունը)։ Հայցվորը դատարանից խնդրել է ճանաչել ԻԱԿ-ի տեղեկատվություն ստանալու իրավունքի խախտման փաստը եւ ՀՀ Ազգային ժողովին պարտավորեցնել տրամադրելու հայցվող տեղեկությունները: 

2012 թ. նոյեմբերի 22-ին ԻԱԿ-ը դիմել է ՀՀ Ազգային ժողով եւ խնդրել է տրամադրել տեղեկություններ՝ ՀՀ ԱԺ նախագահի 2012 թ. առաջին կիսամյակի կարգադրությունների վերաբերյալ։ Հարցման պատասխանը չստանալով՝ ԻԱԿ-ը դեկտեմբերի 5-ին կրկնակի հարցում է ուղարկել ԱԺ-ին՝  նույն տեղեկությունները ստանալու խնդրանքով: Նույն օրը ԻԱԿ-ը ԱԺ-ից էլեկտրոնային նամակով պատասխան է ստացել այն մասին, որ նշված տեղեկությունները տրամադրելու համար անհրաժեշտ է կատարել լրացուցիչ աշխատանք, եւ որ դրանք կտրամադրվեն 30-օրյա ժամկետում: Սակայն ԻԱԿ-ը ԱԺ-ից որեւէ պատասխան այդպես էլ չի ստացել։

Փետրվարի 4-ին ՀՀ վարչական դատարանում ավարտվեց «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ի դեմ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցով գործի դատաքննությունը:
Հիշեցնենք, որ 2011թ. դեկտեմբերի 19-ին ԻԱԿ-ը, դիմելով դատարան, պահանջում էր պարտավորեցնել «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ին տրամադրելու ամբողջական տեղեկատվություն՝ ընկերության կաթնամթերքի վերաբերյալ, ինչպես նաեւ` ընկերության տնօրենին ենթարկել վարչական պատասխանատվության։ ՀՀ վարչական դատարանը 2012 թ. հունվարի 26-ին մերժել էր հայցը վարույթ ընդունել։ ԻԱԿ-ը  փետրվարի 13-ին մերժման որոշումը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։ Մարտի 5-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը բողոքը մասնակի բավարարել էր, ըստ որի` ստորադաս դատարանին պարտավորեցրել էր վարույթ ընդունել «Դուստր Մարիաննա» ՍՊԸ-ի տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու պահանջը: Իսկ տեղեկատվություն տրամադրելու պահանջի վերաբերյալ որոշումը թողել էր անփոփոխ: ՀՀ վարչական դատարանում գործի քննությունը սկսվել էր հուլիսի 18-ին (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում):  
Փետրվարի 19-ին դատարանն ամբողջությամբ բավարարվեց «Դուստր Մարիաննա» ընկերության տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու ԻԱԿ-ի պահանջը, ըստ այդմ՝ պատասխանողը պարտավորված է վճարելու տուգանք` 80 000 դրամի չափով, ինչպես նաեւ՝ փոխհատուցելու ԻԱԿ-ի կատարած դատական ծախսերը` 100 000 դրամի չափով եւ նախապես վճարած պետական տուրքի գումարը (3000 դրամ):
Զարմանալի է, որ նույն դատարանը ԻԱԿ-ի նույնանման երկու հայցերից այս մեկը բավարարել է, իսկ մյուսը՝ ուղղված «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ի դեմ, մերժել (տե՛ս ստորեւ)։
Փետրվարի 6-ին կայացրած որոշմամբ ՀՀ վճռաբեկ դատարանը վերադարձրեց Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի բողոքը` ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանի 2012 թ. դեկտեմբերի 13-ին կայացրած որոշման վերաբերյալ, որով մերժվել էր Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի ազգային հանձնաժողովի գործողությունները ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ հայցված տեղեկություններն ամբողջությամբ տրամադրելու պահանջով գործին առնչվող` ԽԱՊԿ-ի բողոքը:
