

[bookmark: _Hlk227855513][image: ]
[image: ]

Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտե

                   
                       ԶԵԿՈՒՅՑ


ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԽՈՍՔԻ ԱԶԱՏՈՒԹՅԱՆ 
ՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ
ՈՒ ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ 
2026 ԹՎԱԿԱՆԻ 1-ԻՆ ԵՌԱՄՍՅԱԿԻ
ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ

[image: ]









Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն պարբերաբար հանրությանն է ներկայացնում իր զեկույցները՝ հայաստանյան լրատվամիջոցների և դրանց աշխատակիցների գործունեության միջավայրի ու խնդիրների, խոսքի ազատության վիճակի, ԶԼՄ-ների և լրագրողների իրավունքների խախտումների մասին։ Սույն զեկույցում արտացոլված են 2026 թվականի 1-ին եռամսյակի տվյալները:                                                                                                               
Զեկույցում տեղ գտած փաստերի հավաքագրման աղբյուրներն են. 
- ԽԱՊԿ-ի «թեժ գծով» ստացված ահազանգերը,
- ԽԱՊԿ-ի փորձագետների հանդիպումներն ու զրույցները ԶԼՄ-ների աշխատակիցների հետ,
- պետական մարմիններին ուղարկված պաշտոնական հարցումների պատասխանները,
- ԶԼՄ-ների ներգրավվածությամբ դատական գործերի նյութերը,
- գործընկեր լրագրողական կազմակերպությունների տարածած նյութերը,
- ԶԼՄ-ների հրապարակումները։   


WWW.khosq.am


Բովանդակություն


Համառոտ ամփոփում    ․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․  3

Լրատվամիջոցների գործունեության միջավայրը    ․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․ 4

Լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումներ (ընդհանուր թվեր)  …․12 

Ֆիզիկական բռնություններ լրագրողների նկատմամբ      ․․․․․․․․․․․․․․․․․․․12

Ճնշումներ ԶԼՄ-ների և դրանց աշխատակիցների նկատմամբ  ․․․․․․․․․․․  16

Տեղեկություն ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումներ ․․․․․․․․  42   

ԶԼՄ-ների գործունեությանն առնչվող այլ իրադարձություններ ․․․․․․․․․․․․ 45











Ծրագրի ղեկավար Աշոտ Մելիքյան
Մեդիա փորձագետ Հասմիկ Բուդաղյան








Զեկույցում տեղ գտած տեսակետները և գնահատականները ԽԱՊԿ-ինն են և կարող են չհամընկնել «Հանուն ժողովրդավարության ազգային հիմնադրամ» միջազգային կազմակերպության տեսակետների և դիրքորոշումների հետ:

ՀԱՄԱՌՈՏ ԱՄՓՈՓՈՒՄ

2026թ․ հունվար-մարտ ամիսներին Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի մոնիտորինգի ընթացքում արձանագրվել է լրատվամիջոցների ներկայացուցիչների իրավունքների խախտումների 30 դեպք։ Դրանցից 1-ը ֆիզիկական բռնության, 22-ը տարատեսակ ճնշումների դեպքեր են, իսկ 7-ը՝ տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումներ։

Դիտարկվող ժամանակահատվածում քաղաքական շրջանակներից ԶԼՄ-ների ու լրագրողների հասցեին հնչեցված առերևույթ վիրավորանքների և սպառնալիքների, ինչպես նաև օրինական լրագրողական գործունեության խոչընդոտումների գերակշիռ մասը՝ 8 դեպքից 7-ը, եղել է իշխանության ներկայացուցիչների կողմից։
Ընդհանուր առմամբ պահպանվել է ընդդեմ լրատվամիջոցների և լրագրողների դատական հայցերի հոսքի ինտենսիվությունը․ հունվար-մարտ ամիսներին ներկայացվել է այդպիսի 14 նոր հայց՝ բոլորն էլ զրպարտության և վիրավորանքի հիմքով: Դրանցից 6-ը պաշտոնյաների կողմից են, 2-ը բիզնես ոլորտի ներկայացուցիչների, 2-ը՝ լրագրողների, 1-ը՝ ընդդիմադիր գործչի, 3-ը՝ քաղաքացիների (որոնցից 2-ը փոխկապակցված են ընդդիմադիր գործչի հետ)։ 
	Եռամսյակի ընթացքում արձանագրված ֆիզիկական բռնության 1 դեպքը տեղի է ունեցել Ազգային ժողովում, երբ անվտանգության ծառայության աշխատակիցները ուժ են կիրառել՝ խիստ վիճահարույց հիմնավորմամբ լրագրողին խորհրդարանի շենքից հեռացնելու համար։ 
	Նախկինում՝ 2022 թվականից ի վեր, գրանցված ֆիզիկական բռնությունների դեպքերից 9-ով հարուցված քրեական գործերը հանգուցալուծման չեն հասել։ ՀՀ դատախազությունը ԽԱՊԿ-ի պարբերական հարցումներին ի պատասխան հայտնում է, որ այդ բոլոր գործերով նախաքննությունը շարունակվում է։
	Դիտարկվող ամիսներին, նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ, նվազել են տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումները։ Արձանագրվել է 7 այդպիսի դեպք։ Հիմնական խնդիրը կապված է պետական մարմինների կողմից «Տեղեկատվության ազատության մասին» օրենքով հարցումներին պատասխանելու համար սահմանված 5-օրյա ժամկետի փոխարեն նույն օրենքով նախատեսված 30-օրյա ժամկետից օգտվելու չարաշահման հետ, ինչը խոչընդոտում է հանրային հետաքրքրություն ներկայացնող թեմաների օպերատիվ և բազմակողմանի լուսաբանումը։ Շարունակում են հանդիպել դեպքեր, երբ հանրային կառույցների պատասխանները «լղոզված» են, չեն համապատասխանում հղած հարցերի էությանը․ այդպիսի դեպքերի թիվը 2-ն է, որոնցից 1-ում՝ նաև օրենքով սահմանված ժամկետն է խախտվել։ Եվս 3 դեպքում հայցվող տեղեկությունների տրամադրումն անհիմն մերժվել է, իսկ 2 հարցում ընդհանրապես մնացել է անպատասխան։  
	Ըստ Freedom House միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպության ս․ թ․  մարտի 19-ին հրապարակված զեկույցի՝ Հայաստանը երրորդ տարին անընդմեջ դասվել է մասամբ ազատ երկրների շարքին՝ ստանալով 100-ից 54 միավոր։ Համացանցի ազատության առումով էլ ՀՀ-ն ազատ երկրների շարքում է՝ 100-ից 72 միավորով։	
[bookmark: _Hlk227860964]Այդուհանդերձ, մեդիադաշտը շարունակում է մնալ խիստ բևեռացված, լուրջ մարտահրավերներ են ապատեղեկատվությունը, կեղծ լուրերի, մանիպուլյատիվ հրապարակումների լայն տարածումը, հանրային տիրույթում վիրավորական արտահայտությունների կիրառումը, քաղաքակիրթ բանավեճի սուր դեֆիցիտը։ Հունիսին կայանալիք խորհրդարանական ընտրությունների գործոնն էլ ավելի է թեժացնում իրավիճակը։ Դիտարկվող ժամանակահատվածում արձանագրված կոնֆլիկտները մեծապես պայմանավորված են եղել քաղաքական դրդապատճառներով։ Մի շարք դեպքերում լրագրողներն անտեսել են մասնագիտական էթիկայի նորմերը և տուրք տվել քաղաքական հովանավորների շահերին, իսկ պաշտոնատար անձինք ակնհայտորեն խախտել են հանրային ծառայողի բարեվարքության սկզբունքները։


ԼՐԱՏՎԱՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐԸ

[bookmark: _Hlk225169848]	Հայաստանում գալիք խորհրդարանական ընտրությունների հետ կապված հասարակական-քաղաքական զարգացումները վկայում են, որ երկիրը բախվում է լուրջ մարտահրավերների՝ նախևառաջ մեդիա ոլորտում։ Լրատվական դաշտում լայնորեն տարածվող ապատեղեկությունները, ֆեյք լուրերը, ատելության խոսքը, արհեստական բանականությամբ (և ոչ միայն) գեներացվող մանիպուլյատիվ քարոզչությունը, վիրավորանքն ու զրպարտությունը վտանգում են երկրում ժողովրդավարական գործընթացները, խորացնում հասարակության պառակտվածությունը, խաթարում երկրի համար կարևոր հարցերի շուրջ առողջ քննարկումների կայացումը։  
	Տարեսկզբից արդեն իսկ նկատելի էր, որ մեծ լսարան ունեցող առցանց հարթակների, սոցցանցերում ակտիվ անձանց միջոցով քաղաքական ուժերը լիովին կիրառում են քարոզչությանը բնորոշ գործիքներ՝ ցանկացած եղանակով ընդդիմախոսներին վարկաբեկելու, սեփական շահերն առաջ մղելու համար։ 
Հիմնական վտանգը, ըստ մեդիա հետաքննությունների և փորձագիտական կարծիքների, գալիս է Ռուսաստանից, և սա սպասելի էր այն պարզ տրամաբանությամբ, որ խորհրդարանական ընտրություններին պատրաստվող հայաստանյան ընդդիմադիր ուժերի մեծ մասը հիմնականում ներկայացնում է հենց ՌԴ շահերը։ 
	ՀՀ արտաքին հետախուզության ծառայության հրապարակած՝ երկրի անվտանգությանը սպառնացող ռիսկերի վերաբերյալ տարեկան զեկույցում[footnoteRef:1] նշվում է․ «Մեր գնահատմամբ՝ 2026 թվականին կպահպանվի օտարերկրյա տեղեկատվական հարթակներում կեղծ տեղեկություններ տեղադրելու, ապա դրանք տարածաշրջանային դերակատարների պաշտոնական և ոչ պաշտոնական ռեսուրսներով «լեգիտիմացնելու» և տարածելու միտումը, որի դրսևորումն արձանագրել ենք 2025 թվականին»։  [1:  https://armenpress.am/storage/content/2025/pdf/FISA_Annual_Report_2026_Armenian.pdf] 

	Դրա ապացույցը եղավ Wyoming Star անվանումով՝ ամերիկյան բրենդավորմամբ և ռուսական արմատներով թերթի հրապարակումն ու տարածումը Հայաստանում։ Factor TV-ի հետաքննությունը բացահայտել է նախընտրական շրջանում ի հայտ եկած այս թերթի ծագման տվյալները, տարածման մեխանիզմներն ու ենթադրյալ նպատակները[footnoteRef:2]։ Թերթի տպագիր հոդվածներում օգտագործված է «ազդեցության լվացում» տեղեկատվական և քաղաքական միջամտության տեխնիկա, երբ տեղեկության իրական աղբյուրը թաքցվում է, բովանդակությունը տարածվում է անկախ, օտար, միջազգային կամ տեղական վստահելի աղբյուրների անունից՝ ստեղծելով լեգիտիմության պատրանք։ Այսպես՝ թերթի բոլոր հոդվածներն անստորագիր են և աչքի են ընկնում ՀՀ իշխանությունների հասցեին քննադատական երանգներով։ Հրապարակումներում հիշատակվում են տարբեր փորձագետներ, սակայն նրանցից մի քանիսի մասին իրական տվյալներ չեն հայտնաբերվել։ Ըստ ուսումնասիրության, պարբերականի հեղինակների կենսագրությունները հավանաբար ստեղծվել են արհեստական բանականությամբ։ Factor TV-ի գնահատմամբ՝ թերթի հրապարակումները կառուցված են նույն գաղափարական առանցքի շուրջ՝ Փաշինյանի իշխանությունը կորցրել է ինքնուրույնությունը, Արևմուտքի հետ համագործակցությունը վտանգավոր է, իսկ Ռուսաստանից հեռանալը կարող է վնասել Հայաստանին։ Այս նարատիվները նման են ռուսական դաշնային հեռուստաալիքներում տարածվող խոսույթներին։
	Մեկ այլ դեպքում ռուսական տելեգրամյան ալիքներն ու դրանց ակտիվ տարածող՝ նույն ցանցի հայաստանյան սեգմենտը Գյումրիում տեղակայված ռուսական 102-րդ ռազմաբազայի մասին ոչ փաստահեն տեղեկություններ են տարածել, առանց հստակ աղբյուրներ նշելու։ «Fip.am» փաստերի ստուգման հարթակը ուսումնասիրել է այդ հրապարակումները և պարզել, որ դրանք համակարգված կերպով տարածվում են ռուսական պրոիշխանական ռազմական լրագրողների տելեգրամյան ալիքներում, որտեղից էլ վերցվում ու տեղադրվում են հայաստանյան պրոռուսական քաղաքական ուժերի ու գործիչների տեղեկատվական հարթակներում [footnoteRef:3]։  [2:  https://factor.am/991503.html]  [3:  https://fip.am/46887] 

	Հանրային հեռուստաընկերության եթերում նույնպես ի ցույց են դրվել Telegram-ում, Tik-Tok-ում ու X-ում տարածվող ռուսական քարոզչական կեղծ պատմությունները, թե՝ «Նիկոլ Փաշինյանի հաղթանակը խորհրդարանական ընտրություններում Հայաստանը կտանի Ռուսաստանի հետ պատերազմական վիճակի։ ․․․Հաղթանակից հետո երեք ամսվա ընթացքում Նիկոլ Փաշինյանն ամբողջությամբ կոչնչացնի ընդդիմությանը և Հայաստանում կբացի ՆԱՏՕ-ի բազա․ սա անխուսափելիորեն կհանգեցնի Մոսկվայի հետ ռազմական բախման․․․»[footnoteRef:4]։ [4:  https://www.youtube.com/watch?v=7NIDAlwAjFQ] 

Փաստերը ցույց են տալիս, որ տեղեկատվական մանիպուլյացիաների միջոցով փորձ է արվում խաթարել վստահությունը պետական ինստիտուտների նկատմամբ՝ շեշտադրելով պատերազմի սպառնալիքը որպես մոտալուտ վտանգ, արժեզրկելով խաղաղության հաստատման հնարավորությունը։ 
	Իր հերթին պատերազմի թեման շահարկել է նաև Նիկոլ Փաշինյանը՝ ակնարկելով, թե իշխող ուժի պարտության դեպքում երկրորդ սեպտեմբերյան պատերազմ կարող է լինել։ Ընտրապայքարի մեջ մտած քաղաքական ուժերի կողմից զգայուն թեմաների վերաբերյալ մանիպուլյատիվ խոսույթն անխուսափելիորեն հանգեցնում է հասարակության որոշ շերտերում տագնապի ու անհուսության մթնոլորտի ձևավորմանը։
Նախընտրական այս փուլում առավել ցայտուն է ընդգծվում լրատվական դաշտի բևեռվածությունը, քաղաքական այս կամ այն ուժի հետ ԶԼՄ-ների մեծ մասի սերտաճումն ու այդ ուժերի շահերի սպասարկումը։ Տեղեկատվական գործունեությունը շատերի համար վերածվել է քարոզչական գործունեության, իսկ լրագրությունը՝ քաղաքական ակտիվիզմի։ Արդյունքում հասարակությունն ականատես է դառնում ներքին ինֆորմացիոն պատերազմի, որտեղ շռայլորեն կիրառվում են ատելության խոսքը, ապատեղեկատվությունը, վիրավորանքն ու զրպարտությունը։	 
Ստեղծված պայմաններում և՛ իշխանության ներկայացուցիչների, և՛ ընդդիմադիր գործիչների վերաբերմունքն իրենց հետ  զրույցի մեջ մտած լրագրողի նկատմամբ մեծապես կախված է նրանից, թե վերջինս «յուրայի՞ն» ճամբարի լրատվամիջոցից է, թե՞ «օտար»։ Այս առումով հատկապես ակնառու են դեպքերը, երբ բարձրաստիճան պաշտոնյաները, արձագանքելով իրենց ոչ հաճո հարցերին՝ սկսում են «ճշտել», թե ով է տերն այն ԶԼՄ-ի, որին ներկայացնում է տվյալ թղթակիցը, որտեղի՞ց է ֆինանսավորվում՝ պարզ ակնարկելով «ծախված» լինելու կամ «պատվեր կատարելու» մասին։ Երբեմն նման մեղադրանքները հնչում են ուղիղ տեքստով, նույնիսկ զուգորդվում այլ վիրավորանքներով կամ սպառնալիքով։ Ընդ որում՝ դա տեղի է ունենում թե՛ ճեպազրույցների ու այլ հարցուպատասխանի ընթացքում, թե՛ սոցիալական ցանցերում կատարվող հրապարակումներում։ 
Դիտարկվող ժամանակահատվածում արձանագրվել է այդպիսի և այլ ճնշումների 8 դեպք, որոնց գերակշիռ մասը՝ 7-ը, պաշտոնատար անձանց կողմից, այդ թվում՝ վարչապետի ու ԱԺ պատգամավորների։ 
	Այսպես, հունվարի 15-ին, ՀՀ կառավարության շենքում կայացած ճեպազրույցի ժամանակ վեճ է ծագել NewDay.am կայքի լրագրող Անի Գևորգյանի և վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի միջև։ Լրագրողը, ակնհայտորեն խախտելով մասնագիտական էթիկան, շարունակաբար ընդհատել է իր հարցին պատասխանող վարչապետին, ինչին ի պատասխան կառավարության ղեկավարը սպառնալից տոնով զգուշացրել է․ «Եթե իմ պատասխանի ընթացքում ձայն հանեք, հաջորդ անգամ այս շենքում չեք հայտնվի, պա՞րզա»[footnoteRef:5]։ Մարտի 26-ի ճեպազրույցում էլ Նիկոլ Փաշինյանը լրագրողներին ասել է, որ եթե ինքը չընտրվի, նրանք առանց աշխատանքի կմնան և ստիպված կլինեն «ֆայլա բազարում» օրվա հաց վաստակելու գործ փնտրել։ Նույն օրը ԱԺ «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության ղեկավար Հայկ Կոնջորյանը լրագրողների որոշ մասին մեղադրել է քաղաքական պատվեր կատարելու մեջ և անվանել «վաքսի վրի մեյմուն»։ 	Սոցցանցային գրառումներում և/կամ տեսանյութերում կոնկրետ լրատվամիջոցների են թիրախավորել ԱԺ նախագահ Ալեն Սիմոնյանը[footnoteRef:6], նրա տեղակալ Ռուբեն Ռուբինյանը[footnoteRef:7], այլ պատգամավորներ։ Այսպես, խորհրդարանի ղեկավարը մեղադրում է «Ժողովուրդ» օրաթերթին պատվերով հոդվածներ գրելու, իսկ լրագրողական կազմակերպություններին՝ այդ մասին լռելու մեջ։ ԱԺ փոխնախագահ Ռուբեն Ռուբինյանը «Հրապարակ» օրաթերթի թղթակցի հետ ճեպազրույցի ժամանակ ծագած վեճը տեղափոխել է ֆեյսբուք և սպառնացել․ «Կտեսնեք, թե ինչ է լինելու հունիսի 7-ից հետո»՝ ակնարկելով, որ ընտրությունները կհաղթեն և օրենքի ուժով կստիպեն լրատվամիջոցներին հրապարակել ֆինանսական աղբյուրները։ Պատգամավոր Վահագն Ալեքսանյանն իր հերթին թիրախավորել է հանրային վստահություն վայելող լրատվամիջոցներին, մասնավորապես՝ «Հետք» առցանց պարբերականին, Factor.am, CivilNet հարթակներին, և հռետորական հարց տվել՝ արդյոք մարդիկ հետաքրքրվելո՞ւ են, թե ինչքան փող են ընդդիմադիր ուժերը ծախսում քարոզարշավի վրա և որտեղից այդ փողը[footnoteRef:8]։ Իսկ ԱԺ պատգամավոր Արթուր Հովհաննիսյանը նախ ֆեյսբուքյան գրառմամբ անդրադարձել է «Ժողովուրդ» թերթի հրապարակումներին ու մեղադրել վիրավորանքի և զրպարտության մեջ[footnoteRef:9], ապա՝ ընդդեմ լրատվամիջոցի հայցադիմում ներկայացրել դատարան։ 
	Ինչպես նկատում ենք, պաշտոնյաների հիմնական դժգոհություններն ընդդիմադիր լրատվամիջոցներից՝ կապված են դրանց իրական սեփականատերերին չբացահայտելու, ֆինանսավորման աղբյուրների թափանցիկությունը չապահովելու և լրատվական գործունեությունը քաղաքական շահերին ծառայեցնելու հետ։ Մինչդեռ, ինչ վերաբերում է թափանցիկության խնդրին, ապա դրան վերաբերող օրենսդրական փոփոխությունները, որ տարիներ շարունակ առաջարկում են լրագրողական կազմակերպությունները, պաշտոնյաների պատշաճ ուշադրությանը չեն արժանանում։ Ընդհանուր առմամբ, մեդիա օրենսդրության արդիականացմանն էր միտված այդ կազմակերպությունների, ԱԺ պրոֆիլային հանձնաժողովի և Արդարադատության նախարարության կողմից դեռևս 2022 թվականին ստորագրված եռակողմ Հուշագիրը[footnoteRef:10] ոլորտում բարեփոխումներ իրականացնելու վերաբերյալ։ Թեև իշխանության ներկայացուցիչները վերջին տարիներին կարծես թե հետ են կանգնել գործընթացից, այնուամենայնիվ, ԽԱՊԿ-ն ու գործընկեր կազմակերպությունները ավարտին են հասցնում այդ բարեփոխումների Հայեցակարգի մշակումը, որի հիման վրա ենթադրվում է նախապատրաստել համապատասխան օրենսդրական առաջարկություններ՝ ժամանակակից միջազգային չափանիշներին համապատասխան։
	Վիրավորանքի ու անհանդուրժողականության, փոխադարձ անհարգալից վերաբերմունքի, առողջ բանավեճի բացակայության պայմաններում շարունակվում է ընդդեմ լրատվամիջոցների ու լրագրողների ներկայացվող դատական հայցերի հոսքը։ Առաջին եռամսյակի ընթացքում ներկայացվել է 14 դատական նոր հայց՝ 1-ով ավելի նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ։ Դրանցից 6-ը պաշտոնյաների կողմից են։ 
	 Պաշտոնյա-լրագրող կոնֆլիկտները դիտարկելիս ու վերլուծելիս առավել ակնառու են դառնում օրենսդրական կարգավորումների և ենթաօրենսդրական ակտերի թերությունները, որոնք դուռ են բացում կամայական որոշումների կայացման համար։ Արդյունքում իշխանությունը, օգտագործելով  իր տրամադրության տակ եղած լծակները, պատասխանատվության միջոցներ է կիրառում «անցանկալի» լրագրողների նկատմամբ, այդ թվում՝ զրկում հավատարմագրումից պետական մարմիններում։ Ասվածի ապացույցը հունվարի 16-ին Ազգային ժողովում տեղի ունեցած կոնֆլիկտային իրավիճակն էր, երբ  «Ժողովուրդ» օրաթերթի և Armlur.am լրատվական կայքի խմբագիրներ Քնար Մանուկյանը և Սոնա Գրիգորյանը ԱԺ աշխատակազմի ղեկավարի հրահանգով,  անվտանգության ծառայության աշխատակիցների ներգրավմամբ և ուժի կիրառմամբ  դուրս են բերվել խորհրդարանի շենքից։ Լրագրողներն այնտեղ էին ԱԺ պատգամավոր Գեղամ Մանուկյանից ստացված անցագրով՝ Պաշտպանության և անվտանգության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստը լուսաբանելու համար, ինչի իրավունքը, ըստ պաշտոնական հիմնավորման, նրանք չունեին։ Հիշեցնենք, որ 2025թ․ դեկտեմբերի 25-ին Քնար Մանուկյանը և Սոնա Գրիգորյանը զրկվել էին ԱԺ հավատարմագրումից, ինչի պատճառներն առնվազն վիճահարույց էին։ Ի դեպ, Քնար Մանուկյանն արդեն երկրորդ անգամ զրկվեց ԱԺ հավատարմագրումից․ վիճահարույց սցենար է գործել նաև 2023թ․ դեկտեմբերի 15-ին, ինչի առիթով լրագրողական կազմակերպությունները հանդես են եկել հայտարարությամբ, իսկ ավելի ուշ առաջին ատյանի դատարանը ոչ իրավաչափ է ճանաչել ԱԺ աշխատակազմի այդ որոշումը։
	ԱԺ ղեկավարության  բոլոր հղումները խորհրդարանում լրագրողների հավատարմագրման կարգին՝ չեն կարող համոզիչ լինել, քանի որ այդ փաստաթուղթը բազմաթիվ խնդիրներ ունի, այդ թվում՝ հակասություններ ՀՀ սահմանադրության, «Զանգվածային լրատվության մասին» օրենքի, ինչպես նաև  Հայաստանի կողմից ստորագրված միջազգային փաստաթղթերով ամրագրված՝ խոսքի ազատության և ԶԼՄ-ների գործունեության երաշխիքների հետ։ Այս մասին նշել են ԽԱՊԿ-ն ու գործընկեր լրագրողական կազմակերպությունները՝ նույն օրը հանդես գալով հայտարարությամբ[footnoteRef:11] և հղում կատարելով «Զանգվածային լրատվության մասին» օրենքի 4-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 2-րդ կետին, ըստ որի՝ արգելվում է «որևէ տեղեկություն տարածելուն կամ դա տարածելուց հրաժարվելուն նպատակաուղղված կամ դրան հանգեցնող հարկադրանքը լրատվական գործունեություն իրականացնողի և լրագրողի նկատմամբ»։ Բացի այդ, նույն օրենքը չի արգելում հավատարմագրում չունեցող լրագրողին որևէ պատգամավորից ստանալ անցագիր և լուսաբանել տվյալ պետական մարմնի աշխատանքը։ Հայտարարության հեղինակները կոչ են արել ԱԺ ղեկավարությանը՝  նախաձեռնել քննարկումներ՝ ԱԺ-ում հավատարմագրված լրագրողների և պատգամավորների փոխհարաբերությունները կարգավորող կանոնագիր ստեղծելու և դրա պահանջների կատարմանը հետևող մարմին ձևավորելու նպատակով։
	Վերոհիշյալ խնդրի վերաբերյալ կարծիք է հրապարակել նաև Տեղեկատվական վեճերի խորհրուրդը։ Այստեղ էլ անդրադարձ է կատարվել ԱԺ-ում լրագրողների հավատարմագրման կարգի դրույթների անիրավաչափությանը․ «ՀՀ սահմանադրության 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի համաձայն՝ պետական մարմիններն ու պաշտոնատար անձինք իրավասու են կատարելու միայն այնպիսի գործողություններ, որոնց համար լիազորված են Սահմանադրությամբ կամ օրենքներով: Կարգի 8-րդ կետի 1-ին ենթակետի պայմաններն օրենքով նախատեսված չեն, հետևաբար՝ դրանց կիրառումը ԱԺ պաշտոնատար անձանց կողմից անիրավաչափ է․․․»։ Նույն առիթով նաև ԶԼՄ-ների էթիկայի Դիտորդ մարմինն է մարտի 23-ին փորձագիտական կարծիք հրապարակել՝  անհրաժեշտ համարելով Սոնա Գրիգորյանին և Քնար Մանուկյանին ԱԺ հավատարմագրումից զրկելու որոշումների չեղարկումը, լրագրողների հավատարմագրման կարգի վերանայումը և համապատասխանեցումը խոսքի ազատության միջազգային չափանիշներին, ինչպես նաև ԱԺ-ում լրագրողների ու պատգամավորների միջև մասնագիտական շփումների առողջ միջավայր ձևավորելու ուղղությամբ իրական միջոցների ձեռնարկումը։
	Այս առումով կարևոր է ԱԺ ղեկավարության նախաձեռնությունը՝ կապված լրագրողների աշխատանքային պայմանների բարելավման հետ։ Ըստ այդմ՝ խորհրդարանի սրահներից մեկը վերածվելու է  մամուլի կենտրոնի՝ տեխնիկական բոլոր հարմարություններով[footnoteRef:12]։ Բայց սա բավարար չէ լրագրողների օրինական մասնագիտական գործունեությունն ըստ պատշաճի կազմակերպելու համար, և սրան վերաբերող ԱԺ ներքին կարգավորումների բարեփոխումը մնում է հրատապ խնդիր։
	Որոշ առումով հուսադրող է մարտի 27-ին Նիկոլ Փաշինյանի նախաձեռնած փակ հանդիպումը լրագրողների հետ, որտեղ նա առաջարկել է 10 կետից կազմված առաջարկներ ներկայացնել, թե ինչպես են պատկերացնում իշխանության ու մամուլի հարաբերությունները․ որտեղ է իշխանությունը թերանում, ու ինչ շտկումների կարիք կա։ Հետագա զարգացումներին կանդրադառնանք մեր հաջորդ զեկույցներում։ [5:  https://www.youtube.com/watch?v=U9N84pubYbU]  [6:  https://www.facebook.com/watch/?v=3609564815862408]  [7:  https://www.facebook.com/reel/920039887670046]  [8: https://www.facebook.com/vahagn.aleksanyan.52/posts/pfbid025U2QNtWXudAUqdQQJ8BuwbQTr5B2iEkQYu5q1yzpgui2qGDTjfpnKaeMxaRDaBknl]  [9: https://www.facebook.com/civilcontractarmenia/posts/pfbid02E91b2d61TLWoUt4AJx6re4ebnjguCtY7e53krU173zchG7yTzxVyHovg95U8Henol]  [10:  https://www.moj.am/storage/files/news/news_5121033488291_Scan_2_.pdf]  [11: https://khosq.am/%d5%b0%d5%a1%d5%b5%d5%bf%d5%a1%d6%80%d5%a1%d6%80%d5%b8%d6%82%d5%a9%d5%b5%d5%b8%d6%82%d5%b6-143/]  [12:  https://www.facebook.com/watch/?v=2983941551811906] 

