[image: image1.png]ENDOWMENT § DEMOCRACY







ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ                                                   ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿՈՄԻՏԵ              
[image: image2.jpg]



ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ 
ՈՒ ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի 2014 թ. առաջին կիսամյակի զեկույց(
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն պարբերաբար հանրությանն է ներկայացնում հայաստանյան լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների գործունեության միջավայրն ու խնդիրները, խոսքի ազատության վիճակը, ԶԼՄ-ների եւ լրագրողների իրավունքների խախտումները ներառող զեկույցներ։ Սույն զեկույցը վերաբերում է 2014 թ. առաջին կիսամյակին։
Համառոտ ամփոփում

2014թ. առաջին կիսամյակը իշխանության տարբեր կառույցների կողմից խոսքի ազատության սահմանափակման փորձերի եւ ԶԼՄ-ների վրա կոշտ ճնշումների ժամանակաշրջան էր: Այսպես. մարտի 4-ին Ազգային ժողովում շրջանառության մեջ դրվեց ՀՀ Քաղաքացիական օրենսգրքում լրացումներ կատարելու օրինագիծը, որը նախատեսում էր պատասխանատվության ենթարկել լրատվամիջոցներին՝ սոցիալական ցանցերի անանուն կամ կեղծանունով հանդես եկող օգտատերերի՝ «ֆեյքերի»  հրապարակումները կամ մեկնաբանությունները տարածելու համար: Փաստաթղթի հեղինակները, ըստ էության, որոշել են կարգավորել ինտերնետը խոսքի ազատության սահմանափակմամբ եւ լրատվամիջոցների վրա ճնշմամբ: Դա հարուցեց երկրի լրագրողական հանրության լուրջ հակազդեցությունը, իրենց մտահոգությունն արտահայտեցին իրավապաշտպան կազմակերպություններն ու միջազգային կառույցները: Մարտի 14-ին լրագրողական 9 կազմակերպություն, այդ թվում՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն, հանդես եկան հայտարարությամբ՝ պահանջելով օրինագիծը հանել շրջանառությունից եւ մշակել եվրոպական չափանիշներին համապատասխան նոր հայեցակարգային սկզբունքներ ժամանակակից հաղորդակցության ոլորտում: Այդ հիմնախնդիրը քննարկվեց մարտի 31-ի խորհրդարանական լսումներին, սակայն դրանք չհանգեցրին սկզբունքային որոշումների:
ԶԼՄ-ների համար մեկ այլ տագնապալի ազդանշան էր ՀՀ դատախազության կայքում մայիսի 22-ին տեղադրված հաղորդագրությունը, որը հիշեցնում էր լրատվամիջոցներին քրեական պատասխանատվության ենթարկելու մասին՝ նախաքննության փուլում գտնվող գործերից առանց թույլտվության տեղեկություններ հրապարակելու համար: Այդ դեպքերում, ըստ փաստաթղթի, կիրականացվեն քննչական եւ դատական գործողություններ՝ բացահայտելու տեղեկատվության աղբյուրը: Շատ ԶԼՄ-ներ եւ լրագրողական կազմակերպություններ ընդգծեցին, որ տվյալ հիմնախնդրին ՀՀ դատախազության մոտեցման մեջ առկա է սպառնալիք խոսքի ազատությանը, ինչպես նաեւ լրատվամիջոցների գործունեության չհիմնավորված սահմանափակում: Սակայն արդեն հունիսի 26-ին ի հայտ եկավ դատական նախադեպ, որը պարտադրում է «Հրապարակ» օրաթերթին եւ «iLur.am» կայքին՝ բացահայտել քրեական թեմայով հրապարակման տեղեկատվության աղբյուրը: Ընդ որում, անտեսվում են «Զանգվածային լրատվության մասին» ՀՀ օրենքի մի շարք պահանջներ: Երկու լրատվամիջոցն էլ մտադրություն հայտնեցին բողոքարկել դատարանի որոշումը վերադաս ատյան:
Առաջին կիսամյակում նախաձեռնվեցին երկու կարեւոր փոփոխություն լրատվամիջոցների գործունեությունը կարգավորող օրենսդրության մեջ: Մասնավորապես, մարտի 12-ին ՀՀ Ազգային ժողովը առաջին ընթերցմամբ ընդունեց փոխկապակցված երկու օրինագիծ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» եւ «Գովազդի մասին» ՀՀ օրենքներում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին, որոնցով նախատեսվում է արգելել գովազդը Հանրային հեռուստատեսությամբ, բացառությամբ հատուկ սահմանված դեպքերի: Իսկ հունիսի 21-ին խորհրդարանն ընդունեց փոփոխություններ ու լրացումներ այդ նույն օրենքներում, որոնցով մասնավոր հեռուստաընկերություններին թույլատրվում է գովազդել թունդ ալկոհոլային խմիչքները ժամը 22.00 - 6.00: Մինչ այդ նման խմիչքների (բացառությամբ հայկական կոնյակի) գովազդն առհասարակ արգելված էր:
ԶԼՄ-ներին առնչվող օրենսդրության մեջ կարեւոր նորամուծություն է եւ այն, որ մայիսի 19-ին ՀՀ ԱԺ-ն կատարեց լրացումներ եւ փոփոխություններ ՀՀ Քաղաքացիական օրենսգրքում, սահմանելով բարոյական վնասի ինստիտուտը եւ նախատեսելով  հատուցում այն պատճառելու դեպքում: Նախկինում, երբ այդ հարցը ոչ մի կերպ չէր կարգավորվում, դատական գործերում, կապված ԶԼՄ-ներում վիրավորանքի եւ զրպարտության հետ, ծագում էին լուրջ խնդիրներ:
Հետեւելով  խոսքի ազատության ասպարեզում տիրող իրավիճակին եւ ուսումնասիրելով ԶԼՄ-ների եւ լրագրողների գործունեության պայմանները, ԽԱՊԿ-ն շարունակում է արձանագրել նրանց իրավունքների խախտումների դեպքերը: Այդպիսի փաստերի ընդհանուր թիվը, 2013թ. առաջին կիսամյակի համեմատ, 2014-ին նվազել է՝ 46 եւ 44: Այսուհանդերձ, այս կիսամյակի տվյալները եւս չեն կարող տագնապ չհարուցել. 2014-ի առաջին 6 ամիսներին ԽԱՊԿ-ն արձանագրել է լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 5 դեպք, ԶԼՄ-ների եւ նրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների 29 փաստ, տեղեկատվության ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտման 10 դեպք:
Առաջին կիսամյակում տարբեր դատարաններում վարույթ է ընդունվել ԶԼՄ-ների գործունեությանն առնչվող 12 նոր հայց: Դրանցից 8-ը վերաբերում է վիրավորանքին եւ զրպարտությանը, 3-ը՝ հեղինակային իրավունքի պաշտպանությանը, 1-ը՝ տեղեկատվության աղբյուրը բացահայտելուն:
Մանրամասները՝ սույն զեկույցի համապատասխան բաժիններում:
Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը
2014թ. առաջին կիսամյակում հայկական ԶԼՄ-ները գործել են բարդ պայմաններում: Նրանց վիճակված էր դիմակայել բազմաթիվ մարտահրավերների, իրենց իրավունքները եւ ընդհանրապես խոսքի ազատությունը սահմանափակելու փորձերի: Ընդ որում, այդ սպառնալիքները հիմնականում գալիս էին իշխանական տարբեր ճյուղերից:
Մասնավորապես, ՀՀ Քաղաքացիական օրենսգրքի 1087.1 հոդվածում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու օրինագիծը, որը շրջանառության մեջ դրվեց մարտի 4-ին եւ վերաբերում էր վիրավորանքի եւ զրպարտության համար պատասխանատվությանը, լրագրողական շրջանակներում գնահատվեց որպես բացահայտ գրոհ ԶԼՄ-ների վրա, նրանց «սանձերը քաշելու» փորձ: Այդ փաստաթուղթը նախատեսում է պատասխանատվության ենթարկել լրատվամիջոցներին, եթե նրանք օգտվեն ֆեյքային հաշիվների, այսինքն՝ ինտերնետի անանուն կամ կեղծանունով հանդես եկող օգտատերերի նյութերից կամ մեկնաբանություններից: Օրինագծի հեղինակների սահմանածով, եթե այդպիսի հրապարակումները պարունակում են վիրավորանք կամ զրպարտություն, ապա իրեն վիրավորված կամ զրպարտության ենթարկված համարող անձի պահանջով խմբագրությունը պարտավոր է 12 ժամվա ընթացքում հեռացնել նյութը իր կայքից կամ բացահայտել եւ ներկայացնել ճշգրիտ (եւ ոչ անանուն) տեղեկություններ աղբյուրի մասին: Հակառակ դեպքում լրատվամիջոցն ինքը կկրի դատական պատասխանատվություն: Հատկանշական է, որ օրինագիծը ստորագրել են Ազգային ժողովի բոլոր՝ թե իշխանական, թե ընդդիմադիր խմբակցությունների ներկայացուցիչները:
Այս կապակցությամբ լրագրողական 9 կազմակերպությունների, այդ թվում՝ ԽԱՊԿ-ի, հայտարարության մեջ նշվում է, որ կոնֆլիկտային այն իրավիճակների գերակշիռ մասը, որոնց կարգավորմանը նպաստելուն են կոչված վերոնշյալ օրենսդրական փոփոխությունները, կարող են լուծում գտնել ինչպես գործող օրենսդրության, դատական նախադեպերի, ՀՀ վճռաբեկ դատարանի համապատասխան մեկնաբանությունների շրջանակներում, այնպես էլ սոցիալական ցանցերում առկա բողոքարկման մեխանիզմներով: «Միեւնույն ժամանակ, այս օրենսդրական նախաձեռնությունն իր մեջ խոսքի ազատության, տեղեկատվություն ստանալու եւ տարածելու` քաղաքացիների իրավունքի իրացման, ինչպես նաեւ անձնական տվյալների պաշտպանության համար սպառնալիքներ է պարունակում», - նշված է հայտարարության մեջ: «Ֆեյքերի մասին» օրինագծին արձագանքեց նաեւ «Լրագրողներ առանց սահմանների» միջազգային կազմակերպությունը, որն իր հայտարարության մեջ ընդգծեց. «Լրատվամիջոցները չեն կարող պատասխանատու լինել այն բովանդակության համար, որն իրենք չեն ստեղծել, իսկ առցանց անանունությունը համացանցի՝ որպես բանավեճի եւ ազատորեն հաղորդված տեղեկատվության հարթակի հիմնարար սկզբունքներից է»:
Մարտի 31-ին այդ հարցի վերաբերյալ կայացած խորհրդարանական լսումներին լրագրողական մի շարք կազմակերպությունների ղեկավարներին, հայտնի բլոգերներին եւ անկախ փորձագետներին հնարավորություն ընձեռվեց ներկայացնել իրենց վերաբերմունքը օրինագծին եւ հիմնավորել այն շրջանառությունից հանելու անհրաժեշտությունը: Թեեւ փաստաթղթի հեղինակներից ոմանք, մասնավորապես՝ ՀՀԿ-ականները, հայտարարեցին, որ պետք է շարունակեն աշխատել օրինագծի վրա, շուտով հայտնի դարձավ, որ դրա հետագա քննարկումը հետաձգվել է մեկ տարով, իսկ որոշ տեղեկություններով՝ անորոշ ժամանակով:
ԶԼՄ-ների եւ լրագրողական հանրության համար էլ ավելի լուրջ մարտահրավեր էր ՀՀ դատախազության հաղորդագրությունը, որը զետեղվեց նրա կայքում մայիսի 22-ին: Փաստաթղթում ամրագրված է հիշեցում նախաքննական տվյալները առանց դատախազության թույլտվության հրապարակելու համար քրեական պատասխանատվության ենթարկվելու մասին եւ նախազգուշացում, որ այդ պահանջը խախտելու դեպքում մեղավորները կպատժվեն օրենքով սահմանված կարգով:
Դատախազության հաղորդագրությունը, սակայն, երկրի լրագրողական հանրության գնահատմամբ, հակասում է «Զանգվածային լրատվության մասին» ՀՀ օրենքի 5-րդ եւ 9-րդ հոդվածներին: Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը դատախազության այս հաղորդագրությունը համարում է ծայրահեղ վիճահարույց, որը սպառնալիքի տակ է դնում լրագրողների մասնագիտական աշխատանքները պատշաճ կատարելու եւ, իբրեւ դրա հետեւանք՝ տեղեկություն ստանալու՝ հասարակության իրավունքը:
Դատախազության մոտեցումները շուտով գտան իրենց գործնական կիրառումը: Մայիսի 30-ին «Առավոտի» խմբագրություն հասավ ՀՀ ոստիկանության Գորիսի բաժնի պետի նամակը, որով նա ակնկալում էր տեղեկություններ ստանալ աղբյուրի վերաբերյալ, որի հիման վրա «Aravot.am» կայքում հրապարակվել է քրեական թեմայով հոդված: Լրատվամիջոցը հրաժարվեց բացահայտել տեղեկատվության աղբյուրը, հղում անելով «Զանգվածային լրատվության մասին» ՀՀ օրենքին: Բայց եթե այս պատմությունը չունեցավ շարունակություն, ապա արդեն մայիսի 26-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը բավարարեց Հատուկ քննչական ծառայության միջնորդությունը, պարտադրելով «Հրապարակ» թերթին եւ «iLur.am» կայքին՝ բացահայտել տեղեկատվության աղբյուրը, որի հիման վրա այդ լրատվամիջոցները  իրարից անկախ պատրաստել են հրապարակում մի միջադեպի մասին, որը տեղի է ունեցել Գյումրիում, մայիսի 7-ին՝ ոստիկանության քաղաքի բաժնի պետ, գնդապետ Վարդան Նադարյանի եւ  եղբայրներ Արթուր ու Ռաֆայել Ալեքսանյանների միջեւ (երկուսն էլ մարզիկներ են, առաջինը՝ հանրահայտ ըմբիշ): Ի դեպ, սկզբում Հատուկ քննչական ծառությունը փորձեց ինքը ԶԼՄ-ներից ստանալ հետաքրքրող տեղեկությունները, բայց, մերժում ստանալով, դիմեց դատարան:
Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն համարում է, որ իրավապահ մարմինների եւ դատարանի այդ գործողությունները թաքնված գրաքննության դասական օրինակներ են, ԶԼՄ-ների գործունեության ապօրինի սահմանափակում, իրավական մեխանիզմների գործադրմամբ՝ ճնշում նրանց վրա:
ԶԼՄ-ների եւ նրանց աշխատակիցների գործունեության համար անբարենպաստ քաղաքական միջավայր ստեղծեցին նաեւ խորհրդարանի պատգամավորների, նախարարների, այլ հայտնի անձանց անհիմն ու անարդարացի  մեղադրանքները նրանց հասցեին: Հատկանշական է, որ լրագրության եւ լրագրողների հասցեին ատելություն ու վիրավորանք պարունակող արտահայտությունները, որպես կանոն, հնչել են քննադատական հրապարակումներից հետո, որոնցում հիշատակվել են այդ անձինք:
ԶԼՄ-ների գործունեության տնտեսական պայմանները, ԽԱՊԿ գնահատմամբ, 2014թ. առաջին կիսամյակում նույնպես չի կարելի բարենպաստ համարել: Ֆինանսական դժվարությունները խրոնիկական հիվանդություն են դարձել հայկական լրատվամիջոցների ճնշող մեծամասնության համար: Այսպես. տարեսկզբին մի շարք հանրապետական թերթեր հարկադրված եղան բարձրացնել վաճառքի գինը: Դա դարձավ շղթայական ռեակցիայի հետեւանք, որը հարուցել էր 2013թ. հուլիսին էլեկտրաէներգիայի թանկացումը, դրանից էլ աճեցին տպագրական ծախսերը, եւ, բնականաբար, բարձրացավ տպագիր լրատվամիջոցների ինքնարժեքը: Եթե նկատի առնենք, որ էլեկտրաէներգիան օգոստոսի 1-ից Հայաստանում դարձյալ կթանկանա, ապա կարող ենք կանխատեսել, որ պարբերականների գները էլ ավելի կաճեն: Իսկ դա իր հերթին կնվազեցնի տպագիր լրատվամիջոցների՝ առանց այն էլ ցածր պահանջարկը:
2014թ. սկզբից ֆինանսական խնդիրների պատճառով լույս չտեսավ «Ազգ» օրաթերթը, իսկ փետրվարի 28-ից այն սկսեց հրատարակվել որպես շաբաթաթերթ: Հայկական երկրորդ հեռուստաալիքը («հ2») մայիսից կրճատեց իր սփռման տիրույթը՝ դուրս մնալով բարդ ռելիեֆով շրջաններից: Թեեւ, ինչպես հավաստիացնում են հեռուստաընկերությունում, թվային հեռարձակման անցնելուց հետո (այն նախատեսված է 2015-ի հուլիսի 1-ից) այդ խնդիրը կլուծվի: Հայաստանում հունիսի 1-ից դադարեց գործել խորհրդային ժամանակներից գոյություն ունեցող լարային ռադիոցանցը, որով այն ժամանակ հաղորդվում էին պետական ռադիոյի, իսկ հետխորհրդային շրջանում, երբ ձեւավորվեց Հանրային հեռուստառադիո-ընկերությունը՝ հանրային ռադիոյի ծրագրերը: «Հայաստանի հեռուստատեսային եւ ռադիոհաղորդիչ ցանց» ՓԲԸ-ն լարային ռադիոցանցի անջատումը բացատրեց ֆինանսական անշահութաբերությամբ: Իհարկե, հանրային ռադիոն կշարունակի հեռարձակվել, բայց այդ ԶԼՄ-ն կորցրեց լարային ցանցի ավելի քան 2.500 բաժանորդ, իսկ վերջիններս (հիմնականում տարեց մարդիկ) զրկվեցին տեղեկատվության իրենց առօրյա աղբյուրից:
Ինչ վերաբերվում է լրատվամիջոցների գործունեության օրենսդրական կարգավորման հարցերին, ապա առաջին կիսամյակի ընթացքում արժանահիշատակ են հետևյալ իրադարձությունները: Մարտի 12-ին երկրի խորհրդարանը առաջին ընթերցմամբ ընդունեց «Հեռուստատեսության և ռադիոյի մասին» եւ «Գովազդի մասին» ՀՀ օրենքներում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու օրինագծերը, որոնցով նախատեսվում է արգելել գովազդը Հանրային հեռուստաընկերությամբ՝ բացառությամբ հատուկ դեպքերի: Իսկ հուլիսի 21-ին Ազգային ժողովը փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարեց նույն օրենքներում, որոնց հետեւանքով մասնավոր հեռուստաընկերություններին թույլատրվում է գովազդել թունդ ալկոհոլային խմիչքները ժամը 22.00-6.00: Մինչ այդ այդպիսի խմիչքների գովազդը (բացառությամբ հայկական կոնյակի) ամբողջովին արգելված էր:
Նշվեց, որ ԶԼՄ-ներին առնչվող օրենսդրության մեջ կարեւոր նորույթ էր մայիսի 19-ին ՀՀ ԱԺ կատարած փոփոխությունները եւ լրացումները ՀՀ Քաղաքացիական օրենսգրքում, որոնցով սահմանվում է բարոյական վնասի հատուցման ինստիտուտը եւ նախատեսվում է հատուցում այդ վնասը պատճառելու  դեպքում: Անկախ մեդիա-փորձագետները եւ իրավաբանները բազմիցս ընդգծել են, որ օրենսդրական այդ բացը հաճախ խոչընդոտում է դատական վեճերի արդարացի լուծմանը, մասնավորապես՝ կապված ԶԼՄ-ներում վիրավորանքի եւ զրպարտության հետ:
2014-ի առաջին կիսամյակում, 2013թ. նույն ժամանակամիջոցի համեմատ, նկատելիորեն կրճատվել են դատական հայցերը՝ կապված ԶԼՄ-ների գործունեության հետ. համեմատաբար 12 եւ 16: Բայց եթե անցյալ տարի բոլոր 16 վեճերը վերաբերում էին լրատվամիջոցների հրապարակումներում վիրավորանքին եւ զրպարտությանը, ապա այժմ միայն 8 դատական գործ է կապված դրա հետ: Եւս 3 գործերով հայցերը առնչվում են հեղինակային իրավունքների պաշտպանությանը ԶԼՄ-ների հրապարակումներից օգտվելիս, որը կարող է ստեղծել նման կոնֆլիկտները լուծելու դատական նախադեպ՝ «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» ՀՀ օրենքում 2013-ի սեպտեմբերին փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելուց հետո (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2013թ. տարեկան զեկույցում, տես www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժին): Դատական մեկ գործ առնչվում է տեղեկատվության աղբյուրի բացահայտման պահանջին։