Հիշեցնենք, որ 2011 թ. փետրվարի 21-ին ԽԱՊԿ-ն պաշտոնական հարցում էր ուղարկել ՀՌԱՀ` ստանալու ՀՀ տարածքում թվային ցանցի միջոցով եթերային հեռարձակում իրականացնելու հեռուստահեռարձակողների արտոնագրման մրցույթներին ներկայացված հայտերի եւ կից փաստաթղթերի պատճենները: Պատասխան նամակում ՀՌԱՀ-ն հայտնել էր, որ տրամադրման ենթակա չեն գաղտնիք պարունակող փաստաթղթերը: Ըստ ՀՌԱՀ-ի` այդպիսիք էին մրցույթների հայտերին կից փաստաթղթերում առկա վերահեռարձակման պայմանագրերը, ինչպես նաեւ`ընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները (CV): Նույն թվականի ապրիլի 11-ին ԽԱՊԿ-ն ամբողջական տեղեկատվություն տրամադրելու հայցապահանջով դիմել էր ՀՀ վարչական դատարան` ընդդեմ ՀՌԱՀ-ի: Սեպտեմբերի 27-ին հայտնի էր դարձել, որ ԽԱՊԿ-ի հայցը մերժվել է, ընդ որում` տեղի էր ունեցել նաեւ դատավարական խախտում (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում): ԽԱՊԿ-ն այս վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան: ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանն այս գործով որոշումը հրապարակել էր 2012 թ. փետրվարի 2-ին, որով ԽԱՊԿ-ի բողոքը բավարարվել էր: ՀՀ վարչական դատարանի` 2011 թ. սեպտեմբերի 27-ի վճիռը բեկանվել էր եւ գործն ուղարկվել նույն դատարան նոր քննության: ՀՀ վարչական դատարանում գործի նոր քննությունը կայացել է 2012 թ. հուլիսի 19-ին։ Օգոստոսի 3-ին ՀՀ վարչական դատարանը մասնակի բավարարել էր Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի հայցը, ըստ այդմ` ոչ իրավաչափ էր ճանաչվել ՀՌԱՀ-ի` հեռուստաընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկների տրամադրումը մերժելու գործողությունը: Դատարանը ՀՌԱՀ-ին պարտավորեցրել էր Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեին տրամադրելու 2011 թ. փետրվարի 21-ի գրությամբ պահանջված` լիցենզավորման մրցույթներին ներկայացված հայտերի կից փաստաթղթերում առկա ընկերությունների աշխատակիցների անձնական թերթիկները։ Իսկ վերահեռարձակում իրականացնելու վերաբերյալ երրորդ անձանց հետ կնքված պայմանագրերը չտրամադրելու գործողությունը ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ դրանք տրամադրել պարտավորեցնելու պահանջների մասով՝ հայցը մերժել էր։ ԽԱՊԿ-ն սեպտեմբերի 3-ին բողոք էր ներկայացրել ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարան` օգոստոսի 3-ի վճռով հայցապահանջների մերժված մասի վերաբերյալ: ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը 2012 թ. դեկտեմբերի 13-ին մերժել էր այս բողոքը։
Փետրվարի 7-ին ՀՀ քաղաքացիական վերաքննիչ դատարանում տեղի ունեցավ ՀՀ բնապահպանության նախարարության «Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» պետական հիմնարկի` Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի 2012 թ. դեկտեմբերի 12-ին կայացրած վճռին վերաբերող բողոքի քննությունը, որն առնչվում է Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի` տեղեկատվություն ստանալու պահանջով գործին: 