	Դիտարկվող շրջանում պետական մարմինները որոշակի քայլեր են ձեռնարկել նաև ատելության խոսքի դեմ պայքարի ուղղությամբ։ Մարտի 11-27-ը Արդարադատության նախարարությունը e-draft.am-ում քննարկման է դրել «ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին» և «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին» օրենքների նախագծերը[footnoteRef:13]։ Ըստ դրանց՝ անձը կամ անձինք հնարավորություն կունենան դատական կարգով պահանջել հեռացնել իրենց հասցեին հրապարակայնորեն արտահայտված ատելության խոսքը, դրա հեղինակին դատարանի միջոցով պարտավորեցնել ներողություն խնդրել, հերքում հրապարակել, ինչպես նաև փոխհատուցում վճարել։ Բացի այդ, վարչական պատասխանատվություն կսահմանվի այն անձանց համար, ովքեր հնչեցրել կամ տարածել են ատելության խոսք, ինչպես նաև այն հարթակների համար, որոնք սահմանված ժամկետում չեն հեռացրել նման բովանդակությունը։ Հիշեցնենք՝ գործող օրենսդրությամբ ատելության խոսքի համար նախատեսված է միայն քրեական պատասխանատվություն։ Անշուշտ, սա կարևոր նախաձեռնություն է, սակայն մասնագիտական հանրությունը նկատում է որոշակի վտանգներ հնարավոր չարաշահումների առումով, քանի որ առաջարկվող նախագծերում հստակ չեն վերահսկման մեխանիզմները և սահմանված չեն ատելության խոսքը գնահատելու չափորոշիչները։ [13:  https://www.e-draft.am/projects/9887/justification] 

	Ընդհանուր առմամբ պետական մարմինները վերջին շրջանում գրեթե դադարել են փորձագիտական հանրության հետ քննարկել ոլորտին վերաբերող օրենսդրական նախաձեռնությունները։ Հիշեցնենք՝ ՀՀ կառավարությունը 2025թ․ դեկտեմբերի 25-ի նիստում հավանություն էր տվել Բարձր տեխնոլոգիական արդյունաբերության նախարարության հեղինակած «Տեսալսողական մեդիայի մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» նախագծին[footnoteRef:14]։ Ըստ պաշտոնական հիմնավորման՝ փոփոխությունները միտված են քաղաքացիների վրա բացասաբար ազդող տեղեկատվության սահմանափակմանը՝ հնարավորություն տալով կանխել ապատեղեկատվության, բռնության, ատելության քարոզի և այլ վնասակար բովանդակության տարածումը։ Նախատեսվում է նաև սահմանել տեղեկատվական պաշտպանության իրավական մեխանիզմներ, որոնք թույլ կտան զսպել արտաքին ազդեցությունները Հայաստանի տեղեկատվական դաշտի վրա՝ ապահովելով ազգային անվտանգությանը համապատասխան վերահսկողություն և վերահսկելիություն։ 
	Անկախ փորձագետները, իրենց հերթին չհերքելով նման կարգավորումների անհրաժեշտությունը, համարում են, որ տվյալ օրինագծում կիրառվել են կացնային մոտեցումներ։ Բացի այդ, Հեռուստատեսության և ռադիոյի հանձնաժողովին տրվել են չափազանց մեծ լիազորություններ, որոնք կարող են օգտագործվել ընտրողաբար։ Այդ օրինագծի մշակման որևէ փուլում պատշաճ քննարկում չի կայացել մասնագիտացված հասարակական կառույցների հետ, ինչի մասին մտահոգություն էին հայտնել լրագրողական կազմակերպությունները դեկտեմբերի 29-ի հայտարարությամբ[footnoteRef:15]։ Ի պատասխան 2026թ․հունվարի 19-ին ԲՏԱ նախարարությունը նամակ է հղել այդ կազմակերպություններին՝ հայտնելով հանդիպման և քննարկման պատրաստակամության մասին։ Սակայն ավելի ուշ ևս մեկ նամակով գերատեսչությունը տեղեկացրել է, որ ժամանակի սղության պատճառով հանդիպումը չի կայանա։  [14:  https://www.e-draft.am/projects/8982/about]  [15:  https://khosq.am/statement-142/] 

	Մարտի 13-28-ը պաշտոնական e-draft.am հարթակում Բարձր տեխնոլոգիական արդյունաբերության նախարարությունը տեղադրել է «Տեսալսողական մեդիայի մասին» օրենքում իր մշակած մեկ այլ փոփոխությունների և լրացումների նախագիծ[footnoteRef:16]։ Ըստ այդմ՝ տեսալսողական միդիածառայություն մատուցողները պարտավորվում են արհեստական բանականությամբ կամ թվային այլ լուծումներով ստեղծված սինթետիկ բովանդակությունը մակնշել հատուկ տեսանելի պիտակով։ Սա իմպերատիվ պահանջ է, որի նպատակն է սպառողին հնարավորություն տալ հստակ տարբերել տեխնոլոգիական գործիքակազմով գեներացված նյութը իրական բովանդակությունից։  [16:  https://www.e-draft.am/projects/9898/about] 

	Մարտի 25-ից e-draft-ում ԲՏԱ նախարարությունը հրապարակել է նաև «Պետական տեղեկատվական համակարգի կառավարչական համակարգը ստեղծելու և դրա կիրառման կարգը հաստատելու մասին» Կառավարության որոշման նախագիծը[footnoteRef:17]։ Այն միտված է տեղեկատվական համակարգերում մշակվող տվյալների հասանելիության ապահովմանը՝ թվային անվտանգ միջավայրում։ Ակնկալվում է, որ նախագծի ընդունումից հետո կձևավորվի պաշտոնական տվյալների շտեմարանի կատալոգ, որի միջոցով հնարավոր կլինի առավել հասանելի դարձնել հանրային տեղեկատվությունը։
	Այս գործընթացներին հակառակ՝ լրագրողների համար տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի իրականացման նոր խոչընդոտներ են ի հայտ գալիս։  Օրինակ, վերջերս ծագած խնդիրներից է այն, որ Վարչական դատարանը լրագրողների համար նոր պահանջ է սահմանել՝ պետական կամ տեղական ինքնակառավարման մարմիններին տեղեկություններ ստանալու հարցմամբ դիմելիս ներկայացնել լիազորագիր, հակառակ դեպքում դատարանում նրանք կհամարվեն ոչ թե լրագրող, այլ  ուղղակի քաղաքացի։ Այս մասին փետրվարի 14-ին ահազանգել է Hetq.am-ը։ Մինչդեռ օրենքն այդպիսի պայման չի նախատեսում։ Սա կարող է վերածվել վտանգավոր նախադեպի, որը սահմանափակում է տեղեկատվության և խոսքի ազատության իրավունքի իրացումը։ [17:  https://e-draft.am/projects/9953/justification] 

Տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումների առումով իրավիճակը որոշակիորեն բարելավվել է, և դրական միտում է նկատվում։ Առաջին եռամսյակում արձանագրվել է 7 դեպք։ Նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ այդ թիվը պակաս է 22-ով, իսկ մեկ տարվա կտրվածքով նկատելի է կայուն նվազում։ Արձանագրված խախտումները հիմնականում վերաբերում են պատասխանների անհարկի ձգձգումներին, օրենքով նախատեսված 5-օրյա ժամկետի փոխարեն 30-օրյա ժամկետի հնարավորությունից օգտվելու չարաշահումներին, ընդհանրական և լղոզված, հարցերի էությանը չհամապատասխանող կամ ուշացած արձագանքներին։ 
	Միջազգային կառույցները առաջին եռամսյակի ընթացքում անդրադարձել են Հայաստանում խոսքի ազատության վիճակին։ Freedom House իրավապաշտպան կազմակերպությունը մարտի 19-ին հրապարակած «Ազատությունն աշխարհում 2026. ավտոկրատիայի աճող ստվերը» զեկույցում Հայաստանը կրկին դասել է մասամբ ազատ երկրների շարքին՝ տալով 100-ից 54 միավոր։ Անցյալ տարի ևս Հայաստանը 54 միավոր ուներ։ Համացանցի ազատության առումով ՀՀ-ն ազատ երկրների շարքում է՝ 100 հնարավորից 72 միավորով։ Տարածաշրջանում Հայաստանը առաջատարի դիրքում է[footnoteRef:18]։
	Փետրվարի 4-ին մեկ այլ միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպություն՝ Human rights watch-ը, Հայաստանում խոսքի և տեղեկատվության ազատությունը նկարագրելիս հղում կատարելով Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեի տվյալներին՝ ուշադրություն է հրավիրել ընդդեմ լրատվամիջոցների ու լրագրողների ներկայացված դատական հայցերի, ինչպես նաև ֆիզիկական բռնությունների դեպքերին[footnoteRef:19]։ Կազմակերպությունն անդրադարձել է նաև ԱՄՆ ՄԶԳ-ի (USAID) ֆինանսավորմամբ իրականացվող՝  լրատվամիջոցների զարգացման ծրագրի դադարեցման փաստին, ինչը տասնյակ անկախ լրատվամիջոցների կանգնեցրել է գործունեությունը շարունակելու վտանգի առաջ։ 
	Մարտի 3-ին հրապարակվել է Եվրոպայի խորհրդի և գործընկեր կազմակերպության՝ «Լրագրողների անվտանգության պլատֆորմի» տարեկան զեկույցը՝ «Կրիտիկական կետում. մամուլի ազատությունը 2025 թ.»[footnoteRef:20]: Այստեղ Հայաստանը հիշատակվել է որպես լրագրող կամ մեդիա դերակատար ձերբակալող պետություն՝ նկատի ունենալով, որ ազատությունից զրկվել են փոդքասթերներ Վազգեն Սաղաթելյանն ու Նարեկ Սամսոնյանը։ Հիշեցնենք, որ այս խնդրի առնչությամբ ԽԱՊԿ-ը գործընկեր կազմակերպությունների հետ հանդես է եկել հայտարարությամբ՝ շեշտելով, որ իշխանությունների կողմից կիրառվել են անհամաչափ գործողություններ[footnoteRef:21]։ Այսպիսի դեպքերն, անշուշտ, ստվեր են գցում երկրում խոսքի ազատության ընդհանուր մակարդակի վրա։ [18:  https://freedomhouse.org/country/armenia/freedom-world/2026]  [19:  https://www.hrw.org/hy/world-report/2026/country-chapters/armenia#cee403]  [20:  https://rm.coe.int/europe-press-freedom-report-2026-tipping-point-platform-partners-web/48802ac366]  [21:  https://khosq.am/archives/66309] 

	Եռամսյակի կարևոր իրադարձություններից է նաև այն, որ Մարդու իրավունքների Եվրոպական դատարանը նախաձեռնել է կոմունիկացման գործընթաց «Սիրանույշ Պապյանն ընդդեմ Հայաստանի» գանգատի առնչությամբ, որը բխում է ներպետական երեք դատական ատյաններով անցած «Սիրանույշ Պապյանն ընդդեմ Վլադիմիր Գասպարյանի» գործից։ Դեռևս 2019 թվականին ՄԻԵԴ-ը գրանցել էր այն և տվել հերթական համար, իսկ այժմ գործընթացը զարգացում է ստացել։ Հիշեցնենք՝ 2016թ․ ապրիլի 24-ին Ծիծեռնակաբերդի հուշահամալիրում 1in.am լրատվական կայքի լրագրող Սիրանույշ Պապյանի՝ ՀՀ ոստիկանապետ Վլադիմիր Գասպարյանին ուղղված դիտարկմանը, թե՝ մենք չենք տեսնում ձեր բարեփոխումները, նա հակադարձել էր․ «Ես էլ քո մեջ կին չեմ տեսնում»։ Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն աջակցել է լրագրողի պաշտպանությանը նախ ՀՀ դատական ատյաններում, ապա՝ ՄԻԵԴ-ում։


ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ՈՒ ԼՐԱՏՎԱՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐ
	2026թ. 1-ին եռամսյակի ընթացքում լրագրողների և լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումները ներկայացնում ենք ըստ ԽԱՊԿ-ի հետևյալ դասակարգման. 
·  ֆիզիկական բռնություններ լրագրողների նկատմամբ
·  ճնշումներ լրատվամիջոցների և դրանց աշխատակիցների նկատմամբ
·  տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումներ
ԽԱՊԿ-ի այս դասակարգումը որոշ չափով պայմանական է: Մասնավորապես, երբեմն տեղեկություններ ստանալուն և տարածելուն խոչընդոտելն ուղեկցվում է լրագրողի նկատմամբ բռնությամբ: Նման փաստերը վերագրված են խախտման այն տեսակին, որին, զեկույցի հեղինակների կարծիքով, առավել մոտ են: Այսուհանդերձ, կիրառված դասակարգումը հնարավորություն է տալիս առավել ամփոփ և ակնառու ներկայացնել լրագրողների ու ԶԼՄ-ների իրավունքների խախտումների ընդհանուր պատկերը:
	Զեկույցի համապատասխան ենթաբաժիններում զետեղված են 2026թ. 1-ին եռամսյակի ընթացքում լրագրողների և լրատվամիջոցների իրավունքների խախտումների փաստերը, ինչպես նաև՝ նախորդ ժամանակահատվածներում տեղի ունեցած միջադեպերի հետ կապված զարգացումները։

[bookmark: _Hlk196134179]Ընդհանուր առմամբ, 2026թ. 1-ին եռամսյակի ընթացքում արձանագրվել է լրագրողների ու լրատվամիջոցների իրավունքների տարատեսակ խախտումների  30 դեպք։ Դրանցից 1-ը ֆիզիկական բռնության, 22-ը տարբեր ճնշումների, 7-ը՝ տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումներ են։
[bookmark: _Hlk188638869]
Ստորև ներկայացնում ենք այդ տվյալները, ինչպես նաև՝ համեմատությունը նախորդ տարվա ցուցանիշների հետ։






[bookmark: _Hlk188528439]
Ինչպես և նախորդ զեկույցներում, Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն նշում է, որ աղյուսակներում բերված տվյալները կարող են սպառիչ չլինել և չեն հավակնում բացարձակ ճշգրտության: ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչները  երբեմն հարկ չեն համարում հրապարակայնացնել իրենց մասնագիտական գործունեությունը խոչընդոտելու փաստերը, անտեսում են իրենց ուղղված տարաբնույթ սպառնալիքները կամ  նախընտրում են ինքնուրույն լուծել ծագած խնդիրներն ու հաղթահարել ապօրինի սահմանափակումները: Ուստի ԽԱՊԿ-ը համոզված է, որ խոչընդոտումների իրական քանակն ավելին է, քան արձանագրված է սույն զեկույցում։ Ստորև ներկայացնում ենք առավել նշանակալի փաստերը:

[bookmark: _Hlk227671752] 
	