2013-ի նույն ժամանակահատվածի համեմատ, 2014թ. առաջին կիսամյակում կրճատվել է լրատվամիջոցների եւ լրագրողների իրավունքների խախտման դեպքերի ընդհանուր թիվը. համապատասխանաբար 46 եւ 44: Այնուամենայնիվ, դիտարկվող շրջանը չափազանց տագնապալի է. 6 ամիսների ընթացքում արձանագրվել է լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 5 դեպք (ընդ որում, այդ միջադեպերի ընթացքում տուժել են տարբեր ԶԼՄ-ների 8 աշխատակիցներ), լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ ճնշումների 29, տեղեկատվության ստացման եւ տարածման իրավունքի խախտման 10 փաստ:
Լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ

2014 թվականի առաջին կիսամյակի ընթացքում լրագրողների եւ լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները ներկայացնում ենք ըստ ԽԱՊԿ հետեւյալ դասակարգման.

1. ֆիզիկական բռնություններ լրագրողների նկատմամբ,
2. ճնշումներ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ,
3. տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ:
ԽԱՊԿ այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես,  երբեմն տեղեկություններ ստանալուն եւ տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել ամփոփ եւ ակնառու ներկայացնել լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը:
2014թ. առաջին կիսամյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրել է լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 5 դեպք, ինչը մեկով պակաս է 2013թ. նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ: 
ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ տարաբնույթ ճնշումների քանակը վեց ամիսներին 29 է: Ինչ վերաբերում է տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներին, ապա այս տարվա 6 ամսվա ընթացքում ԽԱՊԿ-ն արձանագրել է 10 փաստ: 2013թ. առաջին կիսամյակի համեմատ դրանք ավելացել են 4-ով:
Այսպիսով,  2014 թվականի առաջին կիսամյակում լրատվամիջոցների եւ լրագրողների իրավունքների խախտումների ընդհանուր քանակը 44 է, ինչը 2-ով պակաս է 2013թ. նույն ժամանակահատվածի համեմատ:
2013 եւ 2014 թթ. առաջին կիսամյակների տվյալների համեմատական աղյուսակ
	Խախտումների տեսակները 
	2013 թ. I կիսամյակ
	2014 թ. I կիսամյակ

	Ֆիզիկական բռնություններ լրագրողների նկատմամբ 
	6
	5

	Ճնշումներ ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ 
	34
	29

	Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
	6
	10



Ինչպես եւ նախորդ զեկույցներում՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել եւ չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները  երբեմն հարկ չեն համարում հրապարակայնացնել իրենց մասնագիտական գործունեությունը խոչընդոտելու փաստերը, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ  նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագած խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Ուստի ԽԱՊԿ-ը համոզված է, որ խոչընդոտումների իրական քանակն ավելին է, քան արձանագրված է սույն զեկույցում։ Ստորեւ
ներկայացնում ենք առավել նշանակալի փաստերը:

1. Ֆիզիկական բռնություններ լրագրողների նկատմամբ

2014 թվականի առաջին կիսամյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց լրագրողների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 5 դեպք: Դրանք ներկայացնում ենք ժամանակագրական կարգով:
Փետրվարի 12-ին  ժամը 19։00-ի սահմաններում, Երեւանի Մաշտոց պողոտայում մի խումբ ոստիկաններ խոչընդոտել են «Չորրորդ իշխանություն» օրաթերթի թղթակից Անի Գեւորգյանի եւ «iLur.am» լրատվական կայքի օպերատոր Սարգիս Գեւորգյանի գործունեությանը եւ, բիրտ ուժ կիրառելով, նրանց բերման ենթարկել ոստիկանության Կենտրոնի բաժին։

Լրագրողը եւ օպերատորը նշված վայրում էին գտնվում մարտի 1-ին կայանալիք հանրահավաքի մասին Հայ ազգային կոնգրեսի ակտիվիստների կողմից իրազեկման թռուցիկներ բաժանելը լուսաբանելու նպատակով։ Երբ ընդհարվել են ակտիվիստները եւ նրանց ակցիան խափանող մի խումբ երիտասարդներ (վերջիններիս թվում էին երիտասարդ ՀՀԿ-ականներ, Հայաստանի Ագրարային համալսարանի ուսխորհրդի նախագահն ու անդամը), դեպքի վայր ժամանած ոստիկանները, միջադեպի մասնակիցներին բերման ենթարկելիս, փորձել են Անի Գեւորգյանի եւ Սարգիս Գեւորգյանի ձեռքերից խլել տեսախցիկները։ Նրանք համառություն են ցուցաբերել ու չեն տվել իրենց սարքերը, եւ նրանց նույնպես բերման են ենթարկել։

Անի Գեւորգյանի խոսքով` մեքենայի մեջ ոստիկանները շարունակել են հարվածել իր ձեռքերին։ Իսկ արդեն Կենտրոնի բաժնում քաղաքացիական հագուստով մի անձ (լրագրողի վկայությամբ` այդ բաժնի պետ Արտակ Պողոսյանը), նկատելով, որ Անի Գեւորգյանը հեռախոսով հարցազրույց է տալիս, ապտակել է իրեն ու հրամայել ենթականերին, որ առգրավեն հեռախոսը։

Բաժնի մեկ այլ սենյակում մի քանի ոստիկան, հայհոյանքներ հնչեցնելով, ուժ են կիրառել օպերատոր Սարգիս Գեւորգյանի նկատմամբ։ Ավելի ուշ, անտեսելով փաստաբան հրավիրելու պահանջը,  եւ՛ լրագրողին, եւ՛ օպերատորին խուզարկության են ենթարկել, վերցրել-տարել են տեսախցիկները, իսկ երբ վերադարձրել են, պարզվել է, որ նկարահանված կադրերը ջնջված են։ Անի Գեւորգյանն ու Սարգիս Գեւորգյանն ազատ են արձակվել 22։30-ի մոտակայքում։

Փետրվարի 13-ին այս դեպքի առնչությամբ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն լրագրողական եւ իրավապաշտպան 4 գործընկեր կազմակերպությունների հետ համատեղ հայտարարություն են տարածել՝ դատապարտելով ոստիկանների բռնարարքը եւ պահանջելով հարուցել ծառայողական քննություն՝ պարզելու Կենտրոնի բաժնի պետի եւ նրա ենթակաների գործողությունների իրավաչափությունը եւ որոշելու նրանց հետագա պաշտոնավարման նպատակահարմարությունը։ Փետրվարի 14-ին Մամուլի ազատության հարցերով ԵԱՀԿ ներկայացուցիչ Դունյա Միյատովիչը մտահոգություն է հայտնել փետրվարի 12-ին Երևանում հանրային ակցիան լուսաբանելու ժամանակ ոստիկանության կողմից լրագրողների աշխատանքին խոչընդոտելու դեպքի առնչությամբ:

Փետրվարի 25-ին Անի Գեւորգյանի հաղորդման հիման վրա նախապատրաստված նյութերով ՀՀ հատուկ քննչական ծառայությունում (ՀՔԾ) քրեական գործ է հարուցվել ՀՀ ՔՕ 164-րդ (պաշտոնատար անձի կողմից պաշտոնեական դիրքը օգտագործելով լրագրողական մասնագիտական գործունեությունը խոչընդոտելը) և 309-րդ հոդվածների 2-րդ մասերի (պաշտոնեական լիազորություններն անցնելը բռնություն, զենք կամ հատուկ միջոցներ գործադրելով ) հատկանիշներով:

«Epress.am» կայքի հետ զրույցում լրագրողն ասել է, որ մայիսի 29-ին մոտ չորս ժամ տեւած առերեսման ընթացքում այստեղ ներկայացած երեք ոստիկաններն էլ ծիծաղելի ցուցմունքներ են տվել. նրանք միաձայն պնդել են, որ ոստիկանության Կենտրոնի բաժնի պետ Արտակ Պողոսյանն այդ օրը ընդհանրապես չի մտել այն սենյակ, որտեղ ինքն է եղել, եւ լրագրողն իբր թե ինքնակամ է հանձնել հեռախոսը։

Հունիսի 4-ին Անի Գեւորգյանը դիմում է ներկայացրել ՀՔԾ պետին` գործը վարելու ընթացքում խախտում թույլ տված քննիչ Արշալույս Մինասյանին պատասխանատվության ենթարկելու համար. Արտակ Պողոսյանի հետ առերեսման ժամանակ քննիչը, գրի առնելով Անի Գեւորգյանի հարցին Պողոսյանի բանավոր պատասխանը, դիտավորյալ աղավաղել է այն, արձանագրել է սխալ, ինչի հետեւանքով ցուցմունքը կեղծվել է։

Հունիսի 24-ին ՀՔԾ-ն որոշեց կարճել քրեական գործով վարույթը՝ «հանցագործության հատկանիշների բացակայության» պատճառով։ Այդ որոշման վերաբերյալ Անի Գեւորգյանը բողոք է ներկայացրել ՀՀ դատախազություն։
Մայիսի 7-ին   Գեղարքունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի Գավառի նստավայրի դիմաց խոչընդոտվել է «Hetq.am» կայքի լրագրող Անի Հովհաննիսյանի մասնագիտական աշխատանքը։ Նա նպատակ ուներ լուսաբանել  կնոջը խոշտանգելու մեջ մեղադրվող Սարգիս Հակոբյանի դատական գործով հերթական նիստը։ Լրագրողի գործունեությունը խոչընդոտողը եղել է տաքսու վարորդ Արմեն Ղեւոնդյանը, որը Երեւանից Գավառ  էր տեղափոխել Սոցիալիստական շարժման ղեկավար, մեղադրյալի կողմնակից Ռոբերտ Ահարոնյանին: Դատական նիստից հետո լեզվակռիվ է սկսվում Ռոբերտ Ահարոնյանի եւ կանանց իրավունքների պաշտպան ակտիվիստների խմբի միջեւ: Անի Հովհաննիսյանը նկարում է տեղի ունեցողը, եւ այդ պահին նրա վրա հարձակվում է Արմեն Ղեւոնդյանը, մի քանի անգամ հարվածում նրա ձեռքին գտնվող տեսախցիկին: Վարորդն ու նրա ուղեւորուհին այնուհետեւ սպառնում են Երեւանում գտնել լրագրողին եւ «սատկացնել»:
Նույն օրը՝ մայիսի 7-ին Անի Հովհաննիսյանը ոստիկանություն է ներկայացրել հաղորդում հանցագործության մասին: Մայիսի 8-ին Անի Հովհաննիսյանը նախորդ օրը տեղի ունեցած միջադեպի առնչությամբ հարցաքննվել է ոստիկանության Գավառի բաժնի քննչական բաժնում, իսկ մայիսի 20-ին՝ ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչության Գեղարքունիքի մարզի քննչական բաժնում։ Չնայած լրագրողուհին ոստիկանություն է դիմել իր գործունեությունը խոչընդոտելու փաստի առիթով, քրեական գործը հարուցվել է 258 հոդվածի 1-ին մասով («Խուլիգանություն»):
Այս գործի քննության ընթացքում հարցաքննվել են Արմեն Ղեւոնդյանը եւ Ռոբերտ Ահարոնյանը: Կատարվել է նաեւ առերեսում լրագրողի եւ տաքսու վարորդի միջեւ։ Նախաքննությունը շարունակվում է:
Հունիս 23-ին  Երեւանում, ոստիկանության Կենտրոնի բաժնի շենքի մոտակայքում տեղի է ունեցել միջադեպ ոստիկանների եւ քաղաքացիների խմբի միջեւ, որոնց շարքերում կային նաեւ լրագրողներ: Նրանք այստեղ էին եկել՝ տեղեկանալով, որ Հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովի գրասենյակի մոտ էլեկտրաէներգիայի թանկացման դեմ տեղի ունեցող ակցիայի շուրջ երեք տասնյակ մասնակից բերման է ենթարկվել բաժին: 
 «Չորրորդ իշխանություն» թերթի լրագրող Անի Գեւորգյանի վկայությամբ, ոստիկանության Կենտրոնի բաժնի պետի տեղակալ Վարդան Գեւորգյանը հրահանգել է «սրբել» տարածքը լրագրողներից. ոստիկանները պատնեշ են կազմել եւ սկսել են ոտքերով հարվածել լրագրողների ոտքերին: Ընդհարման հետեւանքով տուժել են լրագրողները: Անի Գեւորգյանը հարվածներ է ստացել ոչ միայն ոտքերին, այլեւ դեմքին։ Ոստիկանները հարվածել են նաեւ «Սիվիլնեթի» թղթակից Արփի Մախսուդյանին, որը նկարում էր կատարվողը բջջային հեռախոսով: Հարձակման է ենթարկվել նաեւ ԳԱԼԱ հեռուստաընկերության օպերատոր Փայլակ Ֆահրադյանը. վնասվել է նրա նոթբուքը: Ոստիկանները բռնությամբ շենք են մտցրել “iLur.am”-ի օպերատոր Սարգիս Գեւորգյանին: Նա բջջային հեռախոսով գործընկերներին հայտնել է, որ հարվածել են իրեն ու տապալել գետնին:
 Նույն օրը՝ հունիսի 23-ին Անի եւ Սարգիս Գեւորգյանները հանցագործության մասին հաղորդում են ներկայացրել ոստիկանություն: Հունիսի 24-ին Անի Գեւորգյանը հրավիրվել է ոստիկանություն` բացատրություն տալու, սակայն նրան հնարավորություն չի ընձեռվել անցնել դատաբժշկական փորձաքննություն:
Հունիսի 26-ին «Լրագրողներ առանց սահմանների» միջազգային կազմակերպությունն  իր  անհանգստությունն է հայտնել Հայաստանում լրագրողների դեմ բռնության դեպքերի առիթով: «Մենք վճռականորեն քննադատում ենք ոստիկանության բռնությունը այն լրագրողների դեմ, ովքեր պարզապես օրինավոր կերպով իրենց աշխատանքն են կատարում: Ոստիկանության գործողությունները չպետք է անպատժելի մնան, այլապես նրանց ագրեսիվ պահվածքը կարող կրկնվել եւ դառնալ նորմա: Լրագրողների վրա հարձակված ոստիկանները պետք է պատասխանատվության ենթարկվեն», - հայտարարել է Յոհան Բիհրը՝ կազմակերպության Արեւելյան Եվրոպայի եւ Կենտրոնական Ասիայի բաժնի ղեկավարը:
Հունիսի 24-ին  Աֆրիկյանների շենքի մոտ բողոքի ակցիայի ժամանակ կարգը հսկող ոստիկաններից մեկը կոպտորեն հրել ու գետնին է գցել «Yerkir.am» կայքի լրագրող Կարինե Հարությունյանին` պատճառելով նրան թեթեւ մարմնական վնասվածք: Լրագրողը ցուցարարների շարքերում չի եղել, ընդամենը կատարելիս է եղել իր լրագրողական աշխատանքը:
2. Ճնշումներ լրատվամիջոցների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ

2014 թվականի առաջին կիսամյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց ԶԼՄ-ների եւ դրանց աշխատակիցների նկատմամբ տարաբնույթ ճնշումների 29 միջադեպ, ինչը 5-ով պակաս է 2013թ. նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ: 
2014 թ. առաջին կիսամյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն ընդհանուր հաշվով արձանագրեց ԶԼՄ-ների եւ լրագրողների դեմ (այդ թվում նաեւ` որպես երրորդ անձ) 12 նոր դատական գործ, որոնցից 8-ը ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի` վիրավորանքին եւ զրպարտությանը վերաբերող 1087.1 հոդվածի հիմքով, 3-ը վերաբերում են հեղինակային իրավունքի պաշտպանությանը, 1-ը՝ տեղեկատվության աղբյուրի բացահայտմանը։ Համեմատության համար նշենք, որ 2013 թվականի առաջին կիսամյակում դրանց քանակը 16 էր, եւ բոլորը կապված էին ԶԼՄ-ներում վիրավորանքի եւ զրպարտության հետ։ 