Հիշեցնենք, որ 2012 թ. հուլիսի 24-ին ԻԱԿ-ը հայցադիմումներ է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության եւ ՀՀ վարչական դատարաններ՝ ընդդեմ ՀՀ բնապահպանության նախարարության «Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» պետական հիմնարկի։ Վարչական դատարանին ներկայացված հայցով ԻԱԿ-ը պահանջում է 30 000 դրամի չափով տուգանել բնապահպանության նախարարության տեղեկություններ չտրամադրած պատասխանատու աշխատակցին: ՀՀ վարչական դատարանը 2012 թ. նոյեմբերի 9-ի որոշմամբ գործի քննությունը կասեցրել է մինչեւ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վերջնական վճիռ կայացնելը:

Ընդհանուր իրավասության դատարանին ներկայացված հայցապահանջն է՝ ճանաչել «Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոն» ՀԿ-ի տեղեկություն ստանալու իրավունքի խախտման փաստը եւ պատասխանողին պարտավորեցնել տրամադրելու տեղեկություն այն մասին, թե Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակի աշխատակիցները՝ ըստ հաստիքների, 2011 թ. որքան գումարով են պարգեւատրվել (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 
Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը նոյեմբերի 23-ին հրապարակված վճռով ճանաչել էր ԻԱԿ-ի տեղեկություն ստանալու իրավունքի խախտման փաստը եւ պատասխանողին պարտավորեցրել տրամադրելու հայցված տեղեկություններն ամբողջությամբ։ Դատական ծախսերի փոխհատուցման պահանջը դատարանը բավարարել էր մասնակի՝ պատասխանողին պարտավորեցնելով փոխհատուցելու ԻԱԿ-ի կողմից վճարված պետական տուրքի գումարը եւ փաստաբանի վարձատրության գումարի կեսը: Դեկտեմբերի 12-ին «Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» պետական հիմնարկը դատարանի այս վճիռը բողոքարկել էր ՀՀ քաղաքացիական վերաքննիչ դատարան: Այս ատյանում հերթական նիստը նշանակված է ապրիլի 11-ին:
Փետրվարի 27-ին «Hetq.am» կայքը տեղեկացրեց, որ Մեղրիի քաղաքապետ Արշավիր Հովհաննիսյանը, կոպիտ արտահայտություններ ուղղելով Գորիսի մամուլի ակումբի նախագահ, լրագրող Սուսաննա Շահնազարյանին, մերժել է վերջինիս տեղեկություններ տալ համայնքի 2013-16 թթ. զարգացման ծրագրի վերաբերյալ։ Երբ լրագրողը քաղաքապետին հարց է ուղղել քառամյա ծրագրում ընդգրկված խնդիրների վերաբերյալ, վերջինս ասել է. «…Էդ ժուռնալիստներդ շանտաժիստներ եք, գալիս եք ուրիշ բան հարցնում, ուրիշ բան գրում, վերջ, ոչ մի բան էլ չեմ ասում»։ Ավելի ուշ, երբ լրագրողը սպասել է, որ քաղաքապետարանի աշխատակիցներն իրեն հանձնեն վերը նշված ծրագրի օրինակը, քաղաքապետը բղավելով ասել է. «Ոչ մի թուղթ չտաք սրան, գիտեմ սա ով ա, սրա նմաններն են գալիս, չթրաշված քաղաքապետ նկարում, գցում յութուբեր…»։ 
Այս ամենը Սուսաննա Շահնազարյանը ներկայացրել է ««Անթրաշ քաղաքապետն» ու «շանտաժիստ ժուռնալիստը»» վերնագրով իր հոդվածում («Hetq.am», 27 փետրվարի)։
Մարտի 5-ին ՀՀ վարչական դատարանում ավարտվեց ՀՀ ֆինանսների նախարարության, ՀՀ ՖՆ լիցենզավորման գործակալության եւ ՀՀ ՖՆ ֆինանսական վերահսկողության տեսչության դեմ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցով գործի դատաքննությունը:

Հիշեցնենք, որ 2012 թ. հուլիսի 24-ին ԻԱԿ-ը ՀՀ ֆինանսների նախարարության, ՀՀ ՖՆ լիցենզավորման գործակալության եւ ՀՀ ՖՆ ֆինանսական վերահսկողության տեսչության դեմ հայցադիմում էր ներկայացրել ՀՀ վարչական դատարան` պահանջելով ճանաչել «Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոն» ՀԿ-ի տեղեկություն ստանալու իրավունքի խախտման փաստը եւ պատասխանողներին պարտավորեցնել տրամադրելու տեղեկություն այն մասին, թե Լիցենզավորման գործակալության եւ Ֆինանսական վերահսկողության տեսչության աշխատակիցները՝ ըստ հաստիքների, 2011 թ. որքան գումարով են պարգեւատրվել, ինչպես նաեւ՝ 30 000-ական դրամի չափով տուգանել տեղեկություններ չտրամադրած ՀՀ ՖՆ երեք պատասխանատու աշխատակիցներին (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 