Ֆիզիկական բռնություններ լրագրողների նկատմամբ

2026թ․ 1-ին եռամսյակի ընթացքում գրանցվել է ԶԼՄ-ների աշխատակիցների նկատմամբ ֆիզիկական բռնության 1 դեպք, որի մանրամասները, ինչպես նաև նախկինում տեղի ունեցած բռնությունների հետ կապված զարգացումները ներկայացնում ենք ստորև՝ ժամանակագրական կարգով։ 
	
	Հունվարի 5-ին Վերաքննիչ քրեական դատարանը Shantnews.am լրատվական կայքի թղթակից Արտակ Խուլյանի և Factor.am լրատվական կայքի օպերատոր Հովհաննես Սարգսյանի հանդեպ բռնության գործով որոշում է կայացրել մեղադրյալ  Դավիթ Համբարձումյանի նկատմամբ որպես խափանման միջոց կիրառված կալանքը թողնել անփոփոխ, իսկ մնացած մեղադրյալների հանդեպ որպես խափանման միջոց կիրառել գրավը։
	Հիշեցնենք, որ քրեական գործն առնչվում է 2018թ. ապրիլյան հեղափոխության օրերին տեղի ունեցած բռնություններին, այդ թվում՝ ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչների դեմ. այն 8 անձի նկատմամբ մեղադրական եզրակացությամբ ուղարկվել էր դատարան: Այդ իրադարձությունների որոշ դրվագներով քրեական հետապնդումը դադարեցվել է՝ պատասխանատվության ենթարկելու վաղեմության ժամկետն անցած լինելու հիմքով: (Մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2018-2025թթ. զեկույցներում, տե՛ս khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ Պատասխանողների ներկայացուցիչներն առաջին ատյանի դատարանի վճռի դեմ վերաքննիչ բողոքներ էին ներկայացվել։
	Ս․ թ․ հունվարի 19-ին վերաքննիչ ատյանը մեկ այլ որոշմամբ մասնակի բավարարել է  մեղադրյալ Դավիթ Համբարձումյանի պաշտպանների միջնորդությունը․ կիրառված կալանքը փոփոխվել է, և որպես այլընտրանքային խափանման միջոցներ համակցված ընտրվել են տնային կալանքը, 5 մլն դրամի չափով գրավը և բացակայելու, ինչպես նաև  իր բնակության տարածքում այլ անձանց հյուրընկալելու արգելքը: Վերաքննիչ քրեական դատարանի այս որոշման դեմ հատուկ վերանայման վճռաբեկ բողոքներ են ներկայացրել ՀՀ գլխավոր դատախազ Աննա Վարդապետյանը և պաշտպաններ Գ․ Պապոյանը և Ա․ Կարապետյանը: Մարտի 5-ին բոլոր երեք բողոքների ընդունումը վճռաբեկ ատյանը մերժել է՝ ոչ բավարար հիմնավորումների պատճառով։

Հունվարի 14-ին Կոտայքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (Չարենցավանի նստավայր) շարունակվել է 24news.am կայքի թղթակից Մերի Մանուկյանի նկատմամբ կիրառված բռնության դեպքով գործի քննությունը։
Հիշեցնենք՝ 2025թ․ հունիսի 16-ին, բողոքի ակցիայի ժամանակ Ոստիկանության աշխատակիցն անհիմն ֆիզիկական ուժ էր գործադրել այդ ակցիան լուսաբանող լրագրողի նկատմամբ[footnoteRef:22], ինչի համար ազատվել էր ծառայությունից։ Դեպքի առիթով հունիսի 17-ին նախաձեռնվել էր քրեական վարույթ: Սեպտեմբերի 11-ին ՀՀ գլխավոր դատախազության դիմումի հիման գործը մտել էր դատարան։ Մեղադրյալը ՀՀ ՆԳՆ ոստիկանության Պետական պահպանության գլխավոր վարչության հատուկ նշանակության գումարտակի 2-րդ վաշտի 2-րդ դասակի ջոկի արդեն նախկին հրամանատար Ալեքսանդր Ազարյանն է։
	Գործով դատական նիստեր են կայացել նաև ս․ թ․ փետրվարի 12-ին և մարտի 3-ին, հաջորդը նշանակվել է մայիսի 6-ին։ [22:  https://www.facebook.com/narek.sdhp/videos/1604631420217624/?rdid=wlcHDz2L4lrHtz63#] 

	Հունվարի 16-ին Ազգային ժողովի շենքում անվտանգության ծառայության աշխատակիցները ֆիզիկական բռնություն են կիրառել «Ժողովուրդ» օրաթերթի խմբագիր Քնար Մանուկյանի նկատմամբ՝ նրան ուժով դուրս բերելով ԱԺ շենքից։ Քնար Մանուկյանը լրատվամիջոցի մյուս ներկայացուցիչ Սոնա Գրիգորյանի հետ խորհրդարանում էր պատգամավոր Գեղամ Մանուկյանից ստացված անցագրով ՝ Պաշտպանության և անվտանգության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստը լուսաբանելու համար, ինչի իրավունքը, ըստ պաշտոնական հիմնավորման, նրանք չունեին։ Այս լրագրողների  մասնագիտական գործունեության խոչընդոտման փաստը ներկայացված է նաև «Ճնշումներ լրատվամիջոցների և դրանց աշխատակիցների նկատմամբ» ենթաբաժնում։ Լրագրողական կազմակերպությունները հայտարարությամբ դատապարտել են ԱԺ աշխատակազմի անօրինական որոշումն ու իրավապահների բիրտ գործողությունները[footnoteRef:23]։  [23: https://khosq.am/%d5%b0%d5%a1%d5%b5%d5%bf%d5%a1%d6%80%d5%a1%d6%80%d5%b8%d6%82%d5%a9%d5%b5%d5%b8%d6%82%d5%b6-143/] 



	Փետրվարի 2-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի է ունեցել լրագրող Դավիթ Լևոնյանի հանդեպ կիրառված բռնության գործով դատական նիստ։
Հիշեցնենք՝ 2024թ․ ապրիլի 30-ին ԱԺ պատգամավոր Լևոն Քոչարյանի օգնական Արթուր Սուքոյանը Ազգային ժողովի շենքի տարածքում հարվածել էր Civic.am լրատվական կայքի թղթակից Դավիթ Լևոնյանի դեմքին՝ նրան մեղադրելով «սրբապղծության մեջ»[footnoteRef:24]։ Պատգամավորի օգնականը նկատի է ունեցել դրանից օրեր առաջ լրագրողի՝ իր յութուբյան ալիքում հայտնած տեսակետը, ըստ որի՝ Տավուշի թեմի առաջնորդ Բագրատ արքեպիսկոպոս Գալստանյանը սպասարկում է ռուսական շահերը[footnoteRef:25]։ Արթուր Սուքոյանի նկատմամբ հարուցվել էր քրեական հետապնդում ՀՀ քրեական օրենսգրքի 237-րդ հոդվածի 3-րդ մասով: Հունիսի 13-ին քրեական վարույթը մեղադրական եզրակացությամբ ուղարկվել էր դատարան։ Հունիսի 27-ին դատարանը որոշում էր կայացրել Արթուր Սուքոյանի նկատմամբ սահմանել վարչական հսկողություն:
	Գործով հաջորդ նիստի օրը եռամսյակի ավարտի դրությամբ չի նշանակվել։ [24:  https://civic.am/society/145250--civicam-i-.html]  [25: https://khosq.am/2024/04/30/%d5%b0%d5%a1%d5%b5%d5%bf%d5%a1%d6%80%d5%a1%d6%80%d5%b8%d6%82%d5%a9%d5%b5%d5%b8%d6%82%d5%b6-122/] 



	

Ճնշումներ լրատվամիջոցների և դրանց աշխատակիցների նկատմամբ

2026թ․ 1-ին եռամսյակի ընթացքում գրանցվել է ԶԼՄ-ների և լրագրողների նկատմամբ տարատեսակ ճնշումների 22 դեպք։ Դրանք, ինչպես նաև նախորդ տարիներին արձանագրված փաստերի հետ կապված զարգացումներն ու հանգուցալուծումները ներկայացնում ենք զեկույցի այս ենթաբաժնում ժամանակագրական կարգով։


Հունվարի 5-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել է «Նյուզ ԷյԷմ» ՍՊԸ-ն ընդդեմ «Հայկական ժամանակ» օրաթերթի հիմնադիր «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ-ի գործով հայցվորի ներկայացրած բողոքն առաջին ատյանի դատարանի վճռի դեմ և այն թողել անփոփոխ: 2025թ․ ապրիլի 10-ին դատարանի վճռով հայցը մերժվել էր, հայցվորը պարտավորեցվել էր վճարել 100 հազար դրամ` փաստաբանի վարձատրության գումար։
	Հիշեցնենք՝ գործարար համբավին պատճառված վնասի փոխհատուցման (200 հազար դրամի չափով) պահանջով 2018թ․ սեպտեմբերի 26-ին ներկայացված հայցի առիթը եղել է 2018թ․ օգոստոսի 21-ին «ՀԺ»-ի հրապարակած «Արարատ, Արմնյուզ, Հ2, News.am, Երկիր Մեդիա, ֆեյքեր. որ լրատվամիջոցներն է «առել» Քոչարյանը» հոդվածը[footnoteRef:26]։ 	 [26:  http://armtimes.com/hy/article/142602 ] 

Փետրվարի 5-ին հայցվոր կողմը բողոք է ներկայացրել Վճռաբեկ դատարան։
	
	Հունվարի 5-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ է ընդունել 2025 թ․ դեկտեմբերի 19-ին Ազգային բժշկական պալատի նախագահ Նարեկ Վանեսյանի հայցն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի՝ հերքում հրապարակելուն պարտավորեցնելու, վիրավորանքով և զրպարտությամբ անձի պատվին, արժանապատվությանը և գործարար համբավին պատճառված վնասի համար ընդհանուր 300 հազար դրամ փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջներով։ Հայցի առիթը նոյեմբերի 20-ին ՍՊԸ-ին պատկանող Armlur.am լրատվական կայքում հրապարակված «Ինչպես են Արսեն Թորոսյանի օրոք մսխվել COVID-ի գումարները. կոռուպցիայի մաս 6» հոդվածն է[footnoteRef:27]։ Ըստ այդմ՝ Նարեկ Վանեսյանը ներկայացվում է որպես կոռումպացված գործիչ, որը պետբյուջեի միջոցները տնօրինում էր այնպես, ինչպես ցանկանում էր: 
	Եռամսյակի ավարտի դրությամբ դատական նիստի օր նշանակված չէ։ [27:  https://armlur.am/1521256/] 


	Հունվարի 5-ին «Հայաստանի էլեկտրական ցանցեր» ՓԲԸ-ի ժամանակավոր կառավարիչ Ռոմանոս Պետրոսյանը հայցադիմում է ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդիմադիր գործիչ Էդգար Ղազարյանի և  Antifake TV-ի գլխավոր խմբագիր Աստղիկ Մաթևոսյանի դեմ՝ վիրավորանք և զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելու, ներողություն խնդրելու և դրամական փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Հայցի առիթը լրատվամիջոցի «Ղազարյան VS Ղազարյան․ #125 հարցազրույց Ռոմանոս Պետրոսյան հետ» դեկտեմբերի 2-ի թողարկման ընթացքում Ռոմանոս Պետրոսյանի հասցեին Էդգար Ղազարյանի կողմից հնչեցված արտահայտություններն են[footnoteRef:28]։ Մասնավորապես այն, որ «ՀԷՑ-ը թուրքերին էժան վաճառելու նպատակ է դրվել, որն իրագործվում է Ռոմանոսի միջոցով․․․ թուրքերը որ լինեն տերերը, եթե քեզ հանեն, քո կնիկն էլ կլինի տնօրենը․․․։  Հայաստանը Ռոմանոսի կառավարումից մեծ վնասներ է կրում, իր թիմով ՀԷՑ-ին զրկեց լիցենզիայից, իր մարդկանց նշանակեց ՀԷՑ-ի տարբեր պաշտոններում…»։ Հունվարի 16-ին հայցադիմումը վերադարձվել է՝ փաստաթղթային թերությունները շտկելու համար, փետրվարի 13-ին՝ կրկին ներկայացվել, 25-ին ընդունվել վարույթ։ Դատական նիստի օր եռամսյակի ավարտի դրությամբ նշանակված չէ։ [28:  https://www.youtube.com/watch?v=XMhEYYAXhT4&t=17s] 

	Հունվարի 6-ին քաղաքացի Արթուր Սիմոնյանը և «Հայաստանի ավետարանական հավատքի քրիստոնյաների Կյանքի խոսք եկեղեցի» կրոնական կազմակերպությունը հայցադիմում են ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ լրագրող Սյուզաննա Բադոյանի՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելու, ներողություն խնդրելու և շուրջ 2,5 մլն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Հայցի առիթը 2025թ․ դեկտեմբերի 7-ին լրագրողի ֆեյսբուքյան էջում հրապարակված տեսանյութին կից տեղեկությունն է՝ «Կյանքի խոսք աղանդի ղեկավար Արթուր Սիմոնյանը Յոթ Վերքում Փաշինյանի համար ծեսին է մասնակցում»[footnoteRef:29]։ 
	Հունվարի 14-ին հայցադիմումը վերադարձվել է՝ փաստաթղթային թերությունների պատճառով։ Այս որոշման դեմ հայցվորը բողոք է ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան, և փետրվարի 19-ին այդ բողոքը բավարարվել է։ Փետրվարի 26-ին առաջին ատյանի դատարանը հայցն ընդունել է վարույթ։ Դատական նիստի օր եռամսյակի ավարտի դրությամբ նշանակված չէ։ [29:  https://www.facebook.com/reel/1221093566554382] 

	Հունվարի 6-ին Երևանի Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցուց դեպի Սուրբ Աստվածածին Կաթողիկե եկեղեցի իշխանությունների կողմից կազմակերպված ուխտերթի ժամանակ ԱԺ «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության պատգամավոր Խաչատուր Սուքիասյանը, ի պատասխան NewDay.am կայքի լրագրող Անի Գևորգյանի հարցի՝ ինչո՞ւ եք միացել եկեղեցու քանդմանը, մասնավորապես ասել է․ «Լավ եմ արել միացել եմ, դու ո՞վ ես, որ ինձ հարցնես՝ ինչու ես միացել, քեզ ո՞վ է այդ իրավունքը տվել․․․ դուք վնաս եք տալիս մեր երկրին․․․»[footnoteRef:30]։ [30:   https://www.youtube.com/shorts/vbrYdi6Wfco] 

	Հունվարի 7-ին Արագածոտնի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը (նստավայրը՝ ք․Ապարան) վարույթ է ընդունել Նոր Արթիկ համայնքի միջնակարգ դպրոցի տնօրեն Անահիտ Մարտիրոսյանի հայցն ընդդեմ «Արագած աշխարհ լրատու» ՍՊԸ-ի և վերջինիս պատկանող «Արագած աշխարհ» թերթի խմբագիր Վարդևան Գրիգորյանի՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելու, վիրավորանքի համար ներողություն խնդրելու և ընդհանուր մեկ միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։
	2025 թ․ դեկտեմբերի 27-ին ներկայացված հայցի առիթը թերթի նոյեմբերի 13-14-ի համարներում հրապարակված լուրերն են, որտեղ հայցվորի հասցեին գրվել է, թե դպրոցում բարձիթողի վճակ է, ինչը ազդում է կրթության որակի վրա․ «Հաճախ հնչել են հեգնախառն խոսքեր տնօրենի հասցեին, որ հնոցապան ամուսնու հետ է ղեկավարում դպրոցը, որոշ աջակցություն է ստանում իր եղբայրների հավաքարար կանանցից և տեգրակին խոհարարից․․․ Այս ամենը բնականաբար ուղղակիորեն պիտի անդրադառնար սովորողների ուսման որակին և առաջադիմությանը»: 	Դատական նիստ եռամսյակի ավարտի դրությամբ չի նշանակվել։
	Հունվարի 7-ին ընդդիմադիր քաղաքական գործիչ Արթուր Վանեցյանը բողոք է ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան ընդդեմ առաջին ատյանի որոշման, որով վերադարձվել էր իր հայցն ընդդեմ «Մեդիա Նյուզ» ՍՊԸ-ի՝ վիրավորանքի համար ներողության տեքստ հրապարակելու և որպես փոխհատուցում 2 միլիոն դրամ վճարելու պահանջներով։ 
	Հայցը ներկայացվել էր 2025թ․դեկտեմբերի 14-ին, իսկ առիթը Medianews.site լրատվական կայքում նոյեմբերի 15-ին ֆեյսբուքյան օգտատեր Նաիրա Սահակյանի գրառման վերահրապարակումն է։ Ըստ այդմ՝ «Ծաղկագլուխ մորքուր Վանեցը մեծ ախորժակներ ունի, ասում են կրկին բարբաջել է, թե մի կոչով հազարավոր մարդկանց կարող է փողոց հանել․․․ ինչքան էլ փորձես մի տեղդ պատռել, միևնույն է չի ստացվելու»: Գրառմանը կից նկարում Վանեցյանի մազերի փոխարեն ծաղիկներ են։
	Հունվարի 30-ին Վերաքննիչ դատարանի որոշմամբ վերացվել է առաջին ատյանի որոշումը հայցը վերադարձնելու մասին։ Մինչ եռամսյակի ավարտ հայցը վարույթ չի ընդունվել։

	Հունվարի 8-ին քաղաքացի Արև Վրացյանն ընդդեմ «Սիվիլիթաս» հիմնադրամի (Civilnet.am լրատվական կայքի հիմնադիր) գործով հայցվորը բողոք է ներկայացրել վերաքննիչ ատյան՝ ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած վճռի դեմ, որով հայցը մերժվել էր՝ հայցային վաղեմության ժամկետը լրացած լինելու հիմքով:
	Հիշեցնենք՝ 2024թ․ հոկտեմբերի 15-ին զրպարտություն համարվող տեղեկությունը հերքելու և փոխհատուցում վճարելու պահանջներով Արարատի և Վայոց ձորի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան (ք․ Մասիսի նստավայր) ներկայացված հայցի առիթը վերոհիշյալ կայքում 2024թ․ ապրիլի 26-ին հրապարակված հոդվածն է, ըստ որի՝ հայցվորը, լինելով Մասիսի թիվ 4 դպրոցի ուսուցչուհի, բռնություն է գործադրել Արցախից տեղահանված երեխաների նկատմամբ։ 
	Փետրվարի 11-ին վերաքննիչ ատյանը մերժել է Արև Վրացյանի միջնորդությունը՝ պետական տուրքի գծով արտոնություն սահմանելու մասին, իսկ վերաքննիչ բողոքը՝ վերադարձրել:

	Հունվարի 12-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը բավարարել է փաստաբան Գեղամ Մարգարյանն ընդդեմ Եղիազար Բաղդասարյանի և «Օրագիր Մեդիա» ՍՊԸ-ի գործով հայցվորի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի վճռի, որով հայցը մերժվել էր հայցային վաղեմության հիմքով։ Գործն ուղարկվել է Կոտայքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան՝ նոր քննության:
	Հիշեցնենք՝ վիրավորանք հանդիսացող արտահայտության համար հրապարակային ներողություն խնդրելու, զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու, ինչպես նաև դրամական փոխհատուցում վճարելու պահանջներով 2024թ․ օգոստոսի 5-ին ներկայացված հայցի առիթը հունիսի 26-ին ՍՊԸ-ին պատկանող Oragir.news կայքում հրապարակված՝ «Միրգը վրան ծառերը սղոցով կտրեցին․ Գառնիի ծառերի սպանդի հետքերով» հոդվածն է [footnoteRef:31], որում նշված է, թե Վահագն Ղազարյանը համագյուղացիներից մեկի հետ ֆինանսական վեճ է ունեցել, և արդյունքում նրա փաստաբանը՝ Գեղամ Մարգարյանն ու ևս 2 հոգի մտել են Եղիազար Բաղդասարյանի այգու տարածք և 126 ծառ կտրել՝ պատճառելով 11 միլիոն դրամի վնաս։  [31:  https://oragir.news/hy/material/2024/06/26/121656] 

	Եռամսյակի ավարտի դրությամբ հայցը նոր վարույթ չի ընդունվել։
[bookmark: _Hlk222315429]	Հունվարի 12-ին Պետական եկամուտների կոմիտեի Ներքին անվտանգության վարչության պետ Գառնիկ Մարգարյանը դատական հայց է ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ լրագրող Վահե Մակարյանի՝ զրպարտություն հանդիսացող տվյալները հրապարակայնորեն հերքելու, պատվին ու արժանապատվությանը պատճառված վնասը հատուցելու պահանջներով։ Հայցի առիթը պարբերաբար սոցցանցային հարթակներում, սկսած դեկտեմբերի 10-ից[footnoteRef:32], լրագրողի տարածած լուրերն[footnoteRef:33] են այն մասին, որ Հայաստան է մտել 400 մաքսանենգ հեռախոս, և չի բացառվում, որ գործարքի հետևում կանգնած է նաև Գառնիկ Մարգարյանը[footnoteRef:34]։ Հունվարի 20-ին հայցադիմումն ընդունվել է վարույթ։ Գործով դատական նիստ է կայացել մարտի 17-ին, հաջորդը նշանակվել է մայիսի 19-ին։ [32: https://www.facebook.com/vahe.makaryan/posts/pfbid04jdN5qUJSJ6hKqQWZMfxRhjSo4dhFEA3jnd82y143n1ckRjkqcSVPTMDM9wYsD7el]  [33: https://www.facebook.com/vahe.makaryan/posts/pfbid0sE2SxwWwimDA9AKgqjvh69tFGFdcdTTwVLFPTf1pYuCydSrB28vUKSDEc9kFkcC5l]  [34: https://www.facebook.com/vahe.makaryan/posts/pfbid02kNNkUaEqi4BHMWf3iXRzN9FvoTcpsgMsk6iu3QNSiyh3viFKM2E1aPRCHaNveXcCl] 