Զեկույցի այս բաժնում տեղ են գտել նաեւ լրատվամիջոցների եւ լրագրողների ներգրավվածությամբ  նախորդ տարիներին սկսված դատական վեճերի նոր զարգացումները, այդ թվում նաեւ` հանգուցալուծումները։
Ստորեւ բոլոր մանրամասները` ժամանակագրական կարգով։
Հունվարի 9-ին  Ռուստամ Սահակյանը վճռաբեկության կարգով բողոքարկեց  ՀՀ Վերաքննիչ քրեական դատարանի որոշումը, որը ուժի մեջ էր թողել առաջին ատյանի դատարանի վճիռը: Հիշեցնենք, որ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը ֆոտոլրագրող Գագիկ Շամշյանի աշխատանքը խոչընդոտելու (միջադեպը տեղի էր ունեցել 2013-ի հունվարի 30-ին) եւ խուլիգանության համար նախորդ տարվա սեպտեմբերի 13-ին  Ռուստամ Սահակյանին դատապարտել էր մեկ տարի ժամկետով ազատազրկման եւ 800 000 դրամ տուգանքի: Նոյեմբերի 20-ին Վերաքննիչ քրեական դատարանը, քննելով դատախազության բողոքը եւ դատապարտյալի բողոքը, դատավճիռը թողել էր ուժի մեջ: 
Այս գործի մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2013թ. տարեկան զեկույցում (տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 
Հունվարի 24-ին Վճռաբեկ դատարանը որոշում կայացրեց բողոքը վերադարձնելու մասին։ 

Հունվարի 15-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց քաղաքացիներ Գուրգեն Մուշեղյանը, Ռուբեն Արեւշատյանը, Սարո Գալենցը, Աննա Երզինկյանը, Մարգարիտա Ռուխկյանը եւ Տարոն Մուրադյանը՝ ընդդեմ թատերագետ Լեւոն Մութաֆյանի գործով դատավարությունը։ Գործով որպես երրորդ անձ էին ներգրավված «Pressing.am» եւ «Blognews.am» կայքերի հիմնադիրները։ Հայցվոր կողմը պահանջում էր նշված կայքերով հերքել պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը զրպարտությամբ արատավորած տեղեկությունները, հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել հասցված վիրավորանքի համար, ինչպես նաեւ վճարել փոխհատուցում 3 մլն դրամի չափով։
Փետրվարի 25-ին նշանակվեց դատաքննություն, որը շարունակվեց ապրիլի 18-ին, մայիսի 5-ին և մայիսի 30-ին։ Հունիսի 16-ին դատարանը հրապարակեց վճիռը, ըստ որի հայցապահանջները բավարարվեցին մասնակիորեն։ Պատասխանող Լեւոն Մութաֆյանը պարտավորեցվեց վիրավորանքների համար հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել հայցվորներ Գուրգեն Մուշեղյանից, Ռուբեն Արեւշատյանից, Սարո Գալենցից, Աննա Երզինկյանից, Մարգարիտա Ռուխկյանից, Տարոն Մուրադյանից` «www.blognews.am» և «www.pressing.am» կայքերի միջոցով, նաեւ հայցվորներին վիրավորանք հասցնելու համար վճարել փոխհատուցում՝ ընդհանուր գումարով 50 000 ՀՀ դրամի չափով։ Նրանից նաեւ բռնագանձվելու է նախապես վճարված պետական տուրքի գումարից` 15 000 դրամը։ Հայցը մնացած մասով մերժվեց։
Այս հայցը 2013թ. հուլիսի 12-ին վարույթ էր ընդունել Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը, սակայն ըստ տարածքային ընդդատության ուղարկվել էր Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան։ 
Հունվարի 15-ին  ՀՀ վճռաբեկ դատարանը որոշում ընդունեց վերադարձնել Անդրանիկ Հովհաննիսյանն ընդդեմ «Արմենիա Թի Վի» ՓԲԸ-ի քաղաքացիական գործով ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի 2013 թվականի նոյեմբերի 8-ի որոշման դեմ Անդրանիկ Հովհաննիսյանի բերած վճռաբեկ բողոքը։
Հիշեցնենք, որ 2013թ. հունիսի 26-ին Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը մասնակիորեն բավարարել էր քաղաքացի Անդրանիկ Հովհաննիսյանի հայցն ընդդեմ «Արմենիա Թի Վի» ՓԲԸ-ի, որով հայցվորը վիճարկում էր 2012թ. մարտի 23-ին «Ժամը» լրատվական հեռուստածրագրի հիմնական թողարկման ընթացքում ներկայացված տեղեկատվությունն իրեն պատկանող «Armgirls.am» կայքի վերաբերյալ եւ վիրավորական ու զրպարտող էր համարում հեռուստառեպորտաժում հնչած «օնլայն կավատ» արտահայտությունը։ Հայցապահանջներն էին՝ հրապարակել հերքում եւ վճարել 3 միլիոն դրամի փոխհատուցում վիրավորանքի ու զրպարտության դիմաց։  
Ընդհանուր իրավասության դատարանի որոշումը՝ հերքել Անդրանիկ Հովհաննիսյանի՝ կավատության հետ առնչություն ունենալուն վերաբերող տեղեկությունները,  վերջինիս վճարել 50 000 դրամ փոխհատուցում վիրավորանքի համար եւ 5000 դրամ՝ որպես նախապես վճարված պետական տուրքի գումար, հայցվորը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։
ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը բողոքը բավարարել էր մասնակիորեն. «Արմենիա Թի-վի» ՓԲԸ-ից հօգուտ Անդրանիկ Հովհաննիսյանի բռնագանձել 250 000 դրամ, որից 150 000 դրամը` որպես վիրավորանքի համար եւ 100 000 դրամը` որպես զրպարտության համար փոխհատուցման գումար, հեռուստաընկերությունից հօգուտ ՀՀ պետական բյուջեի բռնագանձել 5000 դրամ, իսկ  հօգուտ Անդրանիկ Հովհաննիսյանի՝ 4000 դրամ՝ որպես վերջինիս կողմից ոչ գույքային պահանջի համար նախապես վճարված պետական տուրքի գումար։
 Հունվարի 16-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ ընդունեց «Շանթ» հեռուստաընկերության ղեկավար Արթուր Եզեկյանն ընդդեմ «Իրավունք Մեդիա» ՍՊ ընկերության` պատվին, արժանապատվությանը եւ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման պահանջի մասին հայցադիմումը։ 

Նախնական դատական նիստը կայացավ ապրիլի 15-ին։ 2014 թվականի մայիսի 8-ին դատարանը որոշեց այս եւ 2013թ. դեկտեմբերի 25-ին վարույթ ընդունված՝ Արթուր Եզեկյանն ընդդեմ Վարդան Ղազարյանի եւ «Իրավունք Մեդիա» ՍՊ ընկերության` պատվին, արժանապատվությանը և գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման պահանջի մասին հայցադիմումը միացնել  մեկ վարույթում, քանի որ վեճերը վերաբերում են հայցվոր Արթուր Եզեկյանի պատվի, արժանապատվության, գործարար համբավի պաշտպանությանը, վիճարկվող տեղեկատվությունը տարածվել է նույն «Իրավունք Մեդիա» ՍՊ ընկերության կողմից, որն էլ երկու քաղաքացիական գործերով հանդես է գալիս որպես պատասխանող: Հունիսի 10-ին կայացավ դատաքննություն։ Հաջորդ նիստը նշանակվեց հոկտեմբերի 14-ին։

Հունվարի 16-ին  «Hetq.am» կայքի հիմնադիր «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն հայցադիմում ներկայացրեց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ 1in.am կայքի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի, պահանջելով վերացնել հեղինակային իրավունքի խախտումները, «1-in.am»-ից հեռացնել առանց պատշաճ հղման «Hetq.am»-ից արտատպված նյութերը եւ որպես փոխհատուցում վճարել 200 հազար դրամ:
 Ի դեպ, սա առաջին դատական գործն է «Հեղինակային իրավունքի և հարակից իրավունքների մասին» ՀՀ օրենքում 2013թ. նոյեմբերի 9-ին ուժի մեջ մտած լրացումներից եւ փոփոխություններից հետո, որոնք առնչվում են էլեկտրոնային լրատվամիջոցներին:

Հունվարի 20-ին գործը վարույթ ընդունվեց, եւ ապրիլի 9-ին նշանակվեց նախնական դատական նիստը, որին պատասխանող կողմը չներկայացավ, թեպետ պատշաճ կերպով ծանուցվել էր: Հայցվոր կողմի ներկայացուցիչը դատարանին խնդրեց  փոխել հայցի հիմքը եւ առարկան, քանի որ, երբ ներկայացվել էր առաջին հայցը, պահանջը վերաբերում էր «Հետք»-ի երկու հրապարակումների, սակայն հետագայում՝ մինչև նախնական դատական նիստը, «Առաջին լրատվականի» «blog.1in.am »-ը եւս մի քանի հեղինակային հրապարակումներ է արտատպել «Hetq.am» կայքից` առանց պատշաճ հղման: Այժմ արդեն հայցվոր կողմի պահանջը վերաբերում է ընդհանուր առմամբ 8 հրապարակումների։ 
Հունիսի 9-ին կայացավ եւս մեկ նիստ։ Հաջորդ նիստը նշանակվել է հուլիսի 15-ին։
Հունվարի 16-ին  «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն հայց ներկայացրեց Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Անի Քոչար Պրոդակշն» ՍՊԸ-ի՝ հեղինակային իրավունքի խախտումները վերացնելու եւ փոխհատուցում վճարելու պահանջի մասին: ՍՊԸ-ին պատկանող www.pressident.am լրատվական կայքում առանց պատշաճ հղման եւ գրեթե ամբողջությամբ վերարտադրվել էին «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ի «Հետք» ինտերնետային թերթում հրապարակված չորս լրագրողական նյութեր:
«Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն հայցով նաեւ 200 000 դրամի փոխհատուցում էր պահանջել, որից, սակայն, հունիսի 26-ին կայացած նիստում հրաժարվեց` հաշվի առնելով պատասխանողի ֆինանսական դրությունը:
Հունիսի 26-ի նիստում դատարանը կողմերին առաջարկեց հաշտության եզրեր գտնել: Հաջորդ նիստը նշանակվել է հուլիսի 11-ին։ 

Հունվարի 22-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ «Հայհիդրոէներգանախագիծ» ինստիտուտի տնօրենների խորհրդի նախագահ Սենիկ Ջուլհակյանն ընդդեմ Հայաստանի քաղաքագետների միության նախագահ Հմայակ Հովհաննիսյանի (3-րդ անձ է ներգրավված «Առավոտ» թերթի հիմնադիր «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն) գործով դատաքննությունը։ 
Հիշեցնենք, որ այս գործը վարույթ էր ընդունվել  2013 թ. հուլիսի 9-ին: Հայցվորը վիճարկում էր «Aravot.am» կայքում հունիսի 10-ին հրապարակված «Հմայակ Հովհաննիսյան. «Սուրեն Խաչատրյանը, չլինելով մարզպետ, շարունակում է մնալ Սյունիքի ավազակապետ» վերնագրով հոդվածում հրապարակված տեղեկությունները։ Հայցապահանջներն են՝ հայցվորի պատիվը, արժանապատվությունը եւ գործարար համբավը վիրավորանքով ու զրպարտությամբ արատավորած տեղեկությունները հերքել նշված լրատվամիջոցով, հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել եւ վճարել փոխհատուցում՝ 600 000 դրամի չափով։
Դատաքննությունը շարունակվեց ապրիլի 8-ին: Մայիսի 13-ին դատարանը փոխեց «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի իրավական կարգավիճակը՝ ճանաչելով նրան գործով պատասխանող: Հունիսի 17-ի նիստում փաստաբանը, որին հարկադրված էր հրավիրել «Առավոտի» հիմնադիրը, առարկություն ներկայացրեց կարգավիճակի փոփոխության առնչությամբ:

 Հաջորդ նիստը նշանակվել է սեպտեմբերի 18-ին։
Հունվարի 22-ին  Սյունիքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը (նստավայրը՝ Կապան) շարունակեց քննել Գագիկ Ղահրամանյանի («Կապանյան լրատու» թերթի խմբագիր) հայցադիմումն ընդդեմ «Սյունյաց երկիր» թերթի խմբագիր Սամվել Ալեքսանյանի՝   հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու, զրպարտող տեղեկությունները հերքելու, պատվին, արժանապատվությանը եւ գործարար համբավին պատճառված վնասը 3 միլիոն դրամով փոխհատուցելու պահանջներով։

Փետրվարի 26-ին նշանակված դատաքննությունը չկայացավ եւ տեղափոխվեց մարտի 10-ին։ Ապա քննությունը շարունակվեց մարտի 13-ին եւ 17-ին։ Ապրիլի 2-ին հրապարակվեց վճիռը, ըստ որի հայցը բավարարվեց մասնակի. դատարանը պարտավորեցրեց Սամվել Ալեքսանյանին հրապարակայնորեն` «Սյունյաց երկիր» թերթի միջոցով ներողություն խնդրել Գագիկ Ղահրամանյանից՝ դատարանի կողմից վիրավորանք գնահատված արտահայտությունների համար, հերքել 2013 թ. սեպտեմբերի 3-ի «Սյունյաց երկիր» թերթի` «Թշվառականը: Մարզկենտրոնում հայտնի առլեկինը` կրկին ինքնահաստատման խնդրի առաջ» հոդվածում Ղահրամանյանի պատիվն ու արժանապատվությունը զրպարտող տեղեկությունները, հերքումը տպագրել օրաթերթում։ Գագիկ Ղահրամանյանի պահանջը՝ հերքումը թերթի էլեկտրոնային կայքում տպագրել պարտավորեցնելու մասին, դատարանը մերժեց։ Դատարանը որոշեց նաեւ Սամվել Ալեքսանյանից հօգուտ Գագիկ Ղահրամանյանի բռնագանձել 80 000 դրամ` որպես վիրավորանքի համար փոխհատուցում եւ 100 000 դրամ` որպես զրպարտության համար փոխհատուցում, բացի այդ՝ 9600 դրամ որպես նախապես վճարված պետական տուրքի գումար եւ 30 000 դրամ՝ որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար:
Հունիսի 5-ին Սամվել Ալեքսանյանը ներկայացրել է վերաքննիչ բողոք։ Դատական նիստը այս ատյանում նշանակվել է հուլիսի 23-ին։
Հունվարի 22-ին  Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում նախնական նիստում քննվել է քաղաքացի Նարինե Ղազարյանի հայցն ընդդեմ «Արմնյուզ» հեռուստաընկերության հիմնադրի, որով պահանջվում է հերքել հեռուստաընկերության եթերում հրապարակված տեղեկությունները, ներողություն խնդրել եւ վճարել փոխհատուցում վիրավորանքի ու զրպարտության համար։ Նիստեր են կայացել նաեւ փետրվարի 20-ին, ապրիլի 8-ին եւ հունիսի 18-ին: Հաջորդ դատական նիստը նշանակվել է հոկտեմբերի 23-ին։
Հիշեցնենք, որ 2013թ. օգոստոսի 16-ին ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը բավարարել էր քաղաքացի Նարինե Ղազարյանի բողոքը Երեւանի Աջափնյակ եւ Դավթաշեն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի հուլիսի 22-ին կայացրած որոշման վերաբերյալ, որով վերադարձվել էր հայցն ընդդեմ «Արմնյուզ» հեռուստաընկերության հիմնադրի։ Հայցադիմումը ընդհանուր իրավասության դատարան էր ներկայացվել հունիսի 11-ին, եւ այդ օրվանից այն համարվում է վարույթ ընդունված։ 
Հունվարի 23-ին  ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական  դատարանում վարույթ ընդունվեց Խաչիկ Խաչատրյանը եւ նրա ղեկավարած «Երեւանի թռչնաբուծական ֆաբրիկա» ԲԲԸ-ն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Սոնա Գրիգորյանի գործով վերաքննիչ բողոքի քննությունը։ 
Հիշեցնենք. 2013թ. հունվարի 10-ին «X գրուպ» ընկերության նախագահ Խաչիկ Խաչատրյանը իր եւ իր ղեկավարած Երեւանի թռչնաբուծական ֆաբրիկա ԲԲԸ-ի անունից հայցադիմում ներկայացրեց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ վիճարկելով 2012թ. դեկտեմբերի 11-ին «Ժողովուրդ» օրաթերթում տպագրված «Հայտնի օլիգարխին տուգանել են ժամկետանց ձվերի համար» հրապարակումը։ Հայցապահանջներն են՝ պարտավորեցնել պատասխանողներին հերքել պատիվն ու արժանապատվությունը, ինչպես նաեւ գործարար համբավն արատավորող համարվող տեղեկությունները եւ վճարել փոխհատուցում 3 մլն դրամի չափով։ Հոկտեմբերի 14-ին հայցն ամբողջությամբ մերժվել էր։ Դատարանն ապացուցված չէր համարել, որ վիճարկվող հոդվածում առկա են վիրավորանք եւ զրպարտություն։ Հայցվոր կողմն այս վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։ Բողոքը վարույթ էր ընդունվել 2013-ի նոյենբերի 25-ին (մանրամասները` ԽԱՊԿ 2013 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում):
Վերաքննիչ բողոքի քննությունը շարունակվեց փետրվարի 6-ին եւ ապրիլի 3-ին: Մայիսի 5-ի դատական նիստում փոփոխվեց ստորադաս դատարանի ակտը։ Վերաքննիչ դատարանը որոշում ընդունեց «Երեւանի թռչնաբուծական ֆաբրիկա» ԲԲԸ  մասով բողոքը մերժել, իսկ Խաչիկ Խաչատրյանի մասով բավարարել մասնակի՝ Խաչիկ Խաչատրյանին զրպարտելու մասով բեկանել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի 2013թ. հոկտեմբերի 14-ի վճիռը։ Պարտավորեցնել «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ եւ լրագրող Սոնա Գրիգորյանին՝ հերքել Խաչիկ Խաչատրյանի գործարար համբավն արատավորող (զրպարտող) տեղեկությունները եւ հերքումը տպագրել «Ժողովուրդ» օրաթերթի եւ www.zhoghovurd.am /www.armlur.am/  կայքի նույն մասում, ուր տեղադրված է եղել նյութը։ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ եւ Սոնա Գրիգորյանից համապարտության կարգով հօգուտ Խաչիկ Խաչատրյանի որոշվեց բռնագանձել 10 000 դրամ` որպես նախապես վճարված պետական տուրքի գումար, իսկ Ֆաբրիկայի մասով դատական ծախսերի հարցը համարվեց լուծված: 