Մարտի 20-ին դատարանը հրապարակեց այս գործով վճիռը, որով ԻԱԿ-ի հայցն ամբողջությամբ մերժեց` անհիմն համարելով:
Մարտի 26-ին  ՀՀ վարչական դատարանն ամբողջությամբ մերժեց Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի հայցն ընդդեմ «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ի։

Հիշեցնենք, որ 2011թ. դեկտեմբերի 19-ին ԻԱԿ-ը, դիմելով դատարան, պահանջել էր պարտավորեցնել «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ին տրամադրելու ամբողջական տեղեկատվություն, ինչպես նաեւ` ընկերության տնօրենին ենթարկել վարչական պատասխանատվության։ ՀՀ վարչական դատարանը 2012 թ. հունվարի 23-ին մերժել էր հայցը վարույթ ընդունել։ ԻԱԿ-ը  փետրվարի 6-ին մերժման որոշումը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։ Մարտի 5-ին ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարանը բողոքը մասնակի բավարարել էր, ըստ որի` ստորադաս դատարանին պարտավորեցրել էր վարույթ ընդունել «Աշտարակ կաթ» ՓԲԸ-ի տնօրենին վարչական պատասխանատվության ենթարկելու պահանջը: Իսկ տեղեկատվություն տրամադրելու պահանջի վերաբերյալ որոշումը թողել էր անփոփոխ: ՀՀ վարչական դատարանում գործի քննությունը սկսվել էր օգոստոսի 7-ին (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում):
Ինչպես արդեն նշել ենք՝ անհասկանալի է, որ նույն դատարանը ԻԱԿ-ի նույնանման երկու հայցերից այս մեկը մերժում է, իսկ մյուսը՝ ուղղված «Դուստր Մարիաննա» ՓԲԸ-ի դեմ, բավարարում (տե՛ս վերեւում)։
Լրատվամիջոցների գործունեությանն առնչվող այլ իրադարձություններ
Հունվարի 30-ին «Լրագրողներ առանց սահմանների» միջազգային կազմակերպությունը հրապարակեց մամուլի ազատության տարեկան վարկանիշային աղյուսակը: Հետազոտությունը կատարվել է աշխարհի 179 երկրում, 2011 թ. դեկտեմբերի 1-ից մինչեւ 2012 թ. նոյեմբերի 30-ն ընկած ժամանակահատվածում: Նշված աղյուսակում Հայաստանը զբաղեցնում է 74-րդ տեղը (2011 թվականին 77-րդ տեղում էր): 2011 թվականի համեմատությամբ՝ չնչին փոփոխություններ են գրանցվել նաեւ Մոլդովայում (55-րդ տեղում է՝ 2011 թվականի 53-րդի փոխարեն), Վրաստանում (100-րդում է 104-րդի փոխարեն) եւ Ղրղըզստանում (106-րդում է 108-րդի փոխարեն)։ Կազմակերպության կարծիքով՝ նշված չորս երկրներին բնորոշ է այն, որ «առկա է մեդիա-բազմազանություն եւ գրաքննության ցածր մակարդակ՝ պետական մարմինների կողմից», միաժամանակ՝ «լրատվամիջոցները բախվում են այնպիսի խնդիրների, որոնք առնչվում են ԶԼՄ-ների անկախությանը եւ այն միջավայրին, որտեղ աշխատում են լրագրողները»։  
Ըստ «Լրագրողներ առանց սահմանների» կազմակերպության՝ հետխորհրդային երկրներում իրավիճակն առավել բարենպաստ է Էստոնիայում (զբաղեցնում է 11-րդ հորզոնականը), Լիտվայում (33-րդ հորիզոնական) եւ Լատվիայում (39-րդ հորզոնական)։
Հունվարի 31-ին «Human Rights Watch» միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպությունը հրապարակեց 2012 թ. տարեկան զկույցը՝ աշխարհի 90-ից ավելի երկրներում մարդու իրավունքներին վերաբերող իր դիտարկումների մասին։ 