	Հունվարի 13-ին ՀՀ վարչապետի նախկին օգնական Նաիրի Սարգսյանն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի գործով հայցվորը բողոք է ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան ընդդեմ Գեղարքունիքի մարզի առաջին ատյանի դատարանի կայացրած վճռի, որով զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելուն պարտավորեցնելու, 2 միլիոն դրամ փոխհատուցում և 500 հազար դրամ փաստաբանի վարձատրության գումար բռնագանձելու պահանջներով 2025թ․ մայիսի 6-ին ներկայացված հայցը մերժվել էր։ 
	Հայցի առիթը 2025թ․ ապրիլի 16-ին ՍՊԸ-ին պատկանող Armlur.am լրատվական կայքում և «Ժողովուրդ» օրաթերթում հրապարակված `«Շիշ բռնողի» եղբայրն իր իշխանական կապերն օգտագործում է ի շահ իր գործատուի» լուրն է[footnoteRef:35]։ Ըստ այդմ՝ ներկայումս Նաիրի Սարգսյանն իր նախկին կապերն օգտագործում է «Ջի Թի Բի Հոլդինգս» ընկերության օգտին, որտեղ աշխատում է, և որը ձևական մրցույթով ստանձնել է Երևանի տեսարժան վայրերից մեկի՝ «Կասկադ»-ի մի հատվածի վերակառուցումը։
	Մարտի 30-ին Նաիրի Սարգսյանի բողոքը մերժվել է։
	Մարտի 17-ին էլ վերաբաշխում է տեղի ունեցել նույն «ՋԻ ԹԻ ԲԻ Հոլդինգս» ՍՊԸ-ն ընդդեմ նույն լրատվամիջոցի հիմնադրի գործով։ 2025թ․ մայիսի 16-ին ներկայացված այս հայցի առիթը նույնն է, իսկ պահանջները հետևյալն են՝ հերքում հրապարակել, ներողություն խնդրել և զրպարտության համար 6 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարել։ 

	Հունվարի 14-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է «Ֆոտոլուր» լրատվական գործակալությունն ընդդեմ «Իրականում» ՍՊԸ-ի գործով դատական նիստը՝ վերջինիս պատկանող Irakanum.am կայքում գործակալության հեղինակային իրավունքի օբյեկտների օգտագործումը դադարեցնելու, հրապարակածները հեռացնելու և 2 մլն 880 հազար դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։
	Հայցը ներկայացվել է 2025թ․ փետրվարի 3-ին։ Գործի քննության ընթացքում դատարանը մերժել է հայցվորի միջնորդությունը հայցի ապահովում կիրառելու մասին, այն է՝ պատասխանողին պատկանող գույքի կամ դրամական միջոցների վրա հայցագնի չափով արգելանք դնել։ Այս որոշման դեմ վերաքննիչ բողոքը նույնպես մերժվել է։ Դատարանը մերժել է նաև պատասխանողի միջնորդությունը հայցային վաղեմություն կիրառելու մասին։ 
	Դատական հաջորդ նիստը նշանակվել է ապրիլի 1-ին։ [35:  https://armlur.am/1461576/] 


	Հունվարի 14-ին հեռուստամեկնաբան Համլետ Ղուշչյանը դատական հայց է ներկայացրել ընդդեմ «Հայելի» ակումբի ղեկավար, լրագրող Անժելա Թովմասյանի՝ վիրավորանքի և զրպարտության միջոցով պատիվն ու արժանապատվությունը արատավորելու համար ներողություն խնդրելու, հերքում հրապարակելու և որպես փոխհատուցում 300 հազար դրամ վճարելու պահանջներով։ Հայցի առիթը 2025թ․ դեկտեմբերի 15-ին Անժելա Թովմասյանի՝ յութուբյան իր ալիքում Համլետ Ղուշչյանին ուղղված հարցադրումներն են, որոնցով լրագրողը փորձել է պարզել՝ արդյո՞ք Ղուշչյանը ողջունում է «Դոգ» մականունով բլոգեր Վարդան Ղուկասյանի պահվածքը, երբ տարածում է նրա խոսքն իր եթերում․ «Դուք շարունակելո՞ւ եք այդ գարշանքի մեջ մնալ և այդ գարշելիությունը տարածել (…), դուք համաձա՞յն եք նրա հետ (…)»[footnoteRef:36]։
	Մարտի 31-ի դրությամբ հայցադիմումը վարույթ չի ընդունվել։

	Հունվարի 15-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է վարչապետի աշխատակազմի՝ ՄԻԵԴ-ում ՀՀ ներկայացուցչի գրասենյակի ղեկավար Լիպարիտ Դրմեյանն ընդդեմ «168 ժամ» ՍՊԸ-ի գործով նիստ՝ զրպարտություն համարվող տվյալները հրապարակայնորեն հերքելուն պարտավորեցնելու պահանջով:	
	2025թ․ ապրիլի 9-ին ներկայացված հայցի առիթը մարտի 5-ին 168․am կայքում հրապարակված լուրն է, ըստ որի՝ վերոնշյալ գրասենյակը՝ ՄԻԵԴ-ում ՀՀ ներկայացուցիչ Եղիշե Կիրակոսյանի գլխավորությամբ, աշխատանքից ազատման դիմում է գրել, բացի գրասենյակի ղեկավար Լիպարիտ Դրմեյանից, որը հույս ունի զբաղեցնել Եղիշե Կիրակոսյանի տեղը[footnoteRef:37]:
	Փետրվարի 5-ին հայցը մասնակի բավարարվել է․ լրատվամիջոցը պարտավորեցվել է հերքում և պատասխան հրապարակել։ Մարտի 11-ին պատասխանողը բողոքարկել է վճիռը վերադաս ատյանում։ [36:  https://www.youtube.com/watch?v=fmsik2uMqEs ]  [37:  https://168.am/2025/03/05/2178235.html] 


	Հունվարի 16-ին Երևանի քաղաքապետ Տիգրան Ավինյանն ընդդեմ «Օրագիր Մեդիա» ՍՊԸ-ի գործով Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մասնակի բավարարել  է պատասխանողի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի վճռի, որով հայցը մասնակի բավարարվել էր՝ լրատվամիջոցը պարտավորեցվել էր հերքման և ներողության տեքստ հրապարակել, վճարել 300 հազար  դրամ որպես վիրավորանքի և զրպարտության փոխհատուցում։ Վերաքննիչ ատյանի որոշմամբ էլ հերքման պահանջը մնացել է, իսկ փոխհատուցվող գումարը սահմանվել է 150 հազար դրամ։
	Հիշեցնենք՝ հրապարակային ներողություն խնդրելու, զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու և փոխհատուցում վճարելու պահանջներով 2024թ․ դեկտեմբերի 10-ին ներկայացված հայցի առիթը ՍՊԸ-ին պատկանող Oragir.news կայքում նոյեմբերի 29-ին հրապարակված «Տիգրան Ավինյանը նախարարության նախկին շենքը գնել է, որպեսզի բարձրահարկ կառուցի» հոդվածն է[footnoteRef:38]։  [38:  https://oragir.news/hy/material/2024/11/29/137491] 


[bookmark: _Hlk222315701]	Հունվարի 16-ին Ազգային ժողովի շենքում խոչընդոտվել է «Ժողովուրդ» օրաթերթի և Armlur.am լրատվական կայքի խմբագիրներ Քնար Մանուկյանի և Սոնա Գրիգորյանի մասնագիտական գործունեությունը։ Լրագրողներն այնտեղ էին ԱԺ պատգամավոր Գեղամ Մանուկյանից ստացված անցագրով ՝ Պաշտպանության և անվտանգության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստը լուսաբանելու համար, ինչի իրավունքը, ըստ պաշտոնական հիմնավորման, նրանք չունեին։ Քնար Մանուկյանն ու Սոնա Գրիգորյանը դուրս են հանվել ԱԺ շենքից, ընդ որում՝ Քնար Մանուկյանի  նկատմամբ անվտանգության ծառայության աշխատակիցները ֆիզիկական ուժ են գործադրել, ինչը ներկայացրել ենք նախորդ ենթաբաժնում։ 
	Հունվարի 17-ին ՀՀ Լոռու մարզի Ֆիոլետովո համայնքի ղեկավար Ալեքսեյ Չիչյովը հայց է ներկայացրել մարզի ընդհանուր իրավասության դատարան (նստավայրը՝ ք․ Վանաձոր) ընդդեմ «Իրավունք թերթ» ՍՊԸ-ի՝ «Իրավունք մեդիա հոլդինգ»-ին պատկանող «Կոմսոմոլսկայա Պրավդա վ Արմենիի» թերթում հրապարակված՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելու, ներողություն խնդրելու և 2 միլիոն դրամի չափով փոխհատուցում վճարելու պահանջներով: Հունվարի 20-ին հայցադիմումը վերադարձվել է՝ փաստաթղթերում առկա անճշտությունների պատճառով, ապա ևս երկու անգամ ներկայացվել ու վերադարձվել։ Ի վերջո հայցվորը փետրվարի 12-ին նոր հայցադիմում է ներկայացրել, որը վարույթ է ընդունվել փետրվարի 25-ին։ Այս անգամ հայցն առանց դրամական փոխհատուցման պահանջի է եղել։ Հայցի առիթը 2025թ․ դեկտեմբերի 12-ին «Կոմսոմոլսկայա Պրավդա վ Արմենիի» թերթում տպագրված՝ «ՀՀ-ում ապրող ազգային փոքրամասնություն կազմող մոլոկանների Նոր տարին և ավանդույթները» հոդվածն է, որն արտատպվել է Iravunk.com կայքի դեկտեմբերի 7-ի հրապարակումից[footnoteRef:39]։ Դատական նիստի օր մարտի 31-ի դրությամբ նշանակված չէ։ [39:  https://iravunk.com/sim/?p=329715&l=am] 

	Հունվարի 19-ին ՀՀ Պետական վերահսկողական ծառայությունն ընդդեմ  քաղաքացի Սուսաննա Մուրադյանի և «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ի գործով հայցվորը բողոք է ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան՝ առաջին ատյանի կայացրած վճռի դեմ, որով 2025թ․ դեկտեմբերի 19-ին հայցը մերժվել էր և հայցվորը պարտավորեցվել է վճարել 200 հազար դրամ՝ պատասխանողի փաստաբանական ծառայությունների համար։
	2025թ․ հունվարի 13-ին զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու և պատասխանողներից 2-ական միլիոն դրամ փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջներով ներկայացված հայցի առիթը ՀԿ-ին պատկանող Hetq.am կայքում դեկտեմբերի 25-ին հրապարակված՝ «ՊՎԾ-ն «Արմենիա» ԲԿ-ում թերի ուսումնասիրություն է արել և կոծկել խախտումները»[footnoteRef:40] հոդվածն է, որում կոռուպցիոն գործարքների մասին խոսել է ՊՎԾ նախկին աշխատակից Սուսաննա Մուրադյանը։ Ընդ որում՝ կայքը հրապարակել է նաև ՊՎԾ-ի պարզաբանումները։	 [40:  https://hetq.am/hy/article/171772] 

	
[bookmark: _Hlk217915475]	Հունվարի 19-ին ԱԺ նախագահ Ալեն Սիմոնյանն ընդդեմ «Մեդիահաբ» ՍՊԸ-ի և լրագրող Վահե Մակարյանի գործով  պատասխանող ՍՊԸ-ն բողոք է ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան՝ առաջին ատյանի դատարանի վճռի դեմ, որով հայցը մասնակի բավարարվել էր․ լրատվամիջոցը պարտավորեցվել էր հրապարակել հերքում, վճարել 400 հազար դրամ որպես զրպարտության դիմաց փոխհատուցում և 32 հազար դրամ` պետտուրքի գումար: Իսկ հայցվորը պարտավորեցվել էր վճարել 200 հազար դրամ Վահե Մակարյանի փաստաբանի ծառայությունների համար։
	Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել էր 2025թ․ փետրվարի 18-ին՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելուն պարտավորեցնելու և պատասխանողներից ընդհանուր 1 միլիոն դրամ փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջներով։ Հայցի առիթը Mediahub.am կայքում հունվարի 29-ին հրապարակված՝ «Ռուսների պատճառով Փաշինյանը «շան լափ է թափել» Ալեն Սիմոնյանի գլխին․ զայրացել է նաև Գուրգեն Արսենյանը»[footnoteRef:41] նյութն է։  [41:  https://mediahub.am/post/2fedee321fc7e6a9] 

	
	Հունվարի 20-ին ԱԺ նախագահ Ալեն Սիմոնյանն ընդդեմ «Օրագիր Մեդիա» ՍՊԸ-ի գործով պատասխանողը բողոք է ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի վճռի, որով հայցը մասնակիորեն բավարարվել էր։ Ըստ վճռի՝ լրատվամիջոցը պարտավորեցվել էր հերքում հրապարակել, հրապարակայնորեն ընդունել զրպարտելու փաստը, վճարել հարյուր հազար դրամ՝ որպես զրպարտության փոխհատուցում, ևս 94 հազար՝ պետտուրքի ու փաստաբանի վարձատրության գումար։
	Հիշեցնենք՝ 2025թ․հոկտեմբերի 8-ին զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու, որպես փոխհատուցում 800 հազար դրամ, ևս 524 հազար դրամ՝ դատական ծախսերի (այդ թվում՝ փաստաբանի վարձատրության) համար վճարելու պահանջներով ներկայացված հայցի առիթը սեպտեմբերի 18-ին ՍՊԸ-ին պատկանող Oragir.news կայքի հրապարակած տեսանյութն է[footnoteRef:42], որտեղ լրագրողը հարցում է իրականացնում ժողովրդի շրջանում և հիշեցնում մի դեպք, ըստ որի՝ Սիմոնյանն անվտանգության աշխատակիցներին հրահանգել է բռնել քաղաքացուն, իսկ ինքը թքել է նրա վրա։  [42:  https://www.youtube.com/watch?v=qBgBYxJeuPk] 


Հունվարի 21-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է ԱԺ նախագահ Ալեն Սիմոնյանն ընդդեմ «Հայելի» ակումբի նախագահ, լրագրող Անժելա Թովմասյանի գործով հերթական նիստը՝ վիրավորանքի համար ներողություն խնդրելու և 3 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջների վերաբերյալ։ Հայցվորը նաև պահանջում է 590 հազար դրամ՝ որպես դատական ծախսերի հատուցում, որից 480 հազարը՝ փաստաբանի վարձատրության, 110 հազարը՝ պետական տուրքի գումար։  
	 2023թ․ հոկտեմբերի 26-ին ներկայացված հայցի առիթը սեպտեմբերի 21-ին Tert.am կայքում «Մեր երեխաներին վերջապես պետք է ազատ, անկախ և խաղաղ Հայաստան ժառանգենք. Ալեն Սիմոնյան» վերնագրով հրապարակված՝ ԱԺ նախագահի ուղերձի ներքո Անժելա Թովմասյանի հայհոյախոսություն է[footnoteRef:43]։ Ս․թ․ փետրվարի 10-ի վճռով հայցը մասնակի բավարարվել է․ Անժելա Թովմասյանը պարտավորեցվել է իր ֆեյսբուքյան էջում ներողություն խնդրել Ալեն Սիմոնյանից, վճարել 800 հազար դրամ՝ որպես վիրավորանքի համար փոխհատուցում, 44 հազար՝ պետտուրքի գումար, 400 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար: Մարտի 10-ին պատասխանողը վերաքննիչ բողոք է ներկայացրել, որը փաստաթղթային թերությունների պատճառով վերադարձվել է նույն ամսի 26-ին։ [43:  https://shamshyan.com/hy/article/2023/10/29/1249079] 


[bookmark: _Hlk210832562]	Հունվարի 23-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռով մերժվել է քաղաքացի Արթուր Ալավերդյանի հայցն ընդդեմ «Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերություն» ՓԲԸ-ի՝ զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու և որպես փոխհատուցում 6 մլն դրամ վճարելու պահանջներով։ Վճռի հիմքում այն հանգամանքն է, որ լրատվամիջոցը բարեխղճորեն վերարտադրել է պաշտոնական տեղեկությունը և չի արատավորել հայցվորի պատիվն ու արժանապատվությունը։
	2025թ․ հուլիսի 17-ին ներկայացված հայցի առիթը հունիսի 16-ին Հայաստանի հանրային հեռուստատեսության «Լուրեր» ծրագրի գլխավոր թողարկման եթերում հրապարակված տեղեկություններն են այն մասին, որ Արթուր Ալավերդյանը Սերժ Սարգսյանի փեսա Միքայել Մինասյանի հետ կատարել է փողերի լվացում՝ տնօրինելով հանցավոր ճանապարհով ստացված շուրջ 7 մլն դոլար արժողությամբ «Ռոսնևթ Արմենիա» ընկերության 22 տոկոս բաժնեմասը[footnoteRef:44]։ 
	Վճռով հայցվորը պարտավորեցվել է վճարել 150 հազար դրամ որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար։ Փետրվարի 20-ին Արթուր Ալավերդյանը բողոք է ներկայացրել վերաքննիչ ատյան։ [44:  https://youtube.com/live/BPgBOljqRPM?si=h6XB1w6RYFSy6cRm 27։28 րոպեից] 

	
	Հունվարի 26-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է Վարդան Բադասյանն (ՀՀ արդարադատության նախկին նախարար Ռուստամ Բադասյանի հայրը - ԽԱՊԿ) ընդդեմ «168 ժամ» ՍՊԸ-ի և «Իրավունք Մեդիա» ՍՊԸ-ի գործով նիստ՝ զրպարտություն համարվող տվյալները հրապարակայնորեն հերքելու, պատվին, արժանապատվությանը և գործարար համբավին պատճառված վնասը փոխհատուցելու պահանջների վերաբերյալ։
Հիշեցնենք, որ 2020թ․ հուլիսի 10-ին ներկայացված հայցն ի սկզբանե եղել է ընդդեմ «Այլընտրանք» ՀԿ համանախագահ Նարեկ Մանթաշյանի և News.am, Analitik.am, 168.am, Iravunk.com, Blognews.am, Alternativ.am, Ipress.am լրատվական կայքերի, իսկ առիթը Մանթաշյանի արտահայտած մտքերն են այդ լրատվամիջոցներում, ըստ որոնց՝ Վարդան Բադասյանն իր նախկին գործունեության ընթացքում գումարի դիմաց պաշտոններ է բաժանել[footnoteRef:45]։ Մյուս լրատվամիջոցների և Նարեկ Մանթաշյանի մասով 2024թ․ մարտի 18-ին վճռվել է հայցը մասնակի բավարարել։	2023թ․ հունվարի 4-ին «168 ժամ» ՍՊԸ-ի և «Իրավունք Մեդիա» ՍՊԸ-ի մասով հայցը մերժվել էր՝ հայցային վաղեմության ժամկետները լրացած լինելու հիմքով, իսկ մարտի 22-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել էր վճռի դեմ հայցվորի բողոքը, և վերջինս դիմել էր վճռաբեկ ատյան։ Այստեղ էլ 2024թ․ նոյեմբերի 15-ին բողոքը բավարարվել էր․ գործն ուղարկվել էր ընդհանուր իրավասության դատարան՝ նոր քննության: 
	Փետրվարի 16-ին դատարանը վճռել է բավարարել հայցը՝ Նարեկ Մանթաշյանին պարտավորեցնելով հերքել զրպարտություն հանդիսացող փաստացի տվյալները «168 ժամ» ՍՊԸ-ին, «Իրավունք մեդիա» ՍՊԸ-ին պատկանող լրատվական հարթակներում, վճարել 70 հազար դրամ պետտուրք։ Իսկ հայցվորը պարտավորեցվել է լրատվամիջոցներին վճարել 100 հազարական դրամ՝ որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար։ [45:  https://news.am/arm/news/584108.html] 


	Հունվարի 26-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժել է Վերաքննիչ քրեական դատարանի դատավոր Ռուբիկ Մխիթարյանի հայցն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հրապարակայնորեն հերքելու և 3 միլիոն դրամ փոխհատուցում 
վճարելու պահանջներով։ Վճռի հիմքում այն հանգամանքն է, որ հայցվորի պատիվն ու արժանապատվությունը չի ոտնահարվել, քանի որ խնդրո առարկա արտահայտությունները զրպարտություն չեն։	
[bookmark: _Hlk217935472]	Հայցը ներկայացվել էր 2024թ․ ապրիլի 6-ին, իսկ առիթը մարտի 12-ին ՍՊԸ-ին պատկանող Armlur.am լրատվական կայքում հրապարակված՝ «Դատական համակարգի քաոսը շարունակվում է. «գրագրության» սկանդալից հետո ԲԴԽ թեկնածու Ռուբիկ Մխիթարյանը դիմումից հրաժարվել է» հոդվածն է[footnoteRef:46]։
 [46:  https://armlur.am/1348775] 

Հունվարի 26-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է 
ԱԺ «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության պատգամավոր Նարեկ Գրիգորյանն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի գործով նիստ՝ պատվին, արժանապատվությանը պատճառված վնասի հատուցման և զրպարտությունը հերքելու պահանջներով։ 2025թ․ նոյեմբերի 14-ին ներկայացված հայցի առիթը հոկտեմբերի 16-ին ՍՊԸ-ին պատկանող Armlur.am լրատվական կայքում հրապարակված՝ «ՔՊ պատգամավորը ոչ միայն ձկնգող է, այլև ստախոս և բանակից փախած. փաստեր. «Ժողովուրդ» հոդվածն է, որտեղ հիշեցվում է ավելի վաղ նույն լրատվամիջոցի հայտնած տեղեկությունները, թե Նարեկ Գրիգորյանը ինքնավնասումով բանակից փախած է, նախկինում զբաղվել է ձկնգողությամբ, իսկ հիմա իշխանական պատգամավոր է աշխատում` ժանրի կանոններով ակնհայտ ստեր խոսելով ու պոռոտախոսելով[footnoteRef:47]: 
	Դիտարկվող եռամսյակում դատական նիստեր են կայացել նաև փետրվարի 17-ին, մարտի 10-ին և 31-ին, իսկ ապրիլի 20-ին նախատեսվում է դատական ակտի հրապարակում։ [47:  https://armlur.am/1511754/] 