Սույն որոշումն օրինական ուժի մեջ է մտել հրապարակման պահից մեկ ամիս հետո:
Հունվարի 29-ին  ՀՀ վճռաբեկ դատարանը որոշում կայացրեց վերադարձնել կլարնետահար-սաքսաֆոնահար Սեդրակ Հովհաննիսյանն ընդդեմ կոմպոզիտոր Հասմիկ Մանասերյանի եւ նրա որդի Աշոտ Հովնանյանի (գործով երրորդ անձ է ներգրավված «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն) քաղաքացիական գործով ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի 2013 թ. նոյեմբերի 21-ի որոշման դեմ Սեդրակ Հովհաննիսյանի բողոքը։ 

Հիշեցնենք, որ այս գործը վարույթ էր ընդունվել 2013 թ. մարտի 7-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում։ Ըստ հայցվորի՝ «Առավոտի» 2013թ. փետրվարի 14-ի համարում տպագրված «Հայցվորի ներկայացուցիչը Մանասերյանին գրագող անվանեց» վերնագրով հրապարակմամբ տարածված, իր հասցեին արված «խելքը գցած» արտահայտությամբ վիրավորվել են իր պատիվն ու արժանապատվությունը։ Հայցապահանջներն էին՝ երկու պատասխանողին պարտավորեցնել «Առավոտի» առաջին էջում հերքել վիրավորանք եւ զրպարտություն համարվող տվյալները, վճարել 1,5 մլն դրամ՝ որպես փոխհատուցում եւ 120 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանի վարձատրության գումար։ Հունիսի 28-ին դատարանը հայցը մերժել էր՝ պատճառաբանելով, որ պատասխանող կողմը հայցվորի պատիվն ու արժանապատվությունը վիրավորելու նպատակ եւ դիտավորություն չի ունեցել, իսկ կատարած արտահայտությունները եղել են գնահատող դատողություններ։ Դատարանը վճռել էր Սեդրակ Հովհաննիսյանից հօգուտ պետական բյուջեի բռնագանձել 30 000 դրամ` որպես չվճարված պետական տուրքի գումար, իսկ հօգուտ Աշոտ Հովնանյանի՝ 100 000 դրամ` որպես դատական ծախսի գումար։
Հայցվոր կողմն այս վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան, որը 2013թ. նոյեմբերի 21-ին բողոքը մասնակիորեն բավարարել էր. բեկանել ընդհանուր իրավասության դատարանի վճիռը եւ փոփոխել այն՝ Սեդրակ Հովհաննիսյանից հօգուտ պետական բյուջեի 30 000 դրամ բռնագանձելու մասով, մնացած մասով վճիռը թողնելով անփոփոխ։

Սեդրակ Հովհաննիսյանն այս որոշումը բողոքարկել էր Վճռաբեկ դատարան։ 

Հունվարի 29-ին  ՀՀ վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը քննեց  2013թ. դեկտեմբերի 9-ին վարույթ ընդունած՝ քաղաքացիներ Սոնա եւ Մեխակ Պետրոսյանների դեմ քաղաքացիներ Սեյրան Աղաջանյանի, Արամայիս Աղաջանյանի, Կարինե Կոխլիկյանի, Մարգո Աղաջանյանի (երրորդ անձ է ներգրավված «ATV» հեռուստաընկերությունը. հիմնադիր՝ «ATV» ՍՊԸ) գործով Սոնա եւ Մեխակ Պետրոսյանների բողոքը ընդդեմ ՀՀ Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի (նստավայրը՝ Դիլիջան) 2013թ. հոկտեմբերի 4-ի վճռի։ Փետրվարի 11-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը բողոքն ամբողջությամբ մերժեց։ 

Հիշեցնենք. 2013թ. մարտի 26-ին Տավուշի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ էր ընդունել քաղաքացիներ Սոնա եւ Մեխակ Պետրոսյանների դեմ քաղաքացիներ Աղաջանյանների եւ Կոխլիկյանի հայցադիմումը, որով հայցվոր կողմը վիճարկում էր «ATV» հեռուստաընկերության «Կիսաբաց լուսամուտներ» հաղորդաշարի 2013թ. հունվարի 23-ի թողարկման ընթացքում պատասխանողների հնչեցրած տեղեկությունները, որոնք համարում էր պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող եւ պահանջում նույն հեռուստաընկերության եթերում հերքել դրանք, ինչպես նաեւ՝ վիրավորանքի եւ զրպարտության համար վճարել փոխհատուցում՝ ընդհանուր հաշվով 3 մլն 934 000 դրամի չափով (ներառյալ դատական ծախսերը)։

 2013թ. հոկտեմբերի 4-ին հրապարակված վճռով հայցը մասնակի բավարարվել էր։ Դատարանը պատասխանողներին պարտավորեցրել էր «ATV» հեռուստաընկերության «Կիսաբաց լուսամուտներ» հաղորդաշարի թողարկումներից մեկի ընթացքում հերքել վիճարկվող տեղեկությունները եւ հօգուտ հայցվոր կողմի վճարել դատական ծախսերը, իսկ վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց փոխհատուցում վճարելու մասով հայցը մերժել էր։ Պատասխանող կողմն այս վճիռը բողոքարկել էր վերադաս ատյան։ 
2014թ. մարտի 28-ին Սոնա Պետրոսյանը վճռաբեկության կարգով բողոքարկեց Վերաքննիչ դատարանի որոշումը։ Վճռաբեկ դատարանում բողոքի քննությունն ընթացավ ապրիլի 2-ին և 25-ին, իսկ մայիսի 7-ի որոշմամբ դատարանը վերադարձրեց բողոքը։
Հունվարի 29-ին  Երեւան քաղաքի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց փաստաբան Կարինե Ավանեսյանն ընդդեմ «Փաստինֆո» լրատվական գործակալության գործով դատավարությունը։ 
Հիշեցնենք, որ 2013 թ.ապրիլի 26-ին խարդախության համար դատապարտված փաստաբան Կարինե Ավանեսյանը հայցադիմում էր ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ «Փաստինֆո» լրատվական գործակալության (հիմնադիրը՝ «Սի-Էմ-Ջի» ՍՊԸ)։ Հայցը դատական վարույթ էր ընդունվել ապրիլի 29-ին։ 
Նույն գործակալության հիմնադրի դեմ Ավանեսյանի եւս երկու հայցադիմում դատական վարույթ էին ընդունվել մայիսի 7-ին եւ մայիսի 23-ին։ Երեք հայցով վիճարկվում էին «pastinfo.am» կայքում տեղադրված հետեւյալ հրապարակումները՝ «Адвокат за хищение суммы в особо крупном размере оказалась на скамье подсудимых» (23.01.2013 թ.), «Փաստաբանը դատապարտվել է ազատազրկման` վստահորդին խաբելու համար» (24.03.2013 թ.), «Դատապարտյալը «կարգի է հրավիրում» Արդարադատության խորհրդի կարգապահական հանձնաժողովին» (6.05.2013 թ.)։
Հայցապահանջներն են՝ հերքել հայցվորի պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավն արատավորած տեղեկությունները եւ վճարել յուրաքանչյուր հայցով 3 միլիոն դրամ (ընդհանուր գումարը՝ 9 միլիոն դրամ) փոխհատուցում՝ վիրավորանքի ու զրպարտության համար։
2014թ. դատական նիստեր տեղի ունեցան փետրվարի 26-ին, ապրիլի 2-ին եւ հունիսի 3-ին։ Հերթական նիստը նշանակվել է հուլիսի 18-ին։
Նշենք նաեւ, որ Կարինե Ավանեսյանը 2013թ. ապրիլի 26-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան նույնաբովանդակ հայցեր է ներկայացրել ընդդեմ «Hetq.am» կայքի լրագրող Արարատ Դավթյանի եւ եւս չորս ԶԼՄ-ի. «Ա1+» հեռուստաընկերության (հիմնադիր՝ «Մելտեքս» ՍՊԸ), «Lragir.am» կայքի (հիմնադիր՝ «ԱՏՀԿ համակարգ» ՍՊԸ), «Iravaban.net» կայքի (հիմնադիր՝ «Հայաստանի երիտասարդ իրավաբանների ասոցիացիա» ՀԿ), «golosarmenii.am» կայքի (հիմնադիր՝ «Голос» ՍՊԸ)։ Բացի «Lragir.am»-ի հիմնադրի դեմ հայցից, մնացած բոլորը մերժվել են 2013թ., իսկ «Lragir.am»-ի հիմնադրի դեմ գործի դատավարությունը ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց 2014թ. հունվարի 17-ին։ Հունվարի 31-ին այս հայցը եւս մերժվեց։ 

Հունվարի 30-ին  ՀՀ վերաքննիչ դատարանը քննեց «Ժամանակ» թերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի բողոքն ընդդեմ Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի 2013թ. հոկտեմբերի 21-ի վճռի, որով մասնակի բավարարվել էր ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի եւ նրա որդու՝ Սեդրակ Քոչարյանի՝ 2013թ. հունվարի 15-ին դատարանի վարույթ ընդունած հայցադիմումը «Ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի եւ «1in.am» լրատվական կայքի հիմնադիր «Առաջին լրատվական» ՍՊԸ-ի դեմ: 
Փետրվարի 13-ին հրապարակվեց որոշումը՝ վերաքննիչ բողոքը մերժել եւ «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊ ընկերությունից պետական բյուջե բռնագանձել 25 000 դրամ` որպես վերաքննիչ բողոք բերելու համար օրենքով սահմանված պետական տուրքի գումար։
Հիշեցնենք. ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի եւ նրա որդու՝ Սեդրակ Քոչարյանի հայցադիմումը վարույթ էր ընդունվել 2013թ. հունվարի 15-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում: Հայցվորները վիճարկում էին 2012թ. նոյեմբերի 27-ին եւ 29-ին նշված ԶԼՄ-ներում համապատասխանաբար հրապարակված՝ «Ի՞նչ կապ ունեն Քոչարյանն ու Ծառուկյանը «Նաիրիտի» հետ» եւ «Քոչարյանների րոպեավճարները» հոդվածները։                                                          (մանրամասները` ԽԱՊԿ 2013 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։  
Հունվարի 30-ին  Կոտայքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվեց «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանի դեմ Հրազդանի քաղաքացի Գագիկ Աթասյանի հայցով գործի դատավարությունը։
Հիշեցնենք, որ այն սկսվել էր 2013թ. մայիսի 22-ին։ Հայցվորը պահանջում էր ճանաչել իրավաբանական փաստն այն մասին, որ ինքը մինչեւ 2011թ. սեպտեմբերի 30-ը աշխատել է «Հրազդան» հեռուստաընկերությունում, թեեւ չի եղել աշխատանքային հարաբերությունների պատշաճ ձեւակերպում։ Հայցադիմումով ներկայացված էր նաեւ աշխատավարձը, բաց թողնված օգուտը, առաջացած վնասները բռնագանձելու պահանջ (մանրամասները` ԽԱՊԿ 2013 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 

2014 թվականին հերթական դատական նիստերը կայացան մարտի 18-ին, ապրիլի 17-ին, մայիսի 14-ին, հունիսի 9-ին եւ 19-ին։ Հաջորդ նիստը նշանակվել է հուլիսի 18-ին։
Փետրվարի 6-ին,  ապա՝ մարտի 6-ին Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում շարունակվել է Գյումրու նախկին քաղաքապետի փեսայի սպանության մեջ մեղադրվող Հարություն Սարգսյանի՝ ընդդեմ «Ցայգ» հեռուստաընկերության ներկայացրած հայցադիմումի քննությունը։ 

Հիշեցնենք. Հարություն Սարգսյանը 2013թ. հունվարի 23-ին  հայցադիմում էր ներկայացրել՝ վիճարկելով «Ցայգի» «Ազդարար» լրատվական ծրագրի 2012թ. դեկտեմբերի 27-ի թողարկման ընթացքում ցուցադրված տեսանյութը, որտեղ հնչել է հետեւյալ արտահայտությունը. «...Հարություն Սարգսյանը «Մայր Հայաստան» հուշահամալիրի տարածքում առանձնակի դաժանությամբ սպանել էր Գյումրու նախկին քաղաքապետի դստեր նշանած Կարեն Եսայանին...»: Ըստ հայցվորի՝ իրեն մարդասպան անվանելով, խախտվել է անմեղության կանխավարկածը եւ վիրավորանք հասցվել իր անձին, ուստի նա պահանջում էր պարտավորեցնել պատասխանողին հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել եւ վճարել  300 հազար դրամ՝ որպես փոխհատուցում վիրավորանքի եւ զրպարտության դիմաց։
Վերջին՝ մարտի 6-ի նիստում որոշում է կայացվել դատաքննությունը հետաձգել անորոշ ժամանակով։ 
Փետրվարի 10-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ ԱԺ «Օրինաց երկիր» խմբակցության պատգամավոր  Լեւոն Դոխոլյանն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի գործով նախնական դատական նիստը, որտեղ պատգամավորը վիճարկում էր 2013թ. նոյեմբեր ամսին օրաթերթում տպագրված մի շարք հրապարակումներ, որոնցում իրեն անվանել էին «քույրիկ Լեւոն», եւ պահանջում էր իր պատվին ու արժանապատվությանը պատճառված վնասը փոխհատուցել 3,5 միլիոն դրամով, ինչպես նաեւ հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել եւ հերքել իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկություններն իր մասին։ 

Հաջորդ նիստերը կայացան փետրվարի 27-ին, մարտի 27-ին։ Մայիսի 15-ին կայացավ դատաքննություն։ Մայիսի 29-ին հրապարակվեց վճիռը, ըստ որի՝ Լևոն Դոխոլյանի հայցն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի բավարարվեց մասնակի. դատարանը պարտավորեցրեց «Ժողովուրդ» օրաթերթի եւ նույն թերթի էլեկտրոնային կայքի միջոցով հերքել տարածված ապատեղեկատվությունը։ Որոշվեց «Ժողովուրդ» թերթի հիմնադրից հօգուտ Լեւոն Դոխոլյանի բռնագանձել փոխհատուցում 50 000 դրամ` վիրավորանքի եւ 100 000 դրամ՝ զրպարտության համար:

Քաղաքացիական գործի վարույթը՝ «Ժողովուրդ» օրաթերթի 2013թ. նոյեմբերի 15-ի համարի 2-րդ էջի ներքեւի հատվածում հրապարակված հոդվածի տեղեկությունը զրպարտություն որակելու մասով, կարճվեց: Հայցապահանջը մնացած մասով մերժվեց:

Դատարանը հայցը վարույթ էր ընդունել 2013թ. դեկտեմբերի 5-ին։ 
Փետրվարի 10-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ նաեւ «Օրինաց երկիր» կուսակցությունն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի գործով նախնական դատական նիստը։ Հայցվորը վիճարկում է  2013թ. նոյեմբերին ՕԵԿ-ի մասին օրաթերթում տպագրված մի շարք հրապարակումներ, որոնք արատավորում են կուսակցության բարի համբավը։ «Օրինաց երկիրը» պահանջում է վիրավորանքով ու զրպարտությամբ իրեն պատճառված վնասը փոխհատուցել 3,5 միլիոն դրամով, ինչպես նաեւ հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել եւ հերքել իրականությանը չհամապատասխանող տեղեկությունները։ Դատարանը հայցը վարույթ էր ընդունել դեկտեմբերի 9-ին։ 

   Դատաքննությունը շարունակվեց փետրվարի 27-ին, մարտի 3-ին, ապրիլի 30-ին և մայիսի 21-ին։ Հաջորդ նիստը նշանակվեց հուլիսի 1-ին։ 

Փետրվարի 12-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացավ «Շանթ» ՍՊԸ-ն՝ նույնանուն հեռուստաընկերության հիմնադիրն ընդդեմ «Իրավունք» թերթի հիմնադիր «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի գործով հերթական դատական նիստը։ 

Հայցվորը պահանջում էր հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել եւ հրապարակել հերքում, նաեւ՝ փոխհատուցել 3 միլիոն դրամ, որից 1 միլիոնը՝ հասցված վիրավորանքի, 2 միլիոնը՝ զրպարտության համար։ 
Դատաքննությունը շարունակվեց մարտի 12-ին, ապրիլի 4-ին եւ 18-ին, մայիսի 8-ին։ Մայիսի 23-ին հրապարկվեց վճիռը, ըստ որի՝ պահանջները բավարարվեցին մասնակի։
«Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ «Իրավունք» թերթի 2013 թ. հունիսի 5-6-ի համարի 7-րդ էջում և համապատասխան ինտերնետային կայքում «Շանթի» հերթական քցոցին ու դատական գործընթացը» հոդվածում «քցոցին» և «քցել» արտահայտությունները դատարանը համարեց վիրավորանք և պարտավորեցրեց «Իրավունք մեդիա»-ին «Իրավունք» թերթում և ինտերնետային կայքում հրապարակել դատարանի վճռի համապատասխան հատվածը:
Որոշվեց նաև «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ից հօգուտ «Շանթ» ՍՊԸ-ի բռնագանձել 60 հազար դրամ` որպես փոխհատուցում վիրավորանքի համար, 1500  դրամ՝  որպես հայցվորի կողմից նախապես վճարված պետական տուրքի գումար, 100 հազար դրամ` որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար, իսկ «Շանթ» ՍՊԸ-ից հօգուտ «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ բռնագանձվեց 170 հազար դրամ` որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար։  Հայցապահանջի մնացած մասը մերժվեց։ 
Ե՛ւ հայցվորը, ե՛ւ պատասխանողը բողոքարկել են վճիռը վերադաս ատյան։ Վերաքննիչ դատարանում նիստը նշանակվել է օգոստոսի 14-ին։

Նույն հեռուստաընկերությունը նույն թերթի դեմ գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցման պահանջով (հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել, հերքել տարածված տեղեկությունները, վճարել 1 միլիոն դրամ փոխհատուցում) եւս մեկ հայց էր ներկայացրել նույն դատարան, որը դատական վարույթ էր ընդունվել 2013թ. օգոստոսի 23-ին։ Նախնական դատական նիստը կայացել է նոյեմբերի 15-ին։ 2014թ. հունվարի 30-ին սկսվել է այս գործով դատաքննությունը, որը շարունակվել է մարտի 3-ի, ապրիլի 16-ի եւ 23-ի նիստերին։ Հաջորդ նիստը նշանակվել է հուլիսի 31-ին։
Փետրվարի 12-ին, երբ ՀՀԿ երիտասարդական թեւի անդամները փողոցում խոչընդոտեցին մարտի 1-ի հանրահավաքի իրազեկման թռուցիկների բաժանումը, եւ ոստիկանությունը քաղաքացիներին բերման ենթարկեց, Ֆեյսբուքում սկսեցին տարածվել ՀՀԿ-ականների լուսանկարներն իրենց անձնական էջերից:  Lragir.am-ի լրագրող Թեհմինե Ենոքյանն իր անձնական էջին նամակներ ստացավ, որոնցով պահանջվում էր հեռացնել այդ լուսանկարները: Մասնավորապես, ՀՀԿ-ական Արկադի Ոսկանյանը պահանջում է անհապաղ ջնջել այն նկարները, որտեղ պատկերված են ինքն ու իր ընկերները, հետո սպառնում է լրագրողի նկարները «ֆոտոշոփ անել» ու անպարկեշտ պատկերաշարով տարածել ինտերնետում:

Լրագրողը  սպառնալիքներ պարունակող նամակների «սքրին շոթերը» ուղարկել է ոստիկանություն եւ ներկայացրել հաղորդում հանցագործության մասին։ Իրավապահներն այդ հաղորդմանը շուրջ ամիսուկես ընթացք չեն տվել՝ պատճառաբանելով, թե չեն կարողանում գտնել Թեհմինե Ենոքյանին։ Քանի որ այդ ընթացքում սպառնացող անձը գնացել է խմբագրւթյուն եւ ներողություն խնդրել լրագրողից, վերջինս բանավոր տեղեկացրել է ոստիկանությանը, որ հրաժարվում է Արկադի Ոսկանյանին պատասխանատվության ենթարկելու պահանջից։
Փետրվարի 13-ին  Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (նստավայրը՝ Գյումրի)  կայացել է սպանության մեջ մեղադրվող Հարություն Սարգսյանի՝ ընդդեմ Գյումրու նախկին քաղաքապետ Վարդան Ղուկասյանի եւ վերջինիս գրասենյակի հայցի դատաքննությունը։ Գործով երրորդ անձ են ներգրավված նույնանուն լրատվամիջոցների հիմնադիրներ «Պանորամա Էյ Էմ» ՍՊԸ-ն, «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն եւ լրագրող Անժելա Թովմասյանը։  
Հայցը վարույթ է ընդունվել 2013թ. սեպտեմբերի 2-ին Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանի որոշմամբ:  Հայցվորը վիճարկում էր իր անմեղության կանխավարկածը խախտած ու դրանով իսկ իր պատիվն ու արժանապատվությունը վիրավորած տեղեկությունները, որոնք եղել են հիշյալ գրասենյակի տարածած հայտարարության մեջ եւ հրապարակվել են «Panorama.am», «Aravot.am», «Hayeli.am», ինչպես նաեւ՝ «Aysor.am» կայքերում։ Հայցապահանջն է՝ «Առավոտ», «Հայելի», «Այսօր»  կայքերի միջոցով հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել։ Ընդ որում՝ վերջինիս հիմնադիրն այս գործում ներգրավված չէ։

Մարտի 3-ին կայացած նիստում դատարանը որոշեց անժամկետ հետաձգել գործի քննությունը՝ հայցվորին կալանավայրից դատարան ներկայանալ թույլ չտալու պատճառով։
Փետրվարի 14-ին  ռուսաստանաբնակ հայ գործարար Արամ Քոչարյանը հայցադիմում ներկայացրեց Երեւանի Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ «Իրավունք Մեդիա» ՍՊԸ-ի՝ պատիվն ու արժանապատվությունն արատավորող տեղեկությունները հերքելու, ներողություն խնդրել պարտավորեցնելու եւ զրպարտության համար որպես փոխհատուցում 2 միլիոն դրամ վճարելու մասին։ 
Հայցի առիթ է հանդիսացել այն, որ «Իրավունք» թերթի փետրվարի 11-ի համարում, ինչպես նաեւ նույն թերթի ինտերնետային կայքում փետրվարի 11-ին հրապարակված «Թեւոսիկի եղբոր սպանության մոսկովյան վարկածի հավանական շարժառիթները» վերնագրով հոդվածում ներկայացվել են քրեական հեղինակությունների շրջանում հայտնի Կայարանցի Թեւոսիկի եղբոր սպանության վերաբերյալ մանրամասներ, եւ դրա շրջանակներում արծարծվել է ռուսաստանաբնակ գործարար Արամ Քոչարյանի հնարավոր մասնակցության հարցը:
Փետրվարի 18-ին դատարանը հայցը վարույթ ընդունեց։ Այս գործով դատական նիստեր են կայացել մարտի 28-ին, ապրիլի 28-ին, հունիսի 3-ին և 17-ին։ Հաջորդ նիստը նշանակվել է հուլիսի 8-ին։
Փետրվարի 14-ին  ՀՀ Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը վարույթ ընդունեց Խաչիկ Խաչատրյանի բողոքը Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի 2013թ. դեկտեմբերի 13-ին կայացրած՝ Խաչիկ Խաչատրյանը եւ նրա ղեկավարած «Երեւանի թռչնաբուծական ֆաբրիկա» ԲԲԸ-ն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի եւ լրագրող Սոնա Գրիգորյանի գործով վճռի վերաբերյալ։ 

Հիշեցնենք, որ առաջին ատյանի դատարան ներկայացրած հայցով Խաչատրյանը վիճարկում էր 2012թ. դեկտեմբերի 12-ին նույն օրաթերթում տպագրված «Գործարար էլիտայի բացիլները» վերնագրով հրապարակումը, պահանջելով պատասխանողներին պարտավորեցնել հերքել զրպարտություն համարվող տեղեկությունները, ներողություն խնդրել վիրավորանք հասցնելու համար, փոխհատուցել վիրավորանքի ու զրպարտության միջոցով հասցված վնասը՝ 3 միլիոն դրամի չափով, ինչպես նաեւ վճարել 200 հազար դրամ՝ փաստաբանի վարձատրության համար։ 
Ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժել էր հայցը (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 եւ 2013 թ.թ. տարեկան զեկույցներում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 

 Հայցվոր կողմը բողոքարկել էր վճիռը։ 

Վերաքննիչ դատարանում բողոքը քննվել է մայիսի 6-ին, մայիսի 20-ին և հունիսի 17-ին։  Որոշման հրապարակման օր է նշանակվել հուլիսի 31-ը։ 

Փետրվարի 18-ին  Նարինե Սարգսյանը եւ Հրանտ Սուվարյանը  հայցադիմում ներկայացրին Երեւանի Արաբկիր եւ Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան՝ ընդդեմ Սուսաննա Դավթյանի, Լեմբերիկ Խաչատրյանի եւ երրորդ անձ «Առավոտ» օրաթերթի հիմնադիր «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի՝ պատվին, արժանապատվությանը պատճառված վնասը փոխհատուցելու պահանջի մասին։ Նարինե Սարգսյանն այդ ժամանակ գործող վարչապետի՝ Տիգրան Սարգսյանի դուստրն է, ԿԲ ֆինանսական վերահսկողության վարչության պետ Հրանտ Սուվարյանը՝ նրա խնամին: Հայցի առիթ են հանդիսացել «Aravot.am»-ի փետրվարի 7-ի «ՀՀ վարչապետի դուստրն ու խնամին տիրացել են իմ ունեցվածքին» եւ «Առավոտ» օրաթերթի փետրվարի 8-ի համարի «Վարչապետի խնամին հողատարա՞ծք է խլել» հրապարակումները։
Փետրվարի 20-ին դատարանը վարույթ ընդունեց Նարինե Սարգսյանի եւ Հրանտ Սուվարյանի ներկայացուցչի բերած հայցադիմումը:
Ապրիլի 18-ին կայացավ նախնական դատական նիստը։ Ապրիլի 25-ի նիստում դատարանը որոշեց մերժել պատասխանողների միջնորդությունը վարույթը կասեցնելու վերաբերյալ: Հետագա դատական նիստերը կայացան մայիսի 30-ին եւ հունիսի 18-ին։ Հունիսի 26-ին դատարանը դարձյալ քննության առավ եւ դարձյալ որոշում ընդունեց մերժել պատասխանողների միջնորդությունը վարույթը կասեցնելու վերաբերյալ։

Դատական հերթական նիստը նշանակվել է հուլիսի 7-ին։
Փետրվարի 18-ին  ՀՀ վարչական դատարանում տեղի ունեցավ ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետեկամուտների կոմիտեի (այս մարմնի՝ ֆինանսների նախարարության կազմի մեջ մտնելուց հետո գործով պատասխանող է ճանաչվել նախարարության Հրազդանի տարածքային հարկային տեսչությունը) դեմ «Հրազդան» հեռուստաընկերության հիմնադիր «Սիրակ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Մնացական Հարությունյանի հայցով հերթական դատական նիստը։

Հիշեցնենք, որ հայցվորը պահանջում է անվավեր ճանաչել ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ի այն որոշումը, ըստ որի՝ ՊԵԿ-ի օպերատիվ հետախուզության 4-րդ վարչության օպերլիազորների մասնակցությամբ 2012թ. մայիսի 8-ից մինչեւ հունիսի 12-ը «Հրազդան» հեռուստաընկերությունում իրականացվել էին հարկային համալիր ստուգումներ, ինչպես նաեւ՝ այդ ստուգումների արդյունքում կազմված ակտը, որով հեռուստաընկերության հիմնադիրը պարտավորված է վճարել 1 մլն 960 000 դրամի տույժ ու տուգանք (մանրամասները` ԽԱՊԿ 2013 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 

Դատաքննությանը շարունակվեց մարտի 21-ին եւ հունիսի 5-ին։ Վճռի հրապարակման օր է նշանակվել հուլիսի 4-ը։
Փետրվարի 26-ին  «Հայկական ժամանակը» հրապարակում է կատարել լրագրողի հասցեին հնչած սպառնալիքների մասին։ Տեղեկացվում է, որ նախորդ օրը «ՀԺ» թղթակից Մկրտիչ Կարապետյանին, որը նաեւ Երեւանի պետական համալսարանի ուսանող է, հրավիրել են ԵՊՀ զինկոմի բաժին՝ ասելով, որ իրեն ցանկանում են տեսնել զինծառայության հետ կապված հարցերով։ Սակայն իրականում լրագրողին հարցաքննության են ենթարկել երկու անհայտ անձ։ Թե իրականում ովքեր են այս մարդիկ եւ ինչ էին ցանկանում «ՀԺ»-ի լրագրողից՝ պարզ է դառնում նրանց խոսակցության մանրամասներից, տված հարցերից, առաջարկներից:
«Հայկական ժամանակը», ներկայացնելով զրույցը, գրում է, թե ակնհայտ է, որ Հայաստանի ԱԱԾ-ն պարզապես փորձել է հավաքագրել թղթակցին, իսկ եթե այդպես չէ, ապա հրապարակումը կարող են համարել հաղորդում հանցագործության մասին եւ պարզել, թե ովքեր են սպառնացել լրագրողին:
Մարտի 4-ին  ԱԺ բոլոր խմբակցությունները ներկայացնող մի շարք պատգամավորներ հանդես եկան ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում լրացումներ կատարելու նախաձեռնությամբ, որը նախատեսում էր պատասխանատվության ենթարկել ԶԼՄ-ներին՝ սոցիալական ցանցերի անանուն եւ կեղծանունով հանդես եկող օգտատերերի («ֆեյքերի») կողմից վիրավորանք կամ զրպարտություն պարունակող նյութերն ու մեկնաբանությունները տարածելու համար:

Մարտի 14-ին ԽԱՊԿ-ն ու եւս 8 լրագրողական կազմակերպություններ հանդես եկան հայտարարությամբ, ուր մասնավորապես նշված է. «…այս օրենսդրական նախաձեռնությունն իր մեջ խոսքի ազատության, տեղեկատվություն ստանալու եւ տարածելու` քաղաքացիների իրավունքի իրացման, ինչպես նաեւ անձնական տվյալների պաշտպանության համար սպառնալիքներ է պարունակում»:

Հայտարարության հեղինակները օրենսդրական նախաձեռնության հեղինակներին կոչ արեցին օրինագիծը հանել շրջանառությունից, առաջարկելով Ազգային ժողովին մարտի 31-ի խորհրդարանական լսումները նվիրել համացանցի կարգավորման հայեցակարգային մոտեցումներին, իսկ ՀՀ օրենսդիր եւ գործադիր իշխանություններին` ժամանակակից հաղորդակցությունների ոլորտին առնչվող օրենսդրությունը ձեւավորել բացառապես եվրոպական ինստիտուտների մշակած եւ ընդունված նորմերի համատեքստում ու դրանց հետ լիակատար համապատասխանությամբ:
Մարտի 31-ին կայացած խորհրդարանական լսումներից հետո պարզվեց, որ օրինագծի շուրջ քննարկումները հետաձգվել են մեկ տարով, իսկ ըստ իշխանական կուլիսներից  հայտնի դարձած տեղեկությունների՝ անորոշ ժամանակով։
Մարտի 14-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի ունեցավ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի դեմ քաղաքացի Գուրգեն Աղաջանյանի հայցով հերթական դատական նիստը։ 

Հիշեցնենք, որ առաջին ատյանի դատարանում գործը քննվում է կրկնակի: Հայցվորը վիճարկում է «Ժողովուրդ թերթում» 2011թ. օգոստոսի 9-ին տպագրված «Գալուստի որդուց պահանջում են» վերնագրով հրապարակումը՝ Գուրգեն Աղաջանյանի անունից փոստով ստացված նամակի հիման վրա, որը քննադատական տեղեկություններ էր պարունակում ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետգույքի կառավարման վարչության նախկին պետ Կարինե Կիրակոսյանի եւ նույն վարչության պետի տեղակալ Աշոտ Մարկոսյանի մասին: Հայցվորը հրաժարվում էր վերը նշված նամակի հեղինակը լինելու հանգամանքից, ուստի պահանջում էր նույն լրատվամիջոցով հերքել իր կողմից զրպարտություն համարվող տեղեկությունները եւ վճարել փոխհատուցում 804 000 դրամի չափով: 2013թ. մարտի 19-ին Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը անհիմն լինելու պատճառաբանությամբ մերժել էր Գուրգեն Աղաջանյանի հայցը ընդդեմ «Ժողովուրդ» թերթի հիմնադրի: 2013-ի ապրիլի 22-ն հայցվորը բողոքարկեց այդ որոշումըվերադաս ատյանում: 2013-ի օգոստոսի 2-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը բավարարեց բողոքը, բեկանեց Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների առաջին ատյանի դատարանի 2013թ. մարտի 19-ի որոշումը եւ գործը ուղարկեց նոր քննության: Այն դարձյալ վարույթ ընդունվեց 2013-ի սեպտեմբերի 20-ին: Գործի կրկնակի քննությունը սկսվեց 2013-ի նոյեմբերի 21-ին  (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2011, 2012 եւ 2013 թթ. տարեկան զեկույցներում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում)։ 
Դատաքննությունը շարունակվեց 2014թ. հունիսի 13-ին։ Այս գործով հերթական նիստը նշանակվել է հուլիսի 31-ին։ 
Մարտի 17-ին  ՀՀ վարչական դատարանը նախնական նիստում քննեց «Ռադիո Հայ» ՍՊԸ-ի տնօրեն Անդրիաս Ղուկասյանի հայցն ընդդեմ ՀՀ կառավարությանն առընթեր Պետական եկամուտների կոմիտեի։
2013 թ. սեպտեմբերի 24-ին  «Ռադիո Հայ» ռադիոկայանի հիմնադիրների ժողովի նախագահ Անդրիաս Ղուկասյանը (ՀՀ նախագահի նախկին թեկնածու), որը միաժամանակ «Հայ FM» ռադիոկայանի ղեկավարն է, հաղորդագրություն էր տարածել, որ ՀՀ կառավարությանն առընթեր Պետական եկամուտների կոմիտեն որոշում է ընդունել նշված ռադիոկայաններում ստուգումներ անցկացնել։ 
Հարկային գերատեսչության գործողությունները նա որակել է որպես հակաօրինական եւ ուղղված խոսքի ազատության սահմանափակմանը: Ավելի ուշ ՊԵԿ-ը պարզաբանել էր, որ նախատեսվում էր իրականացնել ոչ թե ստուգում, այլ ուսումնասիրություն, որի նպատակն էր պարզել տնտեսվարող սուբյեկտների հաշվետվություններում ներառված ապրանքների շրջանառության եւ ծառայությունների մատուցման (այդ թվում՝ գովազդային) իրական ծավալների, իրացման փաստացի գների (սակագների) ճշտությունը, ինչպես նաեւ` ապրանքների, ծառայությունների եւ ակտիվների իրացումից ստացված հասույթը։ Երկու ռադիոկայանների աշխատակիցները սեպտեմբերի 25-ից հոկտեմբերի 4-ը գործադուլ արեցին՝ անցնելով հեռարձակման ավտոմատացված ռեժիմի: Բացի այդ, «Ռադիո Հայ» ՍՊԸ-ն արգելեց ստուգումներ անցկացնել, որի պատճառով Պետեկամուտների կոմիտեն տուգանեց ռադիոկայանի ղեկավարին 250 000 դրամ:
2013թ. նոյեմբերի 5-ին Անդրիաս Ղուկասյանը հայց ներկայացրեց ՀՀ վարչական դատարան՝ պահանջելով ամբողջությամբ վերացնել Պետեկամուտների կոմիտեի որոշումը իրեն տուգանելու վերաբերյալ: Հայցը դատարանը վարույթ ընդունեց 2013թ. նոյեմբերի 11-ին (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2013 թ. տարեկան զեկույցում, տե´ս www.khosq.am, «Զեկույցներ» բաժնում)։ 
Հերթական դատական նիստը կայացել է հունիսի 2-ին, հաջորդը նշանակվել է սեպտեմբերի 16-ին։ 
Մարտի 20-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ է ընդունել գրող Արփի Ոսկանյանի հայցադիմումը ընդդեմ «1in.am» լրատվական կայքի հիմնադիր «Սկիզբ մեդիա կենտրոն» ՍՊԸ-ի, որով հայցվորը պահանջում է վերականգնել իր հեղինակային իրավունքը, հեռացնել իր բանաստեղծությունը կայքից եւ որպես վնասի փոխհատուցում՝ վճարել 200 հազար դրամ։ 

2012թ. դեկտեմբերի 10-ին Արփի Ոսկանյանը Ոստիկանության կազմակերպված հանցավորության դեմ պայքարի գլխավոր վարչություն բողոք էր ներկայացրել «1in.am» լրատվական կայքի հիմնադրի դեմ. կայքը, առանց հեղինակի գիտության, թույլտվության եւ վճարի չափի ու ձեւի մասին նրա հետ պայմանավորվածության, «Հայկական ժամանակ» թերթից արտատպել էր Արփի Ոսկանյանի «Քաղաքական հանելուկ» բանաստեղծությունը՝ դրա հիման վրա երգ ստեղծելու մրցույթ հայտարարելով:

Մինչ այդ Արփի Ոսկանյանը բողոք էր ներկայացրել ԶԼՄ-ների էթիկայի դիտորդ մարմնին: Այդ մարմնի եւ Տեղեկատվական վեճերի խորհրդի համատեղ եզրակացության մեջ ասված էր, որ չնայած բանաստեղծությունն արտատպվել է աղբյուրին հղում կատարելով, սակայն դա արվել է հեղինակային իրավունքի սուբյեկտի՝ ակնհայտորեն արտահայտված կամքին հակառակ եւ այդ առումով հանդիսանում է լրագրողական էթիկայի նորմերի խախտում։ Բանաստեղծության նկատմամբ հեղինակային իրավունքը պաշտպանված է «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» ՀՀ օրենքով, հետեւաբար դրա օրինական օգտագործման դեպքում անհրաժեշտ էր նաեւ հեղինակի թույլտվությունը։
2014թ. հունիսի 25-ին կայացավ այս գործով նախնական դատական նիստը։ Հաջորդ նիստը նշանակվել է սեպտեմբերի 30-ին։
Մայիսի 7-ին  ԱՄՆ Գլենդել քաղաքում բնակվող Նարինե Իսմայիլի Նատալին Կենտրոն եւ Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարան հայցադիմում է ներկայացրել ընդդեմ «Առավոտ» օրաթերթի հիմնադրի եւ թղթակից Ռուզան Մինասյանի, ինչպես նաեւ «Փաստինֆո» տեղեկատվական կայքի պատասխանատու «Հասարակայնության հետ կապերի հայաստանյան ասոցացիա» ՀԿ եւ լրագրող Սոնա Մաշուրյանի։ Վիճարկվում է 2013թ. մարտի 29-ին «Aravot.am» կայքում եւ «Առավոտ» թերթում զետեղված «ԿԸՀ են ուղարկվել անձնական բնույթի տեսագրություններ» վերտառությամբ հրապարակման այն հատվածը, որը պարունակում է անձնական տեղեկություններ Նարինե Իսմայիլի մասին: Հայցվորը պահանջում է պարտավորեցնել պատասխանողներին՝ հրապարակային ներողություն խնդրել, «Առավոտ» օրաթերթ ՍՊ ընկերությանը եւ Ռուզան Մինասյանին, ինչպես նաեւ «Փաստինֆո» տեղեկատվական կայքի պատասխանատու «Հասարակայնության հետ կապերի հայաստանյան ասոցացիա» ՀԿ-ին եւ լրագրող Սոնա Մաշուրյանին՝ համապարտության կարգով վճարել փոխհատուցում 400 000-ական (ընդամենը 800 000) դրամ։ Ներկայացվել էր նաեւ միջնորդություն պետական տուրքի վճարումը հետաձգելու վերաբերյալ։ Մայիսի 13-ին դատարանը որոշեց մերժել այդ միջնորդությունը եւ  վերադարձնել հայցադիմումը: 
Անհրաժեշտ շտկումներից հետո հունիսի 3-ին հայցվորը դատարան ներկայացրեց նոր հայցադիմում։  Դատական նիստը նշանակվել է սեպտեմբերի 10-ին։
Մայիսի 19-22-ը  կայացած ՀՀ Ազգային ժողովի քառօրյա նիստը առանձնացավ որոշ պատգամավորների ակնհայտ ագրեսիվությամբ ու անպարկեշտ վերաբերմունքով լրագրողների նկատմամբ։ 

Մայիսի 19-ին, երբ «Ազատություն» ռադիոկայանի թղթակիցը փորձեց իմանալ ՀՀԿ-ական Շուշան Պետրոսյանի կարծիքը օրեր առաջ Երեւանի «Վերնիսաժի» մոտ տեղի ունեցած կրակոցների մասին, վերջինս,  հարցին պատասխանելիս՝ լրագրողներին ասաց. «Դուք բոլորդ անբարոյականներ եք»։
Մայիսի 21-ին ծայրահեղ գռեհկություն եւ լրագրողին ճնշելու մտայնություն դրսեւորեց ԲՀԿ-ական Մելիք Մանուկյանը, որին մոտեցած «Հրապարակ» թերթի թղթակիցն ուզում էր պարզել, թե ինչ կարծիքի է նա կառավարության ներկայացրած ծրագրի մասին։
Մյուս օրը` մայիսի 22-ին, ՀՀԿ-ական Մհեր Սեդրակյանը փողոցային հայհոյանք հնչեցրեց` ի պատասխան «Tert.am» կայքի լրագրողի՝ հարց ուղղելու փորձին։
Նույն օրը պատգամավոր Արայիկ Գրիգորյանը գինովցած վիճակում ակնհայտ անպարկեշտ վարվելակերպ դրսեւորեց «Fnews.am» կայքի կին թղթակցի նկատմամբ, ինչի տեսագրությունը տեղադրված է «Armlur.am»-ում։

Այս չորս պատգամավորներից միայն Շուշան Պետրոսյանը փորձեց այլ ԶԼՄ-ների միջոցով որոշ պարզաբանումներ ներկայացնել, սակայն դրանք համոզիչ չէին։ Իսկ «Ազատություն» ռադիոկայանի թղթակցից ներողություն խնդրելու` նրա պատրաստակամությունն ամենեւին էլ համարժեք չէր լրագրողներին հասցեագրած արտահայտությանը։ Մյուս պատգամավորները՝ Մելիք Մանուկյանը, Արայիկ Գրիգորյանը, Մհեր Սեդրակյանը ներողություն խնդրելու որեւէ քայլ չարեցին։ Ի դեպ, վերջինս 2012-ի դեկտեմբերին նմանատիպ վարք էր դրսեւորել «Ա1+»-ի թղթակցի հետ շփվելիս: 

Մայիսի 26-ին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն եւ մի շարք հասարակական ու լրագրողական կազմակերպություններ հանդես եկան խորհրդարանական քառօրյայի ընթացքում պատգամավորների վարվելակերպը դատապարտող հայտարարությամբ։

Մայիսի 20-ին  լրագրողների հետ զրույցում ֆինանսների նախարար Գագիկ Խաչատրյանը հայտարարեց, որ Հայաստանը ներդրումների համար գրավիչ երկիր չէ, գործնականում տնտեսության բոլոր ոլորտներում առկա է «ստվեր», երկրում ստեղծված իրավիճակի ամբողջ մեղքը բարդելով լրագրողների վրա: Նախարարը կարծիք հայտնեց, որ լրագրողները իրենց «դատարկ» հոդվածներով խանգարում են կառավարության աշխատանքներին, դժվարացնում են քայլերը սկսված ծրագրերի իրականացման ուղղությամբ, սասանում են մանր ու միջին բիզնեսի վստահությունը գործադիր իշխանության նկատմամբ: «Մենք ուզում ենք արտոնություններ տալ մանր ու միջին բիզնեսին, իսկ դուք ձեր հոդվածներով կորցնում եք վստահությունը մեր նկատմամբ»,- ըստ «Արմինֆո»-ի՝ ԶԼՄ-ներին կշտամբել է Գագիկ Խաչատրյանը:

Մայիսի 22-ին  ՀՀ դատախազությունը տարածել է հաղորդագրություն, որով ԶԼՄ-ները նախազգուշացվում են, որ նախնական քննության ընթացքում ձեռք բերված ապացույցների կամ ստուգման ենթակա հանգամանքների վերաբերյալ հրապարակումների յուրաքանչյուր դեպքում ձեռնարկվելու են օրենքով սահմանված քրեադատավարական ներգործության միջոցներ՝ ապահովելու այդ տվյալները լրատվա-միջոցին հայտնի դառնալու աղբյուրի, հանգամանքների պարզումը: Դատախազությունն սպառնում է. «Մեղավորները կպատժվեն օրենքով սահմանված կարգով»:

Լրագրողական հանրությունը խոր մտահոգությամբ արձագանքեց այս հաղորդագրությանը։ Ըստ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի՝ սա բացահայտ ճնշում է լրատվամիջոցների վրա եւ նրանց գործունեության անհիմն սահմանափակում։ Այս փաստաթուղթը անտեսում է «Զանգվածային լրատվության մասին» օրենքի 5-րդ եւ 9-րդ հոդվածները։ Դրանցից առաջինը սահմանում է. «Տեղեկատվության աղբյուրի բացահայտումը լրատվական գործունեություն իրականացնողին, ինչպես նաեւ լրագրողին կարող է պարտադրվել դատարանի որոշմամբ՝ քրեական գործի առիթով՝ ծանր կամ առանձնապես ծանր հանցագործության բացահայտման նպատակով, եթե հասարակության շահերի քրեաիրավական պաշտպանության անհրաժեշտությունն ավելի ծանրակշիռ է, քան տեղեկատվության աղբյուրը չբացահայտելու հասարակության շահագրգռվածությունը, եւ սպառված են հասարակական շահերի պաշտպանության մնացած բոլոր միջոցները: Այդ դեպքում, լրագրողի միջնորդությամբ, դատական քննությունն իրականացվում է դռնփակ»։ Օրենքի 9-րդ հոդվածում էլ ասվում է. «Օրենքով սահմանված կարգով գաղտնի համարվող տեղեկատվության տարածման համար լրատվական գործունեություն իրականացնողը պատասխանատվության ենթակա չէ, եթե այդ տեղեկատվությունը նա ձեռք չի բերել օրենքով արգելված եղանակով, կամ ակնհայտ չի եղել, որ դա օրենքով սահմանված կարգով գաղտնիք է համարվել: Եթե լրատվական գործունեություն իրականացնողը տարածել է այնպիսի տեղեկատվություն, որի՝ օրենքով սահմանված կարգով գաղտնի համարվելն ակնհայտ է եղել, սակայն այդ տեղեկատվության տարածումը բխել է հանրային շահերի պաշտպանության անհրաժեշտությունից, ապա նա պատասխանատվության ենթակա չէ»:
Մայիսի 29-ին գլխավոր դատախազ Գեւորգ Կոստանդյանը անհրաժեշտ համարեց լրագրողներին եւս մեկ անգամ նախազգուշացնել. «Եթե լրագրողը չհայտնի իր աղբյուրը, ապա կարող է դատական կարգով պարտավորվել այն հայտնելու»:
Մայիսի 24-ին  ՀՀԿ 13-րդ համագումարի ընդմիջման ժամանակ Արարատյան հայրապետական թեմի առաջնորդական փոխանորդ Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանը, լրագրողների հետ զրույցի ընթացքում օֆշորային սկանդալին իր առնչության մասին հարցերից բարկանալով, նախատեց նրանց` ասելով, թե ճիշտը չեն ուզում իմանալ, ընկած են սենսացիաների հետեւից: Հարցին՝ ի վերջո, իր անունը ո՞վ կապեց օֆշորային սկանդալի հետ, եթե ինքն անմեղ է, Կճոյանը պատասխանեց. «Ձեզ նման մեկը»: Հատկանշական է, որ հրապարակային բացատրություն կամ որեւէ մանրամասն, որը լույս կսփռեր այդ սկանդալային պատմության վրա, բարձրաստիճան հոգեւորականը հանրությանը չի ներկայացրել։ 
Մայիսի 26-ին  «Առավոտ»-ում լրագրող Նելլի Բաբայանը հրապարակել է «Երբ քաղաքական գործիչը պատասխան չունի` լրագրողը դառնում է «պատվեր կատարող» հոդվածը, որում անդրադարձել է «Բարգավաճ Հայաստան» կուսակցության երբեմնի կարկառուն դեմքերից մեկի` Վարդան Բոստանջյանի հետ իր զրույցին։ Վերնիսաժի մոտ հնչած կրակոցների վերաբերյալ հարցին ի պատասխան Բոստանջյանը լրագրողին մեղադրել է պատվեր կատարելու մեջ եւ տվել կոպիտ  պատասխան: 
Մայիսի 27-ին   ՀՀ  վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը վարույթ ընդունեց «Յունիբանկ» ՓԲԸ-ն ընդդեմ «Հին Էրիվան հոլդինգ» ՍՊԸ սեփականատեր Մանվել Տեր-Առաքելյանի գործով Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռի վերաբերյալ Մանվել Տեր-Առաքելյանի բողոքը (գործով երրորդ անձ է ներգրավված «News.am» լրատվական կայքը)։ Դատական նիստը նշանակվել էր հունիսի 16-ին, սակայն կազմի փոփոխության պատճառով չի կայացել։ Հաջորդ նիստը նշանակվել է հուլիսի 17-ին։

Հիշեցնենք, որ գործը դատական վարույթում է 2011թ. հուլիսի 15-ից եւ քննվում է կրկնակի: 2011-2012թթ. Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը ամբողջությամբ բավարարել էր հայցը, ներառյալ հերքում հրապարակելու պահանջը, սակայն վերաքննիչ ատյանը վերացրեց այդ որոշումը, վերադարձնելով նոր քննության նույն դատարանում: 2012թ. նոյեմբերի 12-ին գործը ընդունվեց վարույթ, բայց շուտով դատական վարույթը կասեցվեց մինչեւ քաղաքացիական մեկ այլ գործով կայացված դատավճռի ուժի մեջ մտնելը, որով պարզվելիք  փաստական հանգամանքներն էական նշանակություն ունեին այս գործի լուծման համար: 2013 թ. նոյեմբերի 15-ին Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանում վերսկսվել էր «Հին Էրիվան հոլդինգ» ՍՊԸ-ի սեփականատեր Մանվել Տեր-Առաքելյանի դեմ «Յունիբանկ» ՓԲԸ-ի հայցով գործի վարույթը (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2013 թ. տարեկան զեկույցում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ 2014թ. ապրիլի 18-ին հայցը դարձյալ ամբողջությամբ բավարարվեց, ներառյալ հերքումը “News.am” կայքում հրապարակելու պահանջը:

Մայիսի 28-ին  “Armlur.am”-ի լրագրողներ Քնար Մանուկյանը եւ Սյունէ Համբարձումյանը «Մոսկվիչկա» սուպերմարկետից գնել են սննդամթերք՝ բրնձով փլավ, որի մեջ հայտնաբերել են ապակու կտոր: Կտրոնը, փլավի տարան եւ ապակին վերցրած՝ նրանք վերադարձել են սուպերմարկետ՝ պարզելու, թե ինչու են վաճառում սննդամթերք, որտեղ առկա են մարդու առողջության համար վտանգավոր «բաղադրիչներ»: Վաճառողների, տնօրենի եւ մյուս աշխատակիցների հետ ամբողջ զրույցը լրագրողները ձայնագրել են՝ հետագայում ապացուցողական բազա ունենալու համար: Տնօրինությունն ընդունել է, որ հնարավոր է նման բան եղած լինի, ինչի համար ներողություն է խնդրել: Ու երբ լրագրողները ցանկացել են դուրս գալ սուպերմարկետից, անվտանգության աշխատակիցները թույլ չեն տվել՝ ասելով, թե իրավունք չունեն նկարահանում կատարել սուպերմարկետի տարածքում՝ «ջնջեք, նոր դուրս եկեք, եթե ոչ՝ չշարժվեք, սպասեք»:
Այդ ընթացքում լրագրողները 2 անգամ զանգահարել են խմբագրություն եւ հայտնել, որ իրենց արգելում են դուրս գալ սուպերմարկետի տարածքից, պարտադրելով ջնջել ձայնագրությունը: 25 րոպե անց armlur.am-ը ստիպված է եղել երկրորդ նկարահանող խումբն ուղարկել սուպերմարկետ՝ գործընկերներին նկուղից դուրս բերելու համար: Լրագրողները բարեհաջող վերադարձել են խմբագրություն։ 
Դրանից հետո «Մոսկվիչկա»-ի տնօրինությունը գնացել է armlur.am-ի խմբագրություն, պարզաբանել կատարվածը, բացատրել, որ միտում չեն ունեցել լրագրողների աշխատանքը խոչընդոտելու: Տնօրինությունը ներողություն է խնդրել թիկնապահների եւ աշխատակիցների ոչ կոռեկտ պահվածքի համար:
Մայիսի 29-ին  Կառավարության նիստից հետո լրագրողների հետ զրույցում ՀՀ էկոնոմիկայի նախարար Կարեն Ճշմարիտյանը դժգոհեց` ասելով, թե լրագրողները «նեգատիվ» են ման գալիս։ Պատճառը տնտեսվարող սուբյեկտներից մեկի վերաբերյալ լրագրողների հետաքրքրությունն էր, որին ի պատասխան՝ նախարարը դժգոհեց. «Ինչն է ձեր ձգտումը` ես այնքան դժվար եմ ձեզ հասկանում… Օրինակ` երեկ գնացել էի Սարդարապատի տոնին, լրագրողներից մեկն անընդհատ ինչ-որ նեգատիվ հարցեր էր տալիս: Ես մտադիր եմ ասուլիս հրավիրել եւ չգիտեմ` խորհուրդ տամ, հորդորեմ, խնդրեմ, թե պահանջեմ, համենայնդեպս ինձ համար անհասկանալի է, թե ինչու է առաջին տողում գրվում, թե գտնվել է այսինչի դին..., ու դա ներկայացվում է որպես առաջին ինֆորմացիա»: Ըստ Ճշմարիտյանի, դա ուղղակիորեն ազդում է և ներդրումային մթնոլորտի, և գործարար միջավայրի, ամեն ինչի վրա: Լրագրողների դիտարկմանը, թե այդ դեպքում քիչ կարդացեք կամ դիտեք հեռուստացույց, նախարարը պատասխանեց, որ անկախ իրենից լսում է, քանի որ հեռուստացույցը միշտ միացված է լինում:
Մայիսի 30-ին  «Առավոտ» օրաթերթի խմբագրությունը ՀՀ ոստիկանության Գորիսի բաժնի պետի ստորագրությամբ նամակ ստացավ, որով վերջինս փորձում էր ստանալ մայիսի 26-ին  թերթի առցանց տարբերակում զետեղված «Դանակահարություն Գորիսում. դարձյալ Սուրիկ Խաչատրյանի ազգականնե՞րը» հրապարակման աղբյուրի վերաբերյալ տեղեկություններ։ Խմբագրությունը հրաժարվել է բացահայտել իր աղբյուրը եւ առաջարկել դիմել դատարան, ինչպես նախատեսված է «Զանգվածային լրատվության մասին» օրենքի 5-րդ հոդվածով։
Հունիսի 1-ին  Տավուշի մարզի սահմանամերձ Ոսկեւան գյուղում մանկապարտեզի բացման արարողությանը, որին մասնակցում էր նախագահ Սերժ Սարգսյանը, «Առավոտի» թղթակից Ոսկան Սարգսյանին թույլ չեն տվել լուսանկարել շենքը, չնայած նա ցույց էր տվել լրագրողի վկայականը: Երբ նա մանկապարտեզը նկարելու թույլտվություն էր խնդրել, անվտանգության աշխատակիցը ռադիոկապով զեկուցել էր իր վերադասին, որը պատասխանել էր. «Լրագրողին ասա՝ համը չհանի»: Հեռվից 2 լուսանկար կատարելով ՝ «Առավոտի» թղթակիցը հեռացել էր։