Զեկույցի՝ Հայաստանում խոսքի ազատության իրավիճակը ներկայացնող բաժնում նշված է, որ քաղաքական դրդապատճառներով՝ վիրավորանքի եւ զրպարտության հիմքերով գործերն այլեւս լուրջ խնդիր չեն։ Ինչպես նաեւ ընդգծված է, որ 2012 թ. մայիսի 6-ին կայացած խորհրդարանական ընտրություններին արձանագրվել են լրագրողների աշխատանքին խոչընդոտելու դեպքեր։ Մասնավորապես՝ հիշատակված են «Ազատություն» ռադիոկայանի լրագրող Էլինա Չիլինգարյանի եւ «Մաքսինֆո» լրատվական-վերլուծական գործակալության լրագրող Կարեն Ալեքյանի հետ տեղի ունեցած միջադեպերը (այս մասին տե՛ս ԽԱՊԿ 2012 թ. տարեկան զեկույցում, www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։    
Մարտի 20-ին «Ազգ» օրաթերթը տեղեկացրեց, որ ՀՀ վարչական վերաքննիչ դատարանը մարտի 7-ին բավարարել է օրաթերթի բողոքը՝ ՀՀ վարչական դատարանի՝ 2012 թ. հոկտեմբերի 10-ին կայացրած վճռի վերաբերյալ, որը պատասխանող կողմի բացակայությամբ կայացվել էր «Ազգ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի դեմ ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ Կենտրոնի հարկային տեսչության հայցով գործի առնչությամբ։ Օրաթերթի հիմնադիրը Վերաքննիչ դատարանում վիճարկում էր դատաքննության մասին պատշաճորեն ծանուցված չլինելու հանգամանքը։
Դատական այս վեճի առիթը հարկային մարմնին օրաթերթի ունեցած՝ 3 մլն 655 800 դրամ պարտքը մարելուն առնչվող իրավիճակն էր։ 2012 թ. դեկտեմբերի 21-ին ԴԱՀԿ ծառայությունը, ի կատարումն ՀՀ վարչական դատարանի՝ 2012 թ. հոկտեմբերի 10-ին կայացրած վճռի (թերթի հիմնադրից գումարի բռնագանձման վերաբերյալ),  արգելանք էր դրել թերթի ունեցած դրամական հաշիվների վրա, ինչի արդյունքում օրաթերթը 14 օր լույս չտեսավ։ «Ազգ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն ՀՀ վարչական վերաքննիչ դատարան էր դիմել՝ պետբյուջեին իր ունեցած պարտքը մարելուց հետո։ Դատական այս ատյանի՝ մարտի 7-ին կայացրած ակտի համաձայն՝ այս գործն ուղարկվել է ՀՀ վարչական դատարան՝ ամբողջ ծավալով նոր քննության։
  Զեկույցը պատրաստվել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալների, Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի եւ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի ինտերնետային կայքի նյութերի, ինչպես նաեւ՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիման վրա:
( Սույն զեկույցում տեղ գտած տեսակետների եւ վերլուծությունների հեղինակը Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն է, եւ բովանդակության համար միայն այդ կազմակերպությունն է պատասխանատու։ Դրանք արտահայտում են հեղինակների կարծիքը եւ հաստատված չեն Բաց հասարակության հիմնադրամներ - Հայաստանի կամ նրա խորհրդի կողմից, հետեւաբար չեն ներկայացնում Բաց հասարակության հիմնադրամներ - Հայաստանի դիրքորոշումներն ու  տեսակետները։ Սույն զեկույցի բովանդակությունը կարող է չհամընկնել Բաց հասարակության հիմնադրամներ - Հայաստանի տեսակետներին։ Սույն զեկույցի պատրաստումը հնարավոր է դարձել Բաց հասարակության հիմնադրամներ - Հայաստանի ամբողջական ֆինանսական օժանդակության շնորհիվ՝ ԶԼՄ-ների աջակցման ծրագրի շրջանակներում, դրամաշնորհ N18227։





PAGE  
12