	
	Հունվարի 26-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի է ունեցել «Հայաստանի ժուռնալիստների միություն» ՀԿ-ն, դրա նախագահ Սաթիկ Սեյրանյանը և «168 ժամ» ՍՊԸ-ն ընդդեմ Civic.am լրատվական կայքի և «Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտե» ՀԿ նախագահ Աշոտ Մելիքյանի գործով վերաբաշխում, փետրվարի 6-ին հայցն ընդունվել է նոր վարույթ։ 
	Զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու, հերքման տեքստը հրապարակելուն պարտավորեցնելու, ինչպես նաև պատվին, արժանապատվությանը կամ գործարար համբավին պատճառված վնասի փոխհատուցման պահանջներով հայցը ներկայացվել է 2022թ․ փետրվարի 28-ին, իսկ առիթը 2022թ․ հունվարի 31-ին Civic.am լրատվական կայքում հրապարակված հարցազրույցն է Աշոտ Մելիքյանի հետ, որտեղ վերջինս, անդրադառնալով ՀԺՄ հունվարի 29-ի համագումարին, մասնավորապես ասել է. «Դա ոչ թե Ժուռնալիստների միության համագումար էր, այլ ավելի շատ Ռոբերտ Քոչարյանի և Սերժ Սարգսյանի քարոզիչների ալյանս, որը հավաքվել էր իր հերթական անելիքները որոշելու և իրենց ճամբարին սպասարկող այդ կազմակերպության ղեկավար ընտրելու...»:
	Գործով նիստ է կայացել մարտի 16-ին, հաջորդը նշանակվել է ապրիլի 3-ին։

	Հունվարի 26-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի է ունեցել գործարար Դավիթ Երեմյանն ընդդեմ «Ժողովուրդ օրաթերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի գործով նիստ՝ 6 միլիոն դրամ զրպարտության և 1 մլն 680 հազար դրամ դատական ծախսերի փոխհատուցման, ինչպես նաև՝ հերքում հրապարակելու պահանջների վերաբերյալ։
[bookmark: _Hlk207801395][bookmark: _Hlk218285753]	Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել է 2024թ․ սեպտեմբերի 26-ին, իսկ առիթը սեպտեմբերի 4-ին ՍՊԸ-ին պատկանող Armlur.am կայքում հրապարակված՝ «Գործարար Երեմյանը դատախազի հետ ճաշում է՝ գործերը կարճվում են» նյութն է[footnoteRef:48], որտեղ Դավիթ Երեմյանի հասցեին իշխանությունների հետ կոռուպցիոն գործարքների գնալու մեղադրանքներ են ներկայացվում։
	Ս․թ․փետրվարի 17-ին գործարարի հայցը մերժվել է։ Այս վճռի դեմ հայցվորը մարտի 17-ին բողոք է ներկայացրել վերաքննիչ ատյան։
	 [48:  https://armlur.am/1397718/] 

	Հունվարի 26-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռով կարճվել է քաղաքացի Բավական Խաչատրյանն ընդդեմ քաղաքական գործիչ Սարգիս Հացպանյանի, «Առավոտ» օրաթերթի, News.am լրատվական կայքի ու «Նոյյան տապան» գործակալության հիմնադիրների գործը՝ հայցվորը հրաժարվել է հայցից:
	Հիշեցնենք՝ 2025թ․հուլիսի 30-ին «Առավոտ» օրաթերթն տեղեկացրել էր, որ վերոնշյալ գործը՝ հրապարակային ներողություն խնդրելու, հերքում հրապարակելու պահանջներով, վերսկսվել է։ Այս հայցը ներկայացվել էր 9 տարի առաջ, իսկ 2016թ. հուլիսի 11-ին դատարանի որոշմամբ վարույթը կասեցվել էր: Հայցի առիթը 2016թ․ փետրվարի 16-ին Սարգիս Հացպանյանի ասուլիսն էր, որի ընթացքում նա հայցվորի մասին ասել էր, թե ՀՀ տարբեր մարզերից հավաքագրում է կանանց ու տանում Թուրքիա՝ թրաֆիքինգի նպատակով։ Ասուլիսից հետո Հացպանյանի կողմից նշված կինը դատական հայց էր ներկայացրել նրա և լրատվամիջոցների դեմ, որոնք լուսաբանել էին այդ ասուլիսը: Ի դեպ, 2018թ. հունվարի 20-ին Սարգիս Հացպանյանը մահացել է, իսկ լրատվամիջոցները շարունակում էին մնալ պատասխանող:
 	
	Հունվարի 26-ին Կոտայքի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանում (ք․ Եղվարդի նստավայր) տեղի է ունեցել ՀՀ արտգործնարար Արարատ Միրզոյանն ընդդեմ «Մեդիահաբ» ՍՊԸ-ի և լրագրող Վահե Մակարյանի գործով նիստ՝ հայցվորի պատվին և արժանապատվությանը պատճառված վնասի հատուցման պահանջի վերաբերյալ։
	2025թ․ սեպտեմբերի 8-ին ներկայացված հայցի առիթը Mediahub.am կայքում օգոստոսի 11-ին Վահե Մակարյանի հրապարակված լուրն է այն մասին, որ Միրզոյանը «Զվարթնոց» օդանավակայանում չի պատասխանել լրագրողների հարցերին։ «Նա իրեն մոտեցող լրագրողների հետ իրեն պահում է չափազանց բռի, անտակտ ու նույնիսկ լկտի ձևով՝ պարբերաբար կոպտելով և վիրավորելով լրագրողներին, իսկ թուրք կամ ադրբեջանցի լրագրողների հետ իրեն շատ բարեկիրթ է պահում՝ գրեթե խոնարհ հարսի կամ իրենց հնազանդ ու կամակատար աշխատակցի, եթե չասենք՝ գործակալի պես», - գրել է Մակարյանը՝ մի քանի անգամ պաշտոնյային անվանելով ապերախտ[footnoteRef:49]։ Հայցադիմումը սեպտեմբերի 19-ին ընդունվել է վարույթ։ 
	Գործով նիստեր են կայացել նաև փետրվարի 3-ին, 23-ին, մարտի 18-ին, իսկ ապրիլի 8-ին սպասվում է դատական ակտի հրապարակում։ [49:  https://mediahub.am/post/4nu8dqjldxrxf7uy] 


	Հունվարի 28-ին ԱԺ «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության քարտուղար Արթուր Հովհաննիսյանը ֆեյսբուքյան գրառմամբ թիրախավորել է «Ժողովուրդ» օրաթերթն ու դրա սեփականատեր, ընդդիմադիր պատգամավոր Թագուհի Թովմասյանին՝ վերջինիս անվանելով «Սերժի ստերի թագուհի»։ Արթուր Հովհաննիսյանը նոր անտաղանդ մեգասուտ է համարել լրատվամիջոցի հրապարակած լուրը, թե ինքն ԱԺ-ից տան վարձավճար է ստացել կեղծ փաստաթղթերով, նշել, որ թերթը լկտիաբար ստում է՝ գրելով, որ իր մեքենայից թմրանյութ են հայտնաբերել[footnoteRef:50]։ Գրառմանը հետևել է դատական հայց։
 [50: https://www.facebook.com/civilcontractarmenia/posts/pfbid02E91b2d61TLWoUt4AJx6re4ebnjguCtY7e53krU173zchG7yTzxVyHovg95U8Henol] 

Հունվարի 29-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռով մասնակի բավարարվել է ԱԺ պատգամավոր Հայկ Սարգսյանի հայցն ընդդեմ «Իրատես» թերթի և նույնանուն էլեկտրոնային կայքի (հիմնադիր՝ «Տեսակետ» ՍՊԸ)։ Հիշեցնենք՝ զրպարտության և վիրավորանքի համար փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջով 2019թ․ հոկտեմբերի 1-ին ներկայացված հայցի առիթը վերոհիշյալ թերթի սեպտեմբերի 6-ի համարում հրապարակված՝ «Դու ընդամենը Նիկոլի շիշ բռնողն ես եղել․ Աննա Հակոբյան» հոդվածն է: 
	Վճռով պատասխանողը պարտավորեցվել ներողություն խնդրել, հերքում հրապարակել, վճարել 18 հազար դրամ պետտուրք և 350 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար:

Հունվարի 29-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է «Ֆոտոլուր» լրատվական գործակալությունն ընդդեմ Meganews.am կայքի հիմնադիր, լրագրող Մարգարիտ Դավթյանի գործով հերթական դատական նիստը՝ կայքում գործակալության հեղինակային իրավունքի օբյեկտների օգտագործումը դադարեցնելու, մինչ այժմ հրապարակածները հեռացնելու և 1 մլն 920 հազար դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Այս հայցը ներկայացվել է 2025թ․ փետրվարի 16-ին։ Գործի քննության ընթացքում դատարանը մերժել է հայցվորի միջնորդությունը հայցի ապահովման միջոց կիրառելու մասին, վերաքննիչ ատյանն այս որոշումը թողել է ուժի մեջ՝ մերժելով հայցվորի բողոքը։
	Դիտարկվող եռամսյակում գործով նիստ է կայացել նաև փետրվարի 26-ին, հաջորդը նշանակվել է ապրիլի 14-ին։

	Հունվարի 29-ին լրագրող Վահե Մակարյանը ֆեյսբուքյան գրառմամբ տեղեկացրել է, որ իրեն արգելվել է մասնակցել ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանի մամուլի ասուլիսին։ Ըստ լրագրողի՝ Ռոբերտ Քոչարյանի գրասենյակի պատասխանատու Բագրատ Միկոյանը «առանց հոդաբաշխ բացատրության» չի հավատարմագրում MakaryanNews-ին` ցուցաբերելով խտրական վերաբերմունք[footnoteRef:51]։ [51: https://www.facebook.com/vahe.makaryan/posts/pfbid02PTP7iBsmBkLy9xVUWygGkpgjhp2wmpW8SB4giineiFodmfvV2QyZKKNEFvzS6SUel] 


	Հունվարի 30-ին «Օնէքս» ՍՊԸ-ն հայց է ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի՝ պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը զրպարտությամբ արատավորելու համար և պահանջել հերքում հրապարակել և 6 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարել։ Հայցի առիթը 2025թ. դեկտեմբերի 30-ին Armlur.am կայքում և դեկտեմբերի 31-ին լրատվամիջոցի սոցիալական էջերում հրապարակված «Ինչու՞ է «Օնեքս»-ը մոլորեցնում մարդկանց» լուրն է, ըստ որի՝ առաքումներ իրականացնող այս ընկերությունը իր գովազդային նյութերում, մանիպուլյացիայի ենթարկելով տվյալները, ասում է, թե բացարձակ առաջատար է  փոստային առաքումների ոլորտում[footnoteRef:52]։  Փետրվարի 9-ին հայցադիմումը վերադարձվել է փաստաթղթային թերությունների պատճառով։ Այս որոշումը հայցվորը բողոքարկել է վերադաս ատյանում փետրվարի 12-ին։ Մարտի 11-ին բողոքը բավարարվել է, իսկ 18-ին առաջին ատյանի դատարանում հայցադիմումն ընդունվել է վարույթ։ Դատական նիստի օր եռամսյակի ավարտի դրությամբ նշանակված չէ։ [52:  https://armlur.am/1531297/] 


	Փետրվարի 2-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժել է «Նորք Մարաշ» բժշկական կենտրոնի բժիշկներ Գագիկ Հեբոյանը, Քրիստինե Պողոսյանը, Էդուարդ Պետրոսյանը, Արա Անանյանը, Հովհաննես Ավդալյանը և Գագիկ Հապետյանն ընդդեմ «Սոուշըլ մեդիա» ՍՊԸ-ի գործով հայցվոր կողմի միջնորդությունը հայցի ապահովման միջոց կիրառելու՝ վիճահարույց նյութերը հեռացնելու մասին։
	Հերքում հրապարակելու, զրպարտության համար 6 միլիոն դրամ փոխհատուցելու և պետտուրքերը վճարելու պահանջներով 2025թ․ հունիսի 23-ին ներկայացված հայցի առիթը  մայիսի 30-ից վերոհիշյալ ՍՊԸ-ին պատկանող Mamul.am լրատվական կայքում հրապարակված 12 նյութերն են, որոնցում բժիշկները մեղադրվում են ոչ պրոֆեսիոնալ վարքագծի, անմարդկային վերաբերմունքի ու մասնագիտական թերացումների մեջ։ Այդ հրապարակումների վերնագրերից են՝ «Սկանդալային տեսանյութ. «․․․ գնում եք և այլևս այստեղ չեք վերադառնում»․ Նորք Մարաշ ԲԿ-ի բժիշկները՝ վիրակապվող ծանր բուժառուին»[footnoteRef:53], «Գագիկ Հեբոյան, քո հրեշ խմբով խլեցիք 27 տարեկան եղբորս կյանքը՝ թողնելով որբ երկու երեխաների, իսկ 25 օրից պետք է ծնվեր երրորդ երեխան․ Սուսաննա Խաչիկյան»[footnoteRef:54], «Կնոջս մահվան մեղավորները Գագիկ Հեբոյանն ու Քրիստինե Պողոսյանն են»․ Մհեր Խալաթյան»[footnoteRef:55] և այլն։
	Ս․ թ․ փետրվարի 13-ին հայցվորները բողոք են ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի որոշման, իսկ մարտի 12-ին այն նույնպես մերժվել է։ Այս դատական վեճի մասին մասնագիտական կարծիք է հրապարակել նաև Տեղեկատվական վեճերի խորհուրդը[footnoteRef:56]։ Անդրադառնալով մասնավորապես հայցի ապահովման միջոց կիրառելու հարցին՝  Խորհուրդը գտել է, որ թե՛ առաջին ատյանի դատարանի և թե՛ Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի որոշումները հայցի ապահովման միջոց կիրառելու  միջնորդությունը մերժելու մասին հիմնված են եղել բացառապես այն փաստարկի վրա, որ չէր հիմնավորվել, որ այդ միջոցը չկիրառելու դեպքում հետագայում անհնարին կդառնար վճռի կատարումը։ Մինչդեռ, հայցվոր կողմն այլ հիմնավորում էր բերել, այն է՝ վիճահարույց հոդվածների հրապարակված մնալու դեպքում հայցվորները կշարունակեն կրել էական վնաս՝ ըստ Քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 128-րդ հոդվածի 1-ին մասի։ «Փաստորեն, վկայակոչվել է այնպիսի հիմք, որը չէր ներկայացվել հայցվոր կողմից։ Նման պարագայում երկու ատյանների դատարանների որոշումները ոչ իրավաչափ են և կամայական, և Խորհուրդը հույս է հայտնում, որ դատաքննության հետագա փուլերում մոտեցումն այդ խնդրին կվերանայվի»,- ասված է ՏՎԽ եզրակացության մեջ։
 [53:  https://m.mamul.am/am/news/326377]  [54:  https://m.mamul.am/am/news/328516]  [55:  https://m.mamul.am/am/news/327297]  [56:  https://idcarmenia.am/conclusion/125/] 

Փետրվարի 2-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է 
Երևանի ավագանու «Մայր Հայաստան» խմբակցության անդամ Մեսրոպ Մանուկյանն ընդդեմ ավագանու «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության անդամ Նատալյա Սինորյանի (երրորդ կողմ՝ «Մեդիա նյուզ» ՍՊԸ) գործով նիստ՝ զրպարտություն հանդիսացող տվյալները հրապարակայնորեն հերքելու և դրամական փոխհատուցում վճարելու պահանջների վերաբերյալ։ 
2025թ․ հունիսի 20-ին ներկայացված հայցի առիթը հունիսի 2-ին վերոհիշյալ ՍՊԸ-ին պատկանող AraratNews Media TV-ի եթերում Նատալյա Սինորյանի հնչեցրած արտահայտություններն են հայցվորի մասին, ըստ որոնց՝ Մանուկյանը կոռուպցիոն գործարքների մեջ է թաթախված, և նրա ընտանիքը կասկածելի միջոցներով ՀԷԿ է ձեռք բերել[footnoteRef:57]։ 
	Գործով նիստ է կայացել նաև փետրվարի 26-ին, իսկ մարտի 10-ին դատարանի վճռով հայցը մերժվել է, և հայցվորը պարտավորեցվել է վճարել 150 հազար դրամ՝ որպես պատասխանողի փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար:
 [57: https://www.youtube.com/watch?v=RuGIVpIlmgk ] 

	Փետրվարի 3-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն ընդդեմ «Մեդիա նախաձեռնությունների կենտրոն» ՀԿ-ի գործով հերթական նիստը՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հրապարակայնորեն հերքելուն պարտավորեցնելու և փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Գործն առաջին ատյանում քննվում է կրկնակի։
	Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել է 2021թ․ հուլիսի 19-ին, իսկ առիթը Factcheck.ge կայքի և ՀԿ-ի համատեղ ծրագրի շրջանակներում իրականացվող մեդիամոնիտորինգն է, որով բացահայտվում էին կեղծ լուրերն ու 
ապատեղեկատվական բնույթի նյութերը, իսկ Ֆեյսբուքն ու Ինստագրամը դրանք արգելափակում էին։ Հայցվորը կարծում է, որ օբյեկտիվ ընտրություն չի արվել, իսկ ընդհանուր առմամբ այդ գործողություններով ճնշում է գործադրում մամուլի նկատմամբ։ (Մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2021-2025թթ. զեկույցներում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։
	Դատական հաջորդ նիստը նշանակվել է ապրիլի 1-ին։

	Փետրվարի 3-ին «Ջի Թի Բի Դիվելոփմենթ» ՍՊԸ-ն և դրա տնօրեն Գրիգոր Տեր-Ղազարյանը հայցադիմում են ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ Երևանի ավագանու անդամ Մեսրոպ Մանուկյանի, «Այսօր ԷյԷմ» ՍՊԸ-ի, «Նյուզ ԷյԷմ» ՍՊԸ-ի և «Փաստինֆո» ՍՊԸ-ի՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելուն պարտավորեցնելու և Մեսրոպ Մանուկյանից 3 միլիոն դրամ փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջներով։ Հայցի առիթը հունվարի 8-ին Մանուկյանի կողմից իր ֆեյսբուքյան էջում հրապարակած՝ «Լամբորջինի քշողին 2 միլիոն դոլար «գրեֆ» են անում մեր գրպանից» տեսանյութն է[footnoteRef:58], որը վերահրապարակել են նաև պատասխանող լրատվամիջոցները՝ Aysor.am-ը[footnoteRef:59], News.am-ը[footnoteRef:60] և Pastinfo.am-ը[footnoteRef:61]։ Նյութն այն մասին է, որ ՔՊ-ն իր գործընկերոջ հետ աֆիլացվող ընկերությանը 2 միլիոն դոլար է նվիրաբերել բյուջեից, իսկ «ընկերության սեփականատերը բարեկամական կապ ունի «Հանրապետություն» կուսակցության ղեկավարի հետ»։ Հայցադիմումը փետրվարի 12-ին վերադարձվել է՝ փաստաթղթային թերությունների պատճառով, 13-ին կրկին ներկայացվել, 20-ին`ընդունվել վարույթ։ Դատական նիստի օր եռամսյակի ավարտի դրությամբ նշանակված չէ։

	Փետրվարի 5-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի է ունեցել Երևանի կենդանաբանական այգու նախկին տնօրեն Ռուբեն Խաչատրյանն ընդդեմ լրագրող Նարինե Կիրակոսյանի գործով վերաբաշխում՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունը հերքելու և վնասը փոխհատուցելու պահանջներով։ [58:  https://www.facebook.com/watch/?v=1537015510898842]  [59: https://www.aysor.am/am/news/2026/01/08/%D5%B4%D5%A1%D5%B6%D5%B8%D6%82%D5%AF%D5%B5%D5%A1%D5%B6/2413655]  [60:  https://news.am/arm/news/924114.html]  [61:  https://pastinfo.am/hy/news/2026/01/08/%D5%94%D5%8A-%D5%B6-%D4%BC%D5%A1%D5%B4%D5%A2%D5%B8%D6%80%D5%BB%D5%AB%D5%B6%D5%AB-%D6%84%D5%B7%D5%B8%D5%B2%D5%AB%D5%B6/1955028] 

Փետրվարի 17-ին գործն ընդունվել է նոր վարույթ։
	Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել է նախ 2019թ․ սեպտեմբերի 24-ին, ապա՝ հայցվորի պահանջով հետ է վերադարձվել ու կրկին ներկայացվել նոյեմբերի 13-ին։ Հայցի առիթը եղել է լրագրողի՝ օգոստոսի 25-ի ֆեյսբուքյան գրառումը, որտեղ նա հայտնել է, թե Ռուբեն Խաչատրյանը, իրեն ինքնահռչակելով միանձնյա ղեկավար, կենդանական աշխարհին ահռելի վնաս է տվել։ (Մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2019-25թթ. զեկույցներում, տե՛ս khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։
	Գործով նիստ է կայացել ս․թ․ մարտի 17-ին, իսկ ապրիլի 7-ին նշանակվել է դատական ակտի հրապարակման օր։

	Փետրվարի 5-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռով մերժվել է 2025թ․հուլիսի 25-ին ընդդիմադիր գործիչ Վազգեն Գալստանյանի (նույն ինքը՝ Բագրատ արքեպիսկոպոս Գալստանյան) ներկայացրած հայցն ընդդեմ Հանրային հեռուստաընկերության լրագրող Պետրոս Ղազարյանի՝ հերքում հրապարակելու, զրպարտության համար 2 միլիոն դրամ և վիրավորական արտահայտությունների համար 1 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Հայցի առիթը Պետրոս Ղազարյանի հունիսի 25-ի ֆեյսբուքյան գրառումն է, որում հեղինակը կալանավորված հայցվորի գործունեությունը անվանել է ահաբեկչական և պնդել, որ «սրբազան ահաբեկիչները ստացել և ստանում են լրատվական մեծ աջակցություն»[footnoteRef:62]։
	Վճռի հիմքում այն հիմնավորումն է, որ պատասխանողը հայցվորի պատիվն ու արժանապատվությունը արատավորելու դիտավորություն չի ունեցել։ Ըստ այդմ՝ հայցվորը պարտավորեցվել է վճարել հարյուր հազար դրամ՝ պատասխանողի փաստաբանի վարձատրության գումար։ Մարտի 5-ին Գալստանյանը բողոք է ներկայացրել վերաքննիչ ատյան։ [62: https://www.facebook.com/petros.ghazaryan.9/posts/pfbid02DrKmWkf4i1ktcm6ML4Gb5MVMs4g7oNbGindwWqg2LL5pp7U6FvF655UkusYphVDTl] 