Հունիսի 11-ին  Կոտայքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (նստավայրը՝ Հրազդան) վարույթ է ընդունվել «Հրազդան» հեռուստաընկերության տնօրեն Մնացական Հարությունյանի հայցադիմումը ՀՀ ոստիկանության Կոտայքի մարզային վարչության Հրազդանի բաժնի հետաքննիչի ապրիլի 24-ի որոշման վերացման վերաբերյալ։ Ըստ այդ որոշման՝ մերժվել է քաղաքացի Գագիկ Աթասյանի կողմից հեռուստաընկերությունում անօրինական գաղտնալսումներ իրականացնելու համար քրեական գործ հարուցելու՝ Մնացական Հարությունյանի պահանջը։ Այս դատական վեճը ուղղակիորեն կապված է նույն անձանց մասնակցությամբ մեկ այլ դատական գործի հետ, որում գաղտնալսում իրականացնողը որպես հայցվոր է հանդես գալիս եւ փորձում է ապացուցել, որ իբր աշխատել է հեռուստաընկերությունում, թեեւ չի եղել աշխատանքային հարաբերությունների ձեւակերպում (տես՝ էջ 17)։
Մնացական Հարությունյանի հայցով առաջին դատական նիստը կայացել է հունիսի 24-ին, որի ընթացքում դատախազն ու հետաքննիչը ժամանակ են խնդրել իրենց դիրքորոշումը ներկայացնելու համար։ Հաջորդ նիստը նշանակվել է օգոստոսի 5-ին։
Հունիսի 18-ին  Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ ընդունեց մի շարք ՀԿ-ների 16 ներկայացուցիչների հայցադիմումը ընդդեմ «Իրավունք» թերթի:
Հայցվորները պահանջում են հերքել 2014 թվականի մայիսի 17-ին «Իրավունք» թերթում հրապարակված «Նրանք սպասարկում են միջազգային համասեռամոլ լոբբինգի շահերը. ազգի եւ պետության թշնամիների սեւ ցուցակը» հոդվածում պատիվն ու արժանապատվությունը արատավորող տեղեկությունները, հրապարակային ներողություն խնդրել հասցված վիրավորանքի համար, վճարել փոխհատուցում 5 միլիոն դրամ:
Նշված հոդվածում ներկայացված է 60 անձանցից բաղկացած «սեւ ցուցակ»` նրանց ֆեյսբուքյան էջերի հիպերհղումներով եւ կոչ է արվում «զրո հանդուրժողականություն» ցուցաբերել նրանց նկատմամբ, դադարեցնել շփումը, չընդունել աշխատանքի եւ հեռացնել պետական ծառայությունից:
 Դատական նիստը նշանակվել է օգոստոսի 21-ին:
«Իրավունք» թերթի նույն հոդվածի առնչությամբ նույն դատարանում վարույթ են ընդունվել եւս երեք հայց։ Հունիսի 20-ին Իրանի քաղաքացի Ռոմիկ Դամիալը հայցադիմում է ներկայացրել ընդդեմ «Իրավունք» թերթի եւ խմբագիր Հովհաննես Գալաջյանի: Նկատենք, որ այս եւ հունիսի 18-ին վարույթ ընդունված հայցերում պատասխանողը ոչ թե ԶԼՄ-ի հիմնադիրն է, ինչպես պահանջում է օրենքը, այլ հենց ԶԼՄ-ն, որը իրավաբանական անձ չէ։
Հայցվորը պահանջում է հերքել նշված հոդվածում պատիվն ու արժանապատվությունը արատավորող տեղեկությունները եւ հրապարակային ներողություն խնդրել հասցված վիրավորանքի համար: Նյութական փոխհատուցման պահանջ ներկայացված չէ։ Հունիսի 30-ի դրությամբ  այս գործով դատական նիստի օր նշանակված չէր:
Հաջորդ հայցը վարույթ ընդունվեց հունիսի 24-ին։ Հայցվորներն են քաղաքացիներ Գրիգոր Գեւորգյանը, Արման Սահակյանը, Հովհաննես Մկրտչյանը, պատասխանողները՝ «Իրավունք» թերթի հիմնադիր «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ն, խմբագիր Հովհաննես Գալաջյանը եւ խմբագրական խորհրդի նախագահ Հայկ Բաբուխանյանը:
Հայցվորները պահանջում են հերքել նույն հոդվածում պատիվն ու արժանապատվությունը արատավորող տեղեկությունները, հրապարակային ներողություն խնդրել հասցված վիրավորանքի համար, վճարել փոխհատուցում 3 միլիոն դրամ: Դատական նիստը նշանակվել է սեպտեմբերի 4-ին:
Իսկ հունիսի 27-ին վարույթ ընդունվեց քաղաքացի Լեւոն Բարդակջյանի հայցադիմումը ընդդեմ «Իրավունք» թերթի հիմնադիր «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ի:
Հայցվորը պահանջում է հերքել հոդվածում պատիվն ու արժանապատվությունը արատավորող տեղեկությունները, հրապարակային ներողություն խնդրել հասցված վիրավորանքի համար, վճարել փոխհատուցում 1 միլիոն դրամ: Այս գործով դատական նիստը նշանակվել է օգոստոսի 21-ին:
Հունիսի 26-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը որոշում ընդունեց պարտադրել «Հրապարակ» թերթին եւ «iLur.am» կայքին՝ բացահայտել տեղեկատվության աղբյուրը, որի հիման վրա այդ լրատվամիջոցները իրարից անկախ պատրաստել են հրապարակում մի միջադեպի մասին, որը տեղի է ունեցել Գյումրիում, մայիսի 7-ին՝ ոստիկանության քաղաքի բաժնի պետ, գնդապետ Վարդան Նադարյանի եւ  եղբայրներ Արթուր ու Ռաֆայել Ալեքսանյանների միջեւ (երկուսն էլ մարզիկներ են, առաջինը՝ հանրահայտ ըմբիշ): Ինչպես հաղորդվում է հրապարակումների մեջ, Գյումրիի ոստիկանության ղեկավարին դուր չէր եկել, որ Ալեքսանյան եղբայրների մեքենայի լուսարձակները չափազանց ուժեղ էին լուսավորում: Վարդան Նադարյանը դուրս է եկել իր մեքենայից եւ սկսել ատրճանակի կոթով հարվածել եղբայրներին՝ պատճառելով մարմնական վնասվածքներ:
Միջադեպը հասարակական լայն արձագանք գտավ, այդ թվում՝ սոցիալական ցանցերում, եւ ՀՀ դատախազությունը հանձնարարեց Հատուկ քննչական ծառայությանը՝ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիմքով նյութեր նախապատրաստել կատարվածի մասին, որից հետո հարուցվեց քրեական գործ ՀՀ Քր.օր. 309 հոդվածի 2-րդ մասով («Պաշտոնական լիազորությունների չարաշահումը՝ ուղեկցված բռնությամբ, զենքի կամ հատուկ միջոցների գործադրմամբ»): Ընդ որում, Հատուկ քննչական ծառայությունը, անտեսելով «Զանգվածային լրատվության մասին» ՀՀ օրենքի 5-րդ հոդվածը, համաձայն որի՝ տեղեկատվության աղբյուրի բացահայտման պահանջ կարող է ներկայացնել միայն դատարանը, սկզբում փորձեց ինքը ստանալ «Հրապարակի» խմբագրությունից իրեն հետաքրքող տեղեկությունները, ապա, մերժում ստանալով, դիմեց դատարան:

Իր հերթին դատարանը նույնպես հաշվի չառավ հիշատակված օրենքի նույն հոդվածի պահանջը առ այն, որ  տեղեկատվության աղբյուրի բացահայտումը «լրատվական գործունեություն իրականացնողին, ինչպես նաեւ լրագրողին կարող է պարտադրվել դատարանի որոշմամբ՝ քրեական գործի առիթով՝ ծանր կամ առանձնապես ծանր հանցագործության բացահայտման նպատակով, եթե հասարակության շահերի քրեաիրավական պաշտպանության անհրաժեշտությունն ավելի ծանրակշիռ է, քան տեղեկատվության աղբյուրը չբացահայտելու հասարակության շահագրգռվածությունը, եւ սպառված են հասարակական շահերի պաշտպանության մնացած բոլոր միջոցները: Այդ դեպքում, լրագրողի միջնորդությամբ, դատական քննությունն իրականացվում է դռնփակ»։

Այս կապակցությամբ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն համարում է, որ Հատուկ քննչական ծառայությունը, որակելով նշված հանցագործությունը որպես ծանր, միայն ձեւական հիմք է ստեղծել այն բանի համար, որ դատական կարգով հարկադրի երկու ԶԼՄ-ներին՝ բացահայտել տեղեկատվության աղբյուրը, իսկ իրականում Գյումրիի միջադեպը բացարձակապես այն դեպքը չէ, որ հարկ լինի կիրառել օրենքում նշված արտակարգ միջոցները: Սրա հետ մեկտեղ, դատարանը համոզիչ փաստարկներ չբերեց՝ իսկապե՞ս տվյալ դեպքում «հասարակության շահերի քրեաիրավական պաշտպանության անհրաժեշտությունն ավելի ծանրակշիռ է, քան տեղեկատվության աղբյուրը չբացահայտելու հասարակության շահագրգռվածությունը», եւ սպառվա՞ծ են արդյոք «հասարակական շահերի պաշտպանության մնացած բոլոր միջոցները»: Եւ վերջապես, այն փաստը, որ դատական լսումները անցան առանց «Հրապարակ» օրաթերթի եւ «iLur.am» կայքի ներկայացուցիչների, քանի որ նրանք տեղեկացված չէին նիստի մասին, լուրջ կասկածներ է հարուցում որոշումների կայացման օբյեկտիվության վերաբերյալ: Երկու ԶԼՄ-ներն էլ Հատուկ քննչական ծառայությունից են ստացել դատավճռի պատճենները: Դրանից հետո նրանք հայտարարեցին, որ մտադիր են վճիռը բողոքարկել ՀՀ Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան: 

Հունիսի 26-ին  Ազգային ժողովի Էթիկայի հանձնաժողովը դռնփակ նիստի ժամանակ բավարար հիմքեր չլինելու պատճառաբանությամբ մերժել է «Ես եմ» ամսագրի լրագրող Արեւիկ Իսաջանյանի դիմումի քննությունը՝ ընդդեմ ԱԺ փոխնախագահ Հերմինե Նաղդալյանի: Լրագրողը հանձնաժողովին դիմել էր հունիսի 12-ին՝ հայտնելով, որ ինքը հունիսի 10-ին մոտեցել է ԱԺ փոխնախագահ Հերմինե Նաղդալյանին՝ մի քանի հարց ուղղելու նրա ձեռնարկատիրական գործունեության վերաբերյալ: Հ. Նաղդալյանը վիրավորել էր նրան՝ անվանելով «անգրագետ»:

3. Տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումներ
2014 թվականի առաջին կիսամյակում ԽԱՊԿ-ն արձանագրեց տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտումների 10 փաստ, ինչը 4-ով ավելի է 2013թ. նույն ժամանակահատվածի համեմատությամբ։ Դրանք, ինչպես նաեւ նախկինում գրանցվածների նոր զարգացումները` ստորեւ։
Փետրվարի 1-ին  Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության դատարանը քննեց 2013թ. հուլիսի 29-ին նոր քննության համար վարույթ ընդունած՝ ԻԱԿ-ի հայցն ընդդեմ ՀՀ բնապահպանության նախարարության «Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» պետական հիմնարկի։ Նախնական դատական նիստը նշանակվեց փետրվարի 26-ին։ Փետրվարի 18-ին որոշում ընդունվեց դատավորի փոփոխության մասին, եւ նախնական դատական նիստը նշանակվեց ապրիլի 14-ին, ապա հունիսի 9-ին, որում որոշում ընդունվեց դատաքննություն նշանակել սեպտեմբերի 19-ին։
Հիշեցնենք, որ 2012թ. հուլիսի 24-ին ԻԱԿ-ը հայցադիմումներ է ներկայացրել Երեւանի Կենտրոն եւ Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների ընդհանուր իրավասության եւ ՀՀ վարչական դատարաններ՝ ընդդեմ ՀՀ բնապահպանության նախարարության «Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակ» պետական հիմնարկի։ Վարչական դատարան ներկայացված հայցով ԻԱԿ-ը պահանջում էր 30 000 դրամի չափով տուգանել բնապահպանության նախարարության՝ տեղեկություններ չտրամադրած պատասխանատու աշխատակցին: Ընդհանուր իրավասության դատարան ներկայացված հայցապահանջն էր՝ ճանաչել «Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոն» ՀԿ-ի տեղեկություն ստանալու իրավունքի խախտման փաստը եւ պատասխանողին պարտավորեցնել տրամադրել տեղեկություն, թե Բնապահպանական ծրագրերի իրականացման գրասենյակի աշխատակիցները՝ ըստ հաստիքների, 2011թ. որքան գումարով են պարգեւատրվել (մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2012 թ. եւ 2013թ. տարեկան զեկույցներում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում):
Մարտի 3-ին  ՀՀ վարչական դատարանում տեղի ունեցավ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնն ընդդեմ ՀՀ կառավարությանն առընթեր անշարժ գույքի կադաստրի պետական կոմիտեի հայցով նախնական դատական նիստը։ Հայցապահանջն էր՝ պատասխանողին պարտավորեցնել անվճար կամ «Տեղեկատվության ազատության մասին» ՀՀ օրենքով սահմանված պայմաններով տրամադրել Երեւանի Մաշտոցի պողոտայի «Փակ շուկայի» նկատմամբ սեփականության կամ վարձակալության հիմքերի վերաբերյալ տեղեկությունները։
Դատաքննությունը տեղի ունեցավ մայիսի 27-ին։  Որոշվեց այս գործով վճիռը հրապարակել հունիսի 6-ին, եւ այդ օրվա նիստում Վարչական դատարանը մերժեց ԻԱԿ-ի հայցը։

Հունիսի 30-ին ԻԱԿ-ը վերաքննիչ բողոք է պատրաստել ՀՀ վարչական վերաքննիչ դատարան ներկայացնելու համար։ 