Փետրվարի 6-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է քաղաքացի Արսեն Ավետիսյանն ընդդեմ «Հետաքննող լրագրողներ» ՀԿ-ին պատկանող «Հետք» առցանց պարբերականի գործով դատական նիստը՝  ներողություն խնդրելու, զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու, ինչպես նաև փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։
	Հիշեցնենք՝ 2025թ․ մարտի 18-ին ներկայացված հայցի առիթը 2024թ․ հոկտեմբերի 31-ին[footnoteRef:63] և 2025թ․ փետրվարի 12-ին[footnoteRef:64] Hetq.am կայքում հրապարակված հոդվածներն են, ըստ որոնց՝ հայցվորը քաղաքապետարանի թույլտվությամբ հուշարձան-շենքում նախագծային շեղումներով կառուցապատում է իրականացրել, ինչի առնչությամբ, ի դեպ, քրեական վարույթ է նախաձեռնվել։
	2025 թ․ հոկտեմբերի 9-ին դատարանը վճռել է առաջին հոդվածի մասով հայցը մերժել վաղեմության հիմքով, իսկ երկրորդ հրապարակման մասով գործի վարույթն առանձնացնել։ 
	Գործով նիստ է կայացել նաև փետրվարի 27-ին, իսկ մարտի 20-ին հայցն այդ մասով ևս մերժվել է․ դատարանը գտել է, որ խնդրո առարկա հրապարակման մեջ տվյալները ներկայացված են հավասարակշռված և բարեխղճորեն։ Վճռով հայցվորը նաև պարտավորեցվել է վճարել 200 հազար դրամ՝ որպես պետական տուրքի գումար, ևս 100 հազար՝ որպես պատասխանողի փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար։ [63:  https://www.hetq.am/hy/article/170518]  [64:  https://hetq.am/hy/article/172592] 


Փետրվարի 6-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել է Երևանի փոխքաղաքապետ (այժմ՝ քաղաքապետ) Տիգրան Ավինյանն ընդդեմ «Օրագիր Մեդիա» ՍՊԸ-ի գործով պատասխանողի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի կայացրած վճռի, որով հայցը մասնակի բավարարվել էր՝ լրատվամիջոցը պարտավորեցվել էր հրապարակել հերքում, վճարել 250 հազար դրամ որպես զրպարտության համար փոխհատուցում, ինչպես նաև պետտուրքերը:	
Պատիվն, արժանապատվությունը և գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները հերքելուն պարտավորեցնելու և դրամական փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջներով 2023թ․ ապրիլի 13-ին ներկայացված հայցի առիթը ՍՊԸ-ին պատկանող Oragir.news կայքում մարտի 9-ին հրապարակված՝ «Ախորժակը ուտելիս է բացվում․ Ավինյանինը հասել է «Վիվասել-ՄՏՍ»-ին» հոդվածն է[footnoteRef:65]։ Կայքը, հղում անելով իր աղբյուրներին, նշել է, որ «Գրանդ Հոթել Երևան» հյուրանոցը ձեռք բերելուց հետո Ավինյանը որոշել է գնել նաև հեռահաղորդակցության օպերատոր «Վիվասել-ՄՏՍ»-ը, և որ նա վարչական լծակներով խոչընդոտում է այլ գնորդի հետ գործարքի իրականացումն ու պահանջում, որ հենց իրեն վաճառեն։ [65:  https://oragir.news/hy/material/2023/03/09/73385] 

Մինչ եռամսյակի ավարտ վերաքննիչ ատյանի որոշման դեմ բողոք չի ներկայացվել։

	Փետրվարի 13-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը Սամվել Խարազյանն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի և դրա խմբագիր Քնար Մանուկյանի գործով մերժել է հայցվորի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի վճռի, որով պատվին և արժանապատվությանը պատճառված վնասի հատուցման պահանջով 2022թ․ սեպտեմբերի 26-ին ներկայացված հայցը մերժվել էր։ Իսկ առիթը վերոհիշյալ ՍՊԸ-ին պատկանող Armlur.am կայքում նույն տարվա օգոստոսի 25-ին հրապարակված ՝ «Կոռումպացված համակարգը շարունակում է մնալ այդպիսին նաև այսօր. ՊՎԾ ղեկավարի նոր բացահայտումները» հոդվածն է[footnoteRef:66], որում հիշեցվում է, որ Սամվել Խարազյանը մի շարք այլ պաշտոնյաների հետ անցնում է քրեական գործով, և խմբագրությունը հետամուտ է լինելու դրան առնչվող կոռուպցիոն գործունեության բացահայտմանը։
	Ս․ թ․ մարտի 16-ին հայցվորը բողոք է ներկայացրել Վճռաբեկ դատարան։ [66: https://armlur.am/1207461/?fbclid=IwAR3hlR0kzAVPi_f6et8QSZdwfw8KMvH08X8RGBtG9w3ogtP78C_juZaf69I] 


	Փետրվարի 13-ին «168 ժամ» թերթի և 168․am լրատվական կայքի հիմնադիր Սաթիկ Սեյրանյանը հայցադիմում է ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ հեռուստամեկնաբան Պետրոս Ղազարյանի՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելու և 1 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Հայցի առիթը հունվարի 14-ին պատասխանողի կողմից իր ֆեյսբուքյան էջում արված գրառումն է, ըստ որի՝ Սաթիկ Սեյրանյանի և մի շարք այլ լրատվամիջոցների գործը ռուսական քարոզիչ Վլադիմիր Սոլովյովին պաշտպանելն է և որ նրանք ուրախ կլինեին, եթե ՌԴ-ի կողմից Հայաստանում պատերազմ սկսելու մասին Սոլովյովի սպառնալիքը իրականանար։ Փետրվարի 25-ին հայցադիմումն ընդունվել է վարույթ։ Դատական նիստի օր  եռամսյակի ավարտի դրությամբ նշանակված չէ։

	Փետրվարի 18-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է քաղաքացի Էդգար Մանուկյանն ընդդեմ «168 ժամ» ՍՊԸ-ի գործով հերթական դատական նիստը՝ հերքում հրապարակելու պահանջի վերաբերյալ։
	2024թ․ հունիսի 24-ին ներկայացված հայցի առիթը ՍՊԸ-ին պատկանող 168.am կայքում և յութուբյան ալիքում նույն թվականի մայիսի 25-ին հրապարակված հարցազրույցն է կանադահայ Արիս Պապիկյանի հետ՝ «Թուրքերը 600 տարի չկարողացան թաղել հայ ժողովրդին, այսօր Հայաստանի իշխանություններն իրենց ձեռքով են ուզում դա անել. կանադահայ Արիս Պապիկյան» վերնագրով[footnoteRef:67]։ Հարցազրույցում մասնավորապես նշվում է, որ «Կանադայում որոշ գործեր Փաշինյանի ընտանիքի համար կազմակերպում է նրանց ընտանեկան թերթի նախկին աշխատակիցը՝ Էդգար Մանուկյան անունով, որը Կանադայի հայ համայնքում նաև ճանաչված է որպես պառակտող անձ»:
	Գործով դատական նիստ է կայացել նաև ս․ թ․ փետրվարի 27-ին, իսկ մարտի 16-ին հայցը մերժվել է այն հիմնավորմամբ, որ հայցվորի պատիվն ու արժանապատվությունը չեն արատավորվել, որովհետև ներկայացվածը գնահատողական դատողություն է։  [67:  https://168.am/2024/05/25/2049917.html] 


	Փետրվարի 18-ին Արթուր Հովհաննիսյանը հայց է ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելուն պարտավորեցնելու, ինչպես նաև՝ 4 միլիոն դրամ պատվին, արժանապատվությանը և գործարար համբավին պատճառված վնասի փոխհատուցման, 180 հազար պետտուրքի և  300 հազար փաստաբանի վարձատրության գումար բռնագանձելու պահանջներով։ Հայցի առիթը հունվարի 28-ին «Ժողովուրդ» թերթում և Armlur.am կայքում հրապարակված՝ «Արթուր Հովհաննիսյանը կեղծ տվյալներով վարձավճար է ստացել պետբյուջեից. փաստաթուղթ. «Ժողովուրդ» նյութն է [footnoteRef:68]։ Լրատվամիջոցը հրապարակման մեջ նաև հիշեցրել է, որ տարիներ առաջ Արթուր Հովհաննիսյանի ավտոմեքենայից հայտնաբերվել էր 0.24 մգ թմրանյութ։ 
	Փետրվարի 26-ին հայցադիմումն ընդունվել է վարույթ։ Դատական նիստի օր եռամսյակի ավարտի դրությամբ նշանակված չէ։ [68:  https://armlur.am/1537133/] 


[bookmark: _Hlk222926800]Փետրվարի 18-ին ԱԺ «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության պատգամավոր Տիգրան Պարսիլյանի օգնական Ռաֆայել Ջուլհակյանը հայցադիմում է ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ քաղաքացի Սեյրան Չիլինգարյանի և «Ֆրոնտ Թիվի» ՍՊԸ-ի՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հեռացնելու, հերքում հրապարակելու, քաղաքացի Սեյրան Չիլինգարյանի ներողության տեքստը հրապարակելու և իբրև փոխհատուցում նրանից 4 միլիոն դրամ բռնագանձելու պահանջներով։ Հայցի առիթը Front TV-ի սոցիալական հարթակներում Չիլինգարյանի կողմից հայցվորի հասցեին հնչեցված «կեղծ դպիր» արտահայտությունն է։ 
	Հայցադիմումը փաստաթղթային թերությունների պատճառով 2 անգամ վերադարձվելուց հետո վարույթ է ընդունվել մարտի 19-ին։ Դատական նիստի օր եռամսյակի ավարտի դրությամբ նշանակված չէ։
	Մարտի 4-ին Ռաֆայել Ջուլհակյանը հայցադիմում է ներկայացրել նաև ընդդեմ «Մեդիա Պլյուս», «24 նյուզ», «Լամեդիա», «Պանորամա ԷյԷմ», «ՇԱՐԿ», «168 ժամ», «Նյուզ ԷյԷմ» ՍՊԸ-ների դեմ՝ դրանց պատկանող լրատվական հարթակներում հրապարակված՝ հայցվորի պատիվը, արժանապատվությունն ու գործարար համբավը արատավորող տեղեկությունները հերքելու, համապարտության կարգով  21 միլիոն դրամի չափով փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Խոսքը վերաբերում է հայցվորի մասին «կեղծ դպիր», «ֆեյք դպիր» և այլ համանման ձևակերպումներին[footnoteRef:69], որոնք հրապարակվել են 2025թ․ նոյեմբերին։ Ի դեպ, որոշ պատասխանողների լրատվական էջերից վիճարկվող նյութերը հեռացվել են։ Մարտի 16-ին հայցադիմումը վերադարձվել է փաստաթղթային թերությունների պատճառով։ Նոր հայցադիմում մինչ եռամսյակի ավարտ չի ներկայացվել։

	Փետրվարի 23-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել է Երևանի նախկին փոխքաղաքապետ (այժմ՝ քաղաքապետ) Տիգրան Ավինյանն ընդդեմ «168 ժամ» ՍՊԸ -ի և լրագրող Դավիթ Սարգսյանի գործով վերջինիս բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի վճռի, որով հայցը մասնակի բավարարվել էր՝ պատասխանողները պարտավորեցվել էին հերքում հրապարակել, համապարտության կարգով վճարել 400 հազար դրամ՝ որպես հայցվորի պատվին, արժանապատվությանը և գործարար համբավին պատճառված վնասի հատուցում։   
	Ներողություն խնդրելուն, զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելուն պարտավորեցնելու և դրամական փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջներով 2023թ․ մարտի 31-ին ներկայացված դատական հայցի առիթը փետրվարի 25-ին վերոհիշյալ ՍՊԸ-ին պատկանող 168․am կայքի յութուբյան ալիքում հրապարակված՝ «Տիգրան Ավինյան. նորահայտ մեծահարուստը» տեսանյութն է, որտեղ Դավիթ Սարգսյանը, բնութագրելով Ավինյանին որպես անսահմանափակ վարչական լիազորություններ ունեցող և անշեղորեն հարստացող, մեղադրում է նրան տնտեսական ու քաղաքական կոռուպցիայի մեջ[footnoteRef:70]։ (Մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2023-2025թթ. զեկույցներում, տե՛ս khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում):
	Մարտի 27-ին Դավիթ Սարգսյանը Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի որոշման դեմ բողոք է ներկայացրել վճռաբեկ ատյան։  [69:  https://168.am/2025/11/18/2314906.html]  [70:  https://www.youtube.com/watch?v=696vWAmCtjk&t=317s] 

	Փետրվարի 24-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է Արցախի նախկին պետնախարար, Մարդու իրավունքների պաշտպան Արտակ Բեգլարյանն ընդդեմ Բարդուղ Գալստյանի և «Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերություն» ՓԲԸ-ի գործով դատական նիստ՝ զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելու, հեռացնելու և փոխհատուցում վճարելու պահանջների վերաբերյալ։
	2025թ․ օգոստոսի 20-ին ներկայացված հայցի առիթը նույն տարվա հուլիսի 19-ին Հայաստանի հանրային հեռուստատեսության՝ «Բաց հարթակ. արցախցիներին թալանածները փորձում են հիմա էլ Երևանում նրանց փողոց դուրս բերել. Գալստյան» հաղորդման ժամանակ քաղաքագետ Բարդուղ Գալստյանի հնչեցրած արտահայտություններն են, ըստ որոնց՝ հայցվորն իր պաշտոնավարման տարիներին մասնակցել է արցախցիների հաշվին հարստություն կուտակելու, թալանի գործընթացին, Եվրոպական հարթականերում Արցախի հարցը բարձրացնելու բոլոր գործընթացների խոչընդոտմանը, որպեսզի Արցախը մնա ռուսական ազդեցության գոտում[footnoteRef:71]։  [71:  https://www.youtube.com/watch?v=zpmsoUY5mkU] 

	Գործով դատական նիստ է կայացել նաև ս․ թ․մարտի 17-ին, հաջորդը նշանակվել է հունիսի 9-ին։

	Փետրվարի 24-ին ԱԺ փոխնախագահ Ռուբեն Ռուբինյանը ճեպազրույցի ժամանակ թիրախավորել է «Արմատ մեդիա»-ի լրագրողին՝ փորձելով պարզել, թե ով է ֆինանսավորում այդ լրատվամիջոցը․ «Կարողա չար ուժերն են ֆինանսավորում ձեզ»[footnoteRef:72]։ [72:  https://www.youtube.com/watch?v=unnULWBQBww] 


[bookmark: _Hlk222926643]	Մարտի 2-ին Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել արքեպիսկոպոս Աջապահյանը Արարատի և Վայոց ձորի մարզերի ընդհանուր իրավասության դատարան հայց է ներկայացրել Հովհաննավանքի կարգալույծ արած քահանա Ստեփան Ասատրյանի դեմ՝ պահանջելով հերքել իրեն արատավորող տեղեկությունները: Հայցով որպես երրորդ կողմ է ներգրավված «Հայկական ժամանակ» օրաթերթը (հիմնադիր՝ «Դարեսկիզբ» ՍՊԸ): Հայցի առիթը հունվարի 22-ին «Հայկական ժամանակի» տաղավարում պատասխանողի արտահայտություններն են, ըստ որոնց՝ Միքայել արքեպիսկոպոսը խրախուսում է տեռորիզմը և դրա համար է հայտնվել բանտում: Հարցազրույցում Ասատրյանը նաև պնդել է, թե Միքայել արքեպիսկոպոսը խախտել է կուսակրոնության ուխտը, ունի կին և աղջիկ։ Մարտի 6-ին հայցադիմումը վերադարձվել է փաստաթղթային թերությունների պատճառով, 12-ին՝ կրկին ներկայացվել, 19-ին ընդունվել վարույթ։ Դատական նիստի օր եռամսյակի ավարտի դրությամբ նշանակված չէ։

	Մարտի 3-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում տեղի է ունեցել «Կանանց ռեսուրսային կենտրոն» ՀԿ ղեկավար Լարա Ահարոնյանն ընդդեմ «Հայելի» ակումբի, «Լայվ Նյուզ Մեդիա» ՍՊԸ-ի և Հայկ Այվազյանի գործով հերթական նիստը, որի ժամանակ որոշում է կայացվել մերժել վերջինիս միջնորդությունը՝ հայցային վաղեմություն կիրառելու վերաբերյալ։
	Պատվին և արժանապատվությանը հասցված վնասի դիմաց 2 միլիոն դրամ փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջով 2019թ․ մայիսի 30-ին ներկայացված հայցի առիթ է դարձել նույն տարվա ապրիլի 24-ին հրապարակված «ՔՊ-ի հոգաբարձուների խորհրդի անդամ Լարա Ահարոնյանը զբաղված է երեխաների պղծմամբ. Հայկ Այվազյան» տեսանյութը, որտեղ «Հայելի» ակումբի հյուրերից մեկը` Հայկ Այվազյանը, ասուլիսի ժամանակ մեղադրանքներ է հնչեցրել Ահարոնյանի հասցեին: Տեսանյութը հրապարակվել է պատասխանողներին պատկանող Hayeli.am և Livenews.am լրատվական կայքերում:
	Գործի քննությունը կշարունակվի ս․ թ․ մայիսի 22-ին։

	Մարտի 6-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանը մասնակի բավարարել է Ազգային բժշկական պալատի նախագահ Նարեկ Վանեսյանի հայցն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի՝ հերքում հրապարակելու, վիրավորանքի և զրպարտության համար ընդհանուր 4 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Ըստ վճռի՝ լրատվամիջոցը պարտավորեցվել է հրապարակել հերքում, հայցվորին վճարել 200 հազար դրամ զրպարտության, 100 հազար դրամ՝ վիրավորանքի համար, ինչպես նաև՝ 49 հազար պետտուրքի գումարը։
	Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել էր 2025թ․օգոստոսի 13-ին, իսկ առիթը օգոստոսի 1-ին ՍՊԸ-ին պատկանող «Ժողովուրդ» թերթի և Armlur.am կայքի հրապարակումն է ՝ «Մահվան նախարարն» ու նրա իրավահաջորդն ընդդեմ վարչապետի»[footnoteRef:73], ըստ որի՝ «մահվան նախարար» բնորոշմամբ պիտակավորված Արսեն Թորոսյանը ամեն կերպ ցանկանում է Երևանի «Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչ» բժշկական կենտրոնի տնօրեն դարձնել իր մտերիմ Նարեկ Վանեսյանին, բացի այդ՝  «Նարեկ Վանեսյանը այն անձն է, որը կորոնավիրուսի ժամանակ Երևանի կարանտինային վայրերի ղեկավարն է եղել, ուստի ներգրավված է եղել տարբեր ենթադրյալ չարաշահումների գործերում»։
 [73:  https://armlur.am/1492131/] 

Մարտի 6-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է «Ազատ քաղաքացի» ՀԿ ղեկավար Հովսեփ Խուրշուդյանն ընդդեմ «Ասեկոսե» ՍՊԸ-ի գործով նախնական դատական նիստ՝ զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու, պատվին և արժանապատվությանը պատճառված վնասը (1 միլիոն դրամի չափով) փոխհատուցելու պահանջներով։
2024թ. hունիսի 3-ին ներկայացված հայցի առիթը ՍՊԸ-ին պատկանող Asekose․am կայքում և նույնանուն յութուբյան ալիքում նույն տարվա մայիսի 1-ին տարածված տեսանյութն է՝ «Կամ սուտ լուր ես տարածում, կամ՝ շպիոն ես․ Հայկ Մանասյանը՝ Հովսեփ Խուրշուդյանին» վերնագրով[footnoteRef:74]։
	Դատական հաջորդ նիստը նշանակվել է ս․ թ․ մայիսի 13-ին։ [74:  https://www.youtube.com/watch?v=uX__MItBVkw&t=1s] 


	Մարտի 10-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել է Մհեր Դերձյանն ընդդեմ «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ի գործով պատասխանողի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի վճռի, որով հայցը մասնակի բավարարվել էր․ լրատվամիջոցը պարտավորեցվել էր վճարել 70 հազար դրամ վիրավորանքի, 80 հազար` զրպարտության, ևս 300 հազար՝ փաստաբանի  վարձատրության համար:
	Հիշեցնենք, որ 2019թ. ապրիլի 15-ին ներկայացված հայցի առիթը եղել է թերթի հրապարակումն այն մասին, որ Մհեր Դերձյանի շինարարական ծրագիրը կարող է լավ մտածված խաբեություն լինել[footnoteRef:75]։  Հայցվորը պահանջում է հրապարակայնորեն ներողություն խնդրել, ինչպես նաև վճարել 1,5 միլիոն դրամի փոխհատուցում վիրավորանքի և զրպարտության համար: (Մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2019-2025թթ. զեկույցներում, տե՛ս www.khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում)։ Ի դեպ, այս գործն առաջին ատյանում քննվել է երեք անգամ։ [75:  https://armlur.am/889450/ ] 


	Մարտի 12-ին  Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել է «Նորք-Մարաշ բժշկական կենտրոն» ՓԲԸ-ն, բժիշկներ Գագիկ Հապետյանը, Հովհաննես Ավդալյանը, Քրիստինե Պողոսյանը, Գագիկ Հեբոյանը և Միքայել Ադամյանն ընդդեմ «Սոուշլ մեդիա» ՍՊԸ-ի գործով հայցվոր կողմի բողոքն առաջին ատյանի դատարանի որոշման դեմ՝ հայցի ապահովման միջոց կիրառելու, այն է՝ խնդրո առարկա հոդվածները հեռացնելու միջնորդությունը մերժելու մասին։ Այսպիսով՝ այդ որոշումը մտել է օրինական ուժի մեջ:
	Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել է 2025թ․հոկտեմբերի 22-ին՝ «Սոուշլ մեդիա» ՍՊԸ-ին պատկանող Mamul.am լրատվական կայքում հրապարակված տասից ավելի հոդվածներում զրպարտություն պարունակող տեղեկությունները հերքելու և յուրաքանչյուրի համար փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Հայցի առիթը մայիսի 27-ին, 30-ին, հունիսի 9-ին, 16-ին, 20-ին, 23-ին, 27-ին, հուլիսի 7-ին, 28-ին, օգոստոսի 4-ին, 19-ին, 26-ին և սեպտեմբերի 22-ին հրապարակված հոդվածներն են, ըստ որոնց՝ բժիշկները պատշաճ չեն կատարել մասնագիտական պարտականությունները[footnoteRef:76], որոշ դեպքերում հրաժարվել են բժշկական օգնություն ցուցաբերել[footnoteRef:77], ինչը մահվան դեպքերի է հանգեցրել[footnoteRef:78], ինչպես նաև՝ բուժհաստատությունում ապօրինի գործարքներ են իրականացվել[footnoteRef:79]։
			 [76:  https://www.youtube.com/watch?v=YRBE7u0b08E]  [77:  https://m.mamul.am/am/news/327814]  [78:  https://m.mamul.am/am/news/328516]  [79:  https://mamul.am/am/news/328690] 

[bookmark: _Hlk217916421]	Մարտի 12-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժել է «Երևանի պետական համալսարան» հիմնադրամն ընդդեմ Oragir.news լրատվական կայքի խմբագիր Գևորգ Էմին-Տերյանի հայցը՝ զրպարտություն համարվող տվյալը հրապարակայնորեն հերքելու և փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։
Հայցը ներկայացվել է 2025թ․հունիսի 16-ին, իսկ առիթը Oragir.news կայքում նույն տարվա մայիսի 16-ին հրապարակված՝ «Խորագիր․ ԵՊՀ ռեկտորի անբարոյական շնորհավորանքը, վնգստացող վարչապետը, քաոս դպրոցներում» վերտառությամբ տեսանյութում Գևորգ Գրիգորի Էմին-Տերյանի հետևյալ արտահայտություններն են․ «․․․ անբարոյականություն է, երբ ԵՊՀ ռեկտորը, իմանալով, որ ԵՊՀ–ն պետք է փակվի, և ինքն ապօրինաբար նշանակվել է այդ պաշտոնին Նիկոլ Փաշինյանի բոլոր հրահանգներն անելու համար, շնորհավորում և կարևորում է ԵՊՀ դերը․․․»[footnoteRef:80]։
	Դատարանը նաև հայցվորին պարտավորեցրել է վճարել 100 հազար դրամ՝ պատասխանողի փաստաբանական ծախսերի համար։ [80:  https://oragir.news/hy/material/2025/05/16/156383] 


	Մարտի 16-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել է քաղաքացի Էրիկ Եղինյանն ընդդեմ «Արարատ» հեռուստաընկերության հիմնադիր «ԷՖ ԹիՎի» ՍՊԸ-ի և Աննա Սիրունյանի գործով լրատվամիջոցի ներկայացրած բողոքը և առաջին ատյանի վճիռը թողել անփոփոխ։ Հիշեցնենք՝ դատարանը վճռել էր կարճել հայցն ընդդեմ Աննա Սիրունյանի և բավարարել այն ընդդեմ «ԷՖ ԹիՎի» ՍՊԸ-ի մասով։ Ըստ այդմ՝ հեռուստաընկերության հիմնադիրը պարտավորեցվել էր վճարել 100 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանի (հանրային պաշտպանի) խելամիտ վարձատրության գումար:
	Պատիվը,  արժանապատվությունը և բարի համբավն արատավորելու, զրպարտելու համար Աննա Սիրունյանից 1 միլիոն դրամ բռնագանձելու, ինչպես նաև հեռուստաընկերության կողմից հերքում հրապարակելու պահանջներով 2024թ․ մայիսի 31-ին ներկայացված հայցի առիթը լրատվամիջոցի եթերում հնչեցված մտքերն են այն մասին, թե Էրիկ Եղինյանը բռնություն է գործադրել քաղաքացի Սիրունյանի հանդեպ և մեքենայություններ կազմակերպել՝ վաճառելով վերջինիս բնակարանը։

	Մարտի 16-ին ՀՀ պաշտպանության նախկին նախարար Սեյրան Օհանյանի կինը՝ Ռուզաննա Խաչատրյանը, հայց է ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ «Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերություն» ՓԲԸ-ի՝ հրապարակային արտահայտված զրպարտությունից պատիվը և արժանապատվությունը պաշտպանելու պահանջով։ Հայցի առիթը փետրվարի 23-ին Հ1-ի «Լուրեր»-ի երեկոյան եթերում հեռարձակված՝ «Սեյրան Օհանյանի կինը մեղադրյալի աթոռին է» ռեպորտաժն է, որտեղ նշվում է, թե Ռուզաննա Խաչատրյանը փաստաթղթային կեղծիքներ է թույլ տվել, թաքցրել է անշարժ գույքերի տվյալները[footnoteRef:81]։ 
	Մարտի 25-ին հայցադիմումն ընդունվել է վարույթ։ [81:  https://www.youtube.com/watch?v=FZl7WiT5ngE&t=1226s] 

	Մարտի 21-ին նույն առիթով նույն պատասխանողի դեմ դատական հայց է ներկայացրել քաղաքացի Կարինե Մարգարյանը՝ պատիվը, արժանապատվությունն
ու գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունների հերքման և 2 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։ Ըստ վերոհիշյալ ռեպորտաժի՝ Կարինե Մարգարյանը քաղաքացիական գործով կեղծ ապացույցներ է ներկայացրել դատարան, Ռուզաննա Խաչատրյանի հետ մասնակցել փաստաթղթային կեղծիքների։

	Մարտի 17-ին Շիրակի մարզի ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժել է Գյումրիի ավագանու «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության անդամ Սարիկ Մինասյանի հայցն ընդդեմ Գյումրու ՀՀԿ շրջանային խորհրդի ղեկավար Արտյոմ Ղուկասյանի՝ զրպարտություն համարվող փաստացի տվյալները հրապարակայնորեն հերքելուն պարտավորեցնելու պահանջի մասին։ Գործով «Առավոտ օրաթերթ» ՍՊԸ-ն ներգրավված է որպես երրորդ կողմ։ Դատարանը նաև հայցվորին պարտավորեցրել է վճարել 500 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար և 130 հազար՝ որպես դատաձեռագրաբանական փորձաքննության կատարման ծախս:
	Հայցը ներկայացվել է 2025թ․ մարտի 20-ին, իսկ առիթը վերոհիշյալ ՍՊԸ-ին պատկանող Aravot.am կայքում նույն ամսի 7-ին և 8-ին հրապարակված՝ պատասխանողի արտահայտություններն են, ըստ որոնց՝ Սարիկ Մինասյանը  ժամանակին ՀՀԿ անդամ է եղել և հեռացվել է կուսակցությունից[footnoteRef:82]։ [82:  https://www.aravot.am/2025/03/08/1474168/] 


	Մարտի 18-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է ԱԺ պատգամավոր Հայկ Սարգսյանն ընդդեմ «Արմդեյլի լրատվական գործակալություն» ՍՊԸ-ի գործով հերթական նիստը՝ զրպարտության և վիրավորանքի միջոցով պատվին, արժանապատվությանը և բարի համբավին հասցված վնասի հատուցման պահանջի վերաբերյալ:
	Հայցը ներկայացվել է 2020թ․ նոյեմբերի 25-ին, իսկ առիթը վերոհիշյալ ՍՊԸ-ին պատկանող Armdaily.am կայքում նոյեմբերի 20-ին հրապարակված՝ «ՀՐԱՏԱՊ. Քրեական հեղինակություններ նորատուսցի Արա և Ալիկ Բանդուրյաններն ահաբեկում են «Իմ քայլի» պատգամավորներին. Mediaport» հոդվածն է, մասնավորապես՝ պատգամավորի հասցեին արված «շիշ բռնող» արտահայտությունը[footnoteRef:83]։ (Մանրամասները՝ ԽԱՊԿ 2020-2025թթ. զեկույցներում, տե՛ս khosq.am կայքի «Զեկույցներ» բաժնում):
	Դատական հաջորդ նիստը նշանակվել է ս․ թ․ օգոստոսի 11-ին։ [83:  https://www.armdaily.am/?p=116543&l=am] 


	 Մարտի 18-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանի վճռով մասնակի բավարարվել է ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի հայցն ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի՝ զրպարտություն համարվող տվյալները հերքելու և 1 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։
	Հայցը ներկայացվել է 2025թ․ հուլիսի 4-ին, իսկ առիթը հունիսի 6-ին լրատվամիջոցի հրապարակած նյութն է, ըստ որի՝ մի քանի տարի առաջ լուրեր էին պտտվում, որ Փաշինյանը ժամերով աշխատասենյակում փակվում է սեփական խոսնակի հետ և ներսից տարօրինակ ձայներ են գալիս[footnoteRef:84]: Ըստ այդմ թերթը հարց է բարձրացրել՝ արդյոք դավաճանու՞մ է Փաշինյանը կնոջը։  [84:  https://hraparak.am/post/76622fcd26e1efcc07c918324cbca788] 

Դատարանը չի բավարարել 1 միլիոնի դրամական պահանջը, միայն լրատվամիջոցին  պարտավորեցրել է հերքում հրապարակել, վճարել 20 հազար դրամ պետտուրք և 100 հազար դրամ՝ որպես փաստաբանի խելամիտ վարձատրության գումար:

	Մարտի 18-ին «Հայաստանի ազգային ագրարային համալսարան» հիմնադրամն ընդդեմ «Հրապարակ օրաթերթ» ՍՊԸ-ի գործով պատասխանողը բողոք է ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան՝ առաջին ատյանի դատարանի 2025թ․ հոկտեմբերի 1-ի վճռի դեմ, որով հայցը մասնակի բավարարվել էր՝ պատասխանողը պարտավորեցվել էր հերքում հրապարակել և վճարել 400 հազար դրամ փոխհատուցում զրպարտության համար և պետտուրքի գումարը։
	2023թ․ դեկտեմբերի 20-ին ներկայացված հայցի առիթը նույն թվականի նոյեմբերի 22-ին «Հրապարակ» թերթում և նույնանուն կայքում հրապարակված՝ «Ընտրական քաոս ագրայայինում» հոդվածն է[footnoteRef:85], որտեղ անդրադառնալով բուհում կայանալիք ռեկտորի ընտրություններին՝ պարբերականը մասնավորապես գրել է, որ կեղծիք է կատարվել․ «․․․իրականում ռեկտորի պաշտոնի թեկնածու չի առաջադրվել, երեկ հետին ամսաթվով ներկայացվել են գործող ռեկտոր Վարդան Ուռուտյանի մտերիմ ընկերոջ՝ պրոռեկտոր Հրաչիկ Զաքոյանի փաստաթղթերը»։ Հայցվորն այս տեղեկությունը համարում է զրպարտություն։ [85:  https://hraparak.am/post/784d07c164dcd1120286795b9080f4d1] 


	Մարտի 18-ին երկու անգամ վերադարձնելուց հետո Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանը վարույթ է ընդունել «Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչ» բժշկական կենտրոնն ընդդեմ «Փաստինֆո» ՍՊԸ-ի գործը՝ պատիվը, արժանապատվությունը և գործարար համբավն արատավորող տեղեկությունները հերքելու, զրպարտության համար 6 միլիոն դրամ փոխհատուցելու պահանջներով։
	2025թ․ դեկտեմբերի 26-ին ներկայացված հայցի առիթը նույն տարվա դեկտեմբերի 10-ին ՍՊԸ-ին պատկանող PastInfo.am լրատվական կայքում հրապարակված՝ «Մահաբեր շտապօգնություն. Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչ ԲԿ-ն հրաժարվել է ընդունել հիվանդին. վերջինս մահացել է տանը» հոդվածն է[footnoteRef:86]։ Դատական նիստի օր առայժմ նշանակված չէ։ [86:  https://pastinfo.am/hy/news/2025/12/10/%D4%B3%D6%80%D5%AB%D5%A3%D5%B8%D6%80-%D4%BC%D5%B8%D6%82%D5%BD%D5%A1%D5%BE%D5%B8%D6%80%D5%AB%D5%B9-%D4%B2%D4%BF/1952547] 


	Մարտի 20-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում նոր քննությամբ կայացել է Արթուր Վարդանյանն ընդդեմ «168 ժամ» ՍՊԸ-ի և քաղաքացի Դավիթ Փիրումյանի գործով հերթական դատական նիստը։
	Հիշեցնենք, որ ներողություն խնդրելուն, զրպարտություն համարվող տեղեկությունը հերքելուն պարտավորեցնելու և փոխհատուցում բռնագանձելու պահանջներով 2020թ․ հուլիսի 10-ին ներկայացված հայցի առիթը եղել է վերոհիշյալ ՍՊԸ-ին պատկանող 168.am կայքում մարտի 6-ին հրապարակված՝ «Նիկոլ Փաշինյանը քարոզարշավի ընթացքում զրուցել է Արթուր Վարդանյանի հետ» նյութը[footnoteRef:87]։ [87:  https://168.am/2020/03/06/1269324.html] 

2024թ․ մարտի 22-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մասնակիորեն բավարարել էր թե հայցվորի, թե պատասխանողի բողոքներն ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի վճռի, որով հայցը մասնակի բավարարվել էր։ Վերաքննիչ դատարանի որոշմամբ՝ գործն ուղարկվել էր նոր քննության։ 
	Ս․ թ․ ապրիլի 23-ին նշանակվել է դատական ակտի հրապարակման օր։

	Մարտի 26-ին կայացած ճեպազրույցի ժամանակ ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը կարծիք է հայտնել, որ լրագրողներն իրեն են ընտրելու, որովհետև եթե ինքը վարչապետ չլինի, չորս ժամ հետո նրանք աշխատանք չեն ունենա, քանի որ նրանց ծառայություններն այլևս պետք չեն գա իրենց ֆինանսավորողներին։ «Ֆայլաբազարում գնալու եք կանգեք, որ օրվա հաց վաստակեք», - սպառնացել է Նիկոլ Փաշինյանը[footnoteRef:88]։  [88:  https://www.youtube.com/shorts/FkMXxKOo3EQ] 


	Մարտի 26-ին ԱԺ «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության ղեկավար Հայկ Կոնջորյանը, դիմելով ընդդիմությանը, խորհրդարանի ամբիոնից հայտարարել է․ «Հիշեք, ձեր իշխանության օրոք կա՞ր ազատ մամուլ, հիմա ինչքան վաքսի վրի մեյմուն կա, իրեն դրել է լրագրողի տեղ, վարչապետին ինչ հարց ասես՝ տալիս են»[footnoteRef:89]։
Հաջորդ օրը մեկնաբանելով իր ասածը՝ Կոնջորյանը նշել է, որ այդպիսի կարծիք ունի լրագրողական բեյջի տակ թաքնված քաղաքական պատվեր կատարողների մասին․ «․․․Նրանք քարոզչական մարտագլխիկներ են և իրենց ստերով ու կեղծիքով թունավորում են ժողովրդին, փողով հոդվածներ են գրում, թքած ունեն ժողովրդավարության վրա․․․»[footnoteRef:90]։ Պաշտոնյայի արտահայտությունները ոչ միայն վիրավորանք են պարունակում, այլ նաև կարող են որակվել որպես ատելության խոսք։ [89:  https://www.youtube.com/watch?v=78WYFChpNnM&t=1s]  [90:  https://www.youtube.com/watch?v=iuqXxpNDGRQ] 


	Մարտի 27-ին ՀՀ քաղաքաշինության, տեխնիկայի և հրդեհային անվտանգության տեսչական մարմնի Իրազեկման, խորհրդատվութան և հանրության հետ տարվող աշխատանքների բաժնի պետ Ելենա Զոհրաբյանն ընդդեմ լրագրող Սուսաննա Սիմոնյանի գործով հայցվորը կրկին բողոք է ներկայացրել Վճռաբեկ դատարան (առաջին անգամ այն վերադարձվել էր փաստաթղթային թերությունների պատճառով) ընդդեմ Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի որոշման, որով բավարարվել էր պատասխանողի բողոքը։ Վերաքննիչ ատյանի որոշմամբ՝ հայցը բավարարելու մասին առաջին ատյանի դատարանի վճիռը բեկանվել և փոփոխվել էր, հայցը մերժվել էր, իսկ հայցվորը պարտավորեցվել էր պատասխանողին վճարել պետտուրքի գումարը։ 
	Հրապարակայնորեն ներողություն խնդրելու, ֆեյսբուքյան գրառումը հեռացնելու, ինչպես նաև՝ 2 միլիոն դրամ փոխհատուցում վճարելու պահանջներով 2022թ․ սեպտեմբերի 19-ին ներկայացված հայցի առիթը նույն տարվա օգոստոսի 16-ին լրագրողի ֆեյսբուքյան էջում կատարված հետևյալ գրառումն է․ «Ելենա Զոհրաբյանի նման խոսնակներին, որոնց առաքելությունը նստել փող ստանալ ու մեկ-մեկ շեֆի վրից թոզ մաքրելն է, առաջարկում եմ այսուհետ անվանել Մամուլի Խոզանակ»։ 
	Տեղեկատվական վեճերի խորհուրդն անդրադարձել է այս դատական գործին և եզրակացրել, որ պատասխանողի բերած փաստակազմը բավարար հիմք չի տալիս պնդելու, թե հայցվորը, որպես հանրային ծառայության պաշտոնատար անձ, չի կատարել իր պարտականությունները, և նրա հասցեին լրագրողի կողմից տրված որակումը վիրավորական է[footnoteRef:91]։ Հետևաբար Խորհուրդը հիմնավորված չի համարում Վերաքննիչ դատարանի այն դիրքորոշումը, որ «ԶԼՄ-ի գործունեության շրջանակներում կարող է լինել նաև կոշտ քննադատություն, առավելևս այն դեպքում, երբ բացակայում է էլեմենտար կոմունիկացիան հանրային հնչեղություն ունեցող դեպքը լուսաբանող լրագրողի և պետական մարմնի իրավասու աշխատակցի միջև», քանի որ այդպիսի եզրահանգման համար նույնպես անհրաժեշտ էր ունենալ փաստերի բավարար շրջանակ և առավել օբյեկտիվորեն վերլուծել վեճի հանգամանքները։ Հաշվի առնելով վերոգրյալը՝ Խորհուրդը եզրակացրել է, որ Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանին չի հաջողվել արդարացիորեն փոխհավասարակշռել պատասխանողի արտահայտվելու ազատությունը հայցվորի արժանապատվության նկատմամբ հարգանքի իրավունքի հետ՝ ի խախտումն ՀՀ սահմանադրության 31-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանված երաշխիքի։ [91:  https://idcarmenia.am/conclusion/124/] 


	Մարտի 27-ին ԱԺ փոխնախագահ Ռուբեն Ռուբինյանը ճեպազրույցի ժամանակ «Հրապարակ» օրաթերթի թղթակցին հարց է ուղղել՝ որտեղից է ֆինանսավորվում լրատվամիջոցը[footnoteRef:92]։ Լրագրողի ու պաշտոնյայի միջև վեճ է ծավալվել, որը հաջորդ օրերին տեղափոխվել է առցանց տիրույթ՝ Ռուբինյանի և «Հրապարակ» թերթի խմբագիր Արմինե Օհանյանի միջև։  [92:  https://www.youtube.com/watch?v=5SBy5Zay6Y0] 

	
[bookmark: _Hlk227506346]


[bookmark: _Hlk227671810]Տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումներ

2026 թվականի 1-ին եռամսյակի ընթացքում ԽԱՊԿ-ն արձանագրել է տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումների 7 դեպք: Դրանք, ինչպես նաև նախկինում արձանագրված փաստերի նոր զարգացումները ներկայացնում ենք ստորև՝ ժամանակագրական կարգով։


	Հունվարի 13-ին Infocom.am լրատվական կայքի լրագրող Ջուլիետա Հովհաննիսյանը հարցում է ուղարկել Երևանի քաղաքապետարան՝ խնդրելով տրամադրել տեղեկություններ այն մասին, թե վերջին 5 տարիների ընթացքում ինչ գիտական կամ հետազոտական կազմակերպությունների են դիմել՝ ուսումնասիրությունների, վերլուծությունների կամ խորհրդատվական կարծիք ստանալու համար: Քանի որ հարցումը մնացել է անպատասխան, լրագրողը հունվարի 30-ին կրկին նամակ է ուղարկել քաղաքապետարան (պարզվել է՝ նախորդը չի ստացվել)։ Երկրորդ հարցմանը պատասխանելու համար քաղաքապետարանը փետրվարի 6-ին պահանջել է 30 օր, ապա փետրվարի 25-ին տեղեկացրել է, որ այդքան տվյալ հավաքագրել չեն կարող։ 

	Հունվարի 14-ին Factor.am կայքի լրագրող Արաքս Մամուլյանը հարցում է ուղարկել Ներքին գործերի նախարարություն՝ Կառավարության նիստում վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի՝ առանց քննության վարորդական վկայական ստանալու հայտարարության վերաբերյալ։ Մասնավորապես խնդրել է հայտնել՝ Փաշինյանի այս հայտարարությունից հետո սկսվե՞լ է արդյոք Փաշինյանին վարորդական վկայականից զրկելու գործընթաց։ Գերատեսչությունից հայտնել են, որ 30 օր է պահանջվում հարցմանը պատասխանելու համար, բայց պատասխանել են այդ ժամկետից էլ ուշ՝ փետրվարի 23-ին, ընդ որում՝ միայն օրենքներից հղումներ կատարելով, թե որ դեպքում է անձը զրկվում վարորդական իրավունքից։ Իսկ Նիկոլ Փաշինյանի վերաբերյալ հարցին որևէ անդրադարձ չի արվել, և, ընդհանուր առմամբ, նախարարության արձագանքն իր բովանդակությամբ չի համապատասխանել հարցի էությանը։