Մարտի 7-ին  Ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբը, առաջնորդվելով «Տեղեկատվության ազատության մասին» ՀՀ օրենքով, հարցում էր հղել Գորիսի քաղաքապետ Նելսոն Ոսկանյանին՝ խնդրելով տրամադրել հետեւյալ փաստաթղթերն ու տեղեկությունները. 2013թ. Գորիսի քաղաքապետարանի համար ավտոմեքենա ձեռք բերելու վերաբերյալ Գորիսի ավագանու կայացրած համապատասխան որոշման պատճենը եւ ավագանու այդ նիստի արձանագրության պատճենը, վերջին յոթ տարիների ընթացքում Գորիսի քաղաքապետարանը քանի՞ մեքենա է ձեռք բերել, ի՞նչ մակնիշի մեքենաներ են եւ ի՞նչ նպատակով են օգտագործվում, ավտոմեքենաները ձեռք բերելու վերաբերյալ Գորիսի ավագանու կայացրած համապատասխան որոշումների պատճենները, համայնքապետի ծառայողական նախկին ավտոմեքենան տեխնիկապես ի՞նչ վիճակում է, ե՞րբ է գնվել, ի՞նչ գնով, ի՞նչ մոդելի եւ ո՞ր թվականի արտադրության է այն: Գնման ի՞նչ ընթացակարգով է ձեռք բերվել մեքենան: Խնդրվել էր տրամադրել նաեւ այդ մեքենայի գնման փաստաթղթերի կրկնօրինակները:
Հարցմանը օրենքով սահմանված ժամկետում պատշաճ պատասխան չստանալով՝ ակումբի խորհրդի նախագահ Լեւոն Բարսեղյանը մարտի 26-ին հեռախոսազրույց է ունեցել Գորիսի քաղաքապետարանի աշխատակազմի քարտուղար Գագիկ Հայրապետյանի հետ՝ հիշեցնելով նրան վերոհիշյալ հարցումը եւ տեղեկության հարցմանը պատասխանելու համար օրենքով սահմանված ժամկետները: Վերջինս բացատրել է, թե հարցումն իսկապես ստացվել է, ու ֆինբաժնին հանձնարարվել է պատասխան նախապատրաստել։
Գորիսի քաղաքապետարանում հիշյալ հարցումը ստանալուց 40 օր հետո էլ որեւէ պատասխան չի ստացվել: Մինչդեռ «Տեղեկատվության ազատության մասին» ՀՀ օրենքի 9-րդ հոդվածի 7-րդ մասի համաձայն` հայցվող տեղեկությունը տրամադրվում է գրավոր հարցումը ստանալուց հետո հնգօրյա ժամկետում:
Ժուռնալիստների «Ասպարեզ» ակումբը հայտարարել էր դատարան դիմելու իր մտադրության մասին։ ԽԱՊԿ-ի հետ զրույցում, սակայն, ակումբի ղեկավար Լ. Բարսեղյանը հայտնեց, որ Գորիսում նախընտրական պայքար սկսվելու, իսկ հետո էլ նոր քաղաքապետ ընտրվելու պատճառով «Ասպարեզը» ձեռնպահ է մնում հայց ներկայացնելուց։
Մարտի 31-ին  «Հետք» առցանց պարբերականը դիմել էր Հայաստանի Մարդու իրավունքների պաշտպան Կարեն Անդրեասյանին՝ հայտնելով, որ պետական տարբեր օղակներ հաճախ չեն տրամադրում պահանջվող տեղեկատվությունը, հետեւաբար խախտվում է լրատվամիջոցի՝ տեղեկություն ստանալու իրավունքը: 
«Հետքը» մասնավորապես ցանկանում էր պարզել, թե Հայաստանում տարեկան միջին վիճակագրությամբ  քանի անգամ է կիրառվում ՀՀ Քրեական օրենսգրքի 42 հոդվածը (անհրաժեշտ պաշտպանություն) որպես քրեական հետապնդման դադարեցման հիմք։ Հիշեցնենք, որ հենց այդ հոդվածով է դադարեցվել Սյունիքի նախկին մարզպետ Սուրիկ Խաչատրյանի որդու եւ նրա թիկնապահի նկատմամբ քրեական հետապնդումը: Հայցված տեղեկության տրամադրումը ստանդարտ ձևակերպումներով մերժվել է` նման վիճակագրություն չի վարվում:
«Հետքը» այս առնչությամբ դիմել է ՄԻ պաշտպան Կարեն Անդրեասյանին, որը  հարցում է հղել ՀՀ ոստիկանության քննչական գլխավոր վարչություն, եւ ի պատասխան ստացվել է գրություն, ըստ որի՝ 2009-2013թ.թ. ՔՕ 42-րդ հոդվածի հիմքով կարճվել է 3 քրեական գործի վարույթ (2009, 2010, 2012 թ.թ.): 
Պարբերականը ՄԻՊ-ին դիմել էր նաեւ այլ առիթներով։ Այսպես. ՀՀ արդարադատության նախարարության քրեակատարողական վարչությունը «Հետքին» պատասխանել էր, որ պայմանական վաղաժամկետ ազատվածների վերաբերյալ, ըստ ՔՕ հոդվածների, վիճակագրություն չի վարվում: Սակայն նույն կառույցից Կարեն Անդրեասյանին հայտնել են, որ, օրինակ, 2006թ. ՔՕ 104 հոդվածով (սպանություն) դատապարտվածներից 43-ը պայմանական ազատություն են ստացել, իսկ 2013-ին պայմանական վաղաժամկետ ազատվել է սպանության հոդվածով դատապարտված 1 անձ: 
Պաշտպանի միջոցով պարբերականը ստացել է նաեւ Հայաստանում պատիժը կրող 102 ցմահ դատապարտյալների մասին տեղեկատվություն, որը եւս չի տրամադրվել լրատվամիջոցին: 
Ապրիլի 15-ին  «Հասարակություն առանց բռնության» ՀԿ-ն եւ շվեդական «Kvinna till Kvinna» հիմնադրամը Երեւանի «Կոնգրես» հյուրանոցում կլոր սեղան էին կազմակերպել, որը, սակայն, սկսվեց սկանդալով: Հիշյալ ՀԿ-ի ղեկավարությունը խտրական վերաբերմունք է ցուցաբերել լրագրողների նկատմամբ. դահլիճ էին թողնում միայն նրանց, ում հրավիրել էին եւ արգելում միջոցառումը լուսաբանել կամեցող այլ  ԶԼՄ-ների լրագրողների մուտքը: Վերջիններս պահանջում էին հարգել իրենց իրավունքները։ Կազմակերպիչների եւ լրագրողների միջեւ կոնֆլիկտը հարթվեց միայն հյուրանոցի անվտանգության աշխատակիցների միջամտության շնորհիվ։ Ի վերջո, թեեւ ՀԿ-ի ղեկավարությունը լրագրողներին թույլ տվեց մտնել դահլիճ, բայց մինչ այդ կատարվածը ոչ այլ ինչ էր, քան տեղեկություններ ստանալու եւ տարածելու իրավունքի խախտում։
Ապրիլի 16-ին  Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնը հարցում էր հղել Տնտեսագիտական համալսարան՝ խնդրելով տրամադրել 1990-1991թթ. բուհի շրջանավարտների ցուցակը (անուն-ազգանունները)։ 9 օր հետո համալսարանը պատասխանել էր հարցմանը՝ նշելով, որ պարզ չէ, թե ով է հարցումն ուղարկել՝ ֆիզիկակա՞ն, թե՞ իրավաբանական անձ։ ԻԱԿ-ը այդ պատասխանն անհիմն է որակել, քանի որ հարցումն ուղարկվել էր կազմակերպության բլանկով, պարունակում էր անհրաժեշտ բոլոր տվյալները։ Ընդ որում,  5 օր առաջ Տնտեսագիտական համալսարանը պատասխանել էր կենտրոնի՝ նույն ձևով ուղարկած մեկ այլ հարցման։
Մայիսի 6-ին ԻԱԿ-ի իրավաբան Գեւորգ Հայրապետյանը, այս անգամ իր անունից, դարձյալ խնդրել էր տրամադրել շրջանավարտների մասին նույն տեղեկությունը։ 2 շաբաթ անց բուհը պատասխանել էր, որ դա հսկայածավալ աշխատանք է, իսկ իրենք ազատ աշխատակիցներ չունեն։ Համալսարանը նաեւ մերժել է իրավաբանի առաջարկը՝ ծանոթանալ շրջանավարտների ցուցակին տեղում։
Մայիսի 7-ին  Վարչական դատարանում կայացավ «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն ընդդեմ ՀՀ բնապահպանության նախարարության գործով առաջին նախնական դատական նիստը: ՀԿ-ն նախարարությանը դատի է տվել տեղեկություններ տրամադրելու պահանջով: 
ՀՀ բնապահպանության նախարարությունից «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ն խնդրել էր տրամադրել «Անհետացման եզրին գտնվող վայրի կենդանական եւ բուսական աշխարհի տեսակների միջազգային առեւտրի մասին» կոնվենցիայով ներկրված եւ արտահանված կենդանիների թույլտվությունների պատճենները՝ 2010 թվականից մինչև 2013թ. դեկտեմբերի 9-ը: Սակայն նախարարությունը հրաժարվել էր՝ պատճառաբանելով, որ դրանց մեջ գաղտնիք պարունակող տեղեկություններ կան եւ տրամադրել էր միայն Հայաստան ներմուծված եւ արտահանված կենդանիների ցանկը:
Հաջորդ հարցմամբ առաջարկվել էր փակել գաղտնիք պարունակող տեղեկությունները եւ պատճենները տրամադրել այդ վիճակում: Նախարարությունը դարձյալ հրաժարվել էր:
Դատական նիստում բնապահպանության նախարարության ներկայացուցիչը հայտարարեց, թե տրամադրել են ամբողջ տեղեկությունը՝ բացառությամբ ներկրողների ու արտահանողների անունների, որոնք առեւտրային գաղտնիք են: «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ի ներկայացուցիչն էլ նշեց, որ նախարարության պատճառաբանությունը իրավական հիմքեր չունի, քանի որ ընկերության անունը չի կարող համարվել առեւտրային գաղտնիք:
 Հաջորդ նիստին՝ հունիսի 25-ին, ներկայացվել է մի տեսանյութը, որտեղ հստակ երեւում է, թե ինչպես են բնապահպանության նախարարության աշխատակիցները փաստաթղթերի պատճենները տրամադրում արտասահմանցի լրագրողներին:
Հաջորդ նիստը նշանակված է օգոստոսի 4-ին։
Մայիսի 8-ին   Երեւանի ավագանու կրթության, մշակույթի եւ սոցիալական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստին, որը քննարկում էր մայրաքաղաքում Անաստաս Միկոյանի արձանի տեղադրման հարցը, արգելվեց լրագրողների մուտքը: Մինչդեռ խորհրդային տարիների գործչի արձանի տեղադրման հարցը հասարակական բարձր հնչեղություն է ստացել: Ավագանու անդամներ Անահիտ Բախշյանը եւ Ստյոպա Սաֆարյանը փորձեցին պարզաբանում ստանալ քաղաքապետարանի մամուլի ծառայության ղեկավարից, որը հայտնեց, թե այդպես է որոշել հանձնաժողովի նախագահ Թամար Պողոսյանը: Վերջինս լրագրողներին տեղեկատվություն է տրամադրել նիստից հետո, սպասեցնելով նրանց ավելի քան 1 ժամ:
Մայիսի 27-ին  ՀՀ վարչական վերաքննիչ դատարանը մերժեց ՀՀ տրանսպորտի եւ կապի նախարարության բողոքը Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի հայցով վարչական դատարանի որոշման առնչությամբ։

Հիշեցնենք, որ 2013թ.  հունիսի 4-ին ԽԱՊԿ-ը գրավոր հարցում էր ուղղել ՀՀ տրանսպորտի եւ կապի նախարար Գագիկ Բեգլարյանին՝ խնդրելով տեղեկություններ տրամադրել ՀՀ տարածքում հեռուստատեսային հեռարձակման թվային համակարգին անցնելու վերաբերյալ: Օրենքով սահմանված ժամկետում ԽԱՊԿ-ը չստացավ անհրաժեշտ տեղեկությունները, ուստի հունիսի 28-ին հայցադիմում ներկայացրեց ՀՀ վարչական  դատարան՝ ՀՀ տրանսպորտի եւ կապի նախարարության գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչելու եւ տեղեկություններ տրամադրելուն պարտավորեցնելու պահանջներով։ Նախարարությունը հայցադիմումի պատճենը ստանալուց հետո միայն ԽԱՊԿ-ին տրամադրեց պահանջվող տեղեկությունները, ուստի ԽԱՊԿ-ը հրաժարվեց հայցապահանջի՝ տեղեկություններ տրամադրելու մասից։ Նոյեմբերի 22-ին հրապարակված վճռով ԽԱՊԿ-ի հայցը բավարարվեց։ Ըստ այդմ՝ ՀՀ տրանսպորտի եւ կապի նախարարության գործողությունները (անգործությունը) ոչ իրավաչափ ճանաչվեցին։ 
2014թ. հունվարի 13-ին պատասխանող կողմն այս վճիռը բողոքարկեց վերադաս ատյան: ՀՀ վարչական վերաքննիչ դատարանում բողոքի քննությունը կայացավ ապրիլի 25-ին, մայիսի 27-ին հրապարակվեց բողոքը մերժելու մասին որոշումը։
Հունիսի 10-ին  «Առավոտ» թերթի թղթակից Ադրինե Թորոսյանը իր հրապարակմամբ տեղեկացրեց, որ Վանաձորի քաղաքապետարանը արգելել է լրագրողների մուտքը երկուշաբթի օրերին անցկացվող իր ամենշաբաթյա աշխատանքային խորհրդակցություններին։
Դրա վերաբերյալ պաշտոնական պարզաբանում տալով՝ քաղաքապետարանի մամուլի պատասխանատուն փոխանցել էր այն, ինչ ԶԼՄ-ների ղեկավարներին էր նախապես ասվել, որ ամսվա ընթացքում 4 խորհրդակցություններից 3-ը փակ են անցկացվելու՝ առանց լրագրողների, եւ միայն 1 խորհրդակցության (հաշվետվությանը) նրանք իրավունք կունենան ներկա գտնվել, իսկ լրատվամիջոցներին, ցանկության դեպքում, կտրամադրվեն նիստերի տեսաձայնագրությունները: Նաեւ լրացուցիչ իրազեկել էր, որ առաջիկա խորհրդակցությանը լրագրողների ներկայանալն արդեն անիմաստ է: 

Մինչդեռ այս կապակցությամբ «Ֆեյսբուք» սոցցանցում ծավալված բուռն քննարկումից շատ չանցած՝ քաղաքապետի օգնականը, որը քաղաքապետի մորաքրոջ որդին է, իբր փորձելով շտկել իրավիճակը, արդեն բոլորովին այլ պատասխան էր տվել լրագրողներին, թե նրանց մուտքն արգելված չէ, այդ որոշումն էլ ընդունվել է նրանց «հարմարության համար»՝ իրենք կտրամադրեն նիստերի տեսաձայնագրությունները: Բայց նաեւ նշել էր, որ տեսաձայնագրությունները ԶԼՄ-ներին տրամադրվելու են ոչ թե ամբողջական, այլ մոնտաժված տարբերակով: 

Լրագրողների մուտքը քաղաքապետարան սահմանափակելու այս որոշումը հաջորդել է համայնքային բյուջեի հետ կապված՝ քաղաքապետի լիազորությունների չարաշահման մասին լուսաբանումներին, երբ մի քանի լրատվամիջոցներ բարձրաձայնեցին, որ առանց ավագանու որոշման եւ իմացության՝ քաղաքապետը Վանաձորի բյուջեն «գրավադրել» է սեփական բիզնես-ծրագրերի համար:
Լրատվամիջոցների գործունեությանն առնչվող այլ իրադարձություններ
Ապրիլի 7-ին  Արեւելյան գործընկերության Քաղաքացիական հասարակության ֆորումի (ԱլԳ ՔՀՖ) Հայաստանի ազգային պլատֆորմը (ՀԱՊ) հայտարարություն տարածեց, խոր մտահոգություն արտահայտելով ՀՀ տարածքում միջպետական համաձայնագրերի հիման վրա վերահեռարձակվող ռուսաստանյան երկու՝ «Россия-1»  եւ «Первый канал» հեռուստաալիքների եթերում տեղ գտած այն հաղորդումների եւ սյուժեների կապակցությամբ, որոնցում բացահայտ քարոզվում է այլատյացություն եւ սերմանվում է ատելություն՝ ազգային հիմքով:
ՔՀՖ Հայաստանի ազգային պլատֆորմը համարում է, որ ռուսաստանյան այսօրինակ քարոզչության տարածումը ՀՀ տարածքում ապօրինի է, քանի որ հակասում է ՀՀ Սահմանադրությանը (հոդված 14.1), օրենքներին (մասնավորապես՝ «Հեռուստատեսության եւ ռադիոյի մասին» օրենքի հոդված 24-ի բ, դ, ե, է  կետերին), ինչպես նաեւ միջազգային մի շարք կոնվենցիաների, որոնց միացել է Հայաստանը:    
ԱլԳ ՔՀՖ Հայաստանի ազգային պլատֆորմը ՀՀ իշխանությունից պահանջում է. դիտարկել ռուսաստանյան «Россия-1»  եւ «Первый канал» հեռուստաալիքների գործունեության օրինականությունը՝ ելնելով միջպետական համապատասխան պայմանագրերից, վերանայել այդ պայմանագրերը եւ, այլատյացության եւ ազգային հիմքով ատելության քարոզչությունը չդադարեցնելու դեպքում, կասեցնել ազգային հեռարձակման ցանցով նշված երկու հեռուստաալիքների տարածումը եւ ազատված հաճախականությունները հանել արտոնագրման մրցույթի:
Ապրիլի 15-ին  Ազգային ժողովի Էթիկայի հարցերով հանձնաժողովը քննեց լրագրողներ Գրիշա Բալասանյանի, Աննա Եղիազարյանի, Սարգիս Խանդանյանի եւ Հակոբ Կարապետյանի դիմումն ընդդեմ ԱԺ պատգամավոր Առաքել Մովսիսյանի (Շմայս):

Հիշեցնենք, որ Առաքել Մովսիսյանի մասնակցությամբ միջադեպ էր տեղի ունեցել 2013թ. դեկտեմբերի 23-ին հայ-ռուսական գազային համաձայնագրերի քննարկման ժամանակ: Այդ օրը մի շարք լրագրողներ պաստառներով մտել էին ԱԺ նիստերի դահլիճ եւ պահանջել դեմ քվեարկել գազային համաձայնագրերին: Այդ ժամանակ պատգամավորը բղավել էր. «էս կապիկներին հանեք ստից»:

Ապրիլի 30-ին Ազգային ժողովի Էթիկայի հանձնաժողովը որոշեց 20 օրով երկարաձգել չորս լրագրողների՝ ընդդեմ ՀՀԿ խմբակցության անդամ Առաքել Մովսիսյանի դիմումի քննարկման ժամկետը: Հանձնաժողովը որոշում կայացնելու համար մտադիր էր լսել պատգամավորի պարզաբանումներն ու մեկնաբանությունները:
Լրագրողները պահանջում էին ճանաչել Ա.Մովսիսյանի կողմից պատգամավորի վարքագծի կանոնների խախտումը: Նրանք հայտնեցին, որ ներկայացրել են նաեւ իրենց պահանջն ապացուցող տեսանյութ:

Հունիսի 2-ին Ազգային ժողովի Էթիկայի հանձնաժողովի նիստում ԱԺ Հանրապետական խմբակցության պատգամավոր Առաքել Մովսիսյանի վերաբերյալ ընդունվեց որոշում, որի համաձայն՝ վերջինս խախտել է պատգամավորական էթիկայի նորմերը` վիրավորելով լրագրողներին:
Հունիսի 1-ից   Հայաստանում դադարեց գործել լարային ռադիոցանցը: Դա հարուցեց դժգոհությունն այն մարդկանց, ովքեր խորհրդային ժամանակներից սովոր էին տեղեկատվություն ստանալ տներում տեղադրված ռադիոընդունիչներից: Հանրային ռադիոյի տնօրեն Արմեն Ամիրյանը «Հայկական ժամանակի» թղթակցին պարզաբանել է, որ պատճառը ֆինանսական է: Բյուջեով գումար չի հատկացվել լարային ռադիոցանցի գործունեության ծախսերի համար։ Խնդրի լուծման նպատակով բանակցել են «Հայաստանի հեռուստատեսային եւ ռադիոհաղորդիչ ցանց» ՓԲԸ-ի հետ եւ նախնական պայմանավորվախություն ձեռք բերել, որ  կտրամադրեն 3 միլիոն դրամ ամբողջ տարվա ծախսերը հոգալու համար:  Մինչդեռ մայիսի վերջին նամակ են ստացել, որ հունիսի 1-ից ցանցն անջատվելու է: Ամիրյանը նաեւ նշել է, որ փետրվարին ռադիոյի բաժանորդների թիվը 7000 էր, իսկ ցանցի անջատումից առաջ  2500 էր: Փաստորեն առնվազն երկուսուկես հազար ընտանիք զրկվեց իր մշտական տեղեկատվական աղբյուրից, չստանալով որեւէ բացատրություն։ 
(((
  Զեկույցը պատրաստվել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալների, Երեւանի մամուլի ակումբի էլեկտրոնային տեղեկագրի եւ Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի ինտերնետային կայքի նյութերի, ինչպես նաեւ ԶԼՄ-ների հրապարակումների հիման վրա:
(((
Այս զեկույցում արտահայտված տեսակետներն ու գնահատականները Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեինն են եւ կարող են չհամընկնել «Հանուն ժողովրդավարության՝ Եվրոպական հիմնադրամի» (EED) տեսակետների հետ։ 
( Զեկույցը պատրաստվել է «Հանուն ժողովրդավարության՝ Եվրոպական հիմնադրամի» (EED) աջակցությամբ իրականացվող՝ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի ծրագրի շրջանակներում:





PAGE  
36