	Փետրվարի 4-ին CivilNet.am լրատվական կայքի թղթակից Լիա Ավագյանը հարցում է ուղարկել Երևանի քաղաքապետարան՝ մայրաքաղաքում ապօրինի կայանումների վերաբերյալ։ Կոնկրետ նշված խախտումներին ի պատասխան քաղաքապետարանը նախ 30-օրյա ժամկետ է պահանջել, ապա ներկայացրել է ընդհանրական պատասխան՝ առանց անդրադառնալու հարցման մեջ նշված կետերին։
	Փետրվարի 19-ին Hetq․am առցանց պարբերականի լրագրող Գրիշա Բալասանյանը ահազանգել է, որ դեռևս 2025թ․ դեկտեմբերի 29-ին հարցում է հղել ՀՀ ԱԳՆ՝ գերատեսչության տրամադրած պարգևավճարների վերաբերյալ, ինչը մնացել է անպատասխան։ Նամակն ուղարկելուց հետո լրագրողը 2 անգամ էլեկտրոնային փոստով հիշեցրել է դրա մասին, զրուցել մամուլի խոսնակի հետ, բայց այդպես էլ պատասխան չի ստացել:
	Նույն օրը լրագրողը նույն խնդրանքով դիմել է նաև Վայոց ձորի մարզպետարան։ Այստեղից նույնպես պատասխան չի ստացվել։
	«Լրագրողների՝ տեղեկության տրամադրման հարցումների պատասխանների ուշացումը պետական մարմիններում վաղուց ոչ թե տեխնիկական խնդիր է, այլ դարձել է վերահսկողությունից խուսափելու գործիք։ ․․․Օրենքի կարգավորումը հստակ է, բայց այն անտեսվում է, երբ տեղեկության հրապարակումն անհարմարություն է պատճառում իշխանություններին։ Սա ոչ միայն լրագրողի աշխատանքի խոչընդոտում է, այլև հանրության իրավունքի սահմանափակում՝ իմանալու, թե ինչպես են տնօրինվում իր վճարած հարկերը։ Դրանից շահում է պաշտոնյան՝ նպատակ հետապնդելով մարել հանրային ուշադրությունը, «սառեցնել» թեման», - գրել է լրագրողը[footnoteRef:93]։ [93: https://www.facebook.com/balasanyan.grisha/posts/pfbid02z5DsdHsJSz7xw27VFCE6RV9YAYd8XRJPDavtd56UJxHR3UHPDHYSuU1ueYgDSX9ol] 


	Փետրվարի 20-ին Վարչական դատարանը բավարարել է Fip.am փաստերի ստուգման հարթակի հիմնադիր «Իրազեկ քաղաքացիների միավորում» ՀԿ-ի 2025թ․ հունիսի 2-ին ներկայացված հայցն ընդդեմ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության և այդ գերատեսչության «Պատմամշակութային արգելոց-թանգարանների և պատմական միջավայրի պահպանության ծառայություն» ՊՈԱԿ-ի՝ վերջինիս պաշտոնատար անձանց անունները տրամադրելու մասին հարցմանը պատասխանելուն պարտավորեցնելու պահանջով։ Ի դեպ, հայցադիմումն ընդունվել էր վարույթ միայն ընդդեմ ԿԳՄՍ նախարարության մասով։
	Դատարանը պատասխանողին պարտավորեցրել է անհապաղ և սպառիչ  պատասխանել հարցմանը, նաև վճարել 10 հազար դրամ՝ որպես պետական տուրքի գումար: 
	 Մարտի 30-ին նախարարությունը բողոք է ներկայացրել վերաքննիչ ատյան։

	Մարտի 11-ին Վերաքննիչ վարչական դատարանը վարույթ է ընդունել Fip.am փաստերի ստուգման հարթակի հիմնադիր «Իրազեկ քաղաքացիների միավորում» ՀԿ-ն ընդդեմ ՀՀ ազգային անվտանգության ծառայության գործով հայցվորի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի վճռի, որով մերժվել է հարցմանը սպառիչ պատասխանելուն պարտավորեցնելու պահանջով ներկայացրած հայցը։
Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել է 2024 թ․ դեկտեմբերի 16-ին, իսկ անպատասխան մնացած հարցումը վերաբերել է որպես անցանկալի անձ (persona non grata) Հայաստան մուտք գործելու իրավունքից զրկված անձանց թվին։ 
	Ի դեպ,  հայցը մերժվել է այն հիմքով, որ «Հայաստանի Հանրապետության տարածքում անցանկալի համարվող օտարերկրացիների տվյալների բանկում տեղեկություններ մտնելու և դրանից օգտվելու կարգը սահմանելու մասին» թիվ 115-Ն ՀՀ կառավարության որոշման համաձայն՝ պատասխանողն իրավասու չէր տրամադրել հայցված տեղեկությունը:
Դատական նիստ է նշանակվել 2027թ․ հունվարի 20-ին։

	Մարտի 20-ին «Ժողովուրդ» օրաթերթի գլխավոր խմբագիր Քնար Մանուկյանը Կենտրոն վարչական շրջանի ղեկավար Պետրոս Պետոյանին ուղղված գրավոր հարցմամբ խնդրել է անհատույց օգտագործման իրավունքով տրամադրված անշարժ գույքերի վերաբերյալ տեղեկություններ, ինչպես նաև՝ գույքերն օգտագործող անձանց անունները։ Հայցվող տվյալների տրամադրումը մերժվել է՝ հակասական պատճառաբանությամբ․ նախ ասվել է, որ այդ գույքերի հաշվառում չի իրականացվում, ապա բերել են անհիմն փաստարկ, թե տեղեկությունները պարունակում են ծառայողական, առևտրային կամ բանկային գաղտնիք։

	Մարտի 24-ին «Ազատություն» ռադիոկայանի համանուն կայքը տեղեկացրել է, որ Կառավարությունը հրաժարվել է խմբագրությանը հայտնել, թե անցած տարվա երկրորդ կիսամյակի գնահատման արդյունքներով որքան պարգևավճար են ստանալու վարչապետը, փոխվարչապետը և նախարարները: Գրավոր հարցմանն ի պատասխան միայն նշել են, որ այդ պաշտոնյաների վարձատրության մասին տեղեկություն չեն կարող տրամադրել՝ հաշվի առնելով «Տեղեկատվության ազատության մասին», «Անձնական տվյալների պաշտպանության մասին» օրենքներով և ՀՀ աշխատանքային օրենսգրքով նախատեսված սահմանափակումները: Խմբագրությանը հորդորել են ծանոթանալ շաբաթներ առաջ կայացված որոշմանը, սակայն այնտեղ նշված է եղել միայն գերատեսչություններին տրամադրվելիք ընդհանուր գումարը:
Այս առնչությամբ լրատվամիջոցը հիշեցրել է, որ ամիսներ առաջ Կառավարությունը «Հետք» առցանց պարբերականին տրամադրել էր 2025 թվականի առաջին կիսամյակի արդյունքում վարչապետի ստացած պարգևավճարի չափը՝ մոտ 12 միլիոն դրամ:




ԶԼՄ-ՆԵՐԻ ՈՒ ԼՐԱԳՐՈՂՆԵՐԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆՆ ԱՌՆՉՎՈՂ ԱՅԼ ԻՐԱԴԱՐՁՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ	
	
Հունվարի 20-ին  ՀՀ վարչական դատարանում կայացել է «Հայկական երկրորդ հեռուստաալիք» ՍՊԸ-ն ընդդեմ Հեռուստատեսության և ռադիոյի հանձնաժողովի գործով նիստ՝ հանրային մուլտիպլեքսում հանրապետական սփռման սլոթի օգտագործման լիցենզավորման մրցույթում հայցվորին հաղթող ճանաչելու և լիցենզիա տրամադրելու մասին որոշում ընդունելուն պարտավորեցնելու պահանջի վերաբերյալ։ Այս հայցը ներկայացվել էր 2023թ․ փետրվարի 6-ին։ 
	Փետրվարի 12-ին դատարանի որոշմամբ գործի վարույթը կարճվել է՝ 
արձանագրվել է, որ վիճարկվող որոշմամբ հաղթող են ճանաչվել և լիցենզիա են ստացել չորս ընկերություններ, որոնք էլ զբաղեցրել են չորս ազատ սլոթները: Այսինքն՝ ազատ սլոթներ առկա չեն, և սույն գործով հայցվորն այլևս իրավասու չէ ակնկալելու վերը նշված չորս սլոթներից որևէ մեկի օգտագործման հնարավորությունը: 

	Հունվարի 22-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանի որոշմամբ մերժվել է «Սոուշըլ մեդիա» ՍՊԸ-ն (Mamul.am կայքի հիմնադիր) ընդդեմ Միքայել Ադամյանի գործով հայցվորի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի 2025 թվականի դեկտեմբերի 23-ի որոշման, որով հայցվորի միջնորդությունը՝ հայցի ապահովման միջոց կիրառելու մասին, մերժվել է: Առաջին ատյանի դատարանի որոշմամբ մերժվել էր նաև հայցային վաղեմություն կիրառելու մասին պատասխանողի միջնորդությունը, ինչի դեմ վերջինս փետրվարի 18-ին բողոք է ներկայացրել վերաքննիչ ատյան։
	Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել է 2025թ․ հոկտեմբերի 28-ին՝ հայցվորին վիրավորելու համար հրապարակային ներողություն խնդրելու, որպես փոխհատուցում 3 միլիոն դրամ վճարելու, զրպարտություն համարվող տեղեկությունները հերքելու և որպես փոխհատուցում 6 միլիոն դրամ բռնագանձելու պահանջներով։ Հայցվորը պահանջում է նաև պարտավորեցնել պատասխանողին իր ֆեյսբուքյան էջից հեռացնել վիրավորող և զրպարտող՝ մայիսի 22-ի, մայիսի 26-ի, հունիսի 9-ի, հունիսի 11-ի, հուլիսի 7-ի, հուլիսի 28-ի գրառումները, ինչպես նաև՝ վճարել 330 հազար դրամ պետական տուրքի գումարը։
	 Փետրվարի 5-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում կայացել է Հանրային ռադիոյի նախկին տնօրեն Գարեգին Խումարյանն ընդդեմ Հանրային հեռարձակողի խորհրդի գործով նիստ՝ 2024թ․ հուլիսի 31-ին Հանրային ռադիոյի գործադիր տնօրենի թափուր պաշտոնի համալրման նպատակով անցկացված մրցույթի ամփոփումը ոչ իրավաչափ ճանաչելու պահանջով։
Հայցը ներկայացվել է 2025թ․ օգոստոսի 13-ին, իսկ դեկտեմբերի 15-ին դատարանը բավարարել է հայցվորի միջնորդությունը՝ «Հայաստանի Հանրային ռադիոընկերություն» ՓԲԸ-ն ներգրավել որպես նոր պատասխանող: 
	Դատական նիստ է կայացել նաև ս․ թ․ մարտի 30-ին, հաջորդը նշանակվել է մայիսի 18-ին։

	Փետրվարի 6-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը երկրորդ անգամ քննության արդյունքում բավարարել է «168 ժամ» ՍՊԸ-ն և լրագրող Գոհար Սավզյանն ընդդեմ քաղաքացի Աշոտ Դավինյանի գործով հայցվոր կողմի բողոքն առաջին ատյանի դատարանի վճռի դեմ, որով հայցը երկրորդ անգամ մերժվել էր։ Վերաքննիչ ատյանն այս անգամ նույնպես գործը ուղարկել է նոր քննության։ 
	Վիրավորանքի համար ներողություն խնդրելու, զրպարտություն հանդիսացող տվյալները հրապարակայնորեն հերքելու, ինչպես նաև պատվին, 
արժանապատվությանը և գործարար համբավին պատճառված վնասի դիմաց փոխհատուցում վճարելու պահանջներով 2023թ․ հուլիսի 14-ին ներկայացված հայցի առիթը հունիսի 10-ին Աշոտ Դավինյանի ֆեյսբուքյան էջում կատարված գրառումն է լրագրողի ու լրատվամիջոցի հասցեին՝ ի պատասխան հունիսի 9-ին ՍՊԸ-ին պատկանող 168․am կայքում հրապարակված՝ «Սեքս-սկանդալի կիզակետում հայտնված անձին նշանակել են ՇՊՀ քոլեջի ու վարժարանի ընդհանուր կոորդինատոր-ղեկավար» հոդվածի [footnoteRef:94]։   [94:  https://168.am/2023/06/09/1885505.html] 

	Ի դեպ, դատարանը երկու անգամ էլ վճռի հիմքում դրել է այն հանգամանքը, որ ապացույց չկա, թե վիճարկվող գրառումը կատարել է հենց Աշոտ Դավինյանը։ 
	
	Փետրվարի 6-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանում նոր քննությամբ կայացել է «Ժողովուրդ թերթի խմբագրություն» ՍՊԸ-ն ընդդեմ պատգամավոր Արթուր Հովհաննիսյանի գործով նիստ՝ զրպարտություն հանդիսացող տվյալները հրապարակայնորեն հերքելու, ինչպես նաև գործարար համբավին պատճառված վնասի փոխհատուցում վճարելու պահանջներով։
	Հիշեցնենք՝ հայցը ներկայացվել է 2024թ․ հունվարի 3-ին, իսկ առիթը դեկտեմբերի 15-ին պատասխանողի հայտարարությունն է ԱԺ ամբիոնից, ըստ որի՝ որոշ լրատվամիջոցներ, մասնավորապես՝ «Ժողովուրդ», «Հրապարակ» թերթերը, Asekose.am-ը, փողի դիմաց կարող են հոդված հրապարակել[footnoteRef:95]։ 2025թ․ մայիսի 22-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մասնակի բավարարել է պատասխանողի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի վճռի, որով հայցը բավարարվել էր՝ պատգամավորը պարտավորեցվել էր հերքել լրատվամիջոցի գործարար համբավն արատավորող արտահայտությունները, վճարել 300 հազար դրամ՝ որպես զրպարտության համար փոխհատուցում։  Վերաքննիչ ատյանի որոշմամբ վճիռը բեկանվել էր, և գործն ուղարկվել էր նույն դատարան՝ նոր քննության:  [95:  https://www.youtube.com/watch?v=PXwgJH0KASU&t=592s] 

	Դատական հաջորդ նիստը նշանակվել է մայիսի 15-ին։

	Փետրվարի 17-ին նոր վարույթ է ընդունվել լրագրող Հռիփսիմե Ջեբեջյանն ընդդեմ քաղաքացի Խաժակ Թանանյանի գործը՝ հրապարակային  արտահայտված վիրավորանքից պատիվն ու արժանապատվությունը պաշտպանելու պահանջի վերաբերյալ։
	Հիշեցնենք՝ 2023թ․ օգոստոսի 28-ին ներկայացրած հայցի առիթը համացանցում լրագրողի հասցեին հնչեցված արտահայտություններն են[footnoteRef:96]։ 2024 թ. հուլիսի 10-ին կայացված վճռով հայցը բավարարվել էր․ դատարանը պատասխանողին պարտավորեցրել էր հրապարակավ ներողություն խնդրել լրագրողից, 400 հազար դրամ վճարել՝ որպես վիրավորանքի փոխհատուցում և 200 հազար դրամ՝ փաստաբանի վարձատրության գումար։ Իսկ 2025թ․ փետրվարի 28-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը բավարարել է պատասխանողի բողոքն ընդդեմ առաջին ատյանի դատարանի վճռի, ամբողջությամբ բեկանել վճիռը և գործն ուղարկել ստորադաս դատարան՝  նոր քննության։ [96:  https://www.aravot.am/2023/07/28/1358203/] 

	Ս․ թ․ մարտի 19-ի նիստում բաշխվել են ապացուցման պարտականությունները, հաջորդ նիստը նշանակվել է ապրիլի 14-ին։
	
	Փետրվարի 18-ին Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարանը մերժել է լրագրող Տիրայր Մուրադյանն ընդդեմ քաղաքացի Լիլիթ Դալլաքյանի գործով հայցվորի բողոքը առաջին ատյանի դատարանի կայացրած որոշման դեմ, որով հայցի ընդունումը մերժվել էր՝ պահանջի անհստակության պատճառաբանությամբ։
	2025թ․ նոյեմբերի 4-ին ներկայացված հայցի առիթը Լիլիթ Դալլաքյանի ֆեյսբուքյան գրառումներն են, որոնք հայցվորը համարում է վիրավորական[footnoteRef:97] և զրպարտչական[footnoteRef:98],  պահանջում է ներողություն խնդրել և վճարել մեկ միլիոն դրամ որպես փոխհատուցում։  [97: https://www.facebook.com/lilit.dallakyan.942713/posts/pfbid09VawLH24MtoqPWdkN3zBzBm29Q3TRgzkvUD3g9vTJijo4GyK2Mg2UA9guaB9sUbpl]  [98: https://www.facebook.com/lilit.dallakyan.942713/posts/pfbid02CRqu6FPe6bfW2Jfrxrcw6nEKDHZEcwhD5oKpDeeHh165fxUwpZtFPdjamVGrhqKSl] 


	 Մարտի 2-ին Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարանը մերժել է Politik.am կայքի խմբագիր Բորիս Թամոյանի հայցն ընդդեմ ՀՀ վարչապետի տիկնոջ՝ Աննա Հակոբյանի։ 2025թ․ հունիսի 27-ին ներկայացված հայցի առիթը մայիսի 31-ին Աննա Հակոբյանի կողմից ֆեյսբուքյան և ինստագրամյան էջերում արված գրառումներն են այն մասին, որ Թամոյանը սեռական ծառայություններ է մատուցում Սերժ Սարգսյանին և վերջինիս ֆավորիտ որոշ եպիսկոպոսների[footnoteRef:99]։ Թամոյանը պահանջում է հերքել իր մասին տարածած կեղծ տեղեկությունները, ներողություն խնդրել և որպես փոխհատուցում վճարել 2 մլն դրամ։
	Դատարանը գտել է, որ զրպարտության հանգամանքը չի ապացուցվել, բացի այդ, հայցվորը հանրային ճանաչում ունեցող անձ է՝ լրագրող և հասարակական գործիչ, ուստի, ՄԻԵԴ նախադեպային իրավունքի համաձայն, պետք է ցուցաբերի առավել բարձր հանդուրժողականություն քննադատության նկատմամբ։ [99:  https://www.facebook.com/anna.hakobyan.7965/videos/1072399281616001] 

	Մարտի 20-ին հայցվորը վճռի դեմ բողոք է ներկայացրել Վերաքննիչ քաղաքացիական դատարան։
	
	Մարտի 4-ին «Նյուզ ԷյԷմ» ՍՊԸ-ն դատական հայց է ներկայացրել Երևանի ընդհանուր իրավասության դատարան ընդդեմ ՀՀ արտաքին գործերի նախարարության և նախարար Արարատ Միրզոյանի՝ գործարար համբավն արատավորող և զրպարտություն հանդիսացող տեղեկությունները հերքելու և ներողություն խնդրելու պահանջներով։ Հայցի առիթը փետրվարի 4-ին Արտգործնախարարության ֆեյսբուքյան էջում արված գրառումն է այն մասին, որ մի շարք լրատվական կայքեր, այդ թվում՝ հայցվորին պատկանող News.am կայքը, տարածել են սուտ հայտարարություն՝ կրկնելով ՀՀ երկրորդ նախագահի՝ իրականությունը խեղաթյուրող հայտարարությունը։ Ըստ Միրզոյանի՝ այդ լրատվամիջոցները չունեն անաչառ լրատվությամբ զբաղվելու առաքելություն և զուգահեռաբար չեն անդրադարձել ԱԳՆ-ի հերքմանը կամ Fip.am փաստերի ստուգման հարթակի հետաքննությանը, ըստ որի՝ տարածված հայտարարությունները կեղծ են[footnoteRef:100]։ 
	Մարտի 10-ին հայցադիմումն ընդունվել է վարույթ, դատական նիստի օր եռամսյակի վերջի դրությամբ նշանակված չէ։ [100: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1309564054534422&set=a.252397650251073&id=100064425200093] 


	Մարտի 18-ին ՀՀ վարչական դատարանում (ք․ Սևանի նստավայր) կայացել է Mediahub.am լրատվական կայքի լրագրող Վահե Մակարյանն ընդդեմ ՀՀ Ազգային ժողովի, ԱԺ աշխատակազմի ղեկավար-գլխավոր քարտուղարի գործով դատական նիստ՝ նախազգուշացում հայտարարելու և հավատարմագրումը դադարեցնելու մասին 2024թ․ նոյեմբերի 1-ի որոշումն անվավեր ճանաչելու պահանջի վերաբերյալ։
	Հայցը ներկայացվել է 2025թ․ հունվարի 8-ին, իսկ ապրիլի 15-ին «Մեդիահաբ» ՍՊԸ-ն գործով ներգրավվել է որպես երրորդ կողմ։ 
	Դատական հաջորդ նիստը նշանակվել է մայիսի 27-ին։

	
		
***
Զեկույցը պատրաստել է Խոսքի ազատության պաշտպանության կոմիտեն՝ «Հանուն ժողովրդավարության ազգային հիմնադրամի» (NED, ԱՄՆ) աջակցությամբ իրականացվող ծրագրի շրջանակներում: Զեկույցում տեղ գտած տեսակետները և գնահատականները ԽԱՊԿ-ինն են և կարող են չհամընկնել «Հանուն ժողովրդավարության ազգային հիմնադրամի» տեսակետների և դիրքորոշումների հետ	

2026թ. 1-ին եռասմյակի խախտումներն ըստ տեսակների 

Ֆիզիկական բռնություններ լրագրողների նկատմամբ	[VALUE]

Category 1	1	Ճնշումներ ԶԼՄ-ների և դրանց աշխատակիցների նկատմամբ	[VALUE]

Category 1	22	Տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումներ	[VALUE]

Category 1	7	


2025-2026թթ. 1-ին եռամսյակների խախտումների համեմատություն

2025թ․ 1-ին եռամսյակ	
Տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումներ	Ճնշումներ ԶԼՄ-ների և դրանց աշխատակիցների նկատմամբ	Ֆիզիկական բռնություններ	29	25	2	2026թ․ 1-ին եռամսյակ	[VALUE]
[VALUE]
[VALUE]

Տեղեկություններ ստանալու և տարածելու իրավունքի խախտումներ	Ճնշումներ ԶԼՄ-ների և դրանց աշխատակիցների նկատմամբ	Ֆիզիկական բռնություններ	7	22	1	



2025-2026թթ. 1-ին եռամսյակների դատական գործեր

2025թ․ 1-ին եռամսյակ	
Հեղինակային իրավունքի կամ այլ վեճեր	Վիրավորանքի և զրպարտության հիմքով	2	13	2026թ․  1-ին եռամսյակ	[VALUE]
[VALUE]

Հեղինակային իրավունքի կամ այլ վեճեր	Վիրավորանքի և զրպարտության հիմքով	0	14	



2

image3.jpeg
SOCIAL MEDIA
| AwpLRCATION

POLARIZATION
USvs THEN 5

DiSTRUST = L
DIVIDE & CONOUER

L [uwnm\rmmmmmn




image1.jpeg




image2.jpeg




